I knowquote:Op maandag 26 november 2007 19:30 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik zou alleen geen haan nemen als je de buren te vriend wil houden.
Zo deden wij het vroeger eerlijk gezegd wel. We hadden een hele zooi kippen, en soms veel hanen, soms weinigquote:Op maandag 26 november 2007 19:29 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik wil zo graag een paar kippen![]()
Eigenlijk wilde ik een vogeltje maar dat wil vriendlief niet, hij houdt niet van beestjes in een kooitje. Hij heeft al moeite met mijn cavia's![]()
Maargoed, een kip hoeft niet in een kooitje natuurlijk, gewoon een afgeschermd stukje in de tuin en een knap hok waar ze hun verse eitjes voor de zondagmorgen leggen moet voldoende zijn.
Je geeft ze iedere dag wat te eten en raapt de eieren en that's it.
Of bekijk ik het nu te simpel?
Zijn er hier mensen die kippen houden, en wat moet je nu daadwerkelijk doen voor die beestjes?
TOK! ON oO<
quote:Op maandag 26 november 2007 19:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zo deden wij het vroeger eerlijk gezegd wel. We hadden een hele zooi kippen, en soms veel hanen, soms weinig
Dagelijks graan en water geven, ze hadden een binnenren in de schuur (1,5 bij 2,5 denk ik), en een buitenren van zo'n 2 bij 3.
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er meer nodig was.
Owja, soms (als ze er zin in hadden en iemand had het hok opengelaten) liepen ze gewoon door de tuin, gezellig met de katten op de vensterbank zitten enzo.
De kater die we toen hadden haalde zelfs duiven in huis voor z'n jongen, maar aan de kippen kwam 'ie niet.quote:Op maandag 26 november 2007 19:44 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat hoeven de kippen hier niet te doen, ene kat van vriendlief is een echte jager en zo'n slome kip is echt té makkelijk voor haar
![]()
Dan mag je best wat meer ruimte dan 10m2 uittrekken hoor.quote:Maar alles bij elkaar dus maar een vierkante meter of 10 dus, dat valt mee, de tuin is groot zat (120-140 vierkante meter ofzo)
Dat weet ik dan weer niet, wij hadden een grote doos per week ofzo.quote:Hoeveel eieren legt een kip eigenlijk per week gemiddeld?
Bedoel je 3 en een halve euro? of 35 euro?quote:Op maandag 26 november 2007 20:16 schreef DeGeleKlootzak het volgende:
Op maandag 26 november 2007 20:07 schreef SeaOfLove het volgende:
Wat kost een kip eigenlijk?
Ik werk in de kippen. Een bruine legkip kost ongeveer 3.5 euro. En legt als je het goed doet 1 ei per dag. dus genoeg voer en water. Een kip legt een ei op een donkere plek dus een hok je waar ze in kunnen leggen met wat stro is voldoende. Een paar zitstokken vinden ze ook wel fijn
Succes
quote:Op maandag 26 november 2007 20:26 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Bedoel je 3 en een halve euro? of 35 euro?
Nog een stomme/blonde vraag, durf 'm bijna niet te stellen, maarruh...: kunnen kippen vliegen?
quote:Op maandag 26 november 2007 20:26 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Nog een stomme/blonde vraag, durf 'm bijna niet te stellen, maarruh...: kunnen kippen vliegen?
quote:Op maandag 26 november 2007 20:27 schreef DeGeleKlootzak het volgende:
[..]
3 en een halve euro. echt vliegen kunnen ze niet hooguit een paar meter maar vliegen niet echt. je kunt eventueel wat vleugel veren afknippen dan kunnen ze helemaal niets meer.
succes
quote:Op maandag 26 november 2007 20:29 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
![]()
Ja natuurlijk!
[ afbeelding ]
Ik heb het elke dag over kippen. doe niets andersquote:Op maandag 26 november 2007 20:36 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
aangezien we het afgelopen weekend het alleen maar over kippen hebben gehad![]()
Ik vind eigenlijk dat iedereen mijn vriend moet overtuigen vwb die paar kippenquote:Op maandag 26 november 2007 21:03 schreef senesta het volgende:
Leuk![]()
Ik zou ook wel kippen willen en een dwerggeitje en en..
Nou ja, hier gaat het niet lukken
Tnx! Staat veel bruikbare info inquote:Op maandag 26 november 2007 22:29 schreef Lllaura het volgende:
Hier een topic van mij over kippies van een tijdje geleden.Helaas zijn er geen kippetjes meer gekomen omdat de vogelgriep uitbrak en het stuk tuin niet overdekt is.
Je moet hem gewoon de kippensoop van Lady wrb laten lezen, is ie zo omquote:Op dinsdag 27 november 2007 11:31 schreef SeaOfLove het volgende:
Ben echt benieuwd of ik vriendlief zover krijg om een paar kippen te nemen. Denk wel dat het me zal lukken
miss kippen uit tjernobyl maar dat ze hier toch echt nietquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:16 schreef UZN het volgende:
Die beesten schijten dagelijks hun eigen gewicht. Wat je leuk vind
ohh daar ga ik van het weekend even voor zittenquote:Op woensdag 28 november 2007 17:25 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je moet hem gewoon de kippensoop van Lady wrb laten lezen, is ie zo om![]()
[reality soap] de enige echte kippensoop deel 5
sorry neem geen krielkippen, ik wil legkippen, of zijn krielkippen ook legkippen?quote:Op woensdag 28 november 2007 22:40 schreef Acryl het volgende:
Tok!
krielkippen leggen ook, wel kleine eitjes maar als je een stuk of 4 krieltjes neemt heb je daar zat aanquote:Op woensdag 28 november 2007 22:43 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
sorry neem geen krielkippen, ik wil legkippen, of zijn krielkippen ook legkippen?
Dwerggeitjequote:Op maandag 26 november 2007 21:03 schreef senesta het volgende:
Leuk![]()
Ik zou ook wel kippen willen en een dwerggeitje en en..
Nou ja, hier gaat het niet lukken
quote:Op donderdag 29 november 2007 08:45 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
DwerggeitjeZulks grappig woordje
quote:Op donderdag 29 november 2007 08:46 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
DwerggeitjeZulks grappig woordje
quote:
hehe wel leuk die tamme kippen, maar 1 ei per week is idd niet echt veel, misschien ander voer proberenquote:Op maandag 3 december 2007 22:24 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb kipjes :yes Zie hier
Een krielhaantje (zegt alleen maar *rochel* *uche*) 2 krieldames en 2 zijdehoendames.
Ik raap 1 ei per weekmaar heb enorm veel lol van die beestjes. Ze lopen achter me aan het huis in, herkennen het als ik huis kom met de auto en de haan stapt zelfs mee de auto in
Qua voer stellen ze geen hoge eisen..zorg voor een volwaardig voer en elke dag schoon drinkwater
quote:Op maandag 3 december 2007 22:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
2 krieltjes zijn nog jong dus daar verwacht ik sowieso niet veel van, en tis nu winter dus dan houden ze er ook wel een beetje mee opDie zijdehoentjes staan ook niet bekend om hun productie
ohh dat hoorde ik ook het weekend dat er in de donkere dagen van het jaar minder eitjes worden gelegd.... jaja ik win echt aan alle kanten info inquote:Op maandag 3 december 2007 22:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
2 krieltjes zijn nog jong dus daar verwacht ik sowieso niet veel van, en tis nu winter dus dan houden ze er ook wel een beetje mee opDie zijdehoentjes staan ook niet bekend om hun productie
ik krijg kippen dusquote:Op donderdag 6 december 2007 02:38 schreef cul_non_kul het volgende:
kippen .. verse eieren .. halal slachten en er een lekkere tajine mee maken ..
goed idee >:)
it's a dirty job...but someone's gotta do itquote:Op donderdag 6 december 2007 02:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik krijg kippen dusjammer dat jij ze dan gaat slachten
btw, niet zomaar kippen moeten wel beetje mooie kipkes zijn he ...quote:Op donderdag 6 december 2007 02:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik krijg kippen dusjammer dat jij ze dan gaat slachten
tuurlijk schat, en je weet wel dat nu je hier gepost hebt, zwart op wit staat dat ik een paar kippen mag houdenquote:Op donderdag 6 december 2007 22:32 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
btw, niet zomaar kippen moeten wel beetje mooie kipkes zijn he ...
oO<
als je ze ook maar verzorgt he ...quote:Op donderdag 6 december 2007 23:10 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
tuurlijk schat, en je weet wel dat nu je hier gepost hebt, zwart op wit staat dat ik een paar kippen mag houden
maar natuurlijkquote:Op vrijdag 7 december 2007 00:24 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
als je ze ook maar verzorgt he ...
hahaha
en lekkere verse eitjes voor me kookt
doe ik wel, hadden we vorige week vrijdag al besprokenquote:Op vrijdag 7 december 2007 00:39 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
moet ik dus ff een ren immekaar hobbyen
Toffe vogelsquote:Op zaterdag 15 december 2007 17:27 schreef skadhd het volgende:
Ik heb 2 zijdehoentjes en 1 sabelpootkrieltje.
Supercute en eigenwijs.
Zijdehoentjes...heb zelf 1 zwarte en 1 buff (rood) Will en Grace
[ afbeelding ]
En 1 sabelpootkriel; Nieuwe...Voor nieuwe wisten we dus geen naam...en is altijd de Nieuwe gebleven..
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:27 schreef skadhd het volgende:
Ik heb 2 zijdehoentjes en 1 sabelpootkrieltje.
Supercute en eigenwijs.
Zijdehoentjes...heb zelf 1 zwarte en 1 buff (rood) Will en Grace
[ afbeelding ]
En 1 sabelpootkriel; Nieuwe...Voor nieuwe wisten we dus geen naam...en is altijd de Nieuwe gebleven..
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 december 2007 14:31 schreef n0a het volgende:
Bij mijn moeder heb ik een aantal keer een kip gehad. De laatste scheet heel de tuin onder en heeft geen enkel ei gelegd. Onze kippen daar voor legden regelmatig dubbeldooier eieren.
Er cute die kippetjes en best slim ook. De laatste kip ging naar een kinderboerderij. Maanden later gingen we er met mijn neefje heen. Ik herkende haar ver in een wei met schapen (ja een kip kun je herkennen). Ik riep haar naam Tweety en ze kwam snel aangespurt.
Ooit wil ik weer eens een kippetje, moet ik wel een huis met redelijke tuin hebben. Die van ons zaten trouwens regelmatig bij de buren, ze kunnen nog best hoog fladderen.
Onze kippen zaten vroeger zelfs in de dakgoot.quote:Op maandag 17 december 2007 14:31 schreef n0a het volgende:
Bij mijn moeder heb ik een aantal keer een kip gehad. De laatste scheet heel de tuin onder en heeft geen enkel ei gelegd. Onze kippen daar voor legden regelmatig dubbeldooier eieren.
Er cute die kippetjes en best slim ook. De laatste kip ging naar een kinderboerderij. Maanden later gingen we er met mijn neefje heen. Ik herkende haar ver in een wei met schapen (ja een kip kun je herkennen). Ik riep haar naam Tweety en ze kwam snel aangespurt.
Ooit wil ik weer eens een kippetje, moet ik wel een huis met redelijke tuin hebben. Die van ons zaten trouwens regelmatig bij de buren, ze kunnen nog best hoog fladderen.
Dit kan je helaas vergeten, als ze nog niet heel je tuin hebben omgewoeld tot een slagveld dan doet de mest de rest wel. Maar ach, ze blijven charming.quote:[
Laat ze maar schijten, is goede mest voor de rest van de tuin
Is de bedoeling dat we gewoon een stuk van de tuin afzetten voor de kipjesquote:Op dinsdag 18 december 2007 16:30 schreef skadhd het volgende:
[..]
Dit kan je helaas vergeten, als ze nog niet heel je tuin hebben omgewoeld tot een slagveld dan doet de mest de rest wel. Maar ach, ze blijven charming.
Ik tochquote:Op dinsdag 18 december 2007 10:24 schreef cul_non_kul het volgende:
Alleen even bedenken wie de kipjes gaat verzorgen
quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:56 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Is de bedoeling dat we gewoon een stuk van de tuin afzetten voor de kipjes![]()
Moet natuurlijk niet hebben dat ze de moestuin die er ook gaat komen vernielen
oja cavia-ren ook nogquote:Op dinsdag 18 december 2007 16:59 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
En een cavia-ren erbij in Peruviaanse stijl
Bij je pubers?quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:04 schreef PeZu het volgende:
ik wa szondag bij mijn puders, waren de kippen pontsanpt wat een onrust in de tuin opeens, kippen die voor het raam langs fladderen
Zo lang is het topic nu ook weer nietquote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:29 schreef Litso het volgende:
Ah, tof
Ik heb even een deel van het topic overgeslagenHeb je al idee hoe je het hok gaat aanpakken?
Overdrijven is ook een vakquote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:51 schreef SeaOfLove het volgende:
Goh als die kipjes me maar ongeveer een half jaar geduurd hebben om er doorheen te krijgen, dan zal ik over anderhalf jaar ook wel het geitje voor elkaar krijgen
quote:Op woensdag 14 mei 2008 07:50 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak, kipjes lijkt me voldoende, als ik een kinderboerderij had gewenst had ik wel een ander beroep gekozen
quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:39 schreef Thorical het volgende:
Wij hebben geluk met de buren want kippen hebben wel de eigenschap redelijk op tijd op te staan.. en dan begint het getok. Of nog erger: gekraai. Het schijnt dat er onder hennen die samenleven op den duur een hen in een haan kan veranderen, qua gedrag dan. 1 van onze kippen heeft dat gedaan en die kukelt soms, ook is zijn kam een stuk groter geworden.
Zo leer je iedere dag weer wat bij zelfs op fok.
Valt mee hoor, de hennen bij ons maken over een dag gezien véél meer herrie dan de hanen! We hebben overigens 2 hanen, in een woonwijk en niemand heeft er problemen meequote:Op maandag 26 november 2007 19:30 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik zou alleen geen haan nemen als je de buren te vriend wil houden.
Wel foto's nemen hoorquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:58 schreef mascara-klodder het volgende:
en
![]()
De kippen staan btw een behoorlijk eind van het huis vandaan, ook van de buren.![]()
Zaterdag gaan we het hok en kip halen
quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:24 schreef ChipsZak. het volgende:
Kipjes,!
Ik wil stiekem later ook kipjes,.
Oeh cool!quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:08 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]Ik ook!
Mijn pappa heeft kipjes.
Fair enough.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:09 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Soort? Uhh, witte en bruine en roodachtige.Die van die eieren leggen enzo.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:09 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Soort? Uhh, witte en bruine en roodachtige.Die van die eieren leggen enzo.
Knofjequote:Op vrijdag 24 april 2009 14:58 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh deze kip heet btw Knofje, heeft mijn dochter verzonnen
Gister nog dvdtje van Knofje met mijn dochter gekeken....zoooo lief!quote:
Volgens mij duurt dat wel even voordat de eieren komen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Knofje heeft geen ei gelegd![]()
Net met camera in de hand het hok tjekken, maar geenene ei te vinden
Toch niet, we dachten net wat is ze al een tijdje stil, dus wij kijken bij Knofje, had ze gewoon een ei gelegdquote:Op zaterdag 25 april 2009 11:01 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Volgens mij duurt dat wel even voordat de eieren komen.
waar blijven die foto'squote:Op zaterdag 25 april 2009 12:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Toch niet, we dachten net wat is ze al een tijdje stil, dus wij kijken bij Knofje, had ze gewoon een ei gelegd![]()
Foto's volgen later, nu ff de stad in
Goede tip Moussy, dank jequote:Op woensdag 29 april 2009 21:39 schreef moussy het volgende:
klodder, pas wel op als je straks kuikens er bij gaat zetten, een grote hen kan ze echt de dood in jagen. Beter is het om ze eerst achter gaas een paar dagen naar elkaar te laten kijken.
Ooowh, dat was een beste voor ons geweest hier een trioquote:Op donderdag 30 april 2009 10:55 schreef moussy het volgende:
....
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Wij hebben al afgesproken dat als Knofje geen ei heeft gelegd, we snel zelf even een eitje neerleggen![]()
quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:06 schreef BroesWillems het volgende:
Heb je een nieuw hok gekocht of een 2e handsje?
misschien daar foto's van?
ik zoek namelijk ook nog een kippenhok...
Wij nemen mooie krieltjes maar misschien willen we ook nog een koppeltje zilverfazanten.
[ afbeelding ]
ah wat sneu, zo'n keuze is echt rot.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:55 schreef aussieindy het volgende:
Gefeliciteerd met je kipje !Kipjes zijn zóóóó leuk ! Ik heb 4 cochinkrielkipjes gehad, helaas sinds 2 weken nog maar één over ( 2 vorig jaar overleden en nummer 3 2 weken geleden
Ik heb er dus nog maar eentje over.... Helaas deelt manlief mijn liefde voor kippen niet, dus er zal er geen meer bij komen.... Waarschijnlijk zal ik haar dus in de toekomst gaan herplaatsen, maar heb het er wel moeilijk mee.... Zo lang het gaat wil ik haar het liefst houden, maar ja, een kip alleen kan eigelijk niet
Nope, nog geen hok, maar we zoeken rustig door. Wij willen een redelijk groot nachthok en de ren die kunnen we zelf wel maken. Wij gaan gewoon voor krielkipjes, die kan ik zo bij mijn schoonouders mee nemen, die lopen daar wel rond de boerderij.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:47 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Heb je al een hok gevonden?
Zelf maken is ook niet al te moeilijk en mocht je zijdehoenders willen, dan zou een hondenhok volstaan met een laag hek eromheen als afrastering.
Katten en kippen gaan over het algemeen wel goed samen.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:56 schreef SeaOfLove het volgende:
AH, die kuikensEn wat sneu dat ze opgegeten zijn
De laatste 2 foto's laden helaas niet op mijn foon. bij mijn vriend gelukkig geen last van vossen, alleen katten, maar die zijn allemaal bang voor de kippen en blijven op veilige afstand
de mijne zit vaak bij de kippies in het kippenhokquote:Op maandag 1 maart 2010 15:00 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Katten en kippen gaan over het algemeen wel goed samen.
Hier compleet hetzelfde verhaal, wij hebben heel wat kippen gehad en er zijn nog nooit aan een natuurlijke dood gestorven.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:21 schreef La_Vita het volgende:
Wij hebben ook al 10 jaar lang kippen. Ze mogen overdag altijd vrij rondlopen en 's nachts gaan ze netjes op slot in het nachthok.
Maar nu is er bij ons nog nooit een kip een 'natuurlijke' dood gestorven. De roofvogels en vossen worden steeds brutaler lijkt wel. Vossen komen midden op de dag een kippetje meenemen, en die stomme vogels doen een luchtaanval terwijl wij op 10 meter afstand staan![]()
We hebben nu nog 2 kippen over, maar wanneer we ze proberen in het hok te houden dan worden ze helemaal gek. Nagoed als deze ook dood zijn dan kappen we er mee
SUPERquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:35 schreef lady-wrb het volgende:
zal ik er een leuk bericht inknallen dan?
mijn kippen hebben er weer zin in en vanaf dit weekend zijn ze weer aan de leg
iddquote:Op donderdag 4 maart 2010 09:42 schreef Susi het volgende:
Aan het slafonduen ?
leuk!quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:54 schreef SeaOfLove het volgende:
wat een dotjes lady!Ik zal mijn vriend vragen ook weer eens wat foto's te posten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |