iedereen dacht een paar jaar terug dat kpn ook niet onder de 21 euro zou kunnen komen.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:58 schreef JimmyJames het volgende:
Ik krijg toch het idee dat een aantaal waarden een bodem hebben bereikt. De banken/verzekeraars lijken niet onder de low's van november te kunnen. Maar toch nog even morgen afwachten wat er gebeurt met de afschrijvingen in de VS.
Nou inderdaad, er staan helemaal geen financials genoteerd en bijvoorbeeld Ahold heeft niks met de VS te maken. Buiten dat, aandelen hebben sowieso niks met elkaar te maken ...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:54 schreef JimmyJames het volgende:
En heel logisch volgt er een bloedbad op de AEX waar alleen Amerikaanse bedrijven staan genoteerd die ook diep in de CC-mess zitten... hum.
Volledig ! Eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:32 schreef JimmyJames het volgende:
@elcastel Het karikaturale van mijn schets is u ontgaan?
Volgende cijfers bv:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:32 schreef JimmyJames het volgende:
Ben benieuwd wat morgen gaat brengen...
Iedereen is altijd maar op die FED rente gefocusseerd.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:33 schreef neok het volgende:
44% kans op 75 basis punten eraf op 30 januari![]()
ik zou er niet gelukkig mee zijn... wereldwijd zal dit grote koersdalingen betekenen. De FED heeft nu al cijfers die verder niemand weet...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:33 schreef neok het volgende:
44% kans op 75 basis punten eraf op 30 januariZie hier. Of zelfs al een half deze donderdag?
Amusant is het allemaal wel.
Ja, gaat superhard. Niet eens een klein herstelletje na gisteren.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:20 schreef DIGGER het volgende:
Het gaat wederom hard vandaag. Toch vind ik de bedrijfscijfers waar mede op gereageerd wordt, wel meevallen.
En terecht, er moet nog veel meer af. En met een oplopende inflatie en de hoop op renteverlagingen kom je toch in een spagaat.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:20 schreef DIGGER het volgende:
Het gaat wederom hard vandaag. Toch vind ik de bedrijfscijfers waar mede op gereageerd wordt, wel meevallen.
Ach, sommige mensen raken gehecht aan hun aandelen. Op het google finance forum van apple loopt 't bijvoorbeeld overal rond met van die typische amerikaanse oerdomme cowboy-figuren die denken dat een aandeel alleen kan stijgen... Dat zijn volgens mij hen die bij de komende crash enorm hard geraakt gaan worden.quote:Ik heb trouwens maandenlang meegepost op het DFT forum over LCMG. Ik heb daar zelf ook (flink) verlies op gedraaid (het doel was een klein verlies wegwerken). Toen ik uitstapte merkte ik dat ik toch een beetje als verraaier werd gezien daar. Sindsdien krijg ik op elk advies wat ik geef een 'duim naar beneden' (wat betekend dat ze het niet echt waarderen).
[/verhaaltje]
Dat soort fora heeft ook weinig met beleggen te maken. Er wordt meer een soort religie bedreven. Een rotsvast geloof in één of ander waardeloos aandeel dat ooit zal ontwaken en de wereld zal eens inzien wat een pareltje het eigenlijk is. Je ziet dat vooral bij aandelen die visueel goedkoop zijn (vooral pennystocks dus). LCMG is op zich nog een redelijk bedrijf, ik doel vooral op Sopheon e.d.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:27 schreef elcastel het volgende:
[..]
En terecht, er moet nog veel meer af. En met een oplopende inflatie en de hoop op renteverlagingen kom je toch in een spagaat.
Ik heb trouwens maandenlang meegepost op het DFT forum over LCMG. Ik heb daar zelf ook (flink) verlies op gedraaid (het doel was een klein verlies wegwerken). Toen ik uitstapte merkte ik dat ik toch een beetje als verraaier werd gezien daar. Sindsdien krijg ik op elk advies wat ik geef een 'duim naar beneden' (wat betekend dat ze het niet echt waarderen).
Maar goed, dat gaat nu al zo gedurende een daling van nog eens 25% sindsdien, ik vraag me af of ze het echt niet zien daar ? En maarlullen over ik heb 20k van die dingen en ik weet wel hoe het zit ... Uiteraard is iedereen daar tegenwoordig LT belegger. [/verhaaltje]
Wat ging er mis Knipoogje ? Zag je niks aankomen of dacht je dat het mee zou vallen ? Kortom, heb je wat geleerd ?quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:27 schreef Knipoogje het volgende:
Dat plaatje
2e wereldoorlog heeft de Amerikaanse beurs geen windeieren gelegd. Het einde daarentegen...
Persoonlijk moet ik in ieder geval eens leren uit te stappen als ik een bepaald rendement heb behaald.
2 tot 4 jaar geleden mijn portefeuille gekocht. 6 maanden geleden op 25000 euro winst (ong. 80% rendement) en sinds vandaag op bijna 1000 euro verlies...ben weer terug bij af
Indertijd beetje zitten gokken met penny stocks TIE (gekocht op 0,50) en ROOD (gekocht op 0,61).quote:Wat ging er mis Knipoogje ? Zag je niks aankomen of dacht je dat het mee zou vallen ? Kortom, heb je wat geleerd ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelijk verkopen die zooi, je verlies nemen en ervan leren.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:36 schreef Richie_Rich het volgende:
ja maar, ja maar, ja maar ROOD komt binnenkort met een fantastisch product wat het gelijk een miljardenbedrijf maakt. Er zijn nu al vele prototypes en de eerste klanten zijn er ook al.het is triest maar dat soort berichten zie je zo vaak op verschillende beleggers foraSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelijk verkopen die zooi, je verlies nemen en ervan leren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Ik vind het af en toe wel vermakelijkquote:Op woensdag 16 januari 2008 23:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
het is triest maar dat soort berichten zie je zo vaak op verschillende beleggers fora
Wat te denken van mensen die in Ahold belegt hebben voor de lange termijn.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik heb geleerd om voortaan te verkopen als ik een leuk rendement heb behaald en vervolgens besluiten wat ik met het WINSTgeld ga doen.
Tja, da's het kutte ervan. Als ik klaar ben met m'n promotie ga ik maar eens leren hedgen, daarmee voorkom je dat soort dingen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:27 schreef Knipoogje het volgende:
Persoonlijk moet ik in ieder geval eens leren uit te stappen als ik een bepaald rendement heb behaald.
2 tot 4 jaar geleden mijn portefeuille gekocht. 6 maanden geleden op 25000 euro winst (ong. 80% rendement) en sinds vandaag op bijna 1000 euro verlies...ben weer terug bij af
1. Voor een belegger maakt het niets uit wat een analist ergens van vindt of als het wordt 'afgekraakt'. Uiteindelijk komt de waarde er altijd uit.quote:Op donderdag 17 januari 2008 07:57 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Wat te denken van mensen die in Ahold belegt hebben voor de lange termijn.
Dat hele lange termijn beleggen vind ik ook steeds minder aantrekkelijk. Zelfs al maakt een bedrijf mooie winsten worden ze afgekraakt door analisten en gokkers op de beurs. Als particulier weet je totaal geen richting te kiezen en je bent altijd te laat.
Ik hoop jijzelf ?quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:49 schreef SeLang het volgende:
5. Sommige beleggers hebben Ahold opgepikt op 2.53 en er een ton mee verdiend. Ik ken er wel een.
Dan vind ik dit niet bepaald het tijdsstip om te gaan beleggen ... Dat is mijn advies.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:16 schreef SpiceWorm het volgende:
Weinig ervaring met beleggingen, ...
Ik lees analisten rapporten ook graag, mede omdat er vaak wel leuke feitjes in staan. Vooral als ik zelf ergens een bepaalde mening over heb wil ik graag tegengestelde meningen lezen want misschien heeft die analist ook wel een goed punt. Vaak kan ik wel meegaan in dingen die een analist schrijft maar ben ik het uiteindelijk totaal oneens met de waardering die een analist aan een aandeel hangt. Waar ook echt jeuk van krijg is analisten die consequent de forward P/E gebruiken om te betogen dat een aandeel 'goedkoop' is.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:58 schreef elcastel het volgende:
Wat SeLang zegt dus. Ik zal me echt nooit en te nimmer laten leiden door analisten. Ik lees de advizen wel regelmatig en oordeel dan wat ik er van waarde in vind zitten, want soms zit er best info bij, maar niemand gaat mij vertellen wat een goed aandeel is, dat maak ik zelf wel uit. Uiteraard is iedereen er vrij in om zijn mening te geven, maar het eindoordeel maak je zelf. Zit je er naast, dan doe je het tenminste zelf, ongeloofljk dat sommige mensen analisten de schuld geven van hun verlies.
Ik moettrouwens toegeven dat het bij mij ook wel jeukt na al die dalingen, ik zie best leuke aankoopkoersen, ware het niet dat ik denk dat er betere aankomen.
quote:
quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:16 schreef SpiceWorm het volgende:
Zal misschien een jaar, misschien twee duren, maar MA van 200 dagen is het bedrijf gewoon 4x zoveel waard.
Bron DFTquote:De Fed-voorzitter zei verder dat de subprime-crisis tot dusver voor 100 miljard dollar aan verliezen heeft geleid. Dit bedrag kan nog verder oplopen, maar zal niet boven de 500 miljard dollar uitkomen, aldus de Fed-voorzitter.
Ik citeer mezelf nog evenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Iedereen is altijd maar op die FED rente gefocusseerd.
Maar wat nu als zo'n extreme rentestap opeens niet meer blijkt te werken?
Dan gaan we nog eens paniek zien.
Niet geheel hypothetisch, zie Japan 1989- ...
En dat is belangrijk omdat...?quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:47 schreef SpiceWorm het volgende:
Ik schreef het een beetje krom. De 200 dagen ma staat (nu ff echt cijfers erbij gepakt) 2x zo hoog als dat het aandeel nu waard is.
Ik heb vandaag mijn KPN aandelen verkocht (aankoopkoers 6.30), dus daar heb ik nu een leuk rendement mee behaald. In ieder geval is de winst nu echt van mij en niet alleen maar 'als ik nu zou verkopen dan..."quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Tja, da's het kutte ervan. Als ik klaar ben met m'n promotie ga ik maar eens leren hedgen, daarmee voorkom je dat soort dingen.
En nu vraag ik me af, zijn we hier nou zo slim of zijn ze daar nou zo dom kortzichtig. Ik mag toch aannemen dat de FED het beter 'zou moeten weten' .... Nu heb ik afgelopen jaren wel vaker het idee gehad dat het uit de klauwen liep, dus ik ben eigenlijk heel benieuwd waarom dat nu weer niet zou gaan gebeuren. Of zal er nu wel een keer echt iets gaan verschuiven ?!?quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:18 schreef SeLang het volgende:
Ik citeer mezelf nog even
Want ik denk dat dit wel eens een heel belangrijk moment kan worden.
Het is vrijwel zeker dat de FED de rente FORS gaat verlagen. Maar gaat dat helpen?
Een crisis bestrijden met meer liquiditeit, terwijl die crisis is veroorzaakt door... teveel liquiditeit?
En dat terwijl de inflatie sterk toeneemt?
En in hoeverre gaan banken een renteverlaging doorgeven aan hun klanten?
En als de renteverlaging uiteindelijk bij consumenten terecht komt, gaan die zich dan opnieuw verder in de schulden steken omdat de rente lager is?
Het kan weleens zo zijn dat een forse renteverlaging juist de impotentie van de FED gaat aantonen. En wie kan de beurs dan nog redden? Misschien gaat nu eindelijk gebeuren van volgens economische wetten zou moeten gebeuren, of gaan we een echte crisis nog één keer uitstellen? Ik zie de komende weken met veel belangstelling tegemoet.
Je moet even in acht nemen dat beleggers op dit moment naar degelijkheid zoeken. Ik zie geen een 'veelbelovend' aandeel stijgen op dit moment, simpelweg omdat het een beetje (erg) mistig is in beleggingsland. Verder gaat ook een 'veelbelovend' aandeel mee naar beneden als de rest ook gaat.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:47 schreef SpiceWorm het volgende:
Ik schreef het een beetje krom. De 200 dagen ma staat (nu ff echt cijfers erbij gepakt) 2x zo hoog als dat het aandeel nu waard is. Ze moeten zich nog bewijzen (met nieuwe processoren en de videokaarten), maar ik denk dat ze dat wel gaat lukken, zoals ze dat in het verleden telkens hebben kunnen doen.
Is er ook niet het effect, dat hoe lager het aandeel staat, hoe meer koopjesjagers aandelen aanschaffen, en daardoor de prijs toch niet echt meer wil zakken? 't is wel een bedrijf wat zich in het verleden wel bewezen heeft, en failliet zal het niet gaan, daarvoor zijn een aantal instanties (Duitse overheid bijv.) die dat willen voorkomen.
Met deze redeneringen al wat meer een aankoop gerechtvaardigd? Of is dit echt larie in de ogen van een belegger?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |