sportweek.nlquote:Haase als enige naar hoofdtoernooi Australian Open
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 12-jan-2008 09:49
Robin Haase (foto) heeft zich zaterdag als enige Nederlander geplaatst voor het hoofdtoernooi van de Australian Open bij de heren. In de derde ronde van het kwalificatietoernooi rekende de 20-jarige Hagenaar met 6-2, 7-5 af met de Duitser Simon Stadler.
Haase trof het vervolgens niet bij de loting, want in de eerste ronde moet hij het opnemen tegen de Kroaat Ivan Ljubicic, die als zeventiende is geplaatst in Melbourne. Het is de eerste ontmoeting tussen de twee spelers. Voor de jonge Nederlander betekent dit zijn tweede deelname aan een Grand Slam-toernooi.
Matwe Middelkoop slaagde er niet in om voor het eerst het hoofdtoernooi van een Grand Slam te bereiken. De tennisser uit Breda moest het in de derde kwalificatieronde in drie sets afleggen tegen de Serviër Victor Troicki: 5-7, 6-3, 6-2. Eerder in het kwalicatietoernooi vond Jesse Huta Galung al zijn waterloo.
Nee, ik wil alleen donderdag en vrijdag over een week vrij nemen. Met Roland Garros neem ik wel vrij.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:46 schreef Tim86 het volgende:
heb je weer vrijgenomen van je werk Federer-fan?
quote:Williams tennist tegen liefdesverdriet
SYDNEY - De Amerikaanse tennisster Serena Williams heeft liefdesverdriet en op de Australian Open moet haar gebroken hart helen. Dat vertelt ze op haar eigen website. Williams is titelverdedigster van het toernooi dat maandag begint in Melbourne.
Wie haar gedumpt heeft, maakt Williams niet bekend, maar de pijn zit diep. “Het voelt alsof je hem kunt vertrouwen, het voelt alsof alles wat je doet maar één reden heeft en dat is hem te zien”, schrijft de topspeelster, die al acht keer een grandslamtoernooi won. “En dan gebeurt waar je diep in je hart zo bang voor bent; hij belt niet meer en jij raakt in paniek.”
Williams vond troost in de bestseller van schrijver Spencer Johnson ‘Who moved my cheese’, waarin de menselijke zoektocht naar geluk wordt vergeleken met muizen op jacht naar stukjes kaas. “Ik realiseerde me dat ik bang was om te veranderen en door te gaan. Puur uit angst dat het je weer zal overkomen. Ik dacht dat er maar één kaas was voor mij, maar nu weet ik dat er heel veel kazen zijn.”
quote:Nadal volledig fit voor Australian Open
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 12-jan-2008 11:03
Rafael Nadal ondervindt geen last meer van de blessures waarmee hij eind vorig jaar kampte. De Spaanse tennisser had kwetsuren aan zijn voet en zijn knieën, maar is momenteel weer volledig fit. Hij kan zo pijnvrij beginnen aan de Australian Open, dat vanaf aanstaande maandag in Melbourne plaatsvindt.
'Fysiek ben ik helemaal in orde en daar ben ik heel blij mee,' liet Nadal weten. Na zijn zware verliespartij van vorige week in Chennai tegen de Rus Mikhail Youzhny was het onzeker of hij wel fit was. In de partij vóór die nederlaag stond de nummer twee van de wereld ruim vier uur op de baan tegen zijn landgenoot Carlos Moya. 'Ik had daarna minder dan 24 uur de tijd om te herstellen, dus daarom was ik moe in de finale. Maar ik ben nu echt klaar voor de Australian Open,' aldus Nadal
Zeker, drie sets winnen van Ljubo wordt heel moeilijk. Eén set kan goed, heel goed zelfs, maar 3 zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:35 schreef Tim86 het volgende:
ik denk dat Ljub hier nu toch een beetje onderschat wordt..naast zijn bijna onbreekbare service heeft hij ook een erg sterke volley en een goede backhand..gaat erg moeilijk worden dit..
Vandaagquote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:43 schreef Tim86 het volgende:
belachelijk dat Kohlschreiber vandaag al moet spelen..die jongen komt net uit nieuw zeeland..
Wie de fuck is datquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:08 schreef Tim86 het volgende:
Karanusic kan weleens de stunt worden van ronde 1 denk ik
Ok, 't is WTA, maar Jankovic-Paszek kan een leuke pot worden, Jankovic moet hier 100% zijn, anders vliegt ze eraf.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:08 schreef Tim86 het volgende:
begin vd middag dus ook al maar die was weer weggehaald..er is niks veranderd...schijtwedstrijden om 1 uur...
Hopen op Tursu-Malisse op dinsdag, die zal de Belg dan wel uitzenden, zie dat wel een marathonpartij wordenquote:Op zondag 13 januari 2008 00:11 schreef Tim86 het volgende:
ja daar heb je gelijk in maar had gewoon gehoopt om tot een uur of 3 een leuke mannenwedstrijd mee te pikken
Ik ben van plan om vroeg naar bed te gaan, Nadals partij op te nemen en om 06.00 uur op te staan en hem te gaan kijken.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ok, 't is WTA, maar Jankovic-Paszek kan een leuke pot worden, Jankovic moet hier 100% zijn, anders vliegt ze eraf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |