abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54798960
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dan maatregelen die schadelijk zijn voor de economie
?????? Ben jij familie van de struisvogels ?
pi_54799045
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:07 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat zijn sowieso geen argumenten natuurlijk, dat snap jij ook wel.

V.
Nee, ik keek naar de groei van de economie, groei van de export, lagere werkeloosheid, lagere belastingen en ik vroeg me af wat er precies slechter gaat als toen Bush kwam
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54799696
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dan maatregelen die schadelijk zijn voor de economie
Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehehehehehehehehehehehehe .
-
pi_54799843
Kom je als je uitgelachen bent met argumenten?

Of blijf je nietszeggende smilies posten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54799925
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wat valt er in godshemelsnaam nog in te brengen tegen die onzin die jij uitkraamt.
Van valide argumenten wil je niets weten, noch van een discussie.
Sorry, maar dan is het enige dat rest heel hard lachen...
-
pi_54800144
Ik vroeg gewoon welke slechte economische maatregelen er genomen zijn. Je weet wel diegene die leiden tot recessie, massaontslagen, hoge inflatie, laag consumentenvertrouwen en dergelijke

Maar noem mij er eens een, dan zou je voor het eerst in deze topic ontopic komen. En zou je eindelijk laten zien dat je enig niveau hebt
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:10:20 #82
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_54800252
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:23 schreef StefanP het volgende:
Geef nou maar gewoon toe dat je niet kan wachten tot de VS op z'n bek gaat... jij en de rest van die clowns hier. Zielig hoor. Ik zie jullie al gniffelend "zie je wel!!!" roepen. Ach, als je verdoemd bent tot een leven full of mediocrity, dan is het begrijpelijk dat je anderen met succes haat.
Ja, ach...weet je. Mensen houden nu eenmaal niet van dat anderen hun vertellen hoe ze moeten leven en hoe ze moeten denken. To paraphrase Lewis Black:

"If you worked in an office and everyday there would be this guy that kept shouting: "I'm the greatest fucker here! I know everything and you know shit! Muhahaha.", I guarantee you, by the end of the week, you would have killed him!"

Dat dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door DustPuppy op 23-11-2007 14:05:54 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_54800554
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Economische groei op de pof is geen echte groei. Het is alsof ik naar de bank ga, 1 miljoen EURO leen en me plotseling miljonair noem.
De US economie zal blijven draaien zolang de chinesen de dollars opkopen die Bush constant laat bijdrukken. Een afhankelijkheid van China die ook voor het buitenlands beleid van de VS grote gevolgen kan hebben........en zeker niet ten goede. Amerika is nu gemakkelijk te chanteren door de Chinezen.

En voordat je mij beschuldigd van USA bashing........Ik denk dat Clinton het prima voor elkaar had en dat Bush het helemaal in de soep heeft laten lopen.
pi_54800655
Je begrijpt het begrip van economische afhankelijkheid nog niet helemaal denk ik
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:45:38 #85
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_54800865
Beste DAM,

je bent nu een topic lang andere mensen aan het afzeiken en alles wat ze inbrengen dat niet overeenkomt met jouw mening á priori aan het afzeiken, zonder enig inhoudelijk tegenargument.

Waarom doe je zo? JIJ vraagt toch in de OP om meningen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54800967
Ja, maar dat zijn geen ontopic meningen.

Het begon met iemand die in de VS woont, onzin uitkraamt en het vervolgens niet kon onderbouwen
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:53:23 #87
136 V.
pi_54801037

Okee dan, ik denk dat de VS wél in een recessie terecht zal komen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54801288
Zware recessie, matige recessie, waarom? Welke indicatoren zijn slecht, etc, etc

[ Bericht 35% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 23-11-2007 14:11:28 ]
pi_54801354
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

Geef nou maar gewoon toe dat je niet kan wachten tot de VS op z'n bek gaat... jij en de rest van die clowns hier. Zielig hoor. Ik zie jullie al gniffelend "zie je wel!!!" roepen. Ach, als je verdoemd bent tot een leven full of mediocrity, dan is het begrijpelijk dat je anderen met succes haat.

De economische groeicijfers over de laatste tien jaar zijn in de VS altijd beter geweest dan in NL. Zelfs nu is de verwachting voor volgend jaar nog een gematigde groei. Wacht maar tot de huizenmarkt in NL instort - de verhouding tussen hypotheken en inkomen is namelijk vele malen slechter.
Beste Stefan, ten eerst hoop ik niet dat Amerika op z'n bek gaat. Dat is voor ons ook niet best aangezien NL het twee na grootste investeringsland in Amerika is. Maar je hoeft geen doctorandes te zijn om te zien dat het niet goed gaat. Die groei waar je t over hebt is voornamelijk gefinancierd door het buitenland en betreft geen pure domestic growth. Amerika heeft zeker het goed gedaan de laatste jaren, gedreven door de ICT heeft het met name eind 90er jaren het uitstekend gedaan.

Maar wat de subprime ellende laat zien is dat Amerika zijn groei daadwerkelijk heeft gefinancierd door in t rood te staan. Er staan 1.200 miljard aan subprimeleningen uit, is het ondenkbaar dat hiervan 20% niet betaald wordt, 30%??? De laatste berichten zijn dat ook de primemarkt er slecht voorstaat. Voeg hier een lage dollarkoers bij, hoge olieprijzen, een zwakke huizenmarkt (uiterst belangrijk) en teruggang van de economische groei en alle ingredienten zijn er om in een recessie te belanden. Het is niet ondenkelijk dat Amerika zijn top reeds bereikt heeft. De rest van de wereld zit ook niet stil. Als de oliesjeiks besluiten de dollar te ontkoppelen aan de olieprijs en China dollars gaat dumpen gaat het heel hard.

We gaan een hele nieuwe toekomst tegemoet, buiten het hierboven genoemde is er nog de milieuproblematiek (t zal eens op moeten houden met groeien), terrorisme, opkomst 3e wereldlanden, energietekorten staan in t verschiet (vervelend als je grootste veelgebruiker bent), toename bevolkingsgroei en ga zo maar door. Het is heel gebruikelijk dat een wereldmacht na een eeuw terugvalt. Misschien ben je wel te laat ingestapt in t avontuur. Europa groeit minder hard maar wel valide.

[ Bericht 10% gewijzigd door alex4allofyou op 23-11-2007 14:20:00 ]
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:32:36 #90
136 V.
pi_54801820
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zware recessie, matige recessie, waarom? Welke indicatoren zijn slecht, etc, etc
Ik houd het voorlopig nog even op "financial meltdown".

Niet drie jaar oud, misschien dat je het een kans wilt geven

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54802786
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:10 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Beste Stefan, ten eerst hoop ik niet dat Amerika op z'n bek gaat. Dat is voor ons ook niet best aangezien NL het twee na grootste investeringsland in Amerika is. Maar je hoeft geen doctorandes te zijn om te zien dat het niet goed gaat. Die groei waar je t over hebt is voornamelijk gefinancierd door het buitenland en betreft geen pure domestic growth. Amerika heeft zeker het goed gedaan de laatste jaren, gedreven door de ICT heeft het met name eind 90er jaren het uitstekend gedaan.

Maar wat de subprime ellende laat zien is dat Amerika zijn groei daadwerkelijk heeft gefinancierd door in t rood te staan. Er staan 1.200 miljard aan subprimeleningen uit, is het ondenkbaar dat hiervan 20% niet betaald wordt, 30%??? De laatste berichten zijn dat ook de primemarkt er slecht voorstaat. Voeg hier een lage dollarkoers bij, hoge olieprijzen, een zwakke huizenmarkt (uiterst belangrijk) en teruggang van de economische groei en alle ingredienten zijn er om in een recessie te belanden. Het is niet ondenkelijk dat Amerika zijn top reeds bereikt heeft. De rest van de wereld zit ook niet stil. Als de oliesjeiks besluiten de dollar te ontkoppelen aan de olieprijs en China dollars gaat dumpen gaat het heel hard.

We gaan een hele nieuwe toekomst tegemoet, buiten het hierboven genoemde is er nog de milieuproblematiek (t zal eens op moeten houden met groeien), terrorisme, opkomst 3e wereldlanden, energietekorten staan in t verschiet (vervelend als je grootste veelgebruiker bent), toename bevolkingsgroei en ga zo maar door. Het is heel gebruikelijk dat een wereldmacht na een eeuw terugvalt. Misschien ben je wel te laat ingestapt in t avontuur. Europa groeit minder hard maar wel valide.
Ik denk dat DAM hierop zal antwoorden met......."En nu echte argumenten !! "
pi_54804632
Nee, Stefan neem ik niet serieus
pi_54804694
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:32 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik houd het voorlopig nog even op "financial meltdown".

Niet drie jaar oud, misschien dat je het een kans wilt geven

V.
Tot op heden heeft hij geen gelijk

Maar welke uitspraken heeft hij goed gehad in de laatste 18 maanden?
pi_55134317
En Bush heeft een bail-out plan gelanceerd, wat eigenlijk ook wel te verwachten was
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:23:52 #95
136 V.
  maandag 21 januari 2008 @ 16:39:28 #96
136 V.
pi_56202211
*kuch*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_56206977
Die recessie komt wel, als ie er al niet is, zeker as Bush meent de recessie aan te moetne pakken met juist 1 van de zaken die die handel op dit moment juist heeft veroorzaakt: Nog meer overheidsschulden, nog meer geld en dus nog meer kredietproblemen uiteindelijk.

1 ding wat typisch bij een recessie hoort mis je nog wel, de echte massa ontslagen, dat er in 1 week gewoon 250.000 man in de VS op straat staan of zo. Zo erg is het op dit moment dus in elk geval (nog) niet.

In m'n eigen vakgebied merk ik overigens dat de markt in de VS algemeen wel licht dalende is, hoewel onze distributeur daar juist meer omzet - ondanks de dure Euro ook nog eens.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_56207040
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:39 schreef Verbal het volgende:
*kuch*

V.
We wachten even op ons economisch wereldwonder.
-
pi_56207054
quote:
Op donderdag 22 november 2007 08:08 schreef StefanP het volgende:
Ik word een beetje moe van die tientallen topics met wellustelingetjes die geilen op hoe slecht de VS wel niet is, hoe hard die zogenaamde recessie wel niet moet zijn, en hoe prachtig het is dat de VS 'op z'n bek gaat'. Ach, dat komt vast voort uit de typisch Nederlandse maaiveldcultuur: men kan het niet hebben dat anderen niet zo uitgezogen worden en stukken meer vrijheid hebben.

Er is helemaal geen recessie, en die komt er waarschijnlijk ook niet. De cijfers zijn nog prima, zowel van de werkloosheid, het consumentenvertrouwen en de economische groei.

De dollarkoers maakt voorsalnog geen worst uit - toen die 180 graden omgekeerd was, schreeuwden de Amerikanen toch ook niet dat de EU in een recessie zat, dat het zo slecht ging? Laat staan dat ze zichzelf bijkans bevredigden bij de gedachte dat de EU op z'n bek zou gaan...

Trouwens: lagere dollar = meer export = beter voor de economie.
De Dollar met de Euro vergelijken
Hoe stom kun je zijn _!!
  maandag 21 januari 2008 @ 20:21:29 #100
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56207249
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:39 schreef Verbal het volgende:
*kuch*

V.
Dropje?

Maar Diego heeft een ban dus die zal niet reageren denk ik.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')