Tja..... Probleempje dan denk ik, sterkte!quote:Op maandag 26 november 2007 18:19 schreef rdkraker het volgende:
tja.. enige probleem is; heb vandaag omdat ik niet met veel geld over straat wil, het bedrag al overgemaakt. Zij zijn ook niet gek natuurlijk en hebben tot dat moment gewacht. Nou heb ik die stoelen eerlijk gezegd niet nodig en neem ik hem desnoods mee zonder, ben nl bang dat ik mijn geld voorlopig niet terugzie als ik annuleer...
Oeps ik hoop dat de auto zelf wel in orde is.... wat een firma......quote:Op maandag 26 november 2007 18:19 schreef rdkraker het volgende:
tja.. enige probleem is; heb vandaag omdat ik niet met veel geld over straat wil, het bedrag al overgemaakt. Zij zijn ook niet gek natuurlijk en hebben tot dat moment gewacht. Nou heb ik die stoelen eerlijk gezegd niet nodig en neem ik hem desnoods mee zonder, ben nl bang dat ik mijn geld voorlopig niet terugzie als ik annuleer...
zo, gevalletje lange tenen ??quote:Op maandag 26 november 2007 19:42 schreef snarfbreda het volgende:
Waarom vermeld je dat niet eerst even in je OP, VOOR!!! ik reageer.
heb ik ook meteen uitgeprint, net zoals alle foto's die ik daar heb gemaakt (met '7 persoons' op de voorruit).quote:Op maandag 26 november 2007 19:01 schreef koudhier het volgende:
Als je er trouwens een zaak van wil maken moet je wel aantonen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt. De advertentie waarin ze een 7 persoons auto aanprijzen zou handig zijn om te hebben. Dat geeft aan dat je toch ook wel 7 stoelen mocht verwachten.
Leek me gewoon vrij relevante info.quote:Op maandag 26 november 2007 19:59 schreef rdkraker het volgende:
[..]
zo, gevalletje lange tenen ?? >:)
Nonsens. Jij hebt gewoon recht op die stoelen.quote:Op maandag 26 november 2007 18:19 schreef rdkraker het volgende:
Niet meer als je zelf aan het gesprek deelneemtquote:Op maandag 26 november 2007 17:50 schreef snarfbreda het volgende:
Je moet trouwens zelf nog nadrukkelijk toestemming geven om een gesprek op te mogen nemen dus lijkt mij dat je gewoon van de hele koop moet afzien.
Sow...Iets met klok en klepel ofzo??? Dit snijd echt geen hout wat jij zegt. Het is zeker geen onverschuldigde betaling.quote:Op maandag 26 november 2007 22:46 schreef sanger het volgende:
Koop ontbinden en geld terugeisen kan gewoon. Er is dan namelijk sprake van een onverschuldigde betaling. Google dar maar eens op
Ik werd paar maanden geleden opgebeld door orange (mijn provider) en bij het veranderen van abbonementsvorm moest op op band toestemming geven voor het gesprek en de verandering.quote:Op maandag 26 november 2007 22:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet meer als je zelf aan het gesprek deelneemt
Een onverschuldigde betaling is als er een betaling is gedaan zonder (aanwijsbare) tegenprestatie. Dus niet alleen als je per ongeluk iets overmaakt.quote:Op maandag 26 november 2007 22:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Sow...Iets met klok en klepel ofzo??? Dit snijd echt geen hout wat jij zegt. Het is zeker geen onverschuldigde betaling.
Dan zou hij namelijk per ongeluk geld gestort hebben op de rekening van die garage, en dat is hier niet het geval.
Dat is waarschijnlijk voor de provider intern. Wettelijk gezien is er echter geen noodzaak toe.quote:Op maandag 26 november 2007 22:55 schreef snarfbreda het volgende:
[..]
Ik werd paar maanden geleden opgebeld door orange (mijn provider) en bij het veranderen van abbonementsvorm moest op op band toestemming geven voor het gesprek en de verandering.
Nee, van een onverschuldigde betaling is sprake wanneer de één aan de ander een goed (of geldsom) heeft gegeven zonder een rechtsgrond. In dit geval is er wel sprake van een rechtsgrond. Er is namelijk geld overgemaakt aan de hand van een overeenkomst. Dit kan dus nooit een onverschuldigde betaling zijn, ook niet als later de overeenkomst ontboden wordt. Je geld kan je wel terugvorderen, maar niet onder de noemer van onverschuldigde betaling. Zo werkt dat niet.quote:Op maandag 26 november 2007 23:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Een onverschuldigde betaling is als er een betaling is gedaan zonder (aanwijsbare) tegenprestatie. Dus niet alleen als je per ongeluk iets overmaakt.
Hij heeft geld overgemaakt, terwijl de koop ontbonden is/wordt. Dus er is geen tegenprestatie voor de overboeking. Feitelijk zou je zelfs kunnen zeggen dat de overboeking per ongeluk toch is uitgevoerd ondanks dat de koop niet doorging.
Maak ze duidelijk dat ze geen schijn van kans hebben als je gerechtelijke stappen onderneemt.quote:Op maandag 26 november 2007 17:37 schreef rdkraker het volgende:
(....) Iemand tips?
Hmm ok goed argument!quote:Op maandag 26 november 2007 23:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk voor de provider intern. Wettelijk gezien is er echter geen noodzaak toe.
Denk jij anders dat Peter R. de Vries iedere keer vooraf toestemming vraagt?
3. Nog bonter: ze wachten met die mededeling tot na betaling! (de koop is immers zaterdag al gesloten waarna verkoper de kaken nog op elkaar hield)quote:Op maandag 26 november 2007 21:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nonsens. Jij hebt gewoon recht op die stoelen.
1. Auto stond geadverteerd met die stoelen.
2. Auto stond geadverteerd als 7 persoons.
3. Er is ALLE gelegenheid om jou vóór de koop te vertellen dat die stoelen er niet bij horen. Zelfs dat mag niet, want hij staat geadverteerd mét stoelen. Maar dat doen ze niet; ze wachten met die mededeling tot na de koop.
Ik zou zeggen: Ga erheen, blijf rustig en haal de politie erbij.
In mijn ogen is er juist geen sprake van een rechtsgrond, de koopovereenkomst is dan immers ontbonden. Dus er is geen verkoopovereenkomst meer. Overigens is deze hele discussie (nog) niet van toepassingquote:Op dinsdag 27 november 2007 00:05 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nee, van een onverschuldigde betaling is sprake wanneer de één aan de ander een goed (of geldsom) heeft gegeven zonder een rechtsgrond. In dit geval is er wel sprake van een rechtsgrond. Er is namelijk geld overgemaakt aan de hand van een overeenkomst. Dit kan dus nooit een onverschuldigde betaling zijn, ook niet als later de overeenkomst ontboden wordt. Je geld kan je wel terugvorderen, maar niet onder de noemer van onverschuldigde betaling. Zo werkt dat niet.
Ach ja daar heb je ook weer gelijk inquote:Op maandag 26 november 2007 20:47 schreef snarfbreda het volgende:
[..]
Leek me gewoon vrij relevante info.
Jij bent degene die straks met lange tenen een paar autostoelen moet gaan kopen.
Mjah ik doe nooit serieus en nu wel an dan is het weer voor niks.
Jee jij hebt je oordeel lekker snel klaar vriend!!quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:22 schreef Strolie75 het volgende:
Door slappe en naieve figuren als TS komen dat soort bedrijven steeds maar weer weg met dit soort acties.
"Hey, bedankt dat je het geld zo snel hebt overgemaakt. Ow ja, die achterstoelen horen niet bij de auto, mogen we nog even vangen? Anders schroeven we ze eruit!"![]()
"Owkee"
!!!eins:D !1111:!!
;D
![]()
Niet dreigen, maar subtiel zeggen dat je weet dat je in je recht staat en dat ze geen schijn van kans hebben als je het laat aankomen op een juridisch proces. Geef ze te kennen dat je meer verstand vn zaken hebt dan zij.quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:42 schreef rdkraker het volgende:
[..]
Jee jij hebt je oordeel lekker snel klaar vriend!!![]()
Het type heren wat die tent runt wordt mij nu steeds duidelijker... wat moet ik doen- die vent in elkaar trimmen als hij mn geld of mn stoelen niet geeft...? Tuurlijk leg ik me er niet bij neer en krijgt hij een advocaat oid aan zn broek. Maar dat soort types kennende ga ik daar dus niet lopen dreigen...
Hij heeft niet snel zijn oordeel klaar maar las domweg wat ik ook las:quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:42 schreef rdkraker het volgende:
Jee jij hebt je oordeel lekker snel klaar vriend!!![]()
Het type heren wat die tent runt wordt mij nu steeds duidelijker... wat moet ik doen- die vent in elkaar trimmen als hij mn geld of mn stoelen niet geeft...? Tuurlijk leg ik me er niet bij neer en krijgt hij een advocaat oid aan zn broek. Maar dat soort types kennende ga ik daar dus niet lopen dreigen...
Dat jij er nu toch wat anders over denkt en bij nader inzien toch niet "zo maar" accoord gaat, kon hij niet ruiken. Onterechte flame dus.quote:Op maandag 26 november 2007 20:03 schreef rdkraker het volgende:
Denk dat ik gewoon accoor ga met 5 stoelen
quote:ANP 27-11-2007 - 13:00: auto valt van Emmaviaduct; nieuwsgierige fietser valt eveneens Een 39-jarige automobilist uit Groningen en zijn schoonvader die bij hem in de auto zat, zijn maandagmiddag gewond geraakt toen de auto waarin ze reden op het Emmaviaduct uit koers raakte en via de vangrail ongeveer acht meter naar beneden stortte. De auto kwam op de kop terecht en raakte totaal vernield. De beide slachtoffers werden door omstanders uit het wrak gehaald en konden even later door de ambulance worden overgebracht naar het ziekenhuis. Ze liepen vermoedelijk hoofd en nekletsel op en mogelijk nog andere inwendige verwondingen. De bestuurder kon geen duidelijke verklaring voor het ongeval geven. Volgens zijn verklaring werkte de besturing niet goed.
Tja, klopt helemaal.... daarom zal ik wel een paar nachten wakker liggen van het opgeven van mn principes... maar ja een mens moet toch rijden hequote:Op dinsdag 27 november 2007 15:26 schreef sanger het volgende:
En nu lukt het het bedrijf, dus doen ze het bij een andere koper ook
Mwoah, ik denk niet dat als dit bedrijf bot had gevangen bij jou, ze voortaan deze tactiek zouden laten varen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:29 schreef rdkraker het volgende:
Tja, klopt helemaal.... daarom zal ik wel een paar nachten wakker liggen van het opgeven van mn principes... maar ja een mens moet toch rijden he
Dank jequote:Op dinsdag 27 november 2007 15:34 schreef Vlindur het volgende:
Wat stom van je.
Heb er echt geen ander antwoord op. Je koopt een auto met 7 stoelen. Maar je krijgt er maar 5. En dan ga je er mee akkoord?! Oen!!
Dat is net zoiets als een trui kopen waar bij je de mouwen apart moet bij betalen. Dat doe je toch ook niet?
Echt stom van je.
Goeie verkoper, goed powerplayquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:24 schreef rdkraker het volgende:
Overigens bood hij zelf aan de koop te ontbinden maar ik was erg gecharmeerd van de auto en de prijs, zelfs met (maar) 5 stoelen....
Jawel maar open dan geen topic voor advies.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:09 schreef Slasher het volgende:
Als TS er tevreden mee is dan is het toch goed?
Ik niet, ik was gewoon voor nakoming gegaan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:04 schreef r_one het volgende:
Hoewel ik het persoonlijk had laten ontbinden (vertrouwenskwestie)
Mogelijk maar in het geval van een auto blijf ik dan wantrouwend wat er aan verzwegen gebreken inzit (occasion) of over de aftersales/beurten in de nabije toekomst (nieuwkoop). Het vertrouwen in het totale product is dan weg bij mij en op een auto wil ik blind op kunnen vertrouwen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik niet, ik was gewoon voor nakoming gegaan.
Maar ja, als jij er blij mee bent, TS... ik vind dit geen 'reserverits', maar meer een broekspijp of zo.
Dan moet je sowieso geen Renault nemen. Dus in dat opzicht maakt het toch niet uit....quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Mogelijk maar in het geval van een auto blijf ik dan wantrouwend wat er aan verzwegen gebreken inzit (occasion) of over de aftersales/beurten in de nabije toekomst (nieuwkoop). Het vertrouwen in het totale product is dan weg bij mij en op een auto wil ik blind op kunnen vertrouwen.
Maar was het b.v. een TV geweest waar je bij moest betalen voor de afstandsbediening, dan had ik ook nakoming geeist.
Ik vind het ook geen broekspijp (die is onmisbaar) maar eerder een leren riem.
Nou ja, als je een zevenpersoons auto koopt is het toch wel een onmisbaar onderdeel voor die laatste twee, maar ik snap je punt, de auto kan zonder ook rijden.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:30 schreef r_one het volgende:
Ik vind het ook geen broekspijp (die is onmisbaar) maar eerder een leren riem.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:38 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dan moet je sowieso geen Renault nemen. Dus in dat opzicht maakt het toch niet uit....
Wat door de dealer bestreden wordt en daar hebben we in laatste instantie de civielrechter voor. Zou leuk worden als bij elk meningsverschil in het consumentenrecht de politie moet komen opdraven omdat het ook de facto diefstal (in de zin van het strafrecht) zou zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:54 schreef Sloggi het volgende:
diefstal omdat TS de auto heeft gekocht en vervolgens gaat de garagehouder stoelen uit de auto van TS schroeven, terwijl TS wel heeft betaald voor die stoelen.
Duidelijk. Blijft oplichting over...quote:Op woensdag 28 november 2007 15:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat door de dealer bestreden wordt en daar hebben we in laatste instantie de civielrechter voor. Zou leuk worden als bij elk meningsverschil in het consumentenrecht de politie moet komen opdraven omdat het ook de facto diefstal (in de zin van het strafrecht) zou zijn.
Diefstal is je iets toe-eigenen wat een ander behoort, de auto was nog niet overgedragen en daarmee was de koop nog niet afgerond. Als b.v. de garage bij een beurt de stoelen eruitschroeft, achterover drukt en zich feitelijk toeeigent, dán is er pas sprake van diefstal.
Is al onverenigbaar met ...quote:Op woensdag 28 november 2007 21:05 schreef Sloggi het volgende:
Duidelijk. Blijft oplichting over...
quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:24 schreef rdkraker het volgende:
Overigens bood hij zelf aan de koop te ontbinden
Nee dan neem je hem gewoon mee, maar om het in computers uit te leggen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:40 schreef rdkraker het volgende:
[..]
Dank je![]()
Ander voorbeeld:
Ik koop een hele mooie jas voor een goede prijs in de uitverkoop. Asl ik m ophaal zit er niet zoals afgesproken een reserverits bij. Laat ik de jas liggen en ga ik me rot zoeken naar een andere? Of kies ik eieren voor mn geld en laat ik die reserverits die ik toch niet nodig heb lekker zitten...?
(om maar in de kleding te blijven he...)
maw: ben ik een oen als ik heb wat ik hebben wil voor weinig geld terwijl ik meer had kunnen krijgen (wat ik niet nodig heb!) met heeeeel veeeel moeite?
Soms is het best handig een topic van A tot Z te lezen voordat je reageert ...quote:Op donderdag 29 november 2007 12:54 schreef GemMagic het volgende:
Het zal mij benieuwen of je schoonvader de stoeltjes meekrijgt. Ik ga er vanuit van wel.
En misschien kun je de betreffende handelaar reviewen op garagetest punt nl zodat anderen er niet zo snel kopen.
En dat is dan weer niet geldig tenzij van tevoren is aangegeven dat het gesprek opgenomen wordt.quote:Op maandag 26 november 2007 17:41 schreef Damzkieee het volgende:
Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, maar zeer moeilijk aan te tonen, tenzij, zoals Snarfbreda zegt, het gesprek is opgenomen.
Eén van de betrokken partijen moet zijn toestemming geven. Jij bent 1 van de partijen. Probleem opgelost. Niet strafbaar.quote:En dat is dan weer niet geldig tenzij van tevoren is aangegeven dat het gesprek opgenomen wordt.
Whahahaquote:
"Prijs is per stoel" en er staat "N.O.T.K"quote:
Nee, hij heeft er toch van afgezienquote:Op donderdag 29 november 2007 22:40 schreef TheFrankey het volgende:
maar zijn het jouw stoelen?
Het bod staat er nu nog wel, maar je bied zeker ieder uur nu?quote:Op donderdag 29 november 2007 22:11 schreef rdkraker het volgende:
Had trouwens nog een mooi bod gedaan op mijn stoelen met adres "nietopbiedenditzijnoplichters"@ hotmail
Hebben ze weggehaald... vreemd
Jaja je reacties laat zien dat je er toch anders over denkt, maar vooruit je had al een naam voor jezelf bedacht.quote:Denk dat ik gewoon accoor ga met 5 stoelen; zij hopen natuurlijk dat ik bij ga betalen (no way) maar eigenlijk waren het toch al sta- in-de wegs en recht halen (of mn geld terug halen) wordt een drama bij zon ballentent....
Fok! is nou eenmaal zo....quote:Op vrijdag 30 november 2007 06:44 schreef rdkraker het volgende:
Waar ik een beetje van baal is het persoonlijke oordeel over mij van iedereen. Ik vraag om tips, ben daar blij mee en neem die in overweging, en neem op een gegeven moment een besluit. Is dat besluit ideaal? Nee, ik had ook graag mijn 7 stoelen gehad maar heb voor de makkelijkere weg gekozen. Daar mag inhoudelijk iedereen van vinden wat ie vindt. Veel hadden het blijkbaar anders gedaan, prima, alle respect voor.
Maar ga mij niet persoonlijk uitmaken voor vul maar in wat ik allemaal niet voorbij heb zien komen als je me niet kent. Ik had gehoopt op een inhoudelijke discussie, niet een waardeoordeel.
Je hebt wmb. wel gedeeltelijk gelijk, door alle onzin-reacties gaat je topic kaduuk/kom je niet veel zinnigs te weten. Maar Fok is een "internet forum" en niet een advocatenkantoor dat op alle vragen een handig/nuttig antwoord heeft; en dan systematisch vergeet een mooie rekening te sturen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 06:44 schreef rdkraker het volgende:
Maar ga mij niet persoonlijk uitmaken voor vul maar in wat ik allemaal niet voorbij heb zien komen als je me niet kent. Ik had gehoopt op een inhoudelijke discussie, niet een waardeoordeel.
precies, dacht ik ook. Thanxquote:Op zaterdag 1 december 2007 14:15 schreef Chadi het volgende:
Als het voor JOU een goede deal is ook met 5 stoelen moet je het doen en als die persoon ook aanbiedt je het geld terug te geven sta je een beetje manco. Ik heb dat ook gehad met de sleutel van mijn auto. Ik had er 2 sleutels bij verwacht kreeg er maar 1 . Dan kan je zeggen bla zus en zo en er een rechtzaak van maken maar uiteindelijk schiet je er niks mee op. Wel frustrerend maar een nieuwe sleutel kostte me 150 euro inc. oude sleutel uit de boordcomp te halen. Terwijl mijn winst dik 1-2 ruggen is op die auto.
Jij bent er blij mee, en dat is natuurlijk het belangrijkste.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |