abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2008 @ 09:30:02 #226
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55943779
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 09:12 schreef FJD het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ld_voor_prachtwijken

Maar gelukkig gaat het nog de goede kant op
Ik wil in ieder geval nooit meer geklaag horen dat het zoveel geld kost.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55944125
Vogelaar
pi_55944178
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 09:51 schreef nikk het volgende:
Vogelaar
Corporaties
pi_55944275
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 09:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Corporaties
Journalisten
pi_55944508
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 09:30 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wil in ieder geval nooit meer geklaag horen dat het zoveel geld kost.
Het kost teveel geld voor wat er bereikt wordt
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55949802
Het hele idee van deze prachtwijken is een dood geboren kindje
het doet mij weer een beetje denken aan de sociaal romantische dromen uit de jaren 70 . Alle mensen zijn gelijk, het zijn alleen maar de omstandigheden die mensen laat verschilen

Achterbuurten of prolowijken zijn onontkombaar . De vraag is alleen maar hoe je met het volk wat er woont omgaat. Verdelen over andere wijken heeft heelmaal geen zin , want dat is de beroemde niveleering naar beneden. Of anders gezegd , dan heb je alleen nog maar achterbuurten.

Laat het tuig lekker bijelkaar zitten en zorg voor permanente Politieaanwezigheid. Meer heb je niet nodig en meer ben ik overigens ook niet bereid aan dat volk uittegeven. Daar leeft zowiezo al 90% op onze portemonnaie

[ Bericht 4% gewijzigd door CANARIS op 11-01-2008 14:11:37 ]
pi_57672296
quote:
Den Haag, 28 maart. De heffing van 75 miljoen euro die minister Vogelaar (Wonen, Wijken, Integratie, PvdA) dit jaar aan corporaties wil opleggen om mee te betalen aan de verbetering van achterstandswijken, is juridisch onmogelijk. De minister had daartoe vorig jaar al een besluit moeten nemen, aldus verschillende deskundigen.

Vogelaar wil woningcorporaties buiten de veertig door haar aangewezen probleemwijken een heffing opleggen om de collega’s in de veertig wijken financieel te ondersteunen. De minister nam dat besluit nadat corporaties er niet in slaagden de last van extra investeringen in de probleemwijken onderling te verdelen.

Vogelaar wil de financiële toezichthouder, het Centraal Fonds Volkshuisvesting, 75 miljoen laten innen bij de corporaties. Via ‘projectsteun’ moeten de corporaties meebetalen aan projecten van collega’s. Maar volgens Theo van der Nat, hoogleraar kasstroombeheer en commissaris bij woningbouwvereniging Eemland Wonen, is die route „volstrekt in strijd met de woningwet en aanverwante regelgeving”. Peter Boelhouwer, hoogleraar woningmarktbeleid in Delft, zegt dat de projectsteun bedoeld is voor corporaties die in financiële problemen zitten: „Dat kun je moeilijk zeggen van de corporaties in de veertig probleemwijken.”

Tweede Kamerlid Paulus Jansen (SP) noemt dat goed nieuws. „Zorgvuldig bestuur is belangrijk voor ons. Als die heffing daardoor juridisch niet mogelijk is, vinden wij dat prachtig, want wij zijn tegen die heffing.” Brigitte van der Burg (VVD): „Wij hebben vanaf het begin vraagtekens geplaatst bij de mogelijkheid om zo’n heffing op te leggen.”

In de woningwet is vastgelegd dat vóór 1 november het totaal aan heffingen en bijdragen aan de toezichthouder bekend moet zijn. „Daar kun je niet zomaar op terugkomen”, zegt Van der Nat.

Volgens het Centraal Fonds Volkshuisvesting is er niets aan de hand met de gekozen oplossing van Vogelaar. Het ministerie was niet bereikbaar voor commentaar.
http://www.nrcnext.nl/nieuws/nederland/article1027889.ece

Kleine update. Ben benieuwd wat de uitkomst gaat worden
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:22:43 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_57673040
Grappig dat de regering zn eigen regels steeds minder goed kent.
pi_57673682
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:22 schreef Hexagon het volgende:
We hebben er ook maar 3 miljard ofzo...
pi_57677714
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:22 schreef Hexagon het volgende:
Zou het echt steeds minder goed worden? In de kamer wordt het inderdaad minder maar het miljarden laten liggen aan ESF fondsen is ook al weer een paar jaar terug dat soort zaken speelt vaker.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57677784
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:07 schreef du_ke het volgende:
Zou het echt steeds minder goed worden?
De laatste jaren zijn natuurlijk bij uitstek de jaren geweest waarin nitwits of mensen met alleen maar ervaring in het bedrijfsleven, de politiek in zijn gekomen. Tel daarbij op dat politici steeds vaker in beeld komen en je krijgt de situatie waarin mensen met te weinig kennis van zaken, zich voor een journalist 'genoodzaakt' zien om een uitspraak te doen of dingen te beloven om toch maar vooral de gunst van de kiezer te behouden.

Je ziet het met Vogelaar (zowel te weinig kennis in het algemeen als regel specifiek) maar ook met de 'gratis' schoolboeken ging de politiek grandioos de mist in.
pi_57677851
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:11 schreef FJD het volgende:

[..]

De laatste jaren zijn natuurlijk bij uitstek de jaren geweest waarin nitwits of mensen met alleen maar ervaring in het bedrijfsleven, de politiek in zijn gekomen. Tel daarbij op dat politici steeds vaker in beeld komen en je krijgt de situatie waarin mensen met te weinig kennis van zaken, zich voor een journalist 'genoodzaakt' zien om een uitspraak te doen of dingen te beloven om toch maar vooral de gunst van de kiezer te behouden.
Daar heb je zeker een punt.
quote:
Je ziet het met Vogelaar (zowel te weinig kennis in het algemeen als regel specifiek) maar ook met de 'gratis' schoolboeken ging de politiek grandioos de mist in.
Maar dit lijkt me niets nieuws. Dat politici blunderen zie je altijd al en op alle niveaus.
pi_57677946
Misschien zijn de blunders nu juist veel groter in het nieuws omdat het blunders zijn die de mensen meer direct treffen? Het gaat over iets heel concreets. Vervolgens kom je dan weer terug bij punt 1; politici willen steeds meer dingen beloven zodat de burger maar op de partij blijft stemmen. Dan maak je dus automatisch ook vaker blunders op dat soort punten simpelweg omdat je er meer hebt

Tis maar een wild guess natuurlijk
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:57:21 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_57678683
Je hoort het de laatste tijd wel erg vaak dat allerlei zaken niet kunnen door bestaande regels. Je zag het al bij de schoolboeken maar nu ook hier.

Dat al die politici dat niet allemaal weten is begrijpelijk. Maar er zitten ook een hele hoop ambtenaren daaro die aangenomen zijn om dat soort dingen uit te zoeken. Ergens gaat er dus iets mis.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:41:38 #240
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57679693
Bij mij in de wijk gebeurt niks nieuws, maar Vogelaar eist wel de credits op voor reeds bestaande plannen. Treurige vertoning.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_57681838
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:41 schreef PJORourke het volgende:
Bij mij in de wijk gebeurt niks nieuws, maar Vogelaar eist wel de credits op voor reeds bestaande plannen. Treurige vertoning.
Ja ik denk dat het meeste geld direct de schatkist in loopt, het grote uitkleden van de gouwe kalveren De Corporaties is begonnen.

Maar ik heb geen medelijden met de directeuren van die woningbouwverenigingen, de woningen zijn meest gebouwd voor 25.000 gulden en de huur is nu 350 euro per maand.
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:37:49 #242
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_58158745
*SCHOP*
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 14:45:43 #243
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58158887
In de krachtwijken ( die woordspeling) van Vogelaar staat ook de Schilderswijk en Transvaal in Den Haag. Nou weet ik dat de Schilderswijk al eens voor ettelijke miljoenen werd opgeknapt. Waarom nu weer subsidie???

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:47:51 #244
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58158921
quote:
De kracht van wijken zit in de mensen
En waarom ga je dan huizen opknappen, muts?
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 14:53:46 #245
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58158999
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En waarom ga je dan huizen opknappen, muts?
Het rare is ook dat de wijken waar de mensen dan echt okay zijn dat die door Vogelaar niet krachtwijk worden genoemd....

Dus krachtwijken zijn wijken waar je geld in moet pompen, omdat de mensen daar zo krachtig zijn....

Vogelaar, ga naar het bedrijfsleven, ze hebben je nodig in de top van bedrijven.....
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:58:38 #246
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58159054
Zijn het niet prachtwijken? Of is deze newspeak al weer vervangen?
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 15:00:46 #247
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58159084
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:58 schreef PJORourke het volgende:
Zijn het niet prachtwijken? Of is deze newspeak al weer vervangen?
Er staat letterlijk Krachtwijken op de site van VROM.
pi_58159102
Waarbij je je toch af moet vragen hoe krachtig zo'n wijk is als het alleen met hulp van de overheid fatsoenlijk mee kan komen.
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:11:05 #249
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58159180
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:02 schreef FJD het volgende:
Waarbij je je toch af moet vragen hoe krachtig zo'n wijk is als het alleen met hulp van de overheid fatsoenlijk mee kan komen.
Ik woon in zo'n wijk en blijf er bij: het enige dat werkt is brute enforcement.
pi_58159585
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:02 schreef FJD het volgende:
Tja het opknappen van de wegen en het straatmeubilair kost nu eenmaal geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')