Open het te kopieren excelbestand en het exclbestand waar de kopie heen moetquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:55 schreef tequi3 het volgende:
Ik heb een Excel bestand, deze wil ik kopieren naar een ander excelbestand. Als ik alles selecteer en vervolgens op kopier druk en in mijn andere werkblad op plakken loopt Excel vast (Het is een vrij groot bestand). Vervolgens heb ik importeren geprobeert, Gevens -> Importeren -> Van XML-Gegevensimport (zo doe ik het wel vaker). Dat werkt wel, alleen klopt er niets meer van de opmaak, dit waarschijnlijk omdat dat werkblad in een eerdere versie van Office Excel gemaakt is.
Ik werk momenteel in Excel 2007. Is er een manier om het werkblad toch te kopieren, incl. juiste opmaak e.d.?
Edit:
Hmm, ik heb het in Excel 2003 geprobeert, daar ging het rechtstreeks kopieren wel goed zonder vastloper. Nu gewoon opgeslagen en verder in 2007. Toch ben ik wel benieuwd wat de officiele manier is om bladen te kopieren naar een heel ander werkblad, als die er is?
Nee, ga wegquote:Op woensdag 28 november 2007 09:58 schreef Frollo het volgende:
Heuj Excel-goeroe's, weten jullie wellicht ook iets van Access?
Access wijzigt bestandsdatum bij openen
Deze bedoelde je?quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:45 schreef DaFan het volgende:
Uhm je hebt hier 2 mogelijkheden wat mij betreft:
1) De macro laten draaien aan de hand van waar de cursor nu staat (even zoeken in de Help van Visual Basic, weet de code hiervoor zo even niet)
2) Popup scherm waarin je vraagt om de kolomnaam (G,H,etc). Kan je ook wel vinden in de Help ;) Ik ben er al een tijdje uit maar zo zou ik het aanpakken.
Voor 1 en 2 wordt Range dan als volgt:
[ code verwijderd ]
Deetch had een keer een mooie macro om de laatste rij van een kolom te bepalen maar die heb ik al een tijdje niet in het topic gezien. Als je dat nodig hebt of er verder niet uitkomt, laat het maar weten :s)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ' ' Deze macro gaat naar de laatste gevulde cel in een kolom Application.Goto Reference:="R65536C[0]" Selection.End(xlUp).Select End Sub ------------------------------------------------------------------------------------------- Sub First_data() ' ' Deze macro gaat naar de bovenste gevulde cel in een kolom Application.Goto Reference:="R1C[0]" If ActiveCell.Value = "" Then Selection.End(xlDown).Select End Sub |
THanks, met Rank/g wil ik wel ff spelen. Met de help niet, dan wordt de ellende alleen maar groterquote:Op donderdag 29 november 2007 11:27 schreef DaFan het volgende:
Reddiablo: Iets met RANK of RANG. Kan zo ff niet proberen, heb geen Excel bij de hand. Kijk maar even in de Help zolang
Tequi3: Vreemd, weet je zeker dat de sheet naam niet is aangepast ofzo?
Is het celformat ook niet per ongeluk tekst oid gewordenquote:Op donderdag 29 november 2007 12:16 schreef tequi3 het volgende:
Ja, heel vreemd. En er is niks aangepast.. heb het zowel handmatig als automatisch geprobeert. Automatisch door een = in een cel te typen en vervolgens met de muis in een ander werkblad een cel aan te klikken. (Je krijgt dan =Benzinekosten!H4)
Ook gewoon handmatig =Benzinekosten!H4 ingetypt. Het stomme is dat hij hem bij een cel erboven wel weer pakt, en bij een ander tabblad weer niet. Is niet de eerste keer dat ik het heb, misschien een bug?
1 2 | Range("B2").Value = Waarde |
1 |
Als je acces opent, open je hem in een bewerk weergave.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:58 schreef Frollo het volgende:
Heuj Excel-goeroe's, weten jullie wellicht ook iets van Access?
Access wijzigt bestandsdatum bij openen
Ik neem aan dat je dan toch wel íets van macros af wist? Ik heb al een lading e-books van internet afgehaald, maar om ze nu allemaal door te lezen gaat me iets te lang duren. Ik hoopte er eigenlijk op dat er hier een of 2 boeken (oid) werden genoemd die het beste zijn om als beginner mee aan de slag te gaanquote:Op zaterdag 1 december 2007 10:09 schreef Deetch het volgende:
is er geen vba voor dummies ofzo?
Ik ben trouwens een heel eind gekomen door zelf macros op te nemen en deze met de help van vba in excel aan te passen. Ook op internet is mucho shit te vinden.
Ik draai Office 2007, daar is de hele indeling anders, iemand die toevallig weet hoe je daar iets kunt ivoegen op bovengenoemde manier?quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:55 schreef DaFan het volgende:
Tequi, verticaal zoeken kan inderdaad goed werken. Je moet alleen de checkboxes die je wilt doorzoeken, een naam geven. Ik denk wel dat je weet hoe maar voor de zekerheid:
- Cellen selecteren die checkboxes bevatten (allemaal)
- Invoegen -> Naam -> Definieer (Insert, Name, Define)
- Verticaal zoeken formule bouwen met de naam
- Klaar
Gewoon drie delen maken, 30, 30 en 40%quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:19 schreef phluphy het volgende:
Grafiekjesvraag!
Ik wil een taartgrafiek maken, waarbij de taart gesplitst is in een 60% - 40% deel.
So far, so good!
Echter, ik wil het 60% gedeelte weer opsplitsen in twee delen van 50%.
Kan dit überhaupt, of kan ik dan beter een (gestapelde) kolommengrafiek maken?
Dat is toch altijd bij een Comboboxquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:58 schreef Folkwin het volgende:
Een korte vraag:
Is het mogelijk het pijltje bij een pulldown menu ook weer te geven zonder dat je op de cel gaat staan?
Zonee, dat is jammer .
Zoja, hoe?
Ik gebruikte Gegevensvalidatie, maar met combobox is het idd helemaal goed!quote:
1 |
quote:=ALS(ISNB(=VERT.ZOEKEN(N53;Verkoopblad!E100:G100;3;ONWAAR));"Selecteer een keuze";=VERT.ZOEKEN(N53;Verkoopblad!E100:G100;3;ONWAAR))
Okay, mooi.quote:Op woensdag 5 december 2007 00:33 schreef Deetch het volgende:
macros zouden overal moeten werken tenzij op de gebruikers PC de beveiliging te strak is afgesteld of als de macro andere macros/add-ins aanroept die niet op zijn PC zijn geinstalleerd.
Excel markeert vervolgens keuze".quote:=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(N53;Verkoopblad!E100:G100;3;ONWAAR);"Selecteer een keuze";=VERT.ZOEKEN(N53;Verkoopblad!E100:G100;3;ONWAAR)
1 |
Ik snap niet hoe je automatisch een rij laat toevoegen als je op een bepaalde cel gaat staan, geen idee of dat eigenlijk kan.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:44 schreef tequi3 het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is dat als ik in Excel in een bepaalde rij/cel ga staan met mijn cursor er automatisch een nieuwe rij onder aangemaakt word? Dat zou mij elke keer het handmatig invoeren schelen. Misschien op een of andere manier mogelijk met VB oid?
1 2 3 4 5 6 7 8 | ' ' new_row Macro ' De macro is opgenomen op 6-12-2007 door Deetch ' ActiveCell.Offset(1, 0).Rows("1:1").EntireRow.Select Selection.Insert Shift:=xlDown End Sub |
die van mij leek eropquote:Op donderdag 6 december 2007 23:06 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is dit wat je zoekt.
[..]
1 2 3 | Selection.EntireRow.Insert ActiveCell.Offset(-1, 0).Range("A1").Select |
Hoe bedoel je dat? Die van mij gaat als je de macro draait een nieuwe rij toevoegen onder de plek waar je cursor staat... niks meer niks minder.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:35 schreef DaFan het volgende:
Volgens mij gaat dat heel snel irritiren dat je met selecteren al een nieuwe rij hebt
Dan is die van Deetch toch mooier
oh sorry.. ik heb de engelstalige versie (al zullen deze functies daar niet zo moeilijk te vinden zijn )quote:Op zaterdag 8 december 2007 01:05 schreef Deetch het volgende:
dit zal je alvast een stukje op weg helpen:
telefoonnummer begint met (06)
=DEEL(A2;VIND.ALLES("(06)";A2)+4;LENGTE(A2)-3)
mobex in de regel
=DEEL(A2;VIND.ALLES("mobex";A2)+5;LENGTE(A2)-4)
combinaties van vind.alles en deel zullen je al een heel stukm helpen en dat gecombineerd met een aantal geneste als functies om alle varianten te pakken.
In deel 3 heb ik al eens laten zien hoe je in een macro begint met het uitzetten van de beveiliging en hem na het uitvoeren van de macro weer aanzet. Ik ben een beetje lui dus moet je zelf maar even zoeken.quote:Op zondag 9 december 2007 20:13 schreef RayMania het volgende:
Hoi. Is er een mogelijkheid om een sheet te beveiligen dat niks aangepast kan worden in een cel, máár dat wel gebruik gemaakt kan worden een sorteermacro (via autovorm) die alle cellen sorteert? Als ik nu m'n sheet beveilig tegen aanpassen doen m'n macro's het niet meer.
Ik heb even gezocht en het werkt, geweldig .quote:Op zondag 9 december 2007 22:15 schreef Deetch het volgende:
[..]
In deel 3 heb ik al eens laten zien hoe je in een macro begint met het uitzetten van de beveiliging en hem na het uitvoeren van de macro weer aanzet. Ik ben een beetje lui dus moet je zelf maar even zoeken.
tnx, ik had ook al iets dergelijks gevonden:quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:10 schreef DaFan het volgende:
DR34M3R voor volgende keer:
http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html
Macro openen in visual basic. In het linkervenster kun je dan rechts klikken op de module waarin zich de macro bevind. Dan kies je "Eigenschappen van VHBA Project" tabblad "Beveiliging" en daar klop je je wachtwoord in.quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:47 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht en het werkt, geweldig .
Alleen daarna zeg je dat je het object waar de macro aan is gelinkt om de beveiliging te unlocken en weer te locken is beveiligd met een ander paswoord. Hoe kun je dat precies doen. Via Autovorm opmaken -> Bescherming kop ik wel op blokkeren, maar daar kun je geen wachtwoord invoeren.
Je wilt dus iets extra aan je gekopieerde cellen toevoegen dat in het origineel niet staat?quote:Op dinsdag 11 december 2007 20:12 schreef RayMania het volgende:
Nog een vraagje, is het mogelijk dat er automatisch iets 'meegekopieerd wordt' als ik bepaalde cellen met inhoud kopieer? Dus als ik bijvoorbeeld cel A1 t/m A9 kopieer, dat ik dan de inhoud achter Ctrl-V heb, máár ook een standaard stukje tekst oid wat ik mee wil kopiëren.
Mooi, dat is gelukt. Klopt het dat je nu niet op "Bewerken" kan klikken bij Macro's (via Extra -> Macro's, maar dat je eerst via de Visual Basic Editor -> Eigenschappen van VBAProject het wachtwoord moet invullen?quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:45 schreef Deetch het volgende:
[..]
Macro openen in visual basic. In het linkervenster kun je dan rechts klikken op de module waarin zich de macro bevind. Dan kies je "Eigenschappen van VHBA Project" tabblad "Beveiliging" en daar klop je je wachtwoord in.
Oeh, dit is echt abacadabra voor mij. Wat ik bedoel is dat ik áltijd een bepaalde zin erbij wil hebben onder de Ctrl-V. Dus als ik bijvoorbeeld cel A1 en A3 kopieer, dat dan die standaard tekst onderaan de inhoud van cel A1 en A3 komt. Maar selecteer ik A5 t/m A8, dan moet ook weer die tekst erbij komen. Dus gewoon altijd, ongeacht welke cel er eigenlijk wordt gekopieërd . Qua Visual Basic taal heb ik nul ervaring, helaas.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:47 schreef Deetch het volgende:
[..]
Je wilt dus iets extra aan je gekopieerde cellen toevoegen dat in het origineel niet staat?
Je zou twee nieuwe macros kunnen maken
macro1:
De hele range inlezen (cel voor cel) in een variabele (array)
macro2:
De hele range plakken vanuit de variabele (array) en de extra info er bij plempen.
Ctrl+PgUp en Dn.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:01 schreef Decoy het volgende:
Is het mogelijk om, doormiddel van een toetscombinatie, te wisselen van sheets in Excel.
Dus niet van Book1 naar Book2 maar van Sheet1 naar Sheet2.
Voor Excel 2003 en 2007
quote:De gedeelde werkmap kan alleen als alleen-lezen worden geopend
Ga na of de werkmap een gedeelde lijst uit Microsoft Excel 95 is Wanneer u een dergelijke lijst in Microsoft Excel 2000 opent, wordt het bericht weergegeven dat gedeelde bestanden uit Microsoft Excel 95 uitsluitend als alleen-lezen kunnen worden geopend. Als u het bestand in kwestie wilt converteren naar een gedeelde werkmap van Microsoft Excel 2000, kiest u Opslaan als in het menu Bestand. Klik in het vak Bestand opslaan als op Microsoft Excel-werkmap (*.xls) en typ in het vak Bestandsnaam een nieuwe naam. Vervolgens kunt u de werkmap delen.
Ga na of alleen-lezen is aanbevolen Het is mogelijk dat iemand heeft aanbevolen het bestand als alleen-lezen te openen. In dat geval kunt u het bestand bewerken en opslaan door op Nee te klikken als antwoord op de aanbeveling om het bestand als alleen-lezen te openen.
Gebruik Opslaan als als u de gegevens wilt bewerken Het is mogelijk dat iemand het werkmapbestand het kenmerk alleen-lezen heeft gegeven. Als u de gegevens in het bestand wilt bewerken en opslaan, kiest u Opslaan als in het menu Bestand en slaat u de gedeelde werkmap op onder een andere naam zodat u deze kunt bewerken.
Dat vreesde ik al!quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:23 schreef DaFan het volgende:
Ik denk eerder dat dat een Windows-probleem is dan Excel. Ik zou het zo niet weten eigenlijk.
Nou ja, makkelijk is niet het juiste woord, maar het werkt wel (zolang de voornaam geen spatie bevat).quote:Op woensdag 19 december 2007 12:12 schreef woeshie het volgende:
Goeiemiddag
als je in 1 cel een "naam" en "voornaam" hebt, bestaat er dan een gemakkelijke functie om deze van plaats te verwisselen?
Dus van "naam" "voornaam" naar "voornaam" "naam"
Alvast bedankt!
Kijken of je uberhaupt macro's hebt. Misschien heb je per ongeluk een keer op record gedrukt ofzo. Staat onder Extra -> Macro -> Macro's (Tools -> etc). Daar kan je ze ook inkijken en verwijderen.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:51 schreef static het volgende:
Hoe kom ik opeens aan een macro in mijn bestand?
Er staan wat simpele berekeningen en en een verwaalde countif, maar nu ik het bestand open vraagt het programma of ik de macro's wil aanzetten.
What did I do?
Ik ben even voor je aan 't klooien gegaan en ineens had ik 'm.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:33 schreef Deetch het volgende:
Ik wil in excel bestand 1 een waarde laten zien uit excel bestand 2 zonder deze tweede te moeten openen. Ik heb nl. een oberzichtssheet die uit 100 andere sheets gegevens moet halen.
Ik gebruik nu: ="[bestand2.xls]sheet1'!D2 maar als bestand 2 niet open is krijg ik #REF!.
niet als je het bestand waaruit hij de gegevens moet halen niet opent.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:11 schreef Bruce117 het volgende:
Die methode lijkt hier toch wel vrij aardig te werken
Hier inmiddels ook.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:11 schreef Bruce117 het volgende:
Die methode lijkt hier toch wel vrij aardig te werken
1 |
Office 2007 bedoel je waarschijnlijk.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:24 schreef exile79 het volgende:
Kan de 'Opslaan Als...' functie niet vinden in Excel voor Vista. Am I stupid now?
quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:11 schreef rensuh het volgende:
Heb hier een excel bestand waar van onze voetbal wedstrijden staat hoeveel we gespeeld hebben, en ook wie er gescoord hebben.
Het aantal doelpunten p.p. wordt van C25 tot U25 weergegeven, onder elke cel staat iemand ze naam, dat is van C26 tot U26.
Nu wil ik in een aparte cel dat daar de naam van de topscoorder komt te staan.
Dus Piet 1, Jan 5, Klaas 3, Rob 9
En dan wil ik een aparte cel, alleen Rob hebben staan.
Ben zelf al bezig geweest met oa de functie =Zoeken, maar daar gaat het niet mee lukken
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |