abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 9 december 2007 @ 13:51:50 #1
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_55144141

Topic deel 12

Arctic Monkeys, een jonge, energieke, Britse indie-band. En nu hebben ze hun eigen topic op het FOK! forum. Zie hier de vorige delen:

Arctic Monkeys
Arctic Monkeys Deel 2.
Arctic Monkeys Deel 3
Arctic Monkeys Topic #4 'Who The F*** Are Arctic Monkeys?'
Arctic Monkeys Topic #5 'Favourite Worst Nightmare'
Arctic Monkeys #6: \'Brianstorm\'
Arctic Monkeys Topic #7: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys #8: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys Topic #9
Arctic Monkeys Topic #10: Dorothy was right, though...
Arctic Monkeys Deel 11 - 6 december HMH
Arctic Monkeys #12
Arctic Monkeys #13 - De spanning...praten over de HMH

Who The F*** Are Arctic Monkeys? De band
De band bestaat uit vier leden:
  • Alex Turner: gitaar, zang.
  • Jamie Cook: gitaar.
  • Nick O'Malley: basgitaar.
  • Matthew Helders: drums.

Op de officiele website van de Arctic Monkeys is in juni 2006 bekendgemaakt dat Andy Nicholson, de basgitarist, de band definitief heeft verlaten. Nick O\\\'Malley, de persoon die ook al voor Nicholson inviel tijdens de tour door de Verenigde Staten, neemt zijn plaats nu definitief in.

I Bet That They Sound Good On The Dancefloor Bio De band werd in 2002 opgericht en kent invloeden van bands als The Jam, The Clash en Pulp. Eind 2004 steeg hun populariteit in het Verenigd Koninkrijk enorm nadat ze hun demo\\\'s op internet begonnen aan te bieden en de Britse tabloids, het altijd even objectieve NME en BCC Radio 1 aandacht aan de band begonnen te schenken. In 2005 wisten ze op te vallen door met hun debuutsingle I Bet You Look Good On The Dancefloor op de eerste plaats binnen te komen in de UK Singles Chart. Hun debuutalbum dat uitkwam in januari 2006 is nu al het best verkopende debuutalbum ooit in de UK. De jongens houden het hoofd echter koel, ze grapten zelf dat tegen april iedereen hen wel vergeten zal zijn. De vrouw die in hun tweede single When The Sun Goes Down voorkomt, komt ook voor in de twee korte filmpjes Scummy Man. In 2006 was de nieuwste Britse hype te bewonderen op Rock Werchter, Pukkelpop en Lowlands. In 2007 waren ze o.a. te zien op Pinkpop, Rock Werchter en in de Heineken Music Hall.

De OP is HIER te vinden. v1 by Goover (updated by SnowCockroach)
  • Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Moderator zondag 9 december 2007 @ 13:53:09 #2
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_55144171
    Discografie

Demo's:

2005: Beneath The Boardwalk [Demo]

1. A Certain Romance
    2. Bigger Boys And Stolen Sweethearts
    3. Choo Choo
    4. Cigarette Smoke (herschreven als Cigarette Smoker Fiona)
    5. Dancing Shoes
    6. Fake Tales of San Francisco [Demo-versie I]
    7. Knock A Door Run
    8. Mardy Bum
    9. On The Run From The MI5
    10. Riot Van
    11. Scummy (herschreven als When The Sun Goes Down)
    12. Still Take You Home
    13. Wavin\' Bye To The Train Or The Bus
    14. I Bet You Look Good on the Dancefloor

2004/2005: Overige (live-)demo\'s

Stickin\' To The Floor, Space Invaders, Curtains Close en Ravey Ravey Ravey Club (Word Will Get Around).

2005: Five Minutes With Arctic Monkeys [CDS en 7" LP] [1000 en 500 exemplaren]

1. Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie II]
    2. From The Ritz To The Rubble [Demo]

Singles / EP\'s:

2005: I Bet You Look Good On The Dancefloor [CDS, 7" en 10" LP] [10" alleen in Amerika]

1. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    2. Bigger Boys And Stolen Sweethearts
    3. Chun Li\'s Spinning Bird Kick

2006: When The Sun Goes Down [CDS, 7" en 12" LP] [12" alleen in Amerika]

1. When The Sun Goes Down
    2. Stickin To The Floor
    3. 7
    4. Settle For A Draw (alleen op 7" en 12")

2006: Who The Fuck Are Arctic Monkeys? [CD en 10" LP]

1. The View From The Afternoon
    2. Cigarette Smoker Fiona
    3. Despair In The Departure Lounge
    4. No Buses
    5. Who The Fuck Are Arctic Monkeys?

2006: Leave Before The Lights Come On [CDS en 7" LP]

1. Leave Before The Lights Come On
    2. Put Your Dukes Up John (cover Little Flames)
    3. Baby I'm Yours (cover Barbara Lewis)

2007: Brianstorm [CDS, 7" LP en 10" LP]

1. If You Found This It\'s Probably Too Late (niet op 7")
    2. Brianstorm
    3. Temptation Greets You Like A Naughty Friend (met Dizzee Rascal)
    4. What If You Were Right The First Time? (niet op 7")

2007: Matador / Da Frame 2R [gelimiteerde 7" LP]

A. Matador
    B. Da Frame 2R

2007: Fluorescent Adolescent [CDS, 7" LP en 10" LP]

1. Fluorescent Adolescent
    2. The Bakery
    3. Plastic Tramp (niet op 7")
    4. Too Much To Ask (niet op 7")

2007: The Death Ramps / Nettles [gelimiteerde 7" LP] [250 exemplaren]
    uitgebracht onder pseudoniem The Death Ramps

A. The Death Ramps
    B. Nettles

2007: Teddy Picker [CDS, 7" LP en 10" LP]

1. Teddy Picker
    2. Bad Woman (met Richard Hawley) (cover Pat Farrell And The Believers)
    3. The Death Ramps (niet op 7")
    4. Nettles (niet op 7")

Albums:

2006: Whatever People Say I Am, That's What I\'m Not [CD en LP]

1. The View From The Afternoon
    2. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    3. Fake Tales Of San Francisco
    4. Dancing Shoes
    5. You Probably Couldn\'t See For The Lights But You Were Looking Straight At Me
    6. Still Take You Home
    7. Riot Van
    8. Red Light Indicates Doors Are Secured
    9. Mardy Bum
    10. Perhaps Vampires Is A Bit Strong But...
    11. When The Sun Goes Down
    12. From The Ritz To The Rubble
    13. A Certain Romance

2007: Favourite Worst Nightmare [CD en LP]

1. Brianstorm
    2. Teddy Picker
    3. D Is For Dangerous
    4. Balaclava
    5. Fluorescent Adolescent
    6. Only Ones Who Know
    7. Do Me A Favour
    8. This House Is A Circus
    9. If You Were There, Beware
    10. The Bad Thing
    11. Old Yellow Bricks
    12. 505

Non-single covers:

* Love Machine (Girls Aloud) [live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2006]
    * You Know I'm No Good (Amy Winehouse) [live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2007]
    * Take It Or Leave It (The Strokes) [live gespeeld in Franse TV-show in 2007]
    * Diamonds Are Forever (Shirley Bassey) [live gespeeld op Glastonbury 2007]
    * The Lovers (Rod McKuen) [akoestisch live gespeeld op Radio 1 in 2007]

Nog niet uitgebrachte nummers:

* Put Me In A Terror Pocket
    * Sandtrap [voorheen The Wagon On The Way To The Stripey Tent]
    * The Fire And The Thuds

"And someone said we did'nt have enough songs to headline Glastonbury..."
    Alex Turner - 22/06/07, Pyramid Stage, Glastonbury Festival

The View From The Afternoon
    Links
  • Officiele website
  • Bandpagina bij Domino Records
  • Wiki (nl)
  • Wiki (en)

Discography by mindgames...
  • Geef angst en haat een stem
    pi_55144336
    Je wilt niet de eerste zijn bij een sandtrap, trouwens.
      zondag 9 december 2007 @ 14:23:10 #4
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55144950
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 14:00 schreef Xrenity het volgende:
    Je wilt niet de eerste zijn bij een sandtrap, trouwens.
    Lijkt mij ook niet erg fijn nee

Maar ik was erbij in de HMH, waar moet ik nu voor uitkijken dan

Verkapte-tvp
      Moderator zondag 9 december 2007 @ 14:26:17 #5
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_55145052
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 14:23 schreef AMDB het volgende:

[..]

Maar ik was erbij in de HMH, waar moet ik nu voor uitkijken dan
    Voor (verkapte) TVP's en dergelijk natuurlijk.
    Geef angst en haat een stem
      zondag 9 december 2007 @ 14:28:56 #6
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55145139
    Wanneer komt Sandtrap uit?
    2000 light years from home
      zondag 9 december 2007 @ 14:31:35 #7
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_55145214
    Wat vet dat ze in Londen "Temptation Greets You Like A Naughty Friend" [incl. rappende neger!] en "A Certain Romance" deden zeg! Echt jammer dat wij die niet gehad hebben
    pi_55145388
    die rappende neger is Dizzee Rascal. Ik blijf er toch wel over verbaasd dat een band met zo'n zwakke stage performance zoveel mensen trekken. Muziek is wel steengoed overigens. Maar om nou 35 euro te betalen voor een band die alles precies hetzelfde speelt als op cd.....
    ----------------------
    AudioFranzzz
    pi_55145742
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 13:05 schreef JeroenV het volgende:
    Iemand enig idee wanneer de Reverend in Paradiso in de voorverkoop gaat?
    Overigens zijn de Monkeys mijn favoriete band, dus dan maakt het geld me niet zo veel uit
      zondag 9 december 2007 @ 14:50:45 #10
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55145763
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 14:38 schreef AudioFranzzz het volgende:
    die rappende neger is Dizzee Rascal. Ik blijf er toch wel over verbaasd dat een band met zo'n zwakke stage performance zoveel mensen trekken. Muziek is wel steengoed overigens. Maar om nou 35 euro te betalen voor een band die alles precies hetzelfde speelt als op cd.....
    Ik vind de nummers live beter tot zijn recht komen, en het is gewoon supervet, van mij hoeft dat interactie met het publiek niet allemaal, vind het eigenlijk wel cool zo. Gewoon alle nummers die superstrak gespeeld worden, ik hoef niks meer iig.
      zondag 9 december 2007 @ 15:33:11 #11
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55146761
    Sandtrap is ubertof!
      zondag 9 december 2007 @ 15:41:30 #12
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_55146906
    Ik heb dit filmpje al zo vaak gezien. Zo vet, die opkomst met die jaren '50 muziek en die stemmetjes, en dan Sandtrap. Vanaf 1:40 tot 2:00 zie je goed die kolkende massa, en dan daarna This House Is A Circus. Erg tof.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      zondag 9 december 2007 @ 15:56:19 #13
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55147174
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 15:41 schreef TC03 het volgende:
    Ik heb dit filmpje al zo vaak gezien. Zo vet, die opkomst met die jaren '50 muziek en die stemmetjes, en dan Sandtrap. Vanaf 1:40 tot 2:00 zie je goed die kolkende massa, en dan daarna This House Is A Circus. Erg tof.
    Ja ik ook! Gister de hele tijd als ik even achter de computer ging, eventjes dat filmpje kijken.
    Deze ook vaak trouwens (nog wel Wagon On The Way To The Stripey Tent, maar ook erg tof)!
    pi_55147451
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 15:56 schreef Haunter het volgende:

[..]

Ja ik ook! Gister de hele tijd als ik even achter de computer ging, eventjes dat filmpje kijken.
    Deze ook vaak trouwens (nog wel Wagon On The Way To The Stripey Tent, maar ook erg tof)!
    Cool filmpje, kon ik nog niet
    Het is echt zo'n awesome begin.

Wel heel Amerikaans dat ze geen fuck zeggen

http://nl.youtube.com/watch?v=9yPCPFuAO28&feature=related

Check die Nick.

[ Bericht 11% gewijzigd door Xrenity op 09-12-2007 16:15:16 ]
    pi_55147524
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 15:56 schreef Haunter het volgende:

[..]

Die KCRW-sessie is briljant. Je ziet daar hoe vááák ze die nummers al wel niet gespeeld hebben. Alex maakt Balaclava niet eens af. Uit verveling gaan ze nog meer vreemde dingen doen . Vanaf 01:25 hier. Mooie danspasjes, Nick. Alex draait de coupletten van The View (per ongeluk) om, maar lost het perfect op. Dat zie je hier..
    pi_55147593
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 16:09 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Wel heel Amerikaans dat ze geen fuck zeggen
    Ik vind dat ze dat juist siert. In plaats van 'lekker stoer' tóch te schelden op Engelse/Amerikaanse radio/TV, doen ze dat gewoon niet. Op SNL in 2006 geen 'act like a dick', maar 'act like a nuthead'.
      zondag 9 december 2007 @ 16:21:43 #17
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_55147767
    Al het vinyl, wat nog leverbaar is, laten bestellen
      zondag 9 december 2007 @ 16:25:51 #18
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55147869
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 16:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die KCRW-sessie is briljant. Je ziet daar hoe vááák ze die nummers al wel niet gespeeld hebben. Alex maakt Balaclava niet eens af. Uit verveling gaan ze nog meer vreemde dingen doen . Vanaf 01:25 hier. Mooie danspasjes, Nick. Alex draait de coupletten van The View (per ongeluk) om, maar lost het perfect op. Dat zie je hier..
    Als ik Matt zo zie drummen wil ik ook drumlessen nemen! Die gast is zo energiek en straalt zoveel power uit. Geweldig gewoon.
    pi_55147892
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 16:21 schreef soul114 het volgende:
    Al het vinyl, wat nog leverbaar is, laten bestellen
    Goed bezig!
      zondag 9 december 2007 @ 16:27:44 #20
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55147918
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 16:25 schreef AMDB het volgende:

[..]

Als ik Matt zo zie drummen wil ik ook drumlessen nemen! Die gast is zo energiek en straalt zoveel power uit. Geweldig gewoon.
    Ik vind hem altijd zo grappig, in z'n trainingsbroekie en Nike T-shirt met z'n mond altijd open .
      zondag 9 december 2007 @ 16:34:56 #21
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55148071
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 16:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hehe ze maken het eerste couplet van Leave ook niet eens af hehehe prachtig
      zondag 9 december 2007 @ 16:49:27 #22
    53267 TC03
    pi_55148369
    Alex loopt soms wel te krijsen bij KCRW-sessie. Klinkt niet echt loepzuiver.
    pi_55148585
    Je ziet Nick ook zo kijken bij Leave Before The Lights Come On. En dat gekut met die microfoon steeds.
    Temptation.
    Let's Rummikub the night away.
    pi_55149642
    Dan nu eindelijk mijn concertbelevenissen :

Uit praktische overwegingen was ik al rond 16:00 bij de HMH te vinden. Op dat moment stond er al zo'n 20 man voor de deur te wachten. Aangezien wij (mijn vriendengroep en ik) weinig zin hadden om 3 uur voor de deur te wachten, liepen wij maar eens even een rondje om de HMH. Bij de backstageingang kwam ik wat oude bekenden - van de eerdere AM-optredens - tegen. Ze waren helemaal enthousiast....en al snel kwam ik er achter dat het niet kwam omdat ze mij weer eens zagen .

Helemaal opgewonden vroegen ze mij of ik ook op de foto was geweest met Alex. Ik zag de bui al hangen... Bleek Alex een tijdje voor de backstageingang te hebben vertoeft, omdat hij niet meer naar binnen kon. Ondertussen hadden de mensen die daar (al dan niet toevallig) stonden hun kans gegrepen, en foto's en handtekeningen veroverd. Een minuutje na deze gebeurtenis kwam ik langsgelopen. Over "de boot missen" gesproken . Toen de gesigneerde albums en digitale fototoestellen als bewijs naar boven kwamen, ben ik maar weer teruggelopen .

Al bij de ingang ergerde ik mij aan het merendeel van het publiek. Kinderen van 12 die zich niet kunnen gedragen, en kinderen van 16 die zich véél ouder voelen en op de andere groep neerkijken . Beide groepen zijn vervelend. Ik ging ook naar concerten toen ik 12 was, en baalde toen van de cynische blikken. Maar ik kon mij tenminste normaal gedragen, en ging niet schreeuwen, krabben, huilen, enz. Wat ook erg retarded was is dat er een groep van 50 man bij één deur stond, en maar een paar mensen bij de andere deuren. Mogen jullie raden bij welke deur ik in ieder geval NIET ging staan...

Toen de deuren open gingen, volgde zoals verwacht complete anarchie. Pluim aan de HMH voor de wijze waarop ze de massa zo veilig mogelijk naar elk volgend punt gebracht hebben. (Geen cynisme.) Ik ben op mijn gemak naar de deur van de zaal gelopen. Snel mijn camera aan een vriendin gegeven die na Lowlands, Melkweg en Tivoli één keer zonder gebroken ledematen de show wilde zien . Die nam plaats op het balkon. De deuren voor de zaal waren nog niet geopend. Nóg zoiets achterlijks: 100 man bij één deur, 10 man bij de andere deur. Mogen jullie weer raden bij welke deur ik ging staan... Toen de 10 man-deur eerder open ging was de chaos opnieuw compleet . Na een korte uitsprint was het resultaat: Eerste rij, precies voor Alex.

Ik was mijn vriendengroep TOEN AL kwijt . Reverend vond ik niet veel aan. Ook al gezien op Lowlands, en mijn mening is niet bijgesteld. Veel te standaard. Die gast is simpelweg te laat met zijn stijl. Ik snap zijn uitleg en bedoeling wel, maar vind het gewoon een gemiste kans dat hij niet in 2005 "met de stroom mee" is gegaan. Nu is 'zijn eigen stijl' al meerdere malen overtroffen. Maar dat is meer stof voor een ander topic. Hoe dan ook, de HMH heeft echt een probleem met de airco. Die paar keer dat ik er dit jaar ben geweest, heb ik élke keer minstens 10 man zien flauwgevallen. Zelfs bij Bob Dylan of Amy Winehouse. En bij de Arctic Monkeys was dat niet minder...

Toen de Arctic Monkeys opkwamen merkte ik gelijk hetzelfde wat ik ook in de Melkweg en Tivoli eerder dit jaar merkte: Hier staat een totaal andere band dan een half jaar daarvoor, en een half jaar daarvoor, en een half jaar daarvoor... Het is niet meer de band met die verlegen 19-jarige gastjes, die je ging zien voor "I Bet" en "Still Take You Home". En dat is ook helemaal niet erg! Het is nu de band die je gaat zien voor nummers als "Sandtrap", "DaFrame2R", "If You Were There", "Brianstorm", enz.

En wat zagen ze er vermoeid uit... De 2005-nummers gingen volledig op de automatische piloot. Het blokje vanaf 'I Bet' tot 'Fake Tales' werd écht getergd gespeeld. Ik ben het op dat vlak helemaal eens met de OOR-recensie. Het klonk écht als een moet-je. Terwijl ik dat eerder dit jaar nog niet echt zo gemerkt had. Ik kan het niet helemaal onder woorden brengen, maar ik zag zeker dat ze het helemaal gehad hebben met die nummers. En terecht, na 1000 keer...

En speelden ze het in de bovenzaal van Paradiso nog alsof ze de zaal moesten veroveren, nu klonk het zó perfect en zó geroutineerd... Geweldig goed, maar ik kreeg er niet echt meer een speciaal gevoel bij. Misschien ben ik verzadigd bij deze nummers. Ik snap dan ook volledig dat ze sommige nummers (even) in de ijskast gezet hebben. Dit klinkt als zuur ouwe mannen-gelul, maar het is nu eenmaal erg snel gegaan bij deze band.

De nieuwere nummers kickten er goed in, en met wát een energie en plezier werden die gespeeld! Terwijl naast mij vele mensen tegen de vlakte gingen, kon ik mij netjes vasthouden aan de hekken . En toch snap ik het Nederlandse publiek niet... Bij nummers die ze kennen gaan ze hossen, met bier gooien, een pit vormen, je kent het wel... Als de band vervolgens een nieuw/onbekend nummer speelt, gaat het publiek massaal kletsen, stilstaan, bellen... De gezichten van de bandleden spraken boekdelen toen ze bv. Terror Pocket speelden. Mooi moment was dat ik de tekst gedeeltelijk wist mee te zingen, en dat Nick en Matt vervolgens naar elkaar keken van .

Nog een leuk eerste rij-detail: Matt doet altijd wat andere drumfills op The View From The Afternoon. De ene keer slaat-ie op een woodblock, de andere keer op de snare, enzovoort. Toen hij een iets te ingewikkeld drumpatroon volledig verpestte, trok hij deze blik: !!!!! En keek lachend om zich heen naar de crew en schudde met zijn hand zo van 'oeiiii...'. Toen Nick vervolgens ook zijn basslijntje als antwoord verpestte, was het feest compleet. Er gebeurde continu van dit soort dingen op het podium, vooral Nick en Matt hadden de grootste schik.

In al die keren dat ik ze gezien heb was dit misschien wel het beste optreden. Ze speelden zó goed! Dat deden ze al die andere keren ook....maar deze keer was het nóg een keer beter. Die nieuwe nummers zijn opnieuw veelbelovend. De gevarieerde setlist is ook een goede zet. Nu weet ik niets meer te vertellen. Einde.

'Mijn' filmpjes:

Sandtrap / Circus (Jaahaa, de welgeroemde )
    Alex talks about Blackpool
    Balaclava
    Put Me In A Terror Pocket
    When The Sun Goes Down
    DaFrame2R
    Brianstorm
    Nettles
    The View From The Afternoon
    If You Were There, Beware
    pi_55150044
    Hoe zit dat dan met 'jouw' filmpjes?
    Je stond helemaal vooraan maar die filmpjes zijn vanaf het balkon geschoten?

/edit
    woeps, een paragraafje overslaan, krijg je dat

[ Bericht 26% gewijzigd door Xrenity op 09-12-2007 18:10:28 ]
    pi_55150090
    Leuk verhaal weer

Ik snap alleen niet echt dat je zelf aangeeft dat ze de 2005 nummers op de automatische piloot speelden ed en de wil om te 'presteren' (om het maar even zo te noemen) er niet van af spatte, maar je het wel het beste concert vindt wat je hebt gezien van ze.
      zondag 9 december 2007 @ 18:09:40 #27
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55150141
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 18:04 schreef Xrenity het volgende:
    Hoe zit dat dan met 'jouw' filmpjes?
    Je stond helemaal vooraan maar die filmpjes zijn vanaf het balkon geschoten?
    Zijn camera, zijn vriendin, zijn filmpjes
      zondag 9 december 2007 @ 18:27:36 #28
    120967 the_jasper
    Karnemelk, shaken not stirred
    pi_55150507
    gave filmpjes, thnx
    heb er gelijk weer zin in
    Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
      zondag 9 december 2007 @ 20:31:37 #29
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_55153045
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 16:26 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Goed bezig!
    Moet ergens beginnen natuurlijk (had nog helemaal niets ).

Tof verhaal trouwens & leuke filmpjes weer
    pi_55153130
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 17:44 schreef Aisumasen het volgende:
    -knip-
    Klinkt fantastisch
    Balaclava..dat nummer kan ik echt 10x achter elkaar luisteren
    Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
    En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
      zondag 9 december 2007 @ 20:41:53 #31
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55153291
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 20:34 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Klinkt fantastisch
    Balaclava..dat nummer kan ik echt 10x achter elkaar luisteren
    Ik vind het opzich wel een goed nummer, en er mankeert ook niks mee, maar toch pakt het mij nooit echt.
      zondag 9 december 2007 @ 21:10:57 #32
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55154055
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 20:41 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik vind het opzich wel een goed nummer, en er mankeert ook niks mee, maar toch pakt het mij nooit echt.
    Mij al meer dan in het begin!

Old Yellow Bricks is voor mij toch het meest pakkende nummer denk ik!
    pi_55154100
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 21:10 schreef Haunter het volgende:

[..]

Old Yellow Bricks vind ik ook heel goed. Een stuk anders dan hun andere liedjes maar wel goed
    Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
    En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
      zondag 9 december 2007 @ 21:15:59 #34
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55154169
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 21:10 schreef Haunter het volgende:

[..]

Mijn favorieten van FWN zijn Brianstorm, This House Is A Circus en 505. Op de voet gevolgd door Do Me A Favour, The Bad Thing en If You Were There, Beware .
    pi_55154247
    Teddy Picker is binnengekomen op nummer 20 in Engeland. Op z'n minst....teleurstellend.
      zondag 9 december 2007 @ 21:22:13 #36
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55154333
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
    Teddy Picker is binnengekomen op nummer 20 in Engeland. Op z'n minst....teleurstellend.
    Hoezo?
      zondag 9 december 2007 @ 21:27:39 #37
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55154509
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
    Zeer teleurstellend Had hem toch wat hoger ingeschat, ook al ben ik het niet eens met de single-keuze en denk ik het ze This House is a Circus/Old Yellow Bricks veel hoger hadden kunnen scoren.
    pi_55154557
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 21:22 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hoezo?
    Omdat hun beide albums, I Bet You Look Good On The Dancefloor en When The Sun Goes Down op nummer 1 binnenkwamen. Leave Before The Lights Come On (ik geloof met 10 singles achterstand op de nummer 1 ofzo) en Brianstorm op 2 binnenkwamen. Fluorescent Adolescent op 5, en nu Teddy Picker op 20.

Daarom.
    pi_55154619
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 21:27 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zeer teleurstellend Had hem toch wat hoger ingeschat, ook al ben ik het niet eens met de single-keuze en denk ik het ze This House is a Circus/Old Yellow Bricks veel hoger hadden kunnen scoren.
    Ik denk dat ze Circus bewaren voor een EP, ofzo.

1. Sandtrap
    2. Circus
    3. Terror Pocket
    4. The Fire & The Thud
    5. enz

Het derde album komt dan vast ergens in augustus uit.

Ja, of ze stoppen voor 2 jaar. Dat kan ook. Ik lul ook maar wat.
    pi_55155410
    Zou misschien zelf goed zijn voor ze om een pauze in te lassen van een half jaar ofzo. Het gaat nu zo hard. Dan is het ook minder routine voor ze om de Whatever you say I am... nummers te spelen. Niet dat ik hoop dat dat gebeurt.
    What Would Goku Do
    pi_55157229
    Singles zijn toch niet boeiend eigenlijk. Bedoel niet de nummers zelf, maar het fenomeen 'single'.
      zondag 9 december 2007 @ 23:29:02 #42
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55158141
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 21:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik denk dat ze Circus bewaren voor een EP, ofzo.

1. Sandtrap
    2. Circus
    3. Terror Pocket
    4. The Fire & The Thud
    5. enz

Het derde album komt dan vast ergens in augustus uit.

Ja, of ze stoppen voor 2 jaar. Dat kan ook. Ik lul ook maar wat.
    Tof ja!

Sandtrap MOET gewoon opgenomen worden
      Moderator zondag 9 december 2007 @ 23:30:50 #43
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_55158189
    Het is ook gewoon logisch.

I bet..., When the sun goes down, Leave before the lights come on en Brainstorm waren pre-album singles, die doen het altijd veel beter.

Nu heeft iedereen het album wel en krijg je nog een verplichte single. Leuk voor de b-kantjes, maar enkel echt voor de fans. De massa laat het links liggen.

En reken er maar op dat Sandtrap al ergens op de plank ligt.
    Geef angst en haat een stem
    pi_55158743
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 23:30 schreef belsen het volgende:
    Het is ook gewoon logisch.

I bet..., When the sun goes down, Leave before the lights come on en Brainstorm waren pre-album singles, die doen het altijd veel beter.

Nu heeft iedereen het album wel en krijg je nog een verplichte single. Leuk voor de b-kantjes, maar enkel echt voor de fans. De massa laat het links liggen.

En reken er maar op dat Sandtrap al ergens op de plank ligt.
    Helemaal gelijk in. Daar komt bij, het is allang geen graadmeter meer voor de populariteit van een band. En inderdaad, reken maar dat Sandtrap al op de bekende plank ligt. Ze hebben dat echt wel perfect uitgestippeld.

Aan de andere kant....altijd als je denkt dat je er grip op hebt omdat ze in een bepaalde routine komen....doen ze weer iets totaal anders.
      maandag 10 december 2007 @ 00:07:54 #45
    177242 Irien
    Innit though
    pi_55159030
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 21:15 schreef Merkie het volgende:

Mijn favorieten van FWN zijn Brianstorm, This House Is A Circus en 505. Op de voet gevolgd door Do Me A Favour, The Bad Thing en If You Were There, Beware .
    Mee eens... leuk dat Circus als tweede werd gedaan, heerlijk opzwepend. En ik durf zelfs te zeggen dat Do Me A Favour me echt ontroerde in de HMH, eerder sloeg ik dat nummer vaak over op cd/ipod!

By the way ik vind het echt tof dat er zoveel filmpjes van het HMH concert in deze topics gepost worden! Nagenieten
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_55159437
    Live @ MTV Nu!
    pi_55159480
    Oh ja, nog vergeten te vertellen: Vlak voor de toegift begonnen wat overmoedige Engelsen naast mij "CERTAIN ROMANCE, CERTAIN ROMANCE, CERTAIN ROMANCE" te roepen. Om mij heen begon iedereen dat te roepen. De band keek elkaar aan en seinden wat naar elkaar. Vervolgens zet Matt een roffel in wat op een bepaald intro lijkt....maar stopt na 2 slagen. Geniaal.

Ook speelden Jamie en Alex tussendoor nog een stukje van de gitaar-riff van You Probably Couldn't See For The Lights But You Were Looking Straight At Me. De soort van jamsessie in het midden van Still Take You Home was ook geweldig, zeg. Jammer dat Teddy Picker niet meer in D Is For Dangerous overloopt met dat spannende tussenstukje, maar we kregen er andere mooie dingen voor terug.

Trouwens, als je de verhalen op de diverse AM-fora leest, was gisteravond in Londen niet zo'n groot succes. Veel dronken boeren, en vooral veel mensen die de AM uitfloten en nare teksten scandeerden. Ze speelden A Certain Romance dus wél, maar in zo'n korte versie middenin de set dat niemand echt tevreden was. Ofzo.
    pi_55159600
    Wanneer is de volgende keer in Nederland?
    What Would Goku Do
    pi_55160789
    Dan denk je dat je zelf een redelijk grote AM fan bent, en dan lees je die verhalen van Aisumasen en dan voel je je echt een noob
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
      Moderator maandag 10 december 2007 @ 01:56:00 #50
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55160980
    Zo eindelijk alle verhalen gelezen, was het hele weekend weg. Ben nu te gaar om nog een verslag te tikken maar zal morgen wel wat posten, als jullie nog geïnteresseerd zijn dan
    26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
    pi_55167677
    Ben ik de enige die trouwens Put me in the Terror Pocket vetter vind dan Sandtrap? Niet dat Sandtrap slecht is (tof nummer!) maar ik vind de gitaarrifjes in PmitTP gewoon veel cooler
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
    pi_55167742
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 22:00 schreef viagraap het volgende:
    Zou misschien zelf goed zijn voor ze om een pauze in te lassen van een half jaar ofzo. Het gaat nu zo hard. Dan is het ook minder routine voor ze om de Whatever you say I am... nummers te spelen. Niet dat ik hoop dat dat gebeurt.
    Sommige nummers kunnen ze bijna niet onderuit. I bet is er één van. Ze zijn er mee groot geworden en hoort bij de band. Zoals een Oasis nog steeds tot vervelenstoe Wonderwall moet spelen.

De enige manier dat ze dat nummer niet meer hoeven te spelen is zoveel goede nummers maken dat het publiek niet meer aan bijvoorbeeld een I bet.. denkt.

Ze zijn al goed op weg

Overigens zou ik een (live) pauze ook niet slecht vinden. Ze hebben nu zat getoured, laat ze over een jaartje maar terug op het podium komen.
    pi_55169478
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 13:49 schreef febster het volgende:
    Ben ik de enige die trouwens Put me in the Terror Pocket vetter vind dan Sandtrap? Niet dat Sandtrap slecht is (tof nummer!) maar ik vind de gitaarrifjes in PmitTP gewoon veel cooler
    Vind ik ook. Ik vind van Put Me In The Terror Pocket gewoon zóveel energie afkomen. Wauw.
      maandag 10 december 2007 @ 15:31:00 #54
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55169923
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 13:49 schreef febster het volgende:
    Je bent zeker niet de enige, ik vind Sandtrap persoonlijk niet eens zo heel cool. Put me in a Terror Pocket daarentegen, kan niet wachten op een studioversie

Maar van mij mogen ze ook wel even pauze nemen, het is ze van harte gegunt.
    pi_55175638
    Damn, dit topic gaat mij echt te snel

Wel grappig, ik was samen met een huisgenote en twee vrienden. Mijn huisgenote vond dat het te druk was en er te veel bier viel werd gegooid en wij vonden het redelijk tam. (Misschien omdat we de week ervoor bij The Hives de hele zaal drie keer rond geperst zijn)

Daarnaast heb ik MaJo schijnbaar volledig over het hoofd gezien en voelde zij zich enigszins genegeerd .

Ook heb ik het t-shirt dat ik aan had veul te vaak voorbij zien komen, dus die gaat voorlopig even de kast in (DE-koffiewekker shirt)

Uiteraard waren de aapjes geniaal, zelfs de misstap in de drums vermaakte mij
      maandag 10 december 2007 @ 20:15:46 #56
    53267 TC03
    pi_55176167
    Ik wil weer naar AM.
      maandag 10 december 2007 @ 21:09:35 #57
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55177557
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 19:52 schreef Goover het volgende:
    Ook heb ik het t-shirt dat ik aan had veul te vaak voorbij zien komen, dus die gaat voorlopig even de kast in (DE-koffiewekker shirt)
    Wat zonde Ik vind het juist vet om mensen tegen te komen die het ook aan hebben, doe het met vrienden ook allemaal tegelijk aan met uitgaan enzo. Krijg je alleen maar leuke reacties op.
    pi_55180980
    Ik merkte dat ik nog niet gereageerd had hier.. dus bij deze om te melden dat mijn kaartje mee in de was is geweest. En de kleuren zijn niet eens doorgelopen!

(OK. verkapte tvp, het gaat ook zo snel)
    pi_55198473
    Over het nieuwe album/de nieuwe nummers:

Onbetrouwbare bron:
    quote:
    The Arctic Monkeys have revealed a new song about chat show host Jeremy Kyle will apear on their next record.

Arctic Monkeys have revealed that there may be an unusual track about infamous chat show host Jeremy Kyle on their forthcoming third album.

Monkey's drummer Matt Helders told The Big Issue; “Some people were still in bed but we did this song for about six minutes about Jeremy Kyle. About this lie detector test.”

They added; “We've got a couple of new ones. One's called 'The Sand Trap' which we used play as an intro for quite a bit and Alex had lyrics for it as well, so we've kind of done it as a song. There's a couple more new one's that we haven't played in England before."

And whilst its still not certain when the band are set to record the new material bassist Nick O'Malley did add that it would be completed in 2008 over “one wacky weekend”.

Bron: The Daily Star
    Betrouwbaardere bron:
    quote:
    Arctic Monkeys consider releasing one-off singles soon

Band want to release new material sooner rather than later

Arctic Monkeys plan to head to the studio to record new material soon, and are considering releasing it via one-off non-album singles.

Speaking to BBC 6Music, drummer Matt Helders explained that the band are thinking about moving away from conventional album releases.

"We've got things written, several new ideas and new songs that are ready to record," he said. "We will do recording early on. We might not necessarily record and then release an album. We might just do little bits at once or [release] singles.

"There's really nothing planned. It just depends how it goes, which is a nice change. We can go into the studio and not necessarily have to have something done by, like, the end of the month. It'll be like, 'Just see what happens'"

One of the songs under consideration is 'Sandtrap', which Arctic Monkeys played live for the first time in the UK when they kicked their British tour off at London's Alexandra Palace on Saturday.

Bron: NME
    pi_55203845
    even een stom (?) vraagje.. wie zingt er nou mee met 'Baby I'm yours'? Alex kan ik nog wel herkennen (duh), maar die ander? Ik weet dat Matt meestal de background zang doet, maar wie zingt er echt een couplet zegmaar?
      dinsdag 11 december 2007 @ 22:24:46 #61
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55204061
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 19:12 schreef Aisumasen het volgende:
    Over het nieuwe album/de nieuwe nummers:

Onbetrouwbare bron:
    [..]

Betrouwbaardere bron:
    [..]
    Alleen maar singles releasen eerst zou wel weer een toffe zet zijn

Sandtrap komt iig uit dus, en een show over een talk show die ik niet ken. Ach we zien het wel, ik denk eigenlijk dat nieuw (officieel) nieuws niet lang op zich laat wachten.

Nieuw materiaal liever snel dan later releasen, is een mentaliteit waar ik het 100% mee eens ben
      dinsdag 11 december 2007 @ 22:26:18 #62
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55204103
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 22:17 schreef christinepien het volgende:
    even een stom (?) vraagje.. wie zingt er nou mee met 'Baby I'm yours'? Alex kan ik nog wel herkennen (duh), maar die ander? Ik weet dat Matt meestal de background zang doet, maar wie zingt er echt een couplet zegmaar?
    Even van wikipedia gehaald:
    quote:
    Most recently in 2006, Arctic Monkeys released a cover of the song in a collaborative effort with The 747s as a B-side on their single, "Leave Before the Lights Come On" which reached number four on the UK Singles Chart.
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_747s
    pi_55204187
    Ik heb eigenlijk liever albums dan singletjes. Vind ik zo irritant bij elkaar sprokkelen enzo Maar ach AM muziek is AM muziek.
    What Would Goku Do
    pi_55204293
    ohh, thanks! ^
    en ik hoop op op singles eigenlijk, met extra veel b-sides, haha.
    pi_55216901
    Even een setlist-update .
    A Certain Romance is niet vaker dan 1 keer gespeeld, evenals Plastic Tramp en Temptation. De dag daarna kreeg het publiek dan wel weer Leave Before te horen. Gisteravond in Manchester speelden ze 505.

Als je zo de reacties op de optredens in Engeland leest, op de verschillende AM-fora, krijg je de indruk dat het publiek in Engeland louter uit klootzakken bestaat. Boe-geroep bij onbekendere nummers, Alex die bekogeld wordt, mensen die platgetrapt worden zonder dat iemand er wat aan doet. Ik bedoel: WTF doe je dan bij een Arctic Monkeys-optreden? Je betaald (in Engeland) misschien wel 50 euro voor een kaart, en gaat vervolgens de zanger bekogelen en uitjouwen?

Voorprogramma The Horrors schijnt nu al voor de 5de keer achter elkaar volledig weggehoond te worden. Dit artikel in de Manchester Evening News zegt al wel genoeg...
    quote:
    Even Turner’s tempted into the exchange; once, he barely dared to mutter a word between tracks but these days he’s positively convivial, even interrupting Leave Before the Lights Come On to clear up whether a fan on the front row is wearing bandages.

But he’s also not afraid to take us on either. "Have you had a good night?" he asks, to cheers of approval. "Did you enjoy The Horrors?" A tide of boos. "Were you throwing tomato sauce at them?" A raft of cheers. "Well, yous are all just wankers then, aren’t you". The sting leaves everyone silent. [..]

As Turner says his farewells like a departing lover ("It’s not you, it’s me, we just need some time apart"), he’s slurring his sentences worse than a weekend binge drinker, and the band’s choice of closing track – If You Were There, Beware over A Certain Romance – even provokes a few boos.

Still, you can’t please all the people all the time. This isn’t the backlash, but it probably should be a warning to keep a closer eye on their quality benchmark.
    pi_55217764
    Dat artikel brengt het wel erg alsof Turner de boeman is als ik het goed begrijp...
    pi_55217819
    Hun voorprogramma The Horrors wordt al avond achter avond door idioten bekogeld, en zelfs de Arctic Monkeys kunnen boe-geroep ontvangen als ze een wat onbekender nummer spelen. Nou, die zullen nog veel plezier hebben in een optreden... Volledig terecht dat Alex daar iets over zegt.
    pi_55217892
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 14:46 schreef Aisumasen het volgende:
    Hun voorprogramma The Horrors wordt al avond achter avond door idioten bekogeld, en zelfs de Arctic Monkeys kunnen boe-geroep ontvangen als ze een wat onbekender nummer spelen. Nou, die zullen nog veel plezier hebben in een optreden... Volledig terecht dat Alex daar iets over zegt.
    Komt een beetje neer op wat ik eerder in het topic zei:
    quote:
    Sommige nummers kunnen ze bijna niet onderuit. I bet is er één van. Ze zijn er mee groot geworden en hoort bij de band. Zoals een Oasis nog steeds tot vervelenstoe Wonderwall moet spelen.
    Mensen gaan er heen met een bepaalde verwachting, de afsluiter ACR is er schijnbaar één van.
    Ik had zelf ook gebaald als ze deze helemaal niet gespeeld hadden en ervan uit ging dat ze ermee zouden afsluiten ed. Maar dat ze dan gaan boe roepen en bekogelen is wel van de gekken.
      Moderator woensdag 12 december 2007 @ 15:25:28 #69
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55218664
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 14:44 schreef JeroenV het volgende:
    Dat artikel brengt het wel erg alsof Turner de boeman is als ik het goed begrijp...
    Dat begrijp je verkeerd Het artikel schetst juist dat de fans een stel eikels zijn die de band bekogelen en uitjouwen en daar staat in dat Alex daar iets van zegt. Het stukje
    quote:
    As Turner says his farewells like a departing lover ("It’s not you, it’s me, we just need some time apart"), he’s slurring his sentences worse than a weekend binge drinker, and the band’s choice of closing track – If You Were There, Beware over A Certain Romance – even provokes a few boos.
    geeft alleen aan dat Turner onzeker wordt door het publiek en daarom tussen de nummers onverstaabaar wat mompelt. Dat ze voor If you were there kiezen als afsluiter wordt door het publiek niet begrepen, het stuk geeft daar geen mening over.

Het is meer beschrijvend dan dat het Alex slecht neerzet vind ik

Maar wat ontzettend belachelijk zijn die fans zeg
    26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
      Moderator woensdag 12 december 2007 @ 15:28:43 #70
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55218750
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 14:50 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Komt een beetje neer op wat ik eerder in het topic zei:
    [..]

Mensen gaan er heen met een bepaalde verwachting, de afsluiter ACR is er schijnbaar één van.
    Ik had zelf ook gebaald als ze deze helemaal niet gespeeld hadden en ervan uit ging dat ze ermee zouden afsluiten ed. Maar dat ze dan gaan boe roepen en bekogelen is wel van de gekken.
    Maar dat is toch de omgekeerde wereld? Omdat je verwacht dat een band iets als afsluiter speelt dan mag je er boos over worden als ze dat niet doen? De keuze welke nummers er gespeeld worden ligt altijd bij de band, daar heb je als fan niets over te zeggen. Al zouden ze alleen maar b-kantjes spelen, tough luck, het is hún keus. En al helemaal bij een band als AM weet je dat ze de setlist continue veranderen. Beetje kortzichtig om ze dan uit te gaan jouwen alleen omdat jij iets verwacht had...

Ik bedoel dit overigens niet als aanval op jou hoor, in tegendeel. Ik kan alleen geen enkel begrip opbrengen voor deze 'fans'. Nu snap ik waarom Alex het zei dat ze het een fijn optreden vonden afgelopen donderdag.
    pi_55219120
    Engelsen

Als ik AM was had ik nooit meer in Engeland opgetreden, maar dat is zo jammer voor de fans die het wel leuk vonden en wel hun keuzes respecteren.

ACR vind ik zelf niet zo'n geweldig nr meer (helemaal kapotgeluisterd) en had eigenlijk niks te klagen over de setlist. Sommige nummers zijn jammer ja, maar de nummers die ik gehoord heb had ik ook niet willen missen.
    pi_55219225
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 15:28 schreef MaJo het volgende:
    Maar dat is toch de omgekeerde wereld? Omdat je verwacht dat een band iets als afsluiter speelt dan mag je er boos over worden als ze dat niet doen? De keuze welke nummers er gespeeld worden ligt altijd bij de band, daar heb je als fan niets over te zeggen. Al zouden ze alleen maar b-kantjes spelen, tough luck, het is hún keus. En al helemaal bij een band als AM weet je dat ze de setlist continue veranderen. Beetje kortzichtig om ze dan uit te gaan jouwen alleen omdat jij iets verwacht had...

Ik bedoel dit overigens niet als aanval op jou hoor, in tegendeel. Ik kan alleen geen enkel begrip opbrengen voor deze 'fans'. Nu snap ik waarom Alex het zei dat ze het een fijn optreden vonden afgelopen donderdag.
    Ik zeg zelf ook in de laatste regel dat het van de gekken is dat ze gaan jouwen en gooien

Ik bedoel alleen dat ik zelf ook teleurgesteld geweest zou zijn als ik mijn favo nummer als afsluiter verwacht, maar die komt dan niet. Maar ik gooi geen tomaten op het podium en hou mijn mond Dat is idd iets wat hun zelf lekker moeten beslissen, en het is juist apart aan ze dat ze B-kantjes spelen, dat doen er weinig. Schijnbaar waarderen de Engelsen het niet zo
    pi_55219239
    Moeten ze voortaan vaker naar Nederland komen

Maar dat lijkt me wel enorm irritant als je 'eigen' publiek zo doet terwijl jij daar staat te spelen. En je kan er niet zomaar vandoor gaan.
      Moderator woensdag 12 december 2007 @ 15:51:12 #74
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55219331
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 15:46 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Ik zeg zelf ook in de laatste regel dat het van de gekken is dat ze gaan jouwen en gooien

Ik bedoel alleen dat ik zelf ook teleurgesteld geweest zou zijn als ik mijn favo nummer als afsluiter verwacht, maar die komt dan niet. Maar ik gooi geen tomaten op het podium en hou mijn mond Dat is idd iets wat hun zelf lekker moeten beslissen, en het is juist apart aan ze dat ze B-kantjes spelen, dat doen er weinig. Schijnbaar waarderen de Engelsen het niet zo
    Weet ik, vandaar ook dat ik zeg dat ik het niet als aanval bedoel

Ik ga zelf naar een AM concert met het idee van, maakt niet uit wat ze spelen, vet wordt het sowieso. Maar ja, ik heb ze dan ook al 5x gezien Ik kan me voorstellen dat als je ze nog nooit hebt gezien dat je dan graag je favo nummers hoort. Wat ik alleen niet begrijp, als je echte fan bent dan boeit je dit toch niet? Dan is het toch juist tof dat ze b-kantjes spelen? De bekende nummers kun je overal opnames van terugvinden, dan is het juist uniek dat ze Sandtrap en Nettles spelen
    pi_55219646
    Tja, hoe vaak zie je niet als er een onbekender nummer gespeeld wordt (of het nu AM is of iets anders) dat het halve publiek staat te kletsen of stil staat? Het is onbekend, dus minder interessant schijnbaar.
    Als dat nummer dan op cd verschijnt en ze spelen het een half jaar later gaat iedereen wel los.
    pi_55219838
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 16:04 schreef JeroenV het volgende:
    Tja, hoe vaak zie je niet als er een onbekender nummer gespeeld wordt (of het nu AM is of iets anders) dat het halve publiek staat te kletsen of stil staat? Het is onbekend, dus minder interessant schijnbaar.
    Als dat nummer dan op cd verschijnt en ze spelen het een half jaar later gaat iedereen wel los.
    Dat vond ik inderdaad ook jammer, ook als ik een nummer niet ken ga ik ook gewoon los. Maarja, angst voor het onbekende

Maar dat gedrag van die Engelsen is gewoon beschamend, ik snap echt niet dat je dat doet bij een band waar je een duur kaartje voor koopt, als je het zo kut vind ga je volgende keer toch gewoon niet...het was niet zo dat ze klote speelden ofzo, simple as that.
      woensdag 12 december 2007 @ 16:20:29 #77
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55220075
    Belachelijk publiek zeg . En ze speelden 505 in Engeland! Hadden ze in HMH ook wel mogen doen .
      woensdag 12 december 2007 @ 17:07:00 #78
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55221319
    Metro schaart Arctic Monkeys geheel terecht onder de crème de la crème van de internationale rockscene:
    quote:
    Tijdens het optreden van Led Zeppelin
    was de crème de la crème van de
    internationale rockmuziekscene aanwezig.
    Metro’s Jochem Geerdink ontwaarde
    onder meer Paul McCartney,
    James Young (Styx), Dave Mustaine
    (Megadeath), Joe Elliot (Def
    Leppard), Noel en Liam Gallagher
    (Oasis), David Gilmour (Pink Floyd),
    Arctic Monkeys en Dave Grohl (Foo
    Fighters).
    pi_55222952
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 17:07 schreef Merkie het volgende:
    Metro schaart Arctic Monkeys geheel terecht onder de crème de la crème van de internationale rockscene:
    [..]
    Dat is nog zwak uitgedrukt
    pi_55226747
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 15:28 schreef MaJo het volgende:
    Nu snap ik waarom Alex het zei dat ze het een fijn optreden vonden afgelopen donderdag.
    Waar zei hij dat dan?
      woensdag 12 december 2007 @ 20:45:20 #81
    53267 TC03
    pi_55227247
    Tijdens het concert?

"You've been making it very pleasent for us tonight" - Alex Turnert.
    pi_55227387
    Dat zeggen ze zo'n beetje overal waar ze niet bekogeld worden, me dunkt. Maar ik dacht in een interview ofzo.
    pi_55228508
    Hij zei ook iets tijdens het concert van: 'Thank you all, this our last concert of the European tour and you've been making it very nice for us, thank you!'
    What Would Goku Do
    pi_55249491
    Staan nog wel wat leuke HQ video's op Stage6.com trouwens.
    http://www.stage6.com/The(...)nce-Glastonbury-2007
    A Certain Romance op Glastonbury bijv.

/edit
    Oh, ze hebben een heel eigen kanaal.
      donderdag 13 december 2007 @ 17:40:17 #85
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55249826
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 17:26 schreef Xrenity het volgende:
    Staan nog wel wat leuke HQ video's op Stage6.com trouwens.
    http://www.stage6.com/The(...)nce-Glastonbury-2007
    A Certain Romance op Glastonbury bijv.

/edit
    Oh, ze hebben een heel eigen kanaal.
    Hehe, dat optreden als clown (hier) heb ik nog nooit gezien
    pi_55250231
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 17:40 schreef Haunter het volgende:

[..]

Heb hem ooit eens op YouTube gezien, erg vet zo optreden, wie durft er nu nog te zeggen dat ze niks durven op het podium

Maar voor de rest ook toffe video's, bedankt voor de link!
    pi_55251371
    Weer een nieuw nummer!

D Is For....Dickheads For Throwing Things at The Horrors

pi_55251521
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 17:40 schreef Haunter het volgende:

[..]

Whehehe . Had ik ook nog niet gezien, wel droog.
    pi_55251578
    Toffe link! Kom weer helemaal in de sfeer van vorige week. Waaauuuw.
      donderdag 13 december 2007 @ 19:02:33 #90
    53267 TC03
    pi_55251717
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 18:48 schreef Aisumasen het volgende:
    Weer een nieuw nummer!

Nice.
    pi_55252121
    quote:
    Weer een nieuw nummer!

pi_55252473
    quote:
    Weer een nieuw nummer!

Geweldig Keihard dat publiek geowned, en nu gewoon kappen met engelse optredens!
      donderdag 13 december 2007 @ 20:36:51 #93
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55253956
    quote:
    Weer een nieuw nummer!

donderdag 13 december 2007 @ 21:29:28 #94
    120967 the_jasper
    Karnemelk, shaken not stirred
    pi_55254964
    totaal offtopic:
    maar er was bij het concert in de HMH een of andere dude met een heel gaaf beatles t-shirt
    ding was grijs en aan de voorkant waren de 4 gezichten van de bandleden (niet rechttoe rechtaan maar de een groter dan de ander etc). Vond het wel een gaaf ding en was er ff naar op zoek op internet maar kan em nergens vinden. Weet iemand wat ik bedoel?
    Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
      Moderator vrijdag 14 december 2007 @ 01:52:53 #95
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55260327
    quote:
    Weer een nieuw nummer!

Wehehehe p0wned
    pi_55260402
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 16:20 schreef Merkie het volgende:
    Belachelijk publiek zeg . En ze speelden 505 in Engeland! Hadden ze in HMH ook wel mogen doen .
    505
      vrijdag 14 december 2007 @ 17:43:47 #97
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55274097
    quote:
    Weer een nieuw nummer!

!
    pi_55289862
    quote:

Arctic Monkeys announce surprise year-end show
    Arctic Monkeys have announced that they will play their final show of the year on Monday (December 17). The band will give their surprise year-end performance at the Manchester Apollo. Tickets go on sale today (December 15) at noon at the Sheffield City Box Office and the Manchester G-Mex Box Office, and will be limited to two per person. No tickets will be available via the phone or internet.

The performance will be filmed by Warp Films for a DVD release next year.
    pi_55289991
    quote:
    Op zaterdag 15 december 2007 13:33 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]
    Haha, ik wilde het net posten. Alex zei een paar dagen geleden ook in Manchester: "Tot ziens! We zien jullie sneller dan jullie denken!". Toen dacht ik nog aan een 'geheim' Death Ramps-optreden.

Ik denk ook dat het concert in Brazilië op die DVD verschijnt, daar waren tientallen camera's op/naast/voor het podium.
      zaterdag 15 december 2007 @ 13:51:44 #100
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55290242
    Mooie beloning voor dat baggerpubliek . Waarom geen supriseconcert in Amsterdam ?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')