quote:Op maandag 13 december 2004 15:18 schreef pfaf het volgende:
Het is al weer 2 weekjes december en iedere muziek-site, forum en muziekblad staat vol met jaarlijstjes. Fok kan uiteraard niet achterblijven, dus post hier je favoriete albums van het afgelopen jaar.
Altijd. Wel wat meer singer/songwriters dan normaal. En misschien zelfs 2 excelsior albums in de top 25quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:46 schreef methodmich het volgende:
Veel dames weer Ranja?
Ik beschouw dit als een compliment...quote:Op woensdag 12 december 2007 22:35 schreef ranja het volgende:
Binnenkort ook eens mijn lijst definitief maken, maar ik weet wel al dat ik (weinig verrassend) 0 ga dubbelen met Pfaf
quote:
Word heeft toch een auto-herstelfunctie ingebouwd? Als Word ooit bij mij crasht, kan ie bij het herstarten meestal het gecrashte bestand - opgeslagen of niet - nog redelijk goed herstellen. Misschien dat de laatst getikte regel ontbreekt of zo, maar die functie heeft me toch vaak een hoop frustraties gescheeld.quote:Op zondag 16 december 2007 16:32 schreef methodmich het volgende:
Tja, was ik net met mijn top 66 tot nummer 17 (van onderaf), loopt mijn computer vast en wil Word het bestand niet meer openen.... Alles weg, de korte beschrijvingen e.d.
Dus misschien maar op een andere manier posten dit jaar.
Die hype is ook alleen te begrijpen als je hem een keer live hebt gezien. Op plaat is ie beduidend minder sterk dan tijdens concerten...quote:Op woensdag 19 december 2007 15:42 schreef methodmich het volgende:
32 PATRICK WATSON – Close To Paradise
Voldoet misschien niet helemaal aan de verwachtingen die de grote verhalen wekten. Wel is Watson gewoon een prima zanger, die goede songs schrijft en daar een prima album mee vult. Al het andere lijkt wat overdreven.
Deels mee eens. Ik ben de plaat wel beter gaan begrijpen nadat ik hem live had gezien.quote:Op woensdag 19 december 2007 15:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die hype is ook alleen te begrijpen als je hem een keer live hebt gezien. Op plaat is ie beduidend minder sterk dan tijdens concerten...
Niet echt hoor. Jij mist Okkervil River.quote:Op woensdag 19 december 2007 16:34 schreef -Dries- het volgende:
Je mist Okkervil River, MM.
quote:Op woensdag 19 december 2007 16:56 schreef methodmich het volgende:
En BUG, Interpol, kom op.... Die hadden zich na plaat één moeten opheffen.
Merkwaardige spelling doe je.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:09 schreef JelleS het volgende:
vooral Alele DianaE die ik nog steeds niet helemaal heb gehoord.
Ik ga hem nog noemen hoor.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Echt bizar dat LCD Soundsystem nog niet genoemd is, hier.
En ik ook nog wel.quote:
waarom weet ik daar niks vanquote:Op donderdag 20 december 2007 12:32 schreef bukgeit het volgende:
Straaljagers - Blank Afval
Eindejaarslijstjes 2007!quote:Op donderdag 20 december 2007 10:15 schreef Z het volgende:
Wat is het 'andere topic'?
de album titel ook trouwens, Blank Afvalquote:Op donderdag 20 december 2007 13:38 schreef Z het volgende:
Bovendien is de bandnaam briljant.
Is van 2006. Zou natuurlijk kunnen zijn dat de Nederlandse release in 2007 was.quote:Fujiya & Miyagi - Transparent Things
Aan mij ook nietquote:Op donderdag 20 december 2007 08:53 schreef Z het volgende:
Singersongwritergepiel is ook aan mij niet echt besteed.
Klopt, maar wij hebben hem dit jaar gedaanquote:Op donderdag 20 december 2007 20:03 schreef Z het volgende:
[..]
Is van 2006. Zou natuurlijk kunnen zijn dat de Nederlandse release in 2007 was.
eens. Maar wat een plaat.quote:Op woensdag 19 december 2007 16:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
Niet echt hoor. Jij mist Okkervil River.
En BUG, Interpol, kom op.... Die hadden zich na plaat één moeten opheffen.
Ben benieuwd of je er nog iets leuks uit haalt.quote:Op donderdag 20 december 2007 08:23 schreef pfaf het volgende:
Aah top MM, die ga ik spoedig eens doorspitten.
Tja je hebt ook Radiohead en Editors, dus...quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:44 schreef alpeko het volgende:
Mijn lijstje...
1. Radiohead - In Rainbows
2. Arcade Fire - Neon Bible
3. The Shins - Wincing the Night Away
4. Editors - An End Has a Start
5. Interpol - Our Love to Admire
6. The White Stripes - Icky Thump
7. Sigur Rós - Hvarf / Heim (eigenlijk vooral door de DVD Heima)
8. Efterklang - Parades
9. Amiina - Kurr
10. Moke - Shorland
Met Interpol, sorry methodmich
Ach, die van PJ vind ik een leuk experiment, maar volgende keer weer een lekker rauwe plaat graag.quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:19 schreef methodmich het volgende:
Toch verrassend hoge noteringen voor de grote releases die ik wat vond tegenvallen (Wilco, Shins, PJ).
Thanks.quote:Wel een leuke lijst natuurlijk.
Je verwacht het niet hequote:En Spinvis is een aparte, maar Goochelaars spelt ie wel gewoon met ch toch?
Whitest boy is uit 2006 kwam ik pas achter. Helaas.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:23 schreef Idioteque het volgende:
Ik denk dat dit ongeveer de mijne is:
1. Radiohead - In Rainbows
2. Bjork - Volta
3. Queens of the Stone Age - Era Vulgaris
4. UNKLE - War Stories
5. The Whitest Boy Alive - Dreams
6. Explosions in the sky - suddenly i miss everyone
7. Patrick Watson - Close To Paradise
8. Air - Pocket Symphony
9. Efterklang - Parades
10. José González - Veneer
Nick Cave is een genie!quote:I sent her every type of flower
I played the guitar by the hour
I padded her revolted little (don't know)
But still she just didn't want to
I wrote a song with 100 lines
I picked a bunch of dandelions
I walked her through the trembling pines
But she just even then didn't want to
She just never wants to
en Veneer van José Gonzales is uit 2003/2005....quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:29 schreef Corsnor het volgende:
[..]
Whitest boy is uit 2006 kwam ik pas achter. Helaas.
Arctic Monkeys staan vast niet op 1quote:Op maandag 24 december 2007 01:51 schreef Aisumasen het volgende:
Het is dit jaar voor mij bijna onmogelijk om een lijst te maken. Toch volgt een poging snel...
Dat is dEUS.quote:Op zondag 23 december 2007 17:39 schreef placebeau het volgende:
[
6.Zita Swoon - big city
helaas ben ik het album reeds kwijt. Maar volgens mij bewijst dit album dat zita swoon de beste Belgische band van het moment is.
Neen dus...Ben het met Placebeau eens. Daarbij heeft dEUS in 2007 geen nieuw album uitgebracht en is het dus ook een zinloze discussiequote:Op maandag 24 december 2007 11:55 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat is dEUS. [ afbeelding ]
Nieuw album op stapel in 2008![]()
Vanquote:Op maandag 24 december 2007 15:03 schreef Z het volgende:
Wat voor een waarde moeten we nu aan jouw #150 hechten?
Je bent een optimist.quote:Op maandag 24 december 2007 15:55 schreef chansadres het volgende:
[..]
Vantot
![]()
Dit zijn mijn favoriete platen van 2007. Al zijn de albums in de top 20 toch wel de must have'jes
Oor vindt alleen britse bands goed.quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:51 schreef methodmich het volgende:
Leuke top 10 van Placebeau weer en ik denk dat je goed zit met je bewering over Zita Swoon. Ze ontwikkelen zich nog altijd fantastisch, terwijl ik de laatste dEUS vond tegenvallen.
En dan durft OOR nota bene Big City in de flop 20 te zetten.....
Daar zit wel wat in!quote:Op dinsdag 25 december 2007 13:56 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Oor vindt alleen britse bands goed.
Luister je alleen nieuwe muziek? Ik heb met moeite een top 5 van 2007 kunnen samenstellen (komt later, denk ik).quote:Op maandag 24 december 2007 14:56 schreef chansadres het volgende:
Dit is ongeveer wel alle albums die ik dit jaar heb beluisterd, heb ze in een handige top 150 gezet. Zitten een paar 2006 platen in die echt doorbraken in 2007 (Milow bijvoorbeeld), 2 b-sides albums (Gorillaz en Killers) een verzamelalbum (Led Zeppelin) en een soundtrack (Control). Voor de rest allemaal gewone platen uit dit jaar.
...
...
150. Parkway Drive - Horizons
Ik ben het nu aan het checken op last en het klinkt zeker nice.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:18 schreef PDOA het volgende:
Als je µ-Ziq leuk vindt moet je zeker Kettel eens checken.
Leuk weer. Zijn dit allemaal singles of ook gewoon albumtracks?quote:Op donderdag 27 december 2007 20:03 schreef Grobbel het volgende:
150 albums is wel erg veel inderdaad... Een lijstje maken met de beste 150 tracks (zoals elk jaar) lukt me daarentegen zonder problemen.
Misschien dat er hier en daar een niet-single tussen zit, maar voor het grootste gedeelte zijn dit allemaal singles, inderdaad.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Leuk weer. Zijn dit allemaal singles of ook gewoon albumtracks?
En ken je The Song Is The Single van Barr? Denk dat je die ook wel leuk zal vinden.
Gewoon een beetje bij houden.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:33 schreef methodmich het volgende:
Okee, hoe vind jij altijd precies wat singles zijn van de obscuurdere bands?
Want ik zou het van het gros uit mijn jaarlijst niet weten.
quote:Op donderdag 20 december 2007 23:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga voor een top 10 in willekeurige volgorde. Verder wil ik echt niet gaan met deze onzin.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
Het mag duidelijk zijn dat ik me wel kan vinden in de top 10 van Pitchfork,.
Hoewel de nummer 1 daar - naar mijn idee - onterecht is.
--
Fijne feestdagen. Prettige jaarwisseling. Peace. Out.
Het is een kansloze lijst; alsof de user zelf geen smaak heeft, maar gewoon de top reviews volgt. Dat gevoel heb ik eerder gehad.quote:
Over smaak valt niet te twistenquote:Op zondag 30 december 2007 15:30 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het is een kansloze lijst; alsof de user zelf geen smaak heeft, maar gewoon de top reviews volgt. Dat gevoel heb ik eerder gehad.
Het is natuurlijk ook zo dat je albums met lovende recenties eerder gaat luisteren, waardoor ze uberhaupt meer kans hebben om in je lijst te komen. Ik heb zelf dit jaar denk ik 30 albums uit 2007 geluisterd (de rest kwam van vroeger tijden), waarvan het merendeel goede recenties kreeg. Tja, dan is dat de context waaruit je lijstje komt rollen.quote:Op zondag 30 december 2007 15:30 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het is een kansloze lijst; alsof de user zelf geen smaak heeft, maar gewoon de top reviews volgt. Dat gevoel heb ik eerder gehad.
Jij denkt toch niet dat ik ( - DO2, aangenaam - ) de tijd heb om alle gereleasde albums te beluisteren, zeker?quote:Op zondag 30 december 2007 15:30 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Volgens mij heet hij Ólafur Arnalds, maar hij maakt idd goede muziekquote:
Veel lijsten zijn hetzelfde hier, maar een ieder heeft tenminste iets eigens. Het enge van jouw lijst is dat je werkelijk een kopie hebt van een toplijst; dat terwijl er een scala aan genres in zit. Heb je dan echt geen smaak?quote:Op zondag 30 december 2007 21:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet dat ik ( - DO2, aangenaam - ) de tijd heb om alle gereleasde albums te beluisteren, zeker?
Wie heeft die tijd wel?
Ik heb een aantal bronnen - die ik op basis van jaren luisterervaring wel enigszins vertrouw -
waar ik uit vis.
Wie heeft die bronnen niet?
Overigens had ik die 10 albums allang in mn hoofd zitten.
Lang voordat ik 'n top-zoveel gezien had, van een of andere review-site.
Het is een vrouwquote:Op zondag 30 december 2007 21:39 schreef kciR het volgende:
[..]
Volgens mij heet hij Ólafur Arnalds, maar hij maakt idd goede muziek, binnenkort komt hij weer naar nederland
Die is aan mn aandacht ontsnapt. Ga ik een luisterbeurt geven!quote:Op zondag 30 december 2007 16:19 schreef OmeCorn het volgende:
1. Electric Six - I Shall Exterminate Everything Around Me That Restricts Me From Being The Master
Oke, dan hebben we het denk ik allebei over een ander.. dan zal ik Ólöf ook eens beluisterenquote:Op zondag 30 december 2007 23:54 schreef JelleS het volgende:
[..]
Het is een vrouwEn ze heet gewoon Ólöf
[offtopic] Ik ga er híer verder niet uitgebreid op in, want dat kan niet in dit eigenlijk voor lijstjes bedoelde topic. Maar een toelichting op de zogenaamde onleesbaarheid (jullie zijn de eersten met dat commentaar), het vermelden van de 'opmerkelijke maar niet genoemde dingen', enzovoort, kan hier geplaatst worden.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:38 schreef methodmich het volgende:
Mee eens.
Daarnaast is het natuurlijk moeilijk om alles te beschrijven, maar er zijn natuurlijk ook zat opmerkelijke dingen uitgebracht die hier totaal niet ingenoemd worden. Om "alternatief" af te doen met de Song van het Jaar van de VPRO vind ik bijvoorbeeld wat kort door de bocht. Zeker omdat enkele songs daaruit net zo goed mainstream genoemd zouden kunnen worden. Wat is er nog alternatief aan Arctic Monkeys of Kaizer Chiefs bijvoorbeeld? Terwijl een bijvoorbeeld toch aardig radiovriendelijke plaat als die van Feist haast weer "alternatief" gaat worden wegens het gebrek aan aandacht dat ze krijgt.
Kortom, grenzen vervagen.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:53 schreef JelleS het volgende:
Interessante nummer 1, die ga ik eens opzoeken.
Ken je Linda Thompson niet?quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:53 schreef JelleS het volgende:
Interessante nummer 1, die ga ik eens opzoeken.
Die 2e ken ik wel, die eerste nog niet. Ook eens luisterenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ken je Linda Thompson niet?
Koop dan gelijk de plaat die ze met haar ex-man Richard opnam in de seventies, I Want To See The Bright Lights Tonight, erbij.
Overigens wel schandalig als Alela Diane nu al in de aanbieding ligt bij de Mediamarkt.
Neequote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ken je Linda Thompson niet?
Koop dan gelijk de plaat die ze met haar ex-man Richard opnam in de seventies, I Want To See The Bright Lights Tonight, erbij.
Overigens wel schandalig als Alela Diane nu al in de aanbieding ligt bij de Mediamarkt.
Voordat ik op mijn kop krijg: de cd was niet heel goedkoop, ik was voor 3 cd's 35 kwijt en Tunng was daarvan de duurste. Het was iets van 11 (net boven de 10) ik vind dat goedkoop maar dus duurder dan de 7 of 8 die ik voor Lucinda Williams kwijt was.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:00 schreef JelleS het volgende:
[..]
NeeMaar nu wel! Hele nacht geluisterd, en vond het zeer mooi. Heb ook meteen (voorlopige) muziek gevonden voor de aftiteling bij een film, namelijk de 2e versie van Stay Bright.
En binnekort maar eens naar de Mediamarkt dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |