abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:33:02 #259
18079 neok
all the way
pi_56055394
44% kans op 75 basis punten eraf op 30 januari Zie hier. Of zelfs al een half deze donderdag?

Amusant is het allemaal wel.
Buenos dias Tristeza
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:40:53 #260
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_56055648
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:32 schreef JimmyJames het volgende:
@elcastel Het karikaturale van mijn schets is u ontgaan?
Volledig ! Eerlijk gezegd.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:45:49 #261
18079 neok
all the way
pi_56055788
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:32 schreef JimmyJames het volgende:

Ben benieuwd wat morgen gaat brengen...
Volgende cijfers bv:

Consumer price index
CPI core
Industrial production
Home builders' index

Heb er geen goed oog op... Donderdag en vrijdag misschien iets rustiger, wie weet?
Buenos dias Tristeza
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:49:32 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56055908
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:33 schreef neok het volgende:
44% kans op 75 basis punten eraf op 30 januari
Iedereen is altijd maar op die FED rente gefocusseerd.
Maar wat nu als zo'n extreme rentestap opeens niet meer blijkt te werken?
Dan gaan we nog eens paniek zien.
Niet geheel hypothetisch, zie Japan 1989- ...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:00:16 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56056162
Edit: laat ook maar
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 januari 2008 @ 02:40:43 #264
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_56064850
Ik heb voor een prikkie de vierde editie van Hull's "Options, Futures, & other Derivates" aangeschaft. Momenteel is de zesde versie uit voor behoorlijk veel geld. Is de 4e versie anno '08 nog prima te gebruiken of zit ik goed met m'n '00 versie?

ik heb het idee dat het fundamenteel niet zo heel veel uitmaakt namelijk
pi_56066133
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:33 schreef neok het volgende:
44% kans op 75 basis punten eraf op 30 januari Zie hier. Of zelfs al een half deze donderdag?

Amusant is het allemaal wel.
ik zou er niet gelukkig mee zijn... wereldwijd zal dit grote koersdalingen betekenen. De FED heeft nu al cijfers die verder niemand weet...
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_56070033
Het gaat wederom hard vandaag. Toch vind ik de bedrijfscijfers waar mede op gereageerd wordt, wel meevallen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:29:56 #267
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56070241
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:20 schreef DIGGER het volgende:
Het gaat wederom hard vandaag. Toch vind ik de bedrijfscijfers waar mede op gereageerd wordt, wel meevallen.
Ja, gaat superhard. Niet eens een klein herstelletje na gisteren.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_56076060
En even een intraday herstel van 2% en nu weer down
  woensdag 16 januari 2008 @ 17:27:51 #269
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_56078092
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:20 schreef DIGGER het volgende:
En terecht, er moet nog veel meer af. En met een oplopende inflatie en de hoop op renteverlagingen kom je toch in een spagaat.

Ik heb trouwens maandenlang meegepost op het DFT forum over LCMG. Ik heb daar zelf ook (flink) verlies op gedraaid (het doel was een klein verlies wegwerken). Toen ik uitstapte merkte ik dat ik toch een beetje als verraaier werd gezien daar. Sindsdien krijg ik op elk advies wat ik geef een 'duim naar beneden' (wat betekend dat ze het niet echt waarderen).

Maar goed, dat gaat nu al zo gedurende een daling van nog eens 25% sindsdien, ik vraag me af of ze het echt niet zien daar ? En maarlullen over ik heb 20k van die dingen en ik weet wel hoe het zit ... Uiteraard is iedereen daar tegenwoordig LT belegger. [/verhaaltje]
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_56080504
quote:
Ik heb trouwens maandenlang meegepost op het DFT forum over LCMG. Ik heb daar zelf ook (flink) verlies op gedraaid (het doel was een klein verlies wegwerken). Toen ik uitstapte merkte ik dat ik toch een beetje als verraaier werd gezien daar. Sindsdien krijg ik op elk advies wat ik geef een 'duim naar beneden' (wat betekend dat ze het niet echt waarderen).
[/verhaaltje]
Ach, sommige mensen raken gehecht aan hun aandelen. Op het google finance forum van apple loopt 't bijvoorbeeld overal rond met van die typische amerikaanse oerdomme cowboy-figuren die denken dat een aandeel alleen kan stijgen... Dat zijn volgens mij hen die bij de komende crash enorm hard geraakt gaan worden.
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:09:09 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56082491
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 17:27 schreef elcastel het volgende:

[..]

En terecht, er moet nog veel meer af. En met een oplopende inflatie en de hoop op renteverlagingen kom je toch in een spagaat.

Maar goed, dat gaat nu al zo gedurende een daling van nog eens 25% sindsdien, ik vraag me af of ze het echt niet zien daar ? En maarlullen over ik heb 20k van die dingen en ik weet wel hoe het zit ... Uiteraard is iedereen daar tegenwoordig LT belegger. [/verhaaltje]
Dat soort fora heeft ook weinig met beleggen te maken. Er wordt meer een soort religie bedreven. Een rotsvast geloof in één of ander waardeloos aandeel dat ooit zal ontwaken en de wereld zal eens inzien wat een pareltje het eigenlijk is. Je ziet dat vooral bij aandelen die visueel goedkoop zijn (vooral pennystocks dus). LCMG is op zich nog een redelijk bedrijf, ik doel vooral op Sopheon e.d.

Wat betreft de recente dalingen van de gehele markt, het is een beginnetje maar het stelt nog steeds weinig voor. Er is pas 12% af van de S&P500 en koerswinstverhoudingen staan nog steeds ver boven het meerjarig gemiddelde. Pas bij een S&P500 van ~1000 komen we weer op interessante niveaus. De AEX zou je in de onderste helft van de 300's willen zien. Ik zeg niet dat we dat gaan halen, maar pas dan wordt ik weer echt enthousiast on te gaan kopen voor LT.

Het punt is: de lange termijn gemiddelde trailing k/w van de Amerikaanse markt is 14,6 en het gemiddelde reele rendement 6,9% (capital gain + dividend - inflatie). Die 6,9% per jaar is een mooi getal waar ik heel tevreden mee zou zijn op een LT portefeuille (genoeg om te kunnen stoppen met werken). Maar als je koopt op koersen die ruim boven de 14,6 liggen (terwijl de huidige k/w ook nog eens is berekend op de topwinsten van afgelopen jaar) dan is er weinig kans om dat rendement te halen. Je kunt nu best kopen voor LT maar je gemiddelde rendement zal dan waarschijnlijk lager liggen. Daarom is mijn target om in ieder geval onder het gemiddelde te kopen.

p.s. hieronder een oud plaatje dat loopt tot 2001. De bubble is mooi te zien en is duidelijk abnormaal in historische context. Huidige k/w ligt op ca 17, wat natuurlijk veel lager is dan de grote bubble maar nog steeds aan de bovenkant van de normale historische range.

Mijn reisverslagen
pi_56083015
Dat plaatje
2e wereldoorlog heeft de Amerikaanse beurs geen windeieren gelegd. Het einde daarentegen...

Persoonlijk moet ik in ieder geval eens leren uit te stappen als ik een bepaald rendement heb behaald.
2 tot 4 jaar geleden mijn portefeuille gekocht. 6 maanden geleden op 25000 euro winst (ong. 80% rendement) en sinds vandaag op bijna 1000 euro verlies...ben weer terug bij af
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:40:00 #273
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_56083418
Mooie post weer SeLang.
.
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:27 schreef Knipoogje het volgende:
Dat plaatje
2e wereldoorlog heeft de Amerikaanse beurs geen windeieren gelegd. Het einde daarentegen...

Persoonlijk moet ik in ieder geval eens leren uit te stappen als ik een bepaald rendement heb behaald.
2 tot 4 jaar geleden mijn portefeuille gekocht. 6 maanden geleden op 25000 euro winst (ong. 80% rendement) en sinds vandaag op bijna 1000 euro verlies...ben weer terug bij af
Wat ging er mis Knipoogje ? Zag je niks aankomen of dacht je dat het mee zou vallen ? Kortom, heb je wat geleerd ?
pi_56085076
quote:
Wat ging er mis Knipoogje ? Zag je niks aankomen of dacht je dat het mee zou vallen ? Kortom, heb je wat geleerd ?
Indertijd beetje zitten gokken met penny stocks TIE (gekocht op 0,50) en ROOD (gekocht op 0,61).
Beter Bed aangeschaft, KPN.

KPN zien stijgen tot 100% rendement. Beter Bed bijna zien verdubbelen en denken...blijft wel goed gaan, lange termijn enzo.

Ondertussen dalen TIE en ROOD langzaam en ik blijf er als angstige particulier lekker inzitten denkend dat als het tij keert, het ineens toch snel omhoog kan gaan.

Nu is BB inmiddels onder mijn aankoop koers (15), TIE is langzaam failliet aan het gaan en ROOD duikt ondanks een eindejaarspurt ineens toch onder de 0,40.

Ik heb geleerd om voortaan te verkopen als ik een leuk rendement heb behaald en vervolgens besluiten wat ik met het WINSTgeld ga doen.
  woensdag 16 januari 2008 @ 23:36:11 #275
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_56090263
ja maar, ja maar, ja maar ROOD komt binnenkort met een fantastisch product wat het gelijk een miljardenbedrijf maakt. Er zijn nu al vele prototypes en de eerste klanten zijn er ook al.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelijk verkopen die zooi, je verlies nemen en ervan leren.
pi_56090923
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:36 schreef Richie_Rich het volgende:
ja maar, ja maar, ja maar ROOD komt binnenkort met een fantastisch product wat het gelijk een miljardenbedrijf maakt. Er zijn nu al vele prototypes en de eerste klanten zijn er ook al.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelijk verkopen die zooi, je verlies nemen en ervan leren.
het is triest maar dat soort berichten zie je zo vaak op verschillende beleggers fora
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 17 januari 2008 @ 00:48:34 #277
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_56092057
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

het is triest maar dat soort berichten zie je zo vaak op verschillende beleggers fora
Ik vind het af en toe wel vermakelijk DFT/IEX

Overigens slaat Selang de spijker wel aardig op z'n kop door het te vergelijken met het bedrijven van een religie
pi_56093770
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik heb geleerd om voortaan te verkopen als ik een leuk rendement heb behaald en vervolgens besluiten wat ik met het WINSTgeld ga doen.
Wat te denken van mensen die in Ahold belegt hebben voor de lange termijn.
Dat hele lange termijn beleggen vind ik ook steeds minder aantrekkelijk. Zelfs al maakt een bedrijf mooie winsten worden ze afgekraakt door analisten en gokkers op de beurs. Als particulier weet je totaal geen richting te kiezen en je bent altijd te laat.
pi_56095030
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:27 schreef Knipoogje het volgende:
Tja, da's het kutte ervan. Als ik klaar ben met m'n promotie ga ik maar eens leren hedgen, daarmee voorkom je dat soort dingen.
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:49:17 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56095445
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 07:57 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Wat te denken van mensen die in Ahold belegt hebben voor de lange termijn.
Dat hele lange termijn beleggen vind ik ook steeds minder aantrekkelijk. Zelfs al maakt een bedrijf mooie winsten worden ze afgekraakt door analisten en gokkers op de beurs. Als particulier weet je totaal geen richting te kiezen en je bent altijd te laat.
1. Voor een belegger maakt het niets uit wat een analist ergens van vindt of als het wordt 'afgekraakt'. Uiteindelijk komt de waarde er altijd uit.
2. Als de koers daalt of stijgt betekent dat dat de laatst betaalde prijs anders is dan die ervoor. Maar koersfluctuaties hebben geen invloed op de waarde van het aandeel.
3. Die mensen die de grootste verliezen hebben gemaakt met Ahold zijn ingestapt op surrealistisch hoge koerswinst verhoudingen. Iedereen, inclusief ondeskundige beleggers konden dat weten.
4. De mensen die op veel lagere koersen hebben gekocht (bijv 10-15 euro) konden niet weten van de fraude en je had wat meer deskundigheid nodig om de andere problemen te zien. Als je dergelijke deskundigheid niet hebt kun je daarom het beste beleggen in een gespreide portefueille. Dit had je verlies beperkt. Laat de stockpicking maar over aan types als Warren Buffet.
5. Sommige beleggers hebben Ahold opgepikt op 2.53 en er een ton mee verdiend. Ik ken er wel een.
Mijn reisverslagen
pi_56107190
Wat SeLang zegt dus. Ik zal me echt nooit en te nimmer laten leiden door analisten. Ik lees de advizen wel regelmatig en oordeel dan wat ik er van waarde in vind zitten, want soms zit er best info bij, maar niemand gaat mij vertellen wat een goed aandeel is, dat maak ik zelf wel uit. Uiteraard is iedereen er vrij in om zijn mening te geven, maar het eindoordeel maak je zelf. Zit je er naast, dan doe je het tenminste zelf, ongeloofljk dat sommige mensen analisten de schuld geven van hun verlies.

Ik moettrouwens toegeven dat het bij mij ook wel jeukt na al die dalingen, ik zie best leuke aankoopkoersen, ware het niet dat ik denk dat er betere aankomen.
pi_56110108
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:49 schreef SeLang het volgende:
5. Sommige beleggers hebben Ahold opgepikt op 2.53 en er een ton mee verdiend. Ik ken er wel een.
Ik hoop jijzelf ?
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:16:42 #283
11952 SpiceWorm
 bla-bla bla-bla
pi_56110437
Ik zit er al een tijdje over te denken om wat aandelen AMD te kopen. AMD is IMHO zwaar ondergewaardeerd. Zal misschien een jaar, misschien twee duren, maar MA van 200 dagen is het bedrijf gewoon 4x zoveel waard. Ik wou het nog even aankijken of de stijging van afgelopen dagen aanhoud. Wat vinden jullie? Weinig ervaring met beleggingen, maar wel marktkennis .
pi_56110579
Tja wat is ondergewaardeerd, de koers is enorm gekelderd maar ze draaien dan ook verlies... ik zou er niet in beleggen maar goed je weet nooit wat de toekomst brengt...
Komen vandaag met cijfers overigens.
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:24:12 #285
11952 SpiceWorm
 bla-bla bla-bla
pi_56110640
Euhm ja dat was ik nog even vergeten te vermelden. Ze hebben verlies gedraaid omdat ze in een jaar ATI hebben afgeschreven. ATI begint nu net weer met een fatsoenlijke reeks videokaarten te komen.
pi_56111058
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:16 schreef SpiceWorm het volgende:
Weinig ervaring met beleggingen, ...
Dan vind ik dit niet bepaald het tijdsstip om te gaan beleggen ... Dat is mijn advies.
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:48:52 #287
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56111258
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:58 schreef elcastel het volgende:
Wat SeLang zegt dus. Ik zal me echt nooit en te nimmer laten leiden door analisten. Ik lees de advizen wel regelmatig en oordeel dan wat ik er van waarde in vind zitten, want soms zit er best info bij, maar niemand gaat mij vertellen wat een goed aandeel is, dat maak ik zelf wel uit. Uiteraard is iedereen er vrij in om zijn mening te geven, maar het eindoordeel maak je zelf. Zit je er naast, dan doe je het tenminste zelf, ongeloofljk dat sommige mensen analisten de schuld geven van hun verlies.

Ik moettrouwens toegeven dat het bij mij ook wel jeukt na al die dalingen, ik zie best leuke aankoopkoersen, ware het niet dat ik denk dat er betere aankomen.
Ik lees analisten rapporten ook graag, mede omdat er vaak wel leuke feitjes in staan. Vooral als ik zelf ergens een bepaalde mening over heb wil ik graag tegengestelde meningen lezen want misschien heeft die analist ook wel een goed punt. Vaak kan ik wel meegaan in dingen die een analist schrijft maar ben ik het uiteindelijk totaal oneens met de waardering die een analist aan een aandeel hangt. Waar ook echt jeuk van krijg is analisten die consequent de forward P/E gebruiken om te betogen dat een aandeel 'goedkoop' is.
Mijn reisverslagen
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:49:37 #288
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56111282
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:04 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Ik hoop jijzelf ?

Maar goed dat was vroegah
Mijn reisverslagen
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:53:03 #289
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56111368
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:16 schreef SpiceWorm het volgende:
Zal misschien een jaar, misschien twee duren, maar MA van 200 dagen is het bedrijf gewoon 4x zoveel waard.
Mijn reisverslagen
pi_56111421
Vergeet niet dat als je ze wil kopen 't vandaag erop of eronder is... Als de verwachtingen goed zijn -> grote sprong omhoog aangezien 't enorm gezakt is, als 't slecht is... sja... wie zal het zeggen...

Pas alleen op, 't is een enorm risicovol aandeel, maar 't kan op de lange termijn ook wel iets opbrengen.

[ Bericht 16% gewijzigd door tony_clifton- op 17-01-2008 20:07:20 ]
pi_56111782
quote:
De Fed-voorzitter zei verder dat de subprime-crisis tot dusver voor 100 miljard dollar aan verliezen heeft geleid. Dit bedrag kan nog verder oplopen, maar zal niet boven de 500 miljard dollar uitkomen, aldus de Fed-voorzitter.
Bron DFT
Hmm, een bandbreedte van 400 miljard, valt mee, . Ik begrijp best dat ze in de VS een recessie willen afhouden, maar volgens mij is die recessie gewoon nodig en natuurlijk, met belastingverlagingen verschuif je de problemen, maar ben je nog nergens van af, mijns inziens.

Ik heb het niet zo op die Bernanke, een hoop geschuif en ik heb hem eigenlijk nog geen probleem of indicator echt zien afwenden. Wat op zich maar goed is denk ik dan, maar wat een krampachtig beleid voert die man/de FED.
pi_56112100
Bernanke heeft veel geluld vandaag, maar weinig gedaan... en dat wordt niet gewaardeerd op Muur Straat
pi_56112324
Als je alleen al kijkt onder hoeveel volume de daling van AMD gegaan is en meeneemt dat de daling al begin 2006 ingezet is, is er toch echt wel iets mis met het bedrijf.
Ze maken geen winst, hebben een dure overname gedaan waarvan eerst maar eens moet blijken dat het rendabel is, de marges zullen niet toenemen in het komende jaar en concurrent Intel loopt technologisch voor op AMD.
Het aandeel is dan wel enorm afgestraft, maar dat wil nog niet betekenen dat er snel herstel komt. Zeker niet als de Nasdaq nog verder daalt.
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:18:16 #294
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56113300
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Iedereen is altijd maar op die FED rente gefocusseerd.
Maar wat nu als zo'n extreme rentestap opeens niet meer blijkt te werken?
Dan gaan we nog eens paniek zien.
Niet geheel hypothetisch, zie Japan 1989- ...
Ik citeer mezelf nog even
Want ik denk dat dit wel eens een heel belangrijk moment kan worden.

Het is vrijwel zeker dat de FED de rente FORS gaat verlagen. Maar gaat dat helpen?
Een crisis bestrijden met meer liquiditeit, terwijl die crisis is veroorzaakt door... teveel liquiditeit?
En dat terwijl de inflatie sterk toeneemt?
En in hoeverre gaan banken een renteverlaging doorgeven aan hun klanten?
En als de renteverlaging uiteindelijk bij consumenten terecht komt, gaan die zich dan opnieuw verder in de schulden steken omdat de rente lager is?

Het kan weleens zo zijn dat een forse renteverlaging juist de impotentie van de FED gaat aantonen. En wie kan de beurs dan nog redden? Misschien gaat nu eindelijk gebeuren van volgens economische wetten zou moeten gebeuren, of gaan we een echte crisis nog één keer uitstellen? Ik zie de komende weken met veel belangstelling tegemoet.
Mijn reisverslagen
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:47:56 #295
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56114115
Hoe dan ook het zijn uitermate interessante tijden. Ik zie volop kansen, mits men ze op tijd grijpt.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:47:45 #296
11952 SpiceWorm
 bla-bla bla-bla
pi_56117739
Ik schreef het een beetje krom. De 200 dagen ma staat (nu ff echt cijfers erbij gepakt) 2x zo hoog als dat het aandeel nu waard is. Ze moeten zich nog bewijzen (met nieuwe processoren en de videokaarten), maar ik denk dat ze dat wel gaat lukken, zoals ze dat in het verleden telkens hebben kunnen doen.
Is er ook niet het effect, dat hoe lager het aandeel staat, hoe meer koopjesjagers aandelen aanschaffen, en daardoor de prijs toch niet echt meer wil zakken? 't is wel een bedrijf wat zich in het verleden wel bewezen heeft, en failliet zal het niet gaan, daarvoor zijn een aantal instanties (Duitse overheid bijv.) die dat willen voorkomen.
Met deze redeneringen al wat meer een aankoop gerechtvaardigd? Of is dit echt larie in de ogen van een belegger?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:57:19 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56119226
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:47 schreef SpiceWorm het volgende:
Ik schreef het een beetje krom. De 200 dagen ma staat (nu ff echt cijfers erbij gepakt) 2x zo hoog als dat het aandeel nu waard is.
En dat is belangrijk omdat...?
Mijn reisverslagen
pi_56119942
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:28 schreef thabit het volgende:

[..]

Tja, da's het kutte ervan. Als ik klaar ben met m'n promotie ga ik maar eens leren hedgen, daarmee voorkom je dat soort dingen.
Ik heb vandaag mijn KPN aandelen verkocht (aankoopkoers 6.30), dus daar heb ik nu een leuk rendement mee behaald. In ieder geval is de winst nu echt van mij en niet alleen maar 'als ik nu zou verkopen dan..."
  vrijdag 18 januari 2008 @ 06:43:47 #299
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_56120942
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:18 schreef SeLang het volgende:
Ik citeer mezelf nog even
Want ik denk dat dit wel eens een heel belangrijk moment kan worden.

Het is vrijwel zeker dat de FED de rente FORS gaat verlagen. Maar gaat dat helpen?
Een crisis bestrijden met meer liquiditeit, terwijl die crisis is veroorzaakt door... teveel liquiditeit?
En dat terwijl de inflatie sterk toeneemt?
En in hoeverre gaan banken een renteverlaging doorgeven aan hun klanten?
En als de renteverlaging uiteindelijk bij consumenten terecht komt, gaan die zich dan opnieuw verder in de schulden steken omdat de rente lager is?

Het kan weleens zo zijn dat een forse renteverlaging juist de impotentie van de FED gaat aantonen. En wie kan de beurs dan nog redden? Misschien gaat nu eindelijk gebeuren van volgens economische wetten zou moeten gebeuren, of gaan we een echte crisis nog één keer uitstellen? Ik zie de komende weken met veel belangstelling tegemoet.
En nu vraag ik me af, zijn we hier nou zo slim of zijn ze daar nou zo dom kortzichtig. Ik mag toch aannemen dat de FED het beter 'zou moeten weten' .... Nu heb ik afgelopen jaren wel vaker het idee gehad dat het uit de klauwen liep, dus ik ben eigenlijk heel benieuwd waarom dat nu weer niet zou gaan gebeuren. Of zal er nu wel een keer echt iets gaan verschuiven ?!?

Nou ja, je geeft het zelf ook aan, interessante tijden.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 06:46:54 #300
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_56120952
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:47 schreef SpiceWorm het volgende:
Ik schreef het een beetje krom. De 200 dagen ma staat (nu ff echt cijfers erbij gepakt) 2x zo hoog als dat het aandeel nu waard is. Ze moeten zich nog bewijzen (met nieuwe processoren en de videokaarten), maar ik denk dat ze dat wel gaat lukken, zoals ze dat in het verleden telkens hebben kunnen doen.
Is er ook niet het effect, dat hoe lager het aandeel staat, hoe meer koopjesjagers aandelen aanschaffen, en daardoor de prijs toch niet echt meer wil zakken? 't is wel een bedrijf wat zich in het verleden wel bewezen heeft, en failliet zal het niet gaan, daarvoor zijn een aantal instanties (Duitse overheid bijv.) die dat willen voorkomen.
Met deze redeneringen al wat meer een aankoop gerechtvaardigd? Of is dit echt larie in de ogen van een belegger?
Je moet even in acht nemen dat beleggers op dit moment naar degelijkheid zoeken. Ik zie geen een 'veelbelovend' aandeel stijgen op dit moment, simpelweg omdat het een beetje (erg) mistig is in beleggingsland. Verder gaat ook een 'veelbelovend' aandeel mee naar beneden als de rest ook gaat.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 07:29:19 #301
18079 neok
all the way
pi_56121094
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het kan weleens zo zijn dat een forse renteverlaging juist de impotentie van de FED gaat aantonen. En wie kan de beurs dan nog redden?
Volgens de VRT radio daarnet: Bush
Buenos dias Tristeza
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')