maar gefundeerde kritiek is dan ook iets heel anders dan mensen opzettelijk beledigen.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:41 schreef Re het volgende:
[..]
vind ik niet, bewust beledigen om het beledigen ... zijn dat de nieuwe normen en waarden waar wij als Westen zo prat op gaan?
Aan de andere kant, er is niets mis met gefundeerde kritiek en dat moet altijd kunnen
Voor een goede oplossing moet je eerst een duidelijk probleem hebben. Wat is het probleem precies? Ik zie geen probleem bij de "oplossing" van Wilders.quote:
Niets zeggen uit angst om iemand te beledigen lijkt me niet goed. Mensen zonder reden willen beledigen lijkt me ook niets. Gelukkig zit er nog heel wat tussenin.quote:Op je tenen gaan lopen? Vooral niets zeggen uit angst ze te beledigen, dat ze gaan demonstreren, rellen etc.?
De vrijheid om dat te mogen ja, binnen de grenzen die een wetgever/rechter in een goed functionerende rechtsstaat bepaaltquote:Op woensdag 28 november 2007 19:41 schreef Re het volgende:
vind ik niet, bewust beledigen om het beledigen ... zijn dat de nieuwe normen en waarden waar wij als Westen zo prat op gaan?
Vrijheid van meningsuiting, gefundeerde kritiek, belediging... Wie bepaalt wat 't is?quote:Op woensdag 28 november 2007 19:43 schreef Marietje_34 het volgende:
maar gefundeerde kritiek is dan ook iets heel anders dan mensen opzettelijk beledigen.
Ik neem niet aan dat de film van wilders bedoeld is als oplossing, meer "educatief"quote:Op woensdag 28 november 2007 19:43 schreef nonzz het volgende:
[..]
Voor een goede oplossing moet je eerst een duidelijk probleem hebben. Wat is het probleem precies? Ik zie geen probleem bij de "oplossing" van Wilders.
[..]
Je kunt je ook te snel beledigt voelen natuurlijk.quote:Niets zeggen uit angst om iemand te beledigen lijkt me niet goed. Mensen zonder reden willen beledigen lijkt me ook niets. Gelukkig zit er nog heel wat tussenin.
Tja, dat ben ik dus niet met je eens. Christenen hebben het dus wél geleerd, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:42 schreef Marietje_34 het volgende:
helaas werkt het zo niet en dat weet jij vast ook wel. Bewust beledigen is ook een vorm van agressie, en zal doorgaans niet zorgen voor gewenning of 'leren nadenken', zoals jij zegt.
dat bepaalt ieder mens voor zichzelf denk ik.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting, gefundeerde kritiek, belediging... Wie bepaalt wat 't is?
Of de rechter natuurlijk he?quote:Op woensdag 28 november 2007 19:53 schreef Marietje_34 het volgende:
dat bepaalt ieder mens voor zichzelf denk ik.
Je kent geen mensen met te lange tenen die geen kritiek kunnen verdragen en dan roepen dat je ze alleen maar probeert te beledigen?quote:Maar het verschil tussen opzettelijk beledigen of kritiek geven lijkt me toch niet zo ingewikkeld.
Maar wel handig om te weten hoe men reageert, zegt veel over een persoon en hoe deze tegenover anderen staat.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
Ach, iedereen is opzettelijk te beledigen, is geen kunst aan.
Of wellicht is dat slechts jouw bekrompen interpretatiequote:Op woensdag 28 november 2007 19:57 schreef damian5700 het volgende:
Het is bekend, dat de ambities van Geert Wilders het ageren tegen de islam en moslims is
Of nietquote:Op woensdag 28 november 2007 19:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Of wellicht is dat slechts jouw bekrompen interpretatie?
Educatie.... Niemand heeft hem nog gezien natuurlijk, maar ik wist niet dan Wilders in de educatie zou gaan. Volgens mij zijn z'n drijfveren vooral politiek.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:48 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik neem niet aan dat de film van wilders bedoeld is als oplossing, meer "educatief"
Dat kan. Maar wat doe je daar vervolgens mee?quote:Je kunt je ook te snel beledigt voelen natuurlijk.
Bedoel je dat mijn mening in deze op zichzelf staat? Dat ben ik oneens met jou.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Of wellicht is dat slechts jouw bekrompen interpretatie?
Ik zet het niet voor niets tussen aanhalingstekens he?quote:Op woensdag 28 november 2007 20:00 schreef nonzz het volgende:
[..]
Educatie.... Niemand heeft hem nog gezien natuurlijk, maar ik wist niet dan Wilders in de educatie zou gaan. Volgens mij zijn z'n drijfveren vooral politiek.
[..]
Dat antwoord ligt momenteel toch meer bij de "heren" die vinden dat je wereldwijd de boel mag slopen/boycotten, als er iets gebeurt wat je niet zint.quote:Dat kan. Maar wat doe je daar vervolgens mee?
Nee, helaas niet. Your point being?quote:Op woensdag 28 november 2007 20:02 schreef damian5700 het volgende:
Bedoel je dat mijn mening in deze op zichzelf staat?
Ik probeer te achterhalen waarom je mijn mening als bekrompen betitelt. Wil je dat nader toelichten?quote:Op woensdag 28 november 2007 20:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Your point being?
Geert Wilders is ook heel makkelijk te beledigen en te provoceren.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:56 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Maar wel handig om te weten hoe men reageert, zegt veel over een persoon en hoe deze tegenover anderen staat.
daar hebben er wel meer last van hoor, zoiets is zeker niet gebonden aan een religiequote:Op woensdag 28 november 2007 20:03 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat antwoord ligt momenteel toch meer bij de "heren" die vinden dat je wereldwijd de boel mag slopen/boycotten, als er iets gebeurt wat je niet zint.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |