abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2007 @ 16:26:08 #151
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_55220228
Als een aantal islamitische inwoners/Nederlanders die het islamitische geloof aanhangen een stichting willen oprichten om een Islamitische begraafplaats te beginnen...mag de overheid zich daar niet mee bemoeien(als het gaat om een stuk grond dat volgens het bestemmingsplan een begraafplaats kan zijn).
Als op die private begraafplaats alleen moslims begraven mogen worden...mag de overheid zich daar niet mee bemoeien.
Evenzo de richting waarin de overblijfselen op die plek neergeolegd worden (naar welke kompasstreek) ...mag de overheid zich niet mee bemoeien in mijn ogen.
En als men op die plek eeuwig begraven wil blijven..prima, zolang die stichting eigenaar is van die grond, of de huuur netjes betaalt...

Wat absoluut niet kan:
Moslims die eisen dat ze op een openbare begraafplaats voor eewig blijven liggen, geen niet-moslims naast zich krijgen, of absoluut in een bepaalde richting liggen. (nou ja dat laatste is niet eens zo'n punt natuurlijk, als er plek is).
En helemaal kan niet:
als moslims eisen dat dit soort dingen een wettelijk recht worden voor alle moslims in dit land.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_55221475
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik vind het juist prima dat nu duidelijk is dat de PVV en haar volgelingen niets anders willen als een apartheidsstaat van NL te maken.
Ik vind het wel lachen............. je verwijt wilders dat hij een apartheidsstaat wil invoeren en de moslims willen zelf apart behandeld worden.
Een beetje hypocriet, vind je niet?
pi_55221496
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:12 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik vind het wel lachen............. je verwijt wilders dat hij een apartheidstaat wil invoeren en de moslims willen zelf apart behandeld worden.
Een beetje hypocriet, vind je niet?
Nee.
pi_55221597
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee.

Goed argument.
pi_55221710
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Goed argument.
Ja.

Hier zijn geen argumenten voor nodig. Je stelt 1.) dat Kingstown "wilders [verwijt] dat hij een apartheidstaat wil invoeren", wat geen verwijt is, overigens, maar een hele simpele constatering en 2.) je zegt dat "de moslims zelf apart behandeld [willen] worden", een belachelijke, ongefundeerde aanname, maar dat is nu niet zo belangrijk. Hoe kan Kingstown nou hypocriet zijn als de moslims iets anders willen of hoe kunnen de moslims nou hypocriet zijn als Kingstown iets anders wil?

Leg dat eerst maar eens uit.
pi_55222149
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja.

Hier zijn geen argumenten voor nodig. Je stelt 1.) dat Kingstown "wilders [verwijt] dat hij een apartheidstaat wil invoeren", wat geen verwijt is, overigens, maar een hele simpele constatering
Verwijt klinkt flink door.
quote:
en 2.) je zegt dat "de moslims zelf apart behandeld [willen] worden", een belachelijke, ongefundeerde aanname, maar dat is nu niet zo belangrijk.
Vind je aparte scholen, aparte zwemuren voor moslima's, aparte gezondheidszorg, aparte behandeling vanwege religie e.d. niet apart klinken?
Vele kleine apartheidjes wordt wel erg veel. Achja, zolang het mom van religie aanhangt is het geen apartheid meer maar cultuur.
quote:
Hoe kan Kingstown nou hypocriet zijn als de moslims iets anders willen of hoe kunnen de moslims nou hypocriet zijn als Kingstown iets anders wil?

Leg dat eerst maar eens uit.
Ik stel dat moslims hypocriet zijn en niet kingston.
  woensdag 12 december 2007 @ 17:49:59 #157
3542 Gia
User under construction
pi_55222286
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als een aantal islamitische inwoners/Nederlanders die het islamitische geloof aanhangen een stichting willen oprichten om een Islamitische begraafplaats te beginnen...mag de overheid zich daar niet mee bemoeien(als het gaat om een stuk grond dat volgens het bestemmingsplan een begraafplaats kan zijn).
Als op die private begraafplaats alleen moslims begraven mogen worden...mag de overheid zich daar niet mee bemoeien.
Evenzo de richting waarin de overblijfselen op die plek neergeolegd worden (naar welke kompasstreek) ...mag de overheid zich niet mee bemoeien in mijn ogen.
En als men op die plek eeuwig begraven wil blijven..prima, zolang die stichting eigenaar is van die grond, of de huuur netjes betaalt...
dus, een christelijke begraafplaats mag niet-christelijken weigeren?
  woensdag 12 december 2007 @ 18:00:15 #158
153506 Captain_Fabulous
pi_55222557
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:49 schreef Gia het volgende:

[..]

dus, een christelijke begraafplaats mag niet-christelijken weigeren?
Als dat een particuliere begraafplaats is, die opgericht is met het specifieke doel om christenen tussen andere christenen te begraven, ja dus.
Als het een gemeentelijke christelijke begraafplaats is, mogen ze geen niet-christenen weigeren, maar van mij WEL regels hebben dat alleen christelijke symbolen zijn toegestaan op de graven. Dus geen Islamitische halve maan, bijvoorbeeld.
pi_55224353
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik stel dat moslims hypocriet zijn en niet kingston.
Omdat Kingstown Wilders verwijt een apartheidsstaat te willen, wat Wilders inderdaad wil. Hoe kunnen moslims nou hypocriet zijn om wat Kingstown vindt of wil? Het is onzin.
pi_55225114
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Daar blijf ik ook bij. De leegloop van kerken is groot en een feit.
[..]

Elke religie past in zijn eigen specifiek hokje met daarboven een groot opperhoofd aan de top. Opperhoofd van de moslims is Allah en van de Christenen God. De onderverdeling in subhokjes (stroming) is voor een leek die niet gelooft obelangrijk.
Zie het maar als een bedrijfdiagram met zijn vertakkingen.
[..]
Nee.
nou, in dit bedrijfsdiagram is anders 51% van de bevolking christelijk .. dat zij niet meer voor het bedrijf werken .. tja, maar dat telt voor 'de moslim' dus net zo goed
quote:
Ik heb andere ervaringen.
Het aantal zetels van christelijke partijen is anders ook gestegen van 37 in 1998 naar 49 vanaf 2002
quote:
Dat die niets met elkaar te maken hebben is evident, dat is weer de stroming maar hun opperhoofd is Allah. Voor hen is dat belangrijk maar voor de gemiddelde westerling zal het een worst zijn net zoals de gemiddelde moslim een worst is dat er katholieken, protestanten, pinkstergemeente, evangelisten e.d. zijn. Men is in het westen niet mee opgegroeid en de behoefte om er kennis mee te maken is er ook niet.
Nou, zo evident is het blijkbaar niet voor jou, zelfs als niet-islamieten met een absurd plan komen (die engelse denktank met de sobere kerst) sta jij al klaar met je foto's van de islam die de wereld over gaat nemen ..
Jij hebt dan misschien geen behoefte om kennis te maken met je medemens uit een andere cultuur en zijn gebruiken omdat jij er niet mee bent opgegroeid .. maar sinds wanneer ben jij 'men' ? Je dicht jezelf alweer een meerderheid toe die er niet is ?
quote:
Ik vind dat je met geen enkele geloof rekening moet houden maar vergeet de heersende christelijke cultuur niet die eindelijk gematigd is geworden en een andere vreemde religie met vaak gebruiken die indruisen tegen de westerse cultuur dringt zich prominent op dat dat weerzin wekt.
Prominent opdringen ? Is er iemand die jou iets opdringt dan ?
En welke gebruiken zijn dat nou eigenlijk die zo in druisen tegen de westerse cultuur in ? Halalvlees in de supermarkt ? Handen schudden ? Kledingvoorschriften ? Emancipatie van de vrouw ?
quote:
Tuurlijk kom ik op voor kerst, is een westers gebruik waar ik mee opgegroeid ben itt tot suikerfeest. Zover ik weet legt niemand iets in de weg aan moslims om suikerfeest niet te vieren maar het moet ook niet weer zo zijn dat je je eigen culturele erfgoed zomaar inruilt voor een andere waar je geen enkele affinteit mee hebt.
Er is niemand die je vraagt kerst op te geven .. of, om ontopic te blijven, je eigen privé hoekje van het kerkhof waar je onder gelijk gezinden begraven wordt .. er komt alleen iets bij, het suikerfeest, en een stuk islamitische dodenakker .. als de Joden het mogen, en dat al eeuwenlang, waarom de moslims dan niet ?
pleased to meet you
pi_55226984
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:14 schreef rgras het volgende:

[..]

Gewoon ¤1,- per jaar laten betalen. ¤1,- x eeuwig = ¤veel,-

Oja, graag wel vooruit betalen.
Dat is hooguit 50 EUR in een keer. Dat kan je dan op een rekening zetten en de rente zal dan eeuwig 1 EUR opleveren.
  donderdag 13 december 2007 @ 02:48:38 #162
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_55235537
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:17 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En een partij voor alleen liberalen?
Of een kerk voor alleen katholieken?
Je mag dus bijna overal op discrimineren maar niet op huidskleur. Ik vind dat een beetje gek. Overigens merk ik hier in Thailand wel veel van discriminatie, er zijn aparte prijzen voor "farang" oftwel buitenlanders. Dat zijn officiele prijzen.
Maar goed ik ben niet voor discriminatie op huidskleur, ik zeg alleen dat als iemand een begraafplaats voor alleen blanken zou willen zou ik er net zo min problemen mee hebben als een begraafplaats voor alleen moslims.
Overigens mag discriminatie op basis van geloof niet en dat is toch wat er hier gebeurd, mensen met een ander geloof mogen niet op dat kerkhof liggen.
mai pen rai
  donderdag 13 december 2007 @ 07:30:37 #163
3542 Gia
User under construction
pi_55236090
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Als dat een particuliere begraafplaats is, die opgericht is met het specifieke doel om christenen tussen andere christenen te begraven, ja dus.
Als het een gemeentelijke christelijke begraafplaats is, mogen ze geen niet-christenen weigeren, maar van mij WEL regels hebben dat alleen christelijke symbolen zijn toegestaan op de graven. Dus geen Islamitische halve maan, bijvoorbeeld.
Over het algemeen horen Christelijke begraafplaatsen bij de kerk. Dat is grotendeels gewijde grond. Van oudsher worden daar ook niet-christenen begraven, maar dan in een deel van het kerkhof wat niet gewijd is. Ik neem aan dat dáár nu dus de moslims begraven worden. Samen met andere niet-christenen.

