Kun je eens painten hoe dat eruit ziet?quote:Op maandag 26 november 2007 14:06 schreef pberends het volgende:
Zo, ik heb m'n Ducktales DVD2 (jaja, het leven is een wervelstorm) teruggebracht naar de Free Ruckerd Shop. De laatste aflevering was namelijk in het ENGELS ipv Nederlands. Terwijl de rest van de afleveringen wel Nederlands waren. Productiefout van Disney dus. Bovendien koop je geen Ducktales met de Nederlandse versie, als de DVD-boxen in het Engels al jaren te koop waren.
Maar dat interesseert me geen reet. FRS is als verkoper eindverantwoordelijk. Officieel zou een bedrijf elk product dat ze binnen krijgen moeten controleren.
Zei dat wijf tegen mij: "Je kunt 'm inruilen voor iets anders"
Ik: "Ik wil gewoon m'n geld terug"
Zij: "Dat kan eigenlijk niet"
Ik: "Jullie zijn als verkoper eindverantwoordelijk, bij elk bedrijf kun je je geld terugkrijgen bij een fout product, dat is wettelijk verplicht"
Toen kreeg ik toch nog m'n 10 euro terug. Stelletje fuckfaces. Ik koop echt nooit meer wat bij de Free Ruckerd Shop. Ik betaal met harde euro's, en bij een fout product wil ik ook harde euro's terug. Hans Breukhoven kan de vliegende vinketering krijgen.
Weet iemand trouwens welke wetten er zijn als een winkel je een fout product verkoopt? Waarop kun je altijd op terugvallen, ongeacht de voorwaarden van de winkel zelf?
Wat interesseert mij dat? I don't need fucking anything, anders had ik het al wel gekocht.quote:Op maandag 26 november 2007 14:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat jij zegt:
je kunt je geld volledig terugeisen.
ook kun je accepteren dat je iets anders voor dat bedrag mag uitkiezen
of uiteraard een vervanging van het product.
quote:Op maandag 26 november 2007 14:13 schreef pberends het volgende:
Wat interesseert mij dat? I don't need fucking anything, anders had ik het al wel gekocht.
Geld terugkrijgen moet altijd kunnen.
Dude, je vraagt er toch om?!quote:Weet iemand trouwens welke wetten er zijn als een winkel je een fout product verkoopt? Waarop kun je altijd op terugvallen, ongeacht de voorwaarden van de winkel zelf?
Misschien helpt het dat je volgende gewoon heengaat inplaats van mailen ;')quote:Op maandag 26 november 2007 14:24 schreef ruud_fr het volgende:
ik had een keer een paar dvd's gekocht en toen ik thuis kwam miste er een schijfje van een van de dvd's.
ik mailtje gestuurd, ze gingen het uitzoeken.
na een paar weken niets gehoord te hebben nog maar een mailtje gestuurd, weer uitzoeken.
natuurlijk nog weer niets gehoord, toen een boos mailtje en hebben ze maar tegoedbonnen opgestuurd.
Dan kun je nog meer ondeugdelijke producten van ze kopenquote:Op maandag 26 november 2007 14:24 schreef ruud_fr het volgende:
ik had een keer een paar dvd's gekocht en toen ik thuis kwam miste er een schijfje van een van de dvd's.
ik mailtje gestuurd, ze gingen het uitzoeken.
na een paar weken niets gehoord te hebben nog maar een mailtje gestuurd, weer uitzoeken.
natuurlijk nog weer niets gehoord, toen een boos mailtje en hebben ze maar tegoedbonnen opgestuurd.
Fout gelezen, sorryquote:Op maandag 26 november 2007 14:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
Dude, je vraagt er toch om?!
Ik geef antwoord op je eigen vraag en dan krijg ik zo'n antwoord.
Krijg zelf de vliegende vinketering, vent.
als er geen geldige reden is om het ding te ruilen, ja. in dit geval zat er gewoon een productiefout in.quote:Op maandag 26 november 2007 14:30 schreef Ultralaser het volgende:
Geld terug geven is wettelijk niet verplicht alleen bij kopen op afstand (internet aankopen). Anders volstaat ruilen volgens de wet. Het is service van de winkel als ze namelijk het geld terug geven een tegoedbon mag ook. Het is lullig maar toch is het zo.
ik kom niet zo vaak in het centrum van Rotterdam, ga er niet speciaal voor heenquote:Op maandag 26 november 2007 14:26 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Misschien helpt het dat je volgende gewoon heengaat inplaats van mailen ;')
Tien euro is tien euro, kan je 4 keer naar snackbar voor.quote:Op maandag 26 november 2007 14:31 schreef HostiMeister het volgende:
Nou poepoe, heb je ze toch even duidelijk gemaakt dat met jou als klant niet te fucken valt, jaja. Die tien euro lopen ze wel mooi mis, daar heb je ze toch goed tuk hoor!!
Lijkt me sterk dat het alleen bij webwinkels zo is.quote:Op maandag 26 november 2007 14:30 schreef Ultralaser het volgende:
Geld terug geven is wettelijk niet verplicht alleen bij kopen op afstand (internet aankopen). Anders volstaat ruilen volgens de wet. Het is service van de winkel als ze namelijk het geld terug geven een tegoedbon mag ook. Het is lullig maar toch is het zo.
Mensen zijn zielig, en jij al helemaal.quote:Op maandag 26 november 2007 14:29 schreef MahirBurekovic het volgende:
ducktales dvd... hoe zielig.
ja, want ik ben degene die een ducktales-dvd koopt en hem kijkt...quote:Op maandag 26 november 2007 14:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Mensen zijn zielig, en jij al helemaal.
Dat geldt als jij als consument je bedenkt ("ik vind de kleur niet mooi" dat soort dingen).quote:Op maandag 26 november 2007 14:30 schreef Ultralaser het volgende:
Geld terug geven is wettelijk niet verplicht alleen bij kopen op afstand (internet aankopen). Anders volstaat ruilen volgens de wet. Het is service van de winkel als ze namelijk het geld terug geven een tegoedbon mag ook. Het is lullig maar toch is het zo.
wat boeit dat nou weer, laat hem lekkerquote:Op maandag 26 november 2007 14:44 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
ja, want ik ben degene die een ducktales-dvd koopt en hem kijkt...
ik laat em toch ook lekker? neemt niet weg dat t triest is. tenzij ie 8 ofzo is, maar dat denk ik niet.quote:Op maandag 26 november 2007 14:48 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
wat boeit dat nou weer, laat hem lekker
Je zou het eens moeten doen.quote:Op maandag 26 november 2007 14:44 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
ja, want ik ben degene die een ducktales-dvd koopt en hem kijkt...
Onzin. Bij foutieve produkten heb je, volgens Europese wetgeving, 6 maanden om terug te gaan, en de consument hoeft in die tijd niet eens te bewijzen dat de fout door hem ontstaan is.quote:Op maandag 26 november 2007 14:44 schreef ictstadskanaal het volgende:
Bij de wet is geregelt dat je 1! week hebt om terug te gaan met het product.
Ook onzin.quote:(aangezien deze DVD wel werkt en op zich niet beschikbaar is in het nederlands zou je dus 1 aflevering moeten missen of in het engels kijken, mogen ze ook zeggen dat je een tegoed bon krijgt.)
Dit staat ook op de DVD box zelf.
Als 't je niet anstaat, kan je ook gewoon dit topic negeren hoor.quote:Op maandag 26 november 2007 14:49 schreef MahirBurekovic het volgende:
ik laat em toch ook lekker? neemt niet weg dat t triest is. tenzij ie 8 ofzo is, maar dat denk ik niet.
Ben ik helemaal mee eens, maar dat je hier dat semi-triomfantelijk komt verklaren hoe slecht de frs wel niet is en hoe geweldig jij wel niet bent opgekomen voor jouw klantrechten. Tja... beetje matig als je het mij vraagt. Ik zou er iig niet over vallen, je hebt je dvd en kunt hem kijken.quote:Op maandag 26 november 2007 14:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Tien euro is tien euro, kan je 4 keer naar snackbar voor.
Als mn reacties je niet aanstaan, kun je ze ook gewoon negeren hoor.quote:Op maandag 26 november 2007 14:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als 't je niet anstaat, kan je ook gewoon dit topic negeren hoor.
Over triest gesproken...
Nice tryquote:Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef MahirBurekovic het volgende:
Als mn reacties je niet aanstaan, kun je ze ook gewoon negeren hoor.
Over triest gesproken...
Jij bent triest omdat je iemand veroordeeld om helemaal niets.quote:Op maandag 26 november 2007 14:44 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
ja, want ik ben degene die een ducktales-dvd koopt en hem kijkt...
Wat loop je nou te ijlen man? Ik ben pissed off en opende daarom dit topic. Niet om triomfantelijk te doen.quote:Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ben ik helemaal mee eens, maar dat je hier dat semi-triomfantelijk komt verklaren hoe slecht de frs wel niet is en hoe geweldig jij wel niet bent opgekomen voor jouw klantrechten. Tja... beetje matig als je het mij vraagt. Ik zou er iig niet over vallen, je hebt je dvd en kunt hem kijken.
BW 7, Artikel 22quote:1.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a.
de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;
b.
de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
2.
De in lid 1 bedoelde bevoegdheden ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3.
3.
Voorzover daarvan in deze afdeling niet is afgeweken zijn op de in lid 1 onder b bedoelde bevoegdheid de bepalingen van afdeling 5 van titel 5 van Boek 6 omtrent ontbinding van een overeenkomst van overeenkomstige toepassing.
4.
De rechten en bevoegdheden genoemd in lid 1 en de artikelen 20 en 21 komen de koper toe onverminderd alle andere rechten en vorderingen.
veroordeeldquote:Op maandag 26 november 2007 15:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Jij bent triest omdat je iemand veroordeeld om helemaal niets.
Dat bedoel ik. Je reageert nooit inhoudelijk en hebt geen argumenten die echt ergens op slaan. Als ik fucking Sesemstraat op DVD wil kopen, dan doe ik dat gewoon, net zoals elk mens dat maar lekker voor zichzelf moet bepalen, en zich niet moeten laten tegenhouden door bekrompen idioten zoals jij.quote:
Er bestaat geen "niet goed, geld terug"-wet.quote:Op maandag 26 november 2007 14:44 schreef ictstadskanaal het volgende:
Bij de wet is geregelt dat je 1! week hebt om terug te gaan met het product.
Daarna kun je het vergeten. In die eerste week kan het dus ook zijn dat er wel een tegoed bon word gegeven omdat ze niet verplicht zijn je geld terug te geven na 24 uur.
Wees daarom slim en koop via internet, op alle online bestellingen zit een 2 weken niet TEVREDEN geld terug wet. Terwijl in de winkels zit een 1 week NIET GOED geld terug wet. (aangezien deze DVD wel werkt en op zich niet beschikbaar is in het nederlands zou je dus 1 aflevering moeten missen of in het engels kijken, mogen ze ook zeggen dat je een tegoed bon krijgt.)
Dit staat ook op de DVD box zelf.
Ik koop een product, en die moet 100% goed zijn, en niet 80%.quote:Op maandag 26 november 2007 15:24 schreef Luco het volgende:
dus pberends heeft 10 euro betaald, de hele DVD gekeken, behalve de laatste aflevering, om deze vervolgens weer terug te brengen... Crisis... Het is niet alsof in die laatste aflevering het hele verhaal duidelijk wordt... Ik vind je een zeurkous, die gewoon zn kop moet houden...
Lol. Argumenten waarom het triest is om op je twintigste (je zult helaas nog wel ouder zijn dan dat) Ducktales te kijken.quote:Op maandag 26 november 2007 15:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Je reageert nooit inhoudelijk en hebt geen argumenten die echt ergens op slaan. Als ik fucking Sesemstraat op DVD wil kopen, dan doe ik dat gewoon, net zoals elk mens dat maar lekker voor zichzelf moet bepalen, en zich niet moeten laten tegenhouden door bekrompen idioten zoals jij.
Ah, heb je je aandacht voor vandaag weer binnenquote:Op maandag 26 november 2007 15:29 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Lol. Argumenten waarom het triest is om op je twintigste (je zult helaas nog wel ouder zijn dan dat) Ducktales te kijken.
veroordeeldddddddddddddddddddddddddddddd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |