abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58221465
Het zijn allemaal gestolen miljoenen en de enige reden is het financieel uitkleden van de woningbouwverenigingen, er wordt hier een hoog spel om geld gespeeld.

De woningbouwverenigingen zijn door de VVD geprivatiseerd en ze investeren miljarden in verliesgevende projekten in het buitenland, die na realisatie verkocht worden voor veel te weinig
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:32:13 #277
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_58236857
Fijn dat het monster van de multikul maar miljarden uit de ruif van publieke gelden blijft vreten in deze prachtwijken vol biculturele kansenjongeren. De diversiteit kost ons enorme bedragen en levert alleen maar verpaupering en een verziekte samenleving op.
Als er geen keiharde grootschalige positieve resultaten geboekt worden met al die miljarden dan zouden ze de verantwoordelijken waaronder Vogelaar wel mogen opknopen.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_58237048
In een aanzienlijk deel van de probleemwijken is het autochtone tokkie gehalte ook flink hoog hoor .

Maar goed je anti-buitenlandersbrilletje zal dat niet doorlaten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58237177
Dit is volgens mij alleen maar een 'kijk eens hoe goed ik ben-actie'.
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:01:49 #280
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58237553
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:18 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat ze geen prestatie-indicatoren hebben opgenomen. Meetpunten met een begin- en eindwaarde. Voor verloederde wijken zijn er genoeg te bedenken: werkloosheidscijfers, gemiddeld inkomen per gezin, criminaliteit, tevredenheidsonderzoek, participatie in sociale activiteiten etc. Maar daar is niets van opgenomen.
Misschien een gekke vraag, maar waaróm moet dat allemaal gemeten worden? Sociale activiteiten meten vind ik nogal privé, inkomen ook.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:09:48 #281
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58237792
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Misschien een gekke vraag, maar waaróm moet dat allemaal gemeten worden? Sociale activiteiten meten vind ik nogal privé, inkomen ook.
ook van mensen die leven van jouw andermans geld?
beetje controle mag er wel zijn als kinderen geen boterhammen food naar school meenemen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58237807
quote:

[..]

In de meeste wijken zijn er folders uitgedeeld dat de plannen pas 2025 uitgewerkt zullen zijn.

Dat betekend dus dat het alleen om het geld van de rijke corporaties gaat ofwel 450 miljoen per jaar omdat het een publiek geheim is dat de corporaties dat publieke geld laten verdwijnen naar het buitenland

Sinds de "privatisering" door de VVD hoeven ze geen verantwoording meer af te leggen aan iemand over waar de gelden blijven, want eigenaar van de corporaties, dat zijjn de corporaties zelf
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:11:37 #283
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58237845
quote:

[..]

Als je het geen probleem vind om ergens beleid op te ontwikkelen, moet je het ook kunnen meten. Beleidsmatig ergens op ingrijpen is natuurlijk veel ingrijpender dan het meten van de effecten daarvan.

Verder vind ik meso-cijfers over inkomen of sociale cohesie bepaald niet ingrijpen in de privé-sfeer, maar dat terzijde.
pi_58239116
quote:
Het is nogal out-of-the-box denken voor de overheid maar vooruit: misschien omdat je wil weten of het probleem wat je dacht te zien ook daadwerkelijk is verbeterd (of zelfs opgelost) door de oplossingen die je daarvoor had bedacht.

Over de precieze indicatoren kun je dan nog een discussie voeren maar gezien de inhoud van de plannen zat ik te denken aan zaken als het aantal nieuwe meldpunten opgezet in een bepaalde woonwijk, het gemiddeld aantal gesprekken per 1000 inwoners in een wijk
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:01:25 #285
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58239514
ik vind het een schande dat er miljarden aan euros wordt besteed aan bedrog en dus pvda-electoraat. euro's die veel beter besteed kunnen worden. het zijn niet de probleemwijken, het zijn de probleemmensen. die wat harder aanpakken in échte probleemwijken, zoals diamantbuurt eva, zet meer zoden aan de dijk.
pi_58239719
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 23:01 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het een schande dat er miljarden aan euros wordt besteed aan bedrog en dus pvda-electoraat. euro's die veel beter besteed kunnen worden. het zijn niet de probleemwijken, het zijn de probleemmensen. die wat harder aanpakken in échte probleemwijken, zoals diamantbuurt eva, zet meer zoden aan de dijk.
zo is het .
op een rijtje zetten en afknallen, die minimumloners
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:20:08 #287
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58240128
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 23:07 schreef henkway het volgende:

[..]

zo is het .
op een rijtje zetten en afknallen, die minimumloners
is dat jouw conclusie? is het ooit anders in de wereld geweest dan dat je mensen had die hard werkten en mensen die de kantjes er van afliepen?
is het ooit anders geweest dan dat mensen straten vegen en dat er een burgermeester is? krijger-opperhoofd zeg maar.

wil jij dankzij de pvda die natuurlijke proces verstoren? wil jij dankzij vogelaar ( ) niet miljarden maar biljoenen kwijt zijn, en dan nog geen leefbare samenleving hebben?

met hamer wordt het alleen maar enger, ook het vooruitzicht dat bedrijven straks met 50% vrouwen in de top móeten zitten...
pi_58240234
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 23:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is dat jouw conclusie? is het ooit anders in de wereld geweest dan dat je mensen had die hard werkten en mensen die de kantjes er van afliepen?
is het ooit anders geweest dan dat mensen straten vegen en dat er een burgermeester is? krijger-opperhoofd zeg maar.

wil jij dankzij de pvda die natuurlijke proces verstoren? wil jij dankzij vogelaar ( ) niet miljarden maar biljoenen kwijt zijn, en dan nog geen leefbare samenleving hebben?

met hamer wordt het alleen maar enger, ook het vooruitzicht dat bedrijven straks met 50% vrouwen in de top móeten zitten...
Als mensen nou een keer hun kansen gingen benutten, zou het er een stukje beter uitzien.
pi_58249994
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 16:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is heel simpel: gewoon politie, en veel. En optreden he, geen rondjes rijden in Vectra's.
ik ben het hier heel erg mee eens.
pi_58255815

Zeg SCH, hoe strookt dit met jouw mening dat het sprankelt van initiatieven, enthousiasme en duidelijke plannen in de prachtwijken?

-edit-
Overigens geen idee van welke datum dit artikel is maar ach
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 23 april 2008 @ 16:03:54 #291
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58256239
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:35 schreef FJD het volgende:
Grappig dat SCH in het andere Vogelaar topic zo enorm hard schreeuwt dat de bewoners van de wijken er ontzettend blij mee zijn en dat het sprankelt maar dan in de inhoudelijke discussie verstek laat gaan.
Ik ben zo'n bewoner, woon in Woensel-West, en ben er niet blij mee. Heb dat al tegen SCH gezegd. Maar ja, sjoernalist he...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_58256451
quote:
Op woensdag 23 april 2008 16:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik ben zo'n bewoner, woon in Woensel-West, en ben er niet blij mee. Heb dat al tegen SCH gezegd. Maar ja, sjoernalist he...
Maar jij bent niet representatief he
pi_58256636
quote:
Op woensdag 23 april 2008 16:03 schreef PJORourke het volgende:

Ik spreek ook wel mensen uit die wijken en die geven een beeld wat lijkt op het artikel hierboven (geen vertrouwen, zien geen verbeteringen) en dat heb ik eveneens gemeld bij SCH. Maar het valt mij vaker op dat SCH heel bijzondere mensen spreekt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58256897
quote:
Op woensdag 23 april 2008 16:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik spreek ook wel mensen uit die wijken en die geven een beeld wat lijkt op het artikel hierboven (geen vertrouwen, zien geen verbeteringen) en dat heb ik eveneens gemeld bij SCH. Maar het valt mij vaker op dat SCH heel bijzondere mensen spreekt.
niet criminele allochtonen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58256951
quote:
Op woensdag 23 april 2008 16:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

niet criminele allochtonen
Jammer dat het naar allochtonen gedraaid moet worden. Ik merkte iets op over SCH. En niet criminele allochtonen: ik heb er aardig wat in dienst. Dus ik vind dat niet bijzonder.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58257126
quote:
Op woensdag 23 april 2008 16:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jammer dat het naar allochtonen gedraaid moet worden. Ik merkte iets op over SCH. En niet criminele allochtonen: ik heb er aardig wat in dienst. Dus ik vind dat niet bijzonder.
ach was een grap, laat maar het is meer dat sch daar als een stier op een rode lap op reageert.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 23 april 2008 @ 16:42:47 #297
66825 Reya
Fier Wallon
pi_58257168
Vanuit academische hoek valt eenzelfde soort kritiek te horen: ondeugdelijke (beleids)plannen, te weinig aandacht voor de uitvoeringsfase en vage (dan wel afwezige) prestatie-indicatoren. Mijn inziens zou de kritiek echter nog veel fundamenteler kunnen worden geformuleerd: het idee achter het beleid deugt al niet, en met dit ondeugdelijke fundament is het hele bouwwerk instabiel. Hier en daar wat bijsturen zal dan helaas weinig effect sorteren.
  woensdag 23 april 2008 @ 19:00:00 #298
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58260684
Sowieso is het aanpakken van wijken helemaal vanuit den Haag wel een nieuwe extreme vorm van centraliseren van macht. Daar was den Haag vroeger helemaal niet verantwoordelijk voor, en terecht. En nu wordt er vanwege problemen op wijkniveau gefulmineerd op den Haag, dat is blijkbaar eenvoudiger, alle shit op 1 hoop, in plaats van plaatselijk aanpakken.

Niemand stelt uiteraard decentralisatie en minder macht voor den Haag voor, maar slechts een 'andere'.

Altijd lachen.
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:11 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als je het geen probleem vind om ergens beleid op te ontwikkelen, moet je het ook kunnen meten. Beleidsmatig ergens op ingrijpen is natuurlijk veel ingrijpender dan het meten van de effecten daarvan.

Verder vind ik meso-cijfers over inkomen of sociale cohesie bepaald niet ingrijpen in de privé-sfeer, maar dat terzijde.
Dan rest mij de vraag hoe men dit vroeger deed, voor de automatisering. Kwam er dan een ambtenaar langs die vroeg naar het inkomen, om zo te meten of het gevoerde beleid wel klopte? Of is er nu een kans dat men wel erg op het detail gaat besturen?
'Meten' van beleid is prima, maar meet dan de benodigde, en niet zomaar wat privé-factoren. Een enquete is bijvoorbeeld wat mij betreft prima. Of een buurtbijeenkomst. Privégegevens afstaan lijkt me niets.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58260938
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan rest mij de vraag hoe men dit vroeger deed, voor de automatisering. Kwam er dan een ambtenaar langs die vroeg naar het inkomen, om zo te meten of het gevoerde beleid wel klopte? Of is er nu een kans dat men wel erg op het detail gaat besturen?
In het geval van de Noord-Oostpolder was dat inderdaad de methode. Screening vooraf (kijken of jij en je ouders wle een net huishouden voerden) en als men er eenmaal woonde kwamen ze nog wel een keer langs. Maar goed dat beviel toch niet echt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 23 april 2008 @ 21:08:42 #300
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_58264527
Zooooooooo...ze werd me daarnet afgemaakt in het RTL Nieuws.

Vogelaar

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')