Als moslims, op dezelfde manier, begraafplaatsen gaan beheren, dan dienen die dus ook niet-moslims te begraven.

Een lap grond kopen als moslimgemeenschap om een begraafplaats van te maken, gaat niet werken, natuurlijk. Op een bepaald moment is ie vol en wat dan?
Wij ruimen dan graven voor hergebruik. Moslims doen dat niet.
  donderdag 13 december 2007 @ 08:47:00 #164
153506 Captain_Fabulous
pi_55236699
quote:
Op donderdag 13 december 2007 07:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Over het algemeen horen Christelijke begraafplaatsen bij de kerk. Dat is grotendeels gewijde grond. Van oudsher worden daar ook niet-christenen begraven, maar dan in een deel van het kerkhof wat niet gewijd is. Ik neem aan dat dáár nu dus de moslims begraven worden. Samen met andere niet-christenen.
Is er een wet die chr. begraafplaatsen verplicht dit te doen? Of is het gebruik? Anyway, Het gaat bij Islamitisch begraven volgens mij niet om gewijde grond, maar gewoon geen ongelovigen als buren, en in de juiste richting, voor zover ik weet. Dus een hoekje voor niet moslims moet voor hun relatief makkelijker te regelen zijn dan voor 'ons'.
quote:
Een lap grond kopen als moslimgemeenschap om een begraafplaats van te maken, gaat niet werken, natuurlijk. Op een bepaald moment is ie vol en wat dan?
Wij ruimen graven omdat we over het algemeen weinig moeite hebben om onze voorouders na een eeuw of meer in een massagraf te stoppen. Er zijn zat manieren waarop ik mijn oma (als die niet gecremeerd was indertijd) tot in het jaar 2500 in de grond had kunnen houden. Alleen kost dat dus geld.Daarom gebeurt dat weinig. Maar ik kan morgen een familiegraf kopen volgens mij, waar ik oma heel lang ik kan laten liggen.
Dat is natuurlijk wel duur. We hebben in dit land niet zoveel begraafplaatsen, dus die raken snel vol, dus is ruimte kostbaar. Als we met z'n alle gingen stemmen voor een partij die op grote schaal bestemmingsplannen wil gaan wijzigen om veel meer begraafplaatsen mogelijk te maken, zou dat weer heel anders zijn.

Binnen de grenzen die ik al eerder aangaf, is in dit land waarschijnlijk geen enkele Islamitische begraafplaats te beginnen. Dus dit wordt een leuke test voor hoe 'erg' het al is met de islamisering van de samenleving. Als we inderdaad overspoelt worden door moslims, als inderdaad onze westerse samenleving kraakt in z'n voegen onder de Oosterse tsunami (zolas Geert het zo leuk weet te brengen) verwacht ik bij de komende verkiezingen een Islam partij, die goed scoort en dingen als begraafplaatsen eens goed gaat aanpakken.
pi_55237451
quote:
Op donderdag 13 december 2007 07:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan kopen ze een nieuw stuk grond. De Joden ruimen hun graven ook niet en voor zover ik weet gaat dat ook al eeuwen goed.
  donderdag 13 december 2007 @ 09:35:47 #166
153506 Captain_Fabulous
pi_55237556
quote:
Op donderdag 13 december 2007 09:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan kopen ze een nieuw stuk grond. De Joden ruimen hun graven ook niet en voor zover ik weet gaat dat ook al eeuwen goed.
Dat dus. Maar wel een gevaarlijk argument(geeft erg veel kans voor mensen om doelloos te blaten binnen deze discussie), gezien de halverwege vorige eeuw scherp afgenomen joodse bevolkingsaantallen in Europa.
pi_55238402
Van mij mogen ze alle moslims tegelijk begraven
Trotse papa van Eden
pi_55238613
quote:
Op donderdag 13 december 2007 10:17 schreef B4CO het volgende:
Van mij mogen ze alle moslims tegelijk begraven
Wat een nuttige bijdrage aan de discussie

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: