Maar dat beeld klopt ook perfect bij de Kras reizen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:38 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je het heel relax vind. Ik ben een groot fan van backpacken en dat zijn iets andere reizen. Ik vind het bijvoorbeeld prachtig om in de meest goedkope, ranzige hostels te slapen. Telkens denk ik weer: Moet je nou weer eens kijken waar je nou weer terecht ben gekomen!![]()
Daar kan ik erg van genieten!![]()
Georganiseerd klinkt dan ook erg 'grijze-permanentjes-achtig voor mij. Tuurlijk is dat niet zo en ik kan me voorstellen dat het relax is. Alleen ik vind een andere manier van reizen leuker.
Ach, landen waar ze geen Engels spreken is ook niet al te moeilijk hoor. Het duurt alleen wat langer voordat je slager door heeft dat je het over biefstuk heb, maar dat vind ik juist wel leuk! De mensen zelf moeten vaak ook hartelijk lachen om me als ik hints speel in de slagerij!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar dat beeld klopt ook perfect bij de Kras reizen.![]()
Maar niet bij de reizen die wij doen. Er zijn nogal wat vooroordelen over georganiseerd reizen, maar het is echt wel tof.Grootste voordeel is dat je in korte tijd heel erg veel ziet van een land. Zelf krijg je dat nooit zo goed gepland. En aangezien we beiden fulltime werken, zullen we de aarde toch in 3/4 weken per jaar moeten verkennen.
![]()
Overigens reizen we ook wel op eigen gelegenheid, VS en Nieuw Zeeland hebben we zo gedaan. Maar da's gewoon easy, je spreekt de taal en regelt alles makkelijk zelf.
Hoe bedoel je? Zou je niet alleen willen reizen? Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja als ik iemand had dan ging ik wel weer.
Ik ga gewoon liever niet in m'n eentje.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:18 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Zou je niet alleen willen reizen? Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee.
Alleen reizen is juist leuk!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik ga gewoon liever niet in m'n eentje.
kan me voorstellen dat mensen niet snel alleen op reis gaan. Iedereen vind het iets veiliger om met iemand te gaan en je wil ook bespreken wat je ziet en mee maakt met iemand.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik ga gewoon liever niet in m'n eentje.
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:05 schreef D. het volgende:
Iemand met contacten in China die wel iets bij willen verdienen?
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:40 schreef D. het volgende:
[..]
Er is zo'n 10 jaar geleden in een fabriek in Shanghai 'speelgoed' (de details stuur ik via PM, mocht iemand serieus zijn) geproduceerd. Veel, en in vele variaties. Het was alleen voor de Chinese markt bedoelt en dus hier slecht verkrijgbaar. Je snapt dat ik hier dus aan probeer te komen.
Dit stinkt.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:38 schreef D. het volgende:
Weer even mijn post onder de aandacht brengen
[..]
[..]
quote:
je hebt multi entry nodig voor china (want je komt 2 keer china in) en je krijg in HK een 30 dagen tourist visumquote:Op zondag 17 mei 2009 16:48 schreef Monita het volgende:
Ik ben van plan om van eind juni tot begin augustus naar china te gaan, ook heen vanaf Bejing en terug van Hong Kong. ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar ik heb nog steeds niet door of je nu gewoon anderhalve maand in China kan blijven?
En dan heb ik en dubble entry nodig om hong kong binnen te kunnen of krijg je dan gewoon een 6 day single entry visa zoals bij een stopover?
Is het te doen om in anderhalve maand nog een stukje Mongolie te doen? of ligt dat écht te ver weg van het peking-hong kong traject?
Tja maar dat wil ik nou toch juist ook wel graag een keer zien.. Misschien volgend jaar 2 maanden backpacken door Azie in de zomer.. Weg met het Hyatt en alle luxe haha, lekker back 2 basicquote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:36 schreef Jabberwocky het volgende:
Heerlijke stad, Shanghai. Ondanks dat je zo vaak hoort dat het niet het 'echte China' is, vond ik het toch erg prettig toeven daar. Ik vond het moderne van Pudong juist wel prettig na een een tijd allerlei traditionele dingen bezocht te hebben.
Neuh die had ik de vorige keer al gezien toen ik in Shanghai wasquote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:13 schreef Jabberwocky het volgende:
Als je dat graag wilde zien neem ik aan dat je toch op z'n minst de Yuyuan garden bezocht hebt dan.
Geen idee waar ik heen wil, maar 450 eu voor een ticket naar FRA - Beijing is geen duur geld.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:56 schreef Jabberwocky het volgende:
Als je in dormrooms slaapt, dan bespaar je veel. Het is mogelijk, waar wil je allemaal naartoe?
Pak zoveel mogelijk de trein (hard sleeper is iets duurder dan hard seat, maar dat wil je echt wel bijbetalen) in plaats van het vliegtuig, of ga per bus. Onderhandel veel. Uit eten kan vrij goedkoop als je bij de lokale tentjes gaat eten. Met dat soort dingen kom je erg goed uit met je budget.
Beetje vreemd ja. Heb je trouwens ook triple entry? Ik wil namelijk vanuit Peking ook nog een paar daagjes naar Pyong Yang en weer terug.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:13 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja dat is een beetje raar, het hoort er wel bij en tegelijk ook weer niet.
Als je even tussendoor naar Hong Kong wilt heb je double entry nodig, anders kom je China niet meer in en moet je in Hong Kong een nieuw visum aanvragen.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:13 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja dat is een beetje raar, het hoort er wel bij en tegelijk ook weer niet.
Als je even tussendoor naar Hong Kong wilt heb je double entry nodig, anders kom je China niet meer in en moet je in Hong Kong een nieuw visum aanvragen.
Ik heb in een guesthouse een 'bambooraft' geboekt naar Yuanshou, dat is een grote raft met 4 tweepersoonsbankjes erop. Duurt een uur of 2 en je vaart door de supermooie natuur. Ik vond het wel de moeite. Je had ook grotere ferryboten vol chinese toeristen, blij dat ik daar niet opzat.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:08 schreef daanski82 het volgende:
Stel ik ga niet met een georganiseerde reisleider op reis, maar ik pak zelf de vliegtuig en ga naar guilin. Kan ik hier dan zelf ook een boot tocht regelen op de LI river ?
Hoe wat met Macau zit?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:33 schreef F04 het volgende:
Weet iemand dan hoe het precies met Macau zit? Ik wil graag namelijk graag een stempel van HK en Macau in mijn paspoort.
Volgens mij heb ik gewoon een bootticket geboekt vanaf downtown Hong Kong en toen ik aan kwam kreeg ik een stempel. Was niet erg moeilijk, wel is het de moeite waard!quote:
Mwa, even een reality check: Shanghai heeft ruim 20 miljoen inwoners en beslaat een oppervlakte van ruim 4x de provincie Utrecht. Maak van die twee dagen dus minimaal twee weken. Ik woon er nu twee maanden en blijf mij verbazen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:33 schreef LaZZ_NL het volgende:
Ik heb me er prima vermaakt, maar qua cultuur heb je het er snel gezien.. Denk dat je in twee dagen het grootste gedeelte kunt zien.. Maar omdat een vriend van me daar studeerde heb ik er onwijs veel mensen leren kennen waar we ook elke avond mee gingen clubben etc. Hij wist waar we moesten zijn..
Zeker een aanrader voor een keer :-)
Neem de ferry naar Macau, aldaar kom je weer door de douane en krijg je portugees/chinese stempels in je paspoort. Hier meer informatie:quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:33 schreef F04 het volgende:
Weet iemand dan hoe het precies met Macau zit? Ik wil graag namelijk graag een stempel van HK en Macau in mijn paspoort.
Je haalt hem of bij de CTS (meer service, maar duurder).quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 03:23 schreef MassApeal het volgende:
Het klopt dat je heel Shanghai niet in 2 dagen kan bezoeken, maar de toeristische culturele activiteiten als Tempels e.d. heb je snel gezien....
Oh en erg mooie foto's Lazz!
Verder moet ik volgende maand naar Hong Kong voor een nieuw visum, maar heb alleen geen idee waar ik mezelf moet bevinden daar...Tips zijn welkom![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |