abonnement Unibet Coolblue
pi_54931874
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:14 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Maar daar val je toch niet over? Ik bedoel, alsof Vlaamse politici geen foutjes maken in hun Frans...
Ik heb mijn post nog gewijzigd.
pi_54931903
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:14 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Maar daar val je toch niet over? Ik bedoel, alsof Vlaamse politici geen foutjes maken in hun Frans...
Enkel in het volkslied toch?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 29 november 2007 @ 22:21:06 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54931955
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:17 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Neen het was best ok. Beter dan de onzin die je soms op AD of in de Telegraaf leest.
Stel je eens de vraag : hoe zou een reportage over Vlaanderen door een Franse journalist eruit zien?
Ik denk zoiets:


En dan nog met dit soort vergelijkingen erin:


Maar je zegt 'best ok'. Waren er ook dingen die niet zo goed waren?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54932072
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat het door een Nederlander gemaakt is die misschien toch met een typisch Nederlandse bril het probleem bekijkt... Daarom vraag ik het ook
In het stuk dat ik gezien heb, zat er niet echt iets bezwarends in. Het waren natuurlijk ook gewoon mensen en politici die aan het woord werden gelaten. .
  donderdag 29 november 2007 @ 22:25:46 #155
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54932120
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:24 schreef Heero87 het volgende:

[..]

In het stuk dat ik gezien heb, zat er niet echt iets bezwarends in. Het waren natuurlijk ook gewoon mensen en politici die aan het woord werden gelaten. .
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/mediatheek/1.213383

Dit is em volgens mij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 29 november 2007 @ 22:30:24 #156
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54932274
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Enkel in het volkslied toch?
Yves Leterme zijn volkslied was in perfect Frans ... Iets té Frans zelfs. ..
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 29 november 2007 @ 22:31:45 #157
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54932309
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik denk zoiets:
[ afbeelding ]

En dan nog met dit soort vergelijkingen erin:
[ afbeelding ]

Maar je zegt 'best ok'. Waren er ook dingen die niet zo goed waren?
Men neme een bijeenkomst waar een foute figuur uit een deur passeert waar een Vlaamse figuur staat en dan make men er een groot schandaal rond ...

Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_54934333
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Men neme een bijeenkomst waar een foute figuur uit een deur passeert waar een Vlaamse figuur staat en dan make men er een groot schandaal rond ...

[ afbeelding ]
Meestal knippen ze het onderste eraf, dan is het nog onduidelijker wat er daar gebeurt.
pi_54940695
quote:

N-VA begraaft zich onder woordenboeken in hotel

BRUSSEL - Negen uur lang hebben de onderhandelaars van oranje-blauw in de nacht van woensdag op donderdag rond de tafel gezeten. Dat gebeurde op een geheim adres, dat achteraf het chique hotel Bristol (foto) bleek te zijn aan de dure Brusselse Louizalaan. Formateur Leterme zat er samen met de vier delegatieleiders, maar het grootste deel van de tijd verliep het eigenlijke gesprek in een aangrenzende kamer. Daar had de N-VA-top een klein, ongezellig bureautje gehuurd, waar de hele partijtop - De Wever, Bourgeois, Brepoels en andere Jambons - met zijn zevenen bijeen was. CD&V-voorzitter Vandeurzen pendelde van de ene kamer naar de andere. De N-VA'ers hadden zich begraven onder de woordenboeken om in de Larousse en de Van Dale synoniemen op te zoeken om hier en daar nog een woord te wijzigen of een kommapunt bij te plaatsen. (LVDK)

Bron: Het Laatste Nieuws.
.
  vrijdag 30 november 2007 @ 19:38:05 #160
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54952971
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:37 schreef Heero87 het volgende:

[..]

.
Ze gaan de methode Joelle Milquet toepassen dus ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_54954508
En morgen is het gedaan met oranje-blauw:
quote:
Leterme legt "ultiem voorstel" op tafel

vr 30/11/07 - Formateur Yves Leterme (CD&V) heeft vanavond een "ultiem voorstel" over de staatshervorming op de onderhandelingstafel gelegd. De onderhandelaars moeten ten laatste morgenochtend een antwoord geven op drie vragen.

Leterme heeft een hele dag samengezeten met CD&V/N-VA, Open VLD, de MR en het CDH. Ze zochten een compromistekst over de staatshervorming die zowel voor de N-VA als voor de Franstaligen aanvaardbaar is.

De gesprekken verliepen naar verluidt "moeizaam tot zeer moeizaam". Formateur Leterme zou hebben vastgesteld dat er geen compromis mogelijk is en heeft dan een "ultiem voorstel" op tafel gelegd.

Hij gaf de onderhandelaars drie vragen mee. De eerste vraag luidt: moet alles bespreekbaar zijn binnen de conventie die zich na de regeringsvorming over de staatshervorming moet buigen?

De tweede vraag handelt over fiscale autonomie: moeten de regio's fiscale aanmoedigingspremies kunnen geven aan de bedrijven?

De derde vraag is: mag de tweederdemeerderheid voor een grote staatshervorming geleverd worden door om het even welke partij?

Uiterlijk tegen morgenochtend 9 uur moeten de oranje-blauwe onderhandelaars antwoorden. Het zou gaan om een voorstel dat te nemen of te laten is.

Bron: www.vrtnieuws.net.
[/quote]
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:37:33 #162
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54954556
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:35 schreef Heero87 het volgende:
En morgen is het gedaan met oranje-blauw:
[..]
[/quote]

Hoeveel ultieme voorstellen zijn er al niet geweest?

Wissel die Leterme toch in voor een kundiger figuur. Het lijkt me echt net een tweede Balkenende.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54954612
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoeveel ultieme voorstellen zijn er al niet geweest?

Wissel die Leterme toch in voor een kundiger figuur. Het lijkt me echt net een tweede Balkenende.
Morgen kan hij in ieder geval inpakken... (en dat weet hij zelf maar al te goed hoor).
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:44:09 #164
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54954749
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:39 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Morgen kan hij in ieder geval inpakken... (en dat weet hij zelf maar al te goed hoor).
Oké, staat genoteerd Waarom denk je dat? Staat er al iemand warm te lopen achter de coulissen?

Ik denk zelf dat iig iemand met een belgicistisch imago nodig is, een wat meer bindend figuur. Dan is het misschien helaas 4 jaar niets doen en stilzitten maar je hebt tenminste een regering.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54954877
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Oké, staat genoteerd Waarom denk je dat? Staat er al iemand warm te lopen achter de coulissen?
Hij heeft een absoluut ultimatum gesteld met drie vragen waar de Franstaligen, en zeker het CDh nooit ja op gaan zeggen, tenzij er één of ander mirakel gebeurd.

En Leterme weet dat maar al te goed. Hij zal vandaag gewoon na 173 dagen beseft hebben dat er met CDh en N-VA in één regering geen akkoord mogelijk is. En dus stelt hij maar een ultimatum, waarvan hij weet dat het nooit aanvaard zal worden, maar zo kan hij wel de grote schuld leggen bij de CDh en zo de N-VA wat uit de wind zetten...
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:50:19 #166
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54954929
Tjah, en of ze nu ja of nee zeggen, wat zal dat aan de situatie veranderen eigenlijk ? Nieuwe formateur, nieuwe onderhandelingen over alles en dezelfde eisen bij alle partijen ...

Is er eigenlijk een mogelijkheid om nog herverkiezingen uit te schrijven op een of andere manier ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:50:59 #167
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54954958
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:48 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Hij heeft een absoluut ultimatum gesteld met drie vragen waar de Franstaligen, en zeker het CDh nooit ja op gaan zeggen, tenzij er één of ander mirakel gebeurd.

En Leterme weet dat maar al te goed. Hij zal vandaag gewoon na 173 dagen beseft hebben dat er met CDh en N-VA in één regering geen akkoord mogelijk is. En dus stelt hij maar een ultimatum, waarvan hij weet dat het nooit aanvaard zal worden, maar zo kan hij wel de grote schuld leggen bij de CDh en zo de N-VA wat uit de wind zetten...
De schuld ligt toch ook bij de CDh ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:52:48 #168
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54955017
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:48 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Hij heeft een absoluut ultimatum gesteld met drie vragen waar de Franstaligen, en zeker het CDh nooit ja op gaan zeggen, tenzij er één of ander mirakel gebeurd.

En Leterme weet dat maar al te goed. Hij zal vandaag gewoon na 173 dagen beseft hebben dat er met CDh en N-VA in één regering geen akkoord mogelijk is. En dus stelt hij maar een ultimatum, waarvan hij weet dat het nooit aanvaard zal worden, maar zo kan hij wel de grote schuld leggen bij de CDh en zo de N-VA wat uit de wind zetten...
En dan? Gaat ie het dan met andere partijen proberen of is het echt exit Leterme? Is er een alternatief voor Leterme?

Maarja, als hij zelf heel erg gaat inbinden dan komt dat als een boomerang terug natuurlijk (dan staat z'n geloofwaardigheid vanaf het begin meteen ter discussie). De beste man zit verstrikt in z'n eigen web.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54955046
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De schuld ligt toch ook bij de CDh ?
En niet bij de N-VA ofzo? Ik bedoel: zij hebben wel een tekst waarmee de vier andere partijen wél akkoord waren afgeschoten hé.

De N-VA wil niets in het regeerakkoord dat de ontbinding van België kan tegenhouden. Of dat nu tegen hun goed bestuur - slogan in gaat of niet. Hoe kan je dan ooit een regering vormen?

De schuld volledig bij CDh leggen is heel simpel, het is gewoon een gedeelde schuld.
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:56:31 #170
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54955119
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:53 schreef Heero87 het volgende:

[..]

En niet bij de N-VA ofzo? Ik bedoel: zij hebben wel een tekst waarmee de vier andere partijen wél akkoord waren afgeschoten hé.

De N-VA wil niets in het regeerakkoord dat de ontbinding van België kan tegenhouden. Of dat nu tegen hun goed bestuur - slogan in gaat of niet. Hoe kan je dan ooit een regering vormen?

De schuld volledig bij CDh leggen is heel simpel, het is gewoon een gedeelde schuld.
Ja en dan ? Het CDh heeft ook al teksten waarmee de vier partijen inclusief N-Va akkoord waren afschoten, net als de FDF ...

Ik vind het vrij normaal dat de N-VA zo reageert. Het gaat over hun partijprogramma, hun bestaansoorzaak en hun breekpunten. Bij het CDh is dat absoluut niet zo. Die spreken zelfs niet over de staatshervorming in hun partijprogramma. Dat thema was bij hen in de verkiezingscampagne zelfs niet eens aanwezig. De enige reden waarom Milquet nu zo'n "Madame Non" is , is omdat ze de verkiezingen eigenlijk verloor en op die manier hoopt als de Waalse heldin die België samenhoudt tov de boze Vlamingen te scoren bij de volgende verkiezingen ...

Het ergste is dat men zelfs over andere thema's al voorstellen heeft gedaan die letterlijk in het partijprogramma van de CDh stonden en "madame non" die afwimpelde omdat het voorstel van een van de Vlaamse onderhandelaars kwamen.
Men zou nog beter dat mens over boord gooien en met de PS gaan praten. In ruil voor de postjes Defensie en Justitie willen die misschien nog wel toegevend praten over de staatshervorming ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_54955265
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja en dan ? Het CDh heeft ook al teksten waarmee de vier partijen inclusief N-Va akkoord waren afschoten, net als de FDF ...
Waar? Wanneer? Er is over maar één tekst bijna een akkoord geweest, en dat was maandag. Tot de N-VA ze afschoot.
quote:
Ik vind het vrij normaal dat de N-VA zo reageert. Het gaat over hun partijprogramma, hun bestaansoorzaak en hun breekpunten.
Ja, maar een partijprogramma is ten eerste geen regeringsprogramma. Zeker niet voor een partij met vijf zetels.
Als de N-VA geen compromissen wil stellen, dan moet het maar de eer aan zichzelf houden en niet in een formatie stappen. Of er tenminste uitstappen als het ziet dat het toch niet gaat.

En het strafste van het hele verhaal is nog dat de N-VA garanties eist, terwijl dat mathematisch in oranje-blauw niet eens mogelijk is! Hoe kan je in godsnaam garanties op een dikke vis vragen, als je voor die dikke vis een tweederdermeerderheid nodig hebt, maar slechts met een gewone meerderheid aan de onderhandelingstafel zit.
quote:
Bij het CDh is dat absoluut niet zo. Die spreken zelfs niet over de staatshervorming in hun partijprogramma. Dat thema was bij hen in de verkiezingscampagne zelfs niet eens aanwezig. De enige reden waarom Milquet nu zo'n "Madame Non" is , is omdat ze de verkiezingen eigenlijk verloor en op die manier hoopt als de Waalse heldin die België samenhoudt tov de boze Vlamingen te scoren bij de volgende verkiezingen ...
Of omdat ze weet dat bepaalde federaliseringen niet goed zijn voor Wallonië. De MR zegt net zo goed neen tegen bepaalde punten van de N-VA: sociale zekerheid bijvoorbeeld.
quote:
Het ergste is dat men zelfs over andere thema's al voorstellen heeft gedaan die letterlijk in het partijprogramma van de CDh stonden en "madame non" die afwimpelde omdat het voorstel van een van de Vlaamse onderhandelaars kwamen.
Zoals?
quote:
Men zou nog beter dat mens over boord gooien en met de PS gaan praten. In ruil voor de postjes Defensie en Justitie willen die misschien nog wel toegevend praten over de staatshervorming ...
Maar dat willen Open VLD, MR en (alweer) N-VA niet...
pi_54955379
Trouwens ik zeg ook niet dat het de volledige schuld van de N-VA is... het is een gedeelde schuld.
pi_54956755
Als tussendoortje

Bron
quote:
Vlaamse scholieren solidair met Nederlanders
vr 30/11/07 - In verschillende gemeentes zijn scholieren op straat gekomen, vooral in Oost- en West-Vlaanderen.
In Oudenaarde en Waregem zijn enkele honderden scholieren op straat gekomen. "Maar alles verloopt rustig", zegt de hoofdcommissaris van de politie van Oudenaarde.

Er waren nog kleinere betogingen in Torhout, Veurne en Kortrijk.

Naar aanleiding van de massale protesten van scholieren in Nederland, werd er ook in Vlaanderen een oproep aan de scholieren rondgestuurd via mail om vandaag op straat te komen.

De oproep voor de betoging was een letterlijke kopie van een Nederlandse mail. Ook bij ons vinden de scholieren blijkbaar dat ze te veel les hebben.

De Vlaamse Scholierenkoepel (VSK) steunt de acties niet en zei gisteren al dat "het beter is om actie te voeren als het echt nodig is, dan wegens een probleem dat zich hier niet stelt." Betogers vinden weinig steun in Vlaams-Brabant
In Leuven en in Halle konden enkele tientallen scholieren die op straat kwamen op weinig bijval rekenen van hun collega's.

Vanmorgen trok een 40-tal studenten van het Sint-Jozefinstituut uit Kessel-Lo naar het centrum van Leuven. Ze klopten tevergeefs aan bij leerlingen van andere scholen om mee te doen.

Een 20-tal scholieren uit Halle trok door de stad en probeerde andere studenten aan te zetten om mee te doen, maar ook hier zonder resultaat.
En zo hoort het. Niet zoveel klagen, gewoon eens luisteren.
  vrijdag 30 november 2007 @ 23:29:34 #174
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54959289
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:56 schreef zuiderbuur het volgende:
Als tussendoortje

Bron
[..]

En zo hoort het. Niet zoveel klagen, gewoon eens luisteren.
Mwa, de meeste scholieren zijn op die leeftijd (plusminus 16 jaar) verstandig genoeg om bepaalde pijnpunten aan te geven. Demonstreren op zich is juist lovenswaardig, het getuigt van maatschappelijke betrokkenheid. Maar om tijdens de demonstraties alles wat los en vast zit te verbouwen is natuurlijk van een andere orde.

Ik zeg niet dat je perse de wensen 1 op 1 moet opvolgen maar je moet er wel naar luisteren en er wat mee doen om het probleem aan te pakken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54961282
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 23:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mwa, de meeste scholieren zijn op die leeftijd (plusminus 16 jaar) verstandig genoeg om bepaalde pijnpunten aan te geven. Demonstreren op zich is juist lovenswaardig, het getuigt van maatschappelijke betrokkenheid. Maar om tijdens de demonstraties alles wat los en vast zit te verbouwen is natuurlijk van een andere orde.

Ik zeg niet dat je perse de wensen 1 op 1 moet opvolgen maar je moet er wel naar luisteren en er wat mee doen om het probleem aan te pakken.
Ik vind dit toch vooral één van de excessen van de o zo populaire houding tegenwoordig dat jongeren "volwaardige zelfstandige mensen" en dergelijke zijn, met een eigen mening en blabla..
Kom zeg, toen ik zestien was wist ik niets, nu ben ik 23 en weet ik op zijn minst al wat ik nog niet weet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')