het is evenmin mijn fout. waarom zou ik moeten betalen voor de verkeerde poltieke keuzes van 30 jaar geleden? hadden die mensen maar verstandiger moeten stemmen. ik heb geen medelijden met die 'arme' CDA en PVDA stemmers die hun hele leven hebben betaald voor iemand anders, en nu hun handje willen ophouden bij mij.quote:Op zondag 25 november 2007 22:34 schreef eriksd het volgende:
Sorry? De generatie waar we het over hebben heeft dit hele land opgebouwd. Die hebben hun hele leven pensioenpremies afgedragen, en de afgelope decennia ook AOW premie (schijf 1 en 2, modale inkomens dus, 17.9%). En dat de overheid het vervolgens uitgeeft aan allerlei andere dingen, is niet de fout van de groep waar wij over praten.
Spreek voor jezelf. Je hebt blijkbaar geen inhoudelijk repliek meer.quote:Op zondag 25 november 2007 22:56 schreef Anaxagoras het volgende:
Allemaal huillies hier
quote:Op maandag 26 november 2007 00:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Je hebt blijkbaar geen inhoudelijk repliek meer.
Als je fouten maakt moet je op de blaren zitten.quote:Op zondag 25 november 2007 22:34 schreef eriksd het volgende:
...
Nee, dat heeft de generatie van daarvoor gedaan. De babyboomers zijn pas in de jaren 60 en 70 begonnen met werken. Ze hebben geprofiteerd van de generatie voor hun en wensen te profiteren van de generatie na hun.quote:Op zondag 25 november 2007 22:34 schreef eriksd het volgende:
Sorry? De generatie waar we het over hebben heeft dit hele land opgebouwd.
De pensioenpremies zijn berekend op levensverwachtingen die te laag liggen. Maar dat is nog niet het grootste probleem. De AOW is dat wel. Die is berekend op een soort van "piramidespel". De betaalde premie gaat uit van per gepensioneerde X werkenden. En die X is niet gehaald. Bij lange na niet.quote:Die hebben hun hele leven pensioenpremies afgedragen, en de afgelope decennia ook AOW premie (schijf 1 en 2, modale inkomens dus, 17.9%). En dat de overheid het vervolgens uitgeeft aan allerlei andere dingen, is niet de fout van de groep waar wij over praten.
Als je niet genoeg hebt gespaard... Dat is het punt. Ze krijgen waar ze voor betaald hebben straks. En dat is niet de volle uitkering.quote:Neemt niet weg dat de mensen die ervoor betaald hebben er gewoon recht op hebben? En dan mogen ze ook nog na al die jaren pensioenpremies nog een keer betalen over hun pensioen, na 40 jaar werken?
Wat een flauwekul zeg... Er is geen generatie die zo goed voor zichzelf is geweest als de babyboomers.quote:Ga je diep schamen in een hoekje, verwachten na een heel werkend leven dat ze alsnog voor jou moeten zorgen. Jij mag HUN dankbaar zijn voor het land wat ze hebben opgebouwd, en dat je gebruik kan maken van het stelsel van sociale zekerheid dat door HUN wordt gefinancierd.
Nou, jij kan er ook wat van. Sociaal werkt twee kanten op hoor. Allemaal met de VUT of met 60 met pensioen en dan verwachten dat de kinderen dat gaan opbrengen terwijl ze zelf niet mogen profiteren van de mooie regelingen die ze moeten betalen. Waardoor er nauwelijks geld over blijft om een huis te kopen voor velen (niet in het minst omdat de babyboomers lekker veel geld willen vangen voor hun woning).quote:Dit is echt de meest onsociale post die ik in dit topic heb gezien, ronduit schandalig.
Dat heb jij feitelijk gezien ook al niet vanaf de OP maar jij kunt het tenminste nog mooi vertellen.quote:Op maandag 26 november 2007 00:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 november 2007 00:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
EchtGaaf is echt niet van plan om op de VVD te gaan stemmen dus waarom hij het nodig vindt om een VVD afkraak/bash topic te openen?quote:Op maandag 26 november 2007 10:13 schreef Empedocles het volgende:
[..]Alsof het uberhaupt zinvol is om te discussieren met een TS die zo'n fundamenteel ander wereldbeeld heeft dan de weldenkende mensch.
Tsja , het is een beetje semantisch masturberen over de vraag of we de SP nog wel Economisch Liberaal kunnen noemenquote:Op maandag 26 november 2007 09:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat heb jij feitelijk gezien ook al niet vanaf de OP maar jij kunt het tenminste nog mooi vertellen.![]()
De VVD is nooit sociaal geweest volgens jouw definitie, dus wederom snap ik niet waarom jij zo'n loos topic hierover moet openen.
Ik moest lachen.quote:Op maandag 26 november 2007 16:14 schreef rebel6 het volgende:
Maar dat dat geld vaak eerst "verdiend" is over de ruggen van zo'n arme verzwijgen ze liever.![]()
Niemand dwingt je.quote:Het duidelijkste voorbeeld lijkt me nog de huurmarkt. Huurders zijn gedwongen om maandelijks een kapitaal te betalen aan huur.
quote:Op maandag 26 november 2007 09:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat heb jij feitelijk gezien ook al niet vanaf de OP maar jij kunt het tenminste nog mooi vertellen.![]()
Nou ja een loos topic?quote:De VVD is nooit sociaal geweest volgens jouw definitie, dus wederom snap ik niet waarom jij zo'n loos topic hierover moet openen.
Niet de meest respectvolle reaktie he?quote:
Idd, ik vergat even dat je ook nog onder een brug kunt slapen.quote:Niemand dwingt je.
Dankzij het VVD/CDA-beleid om het woningtekort in stand te houden zijn de wachtlijsten voor de sociale sector zo lang dat veel mensen noodgedwongen uitwijken naar de vrije sector.quote:Bovendien is 90% geen vrije sector en ligt de prijs dus aan banden.
Tja, je moet er wel onbevooroordeeld naar kijken natuurlijk.quote:Als dit het meest duidelijke voorbeeld is, dan toont het aan dat jouw stelling onzin is (waarvan akte!).
Dank. Ooit zal half FOK tot mij bekeren.quote:Op maandag 26 november 2007 16:14 schreef rebel6 het volgende:
Eens met EG.
quote:Op maandag 26 november 2007 16:14 schreef rebel6 het volgende:
Eens met EG. De VVD noemt zich sociaal omdat ze vinden dat de rijken arme mensen financieel moeten steunen. Maar dat dat geld vaak eerst "verdiend" is over de ruggen van zo'n arme verzwijgen ze liever.
Het duidelijkste voorbeeld lijkt me nog de huurmarkt. Huurders zijn gedwongen om maandelijks een kapitaal te betalen aan huur. De vastgoedkapitalisten worden zo steen- en steenrijk, maar tóch zijn ze "sociaal" (volgens de VVD-definitie dan) want ze betalen immers mee aan huursubsidie.
Ja!quote:Op maandag 26 november 2007 16:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Hoor ik daar een aanval op de Bolkesteinbeker?
Volgens mij heb je al best wat tegenstanders overtuigd, maar of ze het ook toegeven....quote:Op maandag 26 november 2007 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dank. Ooit zal half FOK tot mij bekeren.
Precies, ga jij maar eens kijken bij Popper. Mischien dat je crypto communistische gezweef dan eindelijk ophoudt.quote:Op maandag 26 november 2007 16:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ja, misschien moeten we maar ook eens kijken naar filosofen of die zich bezighouden met allerlei rechtvaardigheidsprincipes.
Hoe dan ? Door 500.000 keer te herhalen "De rijken worden steeds rijker"??quote:Op maandag 26 november 2007 16:57 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je al best wat tegenstanders overtuigd, maar of ze het ook toegeven....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |