abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53029077
We hebben al enige tijd kippetjes, van 1 zijn we zeker dat het een haan is en van de anderen twijfelden we steeds omdat ze nog vrij jong waren toen we ze kregen. Steeds als ik een exemplaar betrapte op kukelen greep ik hem en bracht ik hem terug naar de leverancier.
Op een dag kreeg ik een hele dikke hen mee, die gegarandeerd eieren legde.
Een aantal weken gingen voorbij en er gebeurde niets, toen er ineens 3 eieren in het hok lagen
Oudste was dolgelukkig en had de eieren weggehaald en toen begon het wachten op het volgende ei..dat kwam maar niet.
Na een ruime week kwamen we op het heldere idee de eieren terug te leggen omdat de hen misschien broeds was en daarom geen nieuwe eieren legde.
We hebben de eieren in het hok terug gelegd en 2 dagen later dat madam inderdaad te broeden
Via iemand hebben we er nog 5 eieren bij gekregen die misschien wel bevrucht waren en die hebben we er bij geschoven. Het grote wachten kon beginnen.
Enkele weken later, afgelopen donderdagavond, was de hen van de eieren af en zat in het hok. De eieren waren koud
Vriendlief heeft de eieren weggehaald en op de aanrecht gelegd om ze weg te gooien.
Ik lag op de bank tv te kijken toen ik ineens gepiep hoorde. Ik dacht eerst nog dat het van de tv was maar kater hoorde ik het nog eens
Ik ging luisteren en er was een ei met barstjes en daar kwam een hoop gepiep uit! Ik heb het ei wat open gemaakt en het vliesje doorgebroken en vervolgens hebben we het ei, en de andere eieren, weer in het kippenhok gelegd. Mevrouw de hen zat in de kippenren, breeduit op de grond en toen we haar optilden om haar in het nachthok op de eieren te zetten, bleek er een geel pluizebolletje onder te zitten
We hebben moederkip, haar eieren en het kuiken herenigd en afgewacht wat de nacht zou doen.
De volgende ochtend zat moeke nog op haar eieren en had het ene kuiken bij zich, dat was wel hoopvol

ik ga even wat foto`s uploaden en het vervolg schrijven. To be continued...
Saartje
pi_53029527
sowhee...!
pi_53029579
ZO! Die is goed met eieren!
  zaterdag 8 september 2007 @ 15:05:47 #4
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_53029642
Awwwwww
Ik ben lelijk.
  zaterdag 8 september 2007 @ 15:07:46 #5
121890 M42
I Love Techno!
pi_53029688
SWEET
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_53029795

[ Bericht 51% gewijzigd door senesta op 08-09-2007 16:25:23 ]
pi_53030250
Cool!
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_53030558
Gezellig die gezinsuitbreiding.
pi_53031057
Het vervolg..

Kuiken 1 is waarschijnlijk al eerder uit het ei gekropen dan we dachten want die is later op de dag naar buiten gevlucht en moeders is er achteraan geschoten. Ze liet de overige eieren dus weer in de steek
Overdag ging het nog wel want de zon stond op het hok en zo bleven ze warm maar toen moeders `s avonds besloot te overnachten in de ren, ver weg van de eieren, heb ik het al gekraakte ei mee naar binnen genomen en ben dat uit gaan pellen nadat het ietwat opgewarmd was.

Nadat kuikentje helemaal uitgepakt was heb ik het terug onder de lamp gelegd om op te drogen en zodat het vliesje van de buik los kon laten

Na een uurtje opdrogen hebben we het onder moeder geschoven omdat je nou eenmaal nergens zo lekker opwarmt als daar

De volgende morgen trof ik dit aan in het hok
Saartje
pi_53031073
Straks de rest, het verhaal is nog niet afgelopen
Saartje
pi_53033103
awhh
somewhere only we know.. thats the place to be
pi_53034041

[ Bericht 63% gewijzigd door BE op 08-09-2007 19:07:36 ]
  zaterdag 8 september 2007 @ 19:07:19 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53034396
Ik smelt helemaal!
  Jubileum moderator zaterdag 8 september 2007 @ 20:22:01 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53036272
Wat onwijs lief!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53036304
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 september 2007 @ 20:37:24 #16
163650 Greys
pi_53036681
Zucht
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 8 september 2007 @ 20:50:04 #17
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_53036964
Lieffff!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_53036968
deel III

Toen ik de andere eieren ging schouwen om te zien hoe het daar mee gesteld was (het risico van weggooien blijf je natuurlijk niet nemen) zag ik dat er 1 ei wat barstjes vertoonde en ook piepte
Ik heb een kikkervisjesbekijkbakje van de kinders genomen, daar nat keukenpapier in gedaan en er een bolletje boven gehangen. Bakthermometer er bij in om de temperatuur te checken en broeden maar
Na een klein uurtje zag ik dat ei 2 ook een barstje vertoonde.

Ik twijfel nu of ik die kuikentjes ook uit moet pellen en ze vanavond onder moeke moet schuiven, of het nog even aan moet kijken. Iemand enig idee?
Ik ga moeder en kuikens vanavond sowieso verplaatsen naar een oud konijnenhok met eigen ren, omdat het andere hok toch een beetje te onrustig was.
Tis wel een hele onderneming zo
Saartje
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 8 september 2007 @ 20:58:17 #19
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_53037151
Misschien nog even wachten?
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_53037188
Ja misschien wel beter, maar ik zou het zo jammer vinden als ze dood gaan
Saartje
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 8 september 2007 @ 21:08:56 #21
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_53037423
Da's waar.
Misschien even een klein stukje open pellen? Sneak preview?
pi_53037551
Bij 1 heb ik dat inderdaad al gedaan, hou hem ook een beetje vochtig want ze drogen hard uit onder die lamp. Er is alleen nog niets veranderd de laatste uren..*nagelsbijt*
Saartje
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 8 september 2007 @ 21:14:40 #23
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_53037558
Komt wel goed! Anders pel je die ene nog iets uit?
pi_53037601
Ga ik zo doen Dan kan ik altijd nog wat uurtjes afwachten, weet alleen niet of het te lang gaat duren als ik tot morgenochtend wacht..
Saartje
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2007 @ 21:16:25 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53037622
heb je de eitjes ook vochtig gemaakt (ik zie de plantenspuit er naast staan)
dat kan het uitkomen vergemakkelijken.
tegen de tijd dat de eieren uitkomen hoor je ze tikken en piepen.
pellen moet je heel voorzichtig doen, echt stukje bij beetje, het kan een bloederige bende worden als je het te snel doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')