Tja..... Probleempje dan denk ik, sterkte!quote:Op maandag 26 november 2007 18:19 schreef rdkraker het volgende:
tja.. enige probleem is; heb vandaag omdat ik niet met veel geld over straat wil, het bedrag al overgemaakt. Zij zijn ook niet gek natuurlijk en hebben tot dat moment gewacht. Nou heb ik die stoelen eerlijk gezegd niet nodig en neem ik hem desnoods mee zonder, ben nl bang dat ik mijn geld voorlopig niet terugzie als ik annuleer...
Oeps ik hoop dat de auto zelf wel in orde is.... wat een firma......quote:Op maandag 26 november 2007 18:19 schreef rdkraker het volgende:
tja.. enige probleem is; heb vandaag omdat ik niet met veel geld over straat wil, het bedrag al overgemaakt. Zij zijn ook niet gek natuurlijk en hebben tot dat moment gewacht. Nou heb ik die stoelen eerlijk gezegd niet nodig en neem ik hem desnoods mee zonder, ben nl bang dat ik mijn geld voorlopig niet terugzie als ik annuleer...
zo, gevalletje lange tenen ??quote:Op maandag 26 november 2007 19:42 schreef snarfbreda het volgende:
Waarom vermeld je dat niet eerst even in je OP, VOOR!!! ik reageer.
heb ik ook meteen uitgeprint, net zoals alle foto's die ik daar heb gemaakt (met '7 persoons' op de voorruit).quote:Op maandag 26 november 2007 19:01 schreef koudhier het volgende:
Als je er trouwens een zaak van wil maken moet je wel aantonen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt. De advertentie waarin ze een 7 persoons auto aanprijzen zou handig zijn om te hebben. Dat geeft aan dat je toch ook wel 7 stoelen mocht verwachten.
Leek me gewoon vrij relevante info.quote:Op maandag 26 november 2007 19:59 schreef rdkraker het volgende:
[..]
zo, gevalletje lange tenen ?? >:)
Nonsens. Jij hebt gewoon recht op die stoelen.quote:Op maandag 26 november 2007 18:19 schreef rdkraker het volgende:
Niet meer als je zelf aan het gesprek deelneemtquote:Op maandag 26 november 2007 17:50 schreef snarfbreda het volgende:
Je moet trouwens zelf nog nadrukkelijk toestemming geven om een gesprek op te mogen nemen dus lijkt mij dat je gewoon van de hele koop moet afzien.
Sow...Iets met klok en klepel ofzo??? Dit snijd echt geen hout wat jij zegt. Het is zeker geen onverschuldigde betaling.quote:Op maandag 26 november 2007 22:46 schreef sanger het volgende:
Koop ontbinden en geld terugeisen kan gewoon. Er is dan namelijk sprake van een onverschuldigde betaling. Google dar maar eens op
Ik werd paar maanden geleden opgebeld door orange (mijn provider) en bij het veranderen van abbonementsvorm moest op op band toestemming geven voor het gesprek en de verandering.quote:Op maandag 26 november 2007 22:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet meer als je zelf aan het gesprek deelneemt
Een onverschuldigde betaling is als er een betaling is gedaan zonder (aanwijsbare) tegenprestatie. Dus niet alleen als je per ongeluk iets overmaakt.quote:Op maandag 26 november 2007 22:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Sow...Iets met klok en klepel ofzo??? Dit snijd echt geen hout wat jij zegt. Het is zeker geen onverschuldigde betaling.
Dan zou hij namelijk per ongeluk geld gestort hebben op de rekening van die garage, en dat is hier niet het geval.
Dat is waarschijnlijk voor de provider intern. Wettelijk gezien is er echter geen noodzaak toe.quote:Op maandag 26 november 2007 22:55 schreef snarfbreda het volgende:
[..]
Ik werd paar maanden geleden opgebeld door orange (mijn provider) en bij het veranderen van abbonementsvorm moest op op band toestemming geven voor het gesprek en de verandering.
Nee, van een onverschuldigde betaling is sprake wanneer de één aan de ander een goed (of geldsom) heeft gegeven zonder een rechtsgrond. In dit geval is er wel sprake van een rechtsgrond. Er is namelijk geld overgemaakt aan de hand van een overeenkomst. Dit kan dus nooit een onverschuldigde betaling zijn, ook niet als later de overeenkomst ontboden wordt. Je geld kan je wel terugvorderen, maar niet onder de noemer van onverschuldigde betaling. Zo werkt dat niet.quote:Op maandag 26 november 2007 23:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Een onverschuldigde betaling is als er een betaling is gedaan zonder (aanwijsbare) tegenprestatie. Dus niet alleen als je per ongeluk iets overmaakt.
Hij heeft geld overgemaakt, terwijl de koop ontbonden is/wordt. Dus er is geen tegenprestatie voor de overboeking. Feitelijk zou je zelfs kunnen zeggen dat de overboeking per ongeluk toch is uitgevoerd ondanks dat de koop niet doorging.
Maak ze duidelijk dat ze geen schijn van kans hebben als je gerechtelijke stappen onderneemt.quote:Op maandag 26 november 2007 17:37 schreef rdkraker het volgende:
(....) Iemand tips?
Hmm ok goed argument!quote:Op maandag 26 november 2007 23:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk voor de provider intern. Wettelijk gezien is er echter geen noodzaak toe.
Denk jij anders dat Peter R. de Vries iedere keer vooraf toestemming vraagt?
3. Nog bonter: ze wachten met die mededeling tot na betaling! (de koop is immers zaterdag al gesloten waarna verkoper de kaken nog op elkaar hield)quote:Op maandag 26 november 2007 21:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nonsens. Jij hebt gewoon recht op die stoelen.
1. Auto stond geadverteerd met die stoelen.
2. Auto stond geadverteerd als 7 persoons.
3. Er is ALLE gelegenheid om jou vóór de koop te vertellen dat die stoelen er niet bij horen. Zelfs dat mag niet, want hij staat geadverteerd mét stoelen. Maar dat doen ze niet; ze wachten met die mededeling tot na de koop.
Ik zou zeggen: Ga erheen, blijf rustig en haal de politie erbij.
In mijn ogen is er juist geen sprake van een rechtsgrond, de koopovereenkomst is dan immers ontbonden. Dus er is geen verkoopovereenkomst meer. Overigens is deze hele discussie (nog) niet van toepassingquote:Op dinsdag 27 november 2007 00:05 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nee, van een onverschuldigde betaling is sprake wanneer de één aan de ander een goed (of geldsom) heeft gegeven zonder een rechtsgrond. In dit geval is er wel sprake van een rechtsgrond. Er is namelijk geld overgemaakt aan de hand van een overeenkomst. Dit kan dus nooit een onverschuldigde betaling zijn, ook niet als later de overeenkomst ontboden wordt. Je geld kan je wel terugvorderen, maar niet onder de noemer van onverschuldigde betaling. Zo werkt dat niet.
Ach ja daar heb je ook weer gelijk inquote:Op maandag 26 november 2007 20:47 schreef snarfbreda het volgende:
[..]
Leek me gewoon vrij relevante info.
Jij bent degene die straks met lange tenen een paar autostoelen moet gaan kopen.
Mjah ik doe nooit serieus en nu wel an dan is het weer voor niks.
Jee jij hebt je oordeel lekker snel klaar vriend!!quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:22 schreef Strolie75 het volgende:
Door slappe en naieve figuren als TS komen dat soort bedrijven steeds maar weer weg met dit soort acties.
"Hey, bedankt dat je het geld zo snel hebt overgemaakt. Ow ja, die achterstoelen horen niet bij de auto, mogen we nog even vangen? Anders schroeven we ze eruit!"![]()
"Owkee"
!!!eins:D !1111:!!
;D
![]()
Niet dreigen, maar subtiel zeggen dat je weet dat je in je recht staat en dat ze geen schijn van kans hebben als je het laat aankomen op een juridisch proces. Geef ze te kennen dat je meer verstand vn zaken hebt dan zij.quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:42 schreef rdkraker het volgende:
[..]
Jee jij hebt je oordeel lekker snel klaar vriend!!![]()
Het type heren wat die tent runt wordt mij nu steeds duidelijker... wat moet ik doen- die vent in elkaar trimmen als hij mn geld of mn stoelen niet geeft...? Tuurlijk leg ik me er niet bij neer en krijgt hij een advocaat oid aan zn broek. Maar dat soort types kennende ga ik daar dus niet lopen dreigen...
Hij heeft niet snel zijn oordeel klaar maar las domweg wat ik ook las:quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:42 schreef rdkraker het volgende:
Jee jij hebt je oordeel lekker snel klaar vriend!!![]()
Het type heren wat die tent runt wordt mij nu steeds duidelijker... wat moet ik doen- die vent in elkaar trimmen als hij mn geld of mn stoelen niet geeft...? Tuurlijk leg ik me er niet bij neer en krijgt hij een advocaat oid aan zn broek. Maar dat soort types kennende ga ik daar dus niet lopen dreigen...
Dat jij er nu toch wat anders over denkt en bij nader inzien toch niet "zo maar" accoord gaat, kon hij niet ruiken. Onterechte flame dus.quote:Op maandag 26 november 2007 20:03 schreef rdkraker het volgende:
Denk dat ik gewoon accoor ga met 5 stoelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |