quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:20 schreef Lllaura het volgende:
[..]
.........Geen ploegkippen dus, maar kippen met veren aan hun poten. Die doen dat niet zo.![]()
Paleisje hè?quote:
quote:
Wat dacht je van een broodje in de oven bij een kippetje?quote:
lachen met jou zegquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat dacht je van een broodje in de oven bij een kippetje?
![]()
oooooooooooooooh, hardstikke mooi dus.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:41 schreef lady-wrb het volgende:
geur? hoe bedoel je?
als je het goed schoonhoudt ruik je het niet of nauwelijks hoor.
het is nu al dagen heel warm en nog steeds gaat het hier prima.
het enige probleem is het enthousiaste gekraai van de hanen hier.
wat ze kosten per maand? 25 liter drinkwater schat ik zo
een paar kilo voer
zaagsel voor het nachthok.
en hier krijgen ze ook fruit (denk aan meloen en komkommer) ik koop wat in de reclame is.
groente lusten ze niet. ik geef zt paardebloembladeren, die zijn gratis en ze vinden ze nog het lekkerst ook.
al met al schat ik het op een eurootje of 10 per maand.
Het klinkt zooo gezellig !!!!quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:55 schreef lady-wrb het volgende:
ik vrees dat ik de mijne verpest heb. die eten geen afval helaas. groente, zowel gekookt als rauw moeten ze niet. rijst trouwens weer wel zowel ongekookt als gekookt.
en gisteren zat er een naast me te kwijlen toen ik een schepijsje met slagroom zat te eten. zeg ik voor de gein: moet je ook een happie en houd hem het ijsje voor
dat had ik nou niet moeten zeggen: zelfs het wafeltje ging naar binnen
ik heb ondertussen van alles geprobeerd: banaan, sla, ijsbergsla, geraspte wortel, appel nou ja noem de hele groentekraam maar op maar alleen meloen en komkommer gaan tot de schil op.
brood lusten ze ook niet.
wat ze dus wel enig vinden is graven naar hun eten. nou groeven ze toch al dus dat maakt niet uit. maar ik vond het zo zielig dat ze nooit eens wat vonden. en nu heb ik op hun favoriete graafplaatsen graankorrels ingegraven en op een andere plaats rijstkorrels.
dikke pret alom. als de rijst op is liggen ze in het losse zand te rollen en de graankorrels die ze hebben laten liggen zijn ondertussen opgekomen en dat wordt op het ogenblik gerooid.
ze mogen hier hun gang gaan. onze tuin is niet te verpesten, want er staat niks in.
eerst moet een nieuwe schuur gebouwd worden (met ingebouwd winterhok), dan het terras vernieuwd/opgehoogd en dan zullen de overgebleven kippies niet meer zo vaak los mogen lopen denk ik. maar vooralsnog komt hier regelmatig een haan de keuken inlopen om te kijken of er nog wat te bietsen valt.
Leuk leuk !!!!quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:59 schreef SHE het volgende:
kippies !
Erg koel..ik wil ze ook..en een geitje!
Geen haan nemen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:49 schreef Mirage het volgende:
het is dat mijn man ze waarschijnlijk de nek om zou draaien 's ochtends vroeg...
tok tok tok ? (eigenlijk klinkt het als pok pok pok )quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen haan nemen.
Kippen maken geen herrie.
die van jou misschien niet...quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen haan nemen.
Kippen maken geen herrie.
die van mij dus wel degelijk!quote:Op maandag 20 juni 2005 23:28 schreef moussy het volgende:
Het kraaien der hanen is gewoon kut. en ja ze vinden het gezellig, tot je in de winter zit en je een nachtbraker bent. Onze hanen zijn er aan gewend dat als in de winter het keukenlicht aan gaat, er wat lekkers voor ze uit de koelkast KWAM!! Ja kwam, als je om 3 uur moet piesen en dorst hebt, en geen zin hebt in lauwe cola, komen er kippen en hanen naar buiten rennen en roepen je vanuit de tuin toe dat je op moet schieten met dat vreten. Maar hey, licht is licht, dus we melden ons gewoon áltijd als er een lampje aan gaat in het donker. Oftewel, wij doen tegenwoordig alles op de tast in de keuken vanaf dat het schemerig is gewroden. en aan de ren hebben we al lappen donkerblauw zeil getimmerd. Ze slapen verplicht van een uur of 22 (laatste rondje tuin) tot een uur of 8, zodat het gekukel en geschreeuw (kippen tokken niet, nee, die schreeuwen) geïsoleerd is.
Maar... vlak de dames kip en co niet uitAls je een ei uitkakt moet dat met een hoop bombarie gemeld worden aan de andere dame-kippetjes. Als er een kip broeds is komt ze met een hoop getter het hok uit en meldt de mede-kipjes en hanen dat ze HIER is en dat ze NU gaat kakken en NU gaat eten en dat iedereen ver uit de buurt moet blijven.
Een kat in de tuin, veel teringherrie uit het kippenhok. Een musje, een muisje, een hond, een bal, een kind dat op een skippiebal zit, een speelgoedautootje dat voorbija komt zetten, alles wordt verwelkomt met een lange nek en een hoop herrie.
Oftewel, zodra er kipjes en haantjes gemaakt-gekloont of gefokt worden zónder stembandjes, zijn wij de eerste die ze halen.
Dat moet je die krieltjes van mij ff komen uitleggen want die snappen dat nietquote:
gloeiende *************. Altijd vervelend als je zusje op jou account gaat postenquote:Op zondag 12 juni 2005 17:12 schreef thijsk87 het volgende:
2 hokken voor je kippen? in je tuin???![]()
![]()
leuk.....
of zijn t de zelfde??
en daar kom je een maand later pas achter?quote:Op zondag 10 juli 2005 20:58 schreef thijsk87 het volgende:
gloeiende *************. Altijd vervelend als je zusje op jou account gaat posten![]()
LOLquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:43 schreef moussy het volgende:
[..]
die van jou misschien niet...
[..]
die van mij dus wel degelijk!
Ja goed hequote:Op zondag 10 juli 2005 21:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
en daar kom je een maand later pas achter?
Nee hoor kippen maken gewoon óók lawaai, die van mij gaan vreselijk te keer voor ze een eitje leggen en daarna trouwens óókquote:Op zondag 10 juli 2005 21:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Arme jij, maar het is ook een beetje je eigen schuld, je hebt de kippen geleerd dat als het licht aangaat er vreten te halen is.
Stankoverlast of de boel omgraven, tja dat hangt af van de hoeveelheid ruimte. Bij 20 m2 krijg je dat snel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:05 schreef Lllaura het volgende:
Hoi,
Wij hebben een afgezet stuk tuin van zo'n 20 m2 waar drie dwergkonijntjes op lopen.
Ik zou heel graag een kippetje erbij willen, maar ik weet niet of dit samen gaat met konijntjes... Vooral dwergjes kunnen nogal 'ns krengerig doen.En kan je een kip makkelijk alleen houden of vindt ze het gezelliger om er een vriendin bij te hebben?
Daarnaast ben ik bang dat kippen er een ontzettende puinhoop van maken en gaan stinken. Er ligt nu gras op dat stuk tuin. Zou dat zo blijven met één of twee kippetjes of gaan ze het helemaal omploegen?
Een hoop vragen dus!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |