abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54732562
Ik heb 2 mensen verloren door zelfdoding. Nou is mn vraag waar ga je heen na zelfdoding......
Ik heb ooit ergens gelezen (kan het niet terug vinden helaas) dat je na zelfdoding de jaren die je nog in leven zou zijn moet uitzitten in een soort schemeringsveld. En dat je na die jaren pas over gaat naar het licht. Is er iemand hier die er meer vanaf weet? want op Google kan k maar weinig vinden.
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:36:24 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_54732632
Waar je heen gaat? Volgens mij naar de plek waarin je gelooft.

Geloof je in een schemerzone, dan gaan ze hier naar toe
Geloof je niets, dan gaan ze nergens heen (dood, is dood).
enz.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_54732637
uh, dood is dood?
Dus of in een kist onder de grond, of in een urn op de schorsteen, veel verder zal je niet komen.

Maar als je het in de bijbelse zin bedoeld, dan zal je als zelfmordenaar vast wel branden in de hel. Behalve als islamitische zelfmoord-aanslag-pleger, dan zit je in de hemel met 72 maagden.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:37:24 #4
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54732645
Even een tvp'tje, dit zou ik ook wel willen weten.
Heb ooit eens een boek gelezen over wicca (geloof ik) waar in stond dat je een aantal problemen krijgt voorgeschoteld in je leven. Als je, voor die problemen zijn opgelost overlijdt (wat alleen kan door zelfdoding, want je zou pas een natuurlijke dood sterven als het is opgelost), dan zou je een nieuw leven krijgen met weer de zelfde problemen die je moet oplossen, net zo lang tot het echt is opgelost. Vind het ergens naar klinken, maar andere andere kant, als je overlijdt door zelfdoding is je leven nog niet helemaal 'af' lijkt me...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54732690
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:37 schreef Pien85 het volgende:
Heb ooit eens een boek gelezen over wicca (geloof ik) waar in stond dat je een aantal problemen krijgt voorgeschoteld in je leven. Als je, voor die problemen zijn opgelost overlijdt (wat alleen kan door zelfdoding, want je zou pas een natuurlijke dood sterven als het is opgelost), dan zou je een nieuw leven krijgen met weer de zelfde problemen die je moet oplossen, net zo lang tot het echt is opgelost. Vind het ergens naar klinken, maar andere andere kant, als je overlijdt door zelfdoding is je leven nog niet helemaal 'af' lijkt me...
Niet zozeer wicca, maar ik denk inderdaad dat je meerdere incarnaties moet hebben om alle aspecten van het leven te ervaren
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:41:53 #6
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54732708
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:40 schreef Dangel het volgende:

[..]

Niet zozeer wicca, maar ik denk inderdaad dat je meerdere incarnaties moet hebben om alle aspecten van het leven te ervaren
Vind het ergens wel een mooie gedachte ook
pi_54732724
Je gaat gewoon dood. Verder valt er echt niks van te maken.

[ Bericht 60% gewijzigd door senesta op 20-11-2007 10:26:14 (Bashen vind ik niet nodig..) ]
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:45:31 #8
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54732743
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:43 schreef Logitik het volgende:
Je gaat gewoon dood. Verder valt er echt niks van te maken.
En dit weet jij zeker omdat?

[ Bericht 21% gewijzigd door senesta op 20-11-2007 10:26:51 (Quote aangepast) ]
pi_54732800
welke reden is er dan om aan te nemen dat het niet zo is?
Je bewustzijn/ 'geest'/ziel whatever bestaat puur uit de fysieke interactie tussen neuronen in je hersenen. Die houden op met werken zodra je dood bent. Mensen willen graag geloven dat er meer is dan dat, maar daar is nog nooit bewijs voor gevonden.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_54732804
uiteraard ga je naar de hell aangezien zelfdoding een zonde is... of je moet moslim wezen en je zelf hebben opgeblazen voor het "goeie" doel.. dan ga je naar de hemel waar tig maagden op je staan te wachten.

en zo zullen er nog wel tig variaties wezen voor elk geloof omtrent zelfdoding,
zoek er 1 uit waar je mee kan leven zou ik zeggen en af met de kous dan maar he
do you have the guts to smell my nuts?
pi_54732838
Laten we ervan uitgaan dat wij mensen God niet kunnen begrijpen, dus dat andere dat zoveel hoger is dan ons menselijke verstand zal door velen niet begrepen worden.
In elk geval laten we ervan uitgaan dat God een alomvattende liefde is, een liefde zo intens diep dat mensen die een bijnadoodervaring hadden, bijna allen vertellen over het geweldige licht dat zij aanschouwen en voelen, een liefde zo intens.
Dat zij weten wat zij fout deden in het leven en dat niet God oordeelt maar jijzelf!
Jij zult na de dood ervaren wat jij anderen hebt gekost aan pijn en verdriet!
Al die pijn zul jij voelen! Zelf!
Een simpele snauw op een maandagmorgen die de dag van een ander verpeste, zul je dan misschien mogen voelen, terwijl jij je daar niet van bewust was!
Maar ook zul je mogen ervaren wat je aan goeds gedaan hebt op aarde.
Dat zijn je beloningen allemaal.
Na de dood krijg je een rustperiode in de hemel, zo heet dat nu eenmaal op aarde, ik zie het als een leven in een andere frequentie,.
Aan de andere zijde wordt er hard gewerkt en geleerd, men zal daar dingen ontdekken en ontwikkelen, dingen op aarde in de gaten houden, mensen op aarde bijstaan.
Er is genoeg te doen daar.
De nieuwe hemelse ontwikkelingen worden ingefluisterd bij zielen op aarde zodat zij iets gaan ontwikkelen dat goed is voor de aardse wereld en werkelijkheid.

Als God liefde is, zoals overal geschreven staat, en laten wij aannemen dat niet God de ellende aanricht maar wijzelf, en dat wij ons schuldig gaan voelen na de dood als we ontdekken wat wij de aarde en de mensen aandeden op welke simpele wijze dan ook, dan pas ontstaat er wijsheid in de mens.

En een God die liefheeft zal een ziel die het aardse niet langer aan kon niet oordelen.
Dat zal de ziel zelf doen, vermoed ik.
Wat wel kan is dat zo'n ziel gaat dolen en de weg naar het licht niet vind, op zich logisch deze is dan aards gebonden en soms zijn dat de geesten die bij het glaasje draaien aanwezig zijn.
Niet de hogere zielen die wel naar het licht gingen, de meeste aardgebonden geesten waren geen verlichte zielen vandaar dat men ook waarschuwt voor glaasje draaien.

Ik hoop dat dit een antwoord is dat voldoening geeft aan ts?
En diegenen die hier zo flauw reageren altijd van er is niets na de dood, ik vraag mij af waarom je dat soort postings plaatst in truth? Ik denk dat dit daar niet voor bedoeld is nml.
grtz
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54732868
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:30 schreef mousy31 het volgende:
Ik heb 2 mensen verloren door zelfdoding. Nou is mn vraag waar ga je heen na zelfdoding......
Ik heb ooit ergens gelezen (kan het niet terug vinden helaas) dat je na zelfdoding de jaren die je nog in leven zou zijn moet uitzitten in een soort schemeringsveld. En dat je na die jaren pas over gaat naar het licht. Is er iemand hier die er meer vanaf weet? want op Google kan k maar weinig vinden.
ontopic: met alle respect, maar als je hier even een minuutje over nadenkt, zie je dat dit onzin is.
Hoe kan er nu ooit bepaald worden hoe iemand 'anders zou zijn geworden'?
Stel, je leeftijd waarop je komt te overlijden staat al vast bij je geboorte. Dan kom je daar opeens tussendoor met zelfdoding en dus klopt die vaststelling niet meer. Maar als dat niet vantevoren vast staat, kun je dus ook nooit bepalen hoe lang iemand nog had geleefd in het geval dat de zelfdoding niet had plaatsgevonden. Er zijn namelijk nog tig andere oorzaken waardoor je (onverwachts) kan komen te overlijden.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_54732936

[ Bericht 100% gewijzigd door jogy op 20-11-2007 13:54:50 ]
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:02:24 #14
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_54732998
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:52 schreef zhe-devilll het volgende:
God liefde
-knip-
God is naast liefde ook oneindig rechtvaardig. Daarom kan Hij zonden niet onbestraft laten. Daarom kunnen wij ook niets tegenover onze zonden zetten, zoals goede werken, omdat dat niet strookt met oneindig rechtvaardig.
pi_54733018
quote:
...
Als God liefde is, zoals overal geschreven staat,
...
Sterker nog, ik geloof dat het woordje 'God' synoniem is - en zo bedoeld is in de bijbel - voor het fenomeem liefde in elke denkbare vorm. Niets meer en niets minder dan dat. Alle ideeën over een aparte entiteit rondom 'God' inclusief instituten zoals de katholieke kerk zijn menselijke verzinsels die hier niets mee te maken hebben en vooral vroeger probeerden onwetende gelovigen uit te buiten door een niet bestaand monopolie op de liefde en de hemel te claimen.
quote:
En diegenen die hier zo flauw reageren altijd van er is niets na de dood, ik vraag mij af waarom je dat soort postings plaatst in truth? Ik denk dat dit daar niet voor bedoeld is nml.
grtz
Waarom niet? Tussen alle spirituele en religieuze speculaties over het hiernamaals, mag toch ook best een discussie op aardse argumenten worden gevoerd om ook die kant van de discussie te belichten? Of kun je daar niet tegen?
pi_54733040
quote:
Laten we ervan uitgaan dat wij mensen God niet kunnen begrijpen, dus dat andere dat zoveel hoger is dan ons menselijke verstand zal door velen niet begrepen worden.
In elk geval laten we ervan uitgaan dat God een alomvattende liefde is, een liefde zo intens diep dat mensen die een bijnadoodervaring hadden, bijna allen vertellen over het geweldige licht dat zij aanschouwen en voelen, een liefde zo intens.
Dat zij weten wat zij fout deden in het leven en dat niet God oordeelt maar jijzelf!
Een simpele snauw op een maandagmorgen die de dag van een ander verpeste, zul je dan misschien mogen voelen, terwijl jij je daar niet van bewust was!
Na de dood krijg je een rustperiode in de hemel, zo heet dat nu eenmaal op aarde, ik zie het als een leven in een andere frequentie,.
Aan de andere zijde wordt er hard gewerkt en geleerd, men zal daar dingen ontdekken en ontwikkelen, dingen op aarde in de gaten houden, mensen op aarde bijstaan.
De nieuwe hemelse ontwikkelingen worden ingefluisterd bij zielen op aarde zodat zij iets gaan ontwikkelen dat goed is voor de aardse wereld en werkelijkheid.

Als God liefde is, zoals overal geschreven staat, en laten wij aannemen dat niet God de ellende aanricht maar wijzelf, en dat wij ons schuldig gaan voelen na de dood als we ontdekken wat wij de aarde en de mensen aandeden op welke simpele wijze dan ook, dan pas ontstaat er wijsheid in de mens.

En een God die liefheeft zal een ziel die het aardse niet langer aan kon niet oordelen.
Wat wel kan is dat zo'n ziel gaat dolen en de weg naar het licht niet vind, op zich logisch deze is dan aards gebonden en soms zijn dat de geesten die bij het glaasje draaien aanwezig zijn.
Niet de hogere zielen die wel naar het licht gingen, de meeste aardgebonden geesten waren geen verlichte zielen vandaar dat men ook waarschuwt voor glaasje draaien.

grtz
Hier heb ik inderdaad wat aan, je verwoord het erg mooi. Ik heb mijn gedachten hier ook zo eens over laten gaan, maar krijg het niet zo mooi onder woorden als jij.
Toch denk ik dat je na zelfdoding een soort straf krijgt want je mag je eigen leven niet beindigen , dat is mijn gedachte en gevoel erover. Hoe ik dit weet kan k verder hier niet over uitwijden dat is zo persoonlijk.
Maar ik vraag me af of de 2 mensen die ik verloren ben hun rust hebben gevonden, eigenlijk denk ik dat van wel, maar dan praat ik mezelf dus tegen.
Ik heb er dubbele gevoelens over, want je bent hier op aarde om iets te leren en dat mag je zomaar niet afbreken toch?
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:07:57 #17
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_54733082
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:02 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

God is naast liefde ook oneindig rechtvaardig. Daarom kan Hij zonden niet onbestraft laten. Daarom kunnen wij ook niets tegenover onze zonden zetten, zoals goede werken, omdat dat niet strookt met oneindig rechtvaardig.
Maar hij is ook vergevend... Hij's een hoop, erg verwarrend! En wat weet jij nou, als mens, wat rechtvaardig is!?!

Ik denk nog steeds dat het nt is als diep slapen... Het wordt zwart en dan niets, geen pijn, geen paradijs, geen vage vuur, geen Nirvana, geen reincarnatie (hoe kan dat in godsnaam, er komen steeds meer mensen bij!?!). Niks. Nakkes. Nada. Lekker rustig!

Wel heftig hoor TS, om twee bekenden zo te verliezen...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_54733085
quote:

[..]

Dus hemel en hel hangt helemaal niet af van wat je DOET in je leven (en dus ook niet hoe je hem eindigt) maar hangt af van waar je je vertrouwen op stelt tijdens je leven.

Ik weet niet hoe iedereen in dit topic er bij komt dat christenen zeggen dat zelfmoordenaars naar de hel gaan? Ik ben zelf christen en ik denk dat de kansen om naar de hemel te gaan niet groter of kleiner worden door suïcide.
Suïcide is het overlijden aan de gevolgen van een ziekte (depressie) net zoals je bij kanker overlijdt aan de gevolgen van je ziekte.

En eigenlijk ken ik geen chistenen die hier anders over denken.
pi_54733092
quote:
In dit licht is claimen te weten wat een zonde is en wat niet oneindig arrogant, denk je niet? Zonden zijn als zodanig door mensen gekwalificeerd op basis van het moraal. Het moraal is een menselijke en persoonlijke aangelegenheid; er bestaat geen universeel moraal. Het idee dat een entiteit (God dus) zonden kan bestraffen en daarmee oneindig rechtvaardig zou zijn is een farce. Immers, hiermee suggereer je impliciet dat deze entiteit het universele moraal hanteert. En die bestaat dus niet.
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:10:44 #20
116015 SicSicSics
pi_54733126
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:08 schreef freecell het volgende:
Ik weet niet hoe iedereen in dit topic er bij komt dat christenen zeggen dat zelfmoordenaars naar de hel gaan? Ik ben zelf christen en ik denk dat de kansen om naar de hemel te gaan niet groter of kleiner worden door suïcide.
Suïcide is het overlijden aan de gevolgen van een ziekte (depressie) net zoals je bij kanker overlijdt aan de gevolgen van je ziekte.
Zelfdoding is een zonde...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_54733142
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:10 schreef SicSicSics het volgende:
Zie mijn post hierboven...
pi_54733164
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar hij is ook vergevend... Hij's een hoop, erg verwarrend! En wat weet jij nou, als mens, wat rechtvaardig is!?!
Hij is een heleboel inderdaad, en soms snap ik het ook allemaal niet meer, maar dit kan ik misschien wel ongeveer uitleggen.
God is rechtvaardig, dat betekent dat hij de zonde niet onbestraft kan laten, zoals een rechter vanuit zijn ambt niet een schuldige kan vrijspreken.
God heeft zijn zoon gestuurd (ik ga er even vanuit dat je dat verhaal wel ongeveer kent ) en die heeft voor IEDEREEN betaald. Voor alle zonde van de hele wereld.

Hier is maar één voorwaarde aan en dat is dat je het moet geloven/aannemen.
Als je je vertrouwen zet op deze schuldbetaling, word je vrijgesproken, want er is immers voor je betaald.
En dát is de vergeving van God (die oneindig is, omdat ze in principe voor alle mensen geldt en ook voor alle zonden)
pi_54733194
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja, misschien wel, al ben ik dat nog nooit in de bijbel tegengekomen.
Maar er zijn véééél meer zonden
Zie mijn verhaal over vergeving hierboven.
pi_54733234
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:12 schreef freecell het volgende:
Hij is een heleboel inderdaad, en soms snap ik het ook allemaal niet meer, maar dit kan ik misschien wel ongeveer uitleggen.
God is rechtvaardig, dat betekent dat hij de zonde niet onbestraft kan laten, zoals een rechter vanuit zijn ambt niet een schuldige kan vrijspreken.
God heeft zijn zoon gestuurd (ik ga er even vanuit dat je dat verhaal wel ongeveer kent ) en die heeft voor IEDEREEN betaald. Voor alle zonde van de hele wereld.

Als je je vertrouwen zet op deze schuldbetaling, word je vrijgesproken, want er is immers voor je betaald.
En dát is de vergeving van God (die oneindig is, omdat ze in principe voor alle mensen geldt en ook voor alle zonden)
Ha!

Het is precies DIT fabeltje waarmee de kerk vroeger miljoenen voor zijn 'macht' liet buigen. Mén, als je dit nu verzint lacht iedereen je uit. Maar omdat niemand meer kan checken of het waar is, gaan er mensen in geloven.
Voorbeeld: je legt hier een voorwaarde aan de dag: ALS je je vertrouwen zet op de schulbetaling, DAN word je vrijgesproken. Maar tegelijkertijd is Gods vergeving ondeindig, voor alle mensen en alle zonden. Dat lijkt me toch een behoorlijke tegenstelling, nietwaar? Uit dat latste concludeer ik dat Gods vergeving ook geldt voor de ongelovigen, ook al geloven zij niet dat er zoiets als Gods vergeving bestaat.

Jongens en meisjes, denken jullie nu echt dat het christendom draait om vergeving van zonden en dus een prettig hiernamaals? Is het zo'n raar idee om te denken dat de kern van het hele gebeuren liefde is, en niet de dood van Jezus voor onze zonden?
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:17:09 #25
116015 SicSicSics
pi_54733238
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:12 schreef freecell het volgende:

Jezus als een 'get out of jail free-card' it must be great to be Christian! Er is nog een hoop dat ik niet snap!
Fine, fuck you then!
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:20:16 #26
116015 SicSicSics
pi_54733309
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:14 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, misschien wel, al ben ik dat nog nooit in de bijbel tegengekomen.
Maar er zijn véééél meer zonden
Zie mijn verhaal over vergeving hierboven.
Nummer 5 van de 10 geboden (volgens de katholieke, moderne kerk) is!?! Volgens mij geldt dat ook voor jezelf.

Ik moet wel zeggen dat ik je uitleg over een 'ziekte' nog nooit eerder gehoord heb en dat ik dat wel een mooie uitleg vind. Maar dat gaat niet op voor alle zelfdodingen!
Fine, fuck you then!
pi_54733357
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:16 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Ha!

Het is precies DIT fabeltje waarmee de kerk vroeger miljoenen voor zijn 'macht' liet buigen. Mén, als je dit nu verzint lacht iedereen je uit. Maar omdat niemand meer kan checken of het waar is, gaan er mensen in geloven.
Voorbeeld: je legt hier een voorwaarde aan de dag: ALS je je vertrouwen zet op de schulbetaling, DAN word je vrijgesproken. Maar tegelijkertijd is Gods vergeving ondeindig, voor alle mensen en alle zonden. Dat lijkt me toch een behoorlijke tegenstelling, nietwaar? Uit dat latste concludeer ik dat Gods vergeving ook geldt voor de ongelovigen, ook al geloven zij niet dat er zoiets als Gods vergeving bestaat.

Jongens en meisjes, denken jullie nu echt dat het christendom draait om vergeving van zonden en dus een prettig hiernamaals? Is het zo'n raar idee om te denken dat de kern van het hele gebeuren liefde is, en niet de dood van Jezus voor onze zonden?
De kern van het hele gebeuren is beide, zowel liefde (van God voor mensen, mensen voor mensen en mensen voor God) als vergeving.
pi_54733382
Overigens vind ik het frappant dat ik op een hele hoop posts hier gericht reageer, zelfs op de OP, maar vervolgens totaal genegeerd wordt in de discussie. Daarom houd ik voorlopig ook maar even op met posten in dit topic, want met een oost-indisch-dove is het nogal lastig discussieren.

Nogmaals: ik stel gerichte repliek zeer op prijs.

=EDIT= ok, dat is al iets
pi_54733419
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nummer 5 van de 10 geboden (volgens de katholieke, moderne kerk) is!?! Volgens mij geldt dat ook voor jezelf.
Ik zeg ook nergens expliciet dat het geen zonde is, dat mweet ik namelijk niet zo heel erg goed.
Maar als het wel een zonde is, dan is suïcide misschien wel de laatste, maar vást niet de eerste zonde in je leven.
Tenminste niet als ik naar mijn leven kijk
pi_54733436
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:22 schreef freecell het volgende:
De kern van het hele gebeuren is beide, zowel liefde (van God voor mensen, mensen voor mensen en mensen voor God) als vergeving.
Hm ok, dan zal dat het stukje persoonlijke beleving zijn dan.
Maar wil je ook eens ingaan op mijn reactie op jouw verhaal over vergeving? Want dat is toch echt iets wat ik niet snap
pi_54733437
Het word ineens een discussie over God en dat bedoelde ik nou net niet.
pi_54733458
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:25 schreef mousy31 het volgende:
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:54 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

ontopic: met alle respect, maar als je hier even een minuutje over nadenkt, zie je dat dit onzin is.
Hoe kan er nu ooit bepaald worden hoe iemand 'anders zou zijn geworden'?
Stel, je leeftijd waarop je komt te overlijden staat al vast bij je geboorte. Dan kom je daar opeens tussendoor met zelfdoding en dus klopt die vaststelling niet meer. Maar als dat niet vantevoren vast staat, kun je dus ook nooit bepalen hoe lang iemand nog had geleefd in het geval dat de zelfdoding niet had plaatsgevonden. Er zijn namelijk nog tig andere oorzaken waardoor je (onverwachts) kan komen te overlijden.
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:28:09 #33
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_54733507
"Google kon niks vinden"

omg...

alsof IEMAND hier antwoord op kan geven. shiiiit...
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_54733512
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:25 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Hm ok, dan zal dat het stukje persoonlijke beleving zijn dan.
Maar wil je ook eens ingaan op mijn reactie op jouw verhaal over vergeving? Want dat is toch echt iets wat ik niet snap
Even kort, want de TS is er niet zo voor
Wat ik dus zeg is dat de vergeving oneindig en in principe genoeg is voor iedereen, maar dat de voorwaarde voor die vergeving wél is, dat je hem aanneemt.
Zoals een cadeau dat je krijgt zeg maar Het is JOUW cadeau, je mag hem helemaal hebben, maar dan moet je hem wel aanpakken van de gever en uitpakken, want anders kom je er nooit achter wat er in zit. Zoiets
Pfff, metaforen verzinnen 's ochtends is niet makkelijk
pi_54733552
Ok ik zal ff wat vertellen, misschien dat ik dan beter begrepen word.
Ik heb ooit een poosje in coma gelegen, voor mn gevoel was alles zwart er was niks.
Is dat die schemerzone waar je heen gaat als je , jezelf van het leven beroofd?
Of is er gewoon niks na de dood , gewoon alles zwart.....
Ik ben laatst begonnen een boek van Rudolf Steiner te lezen, maar dit is me te ingewikkeld.

In zijn basiswerken: ’’Theosofie’’ en ’’De wetenschap van de geheimen der ziel’’ beschrijft Rudolf Steiner de hoofdelementen van de antroposofie. Waar zijn informatie in "Theosofie", alhoewel berustend op eigen waarnemingen en onderzoek, nog moeilijk te onderscheiden is van de theosofische context waarin hij werkzaam is, komt wat antroposofie is in "De wetenschap van de geheimen der ziel" reeds duidelijker tot uitdrukking.

Hij verdeelt het wezen van de mens onder in lichaam, ziel en geest. De menselijke geest gaat door vele aardse incarnaties, om zo tot een steeds hogere evolutiegraad te kunnen komen. Tijdens zijn opeenvolgende levens bouwt de mens een schuldenlast op, karma genoemd, die zowel negatief als positief kan zijn en ten dele zijn levenslot bepaalt.

Samen met de mens zelf gaan volgens de antroposofie ook de aarde en de andere planeten, evenals andere, spirituele "hiërarchieën" zoals de engelen en de aartsengelen door een aantal evolutiefasen. Een centrale en unieke plaats in deze hele ontwikkeling neemt Christus in.

Er is dus een "geestelijke wereld" van waaruit (menselijke) geesten-zielen zich incarneren in een aardse, lichamelijke gedaante. De ontwikkeling van de ziel in de loop van opeenvolgende aardelevens vervult in de huidige periode van de mensheidsontwikkeling een sleutelrol.
bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Antroposofie
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:31:20 #36
116015 SicSicSics
pi_54733590
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:23 schreef Malebolgia het volgende:
Overigens vind ik het frappant dat ik op een hele hoop posts hier gericht reageer, zelfs op de OP, maar vervolgens totaal genegeerd wordt in de discussie. Daarom houd ik voorlopig ook maar even op met posten in dit topic, want met een oost-indisch-dove is het nogal lastig discussieren.

Nogmaals: ik stel gerichte repliek zeer op prijs.

=EDIT= ok, dat is al iets
Huilie
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:16 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Ha!

Het is precies DIT fabeltje waarmee de kerk vroeger miljoenen voor zijn 'macht' liet buigen.
Niet waar, vroeger was men Rooms-Katholiek. Dat was gebaseerd op je zonden afkopen met bijdragen aan de kerk en wees gegroetjes.
quote:
Mén, als je dit nu verzint lacht iedereen je uit. Maar omdat niemand meer kan checken of het waar is, gaan er mensen in geloven.
Dit is lang geleden al 'verzonnen' en er zijn meer dan genoeg mensen die hierin geloven. Dus zeker niet iedereen zal je uitlachen. Ik vind uitlachen ook een beetje een teken van zwakte. Eerlijk gezegd.
quote:
Hier verschillen de meningen over in de verschillende vormen van Christendom. De ene stroming zegt dat het voor iedereen geldt, de andere zegt dat ongelovingen automatisch geen recht hebben op een plek in de hemel.
quote:
Wederom verschillende geloven, verschillende opvattingen.
Fine, fuck you then!
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 10:33:41 #37
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54733655
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:58 schreef Logitik het volgende:

[..]

Verplaats dit topic dan ook maar daar heen
Ik heb het topic even opgeschoond, mochten er klachten over zijn dan kunnen de betreffende mensen terecht in ons TRU FB topic

Dit topic word helemaal niet verplaatst, het staat in TRU en staat daar prima.
Ik vind het niet nodig dat dit soort topics of de mensen die er reageren in het belachelijke worden getrokken

Ontopic, ik geloof niet in een god maar geloof wel in leven na de dood en ik geloof ook dat je inderdaad weer in een zelfde soort dillema/situatie terug komt in een volgend leven.
Ik vraag me wel eens af hoe het dan zit met euthenasie...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54733656
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:31 schreef SicSicSics het volgende:

Hier verschillen de meningen over in de verschillende vormen van Christendom. De ene stroming zegt dat het voor iedereen geldt, de andere zegt dat ongelovingen automatisch geen recht hebben op een plek in de hemel.
Nog even mijn opvatting hierover voor de duidelijkheid.
God beslist over wat er met je gebeurt na de dood. Ik heb geen idee wie er precies wel en niet in de hemel komen en dat vind ik érg prettig. Ben blij dat ik daar niet over hoef te oordelen
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:36:50 #39
116015 SicSicSics
pi_54733732
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:25 schreef mousy31 het volgende:
Sorry! Ik kon me niet inhouden...

Maar, ik heb antwoord gegeven op j eerste vraag, althans. Dat is de manier hoe ik erover denk.

Ik denk ook dat iedereen 'zelf moet weten wat hij/zij gelooft' en dat je dat moet geloven wat je zelf het prettigst vind. Klinkt arrogant, maar je moet er zelf innerlijk vrede mee hebben. Dus je moet zelf naar iets zoeken wat je die vrede kan geven.

Ik vind het mooi om te geloven in niets. Laat mij maar slapen, zwart, stil, niets... Sommige mensen moeten daar niet aan denken en klampen zich vast aan een geloof in de hemel, omdat ze dat mooier vinden. Vind ik prima, whatever keeps your engine purring zegmaar!
Fine, fuck you then!
pi_54733976
Los van wat je gelooft. Los van wicca, god, reincarnatie etc: je entiteit, het besef van jou, bestaat niet enkel in jezelf. Anderen om je heen weten dat jij er bent en hebben een besef van jou. Op het moment van zelfdoding houd het besef van jezelf op te bestaan, in jouw eigen lichaam. Andere mensen hebben nog steeds een besef van jou. Met andere woorden: je blijft bestaan in de gedachten van anderen, letterlijk.

Een tegenargument kan zijn dat je zelf gestopt bent met leven / denken / etc. en dat dat m.a.w. gewoon dood=dood betekend. Maar bekijk het van de andere kant, planten kunnen ook niet denken. En zelfs zonder hun zelfbesef beseffen wij dat ze er zijn, dus ze zijn er. Ook zonder het zelfbesef van het betreffend ding / mens / dier / plant kan het nog steeds bestaan in het besef van de omstanders.

Althans, dat is mijn optiek.
pi_54734019
De meeste mensen hebben geen andere keuze dan geloven in een leven na de dood, omdat de realisatie van de werkelijkheid (dat er niets meer is dan het hier en nu, dus geen leven na de dood)
te hard is om te bevatten. Een hoop mensen kunnen (willen) dat niet bevatten, omdat dan duidelijk wordt dat het leven zo goed als nutteloos is en je niets meer bent dan een dier met waanbeelden. (en volgens mij vooral de gelovigen, waarom heb je het anders nodig) Mensen proberen altijd zichzelf te verheffen, en geloven in een leven na de dood is niets meer en minder dan een waanbeeld om de dagelijkse realiteit te kunnen ontlopen. Het geloven in een god of andere hogere macht is ook niets anders dan het niet willen (kunnen) beseffen dat het leven dat je nu hebt, alles is wat er ooit zal zijn. Mensen hebben het geloof in een hogere macht en een leven na de dood nodig om zichzelf in slaap te sussen voor de keiharde realiteit.

Dus TS, zelfdoders hebben zichzelf al genoeg gestraft door zich het enige waar dit leven uit bestaat te ontnemen. Voor hun is het einde verhaal (net als de rest van alle overledenen)
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_54734100
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:50 schreef Phoenix78 het volgende:

Dus TS, zelfdoders hebben zichzelf al genoeg gestraft door zich het enige waar dit leven uit bestaat te ontnemen. Voor hun is het einde verhaal (net als de rest van alle overledenen)
Dat hoop ik dan maar want van het boek van Rudolf Steiner werd ik aleen maar verwarrender.
Ik denk dat ik een antwoord zoek dat er niet is.
Maar toch vind ik het interessant om te lezen wat anderen ervan vinden, ook al snap k niet alles.
Ik ben wat dislectisch dus begrijpend lezen is soms lastig
pi_54734164
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:50 schreef Phoenix78 het volgende:
Mee eens.
Toch een opmerking: zelfdoding is geen straf. Je neemt iets weg bij jezelf en anderen wat niet herstelt kan worden. Of dit goed / slecht / straf / beloning is, is niet aan 1 iemand te bepalen. De impact is voor iedereen verschillend.

Straf als leermiddel beschouwend is het dus geen straf, aangezien zelfdoding geen mogelijkheid tot leren bied. Althans, niet voor de zelfdoder.
pi_54734171
Weet je wat het ook is , ik zou zo graag willen weten of ze de rust die ze zochten gevonden hebben.
Denk niet dat er iemand is die me daar een antwoord op kan geven.....dan mn eigen intuitie. Maar die zegt ze hebben wel rust, maar wetend wat ze gedaan hebben niet de manier was.
Je blijft met zoveel vragen achter.....en dan het schuldgevoel dat je niet op tijd was om degene te helpen.
pi_54734221
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:36 schreef michiel5 het volgende:
Behalve als islamitische zelfmoord-aanslag-pleger, dan zit je in de hemel met 72 maagden.
Zo he, ben jij even misgeïnformeerd
pi_54734224
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:58 schreef mousy31 het volgende:
Weet je wat het ook is , ik zou zo graag willen weten of ze de rust die ze zochten gevonden hebben.
Denk niet dat er iemand is die me daar een antwoord op kan geven.....dan mn eigen intuitie. Maar die zegt ze hebben wel rust, maar wetend wat ze gedaan hebben niet de manier was.
Je blijft met zoveel vragen achter.....en dan het schuldgevoel dat je niet op tijd was om degene te helpen.
Ik kan je verzekeren dat ze hun rust gevonden hebben.
Simpel, zelfs als je ervan uitgaat dat er 'niks' is. En dat je gewoon in de grond verdwijnt vind je rust. Sterker nog: dat is de Ultieme vorm van rust. Aan niets denken is onmogelijk, zolang je zelfbesef hebt en/of denkt kan je je niet in totale rust bevinden. Bij het volledige ophouden te bestaan bereik je ultieme rust. Je bent er alleen zelf niet om het mee te maken (als dat zou kunnen was je niet in rust).
pi_54734248
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:02 schreef sentiao. het volgende:

[..]

Simpel, zelfs als je ervan uitgaat dat er 'niks' is. En dat je gewoon in de grond verdwijnt vind je rust. Sterker nog: dat is de Ultieme vorm van rust. Aan niets denken is onmogelijk, zolang je zelfbesef hebt en/of denkt kan je je niet in totale rust bevinden. Bij het volledige ophouden te bestaan bereik je ultieme rust. Je bent er alleen zelf niet om het mee te maken (als dat zou kunnen was je niet in rust).
Maar wat als er wel meer is , een ziel die zich dingen bewust is?
pi_54734268
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:02 schreef sentiao. het volgende:

[..]

In wat voor positie ben jij überhaupt om zoiets te verzekeren? Heb je een dode iemand die ultieme rust heeft gevonden en die het kan bevestigen?
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:05:40 #49
116015 SicSicSics
pi_54734276
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:30 schreef mousy31 het volgende:
Ok ik zal ff wat vertellen, misschien dat ik dan beter begrepen word.
Ik heb ooit een poosje in coma gelegen, voor mn gevoel was alles zwart er was niks.
Is dat die schemerzone waar je heen gaat als je , jezelf van het leven beroofd?
Of is er gewoon niks na de dood , gewoon alles zwart.....
Ik ben laatst begonnen een boek van Rudolf Steiner te lezen, maar dit is me te ingewikkeld.
Ik geloof dus in dat laatste. Alles zwart. Niets. Rust.

Steiner is niet alleen ingewikkeld en ouderwets, maar ook nog eens ronduit racistisch!

Op zich heeft hij er aardig over nagedacht en vooral zijn punten over het Christendom (eigenlijk iedere andere godsdienst) kan ik me aardig in vinden. Maar het leeft wel in bepaalde tijdsgeest en is daardoor behoorlijk gekleurd.

Eigenlijk gelden dezelfde kritiekpunten die hij heeft op godsdiensten (in het bijzonder het Christendom) nu ook voor de Antroposofie.

Ik heb mij hier nooit echt in verdiept alleen, te veel leesvoer en bovendien vind ik het persoonlijk niet echt interessant.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:09:44 #50
116015 SicSicSics
pi_54734356
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:58 schreef mousy31 het volgende:
Dit is ongeveer wat ik bedoelde met, geloof wat voor jezelf het beste is en waar jij vrede mee hebt.

Het is nodeloos vermoeind en pijnlijk om jezelf schuld toe te kennen in deze. En waar kun je beter naar luisteren dan je iegen intuitie!?!
Fine, fuck you then!
pi_54734400
quote:
Waar ga je heen na zelfdoding ?
Als je in die crap gelooft dan ga je volgens mij naar het voorgeborchte toch?

Daar waar Mozes, Abraham, David, Homerus, Plato en Ovidius ook vertoeven.

Of heb ik er weer geen reet van begrepen en is dat wat anders?
pi_54734569
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In wat voor positie ben jij überhaupt om zoiets te verzekeren? Heb je een dode iemand die ultieme rust heeft gevonden en die het kan bevestigen?
Nee, dan zou die persoon bij bewustzijn moeten zijn namelijk. En dat betekend dat ie niet in ultieme rust is. Ik kan dat prima verzekeren aangezien het niet minder logisch is dan 1+1. Ontneem de mogelijkheid tot denken (bijvoorbeeld door zelfdoding) en je komt in een staat van ultieme rust.
Je kan niet op alles letterlijk bevestiging krijgen. De natuur heeft lak aan bureaucratie..
pi_54734635
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:19 schreef sentiao. het volgende:

[..]

Nee, dan zou die persoon bij bewustzijn moeten zijn namelijk. En dat betekend dat ie niet in ultieme rust is. Ik kan dat prima verzekeren aangezien het niet minder logisch is dan 1+1. Ontneem de mogelijkheid tot denken (bijvoorbeeld door zelfdoding) en je komt in een staat van ultieme rust.
Je kan niet op alles letterlijk bevestiging krijgen. De natuur heeft lak aan bureaucratie..
Iets wat je niet kunt bevestigen kan je ook niet verzekeren, simpel omdat het een aanname is wat jij als 'logisch' ervaart. Voor een Hindoe of Boeddhist of Abrahamitische gelovige is dat weer een heel ander idee, om maar even te zwijgen over de atheïst. Feit is je hebt geen idee wat je na je dood zult beleven als je al iets zult beleven en kan je een aanname zonder empirisch bewijs niet bevestigen.
pi_54734745
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dit is ongeveer wat ik bedoelde met, geloof wat voor jezelf het beste is en waar jij vrede mee hebt.

Het is nodeloos vermoeind en pijnlijk om jezelf schuld toe te kennen in deze. En waar kun je beter naar luisteren dan je iegen intuitie!?!
Ik weet dat ik geen schuld heb , want als mensen het echt willen doen ze het toch wel, en dan wel op een andere dag.
Maar t stomme is bij allebei had ik voorgevoelens ervan , maar t kloterige is je krijgt er geen datum en tijdstip bij, en je wil het eigenlijk niet weten dus duw je het gevoel ook weg.. Allebei heb ik ze gevonden de een pas geleden en de ander 4 jaar terug.
Het loslaten is moeilijk je hebt nog zoveel vragen. Dan ga je soms zoeken, vandaar dat ik bij Rudolf Steiner uitkwam, hoe ik daar zo verzijld raakte weet ik niet meer. heb het boek ook maar half gelezen mij te veel gewouwel. Of hij rasist is of niet weet ik niet heb me verder nooit in hem verdiept.
Vorig jaar had ik een mooie ervaring ik was verdrietig en zag ineens een vlinder, had het gevoel dat het voor mij een groet was van degene die ik 4 jaar gelden verloor.
En ik heb toen navraag gedaan, vlinders blijken wel een verbinding te zijn tussen aarde en het hogere......
bron: persoonlijk emailtje

Dank voor je mail. Gecondoleerd met het overlijden, het verlies van je broer.

Symbolisch bezien heel rijk dat er vlinders bij je boven komen als je aan hem denkt. De overgang van de ziel van de mens op aarde naar de hemel wordt vaak gesymboliseerd in een vlinder. Mogelijk een boodschap voor jou van je broer om je te laten weten uit de liefdevolle sferen....

Luister goed naar je eigen ziel, het antwoord omsloten in je eigen ziel als je aan de vlinders denkt.

Hartelijke groeten en alle kracht en alle spirituele positiviteit toegewenst.
Jan C. van der Heide

Jan van der Heide is een bekende paragnost
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 20 november 2007 @ 11:28:39 #55
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54734762
Naar de hemel of naar niets
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:40:28 #56
116015 SicSicSics
pi_54735033
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:27 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ik weet dat ik geen schuld heb , want als mensen het echt willen doen ze het toch wel, en dan wel op een andere dag.
Maar t stomme is bij allebei had ik voorgevoelens ervan , maar t kloterige is je krijgt er geen datum en tijdstip bij, en je wil het eigenlijk niet weten dus duw je het gevoel ook weg.. Allebei heb ik ze gevonden de een pas geleden en de ander 4 jaar terug.
Het loslaten is moeilijk je hebt nog zoveel vragen. Dan ga je soms zoeken, vandaar dat ik bij Rudolf Steiner uitkwam, hoe ik daar zo verzijld raakte weet ik niet meer. heb het boek ook maar half gelezen mij te veel gewouwel. Of hij rasist is of niet weet ik niet heb me verder nooit in hem verdiept.
Vorig jaar had ik een mooie ervaring ik was verdrietig en zag ineens een vlinder, had het gevoel dat het voor mij een groet was van degene die ik 4 jaar gelden verloor.
En ik heb toen navraag gedaan, vlinders blijken wel een verbinding te zijn tussen aarde en het hogere......
bron: persoonlijk emailtje

Dank voor je mail. Gecondoleerd met het overlijden, het verlies van je broer.

Symbolisch bezien heel rijk dat er vlinders bij je boven komen als je aan hem denkt. De overgang van de ziel van de mens op aarde naar de hemel wordt vaak gesymboliseerd in een vlinder. Mogelijk een boodschap voor jou van je broer om je te laten weten uit de liefdevolle sferen....

Luister goed naar je eigen ziel, het antwoord omsloten in je eigen ziel als je aan de vlinders denkt.

Hartelijke groeten en alle kracht en alle spirituele positiviteit toegewenst.
Jan C. van der Heide

Jan van der Heide is een bekende paragnost
Mooie initialen! J.C.

Hier geef je het ook alweer een beetje aan.Je voelde je verdrietig, zag iets moois en verbond daar iets spiritueels aan. Je bent ook nog op zoek gegaan naar bevestiging, maar dat was in mijn ogen niet nodig geweest! Het was namelijk een moment voor jezelf. Jij zag iets, voelde iets en voor jou was het op dat moment 'waar'. Daar had je geen bevestiging meer voor nodig. Wel mooi!

Iets waar 'paragnosten' e.d. erg veel gebruik van maken is mensen gelijk geven namelijk. Gebaseerd op ongeveer hetzelfde princiepe als, wat je denkt is zo. Zij hangen daar alleen een wat meer '' universele waarheid' aan. Terwijl ik denk dat als jij het voelt, dat genoeg is.

Ook zie/voel je dingen meestal op momenten dat je daar voor open staat. Dus je ziet 3000 vlinders, maar die ene vlinder op dat ene moment was speciaal en die andere 2999 vlinders waren gewoon vlinders. Volgens de redenering van de paragnost ook allemaal tekenen van 'boven'?
Fine, fuck you then!
pi_54735168
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iets wat je niet kunt bevestigen kan je ook niet verzekeren, simpel omdat het een aanname is wat jij als 'logisch' ervaart. Voor een Hindoe of Boeddhist of Abrahamitische gelovige is dat weer een heel ander idee, om maar even te zwijgen over de atheïst. Feit is je hebt geen idee wat je na je dood zult beleven als je al iets zult beleven en kan je een aanname zonder empirisch bewijs niet bevestigen.
Ok. Ik bevestig het hierbij. Laat ik het proberen simpel te uit te leggen.
Zodra je dood bent, verkeert je lichaam in totale rust. Er is niemand meer die je lastig valt.

Elke andere optiek komt voort uit een religie. Met andere woorden, jij dient te bewijzen dat het anders is, ik hoef niet te bewijzen dat god Niet bestaat of dat reincarnatie Niet bestaat.
pi_54735268
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:46 schreef sentiao. het volgende:

[..]

Ok. Ik bevestig het hierbij. Laat ik het proberen simpel te uit te leggen.
Zodra je dood bent, verkeert je lichaam in totale rust. Er is niemand meer die je lastig valt.

Elke andere optiek komt voort uit een religie. Met andere woorden, jij dient te bewijzen dat het anders is, ik hoef niet te bewijzen dat god Niet bestaat of dat reincarnatie Niet bestaat.
Zucht, je snapt het nog steeds niet he. Jij bent in geen positie om zoiets te bevestigen, jij kunt niet zoiets verzekeren.. Waarom? Je hebt zelf geen persoonlijke ervaring met de dood, je overtuiging wat je hier neer zet is niets meer dan een aanname wat jij logisch acht, prima, maar ga niet doen alsof het 100% de waarheid is.

He, ik geloof dat het anders kan zijn, nergens meen ik te zeggen dat hoe ik denk dat het is dat ik het ook kan bevestigen of verzekeren, integendeel, het is dus een kwestie van geloven. Net zoals jij gelooft dat je na je dood een levensloze 'niets' bent.
pi_54735417
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Mooie initialen! J.C.

Hier geef je het ook alweer een beetje aan.Je voelde je verdrietig, zag iets moois en verbond daar iets spiritueels aan. Je bent ook nog op zoek gegaan naar bevestiging, maar dat was in mijn ogen niet nodig geweest! Het was namelijk een moment voor jezelf. Jij zag iets, voelde iets en voor jou was het op dat moment 'waar'. Daar had je geen bevestiging meer voor nodig. Wel mooi!

Iets waar 'paragnosten' e.d. erg veel gebruik van maken is mensen gelijk geven namelijk. Gebaseerd op ongeveer hetzelfde princiepe als, wat je denkt is zo. Zij hangen daar alleen een wat meer '' universele waarheid' aan. Terwijl ik denk dat als jij het voelt, dat genoeg is.

Ook zie/voel je dingen meestal op momenten dat je daar voor open staat. Dus je ziet 3000 vlinders, maar die ene vlinder op dat ene moment was speciaal en die andere 2999 vlinders waren gewoon vlinders. Volgens de redenering van de paragnost ook allemaal tekenen van 'boven'?
De vlinder kwam precies op het moment dat ik aan mn broer dacht. Daarom verbond ik het aan hem.
Een poos later zat ik buiten had het ook moeilijk en er kwam een vlinder op een struik zitten hij bleef daar wel 20 minuten zitten, weer had ik het geveol dit is een groet.

Ik weet dat veel paragnosten zwendelaars zijn, maar Jan van der Heide vind ik een erg betrouwbare dit uit een andere ervaring.

Voor vandaag laat ik het hier verder erbij ik wil even met wat anders bezig zijn dan de dood.
pi_54736454
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zucht, je snapt het nog steeds niet he. Jij bent in geen positie om zoiets te bevestigen, jij kunt niet zoiets verzekeren.. Waarom? Je hebt zelf geen persoonlijke ervaring met de dood, je overtuiging wat je hier neer zet is niets meer dan een aanname wat jij logisch acht, prima, maar ga niet doen alsof het 100% de waarheid is.

He, ik geloof dat het anders kan zijn, nergens meen ik te zeggen dat hoe ik denk dat het is dat ik het ook kan bevestigen of verzekeren, integendeel, het is dus een kwestie van geloven. Net zoals jij gelooft dat je na je dood een levensloze 'niets' bent.
Iets dat al bevestigd is hoeft niet nogmaals bevestigd te worden. Ben je het met me eens dat wanneer je de benzine uit een auto haalt deze niet meer werkt? Ben je het met me eens dat wanneer je de stroom van een computer afhaalt deze niet meer werkt? Welke bevestiging heb je dan nodig dat het bij de mens ook zo werkt? Medische kennis leert ons dat er geen bewijzen zijn dat er iets buiten ons lichaam is. M.a.w. zodra je de hersenen uitzet dan is het over en uit. Het lichaam houd de hersenen draaiende.
Zodra je het lichaam en/of de hersenen uitschakeld (d.m.v. bijvoorbeeld zelfoding) dan stopt je lichaam toch met werken? Je hersenen stoppen dan toch ook? Dan stop je toch met denken, en bevind je je dus in de ultieme staat van rust?
Als je dat tegen wilt spreken met de spekulatieve onzekerheid over het wel of niet bestaan van een ziel / god / afterlife of reincarnatie dan dien je dat te bewijzen. Daarom zeg ik nu met zekerheid dat je na zelfdoding in volledige rust komt.
pi_54736737
Zucht
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:50 schreef sentiao. het volgende:

[..]

Iets dat al bevestigd is hoeft niet nogmaals bevestigd te worden.
Welke wetenschapper/filosoof heeft bevestigd dat er geen leven na dood is? Anders: Welke wetenschapper/filosoof kan überhaupt bevestigen dat er geen leven na de dood is. Geen.
Ik adviseer je om verschil tussen bevestigen en redeneren even op te zoeken.
quote:
Ben je het met me eens dat wanneer je de benzine uit een auto haalt deze niet meer werkt? Ben je het met me eens dat wanneer je de stroom van een computer afhaalt deze niet meer werkt? Welke bevestiging heb je dan nodig dat het bij de mens ook zo werkt?
Weetje op zich allemaal prima dat jij je eigen soort vergelijkt met een apparaat of machine, maar de 2 voorbeelden gebruiken de benodigde stoffen omdat ze zo zijn geproduceerd, gebrek aan energie, gebrek aan brandstof zorgt er idd voor dat de door jouw genoemde voorbeelden zo goed als niets waard zijn, maar wat, als de mens een manier vindt om de auto en pc te laten werken op eigen kracht, onafhankelijk van welke externe bron dan ook, ga je dan je eigen argument aanpassen?

quote:
Medische kennis leert ons dat er geen bewijzen zijn dat er iets buiten ons lichaam is. M.a.w. zodra je de hersenen uitzet dan is het over en uit. Het lichaam houd de hersenen draaiende.
Zodra je het lichaam en/of de hersenen uitschakeld (d.m.v. bijvoorbeeld zelfoding) dan stopt je lichaam toch met werken? Je hersenen stoppen dan toch ook? Dan stop je toch met denken, en bevind je je dus in de ultieme staat van rust?
Om te beginnen, de medische kennis houdt op als het lichaam doodt is, dus is niet echt een argument voor wat er eventueel plaats zou vinden na de dood. Het is samenhangend, lichaam houdt hersenen in leven en hersen houden je lichaam in leven. Het is een prima beredenering dat als je -fysieke- hersenen zijn uitgeschakeld dat je niet meer kunt denken en daardoor niet meer bewust bent en dus eeuwige rust hebt, maar dat is dus niets meer dan een redenatie, geen enkel bevestiging van iets. En nogmaals ben jij geen enkel positie om iemand dan ook te verzekeren, meeste wat je kunt behalen is dat of mensen het met je eens zijn, of in je geloven.
quote:
Als je dat tegen wilt spreken met de spekulatieve onzekerheid over het wel of niet bestaan van een ziel / god / afterlife of reincarnatie dan dien je dat te bewijzen. Daarom zeg ik nu met zekerheid dat je na zelfdoding in volledige rust komt.
Waarom vraag jij constante bewijs van mij, ik probeer jou niets te verzekeren, je hoort mij niet zeggen dat ik je garandeer dat je na je dood wordt gewekt, had ik dat geclaimd had je alle recht van mij bewijs te vragen, een referentie, een empirisch ondervonden bewijs. Redenaties zijn meningen aan de hand van filosofie, maar zeker niet al bewijs haalbaar, als je het nu nog niet inziet heb je iig wel je koppigheid bevestigd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2007 13:08:22 ]
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:45:19 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54738873
Goede vraag.
Ik hoop voor de zelfmoordenaars dat ze naar een hemel gaan waar ze wel gelukkig zijn of dat ze gewoon dood zijn en verder niets.
Maar ik vrees dat ik me toch achter Char moet scharen. Volgens haar krijgen degenen die voortijdig een eind aan hun leven maken geen rust tot hun tijd op aarde volbracht is. Je geest zweeft dus nog rond in outer space (Al kun je discussiëren of het wel voortijdig is; misschien was de persoon in kwestie wel voorbestemd om zelfmoord te plegen).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:52:49 #63
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54739013
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:45 schreef Viking84 het volgende:
Goede vraag.
Ik hoop voor de zelfmoordenaars dat ze naar een hemel gaan waar ze wel gelukkig zijn of dat ze gewoon dood zijn en verder niets.
Maar ik vrees dat ik me toch achter Char moet scharen. Volgens haar krijgen degenen die voortijdig een eind aan hun leven maken geen rust tot hun tijd op aarde volbracht is. Je geest zweeft dus nog rond in outer space (Al kun je discussiëren of het wel voortijdig is; misschien was de persoon in kwestie wel voorbestemd om zelfmoord te plegen).
Char? Is dat een afkorting van Charlatan?
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:55:04 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54739053
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:52 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Char? Is dat een afkorting van Charlatan?
Whatever turns you on .
Char mag dan misschien een charlatan zijn in jouw ogen, maar bepaalde dingen die ze zegt vind ik wel mooi gezegd. Ze zegt bijv ook dat de zieltjes van ongeboren baby's in andere sferen rondzweven op zoek naar twee goede ouders. Wat een romantisch idee .
Niet meer actief op Fok!
pi_54739144
(12, citaat....

LIEFDE

"Liefde is het hoogste goed

aan de mens gegeven.

Liefde is wat leven doet,

van ontroering beven.

Liefde is alles, Liefde is God,

Het maakt van armen rijken.

Zonder liefde - wat was het lot?

Het zou op niets gelijken.

Geest van Liefde, leid ons voort

doordring ons van uw wezen,

dan wachten wij ook ongestoord

't einde zonder vrezen.

En zij het leven kort of lang

God's Liefde maakt geen sterven bang.")
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54739196
Leven en Dood.

Wat is karma?
Karma is een uitgekozen levensprogramma dat is afgestemd op jouw ziel voor je geboorte, nml jij, als je al een wat oudere ziel hebt, kiest hier zelf voor, of met behulp van gidsen oid, wordt er voor jou beslist wat het beste is voor jou.
Karma is een opdracht aan jouw ziel die je moet ondergaan opdat je kunt groeien in het aardse zijn.En evenzo in het spirituele lichaam en geest.
Vaak zijn het zijn ''levens'lessen dingen die je moet ondergaan opdat je deze dingen nog niet eerder hebt meegemaakt, of ooit niet hebt afgemaakt.

Het kan bv zijn dat je moet ervaren hoe het is om eenzaam te zijn, of om in een machtspositie te staan, of juist het tegendeel, de underdog te zijn, of om alleen maar te werken, of juist om niet te werken en maar eens te leren genieten, zonder het je aan te trekken
dat anderen je veroordelen hierom.Soms is het ervaren van ziekte een opdracht, hoe ga je hiermee om etc.

Soms zul je dik zijn omdat bv. jij in een vorig leven moest hongeren door oorlogen o.i.d. Soms zul je mooie handen hebben omdat je in een vorig leven manicure was en veel mensen hun handen mooi maakte, of zul je mooi haar hebben omdat je kapper was in een vorig leven,
soms mag je rijk zijn omdat je ooit arm was, soms ben je arm omdat je in een vorig leven verkwistend was met geld en niet dacht aan arme mensen of mensen die het minder goed hadden dan jij.Omdat je bv.egoïstisch was, zul je dan ook ervaren om meer rekening te houden met je medemens doordat je hierdoor gedwongen wordt door situaties in het leven.

Soms koos je een zwaar leven opdat je sneller zou kunnen leren en in één leven enorm veel meer kunt afmaken op deze manier.

'alleen mijn beste studenten krijgen de moeilijkste opdrachten'

Lees hiervoor boeken van bv Edgar Cayce, een aanrader is
Leven in relatie van Gina Germinara.

Als je levensopdracht klaar is, zul je terugkeren naar de bron, en dat wil niet zeggen dat je je leven lang je karma af moet maken en als die af is je terug zult keren je mag ook nog even genieten bv?
, want soms kom je ook op aarde omdat je iets kunt doen voor anderen, anderen de weg kunt wijzen bv. omdat je bepaalde dingen al weet en mag weten of omdat je ziel zelf verkoos om terug te keren opdat het een lichtbaken mag zijn voor vele andere mensen.En karma is een periode waarop je moet leren, Je zult niet sterven zomaar omdat je dan al klaar bent met het leven , nee, het is je tijd, je echte tijd om te gaan want die tijd verkoos jij ''hierboven'' nml.

Het gekke is aan de andere zijde van dit aardse leven waar we naar terugkeren als we sterven daar is het voor ons als spirit nogal moeilijk te bepalen hoe het aardse ook alweer aanvoelde en kunnen we soms een nogal bizarre dood wensen, cq kiezen, ons niet echt bewust hoe dat aards gezien aanvoelt.

Daar is de dood niets, en ook niet eng voor je als je een keuze maakt,

Dus is een ongeluk een heel gewoon iets om te kiezen en zelfs moord is daar een keuze die gemakkelijk gemaakt kan worden door de ziel omdat je niet precies meer weet hoe dat nu ook alweer aanvoelt aards gezien. Hoewel de ziel al uittreedt voor het ongeluk bv plaatsvindt

Wij zijn als aardlingen geschokt bij die berichten ,maar vanaf de andere kant gezien is het totaal niet eng.

Als je sterft word je altijd bijgestaan door al overleden familieleden en gidsen van jou, soms zijn er mensen die plots sterven door een ongeluk oid, of mensen die niet goed geleefd hebben en nog heel aard gebonden zijn die zich hierdoor nog op de aardse sferen blijven rondhangen, Zodoende hebben zij de neiging zich op te houden bij mensen omdat zij hierdoor hun energie op gang kunnen houden, ze nemen hierbij levensplasma af van aardse mensen die bv. drugs gebruiken of verslaafd zijn aan het een of ander.Dat is mogelijk omdat een of andere verslaving in de aura openingen maakt waar die geesten ook wel entiteiten genoemd naar binnen kunnen komen, of energie kunnen aftappen.

In feite zijn we allen omgeven door een membraan van veilig omgeven energie, je aura dus. Deze is intact en zal dit blijven, mits men niet door extremen deze bescherm laag kapot maakt.Extremen kunnen ook zijn, een enorme schok te verdragen krijgen, dit kan ook een opening maken in de aura, of bv. een bevalling waarbij een kind vanuit jouw levensenergie naar buiten treedt, tevens bv.is glaasje draaien een slechte bezigheid in deze, omdat je hierbij vaak verkeerde energieën aantrekt en niet de juiste zuivere wezens vanuit de Goddelijke lichtwereld.

Normaal gesproken gebeurd er niks bijzonders in deze, maar soms kun je last krijgen van entiteiten die de weg naar het licht niet aanvaarden.Ook hier is enorm veel literatuur over tegenwoordig, en bidden is altijd een goede weg om te vragen om hulp in deze.

Na het sterven wordt je liefdevol opgenomen in het hiernamaals en zijn er velen die komen feestvieren omdat jij bent teruggekeerd naar je oorsprong, het huis onzer vader, zo noemt men het ook wel eens, waar vele woningen zijn.

Na tijden van ziekte bv. zul je daar verkeren in een soort van rustoord waar je op adem kunt komen, waar het bijzonder mooi schijnt te zijn om te vertoeven, waar alles harmonieus is en jouw ziel de kans krijgt om tot rust te komen en om de aardse ervaringen af te leggen.Dit is nodig omdat je energie aura een soort afdruk krijgt van het ziek zijn en dit moet genezen, opdat je dit niet meeneemt in nieuwe levens die je gaat kiezen of krijgen.

Zielen die te snel weer incarneren op aards niveau dragen meestal een soort lidtekens met zich mee op het lichaam waar ze wonden hebben gehad in vorige levens in de vorm van een afwijking of een moedervlek in de vorm van het gebeurde ongeluk oid.

Of zullen er heftige terugblik ervaringen kunnen voorkomen, waarop de ziel beelden gaat zien van vorige levens en hier dus vaak niets van begrijpt waar dit vandaan komt.Soms is de ziel niet bereid om naar de aarde te gaan en zal het meestentijds uittreden op aards niveau zodat de ziel vaak maar half aanwezig is in het lichaam, vaak zijn dit ook mensen die liever drugs gebruiken om maar niet aanwezig te hoeven zijn in het aardse leven, want zij gingen niet van harte terug nml. Ze moesten wel omdat ze moeten leren omgaan met hun gedane fouten vanuit vorige levens.

Tegenzin dus, maar ook komt dit voor bij al gevorderde zielen die eigenlijk niet tevreden zijn met hun zelfgemaakte opdracht, want het leven is toch weer anders dan ze dachten en dan valt het enorm tegen, om weer hier te moeten zijn, ook zij treden vaak uit.

Het beste is toch om er het beste van te maken want je moet het toch afmaken, hoewel kinderen die sterven soms de keus maken om terug te keren naar de hemel omdat ze zich toch vergist hebben of omdat het leven toch te zwaar voor ze is bij nader inzien.

Soms komt een ziel bij ouders omdat de ouders moeten leren omgaan met verlies, en de ziel van het kind weer de korte ervaring van indaling in het aardse moest ervaren.Dit kan alles zeer pijnlijk zijn maar..het schijnt zegt men toch een doel te hebben hoe hard dit ook klinkt en voelt.

Een kind verliezen is een heel zwaar karma voor de ouders nml. Een van de ergste dingen die een ouder kan overkomen.

Soms is de boodschap in deze leren aanvaarden en leren loslaten.

Het leven hierna is een mooi oord, men zegt niet voor niets Hemels.Maar ook hier is er werk aan de winkel, ook hier doe je dingen en leer je en zul je dingen moeten ervaren en opdrachten krijgen om verder te komen op zieleniveau.

Het is niet zo dat je daar maar luiert etc. Nee hier zul je zelfs lessen bijwonen!

Dingen ontwikkelen voor de aarde, en deze ontwikkeling, als hij goedgekeurd is door de hogere wezens, zal naar de juiste mensen op aarde doorgeseind worden zodat ze deze ontwikkeling kunnen uitvoeren op aarde. Dus zo blijkt maar weer dat ook daar niks voor niks gebeurd.

Soms krijg je opdracht om terug te keren naar het aardse om een nieuwe levensopdracht uit te voeren en zul je overleggen met de hogere wezens wat die opdracht zijn moet en met wie je die kunt vervullen.

Vaak keer je terug in zielengroepen, dit zijn soulmates , dus vrienden vanuit die andere wereld, en vaak blijven we bij elkaar en weten dit onbewust van elkaar dat we een taak hebben naar elkaar toe, bv de man die zijn vrouw mishandeld en zij die bij hem blijft omdat zij weet dat ze hem kan bereiken misschien omdat dit haar opdracht is om hem te helpen op zielsniveau.

Dit maakt het alles wat begrijpelijker misschien om te beseffen waarom dingen gebeuren zo ze gebeuren.

Daarbij kan die zwerver wel een hele oude ziel zijn en die gehandicapte ook, en die persoon die zo geoordeeld en veroordeelt wordt ook, omdat diegeen een catalisator kan zijn voor vele andere mensen en dan kan die persoon een serene houding hebben van dat het alles wel oke is.

Omdat het ergens wel weet dat dit nodig is, voor die anderen om iemand te hebben om tegenaan te trappen.

Je wordt geconfronteerd met ziekte in je omgeving bv als je in een vorig leven anderen die ziek waren in de steek liet.

Je zult bv geen kinderen krijgen omdat je in een vorig leven door zelfmoord je gezin in de steek liet, maar het kan ook zijn dat je moet leren om andere dingen te gaan doen met je leven ipv het te wijden aan de belangrijke taak van kinderen grootbrengen!!!

Mensen denken tegenwoordig te gemakkelijk over het hebben van kinderen, meestal worden kinderen gedumpt in de kinderopvang, als de ouders zouden beseffen welk een karma ze zichzelf hiermee weer aandoen?

Zouden ze dan nog hun kindjes na de geboorte zelfs al doen opvangen op een ander plek dan thuis? Ik denk van niet.

Want in een leven erna zal die ouder ervaren hoe het is om door je ouders weggebracht te worden en alleen gelaten bij vreemde mensen die niet die liefde voor een kind hebben die de ouders nu meestal eenmaal hebben!!!

Het kind komt tekort hierdoor ook al wordt dit door de regering aan alle kanten ontkend.

We laten ons nog teveel leiden door wat ons voorgekauwd wordt, ipv te luisteren naar onszelf en in ons hart te durven kijken.

We zijn vaak zo bang geoordeeld danwel veroordeeld te worden, ten koste van het meest kostbaarste en de mooiste taak op aard.

Zielen grootbrengen en begeleiden om op te groeien voor hetgeen ze gekomen zijn.
pi_54739428
Ik vond nog een mooi stukje!

Zelfmoord is fout.
Dat is een van de grootste zonden die een mens kan begaan
Want we mogen niet zomaar naar de aarde.
In feite moet je dat zien als een soort sparen van enorm veel geld voor een verre reis.
Jaren heb je gespaard hiervoor en eindelijk mag je dan gaan, eindelijk op vakantie! (naar de aarde)
Je doet ervaringen op je maakt veel mee je geniet en soms ook niet.
En ineens zeg je ik wil niet meer..
halverwege de reis breek je iets af waarvoor je jaren hebt gespaard waarvoor anderen ook dingen opzij moesten zetten voor jou om jou de kans te geven op reis te kunnen gaan!
Misschien andere geesten die je moeten begeleiden, misschien andere geesten die in jouw plaats hadden kunnen gaan!
Het leven is heel kostbaar...omdat deze ervaring in het hiernamaals niet aanwezig is.
De aarde is de beste leerschool die er is en daarom ook heel bijzonder als leerervaring vanuit de andere wereld gezien!
Dit mag je dus nooit zomaar opgeven...
Men zegt dat je dan in een leven hierna nogmeer moeilijkheden zult krijgen dan in dit leven etc...
Begrijp wel dat er omstandigheden zijn die een mens hiertoe kunnen aanzetten.
Zoals ook bezetenheid bv.
Dat weer als oorzaak kan hebben ,
verslavingen, glaasje draaien,
stemmen horen, wat in feite gewoonweg nare geesten zijn die je willen beïnvloeden.
En iemand die kiest voor zelfmoord zal een goede reden hebben lijkt me want dat doe je niet zomaar!
Maar alsnog zal het resultaat hiervan aan de andere zijde niet fijn zijn.
Men zegt dat je alle pijn die je een ander aandeed in je leven,
aan de andere zijde zelf zult ervaren en voelen.
Je kunt dan wel nagaan welk een verdriet en radeloosheid en machteloosheid je zult ervaren als je een zelfmoord ondernam.
Ik heb er veel over gelezen maar alsnog geloof ik niet in een wrede God
die een geest na zelfmoord op aarde laat rondzwerven tot het zijn echte tijd was om te gaan.
Of om die geest zijn eigen lichamelijke aftakeling in de kist laat meemaken,
Ik vind dit van die vage verhalen om mensen bang te maken...
maar alsnog..
Is het niet goed.
En ik vermoed dat diegenen die dit gedaan hebben
dit zelf wel zullen ervaren aan de andere Zijde..
Wie zijn wij om te oordelen..?
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:29:55 #68
116015 SicSicSics
pi_54739793
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:12 schreef zhe-devilll het volgende:
Mooi stukje ja, beginnen met "Zelfmoord is fout!" en eindigen met "Wie zijn wij om te oordelen?"...

Zo kan ik er ook nog wel een paar uit mijn duim zuigen en zijn het uiteindelijk toch allemaal variaties op bekende 'verhalen'. De uitleg van Char is weer een variatie op het katholieke voorgeborchte of L'limbo'. Bestaand verhaal anders verteld... Ik blijf erbij dat er niet 1 ding waar hoeft te zijn. Het ligt eraan wat je gelooft en wat je wil geloven.

Als je wil geloven dat een geest geen rust heeft na een (zelf)moord (Moord zou er ook onder moeten vallen want dan was het ook 'je tijd nog niet' hell dan moet je zelfs verkeersongevallen of elke onnatuurlijke dood mee rekenen..? Maar ik dwaal af.) en blijft ronddwalen zul je sneller geneigd zijn om rare verschijningen en geluiden af te doen als "de geest van". Omdat je dit zelf gelooft, wil geloven en uiteindelijk zelf waar maakt.
Fine, fuck you then!
pi_54740579
In mijn ogen oordeelt de dood niet. Of je nu dood gaat als kind of door een zelfmoord, je belandt allemaal in hetzelfde schuitje in mijn ogen.

Of er na de dood een vers leven komt is niet aan te tonen dus daar hou ik me niet mee bezig, zaken die niet aangetoond kunnen worden vind ik op dit moment onzinnig om mee bezig te zijn, dan kun je jaren filosoferen en nog niets opschieten, dus zeg ik dat je allemaal in het zwarte niets terecht komt. Hoef ik me vanelf niet bezig te houden met de vraag of een kind met weinig levenservaring elders terecht komt dan een bejaarde van 90 jaar.
Genieten is toegestaan!!!
pi_54740746
Nergens heen. Je kan wel een heel pootverhaal verzinnen over God dat ie je bestraft of iets dergelijks, maar ik heb van mijn leven nog nooit meegemaakt of te horen gekregen dat als je iets doet dat God je dan bestraft, door bijv. met masturberen. Dat mag ook niet. (volgens God mag dat niet, krijg je allemaal pukkels en puistjes en dat soort onzin)

Waar je dan wel heen gaat? Weet ik veel. Gewoon, waar alle zielen heen gaan. De hemel of de hel. 1 van die 2. Ook weer zo'n verzinsel, want NIEMAND weet dat. Je hebt van die lui die zeggen 'ik heb een bijna-dood ervaring gehad' maar dat is niets anders dan het nadeel van te weinig zuurstof in de hersenen hebben. Lichaamscellen dus. Mensen roepen dan wel eens, in het bijzonder Amerikanen 'I'VE SEEN ELVIS!' maar dat betekent niets anders dan dat ze een groot fan van Elvis zijn en de hersenen daarop inspelen. Zelfde soort iets als een fata morgana.

Je kan het ook wel verzinnen over 'het lot heeft het zo bepaald' maar dat is ook zoiets onzinnigs. Wie heeft jouw lot bepaald? Niemand. Dat doet niemand. Je bepaalt je eigen keuzes en wordt door niemand beïnvloed. Hoe je je keuzes maakt, waar je op reageert, e.d. KAN door je omgeving bepaald worden. Dat je het leven zo zat bent en er een einde aan wil maken. Dat kan. Maar op het einde worden jouw keuzes bepaald door niemand anders dan jijzelf.

Mijn conclusie is dat je wel kan gaan luisteren naar mensen die het hebben 'meegemaakt' en 'je kunnen vertellen' waar je na de dood heen gaat. Wat heeft het voor nut? Mensen leven, bouwen een leven op, planten zich voort, genieten van hun oude dag en gaan dood. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. Blijdschap wanneer een persoon het levenslicht ziet en verdriet wanneer deze het leven laat. Je kan daar niet over oordelen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_54751532
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:07 schreef Triggershot het volgende:
Zucht
[..]

Welke wetenschapper/filosoof heeft bevestigd dat er geen leven na dood is? Anders: Welke wetenschapper/filosoof kan überhaupt bevestigen dat er geen leven na de dood is. Geen.
Ik adviseer je om verschil tussen bevestigen en redeneren even op te zoeken.
[..]

Weetje op zich allemaal prima dat jij je eigen soort vergelijkt met een apparaat of machine, maar de 2 voorbeelden gebruiken de benodigde stoffen omdat ze zo zijn geproduceerd, gebrek aan energie, gebrek aan brandstof zorgt er idd voor dat de door jouw genoemde voorbeelden zo goed als niets waard zijn, maar wat, als de mens een manier vindt om de auto en pc te laten werken op eigen kracht, onafhankelijk van welke externe bron dan ook, ga je dan je eigen argument aanpassen?

[..]

Om te beginnen, de medische kennis houdt op als het lichaam doodt is, dus is niet echt een argument voor wat er eventueel plaats zou vinden na de dood. Het is samenhangend, lichaam houdt hersenen in leven en hersen houden je lichaam in leven. Het is een prima beredenering dat als je -fysieke- hersenen zijn uitgeschakeld dat je niet meer kunt denken en daardoor niet meer bewust bent en dus eeuwige rust hebt, maar dat is dus niets meer dan een redenatie, geen enkel bevestiging van iets. En nogmaals ben jij geen enkel positie om iemand dan ook te verzekeren, meeste wat je kunt behalen is dat of mensen het met je eens zijn, of in je geloven.
[..]

Waarom vraag jij constante bewijs van mij, ik probeer jou niets te verzekeren, je hoort mij niet zeggen dat ik je garandeer dat je na je dood wordt gewekt, had ik dat geclaimd had je alle recht van mij bewijs te vragen, een referentie, een empirisch ondervonden bewijs. Redenaties zijn meningen aan de hand van filosofie, maar zeker niet al bewijs haalbaar, als je het nu nog niet inziet heb je iig wel je koppigheid bevestigd.
Hmm, na het een paar uur rust gegeven te hebben sta ik gelukkig weer open voor bredere denkbeelden. Ikzelf ben er van overtuigt dat 'ik' ophoud zodra ik overleid. Ik ben hier 100% zeker over, ik heb alle bewijzen die ik mezelf eis te kennen om dit met zekerheid te zeggen.

Ik kan het anders zien, ik kan beseffen hoe de andere optieken werken. Maar ik kan ze niet geloven, er ontbreekt naar mijn idee iets. Ik kan mezelf niet overtuigen dat er iets is na de dood. Wel interesseren de andere optieken mij zeer. Ik val alleen altijd terug op mijn oorspronkelijke opvatting.

Vanuit een andermans perspectief bekeken kan ik inderdaad niet stellen hoe het zit met 100% zekerheid. Evenals dat ik de andere perspectieven simpelweg niet als zijnde waar kan accepteren. Het komt er dus op neer dat het een kwestie van geloof is. Ik kies liever het woord overtuiging, geloof heeft een negatieve nasmaak bij mij. Dat is echter persoonlijk.

Een ding denk ik echter wel te kunnen stellen: op dit moment is het belangrijk dat je als nabestaande ervoor zorgt dat Jij je leven goed voortzet. Welke invulling je geeft aan 'goed' is aan jezelf of diegene die je adviseert om te bepalen. Ik denk persoonlijk dat er geen reden tot zorgen maken is, afhankelijk van je overtuiging kun je wel of niet invloed uitoefenen op de overleden personen.

Doel van een discussie is tot een hogere staat van kennisrijkheid te komen. Het woord dient te worden gebruikt als degen, niet als knuppel . Mijn fout.
  woensdag 21 november 2007 @ 01:24:38 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54752566
Op zich lijkt het mij eerder een zaak hoe de persoon die zelfdoding overweegt er zelf tegenaan kijkt en dat zoiets dus geprojecteerd wordt na diegene zijn/haar overlijden. Het is de ultieme uiting van vrije wil natuurlijk. Als je de boeken van Terry prattchet leest dan komt er ok zo een beeld naar voren ( disc world reeks sorrie ). de DOOD komt je dan halen en geeft precies de dood die je voor jezelf bedacht (gehoopt of gevreesd) had. Dus in dat licht zou je het onmogelijke moeten doen en in hun hoofd kijken voor de daad. Aangezien tijdreizen niet bestaat wordt het moeilijk.

Over dit onderwerp zijn legio redeneringen en ze zijn allemaal in iemands optiek even plausibel dus 'God' mag het weten. Wat ik onlangs bedacht heb over degene die erover zou beslissen is het volgende; Mochten er zielen bestaan dan is dat geconcentreerde energie op een bepaald niveau, iets met een functie zullen we maar zeggen. Aangezien alles in onze bewust observeerbare realiteit qua natuurwetten e.d. zo efficiënt mogelijk is met hun beschikbare energie kan je er vanuit gaan dat het erbuiten ook op dezelfde voet doorwerkt en dus het meeste resultaat uit de beschikbare middelen haalt. In dat licht zou een hel hoe dan ook zwaar onefficiënt zijn. Dan moet je een deel van de energie apart zetten, binnen houden en straffen of in ieder geval buiten werking stellen. Waarom zou je dat dan wenselijk vinden? Kan je beter een onfeilbaar systeem opzetten waar elke ziel (energie) het meeste uit zijn uitdagingen haalt om een bepaalde richting op te gaan. Misschien is er iets als persoonlijk karma dat je ziel zijn omhulsel opbrengt als les zodat je sneller 'verder' komt, wie weet? Maar zodra er iets als reïncarnatie mogelijk is dan is een hel in ieder geval een stuk minder gelovelijk want waarom zouden de regels 'hier boven' enigszins op de regels lijken die 'hier' gelden? Als iemand uit liefde zijn leven geeft en daar vol van overtuigd is dan zal het voor diegene ook gelden vermoed ik maar het is een net zo loze gok als alle andere natuurlijk .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 21 november 2007 @ 01:27:10 #73
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_54752582
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:37 schreef Pien85 het volgende:
Is je leven wel af als je op je 12e wordt overreden door een vrachtwagen dan ?
zzz
  woensdag 21 november 2007 @ 01:28:44 #74
31101 _Led_
pi_54752588
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:12 schreef zhe-devilll het volgende:

Zelfmoord is fout.
Dat is een van de grootste zonden die een mens kan begaan
Want we mogen niet zomaar naar de aarde.
In feite moet je dat zien als een soort sparen van enorm veel geld voor een verre reis.
Jaren heb je gespaard hiervoor en eindelijk mag je dan gaan, eindelijk op vakantie! (naar de aarde)
Je doet ervaringen op je maakt veel mee je geniet en soms ook niet.
En ineens zeg je ik wil niet meer..
halverwege de reis breek je iets af waarvoor je jaren hebt gespaard waarvoor anderen ook dingen opzij moesten zetten voor jou om jou de kans te geven op reis te kunnen gaan!
Misschien andere geesten die je moeten begeleiden, misschien andere geesten die in jouw plaats hadden kunnen gaan!
Het leven is heel kostbaar...omdat deze ervaring in het hiernamaals niet aanwezig is.
De aarde is de beste leerschool die er is en daarom ook heel bijzonder als leerervaring vanuit de andere wereld gezien!
Dit mag je dus nooit zomaar opgeven...
Men zegt dat je dan in een leven hierna nogmeer moeilijkheden zult krijgen dan in dit leven etc...
Begrijp wel dat er omstandigheden zijn die een mens hiertoe kunnen aanzetten.
Zoals ook bezetenheid bv.
Dat weer als oorzaak kan hebben ,
verslavingen, glaasje draaien,
stemmen horen, wat in feite gewoonweg nare geesten zijn die je willen beïnvloeden.
En iemand die kiest voor zelfmoord zal een goede reden hebben lijkt me want dat doe je niet zomaar!
Maar alsnog zal het resultaat hiervan aan de andere zijde niet fijn zijn.
Men zegt dat je alle pijn die je een ander aandeed in je leven,
aan de andere zijde zelf zult ervaren en voelen.
Je kunt dan wel nagaan welk een verdriet en radeloosheid en machteloosheid je zult ervaren als je een zelfmoord ondernam.
Ik heb er veel over gelezen maar alsnog geloof ik niet in een wrede God
die een geest na zelfmoord op aarde laat rondzwerven tot het zijn echte tijd was om te gaan.
Of om die geest zijn eigen lichamelijke aftakeling in de kist laat meemaken,
Ik vind dit van die vage verhalen om mensen bang te maken...
maar alsnog..
Is het niet goed.
En ik vermoed dat diegenen die dit gedaan hebben
dit zelf wel zullen ervaren aan de andere Zijde..
Wie zijn wij om te oordelen..?
Je hebt een spreekbeurt van een basisschool opgeduikelt ofzo ?
Toch leuk om te lezen dat kinderen van 8 er ook over nadenken.
zzz
pi_54755280
Nergens, er is geen wereld na de dood zoals we die nu kennen, denk ik. Alle cognitieve functies stoppen, emoties, religieuze gevoelens stoppen > denkbeeldige goden en duiveltjes vervallen, etc. Het enigste wat misschien over blijft is het bewustzijn?
pi_54755342
Angst voor de dood - voor jezelf of voor geliefden - is aanleiding om te gaan geloven, of je geloof te versterken.

Ik kan natuurlijk het tegendeel niet bewijzen (de bewijslast ligt ook niet bij mij als iemand met een belachelijk idee komt) maar ik ga er persoonlijk vanuit dat de dood gewoon het einde is van je bewustzijn. Niets meer en niets minder.

Ik ben me ervan bewust dat ik graag zou denken dat mijn opa en oma gelukkig samenleven in een eeuwig paradijs (het idee alleen al, wishful thinking anyone?) maar het is vele malen aannemelijker dat de mentale evolutie van de mens dit soort ideeen voor waar heeft aangenomen in de jaren, dan dat het daadwerkelijk echt is.

Want tot nu toe..

.. heeft nog nooit iemand kunnen aantonen dat iets paranormaals ook maar bestaat.

Niemand. En persoonlijke anecdotes en "ik heb gehoord dat.." tellen niet. Drugs, vermoeidheid of extreme emoties kunnen ook hallucinaties veroorzaken. Dat is in ieder geval aangetoond en dus een miljard maal aannemelijker dan dat het paranormale - welk gebied dan ook - zou kunnen bestaan.

Dood is dood. Tenzij je mentaal niet in staat bent dit te accepteren en niet kan leven zonder fabeltjes en andere sprookjes. In dat laatste geval kan je kiezen uit duizenden mogelijkheden. Reincarnatie klinkt leuk, eeuwig paradijs ook wel, en als je bang bent dat zelfmoordenaars in de hel komen, geloof je daar toch gewoon niet in?

Life is so simple...
pi_54755365
Volgens de Rooms-Katholieke kerk ga je linea recta naar de hel (zie ook de film Constantine)

Maar aangezien je zelf twee mensen door zelfdoding hebt verloren, kan ik me voorstellen dat je dat geen bevredigende verklaring vindt. Ik geloof zelf wel in iets wat je een ziel kunt noemen. Je hoort vaak over geesten dat ze een soort van energievorm hebben/zijn. Fascinerend, want je hersenen werken ook met elektriciteit, een vorm van energie. Zou het dus niet zo kunnen zijn dat je hersenen fungeren als een soort interface tussen je lichaam en je geest?

In ieder geval, ik geloof wel dat de ziel na je dood blijft bestaan, maar wat er dan mee zou gebeuren, is me een raadsel. Reincarnatie is een mogelijkheid, maar misschien verlies je ook wel het besef van een identiteit. Misschien ga je wel op in een soort van overkoepelend bewustzijn, wat we hier op aarde dan God noemen, en is het ik dat we hier op aarde hebben niet meer dan een illusie van onze eigen geest.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_54755448
quote:
Op woensdag 21 november 2007 01:27 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Is je leven wel af als je op je 12e wordt overreden door een vrachtwagen dan ?
Dat is dan je tijd zegt men, trouwens waarom reageer je zo negatief?
pi_54755467
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:29 schreef Nee het volgende:
Nergens, er is geen wereld na de dood zoals we die nu kennen, denk ik. Alle cognitieve functies stoppen, emoties, religieuze gevoelens stoppen > denkbeeldige goden en duiveltjes vervallen, etc. Het enigste wat misschien over blijft is het bewustzijn?
Ik denk dat als er al iets overblijft, bewustzijn niet het enige zal zijn. Ik denk dat er al een aanwezigheid van jezelf bestaat, die los kan bestaan van je bewustzijn en denkvermogen. Bij reincarnatie zou dat een onderdeel van de verklaring kunnen zijn voor het vraagstuk van waarom we meestal ons vorige leven niet kunnen herinneren.

Mijn eigen logica zegt: onzin. Maar het is en blijft een moeilijk onderwerp. Eigenlijk is alles mogelijk.
pi_54755511
Haha, TS gelooft dat er leven is na de dood
pi_54755530
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:42 schreef Borkydude het volgende:
Jij bent een typisch geval van Afvlakking / Normalisatie. .
Zwakke poging tot het winnen van harten en het geciteerd worden met -smileys.
pi_54755543
quote:
Haha, Borkydude denkt het beter te weten dan enkele miljarden mensen op deze aartkloot, maar vindt het niet nodig dat de onderbouwen
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_54755571
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:44 schreef Seneca het volgende:

[..]

Haha, Borkydude denkt het beter te weten dan enkele miljarden mensen op deze aartkloot, maar vindt het niet nodig dat de onderbouwen
Ik vind mensen met een andere mening inderdaad dusdanig imbeciel dat ik de moeite niet neem om het te onderbouwen.
pi_54755638
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:45 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Ik vind mensen met een andere mening inderdaad dusdanig imbeciel dat ik de moeite niet neem om het te onderbouwen.
Je zult nog ver komen in het leven met zo'n dichtgetimmerd cranium
pi_54755650
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:49 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je zult nog ver komen in het leven met zo'n dichtgetimmerd cranium
"Kijk mij eens moeilijke woorden gebruiken!"
pi_54755661
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:50 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Als je DAT al een moeilijk woord vindt
pi_54755679
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:50 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Je bent nog een zeer jonge ziel, jij MAG niet eens weten dat er leven hierna is!
Denk daar maar eens diep over na!
pi_54755687
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:50 schreef Seneca het volgende:

[..]

Als je DAT al een moeilijk woord vindt
Ik weet best wat het betekent
pi_54755691
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:51 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Je bent nog een zeer jonge ziel, jij MAG niet eens weten dat er leven hierna is!
Denk daar maar eens diep over na!
Nog zo'n imbeciel
pi_54755715
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:52 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Nog zo'n imbeciel
Kam jij je haar nu maar eens normaal dude voor je imbeciel roept ok?
pi_54755737
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:53 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Kam jij je haar nu maar eens normaal dude voor je imbeciel roept ok?
Makkelijk gezegd als je zelf geen fotoboek hebt
pi_54755739
Kijk, Borkydude, niemand kan bewijzen dat er leven na de dood is. Maar net zo min kan jij bewijzen dat er geen leven na de dood is. Daarom is geloof ook een geloof, en geen wetenschap, en daarom moet iedereen zijn persoonlijke waarheid ook strikt gescheiden houden van de absolute waarheid (als die al bestaat).
pi_54755750
Ik ga niet eens in discussie, stel onwetenden
pi_54755777
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:55 schreef Borkydude het volgende:
Ik ga niet eens in discussie, stel onwetenden
Zwak. Ik probeer nog een serieuze discussie te starten, maar daar sta je blijkbaar niet voor open. Het is alleen wel erg goedkoop om mensen voor imbecielen uit te maken zonder dat te onderbouwen. Dat kan iedere bouwvakker/helmjosti.
pi_54755853
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:38 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat is dan je tijd zegt men, trouwens waarom reageer je zo negatief?
Waarom is het niet je tijd bij zelfdoding? Je zou toch zeggen dat als iemand goed kan bepalen wanneer het je tijd is, je het zelf bent.

En hoe om te gaan met vrijwillige euthanasie. In feite is dat ook zelfdoding.

En wat als je vermoord wordt door iemand?
in a crowd you lose humanity
pi_54756181
Het is niet bekend of er iets is.. nadat je dood gaat. We kunnen het de doden ook niet vragen. Maar ik denk dat er absoluut niets is.

Als ik bedenk dat als ik dood ga helemaal niets meer kan verzinnen/herinneren/doen, dan heb ik daar echt het gevoel bij dat dat onmogelijk is. Dit omdat ik altijd bewust geweest ben dat ik leef. En daar blijft het ook bij. Als ik de zaak omdraai, en de tijd bedenk voordat ik geboren was.. is het precies hetzelfde. Toen leefde ik ook nog niet. Geen enkele notie van. Dus ik denk dat dood gaan verder niets heeft. En daarom geniet ik van het leven en zal ik er al helemaal niet aan denken om mijzelf te doden.
  woensdag 21 november 2007 @ 19:16:53 #97
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54766156
quote:
Normaal haal ik zulk soort opmerkingen gewoon weg maar jij maakt je zodanig onstervelijk belachelijk hier dat ik het wel kan laten staan. Het is nog niet eens het punt dat je er niet in gelooft want dat is je goed recht want uiteindelijk is het niet belangrijk voor je leven zoals het geleeft wordt maar wel het punt dat je er nog niet eens zelf over nadenkt maar meteen over gaat op het belachelijk maken van het onderwerp omdat het makkelijker is.
Vrijheid
  woensdag 21 november 2007 @ 19:54:54 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54767005
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:32 schreef Blue-eagle het volgende:
Dood is dood. Tenzij je mentaal niet in staat bent dit te accepteren en niet kan leven zonder fabeltjes en andere sprookjes. In dat laatste geval kan je kiezen uit duizenden mogelijkheden. Reincarnatie klinkt leuk, eeuwig paradijs ook wel, en als je bang bent dat zelfmoordenaars in de hel komen, geloof je daar toch gewoon niet in?

Life is so simple...
Net een hele lap tekst neergegooid en dan kapt FOK er even mee, tekst weg .

Anyway, poging twee. Het is te makkelijk om te zeggen dat er geen bewijs is voor welke paranormaliteit dan ook, in ieder voor hetgeen wat we nu op dit moment voor paranormaal aanzien dus. http://psychologytoday.com/articles/index.php?term=pto-220.html&fromMod=popular_personality Een leuke herhaaldelijk gedane labtest over het onbewust weten wanneer er een schokkend plaatje op beeld komt met aantoonbare reacties voordat het plaatje tevoorschijn komt. Het trekt hoe dan ook al je eerste bewering dat er niets ook maar aannemlijk gemaakt is wat betreft het paranormale onderuit.

Het is even makkelijk om voor jezelf aannemelijk te maken dat er iets is zoals het is. Als je wel gelooft in reïncarnatie dan zijn er genoeg onderzoeken beschikbaar om in ieder geval aanwijzingen aan te leveren dat er waarheid in zit, net zoals andere zaken zoals intuïtie en (korte) toekomstvisie. Hoe het zit na overlijden weet niemand met zekerheid te zeggen maar om nou met zekerheid te zeggen dat er niets zal zijn na het overlijden getuigt van dezelfde mentale blokkade als die jij mensen voorhoudt die zeggen met zekerheid te weten wat er gebeurt na je dood.
Vrijheid
pi_54768622
Er bestaat, denk ik, geen leven na de dood. We zijn gewoon het product van onze herinneringen die conveniently genoeg erg goed worden opgeslagen in het zeer goed geëvolueerde menselijke brein. Ik voorzie echter wel dat er een dag zal komen waarop wij de hersenen kunnen transplanteren in een nieuw lichaam. Op dat moment kun je dus bijvoorbeeld elke 10/20 jaar je hersenen overzetten naar een nieuw lichaam. Bij voorkeur worden er bij de geboorte gelijk cellen gekloond, en eventueel kunnen ze later nog extra klonen maken. Bij een tumor is het gewoon zaak zo snel mogelijk de hersenen over te zetten in een nieuw lichaam zodat je daarin verder kunt even. Het oude gaat gewoon mooi door de versnipperaar. Natuurlijk houdt ook dat op een gegeven moment op, want je hersenen zijn na een aantal jaar ook wel aan 't einde van hun Latijn. En het is wel sneu als je Alzheimer e.d. krijgt.

Onethisch of niet...tegenwoordig proppen we ook plastic in ons lichaam. Of we spuiten allerlei giftige stoffen in onze lippen zodat ze voller lijken. Wat vandaag onethisch is, is morgen de mode.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 21 november 2007 @ 23:25:11 #100
31101 _Led_
pi_54772766
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:38 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat is dan je tijd zegt men
Waarom is het wel "je tijd" als er een vrachtwagen over je heen rijdt, maar niet als je aan een eind touw bungelt ?
quote:
trouwens waarom reageer je zo negatief?
Komt door m'n gitzwarte aura
zzz
pi_54773561
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:25 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Waarom is het wel "je tijd" als er een vrachtwagen over je heen rijdt, maar niet als je aan een eind touw bungelt ?
[..]

Komt door m'n gitzwarte aura
wie weet reed diegene zelf in een vorig leven de vrachwagen chauffeur dood,
dus is dit karma!
Zelf moeten ervaren hoe dat is, of misschien opoffering, zodat die chauffeur iets moet leren in dit leven, wroeging, had ik maar beter opgelet oid.
Dat zijn dingen die wij als mens niet kunnen begrijpen en ergens ook niet echt mogen begrijpen!

Je aura zwart? Lijkt me niet best dan zou je bijna dood zijn nml.. dus lach er maar om!
  donderdag 22 november 2007 @ 02:17:35 #102
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_54775479
waar je heen gaat na zelfmoord? ach het is maar waar je in geloof. maar de dood maak geen onderscheid.
they not gonna get us
  donderdag 22 november 2007 @ 02:23:03 #103
31101 _Led_
pi_54775505
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:56 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

wie weet reed diegene zelf in een vorig leven de vrachwagen chauffeur dood,
dus is dit karma!
Karma Schmarma, karma houdt in dat ik iedereen alles mag aandoen wat ik wil, want als ik jou vermoord heb je dus blijkbaar in je vorige leven iets gedaan om het te verdienen
quote:
Zelf moeten ervaren hoe dat is, of misschien opoffering, zodat die chauffeur iets moet leren in dit leven, wroeging, had ik maar beter opgelet oid.
Dat zijn dingen die wij als mens niet kunnen begrijpen en ergens ook niet echt mogen begrijpen!
Dat zijn dingen die mensen zelf verzonnen hebben en die op net zoveel feiten berusten als het verhaal van roodkapje.
quote:
Je aura zwart? Lijkt me niet best dan zou je bijna dood zijn nml.. dus lach er maar om!
Zwart is nog zacht uitgedrukt, mijn aura is zo donker dat licht erin verdwijnt en er niet meer uit komt.
zzz
pi_54777067
quote:

grtz
Geweldig zoals je dit beschrijft, dit is namelijk precies wat ik ook geloof.
Ja, een geweldig systeem dat overzien van je levenspanorama inclusief het aanvoelen van wat je een ander hebt aangedaan.
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 22 november 2007 @ 09:44:42 #105
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_54777208
Het Universum oordeelt niet.
Mensen wel.
Die bekijken de wereld in "goed" en "fout" waarbij zelf doding dus als iets "fouts" word gezien waarvoor je blijkbaar "gestraft" moet worden.
Al die verhalen van zielen die niet naar het licht kunnen / mogen of in schemer werelden terug komen vind ik dan alles behalve geloofwaardig.
Niet dat het niet kan, maar het is niet de standaard treatment voor iedere ziel die zelfmoord pleegt.
Per zelfmoord verschilt het denk ik.
Sommige zelfmoorden zijn gebaseerd op absolute radeloosheid en mensen kunnen en mogen niet altijd oordelen dat het een egocentrische actie is of whatever.
Soms kunnen dingen echt zo "stuk" gaan dat het voor de persoon in kwestie het niet waard meer is en er mee wil/moet stoppen.
Zelfmoord of het opgeven van leven komt in vele vormen voor en tevens niet alleen bij mensen.

Als iemand in mijn omgeving zelfmoord pleegt zou ik eerder willen weten waarom dan meteen te oordelen hoe zielig het is voor de nabestanden en dus hoe egocentrisch het is.
Ik zeg altijd: het is pas egocentrisch dat een persoon die lijdt en niet meer wil moet blijven leven voor de mensen die van hem houden zodat ze de pijn worden bespaard van zo'n actie.
DAT is pas egocentrisch.
Nevermind wat er in jou om gaat en wat jou motieven zijn.
Maar oh wee als je besluit er helemaal mee te stoppen.
Nee, dat is dan weer egocentrisch en laf in alle gevallen no questions asked.
pi_54778532
Ik weet ongeveer waarom ze zelfmoord gepleegd hebben ze zaten beide in een psychose, hun wereld was raar en verwarrend en niet meer realistisch.
Heb beide vlak voor hun dood nog gesproken.... voelde aan dat het verkeerd zou gaan, maar je krijgt geen datum en tijdstip tenminste ik niet.....Heb ze dus niet kunnen stoppen. Over mn broer heb ik me jaren schuldig gevoeld had ik maar dit had ik maar dat...
Bij mn vriendin is het weer net zo moeilijk.... sommige dagen ben ik er heel veel mee bezig en zak ik in een soort zwart gat, dan komen weer de vragen, waarom ben je niet bij me gekomen, waarom is er geen beter onderzoek naar haar doodsoorzaak ingesteld , want een aantal dingen om haar dood zijn raar. Wil er verder niet te veel op in gaan omdat het zo persoonlijk is. Andere dagen ga ik weer gewoon verder met mn leven , k zal wel moeten en k denk niet dat hun willen dat ik me elke dag hier maar ellendg ga zitten voelen.

Ik hoop dat ze de rust hebben die ze zochten en dat het soort uitzitten van de rest van je leven dat je nog op aarde had moeten doorbrengen niet waar is. (in de schemerzone)
Ik geloof niet echt in een hemel of hel ik geloof ook niet volgens de bijbel wel geloof ik dat er een plek is waar je ziel heen gaat..... maar waar of wat dit is ?????
pi_54779141
Natuur is leven, alles gaat vooruit, moet evolueren. Zo ook de geest. Een plaats zoals een hel waar je voor eeuwig en altijd in verdoemt bent, bestaat niet. Werken aan jezelf en leren uit je fouten is de enigste manier om te evolueren.
pi_54784383
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Net een hele lap tekst neergegooid en dan kapt FOK er even mee, tekst weg .

Anyway, poging twee. Het is te makkelijk om te zeggen dat er geen bewijs is voor welke paranormaliteit dan ook, in ieder voor hetgeen wat we nu op dit moment voor paranormaal aanzien dus. http://psychologytoday.com/articles/index.php?term=pto-220.html&fromMod=popular_personality Een leuke herhaaldelijk gedane labtest over het onbewust weten wanneer er een schokkend plaatje op beeld komt met aantoonbare reacties voordat het plaatje tevoorschijn komt. Het trekt hoe dan ook al je eerste bewering dat er niets ook maar aannemlijk gemaakt is wat betreft het paranormale onderuit.
I stand corrected - er zijn duidelijk nog dingen die momenteel niet te verklaren zijn met de middelen die wij momenteel ter onze beschikking hebben. Dat wilt niet zeggen dat het paranormaal is. Een kleine 120 jaar geleden was het idee van menselijk vliegen ook een onmogelijke droom. Tegenwoordig weten we hoe het werkt en is het geen mysterie meer.
quote:
Het is even makkelijk om voor jezelf aannemelijk te maken dat er iets is zoals het is. Als je wel gelooft in reïncarnatie dan zijn er genoeg onderzoeken beschikbaar om in ieder geval aanwijzingen aan te leveren dat er waarheid in zit
Maar nog nooit wetenschappelijk. Duizenden kinderen tussen speeltjes van de vorige Dalai Lama laten lopen, tja.. dan pakt er vanzelf een het juiste onderdeel. De triviale vervolg tests zijn ook niet van zulk niveau dat het bewijst dat reïncarnatie daadwerkelijk een feit is.
quote:
...net zoals andere zaken zoals intuïtie en (korte) toekomstvisie. Hoe het zit na overlijden weet niemand met zekerheid te zeggen maar om nou met zekerheid te zeggen dat er niets zal zijn na het overlijden getuigt van dezelfde mentale blokkade als die jij mensen voorhoudt die zeggen met zekerheid te weten wat er gebeurt na je dood.
Wellicht, ik stel mezelf open voor bewijsvoering. Tot die tijd ga ik uit van het waarschijnlijke, en niet van hetgeen wat mijn emotie me wilt doen geloven.

En dat is mijn hele punt: men gelooft uit angst voor de dood. Dat is een emotionele ingeving, niet een rationele
pi_54785454
Ik vind zelfmoord zo een raar taboe.... Het is je eigen leven. Als je er een eind aan wilt maken, doe dat dan. Klinkt hard, maar zo zit het eigelijk wel in elkaar. Wie ben ik om iemand te verplichten om te leven, gebaseerd op mijn ervaringen met diegene?
Als diegene geen enkele andere uitweg meer ziet, waarom dan niet? Lijkt mij beter dan helemaal door te draaien, om vervolgens een halve school uit te moorden, of nog 5 jaar leven met helse pijnen en geen uitzicht op een fatsoenlijk leven.
En ja, ik weet waar ik het over heb. Ik heb mensen verloren aan zelfmoord, ik heb mensen gestopt van zelfmoord en mensen hebben mij van zelfmoord gestopt.

Waar je terecht komt na je dood als je het zelf gedaan hebt? waar je zelf wilt denk ik, of wat je zelf nodig hebt. Ik zie het probleem er niet zo in, maar ja, ik ben dan ook geen kerk of andere religie
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 23 november 2007 @ 07:44:28 #110
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_54794883
Prachtig geschreven Burner82!
Geheel mee eens!
pi_54827664
Wie weet waar hij heen gaat na zijn dood? Ik weet het niet, ook al heb ik ik weet niet hoeveel boeken over leven na de dood gelezen en er heel wat uren over gefilosofeerd. Ik ben nog niet dood dus ik weet ook niet wat dat is.
Er zijn prachtige verhalen over reïncarnatie, over bde's, visioenen en hallucinaties, ik vind het allemaal even mooie ervaringen, maar ik ga niet één ervan me toeëigenen als een verklaring, want die verhalen zijn niet van mij.
Ik vind het altijd weer apart, dat mensen hele theorieën kunnen hebben over de dood; er een oordeel over hebben, en ook over de dood na zelfmoord, alsof ze zelf ooit een poosje dood zijn geweest en sindsdien alle waarheid voor ieder mens in pacht hebben...
Wat ik uit alle boeken tesamen heb gehaald is dit: zoveel mensen, zoveel ervaringen. zoveel soorten dood, zoveel soorten meningen.
Geen schrijver heeft mij kunnen vertellen (wijs kunnen maken) wat de wet van de zelfmoorddood is, wat ieder mens die de hand aan zich zelf slaat te wachten staat.
Ik kan, met pijn en moeite, leren hoe ik zelf een beetje in elkaar steek, hoe moet ik dat in godsnaam voor anderen kunnen? En zelfs kunnen beweren dat ze na hun dood daar en daar heen gaan? Ik zou het niet in m'n hoofd durven halen. Natuurlijk pak ik overal mijn theorietjes mee en in de loop der jaren is het één groot knip en plaktoestand geworden. Ideetje daar erbij, ideetje daar eraf, beetje husselen.. en dat zou dan misschien wel in de buurt van een bepaalde waarheid kunnen komen.. misschien..

Een zelfmoord heeft altijd deep inpact, vooral als de persoon je na aan het hart lag..
En vaak kun je blijven nadenken over het hoe en het waarom, en kom je er nooit helemaal achter. Zulke zaken zijn ook niet voor jezelf te snappen. Het is iets van een ander geweest, geheel en al, en je kunt nooit andermans brein doorgronden.
Je kunt daarnaast ook nog eens bang zijn voor wat degene na de dood misschien moet meemaken. Maar je schiet daar niks mee op! Jij niet, en degene die dood is niet.
Als je een beetje open en helder van aard bent, dan kun je voor jezelf een aanvaardbare theorie vinden.. en die theorie is de enige die er toe doet.
Verhalen over hel en verdoemenis hebben na zoveel jaren van onderdrukking van de mensheid, door bangmakerij, een baard van hier tot Tokyo gekregen. Het is tijd voor je eigen oordeelloze open mind. Dichter bij de waarheid (voor jezelf) kom je niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')