Nee, ik was en ben voor de aanval en daar heb ik m'n eigen redenen voor. Die ik eerder gegeven heb. Zo simpel is het. Wat de Amerikaanse regering zei, de Britse regering zei en de Nederlandse regering allemaal uitbraakte - dat doet er niets aan af. Zo kun je de juiste beslissing nemen met de verkeerde argumentatie - zoals de Nederlandse regering die zich schaarde achter een groots blaatverhaal over VN-resoluties.quote:Op zondag 9 december 2007 16:31 schreef Dodecahedron het volgende:
Dan ben je dus een blinde opportunist. Je vindt het allemaal wel mooi wat er gebeurd, en wat iemands motieven zijn interesseert je niet.
Als we het toch over dictators hebben: met die mentaliteit zijn een boel dictators aan de macht gekomen.
Daar heb je een punt. Maar Mao en Stalin zijn hier niet mee te vergelijken. Toch vind ik dat we, als relatief vrije wereld, de plicht hebben om waar mogelijk dictaturen op te ruimen. De ergste natuurlijk eerst.quote:Op zondag 9 december 2007 16:31 schreef Dodecahedron het volgende:
Over jouw rechtvaardiging: dat is een naieve strijd, dat snap je hopelijk zelf ook wel. Je kunt niet één voor één landen gaan aanvallen en ze "bevrijden" met wapens en veel slachtoffers. Dat brengt alleen maar ellende, kijk maar naar de Sovjet-Unie en Mao's China die volkeren dachten te "bevrijden".
Waar haal je het morele recht vandaan om mensen af te maken voor jouw doel?quote:Op zondag 9 december 2007 16:37 schreef PJORourke het volgende:
Daar heb je een punt. Maar Mao en Stalin zijn hier niet mee te vergelijken. Toch vind ik dat we, als relatief vrije wereld, de plicht hebben om waar mogelijk dictaturen op te ruimen. De ergste natuurlijk eerst.
Waar haal je het morele recht vandaan om rustig toe te kijken en te handelen met regimes die mensen stelselmatig afmaken?quote:Op zondag 9 december 2007 16:43 schreef Boze_Appel het volgende:
Waar haal je het morele recht vandaan om mensen af te maken voor jouw doel?
Toch wel typisch: wij moeten jouw wel los zien van de regering Bush, maar Boze_Appel vertegenwoordigt wel opeens Chirac.quote:Op zondag 9 december 2007 16:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar haal je het morele recht vandaan om rustig toe te kijken en te handelen met regimes die mensen stelselmatig afmaken?
Totdat je dictatortje geen zin meer heeft om mee te spelen en olie in Euro's wil gaan verhandelen en een ander "vriendje" van je lastig valt.quote:Op zondag 9 december 2007 13:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als je olie wilt, sluit je toch een dealtje met de plaatselijke dictator? Makkelijk, goedkoop en de Fransen en Russen deden dat ook. Volgend argument, please.
Touwtjes trekken is wat anders dan leiderschap.quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:57 schreef Jurgen21 het volgende:
Klopkoek geeft met dit topic waarschijnlijk onbedoeld aan dat Balkenende binnen het kabint wel degelijk aan de touwtjes trekt en z'n ministers precies zegt wat ze wel en niet mogen doen/zeggen. En ontkracht daarmee de stelling dat Balkenende geen leiderschap toont.
Hou toch op met die onzin.quote:Op zondag 9 december 2007 16:51 schreef Dodecahedron het volgende:
Toch wel typisch: wij moeten jouw wel los zien van de regering Bush, maar Boze_Appel vertegenwoordigt wel opeens Chirac.
quote:Op zondag 9 december 2007 17:08 schreef Yildiz het volgende:
Oh, wacht, pagina 4.
Even wat argumenten erin gooien.
Hitler bouwde snelwegen.
Pol Pot, Mao, Stalin, allemaal links.
Rechts doet nooit wat verkeerd.
Kleine overheid, tenzij rechts.
Blablabla.
Tsunami.
Hopla.
Jij bent hier degene die onzin post.quote:
Nee, ik geef mijn redenen waarom ik nog steeds voor ben. That's all. Dat jij daar niet mee kunt leven en dat anderen Chirac er bij gaan halen, doet daar niks aan af.quote:Op zondag 9 december 2007 17:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jij bent hier degene die onzin post.
Ja, nou en? Het blijft toch een ordinaire massamoordenaar die jij liever had laten zitten, kennelijk.quote:Er zijn ondertussen nog steeds geen WMD's en Saddam had nog steeds geen lik met Al-Qaida en dat werd wel gesuggereerd.
*zucht* Je begrijpt me wel. Je ging er gelijk vanuit dat iedereen die tegen jou is ook voor die handeltjes in olie en voedsel van de Fransen zijn.quote:Op zondag 9 december 2007 17:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, ik geef mijn redenen waarom ik nog steeds voor ben. That's all. Dat jij daar niet mee kunt leven en dat anderen Chirac er bij gaan halen, doet daar niks aan af.
Nou nee, dat is natuurlijk niet zo. Maar als het allemaal om olie gaat, dan was dat een veel makkelijker manier om dat te doen.quote:Op zondag 9 december 2007 17:22 schreef Dodecahedron het volgende:
*zucht* Je begrijpt me wel. Je ging er gelijk vanuit dat iedereen die tegen jou is ook voor die handeltjes in olie en voedsel van de Fransen zijn.
Nee hoor, ik was ook tegen Saddam Hoesseinquote:Op zondag 9 december 2007 17:24 schreef PJORourke het volgende:
Aan de andere kant, iedereen die tegen die inval was, was voor de status quo - het handhaven van Saddam Hoessein.
Lekker realistisch. Vanuit je leunstoel tegen zijn, maar niks steunen om hem weg te krijgen.quote:
Jawel hoor - wel steunen. Maar niet deze zotte inval.quote:Op zondag 9 december 2007 17:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Lekker realistisch. Vanuit je leunstoel tegen zijn, maar niks steunen om hem weg te krijgen.
Omdat het van te voren al gedoemd leek te mislukken.quote:Op zondag 9 december 2007 17:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Lekker realistisch. Vanuit je leunstoel tegen zijn, maar niks steunen om hem weg te krijgen.
Het is nog niet afgelopen dus hoe kun je dat nu al zeggen? Wil je dat soms graag?quote:Op zondag 9 december 2007 17:29 schreef Dodecahedron het volgende:
Omdat het van te voren al gedoemd leek te mislukken.
Meneer citeert een absurd artikel uit de Lancet?quote:Op zondag 9 december 2007 17:28 schreef Monidique het volgende:
Dan kun je inderdaad beter vanuit je leunstoel de dood van honderdduizenden toejuichen, dat helpt tenminste.
Clown,.
Laten zitten dus.quote:Op zondag 9 december 2007 17:28 schreef SCH het volgende:
Jawel hoor - wel steunen. Maar niet deze zotte inval.
HET IS NÓG NIET AFGELOPEN!!?!?!quote:Op zondag 9 december 2007 17:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is nog niet afgelopen dus hoe kun je dat nu al zeggen? Wil je dat soms graag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |