abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54954860
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

70% van het bijstandsniveau is te hoog? ! Bewijs jij eens met getallen hoe erg het feitelijk is met armoede val? Door rechts menigmaal zwaar aangezet maar nooit hard gemaakt?
Het verschil tussen werken en niet werken is te klein.
quote:
Hoe lang ben jee eigenlijk uit Nederland?
7 jaar
quote:
Binnen een no time zit een uitkeringsgerechtigde tegenwoordig op het sociaal minimum.
Moet nog minder zijn, het is bedoeld als tijdelijke opvangnet.
quote:
WAO bestaat niet meer en heeft plaatsgemaakt voor de veel sobere WIA/WGA , je moet bijkans terminaal zijn wil je tegenwoordig nog afgekeurd worden.
Ik heb het niet over de WAO, dat is een ander gebied.
quote:
De WW is ook in de loop der jaren fors aangescherpt, voor je het weet zit je op het sociaal minimum.
Goede zaak.
quote:
De wet werk en bijstand maakt hangmatten totaal onmogelijk
Onzin
quote:
Dus het valt reuze mee met je vermeende sociale hangmat.

Dus eerst maar eens in de huidige situatie verdiepen voordat je zomaar iets roept.
Verdiep je zelfs eens in economie voordat je anderen van onwetendheid beticht.
Ik ben zelf werkgever in 5 landen waaronder NL.
pi_54954910
Het is inderdaad ongeloofwaardig om te stellen dat Nederland 'lui' is geworden door sociale wetgeving terwijl de participatie in ons land gigantisch hoog is.

Ik denk dat uitkeringen helemaal niet te hoog zijn, wel dat ze in bepaalde gevallen onterecht verstrekt worden.
Aan kerngezonde jongeren bijvoorbeeld, of aan mensen die ergens komen werken en na 1 dag weggaan om aan hun sollicitatieplichten te voldoen (laatst 2 van deze jongens gezien op mn werk! na 1 dag waren ze spoorloos, en deze jongens -gezond, jong, en mijn werk is echt niet zo vreselijk- zitten nu wel thuis op mijn zak)
pi_54954947
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar vergelijk het eens met andere landen. Nederland heeft al de laagste werkloosheidscijfers van Europa. Nederland loopt al voorop in het creeeren van low-paid service jobs. Daar ben ik niet blij mee maar je kunt niet zeggen dat er niets gebeurd.
Moet je voor de grap de sociale vangnetten in het buitenland eens bestuderen dan kom je tot de conclusie dat men in NL absoluut geen reden tot klagen heeft.
pi_54955045
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Moet je voor de grap de sociale vangnetten in het buitenland eens bestuderen dan kom je tot de conclusie dat men in NL absoluut geen reden tot klagen heeft.
Dat is net zo goed een feit
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:56:31 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54955118
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:49 schreef sneakypete het volgende:
Het is inderdaad ongeloofwaardig om te stellen dat Nederland 'lui' is geworden door sociale wetgeving terwijl de participatie in ons land gigantisch hoog is.
Onder laagopgeleiden is die opvallend laag! (vooral bij vrouwen, laagopgeleide mannen zitten dacht ik weer boven het gemiddelde) Lager dan in het buitenland. Maar dat kan net zo goed komen doordat kinderopvang voor veel laagopgeleide vrouwen onbetaalbaar is.
quote:
Ik denk dat uitkeringen helemaal niet te hoog zijn, wel dat ze in bepaalde gevallen onterecht verstrekt worden.
Aan kerngezonde jongeren bijvoorbeeld, of aan mensen die ergens komen werken en na 1 dag weggaan om aan hun sollicitatieplichten te voldoen (laatst 2 van deze jongens gezien op mn werk! na 1 dag waren ze spoorloos, en deze jongens -gezond, jong, en mijn werk is echt niet zo vreselijk- zitten nu wel thuis op mijn zak)
Daartegenover staat natuurlijk dat soms ook uitkeringen onterecht niet verstrekt worden. Dat sluit je helaas nooit uit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:57:39 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54955141
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat noem je het buitenland? Frankrijk? Duitsland? Zweden? België? Of Oost-Europa?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54955185
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat noem je het buitenland? Frankrijk? Duitsland? Zweden? België? Of Oost-Europa?
EU
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:00:14 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54955209
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

EU
Dat is nogal breed. In vergelijking met de EU-15 is er absoluut reden tot klagen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54955299
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:02 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

De dag dat je werkelijk bekeerd bent, krijg je van mij een uitkering cadeau!
Het is echt zo. Mag ik vangen?
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:07:00 #185
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54955363
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Liberaal standpunt van hem: je krijgt een verdienste voor het verspreiden van zijn boodschap. Hardcore liberalisme in optima forma.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54955392
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het verschil tussen werken en niet werken is te klein.
Ik vroeg je om jouw impliciet vermeende armoedeval hard te maken met cijfers. Je stelt nl vanalles maar bewijst niets.
quote:
7 jaar
Dat is te merken ja.
quote:
Moet nog minder zijn, het is bedoeld als tijdelijke opvangnet.
Hoe laag moet het dan worden in jou ogen? Concreet?
quote:
Goede zaak.
Als je dat vindt, wat is je probleem dan?
quote:
Onzin
Want?
quote:
Verdiep je zelfs eens in economie voordat je anderen van onwetendheid beticht.
Ik ben zelf werkgever in 5 landen waaronder NL.
Daarmee ben je per definitie een topper in de economie?
pi_54955422
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Liberaal standpunt van hem: je krijgt een verdienste voor het verspreiden van zijn boodschap. Hardcore liberalisme in optima forma.
Oftewel gewoon omkopen
pi_54955426
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Onder laagopgeleiden is die opvallend laag! (vooral bij vrouwen, laagopgeleide mannen zitten dacht ik weer boven het gemiddelde) Lager dan in het buitenland. Maar dat kan net zo goed komen doordat kinderopvang voor veel laagopgeleide vrouwen onbetaalbaar is.
[..]

Daartegenover staat natuurlijk dat soms ook uitkeringen onterecht niet verstrekt worden. Dat sluit je helaas nooit uit.
Hoe denk jij dan dat het komt dat die participatie bij deze groep laag is?
Kinderopvang lijkt me niet de enige reden, misschien wel onderdeel van het probleem.
Volgens mij ziet zelfs de niet-zo-sociale VVD dit probleem trouwens dus het verbaast me hoe erg nederland achterblijft op dit thema.

Mijn probleem is dat fraude best kan bestaan, maar als je constateert dat in de praktijk mensen overduidelijk een loopje nemen met het UWV, het hoog tijd is dat hier ingegrepen wordt.
Als dat gebeurt (door bijv mensen te dwingen ergens aan het werk te gaan en te blijven, of door de uitkering in te trekken bij weigering daarvan) denk ik dat we, terugkomend op dit topic, ook een stuk minder immigranten nodig hebben voor het 'vuile werk'.
pi_54955532
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is nogal breed. In vergelijking met de EU-15 is er absoluut reden tot klagen.
Zal ik je eens wat verklappen?

NL behoort tot 1 van de beste landen ter wereld van sociale voorzieningen waar men verzorgd wordt van de wieg tot het het graf zelfs als men niets doet.

Je hoeft tegenwoordig niet eens meer zelf te denken, doet vadertje staat wel voor je met alle betuttelingen.
pi_54955544
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar vergelijk het eens met andere landen. Nederland heeft al de laagste werkloosheidscijfers van Europa. Nederland loopt al voorop in het creeeren van low-paid service jobs. Daar ben ik niet blij mee maar je kunt niet zeggen dat er niets gebeurd.
Als jij onder low-paid het minimum loon verstaat, lul je. Nederland kent een hoog minimum loon en daarbij een relatief gering aantal mensen dat op dat minimum zit.
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:15:40 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54955557
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Oftewel gewoon omkopen
Zo kun je het noemen. Je kunt het ook als 'integreren in het systeem' labelen.

@sneakypete
Dat vrouwen hier weinig participeren heeft ook te maken met dat hier geen WO1 is geweest. Maar het is toch wel erg opvallend dat laagopgeleiden meer achterblijven bij het EU-gemiddelde dan hoogopgeleide vrouwen.
Iets doen aan de kinderopvang lijkt me wel iets wat moet gebeuren. In Scandinavische landen blijkt het nl. ook een positieve invloed te hebben op migrantenkinderen (maar daar zijn de begeleiders ook hoog geschoolder dan hier, sowieso is men daar gemiddeld genomen hooggeschoolder).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54955614
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

Zal ik je eens wat verklappen?

NL behoort tot 1 van de beste landen ter wereld van sociale voorzieningen waar men verzorgd wordt van de wieg tot het het graf zelfs als men niets doet.

Je hoeft tegenwoordig niet eens meer zelf te denken, doet vadertje staat wel voor je met alle betuttelingen.

Mens je loopt een heel end achter op de realiteit. Het sociale stelsel is in een paar decennia zo fors gesaneerd dat het niet eens meer lijkt op het stelsel in de hoogtijdagen.
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:18:57 #193
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54955616
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:14 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Als jij onder low-paid het minimum loon verstaat, lul je. Nederland kent een hoog minimum loon en daarbij een relatief gering aantal mensen dat op dat minimum zit.
Het minimumloon afgezet tegen purchasing power is hier echt niet hoog hoor. Sowieso kun je discuseren over dat begrip. Wat waardeer je meer? Een wettelijk vastgestelde verhoging van twee extra vakantiedagen of 250 euro extra in je zak erbij?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54955646
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Prima, het enige dat ik vraag is Klopkoek en rebel6 inmaken in de discussie. En dat is niet moeilijk.
pi_54955679
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:20 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Prima, het enige dat ik vraag is Klopkoek en rebel6 inmaken in de discussie. En dat is niet moeilijk.
Nee ik zou die uitkering van je krijgen als ik mij zou bekeren. Dat is nu het geval. Dus kom je het geld dan even bij mij brengen?
pi_54955724
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee ik zou die uitkering van je krijgen als ik mij zou bekeren. Dat is nu het geval. Dus kom je het geld dan even bij mij brengen?
Praatjes van links hebben we vaker gezien. Daar komt in de regel niet veel van terecht. Dus niet lager mekkeren, toon je slagracht als liberaal, kameraad!
pi_54955806
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zo kun je het noemen. Je kunt het ook als 'integreren in het systeem' labelen.

@sneakypete
Dat vrouwen hier weinig participeren heeft ook te maken met dat hier geen WO1 is geweest. Maar het is toch wel erg opvallend dat laagopgeleiden meer achterblijven bij het EU-gemiddelde dan hoogopgeleide vrouwen.
Iets doen aan de kinderopvang lijkt me wel iets wat moet gebeuren. In Scandinavische landen blijkt het nl. ook een positieve invloed te hebben op migrantenkinderen (maar daar zijn de begeleiders ook hoog geschoolder dan hier, sowieso is men daar gemiddeld genomen hooggeschoolder).
Wat heeft het met WO I te maken?
En als je stelt dat de laagopgeleiden achterblijven, dus de kandidaten voor de arbeidersbaantjes, dan kun je toch ook misschien wel erkennen dat het voor deze groep TE aantrekkelijk is geworden om zo´n kutbaantje niet te nemen en thuis te blijven klagen met financiering van de staat?
Ik heb zelf overigens ook zo´n `arbeidersbaantje´ dus ik weet best waar ik over praat
pi_54955835
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:22 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Praatjes van links hebben we vaker gezien. Daar komt in de regel niet veel van terecht. Dus niet lager mekkeren, toon je slagracht als liberaal, kameraad!
[EchtGaaf_liberale modus]

OK:

1 Iedereen kan wat van zijn leven maken als hij/zij dat wil
2 Als top liberaal doe ik een indringend beroep op ieders eigen verantwoordelijkheid.
3 Iedereen aan het werk die dat ook kan.
4 Overheid minimaliseren en reduceren tot slecht een rol van faciliteren. De rest overlaten aan de martk. Sociale afvoerputjes in de ban
5 Als top liberaal zeg ik : vertroetel werkgevend Nederland.
6 verschil in beloningen onbegrensd, het geeft meeste welvaart.
7 iedere burger gun ik de maximale vrijheid, zolang die van anderen niet in gedrang komen.
8 minimale overheidsbemoeienis iha.

Zo. Goed genoeg? En nou wil geld.

[/EchtGaaf_liberale modus]
pi_54955895
Lees het eens na. zo slecht klinkt het toch niet?
zeker de meerderheid van die punten deugen toch gewoon?
pi_54955984
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:28 schreef sneakypete het volgende:
Lees het eens na. zo slecht klinkt het toch niet?
zeker de meerderheid van die punten deugen toch gewoon?
Ja. Ik ben het helemaal mee eens. Liberalisme klinkt heel leuk. Maaaaaaarrrrrrr........het heeft onmiskenbaar zijn schaduwkanten. die staan hier namelijk niet bij....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')