We hebben het wel over ANW-leraren hierquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:20 schreef GlowMouse het volgende:
Ik vermoed dat het in het boek fout staat en je docent te lui was om het na te rekenen.
Bij ons waren dat natuur- en scheikundigen hoorquote:Op woensdag 28 november 2007 10:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
We hebben het wel over ANW-leraren hier
Of... biologen... God wat heb ik daar stomme stof en onderwerpen voorbij zien komen. Ongelooflijk. Beetje veredeld Kijk! materiaal.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:33 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Bij ons waren dat natuur- en scheikundigen hoor
Oh ja, dat is een handig dingetje ik zal t proberen.quote:Op zondag 2 december 2007 01:56 schreef thabit het volgende:
A heeft een Jordannormaalvorm. Daaruit zie je direct dat m<=n en dat deze grens ook niet verbeterd kan worden.
Nee, deelmodulen van eindig voortgebrachte modulen hoeven zeker niet altijd eindig voortgebracht te zijn, tenzij de ring A noethers is.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:20 schreef spinor het volgende:
Zij M een eindig voortgebrachte A-moduul en f : M -> An een surjectief homomorfisme. Ik moet laten zien dat Ker(f) eindig voortgebracht is. Er wordt ook een hint gegeven: Zij e1,e2,...,en een basis voor An en kies ui in M zodat f(ui)=ei. Laat zien dat M de directe som is van Ker(f) en de deelmoduul voortgebracht door u1,u2,...,un
Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken, en ik zie eigenlijk niet in hoe die hint me dichter bij het bewijs gaat brengen. Eigenlijk dacht ik dat het duidelijk was dat Ker(f) eindig is voortgebracht, aangezien het een deelmoduul is van een eindig voortgebrachte moduul, maar dat hoeft dus niet zo te zijn?
Ah, ja, bedankt. Ik wist eerst niet wat een sectie is, maar ik vond een stukje over het splitsen van exacte rijtjes en het is nu duidelijk.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:39 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, deelmodulen van eindig voortgebrachte modulen hoeven zeker niet altijd eindig voortgebracht te zijn, tenzij de ring A noethers is.
Dat M de directe som is van Kef(f) en An volgt uit het feit dat ei->ui een sectie van M->An definieert.
Uit het feit dat M = Ker(f) (+) An volgt ook weer dat er een surjectief homomorfisme M->Ker(f) bestaat. Hieruit valt weer af te leiden dat Ker(f) wordt voortgebracht door het beeld van een verzameling voortbrengers van M onder dit homorfisme.
Binas, daar staat een tabel in met zuur base constanten waaruit je dat kan afleidenquote:Op zondag 9 december 2007 19:16 schreef stekemrt het volgende:
Hallo
kheb een vraag over scheikunde:
hoe weet je het verschil tussen een sterk zuur en een zwak zuur?
ik bedoel bij een som, hoe kun je nou van te voren weten dat er een zwak zuur ontstaat als je natriumwaterstofsulfaatoplossing in water oplost.
In het algemeen zijn vierdegraads vergelijkingen nog niet zo heel gemakkelijk; maar hier valt het mee. De standaardmethode is x^2 te vervangen door, zeg, y; wat kan omdat je alleen maar even machten hebt in deze vergelijking. Dan krijg je:quote:Op maandag 10 december 2007 23:44 schreef Tsurany het volgende:
Klein dom vraagje, althans het is waarschijnlijk pokke simpel en ik heb VWO Wiskunde A12 gehaald dus ik moet het wel kunnen zou je zeggen maar ik kom er niet uit.
-0.02X^4 + 1.1X^2 = 10
Het antwoord is 3.39 en dat reken ik met mijn grafische rekenmachine uit, maar hoe doe je zoiets makkelijk zonder grafische rekenmachine, of is dat gewoon onmogelijk? Lijkt me niet, simpel functietje.
De magnetische inductie, is dat niet hetzelfde als de fluxdichtheid B? Volgens mij is het veld opgewekt door n windingen met stroomsterkte I zonder een kern met behulp van de wet van Ampere te benaderen met B = mu0 n I. Het ligt allemaal wat ingewikkelder met een kern, misschien kan je iets meten aan de Lorentzkracht? Immers, F = Il x B.quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:20 schreef luckass het volgende:
ben bezig met pws, ik wil graag de magnetische inductie van een spoel met kern berekenen.
gegevens:
N = 2500
I = 1 A
lengte = 80 m
soort kern = betonijzer, diameter = 0,8 cm.
Het gaat hier om een ruwe berekening.
Eventueel kan ik ook het een en ander meten (standaard meetapparatuur op VWO).
Tabellen maken:quote:Op donderdag 13 december 2007 08:58 schreef Viking84 het volgende:
Kan iemand mij hier uitleggen hoe ik de standaarddeviatie moet berekenen?
Ook al even opgezocht op internetquote:Op donderdag 13 december 2007 09:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Tabellen maken:
Waarden | Gemiddelde | Afstand tot gem. | (afstand tot gem.)^2 | freq.(afstand tot gem.)^2
Die laatste term tel je bij elkaar op en deel je door de totale frequentie en daarvan neem je de wortel!
Als de noemer graad n heeft zal de teller graad (hooguit) n-1 hebben.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:09 schreef McGilles het volgende:
Even een vraagje over analyse, ik snap de logica niet echt.
Voorbeeld1:
(x^3 - x + 1) / ((x^2( x - 1)^3) = (A/x) + (B/(x^2)) + (C/(x-1)) + (D/(x-1)^2) + (E/(x-1)^3)
Voor een zekere A B C D en E
Voorbeeld2:
(x^3 + x^2 + 1) / (x(x-1)(x^2+x+1)(x^2+1)^3) = (A/x) + (B/(x-1)) + ((Cx + D)/(x^2 + x + 1)) + ((Ex + F)/(x^2 + 1)) + ((Gx + H)/(x^2 + 1)^2) + ((Ix + J)/(x^2 + 1)^3)
Voor een zekere A B C D E F G H I en J
Het idee snap ik, maar wat ik niet snap:
Waarom staan er in sommige tellers gewoon letters (zoals A) en in sommige de vorm (Ax + B)
Hoe weet je wanneer je de vorm 'A' moet gebruiken en wanneer de vorm (Ax + B)
Alvast bedankt!
Je kunt het zo gek niet bedenken of het is wel op Wikipedia te vinden.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ook al even opgezocht op internet.
Dus, zeg maar zo:
Gemiddelde is 59,5
De getallen zijn 66 en 53. Afstand van 66 tot het gemiddelde is 7,5. Afstand van 53 tot het gemiddelde is 6,5.
7,5^2 = 56,25.
6,5^2 = 42,25
Gemiddelde van kwadraten: 56,25 + 42,25 = 49,25 en daar moet ik dan de wortel uit trekken, maar hoe doe ik dat zonder rekenmachine?.
Ja maar dat is wel veel werk zonder rekenmachine volgens mij en ik heb niet zo veel tijd.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:43 schreef thabit het volgende:
[..]
Je kunt het zo gek niet bedenken of het is wel op Wikipedia te vinden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Worteltrekken
Tja, het feit dat je on-line bent wijst erop dat er een zeer krachtige rekenmachine recht voor je neus staat.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:43 schreef Viking84 het volgende:
Hmpff, mijn rekenmachine met wortelfunctie is op lsterven na dood en ik kan geen online rekenmachines vinden die de wortel berekenen (ze hebben iig geen worteltoets).
http://www.google.com/search?q=sqrt%285%29quote:Op donderdag 13 december 2007 09:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar dat is wel veel werk zonder rekenmachine volgens mij en ik heb niet zo veel tijd.
Ja, hooguit... maar daar gaat het juist om, ik moet de juiste vorm hebben en niet de keuze uit meerdere.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:40 schreef thabit het volgende:
[..]
Als de noemer graad n heeft zal de teller graad (hooguit) n-1 hebben.
Als je op toekomstige vragen hier nog antwoord wilt krijgen moet je vooral dit soort opmerkingen maken.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
ik denk ik op fok toch niet het juiste antwoord had gekregen
Heb inmiddels al ontdekt dat je met de sqrt-toets van de Windows calculator de wortel berekentquote:Op donderdag 13 december 2007 10:34 schreef Iblis het volgende:
[..]
http://www.google.com/search?q=sqrt%285%29
Lees ook:
http://www.google.com/intl/en/help/features.html#calculator
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |