abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54777470
@ dupje: http://www.putfile.com
@ cynic: en daarna het paard op de BBQ?
pi_54777504
Thanks!
Moet nu naar school, maar dan upload ik het na school even
Ik ben een meisje =)
pi_54777533
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:07 schreef SlaggY het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe versterker (moet mijn VOX AD30 vervangen). Bij een vriend heb ik gister op een Marshall JTM 30 gespeeld, en dat is eigenlijk wel wat ik zocht. Wel een buizenbak, maar klonk op laag volume ook nog goed. Dat is wel belangrijk, want ik speel alleen maar thuis.

Nou heb ik niet zo'n verstand van verstekers en al helemaal niet wat ze 2e hands zouden moeten kosten. Kan iemand me vertellen wat een goede prijs is voor zoiets: Advertentie op marktplaats?
Thanks. M'n budget is rond de 300 Euro, dus die vraagprijs was sowieso al te hoog. Of weet iemand wat beters voor dat bedrag? Ik speel voornamelijk wat pop/rock.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_54777544
ga naar een winkel waar ze veel versterkers hebben en leef je uit?
pi_54778295
Dat ga ik zeker nog 's doen binnenkort (binnenkort weer eens een ritje naar Keulen), maar ben bang dat de prijzen voor het gene wat ik wil wat te hoog liggen. M'n vorige vraag was meer bedoeld als in "Weet iemand hier iets in die prijsklasse wat vergelijkbaar is met die Marshall JTM 30".
pi_54778423
Roland Cube?
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_54778590
ik zou nog wel eens wat H&K buizenamps willen proberen... maar ja, kan ik ze alsnog niet kopen... ik is te arm
pi_54778635
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:06 schreef Aresdreams het volgende:
ik zou nog wel eens wat H&K buizenamps willen proberen... maar ja, kan ik ze alsnog niet kopen... ik is te arm
Die Switchblade schijnt heel goed te zijn.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_54778648
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:55 schreef Deansensitized het volgende:
Roland Cube?
Die kan je toch niet vergelijken met een 30 watt buizenamp?
It has to mean something
pi_54778652
schijnt en ervaren zijn 2 verschillende dingen die je toch nodig hebt om een oordeel erover te kunnen vellen, dus zal nog wel ff duren voordat ik er iets zinnigs over kan zeggen
pi_54778909
kwabbernoot?
pi_54778937
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:10 schreef Cynic het volgende:

[..]

Die kan je toch niet vergelijken met een 30 watt buizenamp?
Nou nee, maar omdat hij alleen thuis speelt, ik denk wellicht is een niet-buis ook wel wat, en die Cube30 gaat ook hard hoor! En klinkt erg lekker
pi_54778981
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:27 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Nou nee, maar omdat hij alleen thuis speelt, ik denk wellicht is een niet-buis ook wel wat, en die Cube30 gaat ook hard hoor! En klinkt erg lekker
Oh qua volume geloof ik dat best. Maar met een Vox AD30 heeft hij al een modeling amp in huis. Dus ik ga er een beetje vanuit dat het om een ander soort geluid gaat.
It has to mean something
  donderdag 22 november 2007 @ 11:33:24 #104
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_54779045
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:04 schreef SlaggY het volgende:

[..]

Thanks. M'n budget is rond de 300 Euro, dus die vraagprijs was sowieso al te hoog. Of weet iemand wat beters voor dat bedrag? Ik speel voornamelijk wat pop/rock.
Je zou kunnen kijken voor een Peavey Valveking die zit ook in die rpijsklasse de 1x12 combo geloof ik
pi_54779051
M'n Vox gaat inderdaad ook wel hard genoeg, dat is het probleem niet. Maar het geluid van zo'n buizen amp spreekt me wat meer aan. Ik heb op dit moment ook een AC30 te leen, dat is ook al een wereld van verschil vergeleken met die AD. De Marshall beviel me wel wat beter dan de VOX trouwens.
pi_54780089
Marshall 8080 of 8280 niks?? Zitten tegenwoordig ook rond de 300 euro meende ik...
pi_54780256
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:07 schreef SlaggY het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe versterker (moet mijn VOX AD30 vervangen). Bij een vriend heb ik gister op een Marshall JTM 30 gespeeld, en dat is eigenlijk wel wat ik zocht. Wel een buizenbak, maar klonk op laag volume ook nog goed. Dat is wel belangrijk, want ik speel alleen maar thuis.

Nou heb ik niet zo'n verstand van verstekers en al helemaal niet wat ze 2e hands zouden moeten kosten. Kan iemand me vertellen wat een goede prijs is voor zoiets: Advertentie op marktplaats?
Ik heb zelf een tijdje geleden een laney vc50 gekocht voor 400 euro, de'r staat er nou 1 op marktplaats weer,
echt een fantastische koop, en het is gelijk een goeie backupversterker ook omdat ie moeiteloos een drumstel wegblaast,
probleem is wel dat ie niet echt zacht kan,. ik heb er een effectenbak tussenhangen waarmee ik het geluid wat kan knijpen tot
huiskamernivo. clean klinkt ie prachtig en scheuren doet ie als een beest. pauil gilbert en Mattias Eklundh
hebben dat ding ook heel lang gebruikt, geloof zelfs dat gilbert er nog steeds op speelt.
pi_54780314
Gilbert is net overgestapt naar Marshall naar aanleiding van zijn G3 tour. Maar die Laney's van hem klonken altijd te gek!
It has to mean something
pi_54780395
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:32 schreef Cynic het volgende:
Gilbert is net overgestapt naar Marshall naar aanleiding van zijn G3 tour. Maar die Laney's van hem klonken altijd te gek!
dat "gilbert" geluid ja,. met je ogen dicht herken je zijn stijl en klank
wat een verrader
pi_54780480
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:35 schreef nightfall het volgende:

[..]

dat "gilbert" geluid ja,. met je ogen dicht herken je zijn stijl en klank
wat een verrader
Het geluid van Paul is in de loop der jaren alleen maar beter geworden, ben wel benieuwd dus.
Griezelige controle heeft die man ook, dat is al een heel stuk van zijn geluid.
It has to mean something
pi_54780520
Die man is geniaal. Niet echt mijn favoriete stijl, dat 'gepriegel', maar wat een skills en kennis man Petje af!
pi_54780644
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:39 schreef Cynic het volgende:

[..]

Het geluid van Paul is in de loop der jaren alleen maar beter geworden, ben wel benieuwd dus.
Griezelige controle heeft die man ook, dat is al een heel stuk van zijn geluid.
paul gilbert is ook een grappige vent, en ook nog eens een god. de dingetjes die hij doet spreken we me wel aan, hetzelfde met marty friedman, ook een fantastische gitarist met goed in het gehoor liggende nummers, heeft ook een hele mooie stijl, heb wel eens een paar oefenvideo's van em gedownload, hele nuttige lessen. ik luister naar deze 2 100X liever dan vai of satriani.
pi_54781455
Heb persoonlijk meer aan die lessen van Gilbert dan Marty... die lult maar wat dom in om zeg... snap er nooit wat van.

Kan ook aan mijn diepgewortelde walging jegens MegaCrap liggen...
pi_54781551
Bedankt voor de tips. Paul Gilbert is trouwens niet echt mijn ding. Ik hou, net als deandinges, niet zo van dat gepriegel en gepiep. Maar ik zal eens kijken of ik ergens op zo'n Laney eens wat kan proberen.

edit: Die 8080's hebben wel een mooi prijsje. Staan er een aantal op marktplaats. Voorbeeldje

[ Bericht 58% gewijzigd door SlaggY op 22-11-2007 13:42:04 ]
pi_54781801
quote:
Een paar potmeters zijn weg, wat geen enkel probleem is, je kan de knopjes nog gewoon draaien, alleen het staat iets minder leuk.
Nou, zonder potmeter draait het wel moeilijk
Denk dat hij het net andersom bedoeld
pi_54781934
Ja, had ook al zo'n vermoeden.
pi_54781962
Zo'n 8080 is alleen niet helemaal buizen dus de klank is wel anders. Zit een buisje in de voortrap maar de eindtrap is transistor. Maar wel een prima ding, heb zelf de top-versie nog op reserve staan hier
It has to mean something
pi_54782148
Dat bedoel ik. Heb je toch ook op lage volumes nog wel een redelijk leuk buizengeluid
Klein poosje een gehad, maar zijn wel lekkere allround versterkers, klinken goed
pi_54782222
quote:
Op donderdag 22 november 2007 14:04 schreef Deansensitized het volgende:
Dat bedoel ik. Heb je toch ook op lage volumes nog wel een redelijk leuk buizengeluid
Klein poosje een gehad, maar zijn wel lekkere allround versterkers, klinken goed
Dus je hebt een valvestate gehad, die weggedaan en een MG genomen?
Waarom?
It has to mean something
pi_54782229
kom ik aan: ik heb maar 1 warp 7 transistor bakje met 2 cabinetjes
ohja, en een gorilla transistor met een kanaal genaamd tube crunch, maar die klinkt erg rot
lang leven multieffects
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')