- ThE_ED -quote:Windows draaien op een Mac is toch een beetje als je Schultenbrau in een Trappistenbierglas schenken; het werkt best goed maar het hele idee is weg
Nee dat had ik dus wel al. Hij heeft het 3 weken gewoon goed gedaan. Dat is nou juist het rare van het verhaal......quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:11 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dan moet je zorgen dat je in iTunes voor alle nummers een albumartwork hebt. Dus niet alleen die in coverflow te zien is, maar ook als je op andere nummers gaan staan van dat album. Ik had hetzelfde probleem. Maar al doende, leert men
Ik had 'm ook uit een sigquote:Op woensdag 21 november 2007 00:28 schreef DutchErrorist het volgende:
Hey die quote heb ik in mijn ding staan
(wal-mart laptops typen kut als je het niet gewend bent)
Dat was mijn volgende antwoord als het niet zou lukkenquote:Op woensdag 21 november 2007 00:31 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nee dat had ik dus wel al. Hij heeft het 3 weken gewoon goed gedaan. Dat is nou juist het rare van het verhaal......
Heb maar de iPod nu maar gewoon hersteld en nu staan ze er weer op.
Nee een heus 549 dollar... frapant detail, hier van is het toetsenbord ook al 2 keer gestopt met werken, maar is hij na een tijdje weer gaan werken...quote:Op woensdag 21 november 2007 00:31 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik had 'm ook uit een sig
Heb je zo'n 200 dollar laptop?
Of andersom, onbewust..quote:Op woensdag 21 november 2007 00:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Misschien hebben toetsenborden iets tegen mij
Heel raar, elke keer deed ik synchronise en er gebeurde niks. Hij ging vertikte het om de albumart bij de nummers te zetten. Gelukkig doet ie het weerquote:Op woensdag 21 november 2007 00:32 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dat was mijn volgende antwoord als het niet zou lukken
Ik heb dus hetzelfde gehad, en net even hersteld, nu zie ik ze wel op mijn iPod![]()
Heel gauw een halen danquote:Op woensdag 21 november 2007 00:38 schreef DaMook het volgende:
Tvp heb er nog geen, maar wil het nog steeds.
Ja, ik heb zowel het access point als de Express al eens een nieuwe naam gegeven, maar geen sjoege..quote:Op woensdag 21 november 2007 08:27 schreef JoMo0 het volgende:
Heb je al eens de netwerknaam verandert ? Dat had ik pas namelijk bij een Vista bak. Ook een Express , zelfde probleem . Daarna heb ik de Airport opnieuw ingesteld en een andere naam gegeven . En toen deed ie 't.
quote:Op woensdag 21 november 2007 10:58 schreef Junkie het volgende:
Ik moest toch even lachen toen ik deze reclame zag.
http://www.cnet.com/windows-vista.html
Voor degene die de een ad-block aan hebben staan:
http://www.youtube.com/watch?v=ZRAUlK8_2VE
Ik had het gewoon nodig van de week!quote:Op woensdag 21 november 2007 11:53 schreef donderopman het volgende:
timemachine ruleert, wat een handig progje is dat zeg
Het zijn zure tijden voor mensen die nog in Microsoft geloven.quote:New to Leopard, Time Machine is Apple's version of Microsoft's Previous Versions feature, which first appeared in Windows Server 2003 over four years ago. (It's in Vista too.) Apple calls it a revolutionary way to back up and restore your entire Mac, and that's somewhat true though third party tools have provided most of this functionality for years. What makes Time Machine truly interesting is that it works with certain applications in addition to files and that's something Apple should stress more in its discussions about this feature. Unfortunately, the company mucked up Time Machine with a truly juvenile user interface, one that is horribly out of place in its otherwise staid and professional looking OS X.
The restore UI, as mentioned previously, is absolutely insane.
Mja, zo erg is het niet hoor. Ik zing het wel even uit totdat de iPhone G2 in NL verkrijgbaar is voor een leuk prijsje met een leuk tarief.quote:
Die is ook wel leukquote:Worse is the updated Dock, which now sports a gratuitous and pointless "3D" shelf effect. There’s no real 3D involved, of course, but there is a hokey looking border, modeled after a highway median strip, separating the two sections of the Dock. As ever, the Dock is a usability nightmare, with overlapping functionality (it contains shortcuts for both running and certain non-running applications as well a separate location for folder shortcuts), but Apple seems to at least tacitly acknowledge this fact: Its added a useful if limited new feature called Stacks to the Dock to close the gap with the superior and more logical Windows Start Menu.
quote:
Tja, met dit soort uitspraken:quote:Op woensdag 21 november 2007 12:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
![]()
Die Thurrot doet me altijd denken aan die Heatwave, die hier ook wel 's wel tracht te posten.
"Maar ik heb zelf ook een Mac". Of in Thurrot's geval, zijn vrouw.
Rare jongens.
maak je natuurlijk enkel jezelf volstrekt ongeloofwaardig...quote:close the gap with the superior and more logical Windows Start Menu.
Ja, en ik heb ook weer twee tienden afgereden van mijn baanrecord op de plaatselijke kartbaan. Dat maakt mij nog geen Schumacher.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:41 schreef Geqxon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, het Vista startmenu is er wel een stuk op vooruit gegaan.
Agree, maar kvind 't wel grappig dat je op veel vista-screenshots een dock-achtig programma zietquote:Op woensdag 21 november 2007 13:41 schreef Geqxon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, het Vista startmenu is er wel een stuk op vooruit gegaan.
Edit: Wat ik verkeerde interpreteede. Inderdaad, je maakt jezelf zo wel belachelijk.
Psssst. Vista heeft nu ook een zoekmachine in zijn startmenu. O noesquote:Op woensdag 21 november 2007 14:00 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het Start menu een typische Windows vinding: sure, het kán heel veel (aaaaal je programma's, een systray, etc) maar maakt het het werken handiger en heb je het nodig? Spotlight is gewoon de killer feature die zaken als een uitgebreid start menu volkomen overbodig maken.
Hanze?quote:Op woensdag 21 november 2007 13:47 schreef Battlefan het volgende:
[ afbeelding ]
Dat valt een beetje tegen, tekst die achter een button verdwijnt(En dat m'n locatie op thuis staat terwijl ik op school zit
)
En wie heeft er uberhaupt een dock of start menu nodig als je dat hebt icm Quicksilverquote:Op woensdag 21 november 2007 14:00 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het Start menu een typische Windows vinding: sure, het kán heel veel (aaaaal je programma's, een systray, etc) maar maakt het het werken handiger en heb je het nodig? Spotlight is gewoon de killer feature die zaken als een uitgebreid start menu volkomen overbodig maken.
quote:Op woensdag 21 november 2007 13:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, en ik heb ook weer twee tienden afgereden van mijn baanrecord op de plaatselijke kartbaan. Dat maakt mij nog geen Schumacher.
Ik zag in de Tip of The Day podcast dat je ook gewoon je Programma (Application) map naastje Prullenbak (Trashcan) kunt zetten en dan met click-and-hold ook aaaaaaaaaal je programma's zietquote:Op woensdag 21 november 2007 14:00 schreef Jarno het volgende:
ROC Midden Nederlandquote:
Je moet hem ook niet slaan, maar zachtjes aaienquote:Op woensdag 21 november 2007 17:20 schreef Xilantof het volgende:
Waarom wilt mijn iMac met Leopard niet meer uit de sluiterstand komen?
Als ik dan op een toets ram om hem wakker te krijgen gebeurd er niets... Alleen een hard-reset werkt dan.
Iemand?
True. Maar das niet 't antwoord op mijn vraagquote:Op woensdag 21 november 2007 17:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je moet hem ook niet slaan, maar zachtjes aaien
Is er al een Live Messenger voor de Mac dan? (MSquote:Op woensdag 21 november 2007 17:40 schreef DutchErrorist het volgende:
Nou ik ben live messenger aan het installeren op mijn laptop... Wat een hel...
Word er zo'n heel installatie programma gedownload, die gaat dan je computer scannen of je ander onzinnige producten op je computer hebt staan van live (dit duurt circa 5 minuten)
[edit]Correctie er staat nu het duurt iets langer dan verwacht even geduld[/edit]
Ik wil verdomme gewoon msnen met een webcam... echt serieus...
[nog een edit] En omdat ik niet goed heb gelezen krijg ik verdomme nu ook een aanmeldhulp en toolbar door mijn strot gedrukt[/nog een edit]
quote:(((kMDItemLastUsedDate > $time.this_week) && (kMDItemContentType == "word"wc || kMDItemContentType = "pages"wc || kMDItemContentType = "keynote"wc || kMDItemContentType = "powerpoint"wc)) || ((kMDItemAttributeChangeDate > $time.this_week) && (kMDItemContentType == "word"wc || kMDItemContentType = "pages"wc || kMDItemContentType = "keynote"wc || kMDItemContentType = "powerpoint"wc)))
Mijn MBP heeft ook af en toe moeite met wakker wordenquote:Op woensdag 21 november 2007 17:20 schreef Xilantof het volgende:
Als ik dan op een toets ram om hem wakker te krijgen gebeurd er niets... Alleen een hard-reset werkt dan.
Iemand?
Ik zal maar niet zeggen dat ik deze ga downloaden, voordat een bepaalde Apple SC user mij verwijten naar mijn hoofd gaat gooien.quote:Op woensdag 21 november 2007 18:20 schreef Sjoewe het volgende:
[ afbeelding ]De nieuwe Futurama dvd-film is uit
Gaat ie niet in hibernate..? Dan moet je volgens mij even via de aan/uit-knop de iMac 'wakker' maken.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:20 schreef Xilantof het volgende:
Iemand?
Bronquote:T-Mobile voldoet aan de eisen van het dwangbevel van de Duitse rechter en gaat een iPhone zonder abonnement verkopen die ook op netwerken van concurrenten te gebruiken is.
De simlockvrije iPhone gaat 999 euro kosten.
Teringquote:Op woensdag 21 november 2007 19:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Gaat ie niet in hibernate..? Dan moet je volgens mij even via de aan/uit-knop de iMac 'wakker' maken.
[..]
Bron
Leve de lage dollar![]()
Maar moet jij hem dan ook "hard resetten" om hem wakker te krijgen? Ik heb dat nu nog alleen maar gehad... Beetje vervelend...quote:Op woensdag 21 november 2007 18:04 schreef E.T. het volgende:
[..]
Mijn MBP heeft ook af en toe moeite met wakker worden
dat werkt ook niet hier....quote:Op woensdag 21 november 2007 19:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Gaat ie niet in hibernate..? Dan moet je volgens mij even via de aan/uit-knop de iMac 'wakker' maken.
Is het zo ?!quote:Op woensdag 21 november 2007 18:20 schreef Sjoewe het volgende:
[ afbeelding ]De nieuwe Futurama dvd-film is uit
wat was er mis?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:38 schreef super-muffin het volgende:
Zo, Leopard opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer zo als het hoort.
Alle instellingen zijn behouden, behalve het postbus icoon voor mijn Mail.
Bij het opstarten bleef m'n PowerBook hangen bij het Apple logo. Dat was wel ff schrikken, maar gelukkig is alles gewoon goed gebleven. Alle instellingen zijn gewoon bewaard gebleven gelukkig.quote:
Haha niet de laatste (een na laatste) en eigenlijk is het super logisch dat het kanquote:Op woensdag 21 november 2007 17:28 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben geloof ik de laatste Leopardgebruiker op aarde die er pas net achter komt dat je exposé kunt gebruiken icm Spaces
Wat een vondst
Die heb ik nog wel in een zipbestand: ff aan je mailen..?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:38 schreef super-muffin het volgende:
Zo, Leopard opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer zo als het hoort.
Alle instellingen zijn behouden, behalve het postbus icoon voor mijn Mail.
Nee hoor, bedankt.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die heb ik nog wel in een zipbestand: ff aan je mailen..?
Niet echt relevant in dit topic, maar welquote:Op woensdag 21 november 2007 23:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Whehe, Engeland gaat niet naar het EK en Guusje weer wel..
Raarquote:Op woensdag 21 november 2007 23:15 schreef Geqxon het volgende:
Iets unzippen in VMWare Fusion, SABnzbd die iets aan het downloaden is, Mac Par Deluxe die aan het parren is, Firefox die wat download, een filmpje (XviD) in VLC en het gaat traaaaaag.
Een rare bug in Safari: Bij veel HDD activiteit blijft hij compleet hangen, een situatie waarbij Firefox het nog prima doet.
O leuk, gaat in de achtergrond ook nog eens Time Machine even leuk 4 gigabyte overpompen waarbij SpotLight gelijktijdig staat te indexeren. Ik ga even koffie zetten.quote:
MacPar killed alles echt serieus....quote:Op woensdag 21 november 2007 23:15 schreef Geqxon het volgende:
Iets unzippen in VMWare Fusion, SABnzbd die iets aan het downloaden is, Mac Par Deluxe die aan het parren is, Firefox die wat download, een filmpje (XviD) in VLC en het gaat traaaaaag.
Een rare bug in Safari: Bij veel HDD activiteit blijft hij compleet hangen, een situatie waarbij Firefox het nog prima doet.
Is dat een extra feature?quote:Op woensdag 21 november 2007 18:04 schreef E.T. het volgende:
[..]
Mijn MBP heeft ook af en toe moeite met wakker worden
(30 gigabyte) per (1.5 hours) = 45.5111111 megabit per secondquote:Op donderdag 22 november 2007 02:41 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik heb net een lege HD aan m'n iMac gehangen om Time Machine dan eindelijk te gaan gebruiken. Nu ben ik zo'n anderhalf uur verder, en hij zit pas op 30Gb? Wel een USB2 schijf trouwens, maar ik vind 't alsnog érg langzaam?
Ik weet niet of je een MB (pro) hebt, maar dan kan het de moederbord zijn of de batterijquote:Op donderdag 22 november 2007 06:12 schreef Xilantof het volgende:
Goftedorie!
Vandaag wéér!
Alleen maar hard resette met de aan-uit knop werkt nog om hem bij mij uit sluimer te krijgen... Echt WTF is dit?
Precies, dan moet je maar een FW800 kopen voor Time Machine. Ik heb nergens last vanquote:Op donderdag 22 november 2007 08:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
(30 gigabyte) per (1.5 hours) = 45.5111111 megabit per second
Trage hardeschijf, maar nou ook weer niet opvallend traag.
Kennelijk is unlocken dus eigenlijk niet zo moeilijk als we denken, het is gewoon een setting. Belooft veel goeds!quote:[message=29131396,noline]Renegade schreef op donderdag 22 november 2007 @ 07:38[/message]:
Goed, ik heb gisteren een iPhone gekocht bij een van de T-Punkte hier in Heidelberg. Zonder abo geen enkel probleem. T-Mobile belt op naar Apple en laat die een setting in je Apple-store account maken waardoor spontaan niet meer gecontroleerd wordt of je een SIM hebt die officieel door T-Mobile geleverd is en bij de iPhone hoort. Dat hele ritueel kan maximaal 24 uur duren. Het is overigens wel interessant dat Apple dus inderdaad die optie gewoon ingebakken heeft zitten en met de hand kan beslissen dat een iPhone ook zonder abo gewoon geactiveerd kan worden.
Ja, klopt: las ik ook al. Maar goed, 1.1.2 draait hier prima. Alleen bluetooth is nog steeds een draak op de iPhone. En verschillende agenda's uit iCal beheren zou ik ook wel op prijs stellen.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:31 schreef Jarno het volgende:
Dit las ik net op GoT:
[..]
Kennelijk is unlocken dus eigenlijk niet zo moeilijk als we denken, het is gewoon een setting. Belooft veel goeds!
Aperture FTWquote:Op woensdag 21 november 2007 22:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zo maar eens m'n Adobe Photoshop Lightroom geupdate na 1.3. Ik merk nog niet veel verschil maar het blijft een heerlijk programma om m'n foto's in te bewerken..
Mwoch, een N95 kost ook 700-800 euro los. Maar goed, het blijft een beste berg geld idd. Maar ej hebt wel recht op support natuurlijk, dat is ook wat waard. Als mijn iPhone er nu mee nokt kan ik gewoon 400 euro weggooien.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:08 schreef JoMo0 het volgende:
1000 euro. Is updaten zoveel waard , lijkt me niet . Je bent dan dus aardig gek om dat te betalen .
![]()
Ik heb deze gebruikt: op zich vrij handig, maar nog niet geheel compleet. Zo gaat de exploit via iPhone Safari veel beter als je iTunes aan hebt staan; zo niet, dan kan het uren duren voordat je iPhone reboot vanwege die exploit.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:05 schreef Jarno het volgende:
Heb jij deze guide gebruikt Walter?
En gisteren weer een collega die helemaal gek was van de iPhone toen -ie 'm 10 tellen in handen had gehad.. Echt iedereen heeft zoiets van , wow, een telefoon die ik snap!
.
Damn, ik heb'm even doorgelezen, wat een stappen allemaalquote:
Je moet er wel even voor gaan zitten idd.Voor mijn 1.0.2 -> 1.1.1 upgrade was ik ook wel een uurtje kwijt, zeker als je het op je gemak doet. Vooral het virginizen, terugflashen etc kost veel tijd.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Damn, ik heb'm even doorgelezen, wat een stappen allemaal
Ik dacht dat het wel iets eenvoudiger zou zijn...
Er zijn nu toch serieuze geruchten voor MacWorld 2008?quote:Op donderdag 22 november 2007 10:36 schreef Swetsenegger het volgende:
is er al een subnotebook?
Ik heb de toezegging van mijn baas gehad dat ik hem dan op zijn kosten mag kopen
Ja, dat zou wel 's kunnen: de nieuwste versies uit de US schijnen nieuwe bootloader te hebben. If not, dan moet je dus hier maar wat roepen en dan zal ik ff proberen te helpen.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Damn, ik heb'm even doorgelezen, wat een stappen allemaal
Ik dacht dat het wel iets eenvoudiger zou zijn...
En ik vermoed dat ik ook problemen ga krijgen met die Bootloader.
Ja die zijn er al 3 jaarquote:Op donderdag 22 november 2007 10:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er zijn nu toch serieuze geruchten voor MacWorld 2008?
24" alu iMac!quote:Op donderdag 22 november 2007 08:46 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een MB (pro) hebt, maar dan kan het de moederbord zijn of de batterij
Ik heb 'spijt' dat ik een iPod Touch in plaats van een iPhone uit Amerika heb laten mee nemen.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik heb deze gebruikt: op zich vrij handig, maar nog niet geheel compleet. Zo gaat de exploit via iPhone Safari veel beter als je iTunes aan hebt staan; zo niet, dan kan het uren duren voordat je iPhone reboot vanwege die exploit.
En zulke collega's heb ik ook: ik heb geen milliseconde spijt van dat ik die iPhone heb gekocht (voor iets minder dan Jarno). Mijn oude P990i haalt het in de verste versten niet bij de iPhone.
Ik heb het ding nog niet in handen, maar ik vermoed dat die nieuwe bootloader erop zit, ze hebben'm gisteren gekocht..quote:Op donderdag 22 november 2007 13:02 schreef JoMo0 het volgende:
Als je de nieuwe bootloader hebt , heb je een probleem . De EU iPhones hebben ook de nieuwe bootloader en daar heb je nog niets aan . Het beste kun je een 1.1.1. hebben , via deze http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step_1.html is hij zo simlockvrij. Maar goed het is een kwestie van tijd voordat je ook de nieuwe bootloader kunt flashen of gebruiken.
quote:Op donderdag 22 november 2007 16:41 schreef Metroid het volgende:
Vraagje, sinds 2 weken heb ik een MacBook (white), maar vandaag viel me onder direct licht van m'n bureaulamp iets op. Op de witte rand rondom het scherm bevindt zich ergens een soort ''vlek''. Met een doekje kreeg ik dit niet weg, ook niet met wat water en een doekje. Iemand enig idee hoe ik dit weg zou kunnen werken?
Ik heb geen flauw idee hoe het erop is gekomen, kan goed zijn dat het er al op zat vanuit de fabriek.. =\
En hebben anderen dit ook op die matte witte rand rondom het scherm?
De afbeelding is hier te zien:
[ afbeelding ]
Typex schijnt te helpen, ow en Revell heeft ook kleine subtiele potjes verf (zijn ook niet zo duur)quote:Op donderdag 22 november 2007 16:59 schreef Metroid het volgende:
Toch wil ik graag advies hoe je het schoon kan maken, want ik vind het er lelijk uitzien als ik in een goedverlichte ruimte zit =X
quote:Op donderdag 22 november 2007 17:11 schreef Metroid het volgende:
Hebben we ook nog serieuze Fok'ers?
Helaas is 'ie niet onzichtbaar, vandaar de vraag.quote:Op donderdag 22 november 2007 17:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
Wie begint er nou met grappen maken over onzichtbare vlekken?
Upgrade gedaan ?quote:Op donderdag 22 november 2007 17:51 schreef Lunar het volgende:
[Thu Nov 22 17:46:40 2007] [error] [client ::1] (13)Permission denied: access to /~mijndert denied
Iemand dit wel eens gehad met apache? Draai Leopard 10.5.1
Wil dus gewoon mijn eigen home dir weer in door middel van apache. Heb niks veranderd aan mn apache configs, de Sites dir is zelfs gechmod naar 777.
Onder een cleane install van Leopard werkte het nog wel.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:04 schreef ChOas het volgende:
[..]
Upgrade gedaan ?
cp /etc/httpd/users/* /etc/apache2/users/
staat mijndert.conf in /etc/apache2/users ?quote:Op donderdag 22 november 2007 18:09 schreef Lunar het volgende:
[..]
Onder een cleane install van Leopard werkte het nog wel.
Denk dat het na de upgrade naar 10.5.1 mis is gegaan. Of nu ik net MySQL via de package heb geinstalleerd, hoewel.. MySQL != Apache.
CrapIk wil aan het werk, maar heb daar apache voor nodig *stress*
edit: wat er in users staat:
<Directory "/Users/mijndert/Sites/">
Options Indexes MultiViews
AllowOverride None
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>
Jep.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:13 schreef ChOas het volgende:
[..]
staat mijndert.conf in /etc/apache2/users ?
Als je echt er problemen mee hebt gewoon naar een apple store toe gaan en klagen... Doe ik ook heel vaak en het werkt altijd...quote:Op donderdag 22 november 2007 18:04 schreef Metroid het volgende:
[..]
Helaas is 'ie niet onzichtbaar, vandaar de vraag.![]()
Ik heb net ook met een of ander soort zeep het geprobeerd weg te halen maar dat lukt niet, volgens mij zit het er echt 'in'...
Hohum... da's vreemd... dat heeft het bij my nl. opgelost...quote:Op donderdag 22 november 2007 18:14 schreef Lunar het volgende:
[..]
Jep.
De installatie is echt helemaal standaard
~/Sites heeft 777quote:Op donderdag 22 november 2007 18:20 schreef ChOas het volgende:
[..]
Hohum... da's vreemd... dat heeft het bij my nl. opgelost...
Mijn profiel stond niet in de nieuwe apachedir...
Rechten op je profiel goed ? Apache herstart ?
Apache draait als _wwwquote:Op donderdag 22 november 2007 18:37 schreef Lunar het volgende:
chmod go+rx ~
Dit heeft mijn probleem opgelost. Raar
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | # # Possible values for the Options directive are "None", "All", # or any combination of: # Indexes Includes FollowSymLinks SymLinksifOwnerMatch ExecCGI MultiViews # # Note that "MultiViews" must be named *explicitly* --- "Options All" # doesn't give it to you. # # The Options directive is both complicated and important. Please see # http://httpd.apache.org/docs/2.2/mod/core.html#options # for more information. # Options Indexes FollowSymLinks MultiViews # # AllowOverride controls what directives may be placed in .htaccess files. # It can be "All", "None", or any combination of the keywords: # Options FileInfo AuthConfig Limit # AllowOverride None # # Controls who can get stuff from this server. # Order allow,deny Allow from all </Directory> |
VisualHub.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:06 schreef -Menn0- het volgende:
Weet iemand nog een avi naar mp4 converter?
Ik denk dat een Mac Pro met vier videokaarten en vier 10.000RPM hardeschijven toch ook wel snel boven de 400 watt stressed zit....quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:06 schreef Maidenfan het volgende:
Losers @ tweakers: http://tweakers.net/nieuws/50500
Zo zitten te bleiten om wat voedingen...
Mac mini = 20 watt idle, 37 watt stress.
Macbook/MBP weet ik niet, maar de adapter is 65/110 watt (monitor inbegrepen hier wel)
iMac? geen idee
Mac Pro was iets van 210+ stressed.
Ik heb hier een elektrische verwarming die bijna minder geeft dan die computers van die freaks daar?!
De GMA950 zuigt. Hij kan niet eens op 1920 * 1200 twee foto's over laten faden, dat gaat met ongeveer 4fps. Om maar een indicatie te geven.quote:Op vrijdag 23 november 2007 01:40 schreef Maidenfan het volgende:
Dat is dan ook een professionele config, voor videobewerkers ofzo. Niet gebruikt door zo'n retards die Crysis met alle details en 8x anti-alias willen spelen.
Iemand enig idee hoe de GMA950 zich verhoudt tot een Geforce 3 (Ti200, voor wat 't uitmaakt)?
De Macintosh was al een all in onequote:Op vrijdag 23 november 2007 11:44 schreef Maidenfan het volgende:
Grappig trouwens dat ze daar nu ook mee beginnen, hoelang bestaat de iMac al wel niet
FileMaker Pro?quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:55 schreef Junkie het volgende:
Weet iemand een MS Acces alternatief voor OSX?
Ik moet voor een vak op me studie hele simpele Databeestjes bouwen.
Bronquote:Heise Security heeft in het standaard e-mailprogramma van Mac OS X 'Leopard' een bug ontdekt die vorig jaar verholpen is. Hierdoor is het mogelijk om code uit te voeren als een bijlage in het programma Mail geopend wordt.
Mac OS X slaat via een zogenoemde 'resource fork' meta-informatie van een bestand op, waaronder het mime-type en met welke applicatie een bestand moet worden geopend. Deze meta-informatie wordt door Mail gebruikt om een bijlage van een e-mail met het juiste programma te openen. Hier zit echter bug in, waardoor het mogelijk is om met een speciaal geschreven bijlage een ander programma te openen dan dat door het mime-type wordt aangegeven in de resource fork. Om deze bug nader toe te lichten, heeft Heise Security een script online gezet waarmee het lek getest kan worden.
Het lek in Mail, het standaard e-mailprogramma van Mac OS X, werd vorig jaar in Mac OS X 10.4 ontdekt en door Apple via een beveiligingsupdate verholpen. Volgens Heise is de update voor deze bug niet in de Leopard-versie van Mail terechtgekomen of slecht getest.
Danke,quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:00 schreef Tijn het volgende:
FileMaker Pro?
Was het maar zo'n feest.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zeg Sjoewe, waarom post jouw chick hier niet meer? Heb je haar toch continu ad vaat gezet, zodat jij een iPhone kon scoren?
Op de thumbnail lijkt het net zo'n doekjequote:Op vrijdag 23 november 2007 13:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hiep hoi
[ link | afbeelding ]
(met mijn brakke telefoon camera)![]()
Nu ben ik weer origineeeeul![]()
Zo'n zwarte met schaakbordtoetsenbord is dan nog wel oke, maar dit...quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hiep hoi
[ link | afbeelding ]
(met mijn brakke telefoon camera)![]()
Nu ben ik weer origineeeeul![]()
Nee, voor elke website je browservenster opnieuw aanpassen is lekker.... het is niet alsof je met een iets smaller venster er nog niets naast kan doen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:
fullscreen browsing...
Als je je browser instelt op Tweakers.net zit je aardig aan de brede kant en kun je 9 van de 10 sites draaien. Althans, zo doe ik het.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, voor elke website je browservenster opnieuw aanpassen is lekker.... het is niet alsof je met een iets smaller venster er nog niets naast kan doen.
Begrijpelijk, maar waarom niet het volledige venster gebruiken en hem op 100% breedte zetten? Het miniscule strookje dat je nu naast Safari hebt is tamelijk nutteloos...quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je je browser instelt op Tweakers.net zit je aardig aan de brede kant en kun je 9 van de 10 sites draaien. Althans, zo doe ik het.
Op m'n iMac is het niet echt een strookjequote:Op vrijdag 23 november 2007 14:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar waarom niet het volledige venster gebruiken en hem op 100% breedte zetten? Het miniscule strookje dat je nu naast Safari hebt is tamelijk nutteloos...
Bij mij ook niet, maar bij een Macbook scherm al snel welquote:Op vrijdag 23 november 2007 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op m'n iMac is het niet echt een strookje
Maar ik vind het sowieso prettig om wat "lucht" te hebben rond m'n applicaties, ook op m'n 12" PowerBook. Alles full-screen is zo DOS.
Ja, direkt zien welke mails er binnen komen....quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, voor elke website je browservenster opnieuw aanpassen is lekker.... het is niet alsof je met een iets smaller venster er nog niets naast kan doen.
Zelfs op m'n iBook werk ik nooit fullscreen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bij mij ook niet, maar bij een Macbook scherm al snel wel
Op die 120 pixels?quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, direkt zien welke mails er binnen komen....
Tjonge jonge je kan ook zeuren hoorquote:Op vrijdag 23 november 2007 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:
fullscreen browsing...
http://www.apple.com/nl/education/shop/quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:17 schreef vrolijke-frits het volgende:
Wat is ook weer die site waar je als student kan inloggen om Apple producten te kopen? Ik kan er ff niet opkomen![]()
Nee die niet. Dank je wel though!quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://www.apple.com/nl/education/shop/
Die zocht ik jaquote:
Nu nog een paar mooie Intel stickersquote:
Kun je er nu nog wel Within Temptation mee luisteren?quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:03 schreef Steve-O het volgende:
Oja ben nog best tevreden met mijn Ipod classic vooral nu er een antikrasskin omzit![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kun je er nu nog wel Within Temptation mee luisteren?
quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omfg. Het kwartje viel hier heel laat.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik snap hem nog steeds nietquote:Op vrijdag 23 november 2007 18:43 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Omfg. Het kwartje viel hier heel laat.
![]()
![]()
![]()
Krasbestendig hoesje..quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik snap hem nog steeds niet![]()
Nee gelukkig wel nog Marilyn Manson .quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Vraag dan ook om een compleet nieuwe "zwarte"...quote:Op zaterdag 24 november 2007 06:58 schreef DutchErrorist het volgende:
Mmm... Is er hier iemand die verstand heeft van het maken van molotov cocktails of iets dergelijks want ik heb het gehad met mijn MacBook... Hij is gisteren 2x zomaar in eens uit gevallen om vervolgens niet meer op te starten... Naja hij starte wel op maar dan viel hij voordat hij bij het inlog schermpje kwam zo maar uit...
Dus hoe zat dat nu met die 3 reparaties dat je dan een nieuwe kon eisen?
quote:BUENOS AIRES - Het cruiseschip de M/S Explorer, dat vrijdag ten noorden van Antarctica tegen een ijsberg voer, is vijftien uur na de aanvaring gezonken.
quote:Op zaterdag 24 november 2007 09:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://www.nu.nl/news/132(...)idpool_gezonken.html
[..]
![]()
das wel erg veel... zouden ze eigenlijk eens netjes op moeten lossen.quote:Op zondag 25 november 2007 10:34 schreef DutchErrorist het volgende:
@ Guppyfriend... telt 3x een topcase of 2x iets met moederbord? (misschien nu 3 keer)
Ik wou dus net een reply schrijven... maar mijn macbook viel ineens uit (hij hing aan stroom) na een paar keer automatisch opstarten en uitvallen is hij weer aangegaan toen ik de oplader eruithaaldequote:Op zondag 25 november 2007 10:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
das wel erg veel... zouden ze eigenlijk eens netjes op moeten lossen.
-edit- de qouteknop werkt opeens weer!
Zijn er nog mensen die hoger gaanquote:Op zondag 25 november 2007 11:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
15 euro geboden![]()
Morgen ding terugbrengen en een nieuwe eisen. Lijkt me vrij helder dat je die moet krijgen. En een klacht indienen, dan krijg je er wellicht een iPod bij.
Maar je zit nog wel binnen de 2 jaar van de Europese wetgeving?quote:Op zondag 25 november 2007 11:43 schreef DutchErrorist het volgende:
Ja okay, maar ik zit inmiddels wel een 4 maanden buiten mijn garantie
Juist en waar staat dat?quote:Op zondag 25 november 2007 11:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar je zit nog wel binnen de 2 jaar van de Europese wetgeving?
http://www.computerconsum(...)ail.php?redartID=240quote:Op zondag 25 november 2007 11:46 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Juist en waar staat dat?
(sorry maar heb geen zin om met een bek vol met tanden te staan als ik in een gesprek kom)
![]()
quote:Op zondag 25 november 2007 11:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://www.computerconsum(...)ail.php?redartID=240
Leuk om eens te lezen.
Bij DHCP moet je er nooit van uit gaan dat een computer altijd een vast IP heeft, behalve als je dit in je router kunt aangeven (dit MAC adres moet altijd dit IP krijgen). Als je perse wilt dat een bepaalde computer IP 192.168.1.2 krijgt moet je gewoon dat IP invoeren op die pc. Ik heb mijn vaste pc's ook altijd op een vast IP staan, alleen laptops en andere mobiele apparaten krijgen via DHCP een adres.quote:Op zondag 25 november 2007 13:49 schreef Maidenfan het volgende:
Hmm, vreemd... kan weer kutten met 't netwerk (2 maand goedgaan is ook écht 't maximum met die dingen hé).
De router gaf via dhcp automatisch een adres aan elke cliënt (gewoon de volgorde waarin ze werden opgestart toen de router pas ingesteld was). De Lease Time staat op forever dus je zou nu toch verwachten dat elke computer een fixed IP via DHCP heeft?
In ieder geval is de computer met adres 192.168.1.2 nu .1.3...
Best stom, weet niet wat ik nu met NAT moet doen, opnieuw mappen?
Ah oké...quote:Op zondag 25 november 2007 14:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bij DHCP moet je er nooit van uit gaan dat een computer altijd een vast IP heeft, behalve als je dit in je router kunt aangeven (dit MAC adres moet altijd dit IP krijgen). Als je perse wilt dat een bepaalde computer IP 192.168.1.2 krijgt moet je gewoon dat IP invoeren op die pc. Ik heb mijn vaste pc's ook altijd op een vast IP staan, alleen laptops en andere mobiele apparaten krijgen via DHCP een adres.
En daarom: DNS.quote:Op zondag 25 november 2007 14:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bij DHCP moet je er nooit van uit gaan dat een computer altijd een vast IP heeft, behalve als je dit in je router kunt aangeven (dit MAC adres moet altijd dit IP krijgen). Als je perse wilt dat een bepaalde computer IP 192.168.1.2 krijgt moet je gewoon dat IP invoeren op die pc. Ik heb mijn vaste pc's ook altijd op een vast IP staan, alleen laptops en andere mobiele apparaten krijgen via DHCP een adres.
Je moet de DHCP range in een ander gebied laten zetten dan wat je als vast IP aanzet. Bijvoorbeeld:quote:Op zondag 25 november 2007 14:09 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Ah oké...
Voor de computer die de mappings nodig had ga ik dat dan ineens proberen.
Mijn vorige router zocht echter wel ruzie met de computer als die een vast IP had, aangezien die een DHCP-adres wou geven... Misschien hier niet...
Spaces werkt ook niet goed met zendstudio. Normaal gesproken spring je naar de spaces waar het programma in staat als je in de dock op z'n icoon klik.... zo niet bij Zend Studio.quote:Op zondag 25 november 2007 14:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Spaces is heerlijk, maar MS Word maakt er traditiegetrouw weer een potje van. Als ik een Word-document van 1 space naar een andere sleep, staan regels niet meer goed en is de inspring veranderd.
Echt, het is dat Pages nog geen ondersteuning biedt voor Endnote, want anders had ik dat hele tyfus-Word eraf gedonderd.
Thanks!! Niet aan gedacht, super!quote:Op zondag 25 november 2007 14:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je moet de DHCP range in een ander gebied laten zetten dan wat je als vast IP aanzet. Bijvoorbeeld:
IP router 192.168.1.1
IP Vaste pc: 192.168.1.3
DHCP range: 192.168.1.50 - 192.168.1.100
Dan zou het geen problemen moeten geven.
Zeker interessant! Blijf natuurlijk nog even huiverig als over dik 2 weken mijn garantie afloopt van de MacBook. Zal je net zien dat er een half jaar later weer iets mee is. Maar in principe mag je dus redelijkerwijs verwachten dat een laptop een gemiddelde levensduur van 3 jaar heeft en dat ze dus niet zomaar allerlei kosten mogen berekenen. Of vergis ik me nu?quote:Op zondag 25 november 2007 11:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://www.computerconsum(...)ail.php?redartID=240
Leuk om eens te lezen.
quote:Op zondag 25 november 2007 14:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Spaces is heerlijk, maar MS Word maakt er traditiegetrouw weer een potje van. Als ik een Word-document van 1 space naar een andere sleep, staan regels niet meer goed en is de inspring veranderd.
Echt, het is dat Pages nog geen ondersteuning biedt voor Endnote, want anders had ik dat hele tyfus-Word eraf gedonderd.
Oh oh oh.. je vraagt je intussen af of al die gebreken nu door Apple komen of door de technische dienst van waar je hem heen brengtquote:Op zondag 25 november 2007 18:05 schreef DutchErrorist het volgende:
Ow had ik trouwens al gezegd dat de reparatie van mijn macbook ook niet goed is gegaan... de 3 schroefjes die onder op de macbook zitten waren los en 1 was kwijt....![]()
Enfin weet iemand waar dat staat of je naar 3x gerepareerd te hebben je een nieuwe moet krijgen?
Ik vertrouw niets meerquote:Op zondag 25 november 2007 18:14 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Oh oh oh.. je vraagt je intussen af of al die gebreken nu door Apple komen of door de technische dienst van waar je hem heen brengt
Vergeet je niet de verpakking, transport, wisselkoersen, RMA, marge, service, etc....quote:Op zondag 25 november 2007 17:48 schreef Maidenfan het volgende:
Heb gehoord dat een mini bijvoorbeeld tussen de 250 en de 300 euro kost, ze verkopen ze aan 600/800 ofzo...
Deze?quote:Op zondag 25 november 2007 19:55 schreef super-muffin het volgende:
Met iScrobbler.
Stuk prettiger dan die bloated Last.fm app.
Even getest. Growl gaf net door dat er 1 track submitted was, maar die zie ik niet verschijnen bij Recently Listened? Ondertussen nix in iTunes geluisterd.quote:Op zondag 25 november 2007 20:26 schreef super-muffin het volgende:
Ja die inderdaad.
Ik vind last.fm.app wel aardig bloated. iScrobbler vind in ieder geval een heel stuk prettiger.
Eh...Shift+Command+T.quote:Op zondag 25 november 2007 19:03 schreef super-muffin het volgende:
Waarom vind in Safari nergens de optie 'Tabbladen balk altijd tonen'?
quote:
Bronquote:Microsoft werkt aan een patch om een vijf jaar oud lek in Windows opnieuw te dichten. De weeffout kwam aan het licht toen de softwaregigant door een hacker uit Nieuw-Zeeland werd wakker geschud.
Het lek was vijf jaar geleden al bekend bij Microsoft, maar toen dichtte de ontwikkelaar van Windows de kwetsbaarheid slechts gedeeltelijk, naar nu blijkt. De opnieuw blootgelegde weeffout zou in alle versies van Windows voorkomen, inclusief Vista.
ja diequote:Op maandag 26 november 2007 10:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bedoel je de herinnering van een afspraak, bijv. een kwartier van tevoren..?
Als ik op een afspraak klik, staat ie er bij mij gewoon: onder van - tot. Ik krijg hem daar ook met geen mogelijkheid weg. Misschien in Voorkeuren even onder Algemeen 'voeg standaardherinnering toe' aanvinken..?quote:
Bedoel je deze balk?quote:Op maandag 26 november 2007 11:19 schreef Sjoewe het volgende:
ja die
Ja, maar die balk is wegquote:Op maandag 26 november 2007 12:11 schreef Junkie het volgende:
[..]
Bedoel je deze balk?
[ afbeelding ]
Das gewoon Apple-tje-I op een afspraak.
Daar refereert hij toch zelf aan in zijn quote?quote:Op maandag 26 november 2007 12:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
http://core.tweakers.net/(...)-apples-leopard.html
OSX.
quote:Op maandag 26 november 2007 12:37 schreef Sjoewe het volgende:
Ach heatwave is een relgeile kutmod. Die komt alleen even z'n modtag eer aandoen.
quote:Op maandag 26 november 2007 10:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bronquote:Microsoft werkt aan een patch om een vijf jaar oud lek in Windows opnieuw te dichten. De weeffout kwam aan het licht toen de softwaregigant door een hacker uit Nieuw-Zeeland werd wakker geschud.
Het lek was vijf jaar geleden al bekend bij Microsoft, maar toen dichtte de ontwikkelaar van Windows de kwetsbaarheid slechts gedeeltelijk, naar nu blijkt. De opnieuw blootgelegde weeffout zou in alle versies van Windows voorkomen, inclusief Vista.
Apple SC # 202 Couldn't stop lovin' itquote:Op maandag 26 november 2007 12:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
http://core.tweakers.net/(...)-apples-leopard.html
OSX.
Spuit Elfquote:Op maandag 26 november 2007 13:13 schreef Jarno het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1101151.html .
Fok is te traag om bij te lezen...quote:
...of om te rellen.quote:En er is weer een reltopic, voor gegadigden: Mensen die Vista draaien en dan klagen dat het kut is maar..
1 2 3 4 5 | 11/26/2007 15:49:14 User from 192.168.1.2 timed out 11/26/2007 15:36:57 192.168.1.2 login success 11/26/2007 15:34:44 192.168.1.2 login success 11/26/2007 15:27:34 **Smurf** 169.254.255.255->> 169.254.250.157, Type:3, Code:3 (from PPPoE1 Outbound) |
Hm dat is gek. Ik gebruik geen Growl, dus ik weet niet waar dat aan ligt.quote:Op zondag 25 november 2007 22:34 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Even getest. Growl gaf net door dat er 1 track submitted was, maar die zie ik niet verschijnen bij Recently Listened? Ondertussen nix in iTunes geluisterd.
quote:Op maandag 26 november 2007 09:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Eh...Shift+Command+T.
Staat onder 'Weergave'
Lekker bellen via AT&T in NLquote:Op maandag 26 november 2007 19:34 schreef JoMo0 het volgende:
Speelt Willem ook met waterpistolen dan
Trouwens , hoe zal Lex dat eigenlijk fiksen . Als hij de iPhone serieus heeft gekocht zit je met de andere bootloader. Of hij betaalt het AT&T abonnement gewoon.. wij spekken de schatkist toch wel.
Ik let alleen op de tieten van Maximaquote:Op maandag 26 november 2007 19:34 schreef E.T. het volgende:
Zijn die amerikanen nou zo klein of zijn Alexander en Maxima zo groot??
of is dit nou weer typisch iets waar alleen vrouwen op letten.. of mannen zien het wel, maar zouden het niet posten?![]()
Ik wist hetquote:Op maandag 26 november 2007 21:00 schreef BaggerUser het volgende:
wat denken jullie, dit jaar nog nieuwe ACD's ?
Ik ben nog steeds geen Installer.app-gebruiker. Ik heb dat gebruikt tijdens het unlocken en gelijk daarna eraf gegooid. Ik ben gewoon een clean iPhone gebruiker, met 1.1.2. En volledig in het Nederlands.quote:Op maandag 26 november 2007 19:45 schreef Jarno het volgende:. Eindelijk! http://www.iphoneclub.nl/(...)rbinding-met-lastfm/
.
Een simpele scrobbler voor de iPhone. Tof.
werkt dit nu ook buiten itunes of alleen in itunes ?quote:Met de AirPort Express en AirTunes luister je op een heel andere manier thuis naar muziek. Je hebt nu de vrijheid om de muziek in je iTunes-bibliotheek af te spelen via je stereo-installatie of externe luidsprekers met een eigen stroomvoorziening. Dat kan in nagenoeg elke kamer in huis, en ook nog eens draadloos. Bovendien profiteer je van de ongekende flexibiliteit van iTunes zonder dat je gebonden bent aan je Mac of pc. Daardoor gaat er een nieuwe muziekwereld voor je open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |