bij deze een fotootje van eentje die ik heb:quote:Op woensdag 21 november 2007 16:12 schreef Deansensitized het volgende:
Kan iemand niet even een mooie banner met een SG fiksen voor de OP?
Fijne beestjes.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:22 schreef Deansensitized het volgende:The SG to end all others
![]()
[ afbeelding ]
sooo fugly...quote:Op woensdag 21 november 2007 16:22 schreef Deansensitized het volgende:The SG to end all others
![]()
[ afbeelding ]
Te veel dingen eromheen...quote:Op woensdag 21 november 2007 16:22 schreef Deansensitized het volgende:The SG to end all others
![]()
[ afbeelding ]
13?quote:Op woensdag 21 november 2007 17:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik speelde laatst een dertienklank.
Misschien had hij wel heel veel gitarenquote:Op woensdag 21 november 2007 17:46 schreef Dupje het volgende:
[..]
13?
Je hebt maar 5 vingers, 6 snaren, dus aan 13 kom je niet...
quote:Op woensdag 21 november 2007 17:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
sooo fugly... [afbeelding]
Een Gibson moet er gewoon klassiek uitzien...
Er zijn ook maar 12 notenquote:Op woensdag 21 november 2007 17:46 schreef Dupje het volgende:
[..]
13?
Je hebt maar 5 vingers, 6 snaren, dus aan 13 kom je niet...
Welke dan?quote:Op woensdag 21 november 2007 17:56 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Er zijn ook maar 12 noten.
Fap fap fap en nog meer fapquote:Op woensdag 21 november 2007 16:22 schreef Deansensitized het volgende:The SG to end all others
![]()
[ afbeelding ]
Mensen, mensen...laten we idd weer ff on topic gaan!quote:Op woensdag 21 november 2007 18:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het gaat nu tenminste ergens over
"kutherrie" ofzo toch ?quote:Op woensdag 21 november 2007 18:26 schreef Doodkapje het volgende:
Kramtried stond toch ook voor ijzeren noot ofzoiets?
Je wilt in elk geval geen kramtried in je notenquote:Op woensdag 21 november 2007 18:26 schreef Doodkapje het volgende:
Kramtried stond toch ook voor ijzeren noot ofzoiets?
Weet je niet wat dat zijn?quote:Op woensdag 21 november 2007 18:42 schreef Dribbel_ het volgende:
gitaren ?
Daarmee geef je toch water aan plantjes?quote:
Dribbel kan nog wat van je lerenquote:Op woensdag 21 november 2007 19:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Daarmee geef je toch water aan plantjes?
En dan kijk ik dat filmpjequote:
Nee. Misschien als er koopzondag is?quote:Op woensdag 21 november 2007 19:51 schreef Vital_Remains het volgende:
Weet iemand of er gitaarwinkels open zijn op zondag in Amsterdam?
Zit er dan toch, kan ik net zo goed even kijken
*visueel beeld vormt van een fappende allsystemshalt*quote:Op woensdag 21 november 2007 18:16 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Fap fap fap en nog meer fap![]()
De stad was open was mij verteld, en aangezien ik vrijwel nooit in de randstad kom heb ik geen idee wat er dan allemaal te doen is daarquote:Op woensdag 21 november 2007 19:55 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nee. Misschien als er koopzondag is?
vrijdags gaat het om jou?quote:Op woensdag 21 november 2007 18:41 schreef Dupje het volgende:
Alleen op vrijdag ging het toch niet over gitaren?
Waarom doe je dat dan ookquote:Op woensdag 21 november 2007 20:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
*visueel beeld vormt van een fappende allsystemshalt*![]()
quote:Op woensdag 21 november 2007 20:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
*visueel beeld vormt van een fappende allsystemshalt*![]()
Your Brian? Spannend.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:21 schreef Aresdreams het volgende:
waarom dribbel? ik weet het niet!![]()
i think he took control of my brian while i whas there!
ach ja, shit happens, every day
Afgelopen weekend ook met een limburgs meisje in de trein verteld ze over de mensen die langs haar wonenquote:Op woensdag 21 november 2007 20:23 schreef Witchfynder het volgende:
Had zo'n Friese vrouw aan de telefoon die klaagde over haar jas die "aflaat". Dacht echt: wtf?! Bij aflaten denk ik aan die praktijken in de katholieke kerk.
Het leuke is dat die Friezen zelfs wanneer ze Nederlands denken te praten dat nog niet doen..
is vrij normaal hier, in deze regionen van het landquote:Op woensdag 21 november 2007 20:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Afgelopen weekend ook met een limburgs meisje in de trein verteld ze over de mensen die langs haar wonen
langspraat normaal
![]()
Dus als je iemand achterlangs neemtquote:Op woensdag 21 november 2007 20:30 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
is vrij normaal hier, in deze regionen van het land
Toch wel leuk, die regionale verschillen. Maakt het wat interessanter dan die eenheidsworst vind ik.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:30 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
is vrij normaal hier, in deze regionen van het land
Hollandsquote:Op woensdag 21 november 2007 21:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Toch wel leuk, die regionale verschillen. Maakt het wat interessanter dan die eenheidsworst vind ik..
Vroeger dacht men hier dat wij geen accent of dialect meer hebben, maar hoe meer de andere regio's hun eigenaardigheden koesteren, hoe meer blijkt dat wat men voor 'standaard nederlands' aan zag, in grote lijnen toch gewoon Hollands is..
Mijn Pa ook! Maar nu @ boven in groningenquote:Op woensdag 21 november 2007 18:25 schreef Witchfynder het volgende:
Onze drummer komt oorspronkelijk uit....Nootdorp..
Een verspreking geeft niet, maar ik kan die "hun zeiden", "hun wilden", "hun hadden toen gezegd" mensen. ZIJ! ZIJ godverdomme!!!quote:Op woensdag 21 november 2007 21:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hollands
Limburgs
Ik kan op zich wel goed Nederlands, maar ik betrap me zelf ook nog wel eens op van die versprekingen...![]()
Daar kan ik ook niet tegenquote:Op woensdag 21 november 2007 22:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een verspreking geeft niet, maar ik kan die "hun zeiden", "hun wilden", "hun hadden toen gezegd" mensen. ZIJ! ZIJ godverdomme!!!.
.
Dat is niet streekgebonden nee. Moest gewoon ff ageren.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Daar kan ik ook niet tegenMaar doet men dat niet overal fout?
Maar hier doen veel mensen het "groter dan" dus fout door "groter als" te zeggen, maar dat komt dus door de Limburgse taal, daar is het namelijk wel "groter es" (wat dus neerkomt op "groter als")
Kijk dat kan ik wel waarderenquote:Op woensdag 21 november 2007 23:12 schreef Witchfynder het volgende:
Cool nummer dan:
http://www.youtube.com/watch?v=O2ZYfG9TqNA
Dialecten -> Afrikaans -> Rock -> Gitaren..
Afrikaans is geen dialect, vriendelijke vriendquote:Op woensdag 21 november 2007 23:12 schreef Witchfynder het volgende:
Cool nummer dan:
http://www.youtube.com/watch?v=O2ZYfG9TqNA
Dialecten -> Afrikaans -> Rock -> Gitaren..
Ik heb net een akkoestische set op msn gedaanquote:Op woensdag 21 november 2007 23:01 schreef Doodkapje het volgende:
Zeg.. speelt er toevallig nog iemand gitaar hier, of is Dribbel_ alleen maar Limburgse vrouwmensen aan het versieren in de trein?
Dan moet ik altijd aan ACDC denken.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
sooo fugly...
Een Gibson moet er gewoon klassiek uitzien...
Dat zeg ik ook helemaal niet. Het gesprek ging van dialecten over naar Afrikaans.quote:Op woensdag 21 november 2007 23:22 schreef SNArky het volgende:
[..]
Afrikaans is geen dialect, vriendelijke vriend.
Dan kan je Fries net zo goed een spraakgebrek noemen (pun intended).
Ja nu gaan we het weer over gitaren hebbenquote:Op donderdag 22 november 2007 00:34 schreef Cynic het volgende:
Shit, alle leuke discussies weer gemist!
Een paard op de bbq daarentegenquote:Op donderdag 22 november 2007 00:51 schreef Witchfynder het volgende:
Dribbel_ en ik zijn het er over eens: meisjes op gitaar zijn nog altijd beter dan meisjes op een paard!.
niet alleen in limburg hoor, zuid-oost brabant is daar ook goed in!quote:Op woensdag 21 november 2007 22:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Daar kan ik ook niet tegenMaar doet men dat niet overal fout?
Maar hier doen veel mensen het "groter dan" dus fout door "groter als" te zeggen, maar dat komt dus door de Limburgse taal, daar is het namelijk wel "groter es" (wat dus neerkomt op "groter als")
quote:Op woensdag 21 november 2007 23:51 schreef Doodkapje het volgende:
Mijn favo topic! Wat doe je
Zonet ff de DVD van ons optreden ge-analyseerd met de band... my god wat een confrontatieIn ieder geval verbeterpunten gevonden voor a.s. vrijdag
quote:Op woensdag 21 november 2007 20:23 schreef Witchfynder het volgende:
Had zo'n Friese vrouw aan de telefoon die klaagde over haar jas die "aflaat". Dacht echt: wtf?! Bij aflaten denk ik aan die praktijken in de katholieke kerk.
Het leuke is dat die Friezen zelfs wanneer ze Nederlands denken te praten dat nog niet doen..
ik hoop dat ik ook redelijk snel de opnamen te zien krijg zodat we dat ook kunnen analyserenquote:Op donderdag 22 november 2007 07:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dat zijn idd![]()
![]()
![]()
![]()
momenten ja
![]()
Mijn vriendin zou met een gitaar op een paard kunnen, dat maakt het net ietsje minder erg...quote:Op donderdag 22 november 2007 00:51 schreef Witchfynder het volgende:
Dribbel_ en ik zijn het er over eens: meisjes op gitaar zijn nog altijd beter dan meisjes op een paard!.
Thanks. M'n budget is rond de 300 Euro, dus die vraagprijs was sowieso al te hoog.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:07 schreef SlaggY het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe versterker (moet mijn VOX AD30 vervangen). Bij een vriend heb ik gister op een Marshall JTM 30 gespeeld, en dat is eigenlijk wel wat ik zocht. Wel een buizenbak, maar klonk op laag volume ook nog goed. Dat is wel belangrijk, want ik speel alleen maar thuis.
Nou heb ik niet zo'n verstand van verstekers en al helemaal niet wat ze 2e hands zouden moeten kosten. Kan iemand me vertellen wat een goede prijs is voor zoiets: Advertentie op marktplaats?
Die Switchblade schijnt heel goed te zijn.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:06 schreef Aresdreams het volgende:
ik zou nog wel eens wat H&K buizenamps willen proberen... maar ja, kan ik ze alsnog niet kopen... ik is te arm
Die kan je toch niet vergelijken met een 30 watt buizenamp?quote:Op donderdag 22 november 2007 10:55 schreef Deansensitized het volgende:
Roland Cube?
Nou nee, maar omdat hij alleen thuis speelt, ik denk wellicht is een niet-buis ook wel wat, en die Cube30 gaat ook hard hoor! En klinkt erg lekkerquote:Op donderdag 22 november 2007 11:10 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die kan je toch niet vergelijken met een 30 watt buizenamp?
Oh qua volume geloof ik dat best. Maar met een Vox AD30 heeft hij al een modeling amp in huis. Dus ik ga er een beetje vanuit dat het om een ander soort geluid gaat.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:27 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nou nee, maar omdat hij alleen thuis speelt, ik denk wellicht is een niet-buis ook wel wat, en die Cube30 gaat ook hard hoor! En klinkt erg lekker
Je zou kunnen kijken voor een Peavey Valveking die zit ook in die rpijsklasse de 1x12 combo geloof ikquote:Op donderdag 22 november 2007 10:04 schreef SlaggY het volgende:
[..]
Thanks. M'n budget is rond de 300 Euro, dus die vraagprijs was sowieso al te hoog.Of weet iemand wat beters voor dat bedrag? Ik speel voornamelijk wat pop/rock.
Ik heb zelf een tijdje geleden een laney vc50 gekocht voor 400 euro, de'r staat er nou 1 op marktplaats weer,quote:Op donderdag 22 november 2007 09:07 schreef SlaggY het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe versterker (moet mijn VOX AD30 vervangen). Bij een vriend heb ik gister op een Marshall JTM 30 gespeeld, en dat is eigenlijk wel wat ik zocht. Wel een buizenbak, maar klonk op laag volume ook nog goed. Dat is wel belangrijk, want ik speel alleen maar thuis.
Nou heb ik niet zo'n verstand van verstekers en al helemaal niet wat ze 2e hands zouden moeten kosten. Kan iemand me vertellen wat een goede prijs is voor zoiets: Advertentie op marktplaats?
dat "gilbert" geluid ja,. met je ogen dicht herken je zijn stijl en klankquote:Op donderdag 22 november 2007 12:32 schreef Cynic het volgende:
Gilbert is net overgestapt naar Marshall naar aanleiding van zijn G3 tour. Maar die Laney's van hem klonken altijd te gek!
Het geluid van Paul is in de loop der jaren alleen maar beter geworden, ben wel benieuwd dus.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:35 schreef nightfall het volgende:
[..]
dat "gilbert" geluid ja,. met je ogen dicht herken je zijn stijl en klank
wat een verrader
paul gilbert is ook een grappige vent, en ook nog eens een god. de dingetjes die hij doet spreken we me wel aan, hetzelfde met marty friedman, ook een fantastische gitarist met goed in het gehoor liggende nummers, heeft ook een hele mooie stijl, heb wel eens een paar oefenvideo's van em gedownload, hele nuttige lessen. ik luister naar deze 2 100X liever dan vai of satriani.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het geluid van Paul is in de loop der jaren alleen maar beter geworden, ben wel benieuwd dus.![]()
Griezelige controle heeft die man ook, dat is al een heel stuk van zijn geluid.
Nou, zonder potmeter draait het wel moeilijkquote:Een paar potmeters zijn weg, wat geen enkel probleem is, je kan de knopjes nog gewoon draaien, alleen het staat iets minder leuk.
Dus je hebt een valvestate gehad, die weggedaan en een MG genomen?quote:Op donderdag 22 november 2007 14:04 schreef Deansensitized het volgende:
Dat bedoel ik. Heb je toch ook op lage volumes nog wel een redelijk leuk buizengeluid
Klein poosje een gehad, maar zijn wel lekkere allround versterkers, klinken goed
Ah, dat wist ik niet. Wat is dan de goedkoopste volledig-buizen-model van Marshall?quote:Op donderdag 22 november 2007 13:53 schreef Cynic het volgende:
Zo'n 8080 is alleen niet helemaal buizen dus de klank is wel anders. Zit een buisje in de voortrap maar de eindtrap is transistor. Maar wel een prima ding, heb zelf de top-versie nog op reserve staan hier![]()
MG had ik alquote:Op donderdag 22 november 2007 14:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dus je hebt een valvestate gehad, die weggedaan en een MG genomen?
Waarom?
Omdat die groter wasquote:Op donderdag 22 november 2007 14:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dus je hebt een valvestate gehad, die weggedaan en een MG genomen?
Waarom?
Gewoon oefenen, zorgen dat je de nummers goed kent. Wellicht paar keer met de hele band alles doorspelen. En beetje gezonde spanning hoort er bij hoor, houd je scherpquote:Op donderdag 22 november 2007 14:14 schreef Brug het volgende:
Ik volg sinds een paar weken gitaarles en mijn leraar heeft me gelijk voorgedragen om te spelen in een bandje tijdens één of andere leerlingenoptreden. Bedoeling is dat we 'No woman no Cry' spelen en een aantal blues nummers in mineur. Ik heb het gevoel dat ik er totaal niet klaar voor ben eigenlijk haha maar er is nog tijd om te oefenen. Iemand tips voor zo'n eerste optreden?
Gewoon je ding doenquote:Op donderdag 22 november 2007 14:14 schreef Brug het volgende:
Ik volg sinds een paar weken gitaarles en mijn leraar heeft me gelijk voorgedragen om te spelen in een bandje tijdens één of andere leerlingenoptreden. Bedoeling is dat we 'No woman no Cry' spelen en een aantal blues nummers in mineur. Ik heb het gevoel dat ik er totaal niet klaar voor ben eigenlijk haha maar er is nog tijd om te oefenen. Iemand tips voor zo'n eerste optreden?
Mwah, dat niet eensquote:
Inderdaad, niet bij elk klein foutje stoppen, gewoon doorgaan, rest van de band doet dat ookquote:Op donderdag 22 november 2007 14:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gewoon je ding doenkleine foutjes enz horen ze toch niet, altijd door blijven spelen
gewoon lol er in hebben, dan speel je het relaxt
netjes gedaanquote:Op donderdag 22 november 2007 14:13 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
MG had ik al
Die 8080 kon ik goedkoop aankomen [90 euro wegens defecten, kwam maar 25% geluid uit, reparatie was de man te duur]. Na grondige inspectie kwam ik er achter dat de buis er niet goed [klem] in zat en dat de pootjes en het voetje nogal smerig waren. Hele aparaat grondig schoongemaakt, buisje er weer in en vlammen maar
In twee uurtjes 290 euro verdiend, na een goed testen doorverkocht voor 380
Dus voor de handel. En ben niet echt van de combo's...
Je gaat nu voor de gevoelige lovesongs?quote:Op donderdag 22 november 2007 14:20 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Mwah, dat niet eens
Die 8080 kon hem redelijk bijbenen, maar had op dat volume liever de sound van mij eigen dan de 8080. Misschien na langer testen en kloten, maar kreeg een goed bod, dus meteen maar weg gedaan
Alleen nu ben ik het geluid van de MG inmiddels ook zat... Hij scheurt nog als een motherfucker, maar het is niet echt meer mijn ding.
laat ik regelen, veelr elaxter hahaquote:Op donderdag 22 november 2007 16:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Nou dan moet je meer optredens regleen he
nogal zacht helaasquote:Op donderdag 22 november 2007 17:43 schreef Dupje het volgende:
Geen idee of het gelukt is, maar dat merken we snel genoeg.
Ik heb mijn compositie uitvoering geupload en dit is het resultaat...
http://media.putfile.com/Nothing-Else-Matters-67
Er komt geen gitaar in voor maar wel snaren (zoals Doodkapje het zei).
Als je geen interesse hebt dan luister je leuk niet
Eigen commentaar:
Cello is nogal vals af en toe, net als de zang.
Opname is nogal zacht helaas.
Verder ben ik erg tevreden.
En hoeveel hebben ze er al voor je geregeld ?quote:Op donderdag 22 november 2007 18:22 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
laat ik regelen, veelr elaxter haha
Is mooi omd at lijstje steeds langer te zien wordenquote:Op donderdag 22 november 2007 18:25 schreef Aresdreams het volgende:
euhm, met afgelopen optreden erbij, zitten we al op een mogelijke 3
and rising!
(bassite en znager hebben veel meer contacten dan ik)
Klinkt goed eigenlijk,... net als de rest mag de cello iets meer in tune en op de één of andere manier mag het samenspel van de viool en cello er wat beter uitspringen. Misschien komt dit door de opnamen, maar soms valt de één weg tegen de ander. Ga zo doorquote:Op donderdag 22 november 2007 17:43 schreef Dupje het volgende:
Geen idee of het gelukt is, maar dat merken we snel genoeg.
Ik heb mijn compositie uitvoering geupload en dit is het resultaat...
http://media.putfile.com/Nothing-Else-Matters-67
Er komt geen gitaar in voor maar wel snaren (zoals Doodkapje het zei).
Als je geen interesse hebt dan luister je leuk niet
Eigen commentaar:
Cello is nogal vals af en toe, net als de zang.
Opname is nogal zacht helaas.
Verder ben ik erg tevreden.
Ik raad je aan om naar The Dubliners te luisteren en dan vooral naar de combi viool en zang.quote:Op donderdag 22 november 2007 19:32 schreef Dupje het volgende:
Thanks voor de feedback!
Klopt dat cello dus af en toe wat vals is. Dat was ikMiss geen excuus, maar was niet het makkelijkste stuk.
Kreeg idd op school ook feedback van dan cello en zanglijn gelijk lopen. Daar kan ik idd nog wel wat meer op puzzelen.
Zal ik eens doen, maar ga nu bed in ---> ziek.quote:Op donderdag 22 november 2007 20:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik raad je aan om naar The Dubliners te luisteren en dan vooral naar de combi viool en zang..
Beterschap!quote:Op donderdag 22 november 2007 20:36 schreef Dupje het volgende:
[..]
Zal ik eens doen, maar ga nu bed in ---> ziek.
quote:Op donderdag 22 november 2007 21:52 schreef guitarist.nl het volgende:
30-11-2007 Café Brutus, A'foort w/Sheriff of Hong Kong+ The Zoo
07-12-2007 Café Docx,Assen w/ Vegas For Millions
22-12-2007 Popfront, Zwolle w/Orange Glow
28-12-2007 The Stage, Arnhem (support: Obnoxious)
29-12-2007 De Lantaarn,Hellendoorn w/Club of High Eyebrows
05-01-2008 Vera Downstage, Groningen. SWINGAVOND!!!
Ze zeggen weleens wat over namen van metalbands, maar uh....quote:Op donderdag 22 november 2007 21:52 schreef guitarist.nl het volgende:
eindhoven! kan ik er heen rollen en daarna naar huis rollenquote:Op donderdag 22 november 2007 23:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
nice!
maar je moet es naar eindhoven of maastricht komen!
pfff, wat een aap... het leger inquote:Op vrijdag 23 november 2007 00:24 schreef Dribbel_ het volgende:
We kunnen weer op zoek naar een nieuwe bassist![]()
oude gaat weer het leger in vanaf volgend jaar dus zat tijd wel om een nieuwe te vinden maar toch weer jammer
Maarja dat is pas in januari 2009 dus nog een heel jaar de tijd om een nieuw iemand te vinden en tot die tijd kunnen we sowieso lekker doordraaien![]()
Bassisten, altijd wat met die luiquote:Op vrijdag 23 november 2007 00:24 schreef Dribbel_ het volgende:
We kunnen weer op zoek naar een nieuwe bassist![]()
oude gaat weer het leger in vanaf volgend jaar dus zat tijd wel om een nieuwe te vinden maar toch weer jammer
Maarja dat is pas in januari 2009 dus nog een heel jaar de tijd om een nieuw iemand te vinden en tot die tijd kunnen we sowieso lekker doordraaien![]()
acoustische gitaar mee in de trein!quote:Op vrijdag 23 november 2007 07:56 schreef allsystemshalt het volgende:
M'n mp3-speler is kapodt![]()
Wat moet ik nu doen in de trein![]()
? Gitaarspelen![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2007 08:55 schreef Deansensitized het volgende:
Als jullie met een demo langs de kroegen gaan, doen jullie er dan ook een begeleidend briefje bij?? En zo ja, wat staat daar allemaal in??
Linkje naar de website op de demo!quote:Op vrijdag 23 november 2007 08:55 schreef Deansensitized het volgende:
Als jullie met een demo langs de kroegen gaan, doen jullie er dan ook een begeleidend briefje bij?? En zo ja, wat staat daar allemaal in??
Je zegt het iig op tijd deze keerquote:Op donderdag 22 november 2007 21:52 schreef guitarist.nl het volgende:
En zorg dat de info op de CD zelf staat, want veel zaken gooien de hoesjes weg en doen de cds in zo'n verzamelmap ofzo. Of ze laten ze gewoon slingeren.quote:Op vrijdag 23 november 2007 08:55 schreef Deansensitized het volgende:
Op een basgitaar moet je loopjes spelen hoor. Dat is veel meer werk dan power chords.quote:Op vrijdag 23 november 2007 07:51 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Bassisten, altijd wat met die lui
Witchfynder
[ afbeelding ]
Hoe dan ook, ik wil ook een basgitaar... en geld
Ik denk dat Dean zelfs op een basgitaar powerchords gaat spelenquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Op een basgitaar moet je loopjes spelen hoor. Dat is veel meer werk dan power chords..
.
kan toch makkelijk op een bas, doe ik ookquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik denk dat Dean zelfs op een basgitaar powerchords gaat spelen
Yup, die had ik hier laatst ook al aangekondigdquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:23 schreef Aresdreams het volgende:
pffff, gewoon vast ketenen!
maar er komt dus een vacature?
Meeverhuizenquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:21 schreef Cynic het volgende:
Onze toetsenist gaat naar Aruba verhuizen, da's ook handig...
Ja, doe ik ook wel. Vaak als arpeggio. Grondtonen bassen is echt zooooooooooooooooo saai.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik denk dat Dean zelfs op een basgitaar powerchords gaat spelen
Ja maar.... daar zijn jullie voor toch??quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, doe ik ook wel. Vaak als arpeggio. Grondtonen bassen is echt zooooooooooooooooo saai..
.
Een net, verzorgd pakketje is altijd een goed idee. Straalt professionaliteit. Bandjes die een of ander el cheapo CDtje branden met vluchtig hun naam er op gekalkt, tja, dan denkt zo'n zaak ook "heb je ze weer". Terwijl je het een stuk netter kan maken voor niet eens veel kosten voor je.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:13 schreef Deansensitized het volgende:
Kan wel een beetje bassen hoor!
Maar net een 10tal audio cd'tjes gefikt, dus info op cd toevoegen is er niet meer bij.
Site + telefoonnummer staat wel in het hoesje afgedrukt.
Dus even bio enzo afdrukken en er los bij?
Nee, voor dit soort dingen zijn we.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:46 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja maar.... daar zijn jullie voor toch??
Sommige bands maken ook hun eigen briefpapier, dat gaat dan wel weer heeeeeel verquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een net, verzorgd pakketje is altijd een goed idee. Straalt professionaliteit. Bandjes die een of ander el cheapo CDtje branden met vluchtig hun naam er op gekalkt, tja, dan denkt zo'n zaak ook "heb je ze weer". Terwijl je het een stuk netter kan maken voor niet eens veel kosten voor je..
*kuch*quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:56 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Sommige bands maken ook hun eigen briefpapier, dat gaat dan wel weer heeeeeel ver![]()
bron: http://www.lust4live.nlquote:...Daarna was het de beurt aan de jonge band SquareLight. Deze sympathieke band klinkt meer dan ok en zowel instrumentaal als zangtechnisch was het in orde. De band had een flinke aanhang meegenomen om de band te supporten en heeft deze mensen op een goed optreden getrakteerd. Ook was SquareLight naar Jules gekomen om wat te leren, er werd dan ook dankbaar gereageerd op de feedback van de jury.
Goeiemoggelquote:Op vrijdag 23 november 2007 11:21 schreef Dribbel_ het volgende:
goeie morgen
Tofquote:Op vrijdag 23 november 2007 11:22 schreef Doodkapje het volgende:
Whoei! Best wel okeeë review van ons afgelopen optreden...
[..]
bron: http://www.lust4live.nl
![]()
Ik stop meestal ons logo in de header... lijkt het ook op briefpapier...quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:58 schreef Cynic het volgende:
Het moet wel een beetje rock&roll blijven hoor, je eigen briefpapier en enveloppen is wel vrij ernstig.
Als het contact gewoon netjes is, je een goed optreden geeft en je je ook nog een beetje normaal weet te gedragen kom je een heel eind.
Teveel mensen, daarom zijn we ermee gestopt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar niemand wou op visite komen ?
Jullie zijn toch niet zo'n band die zelf van die gelamineerde kaartjes maakt voor aan de keychain? Zo van "crew" en "band" enzo?quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Teveel mensen, daarom zijn we ermee gestopt..
.
Gelukkig maar, die kom je helaas ook best vaak tegenquote:
quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:47 schreef guitarist.nl het volgende:
Beste gitaarsolo ooit: http://uk.youtube.com/watch?v=fNoZg9kl-zE
Haha ja. Kijk, ooit, ooit willen we speciale shirtjes voor onze merchandisemensen (mochten we die dan hebbenquote:Op vrijdag 23 november 2007 12:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Gelukkig maar, die kom je helaas ook best vaak tegen
Zijn ook van die bands waarbij de buschauffeur zich dan ineens heel erg belangrijk voelt.
Kan me dat nog herinneren van ons optreden met HIM...
doelde meer op de netheid van de band en profesionele uitstralingquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb nog een foto van hoe ik jou bescherm tegen de concurentie van Ares
[ afbeelding ]
Whahahaha, hij is briljantquote:Op vrijdag 23 november 2007 12:47 schreef guitarist.nl het volgende:
Beste gitaarsolo ooit: http://uk.youtube.com/watch?v=fNoZg9kl-zE
quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb nog een foto van hoe ik jou bescherm tegen de concurentie van Ares [afbeelding]
[afbeelding]
Handtekeningen uitdelen natuurlijk!quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:38 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
![]()
Maar welk papierwerk Witch?? [ afbeelding ]
Natuurlijk!!quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:52 schreef Cynic het volgende:
[..]
Handtekeningen uitdelen natuurlijk!
quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:03 schreef Deansensitized het volgende:
Post het volgende met de volgende mededelingen:
-Ik zing het zelf [ik ben geen zanger en ben verkouden, dus onzuiverder kan het niet]
-Ik speel het zelf, vandaar dat het niet foutloos is
-Zingen en spelen tegelijk is helemaal klote
-Clean ( [ afbeelding ] ) electrisch ipv akoestisch om opnametechnische redenen
-En last but not least, het is in het Fries [ afbeelding ]
Bewerking van de Plain White T's, maar dan iets minder romantisch ( [ afbeelding ] ):
Kramtried - Hé Dêr Dom Frouminsk
Gageverklaringen, riders.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:38 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
![]()
Maar welk papierwerk Witch?? [ afbeelding ]
Het is niet het beste ter wereld ,maar het klinkt wel. Netjes gespeeld, is best strak enzo...quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:03 schreef Deansensitized het volgende:
-Ik zing het zelf [ik ben geen zanger en ben verkouden, dus onzuiverder kan het niet]
Bewerking van de Plain White T's, maar dan iets minder romantisch ( [ afbeelding ] ):
Maar Sodom live is heerlijk! (soms)quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:12 schreef SNArky het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=BVULMjI7uO0
En ik dacht dat Motörhead een bak herrie produceerde.
Sorry hoor maar ik heb Motorhead 4 keer in het echt horen spelen en dit is geen slechte cover.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:12 schreef SNArky het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=BVULMjI7uO0
En ik dacht dat Motörhead een bak herrie produceerde.
Whooootquote:Op zaterdag 24 november 2007 00:37 schreef Doodkapje het volgende:
Gadverdetering,... wat een lekkere set hebben we zonet gespeeld zeg
Een half uur gesoundchecked mbv een gozert die projecten doet om engineers op te leiden, waardoor het geluid fijn was
En dat hoorde je ook terug... volgende week krijgen we mssch de liveopnames
Ja! Cool!quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:37 schreef Doodkapje het volgende:
Gadverdetering,... wat een lekkere set hebben we zonet gespeeld zeg
Een half uur gesoundchecked mbv een gozert die projecten doet om engineers op te leiden, waardoor het geluid fijn was
En dat hoorde je ook terug... volgende week krijgen we mssch de liveopnames
Recorden heerschgtquote:Op zondag 25 november 2007 10:11 schreef Witchfynder het volgende:
En ontnuchteren, aan je typwerk te zien..
Nieuwe nummers heerschen!.
Oude ook! Heb gister in de recordtijd van 4,5 uur een hele cd (8 nummers) ingespeeld.. Best trots op mezelf.
.
.
een rider is altijd wel handig, hebben we zelfs voor het eerste optreden al in orde gemaakt...quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gageverklaringen, riders..
Veel zalen (de meer legaal opererende) verlangen dat je een gageverklaring invult. Die sturen ze je vantevoren op. Vaak verlangen ze ook een rider van je. Wij zorgen dat beiden een week vóór de gig binnen zijn.
Wij traden pas met een niet nader te noemen metalband op die je veel vaker live ziet dan wenselijk is en die kwamen ten eerste 1,5 uur te laat, hadden geen gageverklaring of wat dan ook ingestuurd, geen contactgegevens achter gelaten of wat dan ook. Toen ze eenmaal gearriveerd waren, gingen ze een partij lopen blaaskaken en dom lopen doen. De zaal wilde eigenlijk hen al niet meer hebben op dat punt en hun tijd verdelen over de andere bands. Heeeeel onprofi. Sukkels.
Ja, maaaaar ik wil het dan "goed" doen en ga aan de slag met de drumcomp om het strak te krijgen.quote:Op zondag 25 november 2007 11:27 schreef Witchfynder het volgende:
Kun je geen standaardsettings instellen?
Ziekelijkquote:Op zondag 25 november 2007 11:51 schreef nipeng het volgende:
Is dit hier al eens voorbij gekomen? Een gitaar & laptop mod zeg maar.
Door mijn friese ex kan ik wel wat fries verstaan en ik moet zeggen dat ik em meesterlijk vind!!!quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:03 schreef Deansensitized het volgende:
Heb ik toch liever een Toneport...quote:Op zondag 25 november 2007 16:36 schreef Zygje het volgende:
Een vriend van me krijgt een pod x3 met kerst, ik ben jaloers
Thanksquote:Op zondag 25 november 2007 16:40 schreef Deansensitized het volgende:
Coole flyer man! [ afbeelding ]
Godtegod, wat zal je klagen als je eens naar Friesland moetquote:Op zondag 25 november 2007 17:30 schreef Aresdreams het volgende:
jammer dak dan nie kan [afbeelding]
en nijmegen me net iets te ver is [afbeelding]
Is het een beetje in de buurt van het station?quote:Op zondag 25 november 2007 16:11 schreef Doodkapje het volgende:
Whoei... show voor 14 december is definitief... voor wie tijd heeft... kom naar Nijmegen:
[ afbeelding ]
Waarom liever een toneport? De pod kan je ook op je pc aansluiten.quote:Op zondag 25 november 2007 17:14 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Heb ik toch liever een Toneport...
[..]
Thanks
10-15 minuutjes lopen... bussen gaan ook nog en er is een halte 75 meter van Dollars vandaanquote:Op zondag 25 november 2007 17:58 schreef SNArky het volgende:
[..]
Is het een beetje in de buurt van het station?
Is die USB-aansluiting op de POD ook voor signaal transfer? Ik dacht dat het alleen voor patches was...quote:Op zondag 25 november 2007 18:00 schreef Zygje het volgende:
[..]
Waarom liever een toneport? De pod kan je ook op je pc aansluiten.
Ik denk dat ik er ben!quote:Op zondag 25 november 2007 16:11 schreef Doodkapje het volgende:
Whoei... show voor 14 december is definitief... voor wie tijd heeft... kom naar Nijmegen:
[ afbeelding ]
Bij mijn Pocket POD in elk geval wel ja... Kan er alleen dan andere presets mee inladen.quote:Op zondag 25 november 2007 18:05 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is die USB-aansluiting op de POD ook voor signaal transfer? Ik dacht dat het alleen voor patches was...
ben ik al ooit eens geweest, om een optreden van the wounded te zien!quote:Op zondag 25 november 2007 17:36 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Godtegod, wat zal je klagen als je eens naar Friesland moet
Groupies regelen en daar overnachten man...quote:Op zondag 25 november 2007 20:17 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ben ik al ooit eens geweest, om een optreden van the wounded te zien!
2 uur in de kouw gezeten op het station daar ofzo, om te wachten op de eerste trein naar het zuiden! (was rond 5 december, gothtronic ofzo).
maar om er optredens te geven, zou best leuk zijn... maar dan wel een hotelletje orso voor de overnachting
Makkelijker kan ik het niet maken;quote:Op zondag 25 november 2007 22:51 schreef Falcon4ever het volgende:
"CMT.com: Top 20 Gibson Guitar Giveaway Sweepstakes"?
Zal wel weer US only zijn
Je zou het antwoord ook nog ff erbij kunnen zettenquote:Op zondag 25 november 2007 23:00 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Makkelijker kan ik het niet maken;
http://www.mtv.nl/artikel.php?article=3472
DoWquote:Op zondag 25 november 2007 23:13 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je zou het antwoord ook nog ff erbij kunnen zetten
Ik heb meegedaanquote:Op zondag 25 november 2007 23:00 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Makkelijker kan ik het niet maken;
http://www.mtv.nl/artikel.php?article=3472
Klopt ja ik kocht toevallig het 200 ste nummer (vroeger had ik een abbo).quote:Op zondag 25 november 2007 23:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb meegedaan![]()
Ow ja, bij dat magazine Gitarist kun je ook een Gibson SG winnen incl. VOX versterker
quote:
quote:
Haha, vast! Speel alleen geen solo'squote:Op maandag 26 november 2007 11:25 schreef Doodkapje het volgende:
Maar kan je zo'n V wel een beetje relaxed in je nek leggen tijdens solo's?
[ afbeelding ]
Hmmm... eerste foto's staan online...quote:Op maandag 26 november 2007 11:26 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Haha, vast! Speel alleen geen solo's
Mijn SG krijg ik wel in mijn nek trouwens. Maar dan wel tijdens het powerchords beuken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |