De eindtoetsen lijken mij voldoende.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:28 schreef Gabry het volgende:
Die toetsen krijg je alleen als je een MBO-opleiding doet. Of denk je dat die persoon vier jaar aan toetsen even moet maken?
In die 4 jaar heeft die persoon zijn niveau van VMBO (?) naar MBO+ gebracht en is daarmee geslaagd voor het programma en krijgt daarom de Diploma.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:28 schreef Gabry het volgende:
[..]
Die toetsen krijg je alleen als je een MBO-opleiding doet. Of denk je dat die persoon vier jaar aan toetsen even moet maken?
Mja, dan zal je niet tevreden zijn met het initiatief uit de OP.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
De eindtoetsen lijken mij voldoende.
Je kan toch ook een VWO diploma krijgen als volwassene door een jaartje SO's te maken en examen te doen? Misschien is alleen examen zelfs voldoende...?
quote:Je kunt onder andere mensen voor je laten spreken om aan te geven dat je een taal op een bepaald niveau beheerst.
Wat je wil zeggen is dat we het MBO eigenlijk net zo goed meteen door de plee kunnen trekken. Als de een MBO gaat studeren, maar de ander gaat werken, dan hebben beide straks een MBO diploma, maar eerstgenoemde geen werkervaring.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:34 schreef MahirBurekovic het volgende:
alsof jaren werkervaring als administratief medewerker bij een bank niet gelijk staat aan een mbo-diploma 'administratie' ofzo.
Ik kan me vaag herinneren dat TS ooit uitriep dat een bul niets waard meer was oid.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Diploma's zijn toch sowieso niets waard? Ik koop ze per 10 op internet.
Tjahquote:Op dinsdag 27 november 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
In AD
[..]
[..]
WTF!
Straks ook met HBO en uni?
Waarom zou je nog tot je 25e te pletter studeren als overheid vergelijkbare papieren gewoon weggeeft aan mensen die gewoon geen zin hadden om te blokken voor een papiertje....![]()
Als dit zo doorgaat dan zijn diploma's straks niet meer dan een waardeloos VOD.
En het is maar de vraag in hoeverre werkgevers bereid zijn om in de dit stuk surrogaat te trappen....
Waarom zou je dan nog gaan studeren voor je papiertje? Als je simpelweg een MBO-diploma na een aantal jaar werkervaring kan opvragen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:34 schreef Xith het volgende:
[..]
In die 4 jaar heeft die persoon zijn niveau van VMBO (?) naar MBO+ gebracht en is daarmee geslaagd voor het programma en krijgt daarom de Diploma.
Als iemand zijn niveau al naar MBO+ heeft gebracht zonder een officiele MBO studie te doen, vind je het dan niet beknopt om te zeggen dat hij geen recht heeft op het diploma? Nogmaals; diploma zou niet moeten laten zien dat je 4 jaar oh-zo-hard hebt gewerkt, maar dat je een bepaalde niveau van denken of doen hebt.
Ik ben altijd wat sceptisch over berichten in de pers. Ik geef duidelijk aan wat ik wel en niet vind kunnen. Ik vind dat er een goede toets moet zijn. Als die er niet is, dan ben ik tegen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:37 schreef Gabry het volgende:
Mja, dan zal je niet tevreden zijn met het initiatief uit de OP.![]()
Tja, of de ABN even "op goed geluk" een VMBO meisje van 16 aanneemt om voor hun de administratie te doen...quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat je wil zeggen is dat we het MBO eigenlijk net zo goed meteen door de plee kunnen trekken. Als de een MBO gaat studeren, maar de ander gaat werken, dan hebben beide straks een MBO diploma, maar eerstgenoemde geen werkervaring.
Ik denk dat je dat diploma ook niet zomaar zult krijgen, maar mensen leren bv ook door levenservaring en zelfstudie dus ik vind dit niet zo slecht eerlijk gezegd!quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben altijd wat sceptisch over berichten in de pers. Ik geef duidelijk aan wat ik wel en niet vind kunnen. Ik vind dat er een goede toets moet zijn. Als die er niet is, dan ben ik tegen.
ik wil zeggen dat MBO-opleidingen geen flikker voorstellen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat je wil zeggen is dat we het MBO eigenlijk net zo goed meteen door de plee kunnen trekken. Als de een MBO gaat studeren, maar de ander gaat werken, dan hebben beide straks een MBO diploma, maar eerstgenoemde geen werkervaring.
Voor een staatsexamen is inderdaad helemaal niets nodig. Alleen aanmelden en examen doen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
De eindtoetsen lijken mij voldoende.
Je kan toch ook een VWO diploma krijgen als volwassene door een jaartje SO's te maken en examen te doen? Misschien is alleen examen zelfs voldoende...?
Waarom werkgevers dan niet voor de keus stellen: OF je neemt iemand aan met een MBO diploma, OF iemand met 4 jaar werkervaring. Door het MBO diploma ook te geven aan mensen met genoeg werkervaring ontneem je werkgevers een mogelijkheid om te differentieren.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:45 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
ik wil zeggen dat MBO-opleidingen geen flikker voorstellen.
Och, een technische MBO'er vedient in bepaalde sectoren van de industrie toch al snel een slordige 65 tot 70K euro.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:45 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
ik wil zeggen dat MBO-opleidingen geen flikker voorstellen.
Dat wil nog niet zeggen dat dat iets voorstelt...quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Och, een technische MBO'er vedient in bepaalde sectoren van de industrie toch al snel een slordige 65 tot 70K euro.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
In AD
[..]
[..]
WTF!
Straks ook met HBO en uni?
Nivo 2. Staat gewoon in het nieuwsbericht btwquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:12 schreef koejoeloek het volgende:
is het niet zo dat MBO uit 4 niveau's bestaat? Ik neem aan dat die mensen die hiervoor in aanmerking komen geen niveau 4 mbo-diploma zullen krijgen maar bijv een niv 1 of 2 diploma. Dan nog uiterst vreemd.
Wat je verdient is een redelijke afspiegeling van wat je vooropleiding en werkervaring waard zijn. Tot op een zekere hoogte uiteraard, boven een bepaald niveau sluipen er irrationele factoren in. Dat er mensen zijn die het niveau van de opleiding laag vinden, okee uiteraard kan dat, maar het is niet zo dat een MBO opleiding voor zwakzinnigen is bedoeld, die perkjes staan aan te harken in dienst van de gemeente.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat dat iets voorstelt...
Als je dat niveau kunt verkrijgen door te werken, waarom zou je dan nog een MBO opleiding gaan doen?quote:Op woensdag 28 november 2007 09:32 schreef Dodecahedron het volgende:
Als je het niveau hebt van een MBO-afgestudeerde door werkervaring: waarom zou je dan geen papiertje mogen krijgen?
Dat vind ik in dezen een ondergeschikt argument. Je moet het papiertje waard zijn. Ben je dat mag je het hebben, ben je dat niet, dan niet. Ongeacht de vraag of je daarmee sneller aan de slag kan. Dat is een gevolg...quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:04 schreef Elfletterig het volgende:
Het kan helpen om mensen vanuit de bijstand aan het werk te helpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |