abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2007 @ 19:43:00 #151
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54901379
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:41 schreef Re het volgende:

[..]

vind ik niet, bewust beledigen om het beledigen ... zijn dat de nieuwe normen en waarden waar wij als Westen zo prat op gaan?

Aan de andere kant, er is niets mis met gefundeerde kritiek en dat moet altijd kunnen
maar gefundeerde kritiek is dan ook iets heel anders dan mensen opzettelijk beledigen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  woensdag 28 november 2007 @ 19:43:56 #152
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54901408
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:27 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Oke,

En wat is de oplossing dan?
Voor een goede oplossing moet je eerst een duidelijk probleem hebben. Wat is het probleem precies? Ik zie geen probleem bij de "oplossing" van Wilders.
quote:
Op je tenen gaan lopen? Vooral niets zeggen uit angst ze te beledigen, dat ze gaan demonstreren, rellen etc.?
Niets zeggen uit angst om iemand te beledigen lijkt me niet goed. Mensen zonder reden willen beledigen lijkt me ook niets. Gelukkig zit er nog heel wat tussenin.
lege ton
pi_54901432
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:41 schreef Re het volgende:

vind ik niet, bewust beledigen om het beledigen ... zijn dat de nieuwe normen en waarden waar wij als Westen zo prat op gaan?
De vrijheid om dat te mogen ja, binnen de grenzen die een wetgever/rechter in een goed functionerende rechtsstaat bepaalt .
En niet binnen de grenzen die iemand (incl. de overheid) met te lange tenen denkt te mogen stellen (denk bv ook aan Turkije).
pi_54901481
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:43 schreef Marietje_34 het volgende:

maar gefundeerde kritiek is dan ook iets heel anders dan mensen opzettelijk beledigen.
Vrijheid van meningsuiting, gefundeerde kritiek, belediging... Wie bepaalt wat 't is?
pi_54901529
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:43 schreef nonzz het volgende:

[..]

Voor een goede oplossing moet je eerst een duidelijk probleem hebben. Wat is het probleem precies? Ik zie geen probleem bij de "oplossing" van Wilders.
[..]
Ik neem niet aan dat de film van wilders bedoeld is als oplossing, meer "educatief"
quote:
Niets zeggen uit angst om iemand te beledigen lijkt me niet goed. Mensen zonder reden willen beledigen lijkt me ook niets. Gelukkig zit er nog heel wat tussenin.
Je kunt je ook te snel beledigt voelen natuurlijk.
pi_54901546
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:42 schreef Marietje_34 het volgende:

helaas werkt het zo niet en dat weet jij vast ook wel. Bewust beledigen is ook een vorm van agressie, en zal doorgaans niet zorgen voor gewenning of 'leren nadenken', zoals jij zegt.
Tja, dat ben ik dus niet met je eens. Christenen hebben het dus wél geleerd, bijvoorbeeld.

En als het ongeoorloofde agressie is, dan zal de rechter een veroordeling uitspreken.
pi_54901582
Prima wat Wilders doet. Mooie test om te zien hoe men reageert en wat NL allemaal in huis heeft gehaald als volk. Tuurlijk zal niet iedereen de film goed vinden maar het type reactie kan natuurlijk wel verschillen.

Feit dat er nu al mensen lopen te miepen over reacties geeft aan hoe sommigen alles proberen te regiseren en de vrijheid niet zo nauw meer nemen.

Zal niet op Wilders stemmen maar deze film en dan vooral de reacties benieuwen me wel. Ik geloof ook niet dat het zoveel stof gaat doen opwaaien, loopt wel los.
  woensdag 28 november 2007 @ 19:53:41 #158
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54901646
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:46 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting, gefundeerde kritiek, belediging... Wie bepaalt wat 't is?
dat bepaalt ieder mens voor zichzelf denk ik.

Maar het verschil tussen opzettelijk beledigen of kritiek geven lijkt me toch niet zo ingewikkeld.
pi_54901694
Ach, iedereen is opzettelijk te beledigen, is geen kunst aan.
I´m back.
pi_54901713
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:53 schreef Marietje_34 het volgende:

dat bepaalt ieder mens voor zichzelf denk ik.
Of de rechter natuurlijk he?
quote:
Maar het verschil tussen opzettelijk beledigen of kritiek geven lijkt me toch niet zo ingewikkeld.
Je kent geen mensen met te lange tenen die geen kritiek kunnen verdragen en dan roepen dat je ze alleen maar probeert te beledigen?
pi_54901741
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
Ach, iedereen is opzettelijk te beledigen, is geen kunst aan.
Maar wel handig om te weten hoe men reageert, zegt veel over een persoon en hoe deze tegenover anderen staat.
pi_54901748
Ik zie niet in wat het probleem is. Het is bekend, dat de ambities van Geert Wilders het ageren tegen de islam en moslims is en dat recht op vrije meningsuiting heeft hij simpelweg.
ik denk aan een storm in een glas water, minder stoutmoedig dan de verfoeilijke reactie van Khairoun.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54901788
Tegenover anderen, of tegenover beledigende mensen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_54901798
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:57 schreef damian5700 het volgende:

Het is bekend, dat de ambities van Geert Wilders het ageren tegen de islam en moslims is
Of wellicht is dat slechts jouw bekrompen interpretatie ?
pi_54901818
. Ja joh Damian gekkie! Hoe koooooooooooooom je daar nu bij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54901838
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:58 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Of niet . Misschien heeft Wilders helemaal niets tegen de Islam en moslims, maar overdrijven de media het . Of het is natuurlijk wel een extremist die het voorzien heeft op de islam . Wie weet .
  woensdag 28 november 2007 @ 20:00:04 #167
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54901854
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:48 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ik neem niet aan dat de film van wilders bedoeld is als oplossing, meer "educatief"
Educatie.... Niemand heeft hem nog gezien natuurlijk, maar ik wist niet dan Wilders in de educatie zou gaan. Volgens mij zijn z'n drijfveren vooral politiek.
quote:
Je kunt je ook te snel beledigt voelen natuurlijk.
Dat kan. Maar wat doe je daar vervolgens mee?
lege ton
pi_54901886
Gossie, begreep ik toch effe het woord 'ambities' verkeerd .
pi_54901914
Relativist .

Of ik... .

Maar goed, het zijn zijn ambities niet .
pi_54901945
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:58 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bedoel je dat mijn mening in deze op zichzelf staat? Dat ben ik oneens met jou.
pi_54901974
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:00 schreef nonzz het volgende:

[..]

Educatie.... Niemand heeft hem nog gezien natuurlijk, maar ik wist niet dan Wilders in de educatie zou gaan. Volgens mij zijn z'n drijfveren vooral politiek.
[..]
Ik zet het niet voor niets tussen aanhalingstekens he?
quote:
Dat kan. Maar wat doe je daar vervolgens mee?
Dat antwoord ligt momenteel toch meer bij de "heren" die vinden dat je wereldwijd de boel mag slopen/boycotten, als er iets gebeurt wat je niet zint.
pi_54901987
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:02 schreef damian5700 het volgende:

Bedoel je dat mijn mening in deze op zichzelf staat?
Nee, helaas niet. Your point being?
pi_54902089
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, helaas niet. Your point being?
Ik probeer te achterhalen waarom je mijn mening als bekrompen betitelt. Wil je dat nader toelichten?
pi_54902105
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:56 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Maar wel handig om te weten hoe men reageert, zegt veel over een persoon en hoe deze tegenover anderen staat.
Geert Wilders is ook heel makkelijk te beledigen en te provoceren.
I´m back.
  woensdag 28 november 2007 @ 20:09:09 #175
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54902134
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:03 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dat antwoord ligt momenteel toch meer bij de "heren" die vinden dat je wereldwijd de boel mag slopen/boycotten, als er iets gebeurt wat je niet zint.
daar hebben er wel meer last van hoor, zoiets is zeker niet gebonden aan een religie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')