Ik had die avond een beatles shirt aan die ongeveer aan je beschrijving voldoet. Heb ff een foto ervan gemaakt:quote:Op donderdag 13 december 2007 21:29 schreef the_jasper het volgende:
totaal offtopic:
maar er was bij het concert in de HMH een of andere dude met een heel gaaf beatles t-shirt
ding was grijs en aan de voorkant waren de 4 gezichten van de bandleden (niet rechttoe rechtaan maar de een groter dan de ander etc). Vond het wel een gaaf ding en was er ff naar op zoek op internet maar kan em nergens vinden. Weet iemand wat ik bedoel?
Euhm, ze doen niets anders dan spelen toch? Al zijn ze nog verkleed als clown, het blijft gewoon Alex. Wat wel consequent is natuurlijk, maar zóó een durfal is het nog steeds niet.quote:Op donderdag 13 december 2007 18:00 schreef AMDB het volgende:
[..]
Heb hem ooit eens op YouTube gezien, erg vet zo optreden, wie durft er nu nog te zeggen dat ze niks durven op het podium![]()
quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:11 schreef TC03 het volgende:
"Popcritici: Arctic Monkeys maakten beste plaat van het jaar"
Ook voor mij album van het jaar, en ik weet zeker dat hij ook in 2008 mijn afspeellijst zal dominerenquote:Op dinsdag 18 december 2007 00:11 schreef TC03 het volgende:
"Popcritici: Arctic Monkeys maakten beste plaat van het jaar"
quote:Op zondag 16 december 2007 22:31 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Ik verwacht nog wel iets speciaals. In ieder geval gok ik dat Richard Hawley meedoet. Miles Kane vast ook wel. [..]
quote:Op maandag 17 december 2007 20:53 schreef Aisumasen het volgende:
Wedden dat ze vanavond A Certain Romance én Mardy Bum spelen voor het verrassingseffect op camera.
quote:Manchester Apollo, Manchester (Warps Film Documenting for DVD release)
December 17, 2007
Brianstorm
This House Is A Circus
Teddy Picker
I Bet You Look Good On The Dancefloor
Dancing Shoes
From The Ritz To The Rubble
Fake Tales Of San Fransisco
Balaclava
When The Sun Goes Down
Nettles
D Is For Dangerous
Leave Before The Lights Come On
Fluorescent Adolescent
Still Take You Home
Da Frame 2R
Plastic Tramp (with Miles Kane)
505 (with Miles Kane)
Do Me A Favour
A Certain Romance
Bad Woman (with Richard Hawley)
View From The Afternoon
If You Were There, Beware
Volgens de officiële forums was er minder tuig, alleen veel mensen baalden dat ze geen staanplaatsen hadden maar zitplaatsenquote:
Vergeet Plastic Tramp nietquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:36 schreef Xurk het volgende:
Wow, ik denk dat ik die setlist nog beter dan die van in de HMH vind, door "Leave Before The Lights Come On", "505" en "A Certain Romance"
Dé bassist van de Arctic Monkeys. In de lente van 2006 voorgoed vervangen door Nick, omdat Andy het niet meer aankon om te leven in hotelkamers en vliegtuigen. Hij miste zijn vriendin en woonplaats. Luister (het mooiste AM-nummer) Despair In The Departure Lounge maar eens... Als je het mij vraagt is dat helemaal geschreven voor Andy.quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:20 schreef JeroenV het volgende:
Misschien erg n00b, maar wie is Andy en wat is de link met OYB?
Leuk detail is dat Alex tegenwoordig "Houdini, love you don't know where you're try to escape from" zingt, ipv "you're running away from". Alex heeft de tekst samen geschreven met Jon McClure (Reverend), en die vertelde Alex in een later stadium dat hij de tekst moest aanpassen. Waarom? Houdini rende niet weg, hij ontsnapte!quote:Old yellow bricks,
Love's a risk,
Quite the little Escapoligist
Looked so miffed,
When you wished,
For a thousand places better than this,
You are the fugitive,
But you dont know what you're runnin from,
You cant kid us,
And you couldnt trick anyone,
Houdini, love you dont know what you're runnin away from,
Who wants to sleep in the city that never wakes up?
Blinded by nostalgia,
She wasnt raised by the way,
That the emperor put traps in the cage,
And the days she being dull,
Lead to nights readin beer bottles,
You're such a fugitive,
But you dont know what you're runnin from,
You cant kid us,
And you couldnt trick anyone,
Houdini, love you dont know what you're runnin away from,
Blinded by nostalgia,
Who wants to sleep in a city that never wakes up?
You're at a loss,
Just because,
It wasnt all that you thought it was,
You are a fugitive but you dont know what you're runnin away from,
She said I want to sleep in the city that never wakes up,
And revel in nostalgia,
I know I said he wants to sleep in the city that never wakes up but,
Dorothy was right though
Het is mijn favo band en ik weet veel minder, al wist ik dan wel dat Andy de ex-bassist was.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:07 schreef Aisumasen het volgende:
Ehhh...Nou ja, ik volg de band al een lange tijd, en ik kan zeggen dat het onderhand mijn op één na favoriete band is geworden. Dan krijg je dat, haha.
Damn, dan wil ik niet weten wat je favoriete band is en wat je daar allemaal van weet en voor doet.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:07 schreef Aisumasen het volgende:
Ehhh...Nou ja, ik volg de band al een lange tijd, en ik kan zeggen dat het onderhand mijn op één na favoriete band is geworden. Dan krijg je dat, haha.
Ghehehe.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:27 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Damn, dan wil ik niet weten wat je favoriete band is en wat je daar allemaal van weet en voor doet.
Respect
Nieuwsgierigheid wint het vaak bij mijquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:33 schreef frame-saw het volgende:
Je wilde het niet weten.
Heb je nog meer interessante weetjes?
Ja ik, ga ik de blits mee maken in de kroeg gekquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:37 schreef Aisumasen het volgende:
Wilt iemand weten welke kleur sokken John Lennon in de nacht van 8 op 9 april 1965 droeg? Nee, niemand?
Fuck! *haalt complete boekenkast overhoop met feitjes en weetjes over The Beatles...quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:38 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja ik, ga ik de blits mee maken in de kroeg gek![]()
Nu je het zegt, net ff lyrics van despair erbij gehaald, zou makkelijk kunnen ja. Despair is wat duidelijker dan OYB, die zou je ook nog wel op andere manieren kunnen interpreteren.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Maar seriously, is iemand het met mij eens over de betekenis van Despair en van Old Yellow Bricks?
Haha, thanks. Leuke pasfoto, dat welquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:42 schreef frame-saw het volgende:
Edit: Aisamusen, leuke avatar, zie nu pas dat het Matt en Alex zijn haha, wat een kutkop![]()
Nee, we zitten hier allemaal vanwege het geweldige aanbod van gratis mp3'tjesquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:55 schreef Aisumasen het volgende:
Maar kom op, over muziek lullen vinden we toch allemaal leuk.
Ik heb nog wel iets kansloos, in de categorie 'non-muzikale onzin'. We weten allemaal dat de jongens feestbeesten zijn. Niet komen opdagen op de uitreiking van de meest prestigieuze muziekprijs in Engeland, maar na afloop wél voetballen met het beeldje op de dansvloer.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:33 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Heb je nog meer interessante weetjes?
Die persconferentie is wel grappigquote:Op dinsdag 18 december 2007 23:01 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik heb nog wel iets kansloos, in de categorie 'non-muzikale onzin'. We weten allemaal dat de jongens feestbeesten zijn. Niet komen opdagen op de uitreiking van de meest prestigieuze muziekprijs in Engeland, maar na afloop wél voetballen met het beeldje op de dansvloer.Natuurlijk is daar ook de beroemde persconferentie na het winnen van de Mercury Prize in 2006. Daar ging het imago van Jamie als de stille Beatl....ehh Arctic Monkey!
De zanger van Lightspeed Champion patst op zijn YouTube-account met alle plekken op de wereld waar hij komt, en welke mensen hij daar ontmoet...bla bla bla. Nu is zijn filmpje van 2 november best het bekijken waard. Klik hier voor deel 1. Je ziet Alexa (vriendin van Alex) en allemaal quasi-hippe mode-gasten. Vanaf minuut 2 wordt het lachen. Wie hebben we dáár?
Daarna vanaf minuut 02:40 verder kijken. Écht interessant, not
.
Op filmpje 2 nog meer groupies in ondergoed. En wie verschijnen daar weer vanaf 02:44? Het leukste moment komt op 03:30![]()
.
Dus...
Vind het altijd wel amusant om te lezen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:55 schreef Aisumasen het volgende:
Ghehe, typisch hè. Ik heb trouwens nog genoeg andere dingen te doen in mijn leven, hoor!Maar kom op, over muziek lullen vinden we toch allemaal leuk.
Ach, je kan wel zeggen dat echte fans alleen account voor fok aanmaken om hier te postenquote:Op dinsdag 18 december 2007 23:24 schreef christinepien het volgende:
@aisumaisen, hoe weet je dat allemaal!! respect, AM is mijn nr. 1 band, maar zoveel weet ik echt niet over ze (helaas, dus hint hint).
Ach ja, kan me voorstellen dat niet iedereen staat te springen om een jaar lang te touren.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:23 schreef =HellFire= het volgende:
Is het niet een stomme zet geweest om uit de band te stappen? Ik zou mezelf echt van binnen kapot vreten als ik had geweten hoe ver AM het geschopt heeft. Natuurlijk dankzij Andy, maar toch...
Ach ja. Heimwee's a bitch. En die vriendin had mooi mee gemoeten op tournee.
Je naam is dus iets met Arctic Monkeys D.... B...?quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:29 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ach, je kan wel zeggen dat echte fans alleen account voor fok aanmaken om hier te posten![]()
Wat oorspronkelijk ook mijn intentie was![]()
![]()
Ja, DB zijn m'n initialenquote:Op dinsdag 18 december 2007 23:35 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Je naam is dus iets met Arctic Monkeys D.... B...?
Wat jij zegt ja, mede dankzij Andy. Ze hadden alles al bereikt toen hij uit de band stapte.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:23 schreef =HellFire= het volgende:
Is het niet een stomme zet geweest om uit de band te stappen? Ik zou mezelf echt van binnen kapot vreten als ik had geweten hoe ver AM het geschopt heeft. Natuurlijk dankzij Andy, maar toch...
Ach ja. Heimwee's a bitch. En die vriendin had mooi mee gemoeten op tournee.
Jep, april 2008. Is al in september afgerond, maar Final Fantasy (bekend van de strijkers van Arcade Fire) gaat nog...strijkers toevoegen. Miles en Alex hebben dus al één nummer live gedaan.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:10 schreef AMDB het volgende:
[..]
edit: is er trouwens al wat meer bekend over Alex' en Miles' album?
Ik wil wel een Beatles kennis battle met je houdenquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:37 schreef Aisumasen het volgende:
Juist, The Beatles. En als er over één band veel informatie te vinden is...
Wilt iemand weten welke kleur sokken John Lennon in de nacht van 8 op 9 april 1965 droeg? Nee, niemand?
Jezus wat zijn ze onmogelijk voor journalistenquote:Op dinsdag 18 december 2007 23:01 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik heb nog wel iets kansloos, in de categorie 'non-muzikale onzin'. We weten allemaal dat de jongens feestbeesten zijn. Niet komen opdagen op de uitreiking van de meest prestigieuze muziekprijs in Engeland, maar na afloop wél voetballen met het beeldje op de dansvloer.Natuurlijk is daar ook de beroemde persconferentie na het winnen van de Mercury Prize in 2006. Daar ging het imago van Jamie als de stille Beatl....ehh Arctic Monkey!
De zanger van Lightspeed Champion patst op zijn YouTube-account met alle plekken op de wereld waar hij komt, en welke mensen hij daar ontmoet...bla bla bla. Nu is zijn filmpje van 2 november best het bekijken waard. Klik hier voor deel 1. Je ziet Alexa (vriendin van Alex) en allemaal quasi-hippe mode-gasten. Vanaf minuut 2 wordt het lachen. Wie hebben we dáár?
Daarna vanaf minuut 02:40 verder kijken. Écht interessant, not
.
Op filmpje 2 nog meer groupies in ondergoed. En wie verschijnen daar weer vanaf 02:44? Het leukste moment komt op 03:30![]()
.
Dus...
Coole filmpjes Aisumasenquote:Op woensdag 19 december 2007 01:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jezus wat zijn ze onmogelijk voor journalistenIk snap het ook wel, ze stellen altijd dezelfde vragen maar ze doen niet eens een poging om serieus te doen
Voel me een beetje aangesproken
![]()
With great power comes great responsibility.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ach ja, kan me voorstellen dat niet iedereen staat te springen om een jaar lang te touren.
Dat is ook een erg gaaf shirt!quote:Op zondag 16 december 2007 22:46 schreef AtseBenjamin het volgende:
[..]
Ik had die avond een beatles shirt aan die ongeveer aan je beschrijving voldoet. Heb ff een foto ervan gemaakt:
[ afbeelding ]
Hoe vetquote:
Mijn neef heeft er wel een maar dan zijn de hoofden kleiner en 16 keer. Hij was overigens ook naar Arctic Monkeys hehe.quote:Op woensdag 19 december 2007 15:58 schreef the_jasper het volgende:
[..]
Dat is ook een erg gaaf shirt!![]()
waar had je deze vandaan dan?
Maar helaas helaas dat was niet degene die ik zocht (die had 2 om 2 hoofden met jaren 70 haar, en licht grijze tshirt kleur)
De voorkant van A hard Day's night dusquote:Op woensdag 19 december 2007 17:06 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Mijn neef heeft er wel een maar dan zijn de hoofden kleiner en 16 keer. Hij was overigens ook naar Arctic Monkeys hehe.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:51 schreef Aisumasen het volgende:
* Aisumasen fluit nonchalant in de rondte
Ja, nu je het zegtquote:Op woensdag 19 december 2007 17:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
De voorkant van A hard Day's night dus
Wow, wat een leuke interview!!quote:Op woensdag 19 december 2007 11:10 schreef Irien het volgende:
Zoals deze interviewster: http://www.youtube.com/watch?v=yg-TG4u1rZk&feature=related
Je ziet ze hier echt ontdooienZelfs Alex... Oh ik had zo graag in haar schoenen gestaan!
Valt echt hartstikke mee. Dit was op het moment dat ze álle journalisten al álle vragen hadden horen stellen in dat jaar. Typisch Arctic Monkeys eind 2006quote:Op woensdag 19 december 2007 01:37 schreef MaJo het volgende:
Jezus wat zijn ze onmogelijk voor journalistenIk snap het ook wel, ze stellen altijd dezelfde vragen maar ze doen niet eens een poging om serieus te doen
Voel me een beetje aangesproken
![]()
[..]
Ja, is zeker een tof artikel. Maar die stond al in de NME van een aantal weken geleden, geloof ik.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:04 schreef Xrenity het volgende:
Staat in die NME blijkbaar een artikel over een ontmoeting tussen AM en Queens of the Stone Age
Lijkt me op zich wel leuk. Misschien haal ik hem wel.
Beetje weird, QOTSA kent geen enkel AM nummer.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:16 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, is zeker een tof artikel. Maar die stond al in de NME van een aantal weken geleden, geloof ik.
[ afbeelding ]
Klik en klak.
Dat lijkt me heel stug. Denk gewoon weer HMH.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:49 schreef KneiterS het volgende:
Zal wel Ahoy worden denk ik.
Helemaal gelijk in!quote:Op woensdag 19 december 2007 23:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Overigens vind ik de nieuwe nummers wel een QOTSA-achtige sound hebben, wat alleen maar positief is. Song For The Deaf is dan ook een héél goed album. Met snoeiharde drums, net zoals AM. Liking that.
Hey, ze waren in 2005 in Engeland al net zo groot als ze sinds 2006 in Nederland zijn. En al die tijd hebben ze gewoon in 'normale' grote zalen zoals Melkweg en Paradiso gestaan. Zelfs in Engeland.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:49 schreef KneiterS het volgende:
Zal wel Ahoy worden denk ik.
Ja!quote:Op woensdag 19 december 2007 23:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Beetje weird, QOTSA kent geen enkel AM nummer.
Overigens vind ik de nieuwe nummers wel een QOTSA-achtige sound hebben, wat alleen maar positief is. Song For The Deaf is dan ook een héél goed album. Met snoeiharde drums, net zoals AM. Liking that.
quote:Op donderdag 20 december 2007 01:21 schreef Irien het volgende:
[..]
Nu mag QOTSA wel wat van AM leren
Ik snap het ook wel, maar ik vind dat ze daar wel een beetje te ver gaan. Ik weet dat ze ook leuke interviews gegeven hebben, kijk maar naar de OOR van deze maand, daar zijn ze ook superrelaxedquote:Op woensdag 19 december 2007 19:12 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Valt echt hartstikke mee. Dit was op het moment dat ze álle journalisten al álle vragen hadden horen stellen in dat jaar. Typisch Arctic Monkeys eind 2006. Lowlands-gedrag. Na al die suffe vragen worden ze gewoon wat cynisch. Nou ja, zelfs 'rude'!
Dat in combinatie met de genuttigde drank...
Ik wilde ook de link die Irien heeft gepost laten zien als bewijs dat ze best vriendelijk en geconcentreerd kunnen zijn. Al moet ik zeggen dat dit interview uit de tijd van hun eerste optreden in NL (november 2005) is. Toen stonden ze er natuurlijk nog iets anders voor. Interview is btw door je grote vrienden van 3voor12 gedaan. Leonieke Daalder, zoals je kunt horen. Die heeft ze daarna nog een paar keer geinterviewd, en met succes!
Zo zijn er zat interviews waar ze alle vier veel te vertellen hebben, en echt als aardige gasten overkomen. Gelukkig maar. Opvallend is dat ze tegenwoordig alleen nog maar door 'de grote pers' uit NL kunnen worden geinterviewd. Volkskrant, OOR, 3voor12 (misschien door eerder succes
)... Ze worden echt afgeschermd door hun managers, en het is onmogelijk om als 100ste jongerenwebsite even een interviewtje aan te vragen. Logisch ook. Ze zijn zó groot. Schijnt dat het voorprogramma van Tivoli de mannen alleen op het podium in levende lijve gezien heeft...
Wrijf het er maar inquote:Op woensdag 19 december 2007 23:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in!
[..]
Hey, ze waren in 2005 in Engeland al net zo groot als ze sinds 2006 in Nederland zijn. En al die tijd hebben ze gewoon in 'normale' grote zalen zoals Melkweg en Paradiso gestaan. Zelfs in Engeland.
Ahoy', echt niet! Ik hoop dat ze toch ook weer een suprise-gig in de Melkweg (of een zaal van dat kaliber) doen. Al komt geen enkel optreden over dát concert met 'What If You Were Right First Time' heen. Om over de geweldige sfeer in het publiek nog maar te zwijgen! Trouwens, liever zo'n suprise-gig in de zomer dit keer... Een februari-nacht is koud!
Nee, ik heb het dan natuurlijk niet over schoolblaadjes. Echt over gerenommeerde namen in NL. Dat interview in de OOR van deze maand lijkt wel een compilatie van meerdere interviews... Ik heb alle quotes al een keer ergens anders gelezen.quote:Op donderdag 20 december 2007 01:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel, maar ik vind dat ze daar wel een beetje te ver gaan. Ik weet dat ze ook leuke interviews gegeven hebben, kijk maar naar de OOR van deze maand, daar zijn ze ook superrelaxedOok begrijpelijk dat je als schoolblaadje niet meer kunt interviewen, dat zal je bij de Stones ook niet lukken
Wellicht maak ik dan wel kans voor 3voor12
Hmm, da's niet zo mooi. Maar ja, je hebt ze vaak zat gezien tochquote:Op donderdag 20 december 2007 01:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wrijf het er maar inIk was er heen gegaan als ik op dat moment geen pfeiffer had gehad. Later hoorde ik van mijn huisgenootje (die er wel was) dat ze nog kaartjes aan de deur verkochten
Als ik dat had geweten was ik gegaan, zelfs met mijn keelontsteking. Overigens ben ik altijd een beetje ziekjes als de Monkeys optreden
In juni nog nawee van de pfeiffer, bij het eerste concert had ik ook buikgriep
Maar in tegenstelling tot de Melkweg gig altijd gewoon gegaan
Hardcore
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |