Als in op het forum? Of in de mailbox van FOK!sport?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ben naar de GP in Turkije geweest en heb toen wel een paar foto's gedumpt
Nee, ik ook. En ik heb ze van heel dichtbij gezienquote:Op zondag 21 september 2008 21:13 schreef nils7 het volgende:
Ik vind de auto's er wel mooi uitzien... of ben ik de enige?
Ik wel na er te zijn geweestquote:Op woensdag 24 september 2008 08:03 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Op de één of andere manier kan ik deze klasse voor mezelf niet serieus nemen
Forum nou ja met een linkje naar me website (staan ze inmiddels niet meer op dus je hoeft niet te zoeken).quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:22 schreef Sally het volgende:
[..]
Als in op het forum? Of in de mailbox van FOK!sport?
Nou nee, dat hoeft ook weer niet hoorquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Forum nou ja met een linkje naar me website (staan ze inmiddels niet meer op dus je hoeft niet te zoeken).
Kan ze wel naar je sturen maar dat doe ik over twee weken want dan ben ik weer in NL want in Turkije is het uploaden niet te doen
Volgens tv Limburg (Belgie)quote:Op woensdag 24 september 2008 14:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als er 60 of 70.000 toeschouwers zijn op een circuit waar er 200.000 kunnen zijn ziet het er al snel leeg uit. Ik denk echter dat het totale aantal wel meevalt en rendabel is.
Een schamele 5000 toeschouwers. Daar kunnen ze de benzine nog niet eens mee betalen, laat staan het prijzengeld van EUR 1 miljoen wat aan het eind van de race verdeeld is.quote:Anderlecht nam het vanmiddag op tegen ondermeer op tegen Liverpool en PSV Eindhoven. Niet in het voetbal deze keer maar wel in de Superleague Formula, dat is het nieuwe racekampioenschap voor voetbalclubs. Zo'n 5000 toeschouwers zakten af naar het circuit Zolder om het spektakel van dichtbij mee te maken. Onder hen ook enkele bekende voetballers zoals Lucas Biglia van Anderelcht en Stijn Wuytens, de Limburgse middenvelder van PSV Eindhoven.
Nou scheelt het natuurlijk dat de A1GP op Zandvoort reed, dus komen er bakken minder Nederlanders naar Zolder (waaronder ik). Ook was het bijprogramma zeer mager, alleen Euroboss. Weliswaar een hele leuke klasse, maar het is maar één klasse...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:40 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Volgens tv Limburg (Belgie)
[..]
Een schamele 5000 toeschouwers. Daar kunnen ze de benzine nog niet eens mee betalen, laat staan het prijzengeld van EUR 1 miljoen wat aan het eind van de race verdeeld is.
Crap, ik wist dat ik wat was vergeten vandaag.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:57 schreef sanger het volgende:
Nu bezig, de kwali op Estoril![]()
Live timing en beelden op de site
quote:In de Superleague Formula, de raceklasse waarbij de teams vernoemd zijn naar voetbalclubs over de hele wereld, heeft Yelmer Buurman blijkbaar een goede indruk achtergelaten. PSV Eindhoven heeft laten weten graag met de coureur uit Ubbergen verder te willen.
quote:Door GERARD DEN ELT
JEREZ DE LA FRONTERA - Een beter slot van het eerste seizoen had de Superleague Formula zich afgelopen zondag niet kunnen wensen. Een kleine 25.000 toeschouwers in voetbaluitdossing op de tribunes, opwindende races op een warme nazomerdag, een kampioen uit China en ereplaatsen voor PSV en AC Milan. Kortom, de serie lijkt aan te slaan.
De avond tevoren had initiatiefnemer Alex Andreu geen geheim gemaakt van zijn grote zorgen over de toekomst van de raceklasse. Hij voorziet dat 2009 'een problematisch seizoen' zal worden. Zijn geesteskind, een raceklasse geadopteerd door wereldberoemde voetbalclubs, heeft zonder meer te lijden onder de economische malaise. Bij de start van de raceklasse in augustus op het circuit van Donington zag de toekomst er nog hoopvol uit, nu regeert de angst voor de recessie. Dat ook de Formule 1 moet bezuinigen, is volgens Andreu een teken aan de wand. ,,En Formule 1 bestaat al 58 jaar. Wij hebben amper zes raceweekeinden achter de rug. Voor ons is het veel moeilijker ons bestaansrecht in deze crisis te bewijzen.''
Daarom gaat het mes in de uitgaven. Er komen minder races dan voorzien (zes tot acht). De expansie buiten Europa blijft waarschijnlijk beperkt tot races in Abu Dhabi en het racegekke Brazilië, dat al uitkijkt naar de confrontatie tussen Flamengo en Corinthians.
Andreu heeft ook goed nieuws voor Nederland: hij onderhandelt met de circuits in Assen en Zandvoort. Niet voor niets nodigde hij Transavia uit naar Jerez te komen. Wellicht wil de luchtvaartmaatschappij straks de tickets voor coureurs en monteurs wel bekostigen.
Het doel is duidelijk: laten zien dat de Superleague ook hier volle tribunes kan trekken; geen uitzondering in ons land gezien de drukbezochte raceweekeinden rond DTM, WTCC en A1GP. ,,Ook wij willen in Nederland 70.000 mensen op de tribunes brengen,'' zegt Andreu.
Hij heeft voor komend seizoen contacten met achttien circuits, die moeten vechten om een plaatsje. ,,Dit jaar hebben we alle kosten betaald op de circuits, journalisten ingevlogen en het publiek gratis toegelaten,'' zegt de Spanjaard, een echte marketingman die de grote sponsors aantrok voor de Olympische Spelen van Barcelona. ,,Nu weet iedereen wie en wat we zijn en moeten de circuits zelf ook investeren.''
Om de aantrekkelijkheid van de raceklasse te vergroten wil Andreu aan het rijtje clubs een paar nieuwe toevoegen. Zo moet er een Franse club worden toegevoegd, waarbij de namen van Olympique Lyon en Olympique Marseille worden genoemd. Ook een derde Spaanse club flirt met de Superleague, net als een Russische (Spartak Moskou of Zenit St. Petersburg). En natuurlijk Manchester United, de club met de grootste aanhang ter wereld.
quote:Op donderdag 4 december 2008 13:45 schreef rubbereend het volgende:
komt Zandvoort dan niet in de knoop met hun herrie dagen?
quote:Uitbreiding lawaaidagen Circuit Zandvoort
* Nieuws
* ANP, Haarlems Dagblad
* donderdag 9 oktober 2008
* Thema's:
* Geluid
Het circuit op Zandvoort mag vanaf 2010 twaalf dagen per jaar meer lawaai maken dan wettelijk is toegestaan. Dat heeft de Noord-Hollandse gedeputeerde Ton Hooijmaijers vrijdag bekendgemaakt. Momenteel heeft Zandvoort vijf ‘herriedagen’. Volgens Hooijmaijers stuurt het kabinet uiterlijk maandag een brief naar de Tweede Kamer met het verzoek de wettelijke geluidsregels voor zowel het circuit in Zandvoort als dat in Assen aan te passen. De wet kan dan in 2010 zijn gewijzigd, waardoor er meer prominente races in Zandvoort kunnen worden gehouden. De afgelopen twee jaren moest bijvoorbeeld de Masters of Formule 3 naar het Belgische Zolder worden verplaatst.
Bloemendaal en de Milieufederatie procedeerden tegen de uitbreiding in 2003 en 2006 bij de Raad van State. Deze oordeelde dat de vijf dagen met vrijstelling per jaar tot onaanvaardbare overlast leidt. Op de overige dagen van het jaar wordt op het circuit ook gereden, maar dan met minder herrie. Milieufederatie Noord-Holland wil alleen praten over uitbreiding als het circuit wordt omzoomd door een goed geluidsscherm.
ik geloof dat ze sommige evenementen zo kunnen plannen dat ze maar voor 2 herrie dagen tellenquote:Op donderdag 4 december 2008 20:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Zandvoort heeft al A1GP dus ik vind SF weinig toevoegen. Men kan dan beter proberen FIA GT naar Zandvoort te halen. LMS zou ook geweldig zijn maar daar is het circuit denk ik niet toereikend voor. Overigens zal Masters of F3 dan ook wel terugkeren.
DTM : 3 dagen
A1GP : 3 dagen
Masters of F3 : 3 dagen
? : 3 dagen
Indien ze meer geluidsdagen krijgen is dat inderdaad een doel.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:08 schreef Atreidez het volgende:
Willen ze de WTCC niet weer naar Zandvoort halen?
Als het goed is vanaf 2010 12 dagen toch? Zou heel mooi zijn, want bijvoorbeeld WTCC zou een mooie aanvulling zijn ja!quote:Op zondag 19 april 2009 11:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Indien ze meer geluidsdagen krijgen is dat inderdaad een doel.
Hmm, zou die ene Nederlander die wordt genoemd Paul Meijer zijn?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:06 schreef Jappioooo het volgende:
Yelmer Buurman lijkt nog niet zeker van zijn plek bij PSV:
http://www.ed.nl/sport/49(...)-PSVauto-onzeker.ece
Zijn het drie kandidaten naast Buurman of met Buurman?quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Hmm, zou die ene Nederlander die wordt genoemd Paul Meijer zijn?
Maar Meijer is via Coronel wel in de kringen rondom de eigenaar van het team. Zo kwam hij vorig seizoen in de Al Ain auto.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zijn het drie kandidaten naast Buurman of met Buurman?
Maar ik denk niet dat het Paul Meijer is omdat het grootste probleem van hem sponsorgeld is sinds het bedrijf van ziijn vader (Habo Dacosta) failliet ging. Daarom rijdt hij (ondanks zijn talent) niet zoveel wedstrijden.
Hij was wisselvallig. Het ene weekend won hij, het andere reed hij kansloos achteraan. Kwam ook gedeeltelijk doordat ze problemen hebben gehad met het gaspedaal of iets in die richting.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:53 schreef dndiek het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie namens PSV mee gaat doen... Volgens mij deed Yelmer het niet slecht vorig jaar
Muermansquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:05 schreef sanger het volgende:
En de nieuwe PSV coureur is:.....................................
Dominick Muerman
Zonde voor Yelmer die het vorig seizoen toch heel goed heeft gedaan imo.
money, money, money....quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:47 schreef sanger het volgende:
Die had ik zeker niet verwacht. Paul Meijer of Yelmer Buurman waren voor mij toch wel DE kandidaten.
Daar lijtk het wel op indd. Het team achter PSV is nu niet bepaald de meest kapitaalkrachtige.quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | 2 Sporting Clube de Portugal Zakspeed Pedro Petiz 3 AC Milan Azerti Giorgio Pantano 4 Galatasaray Ultimate Duncan Tappy 5 PSV Azerti Dominick Muermans 6 Al-Ain FC Ultimate Esteban Guerrieri 7 Flamengo Delta / ADR Enrique Bernoldi 8 Anderlecht Zakspeed Yelmer Buurman 9 Olympiacos GU Racing Davide Rigon 10 FC Basel GU Racing Max Wissel 14 Corinthians Alan Docking Racing Antonio Pizzonia 15 Atlético Madrid Alan Docking Racing Ho-Pin Tung 16 FC Porto Hitech Tristan Gommendy 17 Glasgow Rangers Alan Docking Racing John Martin 19 Tottenham Hotspur Alan Docking Racing Craig Dolby 21 Liverpool FC Hitech Adrián Vallés 22 AS Roma Azerti Jonathan Kennard 24 FC Midtylland Hitech Kasper Andersen 69 Olympique Lyonnais Epsilon Nelson Panciatici |
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |