Niet zozeer wicca, maar ik denk inderdaad dat je meerdere incarnaties moet hebben om alle aspecten van het leven te ervarenquote:Op dinsdag 20 november 2007 09:37 schreef Pien85 het volgende:
Even een tvp'tje, dit zou ik ook wel willen weten.
Heb ooit eens een boek gelezen over wicca (geloof ik) waar in stond dat je een aantal problemen krijgt voorgeschoteld in je leven. Als je, voor die problemen zijn opgelost overlijdt (wat alleen kan door zelfdoding, want je zou pas een natuurlijke dood sterven als het is opgelost), dan zou je een nieuw leven krijgen met weer de zelfde problemen die je moet oplossen, net zo lang tot het echt is opgelost. Vind het ergens naar klinken, maar andere andere kant, als je overlijdt door zelfdoding is je leven nog niet helemaal 'af' lijkt me...
Vind het ergens wel een mooie gedachte ookquote:Op dinsdag 20 november 2007 09:40 schreef Dangel het volgende:
[..]
Niet zozeer wicca, maar ik denk inderdaad dat je meerdere incarnaties moet hebben om alle aspecten van het leven te ervaren
En dit weet jij zeker omdat?quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:43 schreef Logitik het volgende:
Je gaat gewoon dood. Verder valt er echt niks van te maken.
ontopic: met alle respect, maar als je hier even een minuutje over nadenkt, zie je dat dit onzin is.quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:30 schreef mousy31 het volgende:
Ik heb 2 mensen verloren door zelfdoding. Nou is mn vraag waar ga je heen na zelfdoding......
Ik heb ooit ergens gelezen (kan het niet terug vinden helaas) dat je na zelfdoding de jaren die je nog in leven zou zijn moet uitzitten in een soort schemeringsveld. En dat je na die jaren pas over gaat naar het licht. Is er iemand hier die er meer vanaf weet? want op Google kan k maar weinig vinden.
God is naast liefde ook oneindig rechtvaardig. Daarom kan Hij zonden niet onbestraft laten. Daarom kunnen wij ook niets tegenover onze zonden zetten, zoals goede werken, omdat dat niet strookt met oneindig rechtvaardig.quote:
Sterker nog, ik geloof dat het woordje 'God' synoniem is - en zo bedoeld is in de bijbel - voor het fenomeem liefde in elke denkbare vorm. Niets meer en niets minder dan dat. Alle ideeën over een aparte entiteit rondom 'God' inclusief instituten zoals de katholieke kerk zijn menselijke verzinsels die hier niets mee te maken hebben en vooral vroeger probeerden onwetende gelovigen uit te buiten door een niet bestaand monopolie op de liefde en de hemel te claimen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:52 schreef zhe-devilll het volgende:
...
Als God liefde is, zoals overal geschreven staat,
...
Waarom niet? Tussen alle spirituele en religieuze speculaties over het hiernamaals, mag toch ook best een discussie op aardse argumenten worden gevoerd om ook die kant van de discussie te belichten? Of kun je daar niet tegen?quote:Ik hoop dat dit een antwoord is dat voldoening geeft aan ts?
En diegenen die hier zo flauw reageren altijd van er is niets na de dood, ik vraag mij af waarom je dat soort postings plaatst in truth? Ik denk dat dit daar niet voor bedoeld is nml.
grtz
Hier heb ik inderdaad wat aan, je verwoord het erg mooi. Ik heb mijn gedachten hier ook zo eens over laten gaan, maar krijg het niet zo mooi onder woorden als jij.quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:52 schreef zhe-devilll het volgende:
Laten we ervan uitgaan dat wij mensen God niet kunnen begrijpen, dus dat andere dat zoveel hoger is dan ons menselijke verstand zal door velen niet begrepen worden.
In elk geval laten we ervan uitgaan dat God een alomvattende liefde is, een liefde zo intens diep dat mensen die een bijnadoodervaring hadden, bijna allen vertellen over het geweldige licht dat zij aanschouwen en voelen, een liefde zo intens.
Dat zij weten wat zij fout deden in het leven en dat niet God oordeelt maar jijzelf!
Jij zult na de dood ervaren wat jij anderen hebt gekost aan pijn en verdriet!
Al die pijn zul jij voelen! Zelf!
Een simpele snauw op een maandagmorgen die de dag van een ander verpeste, zul je dan misschien mogen voelen, terwijl jij je daar niet van bewust was!
Maar ook zul je mogen ervaren wat je aan goeds gedaan hebt op aarde.
Dat zijn je beloningen allemaal.
Na de dood krijg je een rustperiode in de hemel, zo heet dat nu eenmaal op aarde, ik zie het als een leven in een andere frequentie,.
Aan de andere zijde wordt er hard gewerkt en geleerd, men zal daar dingen ontdekken en ontwikkelen, dingen op aarde in de gaten houden, mensen op aarde bijstaan.
Er is genoeg te doen daar.
De nieuwe hemelse ontwikkelingen worden ingefluisterd bij zielen op aarde zodat zij iets gaan ontwikkelen dat goed is voor de aardse wereld en werkelijkheid.
Als God liefde is, zoals overal geschreven staat, en laten wij aannemen dat niet God de ellende aanricht maar wijzelf, en dat wij ons schuldig gaan voelen na de dood als we ontdekken wat wij de aarde en de mensen aandeden op welke simpele wijze dan ook, dan pas ontstaat er wijsheid in de mens.
En een God die liefheeft zal een ziel die het aardse niet langer aan kon niet oordelen.
Dat zal de ziel zelf doen, vermoed ik.
Wat wel kan is dat zo'n ziel gaat dolen en de weg naar het licht niet vind, op zich logisch deze is dan aards gebonden en soms zijn dat de geesten die bij het glaasje draaien aanwezig zijn.
Niet de hogere zielen die wel naar het licht gingen, de meeste aardgebonden geesten waren geen verlichte zielen vandaar dat men ook waarschuwt voor glaasje draaien.
Ik hoop dat dit een antwoord is dat voldoening geeft aan ts?
En diegenen die hier zo flauw reageren altijd van er is niets na de dood, ik vraag mij af waarom je dat soort postings plaatst in truth? Ik denk dat dit daar niet voor bedoeld is nml.
grtz
Maar hij is ook vergevend...quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:02 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
God is naast liefde ook oneindig rechtvaardig. Daarom kan Hij zonden niet onbestraft laten. Daarom kunnen wij ook niets tegenover onze zonden zetten, zoals goede werken, omdat dat niet strookt met oneindig rechtvaardig.
Dus hemel en hel hangt helemaal niet af van wat je DOET in je leven (en dus ook niet hoe je hem eindigt) maar hangt af van waar je je vertrouwen op stelt tijdens je leven.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:02 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
God is naast liefde ook oneindig rechtvaardig. Daarom kan Hij zonden niet onbestraft laten. Daarom kunnen wij ook niets tegenover onze zonden zetten, zoals goede werken, omdat dat niet strookt met oneindig rechtvaardig.
In dit licht is claimen te weten wat een zonde is en wat niet oneindig arrogant, denk je niet? Zonden zijn als zodanig door mensen gekwalificeerd op basis van het moraal. Het moraal is een menselijke en persoonlijke aangelegenheid; er bestaat geen universeel moraal. Het idee dat een entiteit (God dus) zonden kan bestraffen en daarmee oneindig rechtvaardig zou zijn is een farce. Immers, hiermee suggereer je impliciet dat deze entiteit het universele moraal hanteert. En die bestaat dus niet.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:02 schreef Hi_flyer het volgende:
Zelfdoding is een zonde...quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:08 schreef freecell het volgende:
Ik weet niet hoe iedereen in dit topic er bij komt dat christenen zeggen dat zelfmoordenaars naar de hel gaan? Ik ben zelf christen en ik denk dat de kansen om naar de hemel te gaan niet groter of kleiner worden door suïcide.
Suïcide is het overlijden aan de gevolgen van een ziekte (depressie) net zoals je bij kanker overlijdt aan de gevolgen van je ziekte.
Zie mijn post hierboven...quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:10 schreef SicSicSics het volgende:
Zelfdoding is een zonde...
Hij is een heleboel inderdaad, en soms snap ik het ook allemaal niet meer, maar dit kan ik misschien wel ongeveer uitleggen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar hij is ook vergevend...Hij's een hoop, erg verwarrend!
En wat weet jij nou, als mens, wat rechtvaardig is!?!
Ja, misschien wel, al ben ik dat nog nooit in de bijbel tegengekomen.quote:
Ha!quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:12 schreef freecell het volgende:
Hij is een heleboel inderdaad, en soms snap ik het ook allemaal niet meer, maar dit kan ik misschien wel ongeveer uitleggen.
God is rechtvaardig, dat betekent dat hij de zonde niet onbestraft kan laten, zoals een rechter vanuit zijn ambt niet een schuldige kan vrijspreken.
God heeft zijn zoon gestuurd (ik ga er even vanuit dat je dat verhaal wel ongeveer kent) en die heeft voor IEDEREEN betaald. Voor alle zonde van de hele wereld.
Hier is maar één voorwaarde aan en dat is dat je het moet geloven/aannemen.
Als je je vertrouwen zet op deze schuldbetaling, word je vrijgesproken, want er is immers voor je betaald.
En dát is de vergeving van God (die oneindig is, omdat ze in principe voor alle mensen geldt en ook voor alle zonden)
Jezus als een 'get out of jail free-card' it must be great to be Christian!quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:12 schreef freecell het volgende:
Hij is een heleboel inderdaad, en soms snap ik het ook allemaal niet meer, maar dit kan ik misschien wel ongeveer uitleggen.
God is rechtvaardig, dat betekent dat hij de zonde niet onbestraft kan laten, zoals een rechter vanuit zijn ambt niet een schuldige kan vrijspreken.
God heeft zijn zoon gestuurd (ik ga er even vanuit dat je dat verhaal wel ongeveer kent) en die heeft voor IEDEREEN betaald. Voor alle zonde van de hele wereld.
Hier is maar één voorwaarde aan en dat is dat je het moet geloven/aannemen.
Als je je vertrouwen zet op deze schuldbetaling, word je vrijgesproken, want er is immers voor je betaald.
En dát is de vergeving van God (die oneindig is, omdat ze in principe voor alle mensen geldt en ook voor alle zonden)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |