abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106135668
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:01 schreef MWP het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch, Wehkamp zal wel gebruik maken van een zogenaamde "payment service provider", een bedrijf wat voor Wehkamp betalingen in ontvangst neemt. Het rekeningnummer is dan van die payment provider (volgens mij Ogone bij de Wehkamp).

Zie je bij veel (kleine) winkeltjes ook als je pint, het rekeningnummer waar het geld naartoe gaat is dan niet van het winkeltje, maar van de transactieverwerker (bijv. CCV).

[..]

Dat moet je sowieso even doen, want uit de eerdere berichten blijkt dat Wehkamp dan uit zichzelf al met een oplossing komt (namelijk opnieuw bestellen maar dan met acceptgiro). :)
Maar het rekening nummer is een normaal bankrekening nummer. Ik weet niet if ik dat nummer hier neer mag zetten toch doe ik het 59.81.43.912 dat is um als jullie het daar ook naar over gemaakt hebben dan snap ik het niet meer :P
pi_106136414
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:29 schreef anthonyminnaar het volgende:

[..]

Maar het rekening nummer is een normaal bankrekening nummer.
Natuurlijk is het een normaal bankrekeningnummer. Er zijn geen "abnormale" bankrekeningnummers. Bedrijven hebben net zulke rekeningnummers als gewone consumenten en zijn 6, 7, 8 of 9 cijfers lang. ;)

Hou er rekening mee dat het rekeningnummer op de acceptgirokaart een ander rekeningnummer kan zijn dan het rekeningnummer voor iDeal, omdat die door verschillende payment providers worden afgerekend. Daarnaast hebben de meeste bedrijven ook meerdere rekeningen, dus veel schiet je met die informatie niet op.

Ik snap ook niet wat je nou precies wilt horen… of het rekeningnummer van Wehkamp is? Bel nou maar gewoon met Wehkamp en leg de situatie uit, dan komt het allemaal wel goed. :)

Als je bang bent dat je bent opgelicht door internetcriminelen via iDeal, dan kan ik je geruststellen: dat kan niet, want iDeal moet worden geactiveerd door de bank.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:35:27 #78
3415 Webby
1 omhoog!
pi_112468429
Dit probleem is blijkbaar al sinds 2007 aanwezig. Maar nu blijkt dat het is nog steeds is. Het is wel onderkent en soort van aangepakt door Wehkamp. Ik kreeg na anderhalve dag een email met de melding dat ik betaald heb zonder te bestellen (dat was me al duidelijk toen ik ineens weer terug in de winkelmand kwam na het bevestigen van de bestelling). De geboden oplossing in de automatisch gegenereerde email is inderdaad nogmaals bestellen met acceptgiro. Helaas kan een waardebon niet nogmaals gebruikt worden, dus is de 2e bestelling duurder. Dit zal nog wel even duren voor het rond is. Voor mij ook de laatste Wehkamp bestelling ooit.
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_131754881
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:25 schreef Dromer het volgende:
Laat het topic elke keer maar gekickt worden. Zo wordt duidelijker en duidelijker wat een waardeloos bedrijf Wehkamp is.
Sorry voor de kick, maar bij mij is het nu ook gebeurd met GTA V...
Man man man, wat een * bedrijf!
pi_142366066
Verdomme Wehkamp... Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Ik heb een tablet besteld voor 100 euro, betaald en al, en nu staat er dat ik niks besteld heb en ik heb ook geen mail ontvangen. Ik heb hun al een mailtje verstuurd maar dit is echt klote want Ik heb de tablet met spoed nodig. Nu las ik net dat je reactie krijgt binnen 14 dagen :') :') Ik raad iedereen af om hier iets te kopen.
pi_142366142
lijkt erop dat ze een oud database probleem hebben die ze niet fixen of gefixed krijgen
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:37:22 #82
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_142366199
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:33 schreef MonoIith het volgende:
Verdomme Wehkamp... Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Ik heb een tablet besteld voor 100 euro, betaald en al, en nu staat er dat ik niks besteld heb en ik heb ook geen mail ontvangen. Ik heb hun al een mailtje verstuurd maar dit is echt klote want Ik heb de tablet met spoed nodig. Nu las ik net dat je reactie krijgt binnen 14 dagen :') :') Ik raad iedereen af om hier iets te kopen.
Bellen helpt. Was in mijn opgelost daarmee. :)
(bijna net zo eng als naar buiten gaan, maar soms móet het)


Zie:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2010 20:29 schreef Dromer het volgende:

[..]

Klopt! Heb precies ditzelfde probleem gehad bij Wehkamp en telefonisch raadden ze dit ook aan (ze voerde de bestelling alsnog in met als optie acceptgiro die ik niet heb gebruikt) en dat is goedgekomen. (geen twee apparaten binnengekregen ;)) Blijkbaar kunnen ze voor ze met aanmaningen beginnen wel zien of er iets door jou betaald is of niet.

Wel waardeloos dat dit probleem daar al zo lang aanwezig is en ze het nog niet hebben opgelost.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_142383394
Ik heb inmiddels een mail ontvangen dat ik het idd via acceptgiro overnieuw(die ik niet hoef te betalen) moet doen. De bestelling is inmiddels geplaatst en ik verwacht morgen toch nog de tablet. Toch raar dat dit zo moet.
pi_142390185
Als ik het goed lees is het geenprobleem dat bij Wehkamp zit, maar dat de bestellers niet goed lezen en het betaalproces te vroeg afbreken.

Bij gebruik van de standaard iDeal-module op websites is het proces al volgt:
• klant plaatst artiekeln in winkelmandje
• in winkelmandje klikt de klant op 'betalen' en kiest daarbij voor iDeal
• iDeal betaalmodule wordt gestart
• de betaling wordt geëffectueerd door intoetsen TAN, signeercode, weet ik veel wat voor methode de bank van de klant hanteert
• klant krijgt de melding dat de betaling afgerond is
• daarbij staat ook dat, en hier komt het knelpunt, je op de knop 'terug naar winkelpagina', 'voltooien bestelling'of iets anders moet klikken om de BESTELLING af te ronden.

bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen waarbijdit in 98% van de gevallen de oorzaak was

Betalen is dus niet gelijk bestellen. Vergelijk het ermee dat je bij de supermarkt staat. Je gooit het spul bij de kassa op de band, de kassamiep scant de artikelenen daarbij gooit ze je boodschappen naar de andere kant van de lopende band, vervolgens geeft ze aan hoeveel ze van je krijgt, jij betaalt en loopt weg zonder de boodschappen in je tas te doen.
pi_142390312
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Als ik het goed lees is het geenprobleem dat bij Wehkamp zit, maar dat de bestellers niet goed lezen en het betaalproces te vroeg afbreken.

Bij gebruik van de standaard iDeal-module op websites is het proces al volgt:
• klant plaatst artiekeln in winkelmandje
• in winkelmandje klikt de klant op 'betalen' en kiest daarbij voor iDeal
• iDeal betaalmodule wordt gestart
• de betaling wordt geëffectueerd door intoetsen TAN, signeercode, weet ik veel wat voor methode de bank van de klant hanteert
• klant krijgt de melding dat de betaling afgerond is
• daarbij staat ook dat, en hier komt het knelpunt, je op de knop 'terug naar winkelpagina', 'voltooien bestelling'of iets anders moet klikken om de BESTELLING af te ronden.

bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen waarbijdit in 98% van de gevallen de oorzaak was

Betalen is dus niet gelijk bestellen. Vergelijk het ermee dat je bij de supermarkt staat. Je gooit het spul bij de kassa op de band, de kassamiep scant de artikelenen daarbij gooit ze je boodschappen naar de andere kant van de lopende band, vervolgens geeft ze aan hoeveel ze van je krijgt, jij betaalt en loopt weg zonder de boodschappen in je tas te doen.
Beetje kromme vergelijking aangezien een bestelling op internet geen fysiek product in.
Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
newb
pi_142390375
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:06 schreef WvdL het volgende:

[..]

Beetje kromme vergelijking aangezien een bestelling op internet geen fysiek product in.
Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
Voor zovere ik weet is dan niet Wehkamp de 'boosdoener' maar ogone (afhandelaar iDeal)
pi_142390444
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:10 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Voor zovere ik weet is dan niet Wehkamp de 'boosdoener' maar ogone (afhandelaar iDeal)
Ogone heeft ook de mogelijkheid om een "betalen gelukt" signaal terug te geven, het is aan de webshop zelf dan hoe daar mee om te gaan. Zonder het te te technisch te houden :P

Ik zeg dan ook niet dat er geen blaam is bij de gebruikers, aangezien als ze kunnne surfen ze ook kunnen lezen :D (en 50 toolbars installeren ;( )
newb
pi_142390506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:14 schreef WvdL het volgende:

[..]

Ogone heeft ook de mogelijkheid om een "betalen gelukt" signaal terug te geven, het is aan de webshop zelf dan hoe daar mee om te gaan. Zonder het te te technisch te houden :P

Ik zeg dan ook niet dat er geen blaam is bij de gebruikers, aangezien als ze kunnne surfen ze ook kunnen lezen :D (en 50 toolbars installeren ;( )
Ok, dat dat ook automatisch kan was mij even niet helder. Zal wel de 'advanced' versie van Ogone zijn dan. Dus dan treft Wehkamp wel blaam dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. ;-)

nogmaals, ik probeer gewoon de verhalen die ik gehoord heb te repliceren. Zelf heb ik absoluut geen programmeerervaring op dit gebied
  donderdag 17 juli 2014 @ 10:40:43 #89
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_142390935
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Als ik het goed lees is het geen probleem dat bij Wehkamp zit
bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen
Je bent echt totaal verkeerd geinformeerd. Ik heb ook iDeal geimplementeerd en op de achtergrond dient een proces te draaien die onafhankelijk is van de procedure. Dit proces controleert bij de iDeal service of er betalingen zijn gemaakt waarbij de klant niet is teruggekeerd naar de webshop.

De implementatie bij Wehkamp is onder de maat.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_142390973
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:06 schreef WvdL het volgende:

Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
Ik heb er met mijn webwinkel ook last van, en met mij velen anderen. Het zit nog lastiger dan je denkt. De klant verlaat namelijk de pagina nog bij de bank. Wanneer de betaling bij de bank is voltooid moet er inderdaad nog gebruik gemaakt worden van de "Klik hier om terug te gaan naar de webwinkel." voordat er een signaal van een voltooide betaling bij de Payment Service Provider aankomt. Doen klanten dat niet, komt dat signaal er ook nooit en komt de bestelling dus niet goed door.

Nu is het bij mijn webwinkel gelukkig zo dat ik wel de bestelling binnen krijg voordat ze naar de betaalpagina toe gaan en dus zie als een betaling niet goed is gegaan. Maar dan nog moet ik de betaling handmatig gaan opzoeken bij mijn PSP.
pi_142391303
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:42 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik heb er met mijn webwinkel ook last van, en met mij velen anderen. Het zit nog lastiger dan je denkt. De klant verlaat namelijk de pagina nog bij de bank. Wanneer de betaling bij de bank is voltooid moet er inderdaad nog gebruik gemaakt worden van de "Klik hier om terug te gaan naar de webwinkel." voordat er een signaal van een voltooide betaling bij de Payment Service Provider aankomt. Doen klanten dat niet, komt dat signaal er ook nooit en komt de bestelling dus niet goed door.

Nu is het bij mijn webwinkel gelukkig zo dat ik wel de bestelling binnen krijg voordat ze naar de betaalpagina toe gaan en dus zie als een betaling niet goed is gegaan. Maar dan nog moet ik de betaling handmatig gaan opzoeken bij mijn PSP.
"Alternatieve oplossing
We hebben een alternatieve oplossing gemaakt waarbij onze iDEAL Checkout plugin de order aanmaakt vóór de betaling wordt gestart. De order krijgt dan tijdelijk een "Wacht op betaling" status. In plaats van het Winkelwagen ID wordt nu het Order ID worden meegegeven als betaal referentie. De "automatische terugkoppeling" hoeft nu alleen de status bij te werken en kan dat doen zonder sessie informatie (waardoor dit altijd correct werkt). Nadeel van deze oplossing is echter dat het orderoverzicht in je webshop meer bestellingen kan bevatten die geannuleerd moeten worden."- http://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html

Om maar een voorbeeld te noemen :)
Het is ook maar net hoeveel geld/tijd/kennis hebt om alles zo te maken dat het 'perfect' werkt. Tuurlijk der zijn afwegingen die je als ondernemer moet maken, ik vind alleen niet dat bij voorbaat de 'klant' het fout doet :D

Dat is waar het mij omging :p
newb
pi_142391552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:56 schreef WvdL het volgende:

[..]

"Alternatieve oplossing
We hebben een alternatieve oplossing gemaakt waarbij onze iDEAL Checkout plugin de order aanmaakt vóór de betaling wordt gestart. De order krijgt dan tijdelijk een "Wacht op betaling" status. In plaats van het Winkelwagen ID wordt nu het Order ID worden meegegeven als betaal referentie. De "automatische terugkoppeling" hoeft nu alleen de status bij te werken en kan dat doen zonder sessie informatie (waardoor dit altijd correct werkt). Nadeel van deze oplossing is echter dat het orderoverzicht in je webshop meer bestellingen kan bevatten die geannuleerd moeten worden."- http://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html
Dat is dus wat ik ook gebruik.
quote:
Om maar een voorbeeld te noemen :)
Het is ook maar net hoeveel geld/tijd/kennis hebt om alles zo te maken dat het 'perfect' werkt. Tuurlijk der zijn afwegingen die je als ondernemer moet maken
Zolang de betaling niet is ontvangen door de Payment Service Provider, kun je als webwinkel helemaal niets doen. Die heeft immers ook een signaal nodig van de bank waarbij de betaling ontvangen is.
quote:
, ik vind alleen niet dat bij voorbaat de 'klant' het fout doet :D

Dat is waar het mij omging :p
In eerste instantie is het de fout van de klant. De klant is niet klaar met het bestellen en dient terug te keren naar de webwinkel. Wat dat betreft hebben klanten inderdaad een IQ van 40. Niet alleen als het om de betaling gaat. Controleren of je alles goed hebt ingevuld en gekozen gaat ook te vaak fout.

Fout van de bank is het signaal afgeven naar de klant dat alles in orde is en er niets meer gedaan hoeft te worden waardoor de klant de mist in gaat. De bank dient eigenlijk automatisch terug te keren naar de webwinkel toe nadat de betaling is voltooid. Dan kan deze fout niet meer ontstaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2014 11:12:51 ]
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:35:09 #93
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_142392129
Wat een minachting voor je klanten. Ik denk dat daar ook een stukje van de oorzaak ligt.
Het is me overigens in al de tijd dat ik iDeal gebruik alleen bij Wehkamp gebeurd. Toeval?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_142392653
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:35 schreef Dromer het volgende:
Wat een minachting voor je klanten. Ik denk dat daar ook een stukje van de oorzaak ligt.
Of ik die minachting wel of niet heb, die klant doet het toch wel verkeerd. :')
Het enige wat ik kan doen is het nog duidelijker proberen te maken. Maar op een gegeven moment houdt het ergens op. En dan ben ik altijd degene die het oplost.
pi_142395463
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:40 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Je bent echt totaal verkeerd geinformeerd. Ik heb ook iDeal geimplementeerd en op de achtergrond dient een proces te draaien die onafhankelijk is van de procedure. Dit proces controleert bij de iDeal service of er betalingen zijn gemaakt waarbij de klant niet is teruggekeerd naar de webshop.

De implementatie bij Wehkamp is onder de maat.
ik geef later toch al aan dat er OOK een stukje verantwoordelijkheid bij Wehkamp ligt. Dubbeltje, eerste rang etc...

Allereerst is het de klant die voortijdig het proces afbreekt. Ik vind dat je als winkel toch een bepaalde leesvaardigheid van je klant mag verwachten. Dat er alternatieve methodes zijn wil nog niet zeggen dat je die MOET gebruiken. Anders was het DE methode geweest en niet een alternatieve.
pi_142395822
"Allereerst is het de klant die voortijdig het proces afbreekt. Ik vind dat je als winkel toch een bepaalde leesvaardigheid van je klant mag verwachten. "

Mag je doen, doen ze alleen niet :p Vandaar mijn uitspraak ook, "klant is koning, met een iq van 50". Zoals Dimens zegt, hij mag altijd oplossen. Aangezien jij als ondernemer wilt verkopen moet je er vanuitgaan dat ik de minder bedeelden onder ons bij jou kunnen kopen.

Das alleen mijn persoonlijke filosofie over webshops <-> klanten :D

Verder dat wat hallmark zegt.
newb
pi_142396577
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:36 schreef SummerBreeze het volgende:
Allereerst is het de klant die voortijdig het proces afbreekt.
Allereerst is het Wehkamp die zijn webshop zo maakt, daarna komen de klanten pas in beeld.
pi_142396668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Allereerst is het Wehkamp die zijn webshop zo maakt, daarna komen de klanten pas in beeld.
Als we dan toch op die toer gaan:

dat wehkamp zijn site zo inelkaar heeft gedraaid/laten draaien is niet de oorzaak van het überhaupt fout gaan van de bestelling. Dat is alleen maar de oorzaak van het fout kùnnen gaan van een bestelling.
pi_142396761
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:11 schreef SummerBreeze het volgende:
Dat is alleen maar de oorzaak van het fout kùnnen gaan van een bestelling.
Precies en als je dus veel klanten hebt weet je dat het ook fout zal gaan. Men bestelt bij Wehkamp. Vervolgens betaalt men de bestelde producten (niet bestelde producten hoef je niet te betalen). Vervolgens is het dus de fout van Wehkamp dat de bestelde en betaalde producten niet geleverd worden omdat ze hun site zo hebben gebouwd dat men nog extra handelingen moet doen na sluiten van de overeenkomst.
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:58:45 #100
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_142398210
Ik denk dat het voor ontwikkelaars soms lastig is te denken als 'normale' mensen en digibeten.
'dat is toch logisch' roepen ze dan vast. ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')