abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54732562
Ik heb 2 mensen verloren door zelfdoding. Nou is mn vraag waar ga je heen na zelfdoding......
Ik heb ooit ergens gelezen (kan het niet terug vinden helaas) dat je na zelfdoding de jaren die je nog in leven zou zijn moet uitzitten in een soort schemeringsveld. En dat je na die jaren pas over gaat naar het licht. Is er iemand hier die er meer vanaf weet? want op Google kan k maar weinig vinden.
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:36:24 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_54732632
Waar je heen gaat? Volgens mij naar de plek waarin je gelooft.

Geloof je in een schemerzone, dan gaan ze hier naar toe
Geloof je niets, dan gaan ze nergens heen (dood, is dood).
enz.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_54732637
uh, dood is dood?
Dus of in een kist onder de grond, of in een urn op de schorsteen, veel verder zal je niet komen.

Maar als je het in de bijbelse zin bedoeld, dan zal je als zelfmordenaar vast wel branden in de hel. Behalve als islamitische zelfmoord-aanslag-pleger, dan zit je in de hemel met 72 maagden.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:37:24 #4
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54732645
Even een tvp'tje, dit zou ik ook wel willen weten.
Heb ooit eens een boek gelezen over wicca (geloof ik) waar in stond dat je een aantal problemen krijgt voorgeschoteld in je leven. Als je, voor die problemen zijn opgelost overlijdt (wat alleen kan door zelfdoding, want je zou pas een natuurlijke dood sterven als het is opgelost), dan zou je een nieuw leven krijgen met weer de zelfde problemen die je moet oplossen, net zo lang tot het echt is opgelost. Vind het ergens naar klinken, maar andere andere kant, als je overlijdt door zelfdoding is je leven nog niet helemaal 'af' lijkt me...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54732690
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:37 schreef Pien85 het volgende:
Even een tvp'tje, dit zou ik ook wel willen weten.
Heb ooit eens een boek gelezen over wicca (geloof ik) waar in stond dat je een aantal problemen krijgt voorgeschoteld in je leven. Als je, voor die problemen zijn opgelost overlijdt (wat alleen kan door zelfdoding, want je zou pas een natuurlijke dood sterven als het is opgelost), dan zou je een nieuw leven krijgen met weer de zelfde problemen die je moet oplossen, net zo lang tot het echt is opgelost. Vind het ergens naar klinken, maar andere andere kant, als je overlijdt door zelfdoding is je leven nog niet helemaal 'af' lijkt me...
Niet zozeer wicca, maar ik denk inderdaad dat je meerdere incarnaties moet hebben om alle aspecten van het leven te ervaren
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:41:53 #6
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54732708
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:40 schreef Dangel het volgende:

[..]

Niet zozeer wicca, maar ik denk inderdaad dat je meerdere incarnaties moet hebben om alle aspecten van het leven te ervaren
Vind het ergens wel een mooie gedachte ook
pi_54732724
Je gaat gewoon dood. Verder valt er echt niks van te maken.

[ Bericht 60% gewijzigd door senesta op 20-11-2007 10:26:14 (Bashen vind ik niet nodig..) ]
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:45:31 #8
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54732743
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:43 schreef Logitik het volgende:
Je gaat gewoon dood. Verder valt er echt niks van te maken.
En dit weet jij zeker omdat?

[ Bericht 21% gewijzigd door senesta op 20-11-2007 10:26:51 (Quote aangepast) ]
pi_54732800
welke reden is er dan om aan te nemen dat het niet zo is?
Je bewustzijn/ 'geest'/ziel whatever bestaat puur uit de fysieke interactie tussen neuronen in je hersenen. Die houden op met werken zodra je dood bent. Mensen willen graag geloven dat er meer is dan dat, maar daar is nog nooit bewijs voor gevonden.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_54732804
uiteraard ga je naar de hell aangezien zelfdoding een zonde is... of je moet moslim wezen en je zelf hebben opgeblazen voor het "goeie" doel.. dan ga je naar de hemel waar tig maagden op je staan te wachten.

en zo zullen er nog wel tig variaties wezen voor elk geloof omtrent zelfdoding,
zoek er 1 uit waar je mee kan leven zou ik zeggen en af met de kous dan maar he
do you have the guts to smell my nuts?
pi_54732838
Laten we ervan uitgaan dat wij mensen God niet kunnen begrijpen, dus dat andere dat zoveel hoger is dan ons menselijke verstand zal door velen niet begrepen worden.
In elk geval laten we ervan uitgaan dat God een alomvattende liefde is, een liefde zo intens diep dat mensen die een bijnadoodervaring hadden, bijna allen vertellen over het geweldige licht dat zij aanschouwen en voelen, een liefde zo intens.
Dat zij weten wat zij fout deden in het leven en dat niet God oordeelt maar jijzelf!
Jij zult na de dood ervaren wat jij anderen hebt gekost aan pijn en verdriet!
Al die pijn zul jij voelen! Zelf!
Een simpele snauw op een maandagmorgen die de dag van een ander verpeste, zul je dan misschien mogen voelen, terwijl jij je daar niet van bewust was!
Maar ook zul je mogen ervaren wat je aan goeds gedaan hebt op aarde.
Dat zijn je beloningen allemaal.
Na de dood krijg je een rustperiode in de hemel, zo heet dat nu eenmaal op aarde, ik zie het als een leven in een andere frequentie,.
Aan de andere zijde wordt er hard gewerkt en geleerd, men zal daar dingen ontdekken en ontwikkelen, dingen op aarde in de gaten houden, mensen op aarde bijstaan.
Er is genoeg te doen daar.
De nieuwe hemelse ontwikkelingen worden ingefluisterd bij zielen op aarde zodat zij iets gaan ontwikkelen dat goed is voor de aardse wereld en werkelijkheid.

Als God liefde is, zoals overal geschreven staat, en laten wij aannemen dat niet God de ellende aanricht maar wijzelf, en dat wij ons schuldig gaan voelen na de dood als we ontdekken wat wij de aarde en de mensen aandeden op welke simpele wijze dan ook, dan pas ontstaat er wijsheid in de mens.

En een God die liefheeft zal een ziel die het aardse niet langer aan kon niet oordelen.
Dat zal de ziel zelf doen, vermoed ik.
Wat wel kan is dat zo'n ziel gaat dolen en de weg naar het licht niet vind, op zich logisch deze is dan aards gebonden en soms zijn dat de geesten die bij het glaasje draaien aanwezig zijn.
Niet de hogere zielen die wel naar het licht gingen, de meeste aardgebonden geesten waren geen verlichte zielen vandaar dat men ook waarschuwt voor glaasje draaien.

Ik hoop dat dit een antwoord is dat voldoening geeft aan ts?
En diegenen die hier zo flauw reageren altijd van er is niets na de dood, ik vraag mij af waarom je dat soort postings plaatst in truth? Ik denk dat dit daar niet voor bedoeld is nml.
grtz
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54732868
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:30 schreef mousy31 het volgende:
Ik heb 2 mensen verloren door zelfdoding. Nou is mn vraag waar ga je heen na zelfdoding......
Ik heb ooit ergens gelezen (kan het niet terug vinden helaas) dat je na zelfdoding de jaren die je nog in leven zou zijn moet uitzitten in een soort schemeringsveld. En dat je na die jaren pas over gaat naar het licht. Is er iemand hier die er meer vanaf weet? want op Google kan k maar weinig vinden.
ontopic: met alle respect, maar als je hier even een minuutje over nadenkt, zie je dat dit onzin is.
Hoe kan er nu ooit bepaald worden hoe iemand 'anders zou zijn geworden'?
Stel, je leeftijd waarop je komt te overlijden staat al vast bij je geboorte. Dan kom je daar opeens tussendoor met zelfdoding en dus klopt die vaststelling niet meer. Maar als dat niet vantevoren vast staat, kun je dus ook nooit bepalen hoe lang iemand nog had geleefd in het geval dat de zelfdoding niet had plaatsgevonden. Er zijn namelijk nog tig andere oorzaken waardoor je (onverwachts) kan komen te overlijden.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_54732936

[ Bericht 100% gewijzigd door jogy op 20-11-2007 13:54:50 ]
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:02:24 #14
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_54732998
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:52 schreef zhe-devilll het volgende:
God liefde
-knip-
God is naast liefde ook oneindig rechtvaardig. Daarom kan Hij zonden niet onbestraft laten. Daarom kunnen wij ook niets tegenover onze zonden zetten, zoals goede werken, omdat dat niet strookt met oneindig rechtvaardig.
pi_54733018
quote:
...
Als God liefde is, zoals overal geschreven staat,
...
Sterker nog, ik geloof dat het woordje 'God' synoniem is - en zo bedoeld is in de bijbel - voor het fenomeem liefde in elke denkbare vorm. Niets meer en niets minder dan dat. Alle ideeën over een aparte entiteit rondom 'God' inclusief instituten zoals de katholieke kerk zijn menselijke verzinsels die hier niets mee te maken hebben en vooral vroeger probeerden onwetende gelovigen uit te buiten door een niet bestaand monopolie op de liefde en de hemel te claimen.
quote:
En diegenen die hier zo flauw reageren altijd van er is niets na de dood, ik vraag mij af waarom je dat soort postings plaatst in truth? Ik denk dat dit daar niet voor bedoeld is nml.
grtz
Waarom niet? Tussen alle spirituele en religieuze speculaties over het hiernamaals, mag toch ook best een discussie op aardse argumenten worden gevoerd om ook die kant van de discussie te belichten? Of kun je daar niet tegen?
pi_54733040
quote:
Laten we ervan uitgaan dat wij mensen God niet kunnen begrijpen, dus dat andere dat zoveel hoger is dan ons menselijke verstand zal door velen niet begrepen worden.
In elk geval laten we ervan uitgaan dat God een alomvattende liefde is, een liefde zo intens diep dat mensen die een bijnadoodervaring hadden, bijna allen vertellen over het geweldige licht dat zij aanschouwen en voelen, een liefde zo intens.
Dat zij weten wat zij fout deden in het leven en dat niet God oordeelt maar jijzelf!
Jij zult na de dood ervaren wat jij anderen hebt gekost aan pijn en verdriet!
Al die pijn zul jij voelen! Zelf!
Een simpele snauw op een maandagmorgen die de dag van een ander verpeste, zul je dan misschien mogen voelen, terwijl jij je daar niet van bewust was!
Maar ook zul je mogen ervaren wat je aan goeds gedaan hebt op aarde.
Dat zijn je beloningen allemaal.
Na de dood krijg je een rustperiode in de hemel, zo heet dat nu eenmaal op aarde, ik zie het als een leven in een andere frequentie,.
Aan de andere zijde wordt er hard gewerkt en geleerd, men zal daar dingen ontdekken en ontwikkelen, dingen op aarde in de gaten houden, mensen op aarde bijstaan.
Er is genoeg te doen daar.
De nieuwe hemelse ontwikkelingen worden ingefluisterd bij zielen op aarde zodat zij iets gaan ontwikkelen dat goed is voor de aardse wereld en werkelijkheid.

Als God liefde is, zoals overal geschreven staat, en laten wij aannemen dat niet God de ellende aanricht maar wijzelf, en dat wij ons schuldig gaan voelen na de dood als we ontdekken wat wij de aarde en de mensen aandeden op welke simpele wijze dan ook, dan pas ontstaat er wijsheid in de mens.

En een God die liefheeft zal een ziel die het aardse niet langer aan kon niet oordelen.
Dat zal de ziel zelf doen, vermoed ik.
Wat wel kan is dat zo'n ziel gaat dolen en de weg naar het licht niet vind, op zich logisch deze is dan aards gebonden en soms zijn dat de geesten die bij het glaasje draaien aanwezig zijn.
Niet de hogere zielen die wel naar het licht gingen, de meeste aardgebonden geesten waren geen verlichte zielen vandaar dat men ook waarschuwt voor glaasje draaien.

grtz
Hier heb ik inderdaad wat aan, je verwoord het erg mooi. Ik heb mijn gedachten hier ook zo eens over laten gaan, maar krijg het niet zo mooi onder woorden als jij.
Toch denk ik dat je na zelfdoding een soort straf krijgt want je mag je eigen leven niet beindigen , dat is mijn gedachte en gevoel erover. Hoe ik dit weet kan k verder hier niet over uitwijden dat is zo persoonlijk.
Maar ik vraag me af of de 2 mensen die ik verloren ben hun rust hebben gevonden, eigenlijk denk ik dat van wel, maar dan praat ik mezelf dus tegen.
Ik heb er dubbele gevoelens over, want je bent hier op aarde om iets te leren en dat mag je zomaar niet afbreken toch?
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:07:57 #17
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_54733082
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:02 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

God is naast liefde ook oneindig rechtvaardig. Daarom kan Hij zonden niet onbestraft laten. Daarom kunnen wij ook niets tegenover onze zonden zetten, zoals goede werken, omdat dat niet strookt met oneindig rechtvaardig.
Maar hij is ook vergevend... Hij's een hoop, erg verwarrend! En wat weet jij nou, als mens, wat rechtvaardig is!?!

Ik denk nog steeds dat het nt is als diep slapen... Het wordt zwart en dan niets, geen pijn, geen paradijs, geen vage vuur, geen Nirvana, geen reincarnatie (hoe kan dat in godsnaam, er komen steeds meer mensen bij!?!). Niks. Nakkes. Nada. Lekker rustig!

Wel heftig hoor TS, om twee bekenden zo te verliezen...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_54733085
quote:

[..]

Dus hemel en hel hangt helemaal niet af van wat je DOET in je leven (en dus ook niet hoe je hem eindigt) maar hangt af van waar je je vertrouwen op stelt tijdens je leven.

Ik weet niet hoe iedereen in dit topic er bij komt dat christenen zeggen dat zelfmoordenaars naar de hel gaan? Ik ben zelf christen en ik denk dat de kansen om naar de hemel te gaan niet groter of kleiner worden door suïcide.
Suïcide is het overlijden aan de gevolgen van een ziekte (depressie) net zoals je bij kanker overlijdt aan de gevolgen van je ziekte.

En eigenlijk ken ik geen chistenen die hier anders over denken.
pi_54733092
quote:
In dit licht is claimen te weten wat een zonde is en wat niet oneindig arrogant, denk je niet? Zonden zijn als zodanig door mensen gekwalificeerd op basis van het moraal. Het moraal is een menselijke en persoonlijke aangelegenheid; er bestaat geen universeel moraal. Het idee dat een entiteit (God dus) zonden kan bestraffen en daarmee oneindig rechtvaardig zou zijn is een farce. Immers, hiermee suggereer je impliciet dat deze entiteit het universele moraal hanteert. En die bestaat dus niet.
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:10:44 #20
116015 SicSicSics
pi_54733126
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:08 schreef freecell het volgende:
Ik weet niet hoe iedereen in dit topic er bij komt dat christenen zeggen dat zelfmoordenaars naar de hel gaan? Ik ben zelf christen en ik denk dat de kansen om naar de hemel te gaan niet groter of kleiner worden door suïcide.
Suïcide is het overlijden aan de gevolgen van een ziekte (depressie) net zoals je bij kanker overlijdt aan de gevolgen van je ziekte.
Zelfdoding is een zonde...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_54733142
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:10 schreef SicSicSics het volgende:
Zie mijn post hierboven...
pi_54733164
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar hij is ook vergevend... Hij's een hoop, erg verwarrend! En wat weet jij nou, als mens, wat rechtvaardig is!?!
Hij is een heleboel inderdaad, en soms snap ik het ook allemaal niet meer, maar dit kan ik misschien wel ongeveer uitleggen.
God is rechtvaardig, dat betekent dat hij de zonde niet onbestraft kan laten, zoals een rechter vanuit zijn ambt niet een schuldige kan vrijspreken.
God heeft zijn zoon gestuurd (ik ga er even vanuit dat je dat verhaal wel ongeveer kent ) en die heeft voor IEDEREEN betaald. Voor alle zonde van de hele wereld.

Hier is maar één voorwaarde aan en dat is dat je het moet geloven/aannemen.
Als je je vertrouwen zet op deze schuldbetaling, word je vrijgesproken, want er is immers voor je betaald.
En dát is de vergeving van God (die oneindig is, omdat ze in principe voor alle mensen geldt en ook voor alle zonden)
pi_54733194
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja, misschien wel, al ben ik dat nog nooit in de bijbel tegengekomen.
Maar er zijn véééél meer zonden
Zie mijn verhaal over vergeving hierboven.
pi_54733234
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:12 schreef freecell het volgende:
Hij is een heleboel inderdaad, en soms snap ik het ook allemaal niet meer, maar dit kan ik misschien wel ongeveer uitleggen.
God is rechtvaardig, dat betekent dat hij de zonde niet onbestraft kan laten, zoals een rechter vanuit zijn ambt niet een schuldige kan vrijspreken.
God heeft zijn zoon gestuurd (ik ga er even vanuit dat je dat verhaal wel ongeveer kent ) en die heeft voor IEDEREEN betaald. Voor alle zonde van de hele wereld.

Als je je vertrouwen zet op deze schuldbetaling, word je vrijgesproken, want er is immers voor je betaald.
En dát is de vergeving van God (die oneindig is, omdat ze in principe voor alle mensen geldt en ook voor alle zonden)
Ha!

Het is precies DIT fabeltje waarmee de kerk vroeger miljoenen voor zijn 'macht' liet buigen. Mén, als je dit nu verzint lacht iedereen je uit. Maar omdat niemand meer kan checken of het waar is, gaan er mensen in geloven.
Voorbeeld: je legt hier een voorwaarde aan de dag: ALS je je vertrouwen zet op de schulbetaling, DAN word je vrijgesproken. Maar tegelijkertijd is Gods vergeving ondeindig, voor alle mensen en alle zonden. Dat lijkt me toch een behoorlijke tegenstelling, nietwaar? Uit dat latste concludeer ik dat Gods vergeving ook geldt voor de ongelovigen, ook al geloven zij niet dat er zoiets als Gods vergeving bestaat.

Jongens en meisjes, denken jullie nu echt dat het christendom draait om vergeving van zonden en dus een prettig hiernamaals? Is het zo'n raar idee om te denken dat de kern van het hele gebeuren liefde is, en niet de dood van Jezus voor onze zonden?
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:17:09 #25
116015 SicSicSics
pi_54733238
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:12 schreef freecell het volgende:

Jezus als een 'get out of jail free-card' it must be great to be Christian! Er is nog een hoop dat ik niet snap!
Fine, fuck you then!
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:20:16 #26
116015 SicSicSics
pi_54733309
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:14 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, misschien wel, al ben ik dat nog nooit in de bijbel tegengekomen.
Maar er zijn véééél meer zonden
Zie mijn verhaal over vergeving hierboven.
Nummer 5 van de 10 geboden (volgens de katholieke, moderne kerk) is!?! Volgens mij geldt dat ook voor jezelf.

Ik moet wel zeggen dat ik je uitleg over een 'ziekte' nog nooit eerder gehoord heb en dat ik dat wel een mooie uitleg vind. Maar dat gaat niet op voor alle zelfdodingen!
Fine, fuck you then!
pi_54733357
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:16 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Ha!

Het is precies DIT fabeltje waarmee de kerk vroeger miljoenen voor zijn 'macht' liet buigen. Mén, als je dit nu verzint lacht iedereen je uit. Maar omdat niemand meer kan checken of het waar is, gaan er mensen in geloven.
Voorbeeld: je legt hier een voorwaarde aan de dag: ALS je je vertrouwen zet op de schulbetaling, DAN word je vrijgesproken. Maar tegelijkertijd is Gods vergeving ondeindig, voor alle mensen en alle zonden. Dat lijkt me toch een behoorlijke tegenstelling, nietwaar? Uit dat latste concludeer ik dat Gods vergeving ook geldt voor de ongelovigen, ook al geloven zij niet dat er zoiets als Gods vergeving bestaat.

Jongens en meisjes, denken jullie nu echt dat het christendom draait om vergeving van zonden en dus een prettig hiernamaals? Is het zo'n raar idee om te denken dat de kern van het hele gebeuren liefde is, en niet de dood van Jezus voor onze zonden?
De kern van het hele gebeuren is beide, zowel liefde (van God voor mensen, mensen voor mensen en mensen voor God) als vergeving.
pi_54733382
Overigens vind ik het frappant dat ik op een hele hoop posts hier gericht reageer, zelfs op de OP, maar vervolgens totaal genegeerd wordt in de discussie. Daarom houd ik voorlopig ook maar even op met posten in dit topic, want met een oost-indisch-dove is het nogal lastig discussieren.

Nogmaals: ik stel gerichte repliek zeer op prijs.

=EDIT= ok, dat is al iets
pi_54733419
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nummer 5 van de 10 geboden (volgens de katholieke, moderne kerk) is!?! Volgens mij geldt dat ook voor jezelf.
Ik zeg ook nergens expliciet dat het geen zonde is, dat mweet ik namelijk niet zo heel erg goed.
Maar als het wel een zonde is, dan is suïcide misschien wel de laatste, maar vást niet de eerste zonde in je leven.
Tenminste niet als ik naar mijn leven kijk
pi_54733436
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:22 schreef freecell het volgende:
De kern van het hele gebeuren is beide, zowel liefde (van God voor mensen, mensen voor mensen en mensen voor God) als vergeving.
Hm ok, dan zal dat het stukje persoonlijke beleving zijn dan.
Maar wil je ook eens ingaan op mijn reactie op jouw verhaal over vergeving? Want dat is toch echt iets wat ik niet snap
pi_54733437
Het word ineens een discussie over God en dat bedoelde ik nou net niet.
pi_54733458
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:25 schreef mousy31 het volgende:
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:54 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

ontopic: met alle respect, maar als je hier even een minuutje over nadenkt, zie je dat dit onzin is.
Hoe kan er nu ooit bepaald worden hoe iemand 'anders zou zijn geworden'?
Stel, je leeftijd waarop je komt te overlijden staat al vast bij je geboorte. Dan kom je daar opeens tussendoor met zelfdoding en dus klopt die vaststelling niet meer. Maar als dat niet vantevoren vast staat, kun je dus ook nooit bepalen hoe lang iemand nog had geleefd in het geval dat de zelfdoding niet had plaatsgevonden. Er zijn namelijk nog tig andere oorzaken waardoor je (onverwachts) kan komen te overlijden.
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:28:09 #33
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_54733507
"Google kon niks vinden"

omg...

alsof IEMAND hier antwoord op kan geven. shiiiit...
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_54733512
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:25 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Hm ok, dan zal dat het stukje persoonlijke beleving zijn dan.
Maar wil je ook eens ingaan op mijn reactie op jouw verhaal over vergeving? Want dat is toch echt iets wat ik niet snap
Even kort, want de TS is er niet zo voor
Wat ik dus zeg is dat de vergeving oneindig en in principe genoeg is voor iedereen, maar dat de voorwaarde voor die vergeving wél is, dat je hem aanneemt.
Zoals een cadeau dat je krijgt zeg maar Het is JOUW cadeau, je mag hem helemaal hebben, maar dan moet je hem wel aanpakken van de gever en uitpakken, want anders kom je er nooit achter wat er in zit. Zoiets
Pfff, metaforen verzinnen 's ochtends is niet makkelijk
pi_54733552
Ok ik zal ff wat vertellen, misschien dat ik dan beter begrepen word.
Ik heb ooit een poosje in coma gelegen, voor mn gevoel was alles zwart er was niks.
Is dat die schemerzone waar je heen gaat als je , jezelf van het leven beroofd?
Of is er gewoon niks na de dood , gewoon alles zwart.....
Ik ben laatst begonnen een boek van Rudolf Steiner te lezen, maar dit is me te ingewikkeld.

In zijn basiswerken: ’’Theosofie’’ en ’’De wetenschap van de geheimen der ziel’’ beschrijft Rudolf Steiner de hoofdelementen van de antroposofie. Waar zijn informatie in "Theosofie", alhoewel berustend op eigen waarnemingen en onderzoek, nog moeilijk te onderscheiden is van de theosofische context waarin hij werkzaam is, komt wat antroposofie is in "De wetenschap van de geheimen der ziel" reeds duidelijker tot uitdrukking.

Hij verdeelt het wezen van de mens onder in lichaam, ziel en geest. De menselijke geest gaat door vele aardse incarnaties, om zo tot een steeds hogere evolutiegraad te kunnen komen. Tijdens zijn opeenvolgende levens bouwt de mens een schuldenlast op, karma genoemd, die zowel negatief als positief kan zijn en ten dele zijn levenslot bepaalt.

Samen met de mens zelf gaan volgens de antroposofie ook de aarde en de andere planeten, evenals andere, spirituele "hiërarchieën" zoals de engelen en de aartsengelen door een aantal evolutiefasen. Een centrale en unieke plaats in deze hele ontwikkeling neemt Christus in.

Er is dus een "geestelijke wereld" van waaruit (menselijke) geesten-zielen zich incarneren in een aardse, lichamelijke gedaante. De ontwikkeling van de ziel in de loop van opeenvolgende aardelevens vervult in de huidige periode van de mensheidsontwikkeling een sleutelrol.
bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Antroposofie
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:31:20 #36
116015 SicSicSics
pi_54733590
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:23 schreef Malebolgia het volgende:
Overigens vind ik het frappant dat ik op een hele hoop posts hier gericht reageer, zelfs op de OP, maar vervolgens totaal genegeerd wordt in de discussie. Daarom houd ik voorlopig ook maar even op met posten in dit topic, want met een oost-indisch-dove is het nogal lastig discussieren.

Nogmaals: ik stel gerichte repliek zeer op prijs.

=EDIT= ok, dat is al iets
Huilie
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:16 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Ha!

Het is precies DIT fabeltje waarmee de kerk vroeger miljoenen voor zijn 'macht' liet buigen.
Niet waar, vroeger was men Rooms-Katholiek. Dat was gebaseerd op je zonden afkopen met bijdragen aan de kerk en wees gegroetjes.
quote:
Mén, als je dit nu verzint lacht iedereen je uit. Maar omdat niemand meer kan checken of het waar is, gaan er mensen in geloven.
Dit is lang geleden al 'verzonnen' en er zijn meer dan genoeg mensen die hierin geloven. Dus zeker niet iedereen zal je uitlachen. Ik vind uitlachen ook een beetje een teken van zwakte. Eerlijk gezegd.
quote:
Hier verschillen de meningen over in de verschillende vormen van Christendom. De ene stroming zegt dat het voor iedereen geldt, de andere zegt dat ongelovingen automatisch geen recht hebben op een plek in de hemel.
quote:
Wederom verschillende geloven, verschillende opvattingen.
Fine, fuck you then!
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 10:33:41 #37
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54733655
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:58 schreef Logitik het volgende:

[..]

Verplaats dit topic dan ook maar daar heen
Ik heb het topic even opgeschoond, mochten er klachten over zijn dan kunnen de betreffende mensen terecht in ons TRU FB topic

Dit topic word helemaal niet verplaatst, het staat in TRU en staat daar prima.
Ik vind het niet nodig dat dit soort topics of de mensen die er reageren in het belachelijke worden getrokken

Ontopic, ik geloof niet in een god maar geloof wel in leven na de dood en ik geloof ook dat je inderdaad weer in een zelfde soort dillema/situatie terug komt in een volgend leven.
Ik vraag me wel eens af hoe het dan zit met euthenasie...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54733656
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:31 schreef SicSicSics het volgende:

Hier verschillen de meningen over in de verschillende vormen van Christendom. De ene stroming zegt dat het voor iedereen geldt, de andere zegt dat ongelovingen automatisch geen recht hebben op een plek in de hemel.
Nog even mijn opvatting hierover voor de duidelijkheid.
God beslist over wat er met je gebeurt na de dood. Ik heb geen idee wie er precies wel en niet in de hemel komen en dat vind ik érg prettig. Ben blij dat ik daar niet over hoef te oordelen
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:36:50 #39
116015 SicSicSics
pi_54733732
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:25 schreef mousy31 het volgende:
Sorry! Ik kon me niet inhouden...

Maar, ik heb antwoord gegeven op j eerste vraag, althans. Dat is de manier hoe ik erover denk.

Ik denk ook dat iedereen 'zelf moet weten wat hij/zij gelooft' en dat je dat moet geloven wat je zelf het prettigst vind. Klinkt arrogant, maar je moet er zelf innerlijk vrede mee hebben. Dus je moet zelf naar iets zoeken wat je die vrede kan geven.

Ik vind het mooi om te geloven in niets. Laat mij maar slapen, zwart, stil, niets... Sommige mensen moeten daar niet aan denken en klampen zich vast aan een geloof in de hemel, omdat ze dat mooier vinden. Vind ik prima, whatever keeps your engine purring zegmaar!
Fine, fuck you then!
pi_54733976
Los van wat je gelooft. Los van wicca, god, reincarnatie etc: je entiteit, het besef van jou, bestaat niet enkel in jezelf. Anderen om je heen weten dat jij er bent en hebben een besef van jou. Op het moment van zelfdoding houd het besef van jezelf op te bestaan, in jouw eigen lichaam. Andere mensen hebben nog steeds een besef van jou. Met andere woorden: je blijft bestaan in de gedachten van anderen, letterlijk.

Een tegenargument kan zijn dat je zelf gestopt bent met leven / denken / etc. en dat dat m.a.w. gewoon dood=dood betekend. Maar bekijk het van de andere kant, planten kunnen ook niet denken. En zelfs zonder hun zelfbesef beseffen wij dat ze er zijn, dus ze zijn er. Ook zonder het zelfbesef van het betreffend ding / mens / dier / plant kan het nog steeds bestaan in het besef van de omstanders.

Althans, dat is mijn optiek.
pi_54734019
De meeste mensen hebben geen andere keuze dan geloven in een leven na de dood, omdat de realisatie van de werkelijkheid (dat er niets meer is dan het hier en nu, dus geen leven na de dood)
te hard is om te bevatten. Een hoop mensen kunnen (willen) dat niet bevatten, omdat dan duidelijk wordt dat het leven zo goed als nutteloos is en je niets meer bent dan een dier met waanbeelden. (en volgens mij vooral de gelovigen, waarom heb je het anders nodig) Mensen proberen altijd zichzelf te verheffen, en geloven in een leven na de dood is niets meer en minder dan een waanbeeld om de dagelijkse realiteit te kunnen ontlopen. Het geloven in een god of andere hogere macht is ook niets anders dan het niet willen (kunnen) beseffen dat het leven dat je nu hebt, alles is wat er ooit zal zijn. Mensen hebben het geloof in een hogere macht en een leven na de dood nodig om zichzelf in slaap te sussen voor de keiharde realiteit.

Dus TS, zelfdoders hebben zichzelf al genoeg gestraft door zich het enige waar dit leven uit bestaat te ontnemen. Voor hun is het einde verhaal (net als de rest van alle overledenen)
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_54734100
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:50 schreef Phoenix78 het volgende:

Dus TS, zelfdoders hebben zichzelf al genoeg gestraft door zich het enige waar dit leven uit bestaat te ontnemen. Voor hun is het einde verhaal (net als de rest van alle overledenen)
Dat hoop ik dan maar want van het boek van Rudolf Steiner werd ik aleen maar verwarrender.
Ik denk dat ik een antwoord zoek dat er niet is.
Maar toch vind ik het interessant om te lezen wat anderen ervan vinden, ook al snap k niet alles.
Ik ben wat dislectisch dus begrijpend lezen is soms lastig
pi_54734164
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:50 schreef Phoenix78 het volgende:
Mee eens.
Toch een opmerking: zelfdoding is geen straf. Je neemt iets weg bij jezelf en anderen wat niet herstelt kan worden. Of dit goed / slecht / straf / beloning is, is niet aan 1 iemand te bepalen. De impact is voor iedereen verschillend.

Straf als leermiddel beschouwend is het dus geen straf, aangezien zelfdoding geen mogelijkheid tot leren bied. Althans, niet voor de zelfdoder.
pi_54734171
Weet je wat het ook is , ik zou zo graag willen weten of ze de rust die ze zochten gevonden hebben.
Denk niet dat er iemand is die me daar een antwoord op kan geven.....dan mn eigen intuitie. Maar die zegt ze hebben wel rust, maar wetend wat ze gedaan hebben niet de manier was.
Je blijft met zoveel vragen achter.....en dan het schuldgevoel dat je niet op tijd was om degene te helpen.
pi_54734221
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:36 schreef michiel5 het volgende:
Behalve als islamitische zelfmoord-aanslag-pleger, dan zit je in de hemel met 72 maagden.
Zo he, ben jij even misgeïnformeerd
pi_54734224
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:58 schreef mousy31 het volgende:
Weet je wat het ook is , ik zou zo graag willen weten of ze de rust die ze zochten gevonden hebben.
Denk niet dat er iemand is die me daar een antwoord op kan geven.....dan mn eigen intuitie. Maar die zegt ze hebben wel rust, maar wetend wat ze gedaan hebben niet de manier was.
Je blijft met zoveel vragen achter.....en dan het schuldgevoel dat je niet op tijd was om degene te helpen.
Ik kan je verzekeren dat ze hun rust gevonden hebben.
Simpel, zelfs als je ervan uitgaat dat er 'niks' is. En dat je gewoon in de grond verdwijnt vind je rust. Sterker nog: dat is de Ultieme vorm van rust. Aan niets denken is onmogelijk, zolang je zelfbesef hebt en/of denkt kan je je niet in totale rust bevinden. Bij het volledige ophouden te bestaan bereik je ultieme rust. Je bent er alleen zelf niet om het mee te maken (als dat zou kunnen was je niet in rust).
pi_54734248
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:02 schreef sentiao. het volgende:

[..]

Simpel, zelfs als je ervan uitgaat dat er 'niks' is. En dat je gewoon in de grond verdwijnt vind je rust. Sterker nog: dat is de Ultieme vorm van rust. Aan niets denken is onmogelijk, zolang je zelfbesef hebt en/of denkt kan je je niet in totale rust bevinden. Bij het volledige ophouden te bestaan bereik je ultieme rust. Je bent er alleen zelf niet om het mee te maken (als dat zou kunnen was je niet in rust).
Maar wat als er wel meer is , een ziel die zich dingen bewust is?
pi_54734268
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:02 schreef sentiao. het volgende:

[..]

In wat voor positie ben jij überhaupt om zoiets te verzekeren? Heb je een dode iemand die ultieme rust heeft gevonden en die het kan bevestigen?
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:05:40 #49
116015 SicSicSics
pi_54734276
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:30 schreef mousy31 het volgende:
Ok ik zal ff wat vertellen, misschien dat ik dan beter begrepen word.
Ik heb ooit een poosje in coma gelegen, voor mn gevoel was alles zwart er was niks.
Is dat die schemerzone waar je heen gaat als je , jezelf van het leven beroofd?
Of is er gewoon niks na de dood , gewoon alles zwart.....
Ik ben laatst begonnen een boek van Rudolf Steiner te lezen, maar dit is me te ingewikkeld.
Ik geloof dus in dat laatste. Alles zwart. Niets. Rust.

Steiner is niet alleen ingewikkeld en ouderwets, maar ook nog eens ronduit racistisch!

Op zich heeft hij er aardig over nagedacht en vooral zijn punten over het Christendom (eigenlijk iedere andere godsdienst) kan ik me aardig in vinden. Maar het leeft wel in bepaalde tijdsgeest en is daardoor behoorlijk gekleurd.

Eigenlijk gelden dezelfde kritiekpunten die hij heeft op godsdiensten (in het bijzonder het Christendom) nu ook voor de Antroposofie.

Ik heb mij hier nooit echt in verdiept alleen, te veel leesvoer en bovendien vind ik het persoonlijk niet echt interessant.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:09:44 #50
116015 SicSicSics
pi_54734356
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:58 schreef mousy31 het volgende:
Dit is ongeveer wat ik bedoelde met, geloof wat voor jezelf het beste is en waar jij vrede mee hebt.

Het is nodeloos vermoeind en pijnlijk om jezelf schuld toe te kennen in deze. En waar kun je beter naar luisteren dan je iegen intuitie!?!
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')