Het is een contaminatie van geïnspireerd door en gebaseerd op.quote:Op woensdag 5 december 2007 20:49 schreef broer het volgende:
Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar wat is daar fout aan?
quote:inspireren
in·spi·re·ren
overgank. werkw.; inspireerde; h. geïnspireerd
<Fr. inspirer
woordvormen
1·ingeven, inblazen, inboezemen
1·iem. tot iets inspireren
de aandrang daartoe bij hem wekken
2·de geest gaande maken
synoniem: bezielen
hij was niet geïnspireerd vanavond
het ging hem niet zo goed af
2·geïnspireerd spelen
met blijkbare inspiratie
2·hij inspireert zich op Tolstoj
neemt die als zijn bezielend voorbeeld
Ik ben scherp.quote:Op woensdag 5 december 2007 21:06 schreef broer het volgende:
Shit, was je me net voor, Lienekien.
Wat een mooi voorbeeld van beeldtaal.quote:Op woensdag 5 december 2007 08:21 schreef Harajuku. het volgende:
Er waren twee verhalen. Een was na een feest en ze brabbelde wat niemand verstnod as in die is niet helemaal zuiver en de andere was dat ze lawaai hoorde en even ging kijken
Maar het voorbeeld in je quote is niet helemaal hetzelfde als Metalibi's constructie.quote:Op woensdag 5 december 2007 21:04 schreef Lienekien het volgende:
Geïnspireerd op kan wel, hoor. LFV, je moet nog eens vaker in Van Dale kijken.
[..]
* Wickedangel vindt 'Metalibi vind' met alleen een d enorm lelijk lezenquote:Op woensdag 5 december 2007 21:35 schreef Metalibi het volgende:
* Metalibi vind 't enorm lelijk klinken..![]()
quote:Op woensdag 5 december 2007 23:25 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Staat die tweede ook als juiste vorm in een naslagwerk vermeld?
quote:Op woensdag 5 december 2007 21:08 schreef broer het volgende:
En mijn Koenen - die ik eigenlijk nooit meer gebruik - geeft 'dit verhaal is geïnspireerd op een episode uit het leven van A' als voorbeeldzin.
Ik vind "geïnspireerd door" niet zo vreemd klinken.quote:Op donderdag 6 december 2007 00:55 schreef beeer het volgende:
Volgens mij gewoon om de welluidendheid. 'Geinspreerd op' klinkt gewoon voor geen vierkante meter.
Of iets voor een meter klinkt of niet is een kwestie van wat je gewend bent. Meer niet.quote:Op donderdag 6 december 2007 01:07 schreef beeer het volgende:
Waar de fuck heb je het over
Stiekeme TVP.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:24 schreef Remqo het volgende:
Lekkere chick
Bij sommige Amerikanen vind ik het wel vreemd dat ze niet eens weten waar hun voorouders vandaan komen.
Maargoed, dom volk heb je overal, bij de Vakantieman wezen Nederlandse touristen ook Groenland aan terwijl ze Italië aan moesten wijzen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |