abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:57:11 #51
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_55185942
Godverdomme... heb je weer zo'n zwever....

Mennnnn.. Als je gaat denken en kijken naar Darwin, is het alleen maar logisch dat ze daaar uitsterven.

Het idee is dat in Afrika een van de eerste mensachtigen zijn gevestigd. Deze zijn alleen blijven hangen in oude gedachten en gewoonten. Stilstaan in evolutie staat gelijk aan niet meegroeien met je omgeving, ergo de kans van uitroeiing door natuurlijke selectie wordt in handen gewerkt.

Het klinkt simpel, maar beter als dat kunnen we het niet maken.

Als je dat wilt rechttrekken met een kerstemailtje voor $1,- , go ahead en wees hypocriet, maar ga het niet aan mensen opdringen.
Die komen er vanzelf wel, als ze zich ook bezigen met hypocriet zijn.

(Mennnn.. Dan komen ze straks ook van Terres des Hommes, Unicef en al die andere tyfus organisaties.... Pleurt op, we betalen allemaal belasting, dus hebben we allemaal al betaald voor die fondsen en goede doelen... Mompelt iets over overheidsuitgaven etc.)
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:04:25 #52
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55186063
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:55 schreef Armageddon het volgende:
Darwin
Inderdaad! Het is de natuur dat de populatie kleiner wordt als er schaarste is aan voedsel. Wij moeten ons daar niet mee bemoeien, dan is de honger met enkele jaren opgelost.
censuur :O
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:08:17 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55186115
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:57 schreef n00cL30n het volgende:
Het idee is dat in Afrika een van de eerste mensachtigen zijn gevestigd. Deze zijn alleen blijven hangen in oude gedachten en gewoonten. Stilstaan in evolutie staat gelijk aan niet meegroeien met je omgeving, ergo de kans van uitroeiing door natuurlijke selectie wordt in handen gewerkt.
Hans Teeuwen (?) zei al dat de mens in Afrika is begonnen. Daarna is een aantal mensen daar vertrokken, en heeft zich elders op de wereld gevestigd. Alleen nu opeens komen de Afrikaantjes "Hey wacht is effe, wij willen ook!"...

Ontopic: als het door TS genoemde bedrijf werkelijk 1 miljoen dollar aan Afrika wil geven, kunnen ze dat prima doen zonder publiciteit met kerstkaartjes er omheen. Hell, stuur een paar miljoen kerstkaartjes naar Afrika, met op de voorkant een foto van een gebraden kalkoen!
censuur :O
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 december 2007 @ 10:54:08 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55186944
Geschoond en kickje naar GC
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:08:00 #55
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55187214
Geschoond? Het hele topic naar de klote .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:12:34 #56
20925 n00cL30n
pi_55187286
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:08 schreef k_i_m het volgende:
Geschoond? Het hele topic naar de klote .

Opschoning/ zuivering door chaos.....

Mmmm..... Totale Anarchie?
pi_55187340
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:54 schreef MASD het volgende:
honger is er vanwege een reden. schijnbaar overbevolking of wonen in een gebied met schaarste aan voeding. beide kun je Darwin op toepassen.

daarnaast gewoon spam.
pi_55187398
Owja, en mensen die hun geweten afkopen
pi_55197195
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:57 schreef n00cL30n het volgende:
Eerst even iets rechtzetten: niet iedereen die honger heeft leeft in Afrika.

Mijn vraag voor jou: moet ik uit je post opmaken dat je van mening bent dat negers in general en Afrikanen specifiek evolutionair ondergeschikt zijn aan blanken?
pi_55197221
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:17 schreef Scorpie het volgende:
Owja, en mensen die hun geweten afkopen
Mensen die alleen maar egocentrisch kunnen denken..
  dinsdag 11 december 2007 @ 18:20:01 #61
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55197294
waarom mag de link niet
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_55197302
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Inderdaad! Het is de natuur dat de populatie kleiner wordt als er schaarste is aan voedsel. Wij moeten ons daar niet mee bemoeien, dan is de honger met enkele jaren opgelost.
Dit wordt tegengesproken door de Notestein Transition Hypothesis, die stelt dat economische groei juist zal leiden tot een kleinere bevolkingsgroei, doordat toegang tot voorbehoedsmiddelen toeneemt en de mate van afhankelijkheid van ouders van hun kinderen als voorziening voor de oude dag afneemt. Dit wordt ondersteund door cijfers in het Human Development Report over 2004, waaruit blijkt dat het aantal geboortes per vrouw in laag ontwikkelde landen 5,6 bedraagt, in gemiddeld ontwikkelde landen 2,4 en in hoog ontwikkelde landen slechts 1,8.

Source: Daly, Herman & Cobb, John. For The Common Good, Boston: Beacon Press, 1989, p. 243
pi_55197452
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:20 schreef Aoristus het volgende:
waarom mag de link niet
Had dat nog niet eens gezien.. Heb zojuist een vraag van gelijke strekking gesteld in [GC Feedback] Gezellig (inclusief de originele link)

Als de link niet mag, is het hart van het topic eruit en mag het hele topic wat mij betreft verwijderd worden.
(de discussie over armoede wil ik namelijk voeren in een apart topic dat ik in het kader van mijn afstudeer-scriptie over circa een maand wil openen)

[ Bericht 4% gewijzigd door opgezegd250420142210 op 11-12-2007 18:41:05 ]
  dinsdag 11 december 2007 @ 18:47:28 #64
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55197897
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:27 schreef ZeroVince het volgende:

[..]

Had dat nog niet eens gezien.. Heb zojuist een vraag van gelijke strekking gesteld in [GC Feedback] Gezellig (inclusief de originele link)

Als de link niet mag, is het hart van het topic eruit en mag het hele topic wat mij betreft verwijderd worden.
(de discussie over armoede wil ik namelijk voeren in een apart topic dat ik in het kader van mijn afstudeer-scriptie over circa een maand wil openen)
Jammer. Misschien levert dat andere topic nog wat op.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 11 december 2007 @ 20:57:32 #65
20925 n00cL30n
pi_55201545
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:15 schreef ZeroVince het volgende:

[..]

Eerst even iets rechtzetten: niet iedereen die honger heeft leeft in Afrika.

Mijn vraag voor jou: moet ik uit je post opmaken dat je van mening bent dat negers in general en Afrikanen specifiek evolutionair ondergeschikt zijn aan blanken?
Begrijpend lezen.. Iets wat niet aan jou is uitbesteed.

Nee huilie... Ik heb het over Afrika in het algemeen! (Dus.. ongeacht ras, huidskleur... Damn.. wat triest dat iedereen dan toch weer gelijk richting discriminatie gaat denken )
pi_55202499
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 20:57 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Begrijpend lezen.. Iets wat niet aan jou is uitbesteed.

Nee huilie... Ik heb het over Afrika in het algemeen! (Dus.. ongeacht ras, huidskleur... Damn.. wat triest dat iedereen dan toch weer gelijk richting discriminatie gaat denken )
Dus het is een eigenschap die inherent is aan het wonen in Afrika? Als jij morgen verhuist naar Afrika, geldt dat dan ook voor jou? Zo niet, heb je wel eens gehoord van indirecte discriminatie?
quote:
Van indirecte discriminatie is sprake als bijvoorbeeld een bepaling of maatregel, die neutraal en voor iedereen gelijk lijkt te zijn, toch mensen van een bepaald ras of etnische afstamming, godsdienst of overtuiging, handicap, sekse, leeftijd of seksuele voorkeur benadeelt.
http://www.discriminatie.nl/?groep=-&id=43
Kijk dan ook eens op: https://www.cia.gov/libra(...)ook/fields/2075.html

Wat mij betreft is je argument vergelijkbaar met de statement dat er geen sprake is van discriminatie,als mannen en vrouwen allebei geen recht hebben op zwangerschapverlof.

[ Bericht 3% gewijzigd door opgezegd250420142210 op 12-12-2007 01:22:01 ]
pi_55203091
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:33 schreef ZeroVince het volgende:

[..]

Dus het is een eigenschap die inherent is aan het wonen in Afrika? Als jij morgen verhuist naar Afrika, geldt dat dan ook voor jou? Zo niet, heb je wel eens gehoord van indirecte discriminatie?
[..]

Wat mij betreft is je argument vergelijkbaar met de statement er geen sprake is van discriminatie,als mannen en vrouwen allebei geen recht hebben op zwangerschapverlof.
quote:
Montserrat black, white
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:26:56 #68
20925 n00cL30n
pi_55204118
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:33 schreef ZeroVince het volgende:

[..]

[..]

Wat mij betreft is je argument vergelijkbaar met de statement er geen sprake is van discriminatie,als mannen en vrouwen allebei geen recht hebben op zwangerschapverlof.
Ach gut.. Je moet gewoon weer je gelijk halen om je geweten te reinigen hè?

Toch fantastisch dat je dan met zulke vergelijken moet komen die het punt helemaal voorbij gaan.
Maar goed.

Koop je zonden maar weer af, voel je maar weer goed door je kerstkaartje van 1 dollar. En vergeet het maar weer de rest van het jaar.

Scherm jezelf maar weer beter af als de rest van de aardkloot door gedeeltes van meningen van onder de microscoop te leggen en tot buitenschalig proporties op te blazen.
Echt wereldverbeteraars zoals jij weten zelfs nog mensen als Wouter Bos, Jan Marijnissen of JP nog de grootste racisten te laten worden.

Owja.. Je bent zeker ook voor positieve discriminatie?
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 00:05:58 #69
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55206892
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:48 schreef ZeroVince het volgende:
Verstuur een moreel verantwoord kerstkaartje via de website van BCG (Boston Consulting Group) en doneer daarmee $1 aan het World Food Programme voor elke persoon die je kaartje leest!

Aangezien de fysieke kerstkaartjes er nooit meer van komen, heb ik in ieder geval mijn e-card op deze wijze verstuurd en toch zo nog iets van $50 euro gedoneerd aan het WFP (exclusief mensen die dat naar aanleiding van mijn happy-holidays-wensen of dit topic ook doen).

Hoe ver reikt jouw kerstgedachte?

.

pi_55207752
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:26 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Koop je zonden maar weer af, voel je maar weer goed door je kerstkaartje van 1 dollar. En vergeet het maar weer de rest van het jaar.

Owja.. Je bent zeker ook voor positieve discriminatie?
Zoals je misschien uit de rest van het topic op had kunnen maken heb ik mijn bachelor-scriptie over armoede geschreven en ben ik van plan mijn master-scriptie aan hetzelfde onderwerp te besteden. Dat betekent dat ik het grootste gedeelte van volgend jaar (inclusief zomervakantie) bezig zal zijn met dit onderwerp.

Just for the record ben ik tegen positieve discriminatie omdat ik in mijn denken sterk neig naar de liberale traditie waarbinnen er meer belang wordt gehecht aan het bieden van gelijke kansen dan aan het bieden van een materieel gelijke positie. Voor mij blijft positieve discriminatie uiteindelijk een vorm van discriminatie die alleen maar zal resulteren in dat het best-man-for-the-job principe niet op gaat en iedereen die een baan niet krijgt het idee zal hebben dat dit als gevolg van positieve discriminatie is (met alle maatschappelijke gevolgen van dien).
pi_55207830
PS: ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van iedereen die refereert aan Darwin (MASD, Armageddon, n00cL30n, RemcoDelft & Scorpie) op de vraag of de holocaust ook te verantwoorden is op grond van het recht-van-de-sterkste en de natuurlijke verloop van omstandigheden. Je voelt waarschijnlijk de schoen al wringen. Zo niet, zou ik graag horen waarom je denkt dat die vraag een ander antwoord op zou leveren.
  woensdag 12 december 2007 @ 09:36:02 #73
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55210159
Van een kerstkaart naar de holocaust. Wat een mooi topic is dit toch .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 12 december 2007 @ 09:41:42 #74
20925 n00cL30n
pi_55210240
quote:
Op woensdag 12 december 2007 01:18 schreef ZeroVince het volgende:
PS: ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van iedereen die refereert aan Darwin (MASD, Armageddon, n00cL30n, RemcoDelft & Scorpie) op de vraag of de holocaust ook te verantwoorden is op grond van het recht-van-de-sterkste en de natuurlijke verloop van omstandigheden. Je voelt waarschijnlijk de schoen al wringen. Zo niet, zou ik graag horen waarom je denkt dat die vraag een ander antwoord op zou leveren.
Gozert, zoals een heleboel mensen beweren heeft de holocaust niet bestaan.
  woensdag 12 december 2007 @ 09:42:26 #75
20925 n00cL30n
pi_55210253
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:36 schreef k_i_m het volgende:
Van een kerstkaart naar de holocaust. Wat een mooi topic is dit toch .
Wat we wel niet teweeg brengen bij bachelors in opleiding he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')