abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54814532
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat let je, je hoeft niet in de kantine te zitten. Pak je fiets en ga naar de kroeg, niemand die je tegen houdt of mist.
Op de meeste scholen mag je niet van het schoolterrein af.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_54814545
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:59 schreef AchJa het volgende:
Zitten ze dan niet onder hun niveau te werken?
Een heleboel wel ja, en het ergste is: die zitten op het VWO. Hoger kan niet
Tja als je de exameneisen steeds verder omlaag schroeft en vervolgens de kids verplicht om veel meer uren op school te zitten dan wij destijds hoefden kun je op je vingers natellen dat het gros zich gigantisch gaat vervelen.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:04:17 #183
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814547
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Volgens mij kan je je posting maar 1 keer aanpassen , zal het eens proberen
Anders doe je even of je me voor de gek kan houden
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:08:39 #185
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814681
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja klopt, tuurlijk als mensen de boel slopen horen ze te worden aangepakt.
Maar het is hier ook zo zoals ik in het vorige topic zei dat je hier verschillende groepen hebt, de ene groep krijgt een boete wegens ordeverstoring en de andere groep niet, de politie moet 1 lijn trekken.
(en trouwens mn taalgebruik komt nu ook door de wodka, dan let ik daar niet zo op )
Maar het is echt belangrijk om gewoon door te leren zolang het kan, ik heb nu gelukkig een goeie baan maar dat heeft lang geduurd, zonder diploma bereik je niks, dat zie ik nu in toen waren andere dingen belangrijker.
Juist aan ons om de jeugd daarvan te doordringen, ik vond school ook verrot, maar ben nu wel blij met dat papiertje, want kan alles waar ik zin in heb doen!
pi_54814748
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Enne, 15 jaar geleden ook al.
Dus ik heb gewoon enorm geluk gehad met elk jaar 2/3 tussenuren en nu 5?
(havo-5, ik val nog buiten het nieuwe leren dus ik heb al dat gezeur niet van speciale lessen met alle klassen bij elkaar zitten in de aula enz. wel meer lessen in de vorm van, wanneer vroeger iedereen die niet moest debatteren naar huis mocht moeten we er nu bij blijven zitten)
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:12:10 #187
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814789
elk jaar 2/3 tussen uren en nu maar 5 is verrot weinig vent, wat zeik je? dat is 1 tussenuur in de acht weken!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 24 november 2007 @ 00:12:41 #188
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54814804
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:10 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dus ik heb gewoon enorm geluk gehad met elk jaar 2/3 tussenuren en nu 5?
(havo-5, ik val nog buiten het nieuwe leren dus ik heb al dat gezeur niet van speciale lessen met alle klassen bij elkaar zitten in de aula enz. wel meer lessen in de vorm van, wanneer vroeger iedereen die niet moest debatteren naar huis mocht moeten we er nu bij blijven zitten)
JA
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_54814812
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:08 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Juist aan ons om de jeugd daarvan te doordringen, ik vond school ook verrot, maar ben nu wel blij met dat papiertje, want kan alles waar ik zin in heb doen!
Ja is echt belangrijk, ik heb alleen maar kutbaantjes gehad waar je bijna niets mee verdient en er gewoon weer uit gegooit wordt als je het vuile werk hebt opgeknapt, that sucks.
Als ik het nu over kon doen had ik zeker gewoon geleerd en was dan pas gaan werken.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:13:07 #190
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54814819
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:08 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Maar je snapt dat "het is belangrijk dat je je diploma haalt" niet hetzelfde is als "het is belangrijk dat je 80 uur extra per jaar in een klaslokaal spendeert"?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:14:52 #191
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54814886
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:04 schreef thaleia het volgende:

[..]

Tja als je de exameneisen steeds verder omlaag schroeft en vervolgens de kids verplicht om veel meer uren op school te zitten dan wij destijds hoefden kun je op je vingers natellen dat het gros zich gigantisch gaat vervelen.
En dan kan het zover gaan dat zelfs de beste jongetjes van de klas moeten vrezen voor hun eindexamen. Dat allemaal omdat de meeste toekomstige studenten te stom zijn om het VWO te volgen.
pi_54814894
*zucht* Ik word zo moe van alle reeds afgestudeerden die het allemaal zo goed weten - no offence, maar de meesten daarvan hebben zich totaal niet ingeleefd in de situatie. Ik hoorde iemand zeggen dat leerlingen die staken, vroeger keihard zouden worden aangepakt etc. Leuk, maar dat is vroeger. Dit is nu 2007 en dan gaan de zaken anders, face it.
Komt overigens bij dat de overkoepelende directie van de Maastrichtse scholen onze landelijke (en regionale) acties steunden.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:15:22 #193
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814904
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:13 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Maar je snapt dat "het is belangrijk dat je je diploma haalt" niet hetzelfde is als "het is belangrijk dat je 80 uur extra per jaar in een klaslokaal spendeert"?
Het is belangrijk om je te beseffen dat er veel geld aan onderwijs wordt uitgegeven en dat als je school geld krijgt om jou op te leiden á 1040 uur per jaar in de onderbouw, 1000 uur in de bovenbouw en zo'n 700 uur in het examenjaar dat ze er dan niet mee weg mogen komen dat ze je maar 800 uur per jaar bezig houden. Dan maken scholen dus misbruik van belastinggeld en dan is het niet meer dan terecht dat de regering hier op toeziet. Dus de scholieren zouden moeten actievoeren tegen hun schooldirectie en niet tegen de regering die het beste met hen voorheeft qua opleiding.
pi_54814916
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:13 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Als je van die lessen echt iets leert is het juist goed, ik hoop daarom ook dat het niet opgevuld gaat worden met lessen waar je niets aan hebt.
pi_54814953
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:12 schreef Bob-B het volgende:
elk jaar 2/3 tussen uren en nu maar 5 is verrot weinig vent, wat zeik je? dat is 1 tussenuur in de acht weken!
Ingeroosterde tussenuren in de week.
Ik zeur ook niet over mijn eigen situatie, maar over die van alle leerlingen die een jaar/2 jaar jonger zijn.

Dat jullie het nou totaal niet boeit hoe het er op school aan toe gaat, jullie worden vast goede ouders.. net als die ouders die zaten te klagen over dat de leerlingen te weinig uren op school waren, die beide van 8 tot 5 werken en nooit tijd hebben voor hun kinderen en daarom blij zijn als de kinderen langer op school zitten zodat zij er niet voor hoeven te zorgen.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:18:39 #196
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54815010
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:16 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik zeur ook niet over mijn eigen situatie, maar over die van alle leerlingen die een jaar/2 jaar jonger zijn.
Dus je loopt gewoon te rellen om niks?
pi_54815021
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:03 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Op de meeste scholen mag je niet van het schoolterrein af.
En? Je gaat me niet vertellen dat jullie niet vindingrijk genoeg zijn om daar een mouw aan te passen of wel dan, komop zeg. En als het jullie idd niet lukt om ongemerkt dat terrein af te komen dan verdienen jullie het gewoon om in de kantine te lamballen.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:19:05 #198
194468 Zakje
La vie y passe
pi_54815026
Niet zo zeuren, tussenuren waren juist altijd fijn! Ik ging altijd met vrienden/vriendinnen naar de locale Delifrance om koffie te drinken,gewoon shoppen of gewoon stoer sigaretjes roken in het zicht anderen , als ik nog op school zat zou ik het niet erg vinden om meer tussenuren te hebben. En wij mochten gewoon wel van het schoolterrein af.
Gardez votre sang froid s'il vous plaît.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 24 november 2007 @ 00:19:24 #199
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54815032
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:16 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Relnicht dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:21:10 #200
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54815080
TS:

Echt, wat een gehuil om niets.
pi_54815123
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:18 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dus je loopt gewoon te rellen om niks?
Waar zeg ik dat ik meeliep met die ongeorganiseerde "staking" ?
En waar zit ik te rellen?
pi_54815182
quote:
En je krijgt veel meer rommel op de universiteit waardoor de universiteiten zich weer met een na-selectie bezig moeten gaan houden omdat anders de helft van de studenten na 10 jaar nog maar halverwege z'n studie is.
pi_54815196
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

En? Je gaat me niet vertellen dat jullie niet vindingrijk genoeg zijn om daar een mouw aan te passen of wel dan, komop zeg. En als het jullie idd niet lukt om ongemerkt dat terrein af te komen dan verdienen jullie het gewoon om in de kantine te lamballen.
Bij ons mag je er gewoon af... onze school is havo/vwo oftewel het meerdendeel van de jongeren kan zich wel gedragen en zorgt niet voor overlast.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:25:28 #204
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54815204
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:15 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als je van die lessen echt iets leert is het juist goed, ik hoop daarom ook dat het niet opgevuld gaat worden met lessen waar je niets aan hebt.
Nou, maak je borst maar nat, want dat is precies wat er gaat gebeuren. De leerlingen krijgen gewoon meer "zelfstudieuren", waarin ze "begeleid" huiswerk mogen doen. Want leerlingen moeten dan misschien wel meer lesuren krijgen, maar er moeten natuurlijk wel leraren zijn die tijd hebben om ook daadwerkelijk les te geven in die uren. En zolang er daarvoor geen geld wordt uitgetrokken krijg je zo'n halfslachtige oplossing die beide partijen (schoolbudget en politiek) tevreden probeert te houden, maar de doelgroep (=de leerlingen) niet helpt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:25:30 #205
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54815205
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:15 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Het is belangrijk om je te beseffen dat er veel geld aan onderwijs wordt uitgegeven en dat als je school geld krijgt om jou op te leiden á 1040 uur per jaar in de onderbouw, 1000 uur in de bovenbouw en zo'n 700 uur in het examenjaar dat ze er dan niet mee weg mogen komen dat ze je maar 800 uur per jaar bezig houden. Dan maken scholen dus misbruik van belastinggeld en dan is het niet meer dan terecht dat de regering hier op toeziet. Dus de scholieren zouden moeten actievoeren tegen hun schooldirectie en niet tegen de regering die het beste met hen voorheeft qua opleiding.
Ze komen er nu óók mee weg dus dat lukt hen strax ook wel weer.
pi_54815207
quote:

[..]

Is de jeugd dan plotseling zo slim geworden? (kan ik me bijna niet voorstellen) Of is het niveau van het onderwijs dan schrikbarend gekelderd?
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:26:20 #207
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54815234
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:15 schreef Black-Death het volgende:
*zucht* Ik word zo moe van alle reeds afgestudeerden die het allemaal zo goed weten - no offence, maar de meesten daarvan hebben zich totaal niet ingeleefd in de situatie. Ik hoorde iemand zeggen dat leerlingen die staken, vroeger keihard zouden worden aangepakt etc. Leuk, maar dat is vroeger. Dit is nu 2007 en dan gaan de zaken anders, face it.
Komt overigens bij dat de overkoepelende directie van de Maastrichtse scholen onze landelijke (en regionale) acties steunden.
Achja, vorig jaar m'n diploma gehaald. Ik heb nooit, maar dan ook nooit, de behoefte gehad om te klagen over het onderwijssysteem. Ik had tijd zat voor praktische opdrachten, profielwerkstuk en andere taken, dit kon ik allemaal in schooltijd uitvogelen.

En scholieren die staken zouden ook keihard moeten worden aangepakt. Waarom niet? Op de manier waarop het nu gebeurd vallen ze mensen die hier buitenstaan lastig, het is puur gefocusd op een lekker dagje uit/rellen tegen de overheid en op deze manier krijg je toch het doel wa tje voor ogen ebt, niet voor elkaar.
pi_54815252
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook vaak. Je zou voor de grap de lesboeken van vmbo en mbo opleidingen eens moeten doorbladeren, het lijken stripboeken (alhoewel er in de textballonnetjes op 1 pagina meer text staat dan op de bladzijde van een schoolboek.
K, zal eens kijken of ik bij iemand zo'n boek kan inzien. Mischien valt er nog wat de lachen dan.
pi_54815253
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Relnicht dus.
Opkomen voor anderen doen jullie niet aan he? individualisme ten top.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 24 november 2007 @ 00:28:06 #210
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54815279
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Opkomen voor anderen doen jullie niet aan he? individualisme ten top.
Oh nu reageer je wel op mij??
Van je principes afgestapt??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')