Bwehehehe.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:05 schreef PJORourke het volgende:
Waarom zou je met moslims in debat moeten gaan? Met gelovigen valt niet te praten.
Ja. CPN'ers.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:07 schreef Yildiz het volgende:
Bwehehehe.
"Met gelovigen valt niet te praten."
"Met arbeiders valt niet te praten."
"Met politici op het pluche valt niet te praten."
Zo, nog meer?
Nou, als je het ziet als "de grootste bedreiging van Nederland" is het misschien aardig om je erin te verdiepen. Zo werkt dat meestal: Als er iets heel belangrijk voor je is, probeer je aan alle kanten informatie in te winnen en kennis op te doen. Dan kun je het probleem pas echt goed aanpakken.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:05 schreef PJORourke het volgende:
Waarom zou je met moslims in debat moeten gaan?
En ex-sociologie studenten?quote:
Criminologie.quote:
Ik doelde eigenlijk op Verdonk.quote:
Ik ook. Hoewel ik het beide nogal flauwe studies vind.quote:
Het probleem is toch evident. Verloedering van steden, relatief hogere werkloosheid onder allochtonen, criminaliteitscijfers, zware last op de sociale voorzieningen, kloof tussen autochtonen en allochtonen, slachtofferschap etc. De manier waarop Wilders dat uit of zijn ideeën om het op te lossen zijn misschien wat extreem maar ze komen wel voort uit het slappe beleid van de overheid en de politiek in de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:32 schreef RM-rf het volgende:
Wat noem je nu precies het 'probleem'..... de dingen waaraan Wilders appeleert (inspelen op nationalistische sentimenten, anti-islam, en voor een deel het pleiten voor een rigider strafsysteem, maar tevens een weinig consequente en gelijkvormige strafmaat maar juist een stevige strafmaat voor een beperkte en kleine groep 'slechten')..?
of juist de maatschappelijke onvrede bij veel mensen over de huidige politiek?
Het tweede is volgens mij eigenlijk iets anders dan het eerste en ik durf zelf ook niet te zeggen of mensen nu op de PVV stemmen omdat ze domweg anti-politiek zijn, wantrouwig tegenover de Overheid..
of dat ze ook daadwerkelijk de beleidsvorstellen van de PVV steunen.
Ik vermoed zelf een beetje dat het eerder zo is dat de PVV-stemmers domweg plat 'ontevreden' zijn... echter ik betwijfel een beetje of het daadwerkelijk het falen van de politiek is welke daar schuld aan is.
Het idee dat er 'falen' in het verleden zou liggen, waar de politiek iets fout gedaan zou hebben en waarom mensen nu terecht boos zouden zijn, is imho juist een pendant van het 'maakbare samenleving'-idee ...
Immers als de samenleving 'maakbaar' zou zijn en de politiek is daar mee bezig, is , als er iets gebeurt dat kennelijk niet wenselijk geacht wordt, ook de politiek daar schuld aan.
Of dat het 'Falen' juist een gevolg is van soms ook succesvol neo-liberaal beleid.. dat juist heeft geleid tot een steeds verder terugtredende overheid en eigenlijk ook terugtredende politiek...
Wat betekent dat ook de overheidsdiensten die aangeboden worden steeds minder worden, minder sociale zekerheid, minder gratis zorg, maar juist private 'zekerheid' die mensen zelf moeten aanschaffen wat de kosten van het levensonderhoud hoger maken, terwijl dat niet direkt of slechts voor een klein deel gepaard gaat met lastenverlichting (eerst moet nl. de staatsschuld worden afgelost)....
Ik vermoed dat een heel groot deel van de burgers een rothekel heeft aan het politieke beleid waarvan alle echte politici weten dat het economisch gezien het meest zinnige is ..
Die onvrede voedt overigens ook de SP, evenals de Christenunie er een stemmenwist op boekt.
Relativerend gezien:quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het probleem is toch evident. Verloedering van steden, relatief hogere werkloosheid onder allochtonen, criminaliteitscijfers, zware last op de sociale voorzieningen, kloof tussen autochtonen en allochtonen, slachtofferschap etc. De manier waarop Wilders dat uit of zijn ideeën om het op te lossen zijn misschien wat extreem maar ze komen wel voort uit het slappe beleid van de overheid en de politiek in de afgelopen jaren.
Het zou inderdaad kunnen dat mensen op Wilders stemmen omdat ze gewoon ontevreden zijn net als SP stemmers. Maar dat zou dan een bredere ontevredenheid zijn dan alleen op het gebied van de multiculturele samenleving of wat daar voor door zou moeten gaan.
Maar relatief zijn allochtonen vaker werkeloos en komen ze disproportioneel vaker voor in de criminaliteitscijfers ondanks dat het hele plaatje gunstiger is.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Relativerend gezien:
- hebben we een erg lage werkloosheid, nog lager en de arbeidsmarkt raakt alleen maar overspannen
- hebben we elk jaar dalende criminaliteitscijfers, iedereen gaat 24/7 achter een beeldscherm zitten dus komt er steeds meer computercriminaliteit. Op straat durft niemand meer wat te zeggen want voor je het weet pakt je tegenstander zijn counterstrike 1.50 AK.
Maargoed.
Dat is in elk land zo.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar relatief zijn allochtonen vaker werkeloos en komen ze disproportioneel vaker voor in de criminaliteitscijfers ondanks dat het hele plaatje gunstiger is.
Da's erg arbitrair. Heb je cijfers?quote:
Niet zo bij de hand, nee, en die doen er ook niet geheel toe. Het is ook een erg complex geheel. Maar 1 van de redenen die ik kan bedenken waarom dat in elk land naar voren komt is deze: mensen willen overal carrière maken. Ook dat is erg cliché, vandaar dat ik 'em uitleg.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:02 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Da's erg arbitrair. Heb je cijfers?
Duitsland:quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:02 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Da's erg arbitrair. Heb je cijfers?
Engeland en Wales:quote:Research on ethnic minorities' involvement in crime is highly sensitive in Germany. Most research is based on official statistics, which indicate that foreign minorities' crime involvement is higher than that of the German population, even when crime data are adjusted to take account of demographic differences (age, sex, etc.) and even if immigration offenses and nonresident foreigners' crime are disregarded. First-generation guest workers have had crime rates comparable to those of Germans. The second and third generations display sharp upward crime trends. Processing of foreign offenders by the justice system has received little attention. Existing research does not confirm hypotheses of discriminatory treatment in police and criminal court decision making, including in sentencing. The proportion of foreigners in the prison population has increased substantially, reaching 25 percent in 1994. In youth correctional facilities, the minority proportion has increased to 50 percent. In pretrial detention the share of foreigners is as high as two-thirds in many places.
Canada:quote:The main ethnic minorities in Britain arise from postcolonial migrations from the West Indies and the Indian subcontinent. South Asians adopted survival strategies based on the family, religion, and ethnic community, whereas Afro-Caribbeans initially adopted more outgoing and integrative strategies. Both groups have been subject to similar levels of racial discrimination in the fields of employment and housing. The rate of imprisonment of black people is currently seven times that of whites or South Asians. The theory that this disparity is mostly caused by cumulative bias at the various stages of law enforcement and criminal process is implausible in the light of the fragmentary evidence available. There is evidence that law enforcement targets black people, that certain stages of criminal process are biased against them, and that apparently neutral criteria used by the criminal justice system work to their disadvantage; but these effects are small compared with the disparity in rates of imprisonment. Despite conflicting evidence from a major self-report study, it is likely that the actual offending rate is substantially higher among black people than among other groups.
Frankrijk:quote:The relationship between crime and race or ethnicity has important implications for Canada. The constitution affirms the country's multicultural heritage. As in other Western nations, certain minorities are overrepresented in the prison population. Aboriginal and black offenders account for a disproportionate number of admissions. There has not been much research on why such disproportions exist, except concerning Aboriginal Canadians. Canada is not immune to problems of discrimination. Compared with whites, black accuseds are significantly more likely to be denied pretrial release on bail and, for certain offenses, to be incarcerated.
Zweden:quote:Except for some prison statistics, official data in France distinguish only between French citizens and "foreigners." Foreigners are overrepresented among persons suspected of offending and among those admitted to and held in prison. Disparities are greatest among pretrial detainees whose cases are dealt with summarily. A sizable proportion of foreigners' offenses involve immigration; when these are deleted from the data, disparities are considerably lower. In addition, disparities would be lower still if it were possible to adjust the data to exclude all offenses by nonresident foreigners. Because this is not possible, all ratios of disproportion are overstated. Little research has been done to test discrimination hypotheses, and it is accordingly difficult to reach firm conclusions on the degree to which bias or xenophobia cause or increase disproportions.
quote:Immigrants generally have higher crime rates than do indigenous Swedes, particularly for violence and theft, and are likelier to be victims of violence. Both first- and second-generation immigrants have higher crime rates than indigenous Swedes, but second-generation immigrants have lower rates than first-generation immigrants-a finding contradicting results in other countries. These lower rates may be a consequence of Swedish social welfare policy. The offending pattern of second-generation immigrants is similar to the pattern of native Swedes. Groups with a high total crime rate in the first generation tend to have a relatively high total crime rate in the second generation and vice versa.
Crime and Justice, Vol. 21, Ethnicity, Crime and Immigration: Comparative and Cross-National Perspectives, 1997quote:Switzerland is among the European countries with the largest foreign population and the longest immigration tradition. Over many decades, immigrants were not overrepresented in official crime data. More recently, the proportion of non-Swiss offenders increased substantially, but more for nonresident (often illegal) aliens than for legal residents. Victims' accounts of offenders' characteristics confirm the disproportionate crime involvement of immigrants, particularly in violent crime. However, disparity in reporting decisions by victims has not been observed, nor have major disparities in prosecution, sentencing, or time served. Immigrants are not disproportionately victimized, and their attitudes toward police and criminal justice are more positive than those of Swiss respondents. Nonetheless, certain groups have higher offending and victimization rates. Cultural factors, socioeconomic status, and social integration may account for these differences.
Tja, dat ik het in wel meer topics heb gezet komt denk ik omdat men er nogal lacherig over doet, en een aanzienlijk deel van de rechterkant van het politieke landschap ook daadwerkelijk denkt dat er met de huidige politieke situatie en de versplintering van rechts ook daadwerkelijk een "sterk rechts blok" zou ontstaan enzo.quote:Op maandag 3 december 2007 21:24 schreef Zwaardvisch het volgende:
Dat verhaal drop je in vrijwel ieder topic, maar goed. Ik zie de VVD de kant van de Belgische liberalen opgaan zodat ze blijvend ruimte bieden aan een rechtsere partij naast hen. Wilders is inhoudelijk zwak en ik wil Verdonk best een kans geven, maar ik vrees dat ze te veel in het vastgoedkringetje gaat hangen. Neemt niet weg dat de problemen van de VVD niet verdwijnen wanneer die twee of drie het veld ruimen.
Over de criminaliteit op straat kan men gemakkelijk zijn ongenoegen uiten, want deze overlast is herkenbaar en concreet.Volgens mij liggen de eigenlijke problemen daaronder.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Relativerend gezien:
- hebben we een erg lage werkloosheid, nog lager en de arbeidsmarkt raakt alleen maar overspannen
- hebben we elk jaar dalende criminaliteitscijfers, iedereen gaat 24/7 achter een beeldscherm zitten dus komt er steeds meer computercriminaliteit. Op straat durft niemand meer wat te zeggen want voor je het weet pakt je tegenstander zijn counterstrike 1.50 AK.
Maargoed.
je gelooft dus eigenlijk in de 'maakbare samenleving'quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het probleem is toch evident. Verloedering van steden, relatief hogere werkloosheid onder allochtonen, criminaliteitscijfers, zware last op de sociale voorzieningen, kloof tussen autochtonen en allochtonen, slachtofferschap etc. De manier waarop Wilders dat uit of zijn ideeën om het op te lossen zijn misschien wat extreem maar ze komen wel voort uit het slappe beleid van de overheid en de politiek in de afgelopen jaren.
quote:Doekle Terpstra, de man achter de anti-Wildersbeweging, verkoopt onzin. Terpstra zegt dat hij was platgebeld door sympathisanten, maar volgens dagblad De Pers heeft hij in werkelijkheid zélf druk rondgebeld om een clubje bij elkaar te krijgen.
Ook over de leden van de beweging is Terpstra niet helemaal eerlijk geweest. Elco Brinkman bijvoorbeeld wil er volgens zijn woordvoerder niets mee te maken hebben. Ook VVD-prominent en huidig burgemeester van Almere Annemarie Jorritsma, door Terpstra aangeduid als sympathisant, weigert ieder commentaar.
NOC/NSF-voorzitter Erica Terpstra begint ook al terug te krabbelen. Zo stelt zij eerst met haar bestuur te willen overleggen alvorens deel te nemen aan welke vereniging dan ook. Volgens De Pers heeft Doekle Terpstra er bovendien last van dat er al veel positieve bewegingen zijn die moslims op hun gemak willen stellen.
Maar wat heeft dit te maken met het punt van MrX?quote:Op woensdag 5 december 2007 10:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je gelooft dus eigenlijk in de 'maakbare samenleving'
Als de wereld niet is zoals je dat eigenlijk zou willeen, is dat 'schuld van de politiek'...?
Overigens, bij mijn weten wordt er gewoonweg steeds minder uitgegegeven aan sociale voorzieningen, het bijstandsniveau is sinds begin jaren tachtig rapide gedaald, er is fiks bezuinigd op WAO.
Verder zijn ook de overheidsbestedingen aan gezondheidszorg sinds 1990 niet gestegen (dus als je inflatie meerekend gedaald).. wél zijn de private bijdrages enorm gestegen..
Bij Onderwijs hetzelfde, de overheid besteeds steeds minder en er wordt meer aan eigen bijdrages gevraagd...
Wat betreft veiligheid hetzelfde, ook hier zijn de bestedingen aan de politie niet duidelijk omhoog gegaan, wel zijn bv de kosten van detentie en rechtspraak flink gestegen.
(uit een rapport van het SCP over de stijging van de overheidsuitgaven tussen 1990 en 2003 bleek dat bv het gevangeniswezen in de periode met 6% steeg terwijl de uitgaven aan onderwijs gelijk bleven, uit hetzelfde onderzoek bleek dat de hogere inkomens voor 40% van overheidsdiensten profiteerden en lagere en middeninkomens beide 28%... )
Als je het mij vraagt, zou ik zeggen dat de mensen veelal juist 'boos' zijn op de Overheid ook omdat die zich steeds meer terugtrekt, minder uitgeeft aan zijn burgers, en meer 'eigen bijdrages' vraagt voor een gelijk dienstenniveau (en het geld dat overblijft benut om de schuldenlast te dalen, dus lastenverlichting zit er niet in).
Dat merk je ook aan de voorstellen die de rechts-populaire partijen doen... die zetten stevig in op méér overheidsuitgaven, aan bv detentie en strafmaatregelen, maar ook sterk gebruik maken van de eregernis over de gestegen 'eigen bijdrages' van burgers.
spreek je jezelf nu niet heel erg tegen in je eigen post... als je zijn boosheid kennelijk al verklaard vanwege de gelijkenis met een politica...quote:Op woensdag 5 december 2007 13:49 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit te maken met het punt van MrX?
En de mensen zijn niet boos op 'de overheid', da's allemaal veel te abstract. De arbeidereske aanhang is boos op de PvdA omdat haar problemen niet serieus worden genomen door de partij waar ze jarenlang op gestemd hebben. Bij PREM-time was een oudere man die in elkaar geslagen werd nadat hij zich mengde in een vernieling door Marokkaanse jongeren. Op het stadsdeelbureau, waar hij zijn verhaal deed, werd hij afgeblaft door een ambtenaar, zo'n type Gerdi Verbeet. Ja, dat hij in elkaar was geslagen was erg, maar dat hij sindsdien sympathiseerde met de ideeën van Wilders was nog erger. Die man zorgt immers voor een tweedelingen in de samenleving. Ik weet niet wat die man het meest heeft gekwetst.
Die mishandeling of het feit dat hij zelfs bij zijn eigen partij zijn verhaal niet meer kon doen.
Waarom moet dat bestreden worden? Er is gewoon ruimte voor een rechtse partij in Nederland, heeft die geen bestaansrecht? Links besluit niet wie er in het parlement mag zitten.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
De reacties komen voornamelijk uit het Wilders-kamp. En da's nu juist het kamp dat 'bestreden' moet worden, dus waarom zou je dan terugrkrabbelen.
De partij moet niet bestreden worden. Het demoniseren van moslims en de voortdurende fascisme vergelijking en de radicalisering van Wilders c.s. moeten bestreden worden.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom moet dat bestreden worden? Er is gewoon ruimte voor een rechtse partij in Nederland, heeft die geen bestaansrecht? Links besluit niet wie er in het parlement mag zitten.
Het lijkt me juist dat de radicalisering van moslims en het islamofascisme moeten worden aangepakt. Doe dat, en dan is Wilders vanzelf stil.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:20 schreef SCH het volgende:
De partij moet niet bestreden worden. Het demoniseren van moslims en de voortdurende fascisme vergelijking en de radicalisering van Wilders c.s. moeten bestreden worden.
Dat 'bestreden' hier tussen haakjes staat toont volgens mij al aan dat ik Terpstra citeer. En ik zie inderdaad ruimte voor een Nederlandse Conservative Party of Vlaams Blok, maar daar is Wilders te egoïstisch voor.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom moet dat bestreden worden? Er is gewoon ruimte voor een rechtse partij in Nederland, heeft die geen bestaansrecht? Links besluit niet wie er in het parlement mag zitten.
Dat moet ook - al is het gebruik van dat woord fascisme echt walgelijk. Maar Wilders doet dat juist niet, die maakt het vooral erger, dat weet jij ook wel.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het lijkt me juist dat de radicalisering van moslims en het islamofascisme moeten worden aangepakt. Doe dat, en dan is Wilders vanzelf stil.
Een partij is iets anders dan 'de overheid'. Het is gebrek aan kennis van staatsrecht dat je hier opbreekt.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
spreek je jezelf nu niet heel erg tegen in je eigen post... als je zijn boosheid kennelijk al verklaard vanwege de gelijkenis met een politica...
Juist zo'n voorbeeld lijkt me een perfect voorbeeld van mensen die kennelijk graag willen dat de Overheid voor hen zorgt... zo'n man die kennelijk het Stadsdeelraadkantoor wil opzoeken 'om zn verhaal te doen'...
Het lijkt me juist iets zeer opvallends dat dezelfde mensen die kennelijk zelf eerst PvdA stemmen, omdat ze denken dat die 'voor hen zorgen'... en nu opeens Wilders steunen, eigenlijk op precies dezelfde gronden als ze eerder hun stem op de PVDA verklaarden, nl. een geloof in een partij die alles voor hen gaat 'regelen' en 'oplossen'.
Dat heeft niks te maken met gebrek aan staatsrecht, ik vermoed eerder dat jij denkt dat in de oude wijken allemaal mensen en onder het kiezers-potentieel van Wilders veel mensen zitten die meegaan in jouw studeerkamer filsofietjes over worod-definiets..quote:Op woensdag 5 december 2007 15:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Een partij is iets anders dan 'de overheid'. Het is gebrek aan kennis van staatsrecht die je hier opbreekt.
Nee hoor. Hij probeert juist op te treden waar fascistengroupies als Vogelaar verzaken. Museumdirecteuren buigen nu al voor islamofascisme - hoe ver moet het nog gaan?quote:Op woensdag 5 december 2007 15:43 schreef SCH het volgende:
Dat moet ook - al is het gebruik van dat woord fascisme echt walgelijk. Maar Wilders doet dat juist niet, die maakt het vooral erger, dat weet jij ook wel.
Wat zijn 'worod-definiets'?quote:Op woensdag 5 december 2007 16:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met gebrek aan staatsrecht, ik vermoed eerder dat jij denkt dat in de oude wijken allemaal mensen en onder het kiezers-potentieel van Wilders veel mensen zitten die meegaan in jouw studeerkamer filsofietjes over worod-definiets..
ik stel gewoon heel duidelijk dat de mensen een bepaalde partij kiezen omdat ze vermoeden dat die een bepaalde 'overheidsrol' gaat vervullen die ze wenselijk vinden...
Het beleid van Vogelaar is alles behalve liberaal. Eerder neomarxistisch.quote:Juist de kiezers die altijd al voor de 'maakbare samenleving' gingen en dat vroeger terugvonden in de PvdA, wenden zich daar nu vanaf sinds de PvdA eerder een realistische en deels neo-liberale aanpak uitdraagt...
Juist de dominante positie van de PvdA in Amsterdam heeft gezorgd voor een negerende politiek in de wijken. Juist na de omslag van 2002 is de PvdA met mensen als Aboutaleb en Marcouch aangekomen, dus met de stelling dat de gevestigde partijen doen wat ze kunnen en de SP en PVV enkel onrealistische dingen roepen die niet te verwezenlijken zijn, zit je fout. Daarnaast komt jeugdcriminaliteit voort uit een gebrek aan respect of gevoel van eigenwaarde, veroorzaakt door het niet meekomen op school, het thuis onder de duim zitten en het moeilijk meekomen in de samenleving. Wanneer de overheid zich daar dan wel op richt, maar die jongeren enkel in een slachtofferrol drukt in plaats van ze via bijvoorbeeld onderwijs en werk meer bij de samenleving te betrekken, zullen ze een ambivalente houding ontwikkelen tegen die overheid. En dat is dan ook wat er is gebeurd, zonder dat er sprake was van een terugtrekkende overheid. De problemen worden afgewenteld op andere bewoners in die wijken, traditioneel de achterban van de PvdA. En da's logisch.quote:het hele idee van een 'Maakbare Samenleving' vinden die mensen nu terug in het beeld dat ofwel de SP, ofwel de PVV uitdragen..
waarbij het natuurlijk zo is die dat beeld enkel kunnen uitdragen zolang ze zelf geen enkele daadwerkelijke macht bezitten, geen vertegenwoordigende posities innemen en gezag kunnen invullen.
Het probleem van juist de 'politieke elite'-partijen is dat deze wel macht hebben en vertegenwoordigende functies vervullen waardoor juist de mensen die kennelijk verwachten dat 'de politici het wel regelen' bij hen uitkomen en teleurgesteld zijn als blijkt dat de politiek geen criminaliteit voorkomt, niets kan doen tegen de een of andere oudewijkenbewoner die in elkaar geslagen is na een buurtruzie....
Zoals ik al zei, het lijkt me goed dat gevestigde partijen scherp gehouden worden door andere partijen in plaats van totaal dicht te slaan voor iedere vorm van kritiek.quote:Die klagers kiezen dan voor de andere partij die de indruk wekt 'wél' een oplossing te bieden en dat die wél de problemen zou kunnen oplossen, natuurlijk ondertussen boos bevestigend dat die problemen komen 'omdat de andere politici die voorheen niet opgelost hebben'.
Houd gewoon je bek eens over dat fascisme, je weet niet waar je mee bezig bent. Dat je vergeven moge worde.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij probeert juist op te treden waar fascistengroupies als Vogelaar verzaken. Museumdirecteuren buigen nu al voor islamofascisme - hoe ver moet het nog gaan?
Ik verafschuw Uw ideeën maar ik ben bereid te sterven voor Uw recht ze te uiten.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Houd gewoon je bek eens over dat fascisme, je weet niet waar je mee bezig bent. Dat je vergeven moge worde.
Misschien doe ik fascisten inderdaad geweld aan - die waren heel wat gematigder dan de wahabisten nu zijn en die zorgden tenminste nog voor stipte dienstregelingen op het spoor. Vogelaar is tot zo iets niet in staat.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:40 schreef SCH het volgende:
Houd gewoon je bek eens over dat fascisme, je weet niet waar je mee bezig bent. Dat je vergeven moge worde.
De vrijheid van meningsuiting is de meest misbruikte term van dit decennium.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:49 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik verafschuw Uw ideeën maar ik ben bereid te sterven voor Uw recht ze te uiten.
Dus foto's die moslims niet behagen mogen niet in musea opgehangen worden?quote:Op woensdag 5 december 2007 16:52 schreef SCH het volgende:
De vrijheid van meningsuiting is de meest misbruikte term van dit decennium.
en daar ga je dus met je bewering dat je niet politieke partijen mag vergelijken met wat mensen zien als 'de overheid'..quote:Op woensdag 5 december 2007 16:37 schreef Zwaardvisch het volgende:
Juist de dominante positie van de PvdA in Amsterdam heeft gezorgd voor een negerende politiek in de wijken....
dat snap ik eerlijk gezegd helemaal niet ... waarom moeten politieke partijen 'scherp' gehouden worden?quote:Zoals ik al zei, het lijkt me goed dat gevestigde partijen scherp gehouden worden door andere partijen in plaats van totaal dicht te slaan voor iedere vorm van kritiek.
quote:Op woensdag 5 december 2007 16:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dus foto's die moslims niet behagen mogen niet in musea opgehangen worden?
Een laffe museumdirecteur die uit angst weer eens buigt.quote:Op woensdag 5 december 2007 17:26 schreef SCH het volgende:Ze worden toch in een museum in Gouda opgehangen en door het gemeentemuseum in Den Haag aangekocht? Wat is het probleem?
Wat zijn goed recht is.quote:Op woensdag 5 december 2007 17:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een laffe museumdirecteur die uit angst weer eens buigt.
Tuurlijk. Die volkstelling is ook helemaal misgegaan. Blijken er ineens honderdduizenden moslims minder te zijn. Ik zeg het je: linkse propaganda, die linksen kunnen helemaal niet tellen. Die moslims zijn immers overal, ze zijn in de meerderheid. Hoezo zijn het er bij lange na geen miljoen? Dat kan helemaal niet, dat zijn er veel te weinig om bang voor te zijn en op te kankeren. Een linkse kutstreek, wat ik je brom.quote:Op woensdag 5 december 2007 18:36 schreef nonzz het volgende:
Ik vind trouwens dat De Nachtwacht vervangen moet worden door een afbeelding van Mohammed die Allah pijpt. Als dat niet gebeurt komt dat vast en zeker weer door die laffe linkse museumdirecteuren die te slappe knieën hebben om het recht op vrijheid van meningsuiting eens een keertje te benutten.
Ik zeg het je: over een paar jaar is hier de sharia ingevoerd en piept iedereen wel anders....
Nou nee, want hij leeft van subsidiegeld.quote:
Dus?quote:Op woensdag 5 december 2007 20:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou nee, want hij leeft van subsidiegeld.
Een inhoudelijke kritische film, ja , dat mag uiteraard. Van eigen geld zelfs. Vroeger noemde men dat maatschappelijk geengageerdquote:Op woensdag 5 december 2007 20:47 schreef SCH het volgende:
Dus?
Wilders mag wel een haatzaaiende film maken
Nee hoor, wat mij betreft gaat hij zo door, des te meer Wildersstemmers.quote:en Terpstra moet natuurlijk zijn bek houwe.
"Ik voer het debat in de kamer, ik voer het debat in de kamer, ik voer het debat in de kamer"quote:Op woensdag 5 december 2007 20:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een inhoudelijke kritische film, ja , dat mag uiteraard. Van eigen geld zelfs. Vroeger noemde men dat maatschappelijk geengageerd
Terpstra is een held in plaats van die lege fascist waar jij op masturbeert.quote:Nee hoor, wat mij betreft gaat hij zo door, des te meer Wildersstemmers.Maar hij moet er wel op voorbereid zijn geconfronteerd te worden met de leegheid en stupiditeit van z'n babbelbetoogje.
En dat terugkrabbelen is best wel zwak. Een echte vent had de Dam al geboekt.
Ja, dat doet hij inderdaad, al komt daar door de leegheid van z'n tegenstanders en de dommigheid van zo'n Vogelaar weinig van terecht. Maar prima dat daar ook nog eens een film bijkomt, want de Haagse heertjes zijn kennelijk nogal autistisch.quote:Op woensdag 5 december 2007 20:53 schreef SCH het volgende:
"Ik voer het debat in de kamer, ik voer het debat in de kamer, ik voer het debat in de kamer"
quote:Terpstra is een held in plaats van die lege fascist waar jij op masturbeert.
Nee, het terugkeerbeleid is de oplossing. En wie stelt dat voor? Juist ja.quote:Je bent slim genoeg om straks niet op Wilders te stemmen want je weet best dat haat niet de oplossing is.
quote:Op woensdag 5 december 2007 20:59 schreef PJORourke het volgende:
Nee, het terugkeerbeleid is de oplossing. En wie stelt dat voor? Juist ja.
Kom kom, ze gaan er met honderduizenden elke zomer wekenlang op vakantie. Er wonen miljoenen landgenoten en like-minded islamofascisten. Het is echt geen Sobibor.quote:Op woensdag 5 december 2007 21:02 schreef SCH het volgende:
Geloof je daar echt in???
![]()
Ik wist niet dat je zo naief was. Mijn avond is goed.
Je gelooft echt in een soort endlosung
Die paar honderdduizend moslims die hier wonen vinden Nederland vreselijk???quote:Op woensdag 5 december 2007 21:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kom kom, ze gaan er met honderduizenden elke zomer wekenlang op vakantie. Er wonen miljoenen landgenoten en like-minded islamofascisten. Het is echt geen Sobibor.
Daar komt nog bij, dat als je Nederland zo vreselijk vindt, je je maar moet vestigen in een land wat geheel aan je fundamentalistische eisen voldoet.
O ja hoor. Het is dat we hier uitkeringen hebben.quote:Op woensdag 5 december 2007 21:08 schreef SCH het volgende:
Die paar honderdduizend moslims die hier wonen vinden Nederland vreselijk???![]()
Assimileren of opzouten: dat moet het devies zijn, plus een programma om dat opzouten mogelijk te maken.quote:Grappig dat je denkt dat ze teruggaan. Ik kan er nog steeds niet bij dat je dat echt denkt. Als je dit soort domme ideeen aanhangt snap ik wel dat Wilders een achterban heeft. Wat een sprookjestheorie.
Ja tuurlijk, en Sinterklaas bestaat ook echtquote:Op woensdag 5 december 2007 21:12 schreef PJORourke het volgende:
Assimileren of opzouten: dat moet het devies zijn, plus een programma om dat opzouten mogelijk te maken.Aan de migranten de keuze.
Ja, en Ella Vogelaar is drs!quote:Op woensdag 5 december 2007 21:15 schreef SCH het volgende:
Ja tuurlijk, en Sinterklaas bestaat ook echt
Ja kom, dezelfde gedachten en gedragingen of oprotten!quote:Op woensdag 5 december 2007 21:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
O ja hoor. Het is dat we hier uitkeringen hebben.![]()
[..]
Assimileren of opzouten: dat moet het devies zijn, plus een programma om dat opzouten mogelijk te maken.Aan de migranten de keuze.
Ik moet toegeven dat dit wel een interessante theorie is.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en daar ga je dus met je bewering dat je niet politieke partijen mag vergelijken met wat mensen zien als 'de overheid'..
je doet het zelf net zo goed.. allerlei zaken die je kennelijk niet goed vind aan de maatschappij toeschrijven aan een politieke partij ..
De vraag is naturlijk of je gelooft dat een andere partij opeens 'alles goed gaat maken' als ze maar eenmaal aan de macht komen
ik denk dat het kiezers-potentieel van de PVV dat wel verwacht, maar dat ze ongemerkt daarin juist een ideologie steunen die nog sterker aan de 'maakbare samenleving' hangt, dan voorheen de PvdA gedaan heeft, welke daar de laatste jaren juist steeds verder van geraakt is.
Hetzelfde geldt overigens voor het SP-kiezers-potentieel... ook van die types die in een politicus een soort van 'redders-figuur' zien.
Zoals met Janmaat indertijd?quote:Op donderdag 6 december 2007 10:23 schreef ErikT het volgende:
Er is maar één manier om Wilders de wind uit de zeilen te nemen, en dat is door te zorgen dat er geen wind is. Gewoon doodzwijgen die gast. Die Terpstra heeft er weer niks van begrepen.
Ja dat ging toen vrij aardig.quote:
Nee, klopt, uiteraard gaat Wilders die mensen niet redden, en dat is trouwens ook het interessante in de theorie van RM-rf trouwens. De volgelingen van Wilders zijn bij uitstek lieden die gered willen worden door een politieke partij/de overheid. Het zijn zelf de non-adaptieven. Hetgeen overvraging van in principe de overheid is dus, misschien zouden ze moeten leren zelf verantwoordelijk te zijn voor hun lot ipv te kankeren dat een bepaalde politieke partij/overheid (dingen die zij stelselmatig verwarren) dit doet...quote:Op donderdag 6 december 2007 10:29 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja dat ging toen vrij aardig.
Het is nu natuurlijk niet meer zo dat de problemen onuitgesproken zijn. Dus daarvoor hoef je het niet te laten. Wilders speelt steeds hetzelfde bandje af. Die gaat echt niet de wereld redden zoals mensen (willen) denken.
quote:Op donderdag 6 december 2007 10:23 schreef ErikT het volgende:
Er is maar één manier om Wilders de wind uit de zeilen te nemen, en dat is door te zorgen dat er geen wind is.
Je spreekt jezelf nu tegen.quote:Gewoon doodzwijgen die gast.
Van dat boekje word je juist heel erg links vind ik. Zo'n gefrustreerd broddelwerkje van iemand die met zichzelf in de knoop ligt, erg slecht onderbouwd en vooral vanuit persoonlijk venijn en persoonlijke teleurstelling geschreven.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:51 schreef Autodidact het volgende:
Ik kan sommige politici 'Het verraad van links' van Carel Brendel wel aanbevelen; over hoe links zijn seculiere beginselen (en dus de seculiere aanhang) heeft verkwanseld. Wie had ooit kunnen bedenken dat het links zou zijn die zich verzet tegen kunst of films die provocerend zijn? Ik vind het nog steeds een paradox.
Je gooit het altijd op frustratie als je het met iemand oneens bent. Nogal zwak.quote:Op donderdag 6 december 2007 17:02 schreef SCH het volgende:
Van dat boekje word je juist heel erg links vind ik. Zo'n gefrustreerd broddelwerkje van iemand die met zichzelf in de knoop ligt, erg slecht onderbouwd en vooral vanuit persoonlijk venijn en persoonlijke teleurstelling geschreven.
Het is een aardige uiteenzetting van de geschiedenis van links. Het kan je niet bevallen, SCH, dat links seculiere grondslagen heeft, en dan men zich zelden zich aantrok of er wel eens een religieuze groepering zich beledigd kon voelen door een provocatie....het is iets van de laatste tijd, en ik ben erg benieuwd hoe dat nou gekomen is. Als je benieuwd bent naar waar de Wilders-aanhang vandaan komt....kijk eens hoe links zijn seculiere aanhang verkwanseld heeft. Bij elk van dit soort uitspraken haken er weer een paar af. In de Wouter Tapes zegt Bos, mijns insziens terecht, kijkend naar de mensen die uit woede op Fortuyn stemden: "dat is onze achterban!". Toen Jami nog in de belangstelling stond zei Bos: "De vrijheid van meningsuiting geeft het recht om een religie te bekritiseren. Er is géén recht om niet gekwetst te worden, er is géén recht om niet te worden beledigd." Hij schijnt het te begrijpen, maar nog niet iedereen zie ik wel...De SP is bijvoorbeeld strict seculier (al zwakt men het af om electorale redenen, bijvoorbeeld door ex-feministe Meulenbelt), en wat zou nou de explosie van hun electoraat kunnen verklaren?quote:Op donderdag 6 december 2007 17:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Van dat boekje word je juist heel erg links vind ik. Zo'n gefrustreerd broddelwerkje van iemand die met zichzelf in de knoop ligt, erg slecht onderbouwd en vooral vanuit persoonlijk venijn en persoonlijke teleurstelling geschreven.
Het is een zeer eenzijdige benadering van het vraagstuk van iemand die vanuit een bepaalde manier denkt, hij laat overal doorschemeren heel teleurgesteld te zijn en vanuit daar schrijft hij. Beetje zoals Joost Niemoller en Leon de Winter.quote:Op donderdag 6 december 2007 17:10 schreef Zwaardvisch het volgende:
Maar wat is er niet goed aan de inhoud van het boek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |