Je verwart vreemdelingenhaat of aversie met rechts. De PVV heeft inderdaad best wat punten die je als daadwerkelijk als rechts kan betitelen, maar ik denk niet dat veel PVV-stemmers dat zo zeer aan het hart ligt. Ik heb het idee dat de PVV in dezelfde vijver vist als de SP. Genoeg "arbeiders" die de PVV tof vinden omdat ze tegen moslims zijn en ook de SP tof vinden omdat ze zo "sociaal" zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:14 schreef Fides het volgende:
Sowieso stemt maar 2% van de mensen met een voltooide WO opleiding PVV, en paar procent meer SP, dus over échte links en écht rechts hebben we het niet.. Ook doen er meer vrouwen alfa opleidingen, en vrouwen stemmen vaker links dan rechts. Daarbij zijn er genoeg alfa-studies (economie, bestuurskunde, rechten etc.) waar misschien wel meer 'rechtsen' zitten dan linksen.
Ik denk dat een betere stelling is: Hoe beter onderwezen hoe centraler in het politieke spectrum men stemt.
Kerel, het is duidelijk dat jij nog nooit een universiteit van binnen hebt gezien dus houd je mond maar...quote:Op donderdag 22 november 2007 02:25 schreef StefanP het volgende:
Alfa's zijn veelal niet bijster intelligente kneuzen die niet in staat zijn tot logisch en analytisch redeneren. Het hersenloos stampen van feitjes is voor velen al teveel gevraagd. Iets produceren of uitvinden is er niet bij; het blijft bij nietszeggende kolder die vaak ook nog eens gesubsidieerd dient te worden. LiteratuurdeskundigeJournalist
Cineast
Human resource medewerker
Veel van die lui zijn afhankelijk van subsidies, of ze maken deel uit van de (semi-)overheid en hebben dus zo hun bestaan aan links te danken. Ergo: het is nogal logisch dat ze links stemmen.
quote:Op donderdag 22 november 2007 02:25 schreef StefanP het volgende:
Alfa's zijn veelal niet bijster intelligente kneuzen die niet in staat zijn tot logisch en analytisch redeneren. Het hersenloos stampen van feitjes is voor velen al teveel gevraagd. Iets produceren of uitvinden is er niet bij; het blijft bij nietszeggende kolder die vaak ook nog eens gesubsidieerd dient te worden. LiteratuurdeskundigeJournalist
Cineast
Veel van die lui zijn afhankelijk van subsidies, of ze maken deel uit van de (semi-)overheid en hebben dus zo hun bestaan aan links te danken. Ergo: het is nogal logisch dat ze links stemmen.
Dat soort studies zijn geen betastudies maar veredelde timmermansopleidingen. Als je je bij "beta" ook beperkt tot de echte beta's dan heb je een wat slimmer en dus automatisch ook linkser deel van de bevolking te pakken.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weg en waterbouw, Civiele techniek, Stedenbouwkunde, maritieme techniek, offshore etc zijn allemaal redelijk toegepaste studies. Maar er zijn ook veel echte theoretici natuurlijk.
En ziehier het perfecte voorbeeld van een beta met een minderwaardigheidscomplex, gefrustreerd geraakt doordat hij al zijn hele leven voorbij wordt gestreefd door alfa's.quote:Op donderdag 22 november 2007 02:25 schreef StefanP het volgende:
Cineast
Neu, volgens mij 'gewoon' een Alfa studie...quote:Op donderdag 22 november 2007 00:13 schreef -Beer- het volgende:
Wat is politicologie ? Tussen alfa en gamma in ofzo?
Denk eerder gamma. Het valt onder de sociale wetenschappen en is dus een gammawetenschap. Het houdt zich met concreet gedrag van mensen in hun sociale omgeving bezig, niet met produkten van de menselijke geest (alfa).quote:Op donderdag 22 november 2007 10:12 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Neu, volgens mij 'gewoon' een Alfa studie...
Hmm, is ideologie niet een product van de menselijke geest? Anyway, je hebt een punt. Nooit gedacht dat ik gamma zou zijn... ik sta nooit zo stil bij dat soort termen.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Denk eerder gamma. Het valt onder de sociale wetenschappen en is dus een gammawetenschap. Het houdt zich met concreet gedrag van mensen in hun sociale omgeving bezig, niet met produkten van de menselijke geest (alfa).
Amen.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hmm, is ideologie niet een product van de menselijke geest? Anyway, je hebt een punt. Nooit gedacht dat ik gamma zou zijn... ik sta nooit zo stil bij dat soort termen.
Hoe dan ook, ik zou zeggen dat de werkelijkheid en sich een product van de menselijke geest is en dat zou betekenen dat we allemaal Alfa's zijn. Einde discussie![]()
Lange tijd is dat inderdaad de gedachte geweest, gevoedt uit ideeen als dat alleen de natuurwetenschappen echte wetenschap is en dat alles, ook menselijk gedrag, in wetmatigheden is vast te stellen. Gelukkig zijn we (op een enkeling na, zoals in dit topic wel bleekquote:Op donderdag 22 november 2007 14:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
En als ik me niet vergis geloofde de Historische School van Savigny in het toepassen van natuurwetenschappelijke methoden en systematiek als het om het gebruik van teksten ging.
Wederom een foute aanname. Ik studeer namelijk wel.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij doet geen wetenschappelijke opleiding, gok ik. Bovendien wordt met beta's hier ook vaak mensen met een Ir studie bedoelt en laat die nou net eens vrij praktisch zijn.
quote:Op donderdag 22 november 2007 10:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat soort studies zijn geen betastudies maar veredelde timmermansopleidingen. Als je je bij "beta" ook beperkt tot de echte beta's dan heb je een wat slimmer en dus automatisch ook linkser deel van de bevolking te pakken.
Wat een lading bullshit bij elkaar. Het enige wat volgens jou dus goed is is veel geld verdienen in het bedrijfsleven, want werken op een universiteit is maar nutteloos (want je verdient er veel minder en je doet niks nuttigs) en hoogleraren zijn overbodig?quote:Op donderdag 22 november 2007 19:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
![]()
Thabit heeft gelijk. Nou ja, bijna gelijk.
Deze draad had niet over alfa's en beta's moeten gaan, maar over theoretici vs pragmatici.
Mensen die nog nooit een universiteit van binnen hebben gezien, maar wel op jonge leeftijd een kapitaal bij elkaar hebben gesprokkeld, zijn bijna altijd rechts. Academici die altijd hoge cijfers hebben gehaald, maar nog nooit aan de vrije markt zijn blootgesteld, zijn bijna altijd links.
Is de academicus dan slimmer dan de pragmaticus? Je moet wel een enorme oetlul zijn als je voor een hongerloon een post-doctorale opleiding gaat volgen of een onderbetaalde hoogleraar wordt, terwijl je met dezelfde capaciteiten veel meer in het bedrijfsleven kunt verdienen. Verder doe je dan ten minste nog iets nuttigs, iets wat voor het gros van de hoogleraren helaas niet geldt.
Je gaat wel heel kort door de bocht nu. Waarom zou de meest-verdienende keuze automatisch de beste zijn? Je snapt toch wel dat er mensen zijn die in hun keuzes door meer gemotiveerd worden dan centen?quote:Op donderdag 22 november 2007 19:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is de academicus dan slimmer dan de pragmaticus? Je moet wel een enorme oetlul zijn als je voor een hongerloon een post-doctorale opleiding gaat volgen of een onderbetaalde hoogleraar wordt, terwijl je met dezelfde capaciteiten veel meer in het bedrijfsleven kunt verdienen. Verder doe je dan ten minste nog iets nuttigs, iets wat voor het gros van de hoogleraren helaas niet geldt.
't is een beta die denken vaak graag erg zwart-witquote:Op donderdag 22 november 2007 19:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je gaat wel heel kort door de bocht nu. Waarom zou de meest-verdienende keuze automatisch de beste zijn? Je snapt toch wel dat er mensen zijn die in hun keuzes door meer gemotiveerd worden dan centen?
Zonder ingenieurs heeft wiskunde en natuurkunde geen nut, het is leuk om te weten hoe de wiskunde in elkaar steekt, maar het heeft pas nut als je die kennis in een praktische omgeving kunt gebruiken. Ingenieurs zijn in staat die vertaalstap te maken.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:01 schreef thabit het volgende:
Dat soort studies zijn geen betastudies maar veredelde timmermansopleidingen. Als je je bij "beta" ook beperkt tot de echte beta's dan heb je een wat slimmer en dus automatisch ook linkser deel van de bevolking te pakken.
Absoluut. De vraag die centraal staat is "Hoe maak ik een zo efficient mogelijk ontwerp." Zodra de ingenieur zich dus afsluit van de werkelijkheid is deze niet meer in staat te toetsen of hij een efficient ontwerp heeft gemaakt. Ook worden praktische elementen niet geschuwd, een voertuig bouwen, een brug maken van lucifers, een nieuwe weg inpassen in een bestaande situatie (met gezeik van omwonenden) waarbij de vervoerswaarde in stand blijft.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
Huh, ir opleiding is praktisch???
Dag Bolkesteijn. Ik heb jou nog genomineerd bij de verkiezingen.quote:Op donderdag 22 november 2007 20:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zonder ingenieurs heeft wiskunde en natuurkunde geen nut, het is leuk om te weten hoe de wiskunde in elkaar steekt, maar het heeft pas nut als je die kennis in een praktische omgeving kunt gebruiken. Ingenieurs zijn in staat die vertaalstap te maken.![]()
Haha, prachtig.quote:Op donderdag 22 november 2007 20:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
Dag Bolkesteijn. Ik heb jou nog genomineerd bij de verkiezingen.![]()
De waarheid is pijnlijk, niet? Ik weet nog dat ik een keuzevak invulde door aan de faculteit economie een vak te volgen. Mijn god... wat een trieste boel. Een hoop meisjes en domme jongetjes die voorgekauwde feitjes in hun hoofd moesten stampen - daar bestond het vak uit. Je hoefde niets te snappen of toe te passen, nee, je moest gewoon een paar begrippen in je hoofd stampen. Als beta had ik een van de hoogste cijfers voor het tentamen. Alle vooroordelen werden weer eens bevestigd. Dus bespaar me het liedje dat alfa's zo goed zijn...quote:Op donderdag 22 november 2007 09:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Kerel, het is duidelijk dat jij nog nooit een universiteit van binnen hebt gezien dus houd je mond maar...
Alfa's snappen dat niet, juist omdat ze alfa's zijn.quote:Op donderdag 22 november 2007 19:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat een lading bullshit bij elkaar. Het enige wat volgens jou dus goed is is veel geld verdienen in het bedrijfsleven, want werken op een universiteit is maar nutteloos (want je verdient er veel minder en je doet niks nuttigs) en hoogleraren zijn overbodig?![]()
Dat doe je maar in je vrije tijd, of in de vrije markt. Prima geregeld. Subsidietrekkersquote:Wat een verschrikkelijk saaie wereld moet je voorstaan zeg. Waarom zou eimand nog een hobby nemen, of zich verdiepen in kunst, literatuur, cultuur, geschiedenis etc. Waarom zou iemand tekenaar willen worden, dat is toch niet nuttig. Nee, we moeten allemaal technici worden! Kunnen we de hele dag technische dingen doen! Wie heeft er nog muziek of animatiefilms of documentaires nodig! Dat levert niks op en is dus overbodig!![]()
1x wat waarnemen en hoppa, men heeft "bewijs". Als jij werkelijk de universiteit hebt gedaan zouden ze je per direct je diploma moeten afnemen, want als je met dit niveau bent geslaagd is er duidelijk iets mis gegaan bij je beoordelingen.quote:Op donderdag 22 november 2007 20:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
De waarheid is pijnlijk, niet? Ik weet nog dat ik een keuzevak invulde door aan de faculteit economie een vak te volgen. Mijn god... wat een trieste boel. Een hoop meisjes en domme jongetjes die voorgekauwde feitjes in hun hoofd moesten stampen - daar bestond het vak uit. Je hoefde niets te snappen of toe te passen, nee, je moest gewoon een paar begrippen in je hoofd stampen. Als beta had ik een van de hoogste cijfers voor het tentamen. Alle vooroordelen werden weer eens bevestigd. Dus bespaar me het liedje dat alfa's zo goed zijn...
Want wat churchill zegt is de waarheid. Ja, een echte beta, waarom zelf iets over de mensheid onderzoeken als je ook Grote Mensen kan napraten. Want die weten het tenslotte beter, en sociaal-wetenschappelijk onderzoek is toch onzinnig en alleen maar voor subsidietrekkers.quote:Op donderdag 22 november 2007 20:35 schreef StefanP het volgende:
Alfa's snappen dat niet, juist omdat ze alfa's zijn.De 'vooroordelen' over wereldvreemde naievelingen gaan wederom op. Beschermd opgegroeid en vervolgens jarenlang achter de muren van de universiteit sociale problemen 'onderzoeken', ja vind je het gek dat die mensen vervolgens links zijn? Nooit hebben ze zelf echt iets hoeven doen of hebben ze persoonlijk te maken gekregen met de echte wereld. Je weet wat Churchill over zulke mensen zei? Ik parafraseer: "if you're twenty and not a liberal, you have no heart. If you're forty and not a conservative, you have no brain."
Die hele Ivy-league in de VS wordt bijvoorbeeld bevolkt door linkse dwazen. Als je ziet wat voor politiek correcte onzin die spuien, nou, daar kunnen ze in Nederland een puntje aan zuigen hoor.
[..]
Dat doe je maar in je vrije tijd, of in de vrije markt. Prima geregeld. Subsidietrekkers![]()
Natuurlijk snap ik dat, want ik doe het zelf ook: ik werk op een universiteit voor veel te weinig geld. Ik kan het dubbele in het bedrijfsleven verdienen.quote:Op donderdag 22 november 2007 19:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je gaat wel heel kort door de bocht nu. Waarom zou de meest-verdienende keuze automatisch de beste zijn? Je snapt toch wel dat er mensen zijn die in hun keuzes door meer gemotiveerd worden dan centen?
Daar heb je wel een punt, maar iemand kan ook een self-made succes worden in de academische wereld. Echt succes daar is namelijk minstens even afhankelijk van individuele kwaliteiten en prestaties als in het bedrijfsleven.quote:Op donderdag 22 november 2007 20:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat, want ik doe het zelf ook: ik werk op een universiteit voor veel te weinig geld. Ik kan het dubbele in het bedrijfsleven verdienen.
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat self made mensen rechtser zijn dan academici.
Aan welke onderwijsinstelling? Een of andere MBO opleiding zekerquote:Op donderdag 22 november 2007 20:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
De waarheid is pijnlijk, niet? Ik weet nog dat ik een keuzevak invulde door aan de faculteit economie een vak te volgen. Mijn god... wat een trieste boel. Een hoop meisjes en domme jongetjes die voorgekauwde feitjes in hun hoofd moesten stampen - daar bestond het vak uit. Je hoefde niets te snappen of toe te passen, nee, je moest gewoon een paar begrippen in je hoofd stampen. Als beta had ik een van de hoogste cijfers voor het tentamen. Alle vooroordelen werden weer eens bevestigd. Dus bespaar me het liedje dat alfa's zo goed zijn...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |