Bronquote:'Leaserijders als eerste aan de kilometerheffing'
Als het aan de PvdA ligt, gaan leaserijders al in deze kabinetsperiode een kilometerheffing betalen op alle wegen. Vanaf 2012, dus in de volgende kabinetsperiode, zouden vrachtwagens en personenauto's moeten volgen, het liefst tegelijk.
Tweede Kamerlid Lia Roefs van de PvdA heeft woensdag een bericht in AD hierover bevestigd. De PvdA voelt er volgens Roefs niets voor om vrachtwagens als eerste met een heffing te confronteren. Het wegtransport heeft immers geen alternatief, in tegenstelling tot bestuurders van personenwagens, die ook het openbaar vervoer kunnen nemen.
Vrijdag komt minister Camiel Eurlings van Verkeer met zijn voorstellen voor kilometerheffing. Eerder werd bekend dat het niet lukt om al in deze kabinetsperiode een kilometerheffing landelijk in te voeren. Naar verluidt zou Eurlings voorlopig willen volstaan met enkele proeven, zoals een spitsheffing rond Amsterdam.
Laten we dan gelijk stellen dat de hele kilometerheffing wat mij betreft de kliko in kan.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Het gedrag van de PvdA rondom leaserijders begind toch aardig op jaloezie te lijken. Ook de onderbouwing dat bestuurders van personenwagens, die ook het openbaar vervoer kunnen nemen is ook een slecht argument. Zeker kijkende naar het ronduit belabberde OV in de provincies.
Mijn stelling bovenstaand voorstel van de PvdA is weer het zoveelste gevaltje leaserijders pesten en een verkapte belastingverhoging
Ik heb al ooit op Mental Theo gestemd. Hielp ook niet echt. Dat hele Den Haag moest maar eens platgegooid worden; kan je ook mooi vlot naar Kijkduin en Scheveningen in de zomer.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:17 schreef draaijer het volgende:
Laat iedereen lekker alles doorbelasten.. Stelletje klootzakken zijn het...
KUT kabinet is het... Laten vallen deze handel.. Dankzij de PVDA ga ik rechter dan rechts proberen te stemmen... Vuile graaiers zijn het... Blegh
Ik ben voorquote:Op woensdag 28 november 2007 20:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb al ooit op Mental Theo gestemd. Hielp ook niet echt. Dat hele Den Haag moest maar eens platgegooid worden; kan je ook mooi vlot naar Kijkduin en Scheveningen in de zomer.
PVV is (o.a.) voor het arbeidersvolk, dus of hij daadwerkelijk voor lagere belastingen is weet ik niet.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:17 schreef draaijer het volgende:
Laat iedereen lekker alles doorbelasten.. Stelletje klootzakken zijn het...
KUT kabinet is het... Laten vallen deze handel.. Dankzij de PVDA ga ik rechter dan rechts proberen te stemmen... Vuile graaiers zijn het... Blegh
Ik hoop dat de VVD wat aan dit graai gedrag zal doen. Dan krijgt de VVD mijn stem..quote:Op woensdag 28 november 2007 20:28 schreef OldJeller het volgende:
[..]
PVV is (o.a.) voor het arbeidersvolk, dus of hij daadwerkelijk voor lagere belastingen is weet ik niet.
Ik krijg het idee dat de VVD steeds minder liberale elementen bevat, kan aan de top liggen.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik hoop dat de VVD wat aan dit graai gedrag zal doen. Dan krijgt de VVD mijn stem..
Ik moet verdomme bijbetalen voor een Audi A6 en mijn collega's in andere landen rijden in BOM VOLLE A6 stations... Tevens kost die auto mij rond de Euro 750 per maand (NETTO!!!)
Vuile graaiers zijn het.. blegh
Bijtelling verlagen van 25% naar 22,5% is het enige dat de VVD ooit heeft gedaan.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik hoop dat de VVD wat aan dit graai gedrag zal doen. Dan krijgt de VVD mijn stem..
Koop er nu maar 1. Anders kan je volged jaar nog even 25k aan slurp tax aftikkenquote:Op woensdag 28 november 2007 20:35 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat de VVD steeds minder liberale elementen bevat, kan aan de top liggen.
Ben benieuwd met wat voor plannen Rita Verdonk straks komt.
Audi S8 is ook duur vanwege zijn gewicht.
Toen was volgens mij de wegenbelasting ook omhoog gegaan... Maar dat verlagen ze dan weer niet... Zucht.. We slaan te ver door met die "sociale"gedachtes.. Ik ben nog nergens beter van geworden. Ik word gestraft vanwege mijn harde werken om hogerop te komen... Chapeauquote:Op woensdag 28 november 2007 20:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bijtelling verlagen van 25% naar 22,5% is het enige dat de VVD ooit heeft gedaan.
Volgens mijn vriendin ongeveer hetzelfde als het verschil tussen een anale- en een "normale"verkrachting.![]()
Ach zielepiet, ga dan ook op de fiets joh.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
Toen was volgens mij de wegenbelasting ook omhoog gegaan... Maar dat verlagen ze dan weer niet... Zucht.. We slaan te ver door met die "sociale"gedachtes.. Ik ben nog nergens beter van geworden. Ik word gestraft vanwege mijn harde werken om hogerop te komen... Chapeau
Je gaat er ten onrechte vanuit dat de werkgever de extra reiskosten van de werkgever gaat vergoeden aan de werkgever. Een tijdje terug heeft een onderzoek onder werkgevers aangetoont dat 30% de reiskosten zal vergoeden, 30% de reiskosten niet zal vergoeden en 40% weet het nog niet.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:54 schreef Revolution-NL het volgende:
De Partij van de Arbeid die de hardwerkende arbeiders weer eens gaat kaalplukken, wanneer doopt deze partij nu eens zijn naam definitief om naar de Partij van de Achteruitgang.
Resultaat is dat door deze maatregelen bedrijven de gestegen mobiliteitskosten doorberekenen aan de consument. Een groep consumenten kan vervolgens de rekeningen niet betalen waarna de PVDA weer meer geld zal moeten binnenhalen ten koste van Jan met de pet.
Werken moet weer beloont worden in dit land niet andersom!!
You get what you deserve. Helaas snapt "dit land kan zoveel duurder" Bos dit niet
Goed plan. Gewoon iedereen die in de file staat een flinke boete geven, en als het te vaak voorkomt rijbewijs afnemen.quote:Op donderdag 29 november 2007 00:08 schreef Boze_Appel het volgende:
Kunnen we niet gewoon files verbieden.
en dat kon je niet bedenken voor je ging stemmen? Jij hebt ze in die zetel geholpen, mag je ook op de blaren gaan zitten.quote:Op donderdag 29 november 2007 01:02 schreef Elfletterig het volgende:
1) Als de PvdA mijn stem graag kwijt wil, is dit DE manier.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij ben je nog altijd goedkoper uit dan zelf die auto aanschaffen en onderhouden.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik hoop dat de VVD wat aan dit graai gedrag zal doen. Dan krijgt de VVD mijn stem..
Ik moet verdomme bijbetalen voor een Audi A6 en mijn collega's in andere landen rijden in BOM VOLLE A6 stations... Tevens kost die auto mij rond de Euro 750 per maand (NETTO!!!)
Vuile graaiers zijn het.. blegh
quote:Op donderdag 29 november 2007 01:02 schreef Elfletterig het volgende:
1) Als de PvdA mijn stem graag kwijt wil, is dit DE manier.
Salonsocialist.quote:Op donderdag 29 november 2007 01:02 schreef Elfletterig het volgende:
1) Als de PvdA mijn stem graag kwijt wil, is dit DE manier.
Omdat de kosten van een apparaatje in de auto ongeveer 500 euro per stuk gaan kosten, iets dat iedere automobilist moet betalen. En leasemaatschappijen hebben wel geld om het apparaat meteen aan te schaffen en de PvdA gaat er weer tenonrechte vanuit dat de leasemaatschappijen deze rekening vrijwillig gaan oppakken..quote:Op donderdag 29 november 2007 10:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar waarom wil de PvdA de leaserijders als eerste met de kilometerheffing belasten?
Ok, duidelijk, dank jequote:Op donderdag 29 november 2007 11:04 schreef HarryP het volgende:
Omdat de kosten van een apparaatje in de auto ongeveer 500 euro per stuk gaan kosten, iets dat iedere automobilist moet betalen. En leasemaatschappijen hebben wel geld om het apparaat meteen aan te schaffen en de PvdA gaat er weer tenonrechte vanuit dat de leasemaatschappijen deze rekening vrijwillig gaan oppakken..
Omdat leaserijders volgens de PvdA een keuze hebben. en omdat afgunst niemand vreemd is en leaserijders worden gezien als volgevreten VVD'ers of nog ergerquote:Op donderdag 29 november 2007 10:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar waarom wil de PvdA de leaserijders als eerste met de kilometerheffing belasten?
Mwoch. Bij veel bedrijven is dat toch wel zo hoor.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:30 schreef Chewie het volgende:
PvdA vergeet natuurlijk wel dat een werkgever niet zomaar een auto aan hun personeel geven
Yeah right en kun je dat ook nog onderbouwen? leaseauto als lokkertje is allang niet meer aantrekkelijkquote:Op donderdag 29 november 2007 11:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mwoch. Bij veel bedrijven is dat toch wel zo hoor.
Maat van mij werkt bij Cap, dikke leasebak maar komt nooooooooooooit bij een klant. Hij rijdt er elke dag braaf mee naar Utrecht. En zo ken ik er meerdere. Het hoort gewoon bij een bepaald salaris en functie en er wordt echt nie gekeken of jij die auto wel echt nodig hebt voor je werk.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Yeah right en kun je dat ook nog onderbouwen? leaseauto als lokkertje is allang niet meer aantrekkelijk
dan is hij niet erg slim bezig, dat je een leaseauto mag rijden van je werkgever betekend niet dat je die hoeft te nemen. Veel bedrijven geven je de keuze als het bij een functie hoort of een auto of extra beloning.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maat van mij werkt bij Cap, dikke leasebak maar komt nooooooooooooit bij een klant. Hij rijdt er elke dag braaf mee naar Utrecht. En zo ken ik er meerdere. Het hoort gewoon bij een bepaald salaris en functie en er wordt echt nie gekeken of jij die auto wel echt nodig hebt voor je werk.
Voor hem is het voordeliger dan zelf een auto rijden.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
dan is hij niet erg slim bezig, dat je een leaseauto mag rijden van je werkgever betekend niet dat je die hoeft te nemen. Veel bedrijven geven je de keuze als het bij een functie hoort of een auto of extra beloning.
Dan moet hij verdomd veel prive rijden.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Voor hem is het voordeliger dan zelf een auto rijden.
PvdA had nu al een aan het zuinigheidslabel gekoppelde bijtelling voorgesteld (oplopende tot 32%). Je mag er vanuit gaan dat dit tzt er door gaat komen. Waarbij het percentage dan ook nog met factor 1,5 omhoog zou moeten. Dat zou voor veel auto's dus een bijtelling van 48% betekenen. Het effectieve einde van de auto als beloningsmiddel. En daar is het ook om te doen.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:59 schreef Sm0keZ het volgende:
De ene verhoging (22 > 25%) is nog niet eens doorgevoerd, of er worden alweer plannen gemaakt voor het volgende
Ik heb de PvdA voor de verkiezingen niet gehoord over het extra belasten van leaserijders; iets wat ik fundamenteel al een bezopen idee vind, trouwens. Overigens stem ik bij verkiezingen op meer dan alleen mijn portemonnee en ook op meer dan alleen het verkeer- en vervoersbeleid.quote:Op donderdag 29 november 2007 09:07 schreef kawotski het volgende:
en dat kon je niet bedenken voor je ging stemmen? Jij hebt ze in die zetel geholpen, mag je ook op de blaren gaan zitten.
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage aan de discussie. De vraag rijst wie zich hier eigenlijk als 'dom' profileert.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:34 schreef HarryP het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Geeft maar weer aan dat domme mensen PvdA stemmen.![]()
Verklaar je nader...quote:
Dan nog, daar gaat het niet om. Waarom bied je als bedrijf (en Cap is daar echt niet uniek in) mensen standaard een lease auto die deze helemaal niet nodig hebben om hun werk te doen, hooguit om op hun werk te geraken?quote:Op donderdag 29 november 2007 11:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan moet hij verdomd veel prive rijden.
[edit]of heel erg weinig natuurlijk
Bron: Zibb.nlquote:Leaserijder schakelt over op goedkopere auto
De helft van de zakelijke rijders wil een goedkopere auto gaan rijden vanwege de aanstaande verhoging van de bijtelling.Ook zouden veel leaserijders willen stoppen met het privé-gebruik van de auto van de baas, om zo helemaal af te zijn van de bijtelling die met ingang van 1 januari 2008 van 22 procent naar 25 procent gaat. Dit meldt De Telegraaf op basis van een onderzoek van leasemaatschappij Leaseplan onder 1300 leaserijders.
Belastingtegenvaller
Al met al zou de verhoging van de bijtelling zo kunnen uitlopen op een belastingtegenvaller van tientallen miljoenen euro's, terwijl het kabinet heeft gerekend op 250 miljoen euro extra belastinginkomsten. Het kabinet vist echter ook weer niet helemaal achter het net aangezien veel leaserijders pas een nieuwe auto mogen uitzoeken als het contract van de huidige wagen afloopt.
Onrechtvaardig
Volgens Rob Keulemans, marketing-directeur van Leaseplan, is dat het onrechtvaardige van de nieuwe belastingmaatregel. Hij stelt: 'Het kabinet zou de verhoging pas bij nieuwe contracten van kracht moeten laten worden. Een groot aantal zakelijke rijders voelt zich klem zitten. Een auto die tien procent voordeliger is in de aanschaf, compenseert al de verhoging van de bijtelling.'
Renate Hemerik, voorzitter van vereniging Nederlandse leasemaatschappijen, geeft daarnaast aan dat de maatregel ook het milieu niet verder helpt: 'Leaseauto's zijn nieuw en vaak minder vervuilend. Maar de eigen auto is doorgaans een oudere tweedehands wagen die meer milieubelastend is dan de nieuwe modellen.'
Zullen de dan alleen regeringsgedeelte platgooien aub.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb al ooit op Mental Theo gestemd. Hielp ook niet echt. Dat hele Den Haag moest maar eens platgegooid worden; kan je ook mooi vlot naar Kijkduin en Scheveningen in de zomer.
Maar een auto lease je voor een paar jaar, niet voor één opdracht. En ook bij Cap werken desk-clerks, dat weet je toch nav functieprofiel en omschrijving? Let op, ik zeg niet dat lease-auto's onzin zijn en ben het ook zeker niet eens met de maatregel die de PvdA voorstaat, maar sommige lease rijders moeten ook eens goed naar zichzelf kijken voordat ze het over 'lease-rijdertje pesten' hebben.quote:Op donderdag 29 november 2007 15:29 schreef HansvanOchten het volgende:
Aangezien het niet mogelijk is om per geval en per opdracht te bepalen of je wel of niet een auto nodig hebt, laat staan de kosten van het huren tov leasen, kun je de keuze zelf maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |