abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54896089
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waar weiger ik met moslims in discussie te gaan?
Hierboven
quote:
Het is alleen zinloos om met mensen in discussie te gaan die sowieso al een claim op de waarheid leggen aan de hand van een geschrift die honderden jaren oud is. Daarmee valt niet te discussieren omdat je bij een discussie open moet staan voor de andere partij. Zo niet is het verspeelde moeite.
Je zit vast in het beeld dat je wilt handhaven. Je vindt het bij voorbaat zinloos, scheert iedereen over 1 kam.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:26:47 #52
3542 Gia
User under construction
pi_54896154
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:00 schreef SCH het volgende:
Als moslims nu een film gaan maken waarin Wilders als fascist wordt afgeschilderd?
Wat dan? Mogen ze doen. Denk maar niet dat er één Nederlander de straat op gaat om moslims in elkaar te slaan of te vermoorden.
quote:
Het grappige is dat al die mensen die zo ageren tegen bv die islamboekjes over homo's, wel vinden dat Wilders alle vrijheid moet hebben.
Nee, niet alle vrijheid. Als Wilders in zijn film oproept tot vernietiging van Moslims, dan ga ik daar ook tegen ageren. Niemand mag oproepen tot geweldadige acties tegen wie dan ook.

Oproepen tot een verbod op een boek, het achterlijk verklaren van één of andere woestijnrat, het ridiculiseren van het leven van Jezus, enz....... mag allemaal wel.
pi_54896161
Goed, we zijn bij de psychologische duiding beland. Maar waarom zou Wilders wel bescherming krijgen en Salah Edin niet, SCH?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:27:03 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54896165
quote:

[..]

Waar weiger ik met moslims in discussie te gaan? Het is alleen zinloos om met mensen in discussie te gaan die sowieso al een claim op de waarheid leggen aan de hand van een geschrift die honderden jaren oud is. Daarmee valt niet te discussieren omdat je bij een discussie open moet staan voor de andere partij. Zo niet is het verspeelde moeite.
Is inderdaad verspilde moeite. Maar zijn beide partijen (zowel Wilders als de diehard-moslims) hier niet schuldig aan? Ook Wilders is een paar keer uitgenodigd door talrijke instellingen, personen en niet alleen moslimgerelateerd, maar gaat daar nauwelijks op in, wat misschien nog hufteriger is dan in discussie aangaan met een partij, die bij koste wat kost bij zijn standpunt blijft.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 28 november 2007 @ 16:27:08 #55
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_54896170
quote:

[..]

Waar weiger ik met moslims in discussie te gaan? Het is alleen zinloos om met mensen in discussie te gaan die sowieso al een claim op de waarheid leggen aan de hand van een geschrift die honderden jaren oud is. Daarmee valt niet te discussieren omdat je bij een discussie open moet staan voor de andere partij. Zo niet is het verspeelde moeite.
Leg mij nu eens wat het verschil tussen wat jij beweert en een extremistische moslim? Hij baseert zich op oude geschiften jij op hedendaagse gedachtekronkels. Beide niet bereidwillig naar een ander te luisteren.

Een discussie heeft geen verplicht einde. Een discussie hoeft niet te eindigen met een bekeerde atheist die voorheen moslim was....
pi_54896207
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:27 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Leg mij nu eens wat het verschil tussen wat jij beweert en een extremistische moslim? Hij baseert zich op oude geschiften jij op hedendaagse gedachtekronkels. Beide niet bereidwillig naar een ander te luisteren.

Een discussie heeft geen verplicht einde. Een discussie hoeft niet te eindigen met een bekeerde atheist die voorheen moslim was....
Idd, ook niet andersom.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:29:11 #57
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54896230
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:17 schreef Pool het volgende:
Wat een bedroevend slechte reactie van Khairoun. Als er iemand in de buurt van strafbare feiten komt, dan is hij het wel met zijn insinuaties over straatrellen.
Het is niet de eerste keer dat er uit radicale hoek wordt gesproken over rellen. Zo werd zelfs al gesteld dat rellen niet bij voorbaat negatief zijn omdat het de samenleving wakker schudt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_54896255
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:26 schreef Apropos het volgende:
Goed, we zijn bij de psychologische duiding beland. Maar waarom zou Wilders wel bescherming krijgen en Salah Edin niet, SCH?
OMdat Wilders om iedere scheet aangifte doet.
pi_54896296
quote:

[..]

Heb jij jezelf vernoemd naar Guy Fawkes omdat je ''V is for vendetta'' wel een leuke film vond of omdat je het opblazen van het parlement daarvoor al steunde?
pi_54896314
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:29 schreef SCH het volgende:

[..]

OMdat Wilders om iedere scheet aangifte doet.
En in Nederland krijg je voor iedere scheet bescherming, niet?
pi_54896349
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Hierboven
[..]

Je zit vast in het beeld dat je wilt handhaven. Je vindt het bij voorbaat zinloos, scheert iedereen over 1 kam.
Heb je gelezen wat ik schreef. Nogmaals dan. Het is alleen zinloos om met mensen in discussie te gaan die sowieso al een claim op de waarheid leggen aan de hand van een geschrift die honderden jaren oud is.

Niet bij voorbaat dus.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:33:51 #62
159979 G.Fawkes
pi_54896385
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

Heb jij jezelf vernoemd naar Guy Fawkes omdat je ''V is for vendetta'' wel een leuke film vond of omdat je het opblazen van het parlement daarvoor al steunde?
Ik heb me vooral Guy Fawkes genoemd een interessant deel van het britse verleden is. Welke bij het vieren van het feestje nog wel eens vergeten wordt. Daarbij moet ik zeggen dat ook ik pas van de meneer gehoord had tijdens de film.

Ga je nu ook inhoudelijk reageren?
  woensdag 28 november 2007 @ 16:34:03 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54896392
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat dan? Mogen ze doen. Denk maar niet dat er één Nederlander de straat op gaat om moslims in elkaar te slaan of te vermoorden.
Nee, dan komt het verwijt 'demonisatie' weer naar boven, gaan mensen op het binnenhof rellen en sturen ze politici doorgeladen pistolen. Je bent de Fortuyn-aftermath toch niet vergeten?
Géén kloon van tvlxd!
pi_54896399
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat ik schreef. Nogmaals dan. Het is alleen zinloos om met mensen in discussie te gaan die sowieso al een claim op de waarheid leggen aan de hand van een geschrift die honderden jaren oud is.

Niet bij voorbaat dus.
Met zo een vooringenomen standpunt dat iedere gelovige dat denkt kan men wel over 'bij voorbaat' spreken.
pi_54896416
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:58 schreef popolon het volgende:
Nou die ligt dus, als die film er echt komt, binnenkort ook onder de groene zoden.
Ik weet niet of er nog veel meer potentiële moordenaars bijkomen na het verbod op Mein Koran, de fascist Mohammed en de algehele achterlijkheid van de Islam.
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:17 schreef Pool het volgende:
Wat een bedroevend slechte reactie van Khairoun. Als er iemand in de buurt van strafbare feiten komt, dan is hij het wel met zijn insinuaties over straatrellen. Dit is onnodig koren op de molen van Wilders, terwijl dat veel te veel eer is voor de prutsfilm die het ongetwijfeld wordt.

Geef Wilders straks wat hij verdient: geen rellen, maar slechte recensies.
En dat dus.
pi_54896439
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:29 schreef Montov het volgende:

[..]

Het is niet de eerste keer dat er uit radicale hoek wordt gesproken over rellen. Zo werd zelfs al gesteld dat rellen niet bij voorbaat negatief zijn omdat het de samenleving wakker schudt.
hihi
pi_54896485
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

En in Nederland krijg je voor iedere scheet bescherming, niet?
Ja!
pi_54896511
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Niet bij voorbaat dus.
Jij gaat er vanuit dat moslims dat doen. Dat is dus bij voorbaat.
pi_54896521
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:33 schreef G.Fawkes het volgende:
Ga je nu ook inhoudelijk reageren?
Je citeert nu net de enige bijdrage van mijn hand waarin ik dat na heb gelaten.
pi_54896564
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja!
Gelukkig maar, het is allemaal aanstellerij. Salah Edin heeft tenminste een stel potige homies.
pi_54896588
quote:

Ik leg mijn visie niet op aan de extremistische moslim of de gelovige mens in het algemeen.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:41:42 #72
3542 Gia
User under construction
pi_54896620
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:34 schreef Montov het volgende:

[..]

Nee, dan komt het verwijt 'demonisatie' weer naar boven, gaan mensen op het binnenhof rellen en sturen ze politici doorgeladen pistolen. Je bent de Fortuyn-aftermath toch niet vergeten?
Fortuyn is niet door een moslim vermoord.
pi_54896719
Ik vind het zo jammer dat de rest van Nederland zoveel aandacht schenkt aan deze extremisten.
Extremist Wilders wil een film maken over de Islam, extremistische Islamieten vinden het verschrikkelijk. Leuk, fijn, kunnen we het nu weer over zinnige dingen gaan hebben? Zo denk ik er dan vaak over, althans, maar toegegeven, het is wel amusant.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:45:50 #74
159979 G.Fawkes
pi_54896726
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik leg mijn visie niet op aan de extremistische moslim of de gelovige mens in het algemeen.
Dat beweer je. Je andere betogen spreken anders boekdelen.
pi_54896729
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Heeft Van der Graaf gezegd geen moslim te zijn?
pi_54896737
quote:

[..]

Dus ga je een dialoog in het algemeen uit de weg.
pi_54896755
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Heeft Van der Graaf gezegd geen moslim te zijn?
Omkering van bewijslast.
pi_54896764
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omkering van bewijslast. [ afbeelding ]
Ik zei toch, het is wel amusant.
pi_54896783
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:39 schreef Apropos het volgende:

[..]

Gelukkig maar, het is allemaal aanstellerij. Salah Edin heeft tenminste een stel potige homies.
Ik zeg niet dat het aanstellerij is maar je krijgt wel snel beveiliging in Nederland tegenwoordig.

Maar daar gaat het niet om.

Het gaat er om dat Wilders de beveiliging nu misbruikt als vrijbrief om alles maar te kunnen zeggen. Hij gijzelt iedereen en alles op een vrij zieke manier.
pi_54896796
quote:

[..]

Belachelijk.
pi_54896808
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Belachelijk.
Smakeloos, schandalig!
pi_54896812
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus ga je een dialoog in het algemeen uit de weg.
Da's toch niet met elkaar in tegenspraak?
  woensdag 28 november 2007 @ 16:50:05 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54896855
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:41 schreef Gia het volgende:

[..]

dat was zijn punt ook niet...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54896881
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het aanstellerij is maar je krijgt wel snel beveiliging in Nederland tegenwoordig.

Maar daar gaat het niet om.

Het gaat er om dat Wilders de beveiliging nu misbruikt als vrijbrief om alles maar te kunnen zeggen. Hij gijzelt iedereen en alles op een vrij zieke manier.
Dus iemand die beveiligd wordt vanwege zijn eerdere uitspraken, misbruikt nu zijn beveiliging om alles maar te kunnen zeggen? En die vent die insinueert dat er straatrellen komen maakt zich niet schuldig aan ''gijzeling van alles en iedereen''?
pi_54896983
Persoonlijk heb ik het niet zo met marokkanen en ik vind ook dat Nederland behoorlijk vol is.
Ik kan als student niet eens meer op kamers wonen!
Ik ben een Nederlander maar zo voel ik mij eigenlijk de laatste jaren steeds minder, datzie je ook aan het Nederlands elftal.
Wij zijn geen patriotten meer, wij zijn enkel zwak geworden, we laten andere meer toe, dan onszelf.
Telkens datzelfde geklaag over "discriminatie" tegenover andere bevolkingsgroepen als het gaat om hun sociale status met betrekking tot werk. Ja want ze worden niet aangenomen!

We hebben deze mensen in het verleden uitgenodigt, en ze zijn en worden nog steeds met respect behandeld, maar worden wij dat wel?
Wij kunnen alleen maar naar onszelf kijken hoe we dit kunnen veranderen, WIJ lossen hun problemen op! EN TELKENS IS DIT NIET GOED!
Ze gaan gewoon hun gang, zij discrimineren ons net zo hard terug.
Ook wij mogen niet werken bij Döner!
En hoe zit dat met de islamitische slagerij? Mag ik daar werken als student wanneer ik daar solliciteer?
Ondertussen zit elke week opsporing verzocht bomvol met allochtonen criminelen, en toch is het nog steeds ons schuld!

Wij geven deze mensen zoveel flexibiliteit, en wij en zij vinden dat de gewoonste zaak van de wereld!

Almet al ben ik anti Geert Wilders, want hij blaat alleen maar!
Hoe hij iets teweeg brengt kan je als Nederlander alleen maar afkeuren!
Je kan wat mij betreft ook te ver gaan.
The Hunter Will Be The Hunted
  woensdag 28 november 2007 @ 16:55:37 #86
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54897011
quote:
Je kan wat mij betreft ook te ver gaan.
Precies!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54897087
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:51 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dus iemand die beveiligd wordt vanwege zijn eerdere uitspraken, misbruikt nu zijn beveiliging om alles maar te kunnen zeggen?
Ja, dat zeg ik dus!
quote:
En die vent die insinueert dat er straatrellen komen maakt zich niet schuldig aan ''gijzeling van alles en iedereen''?
Nee hoezo? Het ligt toch voor de hand dat er heftige reacties op komen?
pi_54897103
quote:
Ook verwacht Khairoun veel negatieve reacties uit het buitenland, te vergelijken met de affaire over de satirische cartoons over de profeet Mohammed in Denemarken, twee jaar geleden.
Een film is toch iets anders dan die tekeningen? De film zal waarschijnlijk een waarheid vertellen.
Al zijn de tekeningen met mohammed en een schaap wel de waarheid
pi_54897177
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:58 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Een film is toch iets anders dan die tekeningen? De film zal waarschijnlijk een waarheid vertellen.
Al zijn de tekeningen met mohammed en een schaap wel de waarheid
Sooow hé, jij bent humor zelve man.
pi_54897259
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik dus!
Maar hij werd al beveiligd vanwege mildere uitspraken?
quote:
Nee hoezo? Het ligt toch voor de hand dat er heftige reacties op komen?
Ik vind de PVV een schertspartij, maar dat dit soort denken steeds gewoner wordt vind ik nog veel kwalijker. Heftige reacties zijn iets anders dan vernielzucht.
pi_54897392
Als ik lees dat Wilders zo'n film wil maken, dan denk ik als eerste aan fascistische propagandafilmpjes gericht tegen bepaalde minderheden, aan dat Wilders een machteloos, klein Hitlertje is en aan het pure opruiende karakter van zo'n film. Onmiddelijk daarna stel ik mijzelf voor hoe ik zou denken als het de Bijbel en het Christendom betreft, en dan besef ik dat ik milder zou reageren, het misschien zelfs zou toejuichen. Het betekent niet dat Wilders daarom dus geen opruiend, klein fascistje zou zijn, maar het betekent wel dat ik denk: Doe je best, ga je gang, ik ben benieuwd.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:09:46 #92
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_54897400
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:17 schreef MrX1982 het volgende:

Maar religieuze mensen in het algemeen zijn nogal snel boos. Als we daar rekening mee moeten houden leefden we hier nog steeds onder het juk van de kerk en haar bekrompen doctrine.
Uhmmm, hoezo leefden? Zie de dagelijkse verbodsstroom van ChristenUnie en CDA...
pi_54897479
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:09 schreef Monidique het volgende:
Als ik lees dat Wilders zo'n film wil maken, dan denk ik als eerste aan fascistische propagandafilmpjes gericht tegen bepaalde minderheden, aan dat Wilders een machteloos, klein Hitlertje is en aan het pure opruiende karakter van zo'n film. Onmiddelijk daarna stel ik mijzelf voor hoe ik zou denken als het de Bijbel en het Christendom betreft, en dan besef ik dat ik milder zou reageren, het misschien zelfs zou toejuichen. Het betekent niet dat Wilders daarom dus geen opruiend, klein fascistje zou zijn, maar het betekent wel dat ik denk: Doe je best, ga je gang, ik ben benieuwd.
Treffend.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:13:14 #94
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54897501
Vraag me af of er ook beveiliging komt op de DVD
  woensdag 28 november 2007 @ 17:21:27 #95
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54897754
Ik hoop dat de kwaliteit van de film in de richting is van Zeitgeist, dan valt er misschien nog wat te discussiëren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 november 2007 @ 17:30:34 #96
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54898029
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Belachelijk.
Vind ikm ook! We moeten vooral andere mensen onze dogma's opdringen!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54898072
Van mij mag die een film maken. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij het motief. Het komt op mij wederom over als moslim-pesten, zonder verder een concreet doel. Ik kan goed begrijpen dat men vreest voor aanslagen tegen Nederland, naar aanleiding van deze film.
Maar aan de andere kant is die ophef ook weer precies wat Wilders wil.
pi_54898136
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:35 schreef Afwezig het volgende:
Veel gelovigen voelen zich al beledigd als er mensen zijn die niet in het zelfde geloven. Dat is natuurlijk krankzinnig.
zo te zien is dat een trekje dat niet voorbehouden is aan gelovigen, of beter gezegd religieuzen ..
pleased to meet you
  woensdag 28 november 2007 @ 17:41:26 #99
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_54898276
Ik zet ook vraagtekens bij het motief, want zo'n soort film is immers al meerdere keren vertoond. Redelijk egoistisch want hij kan hiermee meer raken dan alleen zijn persoontje. Ik heb persoonlijk het idee dat Wilders van zichzelf al suicidaal is en daarom ook gevaarlijk bezig is. Iemand met een 'fuck the world' mentaliteit als Wilders hoort natuurlijk niet in de landelijke politiek thuis.
waarschijnlijk wel
pi_54898332
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:41 schreef HokkePok het volgende:
Ik zet ook vraagtekens bij het motief, want zo'n soort film is immers al meerdere keren vertoond. Redelijk egoistisch want hij kan hiermee meer raken dan alleen zijn persoontje. Ik heb persoonlijk het idee dat Wilders van zichzelf al suicidaal is en daarom ook gevaarlijk bezig is. Iemand met een 'fuck the world' mentaliteit als Wilders hoort natuurlijk niet in de landelijke politiek thuis.
Uiteindelijk zal Wilders willen dat er op het journaal beelden worden vertoond van moslimlanden waar men tijdens demonstraties Nederlandse vlaggen verbrand. De Nederlandse bevolking zal dan wel zeer anti-moslim gaan reageren, en Wilders heeft er weer 10 zetels bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')