Maar het rekening nummer is een normaal bankrekening nummer. Ik weet niet if ik dat nummer hier neer mag zetten toch doe ik het 59.81.43.912 dat is um als jullie het daar ook naar over gemaakt hebben dan snap ik het niet meerquote:Op woensdag 28 december 2011 17:01 schreef MWP het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, Wehkamp zal wel gebruik maken van een zogenaamde "payment service provider", een bedrijf wat voor Wehkamp betalingen in ontvangst neemt. Het rekeningnummer is dan van die payment provider (volgens mij Ogone bij de Wehkamp).
Zie je bij veel (kleine) winkeltjes ook als je pint, het rekeningnummer waar het geld naartoe gaat is dan niet van het winkeltje, maar van de transactieverwerker (bijv. CCV).
[..]
Dat moet je sowieso even doen, want uit de eerdere berichten blijkt dat Wehkamp dan uit zichzelf al met een oplossing komt (namelijk opnieuw bestellen maar dan met acceptgiro).
Natuurlijk is het een normaal bankrekeningnummer. Er zijn geen "abnormale" bankrekeningnummers. Bedrijven hebben net zulke rekeningnummers als gewone consumenten en zijn 6, 7, 8 of 9 cijfers lang.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:29 schreef anthonyminnaar het volgende:
[..]
Maar het rekening nummer is een normaal bankrekening nummer.
Sorry voor de kick, maar bij mij is het nu ook gebeurd met GTA V...quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:25 schreef Dromer het volgende:
Laat het topic elke keer maar gekickt worden. Zo wordt duidelijker en duidelijker wat een waardeloos bedrijf Wehkamp is.
Bellen helpt. Was in mijn opgelost daarmee.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:33 schreef MonoIith het volgende:
Verdomme Wehkamp... Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Ik heb een tablet besteld voor 100 euro, betaald en al, en nu staat er dat ik niks besteld heb en ik heb ook geen mail ontvangen. Ik heb hun al een mailtje verstuurd maar dit is echt klote want Ik heb de tablet met spoed nodig. Nu las ik net dat je reactie krijgt binnen 14 dagen![]()
Ik raad iedereen af om hier iets te kopen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:29 schreef Dromer het volgende:
[..]
Klopt! Heb precies ditzelfde probleem gehad bij Wehkamp en telefonisch raadden ze dit ook aan (ze voerde de bestelling alsnog in met als optie acceptgiro die ik niet heb gebruikt) en dat is goedgekomen. (geen twee apparaten binnengekregen) Blijkbaar kunnen ze voor ze met aanmaningen beginnen wel zien of er iets door jou betaald is of niet.
Wel waardeloos dat dit probleem daar al zo lang aanwezig is en ze het nog niet hebben opgelost.
Beetje kromme vergelijking aangezien een bestelling op internet geen fysiek product in.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Als ik het goed lees is het geenprobleem dat bij Wehkamp zit, maar dat de bestellers niet goed lezen en het betaalproces te vroeg afbreken.
Bij gebruik van de standaard iDeal-module op websites is het proces al volgt:
• klant plaatst artiekeln in winkelmandje
• in winkelmandje klikt de klant op 'betalen' en kiest daarbij voor iDeal
• iDeal betaalmodule wordt gestart
• de betaling wordt geëffectueerd door intoetsen TAN, signeercode, weet ik veel wat voor methode de bank van de klant hanteert
• klant krijgt de melding dat de betaling afgerond is
• daarbij staat ook dat, en hier komt het knelpunt, je op de knop 'terug naar winkelpagina', 'voltooien bestelling'of iets anders moet klikken om de BESTELLING af te ronden.
bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen waarbijdit in 98% van de gevallen de oorzaak was
Betalen is dus niet gelijk bestellen. Vergelijk het ermee dat je bij de supermarkt staat. Je gooit het spul bij de kassa op de band, de kassamiep scant de artikelenen daarbij gooit ze je boodschappen naar de andere kant van de lopende band, vervolgens geeft ze aan hoeveel ze van je krijgt, jij betaalt en loopt weg zonder de boodschappen in je tas te doen.
Voor zovere ik weet is dan niet Wehkamp de 'boosdoener' maar ogone (afhandelaar iDeal)quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:06 schreef WvdL het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking aangezien een bestelling op internet geen fysiek product in.
Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
Ogone heeft ook de mogelijkheid om een "betalen gelukt" signaal terug te geven, het is aan de webshop zelf dan hoe daar mee om te gaan. Zonder het te te technisch te houdenquote:Op donderdag 17 juli 2014 10:10 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Voor zovere ik weet is dan niet Wehkamp de 'boosdoener' maar ogone (afhandelaar iDeal)
Ok, dat dat ook automatisch kan was mij even niet helder. Zal wel de 'advanced' versie van Ogone zijn dan. Dus dan treft Wehkamp wel blaam dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. ;-)quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:14 schreef WvdL het volgende:
[..]
Ogone heeft ook de mogelijkheid om een "betalen gelukt" signaal terug te geven, het is aan de webshop zelf dan hoe daar mee om te gaan. Zonder het te te technisch te houden
Ik zeg dan ook niet dat er geen blaam is bij de gebruikers, aangezien als ze kunnne surfen ze ook kunnen lezen(en 50 toolbars installeren
)
Je bent echt totaal verkeerd geinformeerd. Ik heb ook iDeal geimplementeerd en op de achtergrond dient een proces te draaien die onafhankelijk is van de procedure. Dit proces controleert bij de iDeal service of er betalingen zijn gemaakt waarbij de klant niet is teruggekeerd naar de webshop.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Als ik het goed lees is het geen probleem dat bij Wehkamp zit
bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen
Ik heb er met mijn webwinkel ook last van, en met mij velen anderen. Het zit nog lastiger dan je denkt. De klant verlaat namelijk de pagina nog bij de bank. Wanneer de betaling bij de bank is voltooid moet er inderdaad nog gebruik gemaakt worden van de "Klik hier om terug te gaan naar de webwinkel." voordat er een signaal van een voltooide betaling bij de Payment Service Provider aankomt. Doen klanten dat niet, komt dat signaal er ook nooit en komt de bestelling dus niet goed door.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:06 schreef WvdL het volgende:
Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
"Alternatieve oplossingquote:Op donderdag 17 juli 2014 10:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb er met mijn webwinkel ook last van, en met mij velen anderen. Het zit nog lastiger dan je denkt. De klant verlaat namelijk de pagina nog bij de bank. Wanneer de betaling bij de bank is voltooid moet er inderdaad nog gebruik gemaakt worden van de "Klik hier om terug te gaan naar de webwinkel." voordat er een signaal van een voltooide betaling bij de Payment Service Provider aankomt. Doen klanten dat niet, komt dat signaal er ook nooit en komt de bestelling dus niet goed door.
Nu is het bij mijn webwinkel gelukkig zo dat ik wel de bestelling binnen krijg voordat ze naar de betaalpagina toe gaan en dus zie als een betaling niet goed is gegaan. Maar dan nog moet ik de betaling handmatig gaan opzoeken bij mijn PSP.
Dat is dus wat ik ook gebruik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:56 schreef WvdL het volgende:
[..]
"Alternatieve oplossing
We hebben een alternatieve oplossing gemaakt waarbij onze iDEAL Checkout plugin de order aanmaakt vóór de betaling wordt gestart. De order krijgt dan tijdelijk een "Wacht op betaling" status. In plaats van het Winkelwagen ID wordt nu het Order ID worden meegegeven als betaal referentie. De "automatische terugkoppeling" hoeft nu alleen de status bij te werken en kan dat doen zonder sessie informatie (waardoor dit altijd correct werkt). Nadeel van deze oplossing is echter dat het orderoverzicht in je webshop meer bestellingen kan bevatten die geannuleerd moeten worden."- http://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html
Zolang de betaling niet is ontvangen door de Payment Service Provider, kun je als webwinkel helemaal niets doen. Die heeft immers ook een signaal nodig van de bank waarbij de betaling ontvangen is.quote:Om maar een voorbeeld te noemen
Het is ook maar net hoeveel geld/tijd/kennis hebt om alles zo te maken dat het 'perfect' werkt. Tuurlijk der zijn afwegingen die je als ondernemer moet maken
In eerste instantie is het de fout van de klant. De klant is niet klaar met het bestellen en dient terug te keren naar de webwinkel. Wat dat betreft hebben klanten inderdaad een IQ van 40. Niet alleen als het om de betaling gaat. Controleren of je alles goed hebt ingevuld en gekozen gaat ook te vaak fout.quote:, ik vind alleen niet dat bij voorbaat de 'klant' het fout doet
Dat is waar het mij omging :p
Of ik die minachting wel of niet heb, die klant doet het toch wel verkeerd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:35 schreef Dromer het volgende:
Wat een minachting voor je klanten. Ik denk dat daar ook een stukje van de oorzaak ligt.
ik geef later toch al aan dat er OOK een stukje verantwoordelijkheid bij Wehkamp ligt. Dubbeltje, eerste rang etc...quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:40 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je bent echt totaal verkeerd geinformeerd. Ik heb ook iDeal geimplementeerd en op de achtergrond dient een proces te draaien die onafhankelijk is van de procedure. Dit proces controleert bij de iDeal service of er betalingen zijn gemaakt waarbij de klant niet is teruggekeerd naar de webshop.
De implementatie bij Wehkamp is onder de maat.
Allereerst is het Wehkamp die zijn webshop zo maakt, daarna komen de klanten pas in beeld.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:36 schreef SummerBreeze het volgende:
Allereerst is het de klant die voortijdig het proces afbreekt.
Als we dan toch op die toer gaan:quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Allereerst is het Wehkamp die zijn webshop zo maakt, daarna komen de klanten pas in beeld.
Precies en als je dus veel klanten hebt weet je dat het ook fout zal gaan. Men bestelt bij Wehkamp. Vervolgens betaalt men de bestelde producten (niet bestelde producten hoef je niet te betalen). Vervolgens is het dus de fout van Wehkamp dat de bestelde en betaalde producten niet geleverd worden omdat ze hun site zo hebben gebouwd dat men nog extra handelingen moet doen na sluiten van de overeenkomst.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:11 schreef SummerBreeze het volgende:
Dat is alleen maar de oorzaak van het fout kùnnen gaan van een bestelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |