abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2005 @ 12:39:28 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_27770858
Iedere kip ploegt hoor, het is normaal gedrag van een kip om te scharrelen

Neem iig maar vast afscheid van je gras
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2005 @ 13:22:54 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27772252
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:20 schreef Lllaura het volgende:

[..]

.........Geen ploegkippen dus, maar kippen met veren aan hun poten. Die doen dat niet zo.
dream on, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.

bij mijn kippies zie je van de veren de poten niet meer, en ze zijn erger dat grondwerkers.
maar jeeeee, dat hoort bij kippen. en als je dat niet leuk vindt, zou ik toch de aanschaf van een tuinkabouter eens overwegen.
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:31:05 #53
84328 Lllaura
painting pictures
pi_27774634
Natuurlijk heb ik niet de illusie dat de tuin er mooier op zal worden. Dat verwacht ik ook niet en dat heb ik er ook graag voor over. Maar uit diverse info die ik van het internet heb gehaald en gekregen heb van verschillende fokkers, blijkt dat de ene kip meer ploegt dan de andere. Ik hoef heus geen modelkip die de de tuin voor me aanharkt en ze mag heerlijk scharrelen. Maar als ik moet kiezen tussen een grote kip soort met stevige kale poten en een krieltje met veel veren aan d'r poten waarvan gezegd wordt dat ze minder ploegt, kies ik toch liever voor die laatste. Hoewel het natuurlijk ook wel aan de persoonlijkheid van het beestje zelf liggen.

Hieronder twee racties van fokkers van Cochins:

door de vele veren aan de poten kunnen ze niet zo goed krabben en brengen
dus relatief weinig schade toe aan de tuin.

Deze kippen scharrelen bijna niet in de tuin, omdat ze veel pootbevedering hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lllaura op 09-06-2005 21:13:01 ]
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2005 @ 14:37:22 #54
7074 moussy
kuttekop
pi_27774836
wehehe, mijn zijdehoenders worden wel aan de buren uitgeleend om te ploegen en onkruid te plukken
  zondag 12 juni 2005 @ 17:12:09 #55
87281 thijsk87
Thijs in da house!
pi_27860812
2 hokken voor je kippen? in je tuin???
  zondag 12 juni 2005 @ 17:12:44 #56
87281 thijsk87
Thijs in da house!
pi_27860826
2 hokken voor je kippen? in je tuin??? leuk.....

of zijn t de zelfde??
  zondag 12 juni 2005 @ 18:23:34 #57
84328 Lllaura
painting pictures
pi_27862511
't Zijn een paar foto's van één hok!

Ik heb 'm net met m'n vader opgehaald. Het is helaas niet van geimpregneerd hout, maar is nieuw en ongebruikt en staat goed in de verf. Dus met elk jaar een likje verf kan ie er wel een paar jaartjes tegenaan!

Ik heb een hok!

Nu nog kippetjes!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_27864704
Dat hok

Ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden Lllaura!!
Kippetjes
  zondag 12 juni 2005 @ 19:54:00 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_27865049
Bij het woord "kippetje" moet ik altijd aan Spijkerhoek denken, Discussie tussen John (Jules Hamel als Johannes Dekker) en Gerard (Hidde Maas als Gerard Verlinde)
Gerard: Zoooo, Zit je weer achter de kipjes aan?
John: Nou, dat kan anders heel wat opleveren, vooral als ze een beetje kunnen zingen
Gerard: Peanuts, John, Peanuts..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 12 juni 2005 @ 21:11:12 #60
84328 Lllaura
painting pictures
pi_27867684
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:43 schreef Bluezz het volgende:
Dat hok
Paleisje hè?
Mijn kippetjes komen niets tekort!

Binnenkort ergens kippetjes halen!
Ik wil eigenlijk het liefst kuikentjes... Maar onze kat denk ik ook...
pi_27902618
Oooh kuikentjes
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 07:38:38 #62
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27940622
mijn kat ging prima met de kuikens om. ze kreeg spontane moedergevoelens en heeft er als de kuikens buiten waren, vaak op zitten passen. er kwam geen buurtkat de tuin in.
tegenwoordig zijn de rollen omgedraaid (of eigenlijk werken ze een soort van samen) mijn kat is de enige kat die in de tuin mag komen. alle overige buurtkatten worden zonder pardon de tuin uitgejaagd door drie boze hanen (het kippetje bemoeit zich er niet mee) en de kat.

ik zou dus wel de kuikens aan de kat laten wennen, anders heeft die straks geen leven meer als de kuikens groot zijn.
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:07:39 #63
84328 Lllaura
painting pictures
pi_27952693
Tja, eigenlijk geen idee of ik beter kuikens of kippen kan nemen.
Onze kat heeft het in het voorjaar nogal op jonge vogeltje gemunt (daarom blijft ie dan ook binnen), dus ik heb geen idee hoe ie met kuikentjes om zal gaan. Ben wel bang dat ie ze pakt, eigenlijk. Aan de andere kant is het misschien ook wel weer verstandig om wél kuikentjes te nemen, omdat ze aan de konijnen moeten wennen... Hoop dat dat goed gaat!
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:09:29 #64
84328 Lllaura
painting pictures
pi_27952769
Ik heb trouwens wel een redelijk groot binnenkonijnenhok over. Misschien kan ik de kuikentjes daar in het begin in houden en ze zo langzaam aan de kat en de konijnen laten wennen?
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 16:14:22 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27955268
wij hebben ze een tijd in de huiskamer gehad in een doos onder een lamp.
het was nog t koud voor ze buiten. 'sochtends mochten ze door de kamer rennen en dan rende ik er met keukenrol achteraan, want wat kunnen die beesten poepen. zo klein als ze zijn
nu nog komen ze af en toe naar binnen hobbelen als ze zich vervelen ofzo of als het buiten regent en ik de keukendeur nog niet dicht gedaan heb. maar dan gaan ze wel met de zelfde vaart weer naar buiten, want dat mag niet meer. ze zijn nu groot.
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:43:29 #66
84328 Lllaura
painting pictures
pi_27990958
't Voordeel van kuikentjes is natuurlijk dat je ze héél tam kan maken!
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:47:03 #67
64781 bonke
pipo koeie
pi_27991063
hmmm en dan zo`n kippetje in de oven
pies on joe toe
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:57:10 #68
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27991327
Chabo tjes met van die korte pootjes Zouden ze met die korte poten niet wat minder goed grond kunnen verzetten ?

Heb zelf vohrwerk krieltjes.

Hier staan ook leuke dingen op over kippen en het houden daarvan.
http://www.kippenpagina.nl/
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:21:08 #69
84328 Lllaura
painting pictures
pi_27991969
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:47 schreef bonke het volgende:
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2005 @ 10:50:08 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28009603
quote:
je zit in het verkeerde forum
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 10:20:25 #71
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28125877
zijdehoenders graven???? hoe kom je daaaaar nou bij?

onze hepie op heterdaad.
ze gaat zowat onder de tegels door
ze heeft ze echt zelf uitgegraven

[img][img=http://img16.echo.cx/img16/7217/imag00013ul.th.jpg][/img]

[ Bericht 17% gewijzigd door lady-wrb op 22-06-2005 10:26:15 ]
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 10:22:44 #72
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28125951
en nog eentje voor de zekerheid.

(ik heb dr gevraagd me een berichtje te sturen als ze in china is aangekomen )
[img=http://img16.echo.cx/img16/7032/imag00020ve.th.jpg]
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:23:40 #73
45206 Pietverdriet
pi_28125978
quote:
Wat dacht je van een broodje in de oven bij een kippetje?
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 10:27:05 #74
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28126070
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat dacht je van een broodje in de oven bij een kippetje?
lachen met jou zeg
pi_28126171
Kippen en konijnen in 1 ruimte kan best leuke situaties opleveren, ben benieuwd wanneer je kip(pen) voor het eerst 'verkracht' worden.
pi_28126306
en hoe zit dat met geur eigenlijk ?
En dan nog een vraag hoe bereken je de maandelijkse kosten ?
voer etc...
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 10:41:49 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28126444
geur? hoe bedoel je?
als je het goed schoonhoudt ruik je het niet of nauwelijks hoor.
het is nu al dagen heel warm en nog steeds gaat het hier prima.
het enige probleem is het enthousiaste gekraai van de hanen hier.

wat ze kosten per maand? 25 liter drinkwater schat ik zo
een paar kilo voer
zaagsel voor het nachthok.
en hier krijgen ze ook fruit (denk aan meloen en komkommer) ik koop wat in de reclame is.
groente lusten ze niet. ik geef zt paardebloembladeren, die zijn gratis en ze vinden ze nog het lekkerst ook.

al met al schat ik het op een eurootje of 10 per maand.
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:59:53 #78
45206 Pietverdriet
pi_28127031
Onze kippen (doodgewone bruine legkippen) krijgen alle etensresten. Ze zijn er gek op. Van friet tot sla, van fruit tot pindasaus. Schillen van aardappels kook ik altijd ff in de mamatron, maar de rest gaat er gewoon in. Ze zijn vooral gek op gekookte rijst, en op de afsnijsels van vlees.
Als we uit eten gaan en er is over, nemen we altijd een kippiebag meer naar huis.
Gemaaid gras, onkruid, gaat allemaal de ren in.
pi_28127051
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:41 schreef lady-wrb het volgende:
geur? hoe bedoel je?
als je het goed schoonhoudt ruik je het niet of nauwelijks hoor.
het is nu al dagen heel warm en nog steeds gaat het hier prima.
het enige probleem is het enthousiaste gekraai van de hanen hier.

wat ze kosten per maand? 25 liter drinkwater schat ik zo
een paar kilo voer
zaagsel voor het nachthok.
en hier krijgen ze ook fruit (denk aan meloen en komkommer) ik koop wat in de reclame is.
groente lusten ze niet. ik geef zt paardebloembladeren, die zijn gratis en ze vinden ze nog het lekkerst ook.

al met al schat ik het op een eurootje of 10 per maand.
oooooooooooooooh, hardstikke mooi dus.

dank je wel
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 11:11:26 #80
7074 moussy
kuttekop
pi_28127328
op zaterdag haal ik groentenafval op de markt, voor niks en hier op het durp krijg ik in de supermarkten ook vaak groentenafval en broden voor de kippies. Bij 1 winkel niet meer, omdat een knul liep te zeiken dat ik het zelf op zou vreten, toen vertelde ik hem dat hij het in zn kleine intieme gaatje kon steken sindsdien moet ik er voor betalen. Een euro voor een doos afval, maar dat was ook écht afval, beschimmeld en verrotte troep, dat krijgen mijn kippies niet
pi_28127402
Kippen zijn tof

[ Bericht 51% gewijzigd door Blues op 22-06-2005 21:00:52 (rest van je post mag in cul.) ]
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 11:55:41 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28128632
ik vrees dat ik de mijne verpest heb. die eten geen afval helaas. groente, zowel gekookt als rauw moeten ze niet. rijst trouwens weer wel zowel ongekookt als gekookt.
en gisteren zat er een naast me te kwijlen toen ik een schepijsje met slagroom zat te eten. zeg ik voor de gein: moet je ook een happie en houd hem het ijsje voor
dat had ik nou niet moeten zeggen: zelfs het wafeltje ging naar binnen
ik heb ondertussen van alles geprobeerd: banaan, sla, ijsbergsla, geraspte wortel, appel nou ja noem de hele groentekraam maar op maar alleen meloen en komkommer gaan tot de schil op.
brood lusten ze ook niet.
wat ze dus wel enig vinden is graven naar hun eten. nou groeven ze toch al dus dat maakt niet uit. maar ik vond het zo zielig dat ze nooit eens wat vonden. en nu heb ik op hun favoriete graafplaatsen graankorrels ingegraven en op een andere plaats rijstkorrels.
dikke pret alom. als de rijst op is liggen ze in het losse zand te rollen en de graankorrels die ze hebben laten liggen zijn ondertussen opgekomen en dat wordt op het ogenblik gerooid.
ze mogen hier hun gang gaan. onze tuin is niet te verpesten, want er staat niks in.
eerst moet een nieuwe schuur gebouwd worden (met ingebouwd winterhok), dan het terras vernieuwd/opgehoogd en dan zullen de overgebleven kippies niet meer zo vaak los mogen lopen denk ik. maar vooralsnog komt hier regelmatig een haan de keuken inlopen om te kijken of er nog wat te bietsen valt.
pi_28128738
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:55 schreef lady-wrb het volgende:
ik vrees dat ik de mijne verpest heb. die eten geen afval helaas. groente, zowel gekookt als rauw moeten ze niet. rijst trouwens weer wel zowel ongekookt als gekookt.
en gisteren zat er een naast me te kwijlen toen ik een schepijsje met slagroom zat te eten. zeg ik voor de gein: moet je ook een happie en houd hem het ijsje voor
dat had ik nou niet moeten zeggen: zelfs het wafeltje ging naar binnen
ik heb ondertussen van alles geprobeerd: banaan, sla, ijsbergsla, geraspte wortel, appel nou ja noem de hele groentekraam maar op maar alleen meloen en komkommer gaan tot de schil op.
brood lusten ze ook niet.
wat ze dus wel enig vinden is graven naar hun eten. nou groeven ze toch al dus dat maakt niet uit. maar ik vond het zo zielig dat ze nooit eens wat vonden. en nu heb ik op hun favoriete graafplaatsen graankorrels ingegraven en op een andere plaats rijstkorrels.
dikke pret alom. als de rijst op is liggen ze in het losse zand te rollen en de graankorrels die ze hebben laten liggen zijn ondertussen opgekomen en dat wordt op het ogenblik gerooid.
ze mogen hier hun gang gaan. onze tuin is niet te verpesten, want er staat niks in.
eerst moet een nieuwe schuur gebouwd worden (met ingebouwd winterhok), dan het terras vernieuwd/opgehoogd en dan zullen de overgebleven kippies niet meer zo vaak los mogen lopen denk ik. maar vooralsnog komt hier regelmatig een haan de keuken inlopen om te kijken of er nog wat te bietsen valt.
Het klinkt zooo gezellig !!!!
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 juni 2005 @ 11:59:17 #84
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_28128757
kippies !

Erg koel..ik wil ze ook..en een geitje!
pi_28128789
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:59 schreef SHE het volgende:
kippies !

Erg koel..ik wil ze ook..en een geitje!
Leuk leuk !!!!
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 12:30:45 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_28129684
Mijn kipjes gingen ook wel over de schutting (ja ja, zijdehoenders, die over 1.80 komen) om bij de buren te buurten
pi_28130124
het is dat mijn man ze waarschijnlijk de nek om zou draaien 's ochtends vroeg...
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:39:09 #88
45206 Pietverdriet
pi_28131604
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:49 schreef Mirage het volgende:
het is dat mijn man ze waarschijnlijk de nek om zou draaien 's ochtends vroeg...
Geen haan nemen.
Kippen maken geen herrie.
pi_28131726
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen haan nemen.
tok tok tok ? (eigenlijk klinkt het als pok pok pok )
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 13:43:01 #90
7074 moussy
kuttekop
pi_28131735
quote:

[..]

Geen haan nemen.
die van jou misschien niet...
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:28 schreef moussy het volgende:
Het kraaien der hanen is gewoon kut. en ja ze vinden het gezellig, tot je in de winter zit en je een nachtbraker bent. Onze hanen zijn er aan gewend dat als in de winter het keukenlicht aan gaat, er wat lekkers voor ze uit de koelkast KWAM!! Ja kwam, als je om 3 uur moet piesen en dorst hebt, en geen zin hebt in lauwe cola, komen er kippen en hanen naar buiten rennen en roepen je vanuit de tuin toe dat je op moet schieten met dat vreten. Maar hey, licht is licht, dus we melden ons gewoon áltijd als er een lampje aan gaat in het donker. Oftewel, wij doen tegenwoordig alles op de tast in de keuken vanaf dat het schemerig is gewroden. en aan de ren hebben we al lappen donkerblauw zeil getimmerd. Ze slapen verplicht van een uur of 22 (laatste rondje tuin) tot een uur of 8, zodat het gekukel en geschreeuw (kippen tokken niet, nee, die schreeuwen) geïsoleerd is.

Maar... vlak de dames kip en co niet uit Als je een ei uitkakt moet dat met een hoop bombarie gemeld worden aan de andere dame-kippetjes. Als er een kip broeds is komt ze met een hoop getter het hok uit en meldt de mede-kipjes en hanen dat ze HIER is en dat ze NU gaat kakken en NU gaat eten en dat iedereen ver uit de buurt moet blijven.

Een kat in de tuin, veel teringherrie uit het kippenhok. Een musje, een muisje, een hond, een bal, een kind dat op een skippiebal zit, een speelgoedautootje dat voorbija komt zetten, alles wordt verwelkomt met een lange nek en een hoop herrie.

Oftewel, zodra er kipjes en haantjes gemaakt-gekloont of gefokt worden zónder stembandjes, zijn wij de eerste die ze halen.
die van mij dus wel degelijk!
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:52:09 #91
78780 deedeetee
pi_28133806
quote:

[..]

Dat moet je die krieltjes van mij ff komen uitleggen want die snappen dat niet

Een van die dames heeft zich zelf een cursus * kraaien als een haan * gegeven en beoefend die kunst regelmatig. Eitjes leggen is idd net als bij Moussy een luidruchtige aangelegenheid.
Er wordt hier regelmatig geklaagd door de kinderen ( die slapen achter) dat die beesten met name 's ochtends vroeg een klereherrie maken !
Mijn buurman is pas overleden en ik zal dus wel nieuwe buren krijgen ik ben benieuwd of die van uitslapen houden.....
  zondag 10 juli 2005 @ 20:58:19 #92
87281 thijsk87
Thijs in da house!
pi_28690409
quote:
Op zondag 12 juni 2005 17:12 schreef thijsk87 het volgende:
2 hokken voor je kippen? in je tuin??? leuk.....

of zijn t de zelfde??
gloeiende *************. Altijd vervelend als je zusje op jou account gaat posten
pi_28690496
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:58 schreef thijsk87 het volgende:

gloeiende *************. Altijd vervelend als je zusje op jou account gaat posten
en daar kom je een maand later pas achter?
  zondag 10 juli 2005 @ 21:02:12 #94
45206 Pietverdriet
pi_28690513
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:43 schreef moussy het volgende:

[..]

die van jou misschien niet...
[..]

die van mij dus wel degelijk!
LOL
Arme jij, maar het is ook een beetje je eigen schuld, je hebt de kippen geleerd dat als het licht aangaat er vreten te halen is.
  maandag 11 juli 2005 @ 13:55:27 #95
87281 thijsk87
Thijs in da house!
pi_28705629
quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:01 schreef Bluezz het volgende:

[..]

en daar kom je een maand later pas achter?
Ja goed he
  maandag 11 juli 2005 @ 14:56:02 #96
78780 deedeetee
pi_28707235
quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Arme jij, maar het is ook een beetje je eigen schuld, je hebt de kippen geleerd dat als het licht aangaat er vreten te halen is.
Nee hoor kippen maken gewoon óók lawaai, die van mij gaan vreselijk te keer voor ze een eitje leggen en daarna trouwens óók

Zo te horen hebben ze 't net druk met eitjes er wordt vreselijk gekakelt zeg maar rustig geschreeuwd
  maandag 11 juli 2005 @ 15:13:03 #97
64019 crew  foton
__--*--__
pi_28707750
* foton wil ook kippen.
Maar wat voor verzorging hebben ze eigenlijk nodig? En hokje en een ren van 2x5 lukt nog wel, en ik weet dat een lamp in de winter nodig is om ze nog eieren te laten leggen.
Maar kun je ze bijv. een paar dagen alleen laten door vooraf voor wat voer en water neer te zetten in het hok? En is kortwieken voldoende, of moet de ren ook van boven dicht zijn?
pi_28708983
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 23:05 schreef Lllaura het volgende:
Hoi,

Wij hebben een afgezet stuk tuin van zo'n 20 m2 waar drie dwergkonijntjes op lopen.
Ik zou heel graag een kippetje erbij willen, maar ik weet niet of dit samen gaat met konijntjes... Vooral dwergjes kunnen nogal 'ns krengerig doen. En kan je een kip makkelijk alleen houden of vindt ze het gezelliger om er een vriendin bij te hebben?
Daarnaast ben ik bang dat kippen er een ontzettende puinhoop van maken en gaan stinken. Er ligt nu gras op dat stuk tuin. Zou dat zo blijven met één of twee kippetjes of gaan ze het helemaal omploegen?

Een hoop vragen dus!
Stankoverlast of de boel omgraven, tja dat hangt af van de hoeveelheid ruimte. Bij 20 m2 krijg je dat snel.

Kippen zijn sociale dieren dus ik zou ze niet alleen nemen, maar het kan uiteindelijk wel. Grote kippen bij je dwergkonijnen lijkt me minder prettig voor je dwergkonijnen.

Een minder leuk onderwerp, maar wel goed om erover na te denken: als je kippen wilt houden moet je ze eigenlijk ook kunnen slachten. De levensduur van die dieren is niet al te hoog. Na een jaar of 2 leggen ze al minder eieren. Na een nog een jaartje of 2 worden ze oud en ziek. Het wordt wel erg duur als je die dieren als huisdier ipv als vee gaat laten behandelen bij de dierenarts. Bovendien, als je kuikens laat uitbroeden (en dat is eigenlijk het leukste van kippen hebben): gemiddeld de helft bestaat uit haantjes. Als je die allemaal laat leven dan vechten ze elkaar (langzaam) dood.
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2005 @ 16:05:11 #99
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28709166
ik zou t niet doen. wij zijn destijds een weekend weggeweest, zat water neergezet, maar het was een warm droog weekend. kippies hadden erge dorst toen we terugkwamen.
dat doen we dus niet meer. onze buren zijn gek op ze dus die gaan de verzorging overnemen.

tja verzorging, ik hark om de twee dagen de ren uit en af en toe gooi ik er een schone zak zand in.
ze houden nou eenmaal van graven. ze hebben ook nog een stukje met vette klei-aarde. die schep ik elke dag om, zodat ze ook een ruig stukje hebben om te spitten.
oude groente en fruitresten dagelijks verwijderen en elke dag schoon water geven.
al met al kan je de verzorging zo gek maken als je zelf wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')