TS heeft nog geen routine opgebouwd, had ik goed begrepen dat zijn laatste rijexamen in 93 was?quote:Op vrijdag 30 november 2007 08:27 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Dit bewijst dus wel dat jij niet, zoals TS dus wel, veel problemen hebt met snel wisselende verkeerssituaties.
sry??quote:Op vrijdag 30 november 2007 08:35 schreef barthol het volgende:
[..]
TS heeft nog geen routine opgebouwd, had ik goed begrepen dat zijn laatste rijexamen in 93 was?
Geen wonder dat je dan weer helemaal opnieuw moet beginnen.
Precies. Bepaalde dingen zal een autist (afhankelijk van de aard en de ernst van zijn stoornis) echter nooit kunnen leren. Je kunt net zo goed een blinde proberen te leren dat hij bij een rood voetgangerslicht niet mag oversteken. Oefening en ervaring opdoen heeft dan geen zin.quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:02 schreef het.ismij het volgende:
[..]
sry??
Na zoveel uren en zoveel examens, en dan nog zelf zeggen dat je geen overzicht hebt/kan krijgen bij snelle situaties?
Dat is het hele idee achter lessen, dat je de handelingen leert, en onder de knie krijgt. Situaties leren inschatten.
Dat kan dan weer wel,..quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:47 schreef Halinalle het volgende:
Je kunt net zo goed een blinde proberen te leren dat hij bij een rood voetgangerslicht niet mag oversteken.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:57 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Dat kan dan weer wel,..
Afgaan op het getik van de voetgangerslichten
Die zijn niet reddeloos verloren, in tegenstelling tot ts
Tis vrijdag hequote:Op vrijdag 30 november 2007 10:19 schreef Halinalle het volgende:
[..]Ik had natuurlijk moeten schrijven: tikkerloze voetgangerslichten.
precies.quote:Het gaat erom om je beperkingen te kennen. Ik raad de TS om open en eerlijk naar de psychiater te zijn, zodat die een afgewogen oordeel kan vormen. Dat kan heel veel ellende achteraf voorkomen bij TS zelf en anderen.
En in '93 was hij dus gezakt met dik 150 lessen en 8 examens in 4 jaar, lijkt me toch behoorlijk wat routine? Als hij het goed zou kunnen zou het na een paar lessen wel weer terugkomen, terwijl TS na 20 lessen vanaf juni nog moeite heeft met goed optrekken.quote:Op vrijdag 30 november 2007 08:35 schreef barthol het volgende:
[..]
TS heeft nog geen routine opgebouwd, had ik goed begrepen dat zijn laatste rijexamen in 93 was?
Geen wonder dat je dan weer helemaal opnieuw moet beginnen.
wat een leesteken niet al kan doen.quote:Op maandag 3 december 2007 15:11 schreef Bob-B het volgende:
goed nieuws, voor jou
Succes Fusionfreakquote:Op maandag 3 december 2007 15:01 schreef Fusionfreak het volgende:
Ben net terug van het gesprek met die psychiater en moet eerlijk toegeven het gesprek(je) van ongeveer 20 minuten is mij heel erg meegevallen en hij was heel vriendelijk, de psychiater merkte al meteen aan het gesprek dat ik serieus met mijn rijbewijs bezig ben en dat ik heel geloofwaardig en eerlijk overkwam. De enigste vragen die hij aan mij stelde was of ik in het dagelijks leven last hebt van mijn aandoeningen. Ik heb ook verteld dat ik jarenlang schadevrij heb gereden op brommers en scooters op een klein incident na (dat hij niet eens meetelde) en ik liet hem ook mijn theoriekaart (1 fout) en geldig bromfiets cetrificaat zien. Hij vind dat ik gewoon geschikt bent, maar hij zegt dat het CBR dit altijd als standaard procedure heeft. Na afloop vertelde hij dat ik een verslag gaat opstellen voor het CBR zodat ik een rijschiktheids verklaring krijgt en gewoon verder mag lessen met aansluitend een examen. Maar hij zij ook dat hij zelf niet mag beslissen of iemand wel of niet mag rijden, maar hij stelde mij toch gerust dat zijn rapport waarschijnlijk door het CBR goedgekeurd wordt.
Wordt zeker nog vervolgd.
De psychiater zal deskundig genoeg zijn om zonder dit forum tot een oordeel te komen, buiten mijn eigen reacties om is het grootste deel bagger en zooi wat hier gepost wordt.quote:Op maandag 3 december 2007 15:36 schreef tim2308 het volgende:
[..]
wat een leesteken niet al kan doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik serieus overwogen heb de man te googlen en hem een e-mail te sturen met deze en de andere topic.
vind je? ik lees toch wel erg veel meningen van mensen en vragen en ervaringen...quote:Op maandag 3 december 2007 16:55 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
De psychiater zal deskundig genoeg zijn om zonder dit forum tot een oordeel te komen, buiten mijn eigen reacties om is het grootste deel bagger en zooi wat hier gepost wordt.![]()
Want men kan hier perfect oordelen of iemand rijgeschikt is.quote:Op maandag 3 december 2007 17:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vind je? ik lees toch wel erg veel meningen van mensen en vragen en ervaringen...
apart hoe dingen anders over kunnen komen op verschillende mensen
Nee, ik ben nog wel benieuwd of je je praktijk-examen haalt, dan weet ik dat ik extra op mijn hoede moet zijnquote:Op maandag 3 december 2007 16:55 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
De psychiater zal deskundig genoeg zijn om zonder dit forum tot een oordeel te komen, buiten mijn eigen reacties om is het grootste deel bagger en zooi wat hier gepost wordt.![]()
Topic mag wat mij betreft gerust dicht.
Nou vertel, wat heb je geantwoord?quote:Op maandag 3 december 2007 15:01 schreef Fusionfreak het volgende:
De enigste vragen die hij aan mij stelde was of ik in het dagelijks leven last hebt van mijn aandoeningen.
Bagger? Je hebt genoeg serieuze reacties in dit topic gehad. Om nu te gaan klagen dat veel reacties bagger en rotzooi zijn, vind ik nou jammer. Daar hoort ook tegengas bij soms. Maar goed, succes verder. Fijn dat het gesprek ook meegevallen is.quote:Op maandag 3 december 2007 16:55 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Topic mag wat mij betreft gerust dicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |