Want die problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon als er maar meer belasting geheven wordt?quote:Op maandag 17 december 2007 08:56 schreef Klopkoek het volgende:
Gezien het latente racisme, de beroerde staat van infrastructuur in sommige staten en de ogenschijnlijk onuitroeibare armoede moet je een dergelijke maatregel niet als taboe bestempelen.
Nou ja, ik zie daarin eerder reden voor minder belasting en meer marktwerking.quote:Op maandag 17 december 2007 08:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gezien het latente racisme, de beroerde staat van infrastructuur in sommige staten en de ogenschijnlijk onuitroeibare armoede moet je een dergelijke maatregel niet als taboe bestempelen.
Omgquote:Op zondag 16 december 2007 15:19 schreef cesareborgia het volgende:
Prima te verdedigen hoor. Bush stelt de toekomst van het westen en met name de toekomst van Amerika veilig.
Alsjeblieft niet.....quote:Op zondag 16 december 2007 19:46 schreef Klopkoek het volgende:
Van mij mag Huckabee het worden
Is het hebben van Amerikaanse vrienden tegenwoordig al voldoende om een echte goede in-depth analyse te kunnen doen van de Amerikaanse politiek?quote:Op maandag 17 december 2007 01:22 schreef mryinx het volgende:
(en ik weet dit alles omdat ik een stel amerikaanse vrienden heb),
Nee, ik denk dat hij bedoelt dat de democraten niet al te veel bruggen willen platbranden (burn too many bridges). Vrijheden van amerikanen op geven is niet hetzelfde als willen samenwerken - ook al wordt dat doort de gemiddelde republikein wel zo gezien. En ja ik weet waar ik het over heb want ik woon hier al een tijdje (VS).quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze meer open staan om vrijheden van Amerikaanse burgers op te geven?
Ik dacht dat Bud Spencer een Italiaan was.quote:Op maandag 17 december 2007 18:00 schreef Bud_spencer het volgende:
En ja ik weet waar ik het over heb want ik woon hier al een tijdje (VS).
Met als grootste verliezer de onderklasse. Ik wacht nog steeds op een kandidaat die voor een equal level playing field is.quote:Op maandag 17 december 2007 16:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie daarin eerder reden voor minder belasting en meer marktwerking.
Dat bewonder ik juist in hem. Maar groot verschil met Bush is dat hij naar eigen zeggen een multilaterale benadering wil.quote:Op maandag 17 december 2007 17:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet.....
De gek wil 300.000 troepen in Irak stoppen in plaats van de huidige 100.000 en, geloofd heilig in het winnen van die oorlog.Tevens wil hij Iran gaan aanvallen, zelfs als Congress tegen stemt.
Dat wordt de WO3 kandidaat ben ik bang.....
Hij heeft dan ook geen ervaring met buitenlandse politiek.quote:Op maandag 17 december 2007 17:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet.....
De gek wil 300.000 troepen in Irak stoppen in plaats van de huidige 100.000 en, geloofd heilig in het winnen van die oorlog.Tevens wil hij Iran gaan aanvallen, zelfs als Congress tegen stemt.
Dat wordt de WO3 kandidaat ben ik bang.....
Doet Nadar niet meer mee?quote:Op maandag 17 december 2007 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met als grootste verliezer de onderklasse. Ik wacht nog steeds op een kandidaat die voor een equal level playing field is.
De onderklasse is nu juist de grootste verliezer. Zij hoesten de biljoenen op die de Amerikaanse super-size staat over de balk smijt. Als het om je de onderklasse te doen is dan zou je pleiten voor een algehele afschaffing van de inkomstenbelasting. How's that for an equal level playing field?quote:Op maandag 17 december 2007 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
Met als grootste verliezer de onderklasse. Ik wacht nog steeds op een kandidaat die voor een equal level playing field is.
Je lijkt wel Karl Marx.quote:Op maandag 17 december 2007 18:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De onderklasse is nu juist de grootste verliezer. Zij hoesten de biljoenen op die de Amerikaanse super-size staat over de balk smijt. Als het om je de onderklasse te doen is dan zou je pleiten voor een algehele afschaffing van de inkomstenbelasting. How's that for an equal level playing field?
Een universal health care plan is altijd een mislukking, want de vraag zal per definitie het aanbod overtreffen. Iedereen heeft altijd wel wat, zelfs een gezond mens.quote:Op maandag 17 december 2007 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
Zo'n universal health care plan wordt een grote mislukking door de halfslachtige uitvoering die iedereen voorstelt. Het kan enkel een succes worden als men durft de gevestigde belangen aan te pakken, de doctoren, de medicijnfabrikanten etcetera. Zo wordt het een mislukking en zal men nog teleurgestelder worden in de overheid waardoor er weer helaas een paar HenriO's zullen bijkomen.
Ach er zijn zowel sucessen als mislukkingen aan te wijzen. De vrees voor een toeloop van hypochondrische mensen deel ik niet zo.quote:Op maandag 17 december 2007 19:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een universal health care plan is altijd een mislukking, want de vraag zal per definitie het aanbod overtreffen. Iedereen heeft altijd wel wat, zelfs een gezond mens.
Waar we naar toe moeten is preventie en persoonsgebonden budgetten.
Doen overigens alle kandidaten van de GOP, en een aantal Democraten.quote:Op maandag 17 december 2007 18:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De onderklasse is nu juist de grootste verliezer. Zij hoesten de biljoenen op die de Amerikaanse super-size staat over de balk smijt. Als het om je de onderklasse te doen is dan zou je pleiten voor een algehele afschaffing van de inkomstenbelasting. How's that for an equal level playing field?
Je bent stemgerechtigd?quote:Op maandag 17 december 2007 19:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een universal health care plan is altijd een mislukking, want de vraag zal per definitie het aanbod overtreffen. Iedereen heeft altijd wel wat, zelfs een gezond mens.
Waar we naar toe moeten is preventie en persoonsgebonden budgetten.
Het aanpakken van die gevestigde, en met geweld afgedwongen, belangen is nou juist precies wat die HenriO's voorstellen.quote:Op maandag 17 december 2007 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
Zo'n universal health care plan wordt een grote mislukking door de halfslachtige uitvoering die iedereen voorstelt. Het kan enkel een succes worden als men durft de gevestigde belangen aan te pakken, de doctoren, de medicijnfabrikanten etcetera. Zo wordt het een mislukking en zal men nog teleurgestelder worden in de overheid waardoor er weer helaas een paar HenriO's zullen bijkomen.
Ik woon ook alweer 6 jaar in de VS, sterker nog, ik ben Amerikaans staatsburger en mag stemmen. Maar ik pretendeer niet daardoor ook te weten waarover ik het heb..... ik weet wellicht een heel stuk meer dan de gemiddelde Nederlander (en FOK!ker), maar alleen wonen in Amerika geeft je denk ik niet de kennis om het zeer gecompliceerde Amerikaanse politieke systeem te kennen.quote:Op maandag 17 december 2007 18:00 schreef Bud_spencer het volgende:
En ja ik weet waar ik het over heb want ik woon hier al een tijdje (VS).
Maar ik zou Romney absoluut niet als President willen, voornamelijk om religieuze redenen en de religieuze denkwijze achter zijn politiek.quote:Op maandag 17 december 2007 19:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Het onder Romney ingevoerde "universal healthcare"-systeem in Mass schijnt het goed te doen.
Niet bepaaldquote:Op maandag 17 december 2007 19:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Het onder Romney ingevoerde "universal healthcare"-systeem in Mass schijnt het goed te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |