quote:Wethouder Vos: stel noodkap 'Anne Frankboom' uit
Van onze verslaggever
AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder Marijke Vos (Milieu) heeft het stadsdeel Centrum maandagavond verzocht de voor woensdag aangekondigde noodkap van de 'Anne Frankboom' uit te stellen.
De Bomenstichting en een aantal buurtbewoners willen de Anne Frankboom in Amsterdam vastsnoeren om te voorkomen dat hij omvalt. Cameramensen van internationale pers kijken toe hoe boomdeskundigen maandag metingen verrichten.
Op basis van een maandag uitgevoerde ‘trekproef’ en ander recent onderzoek stelt ze vast dat de zieke boom geen acuut gevaar oplevert. Volgens Vos is hiermee de noodzaak vervallen van een kort geding dat dinsdag zou dienen. Burgemeester Cohen wordt overspoeld met mails van buitenlanders, vooral van Duitsers, die willen dat de boom blijft staan.
Tegenstanders van de kap zetten alles op alles om te voorkomen dat de beroemde kastanjeboom woensdag omgaat. Ze hebben daarom in een laatste reddingspoging de rechter ingeschakeld.
De kastanje, waar Anne Frank vanuit het Achterhuis op uitkeek, is zo ziek dat het gevaar groot is dat de boom omvalt. Daarom heeft de particuliere eigenaar een kapvergunning gekregen. Uit recent onderzoek bleek dat de 27 ton zware kastanje ‘een reëel gevaar is voor zijn omgeving’.
De Bomenstichting en een aantal buurtbewoners willen de monumentale kastanjeboom echter vastsnoeren met kabels zodat hij niet omvalt en nog een tijd mee kan. Ze lieten maandag een test uitvoeren, die uitwees dat de boom nog sterk genoeg is om te blijven staan.
http://www.cnbc.com/id/21829883quote:
Dump the dollar, China State TV tells viewers.
A state news program, quoting unnamed "wealth management experts," told residents with dollar accounts on the mainland to convert their holdings into yuan or a range of other foreign currencies, including the pound and the euro.
The prospect of ordinary Chinese ditching the dollar should be less alarming than reports that have roiled global markets of Beijing diversifying its official foreign exchange reserves.
Whereas China's official reserves of more than $1.4 trillion are the world's biggest, private foreign currency deposits in China are a fraction that size: $162.1 billion at the end of October, according to People's Bank of China.
[...]
Analysts expect the yuan to rise anywhere from 5 to 7 percent annually against the dollar, while domestic dollar accounts earn depositors just 3 percent a year.
Ja. Jammer dat die vent maar een richting op kan denken en steeds terugkruipt wanneer het echt vernieuwend dreigt te worden.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Heeft iemand het boek van Paul Scheffer - Het land van aankomst al gelezen? Ik heb het vandaag ontvangen.
Maar over het algemeen wel de moeite waard? Ik vind hem altijd wel zinnige dingen zeggen. Ik merk het vanzelf wel als ik het leesquote:Op dinsdag 20 november 2007 12:45 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ja. Jammer dat die vent maar een richting op kan denken en steeds terugkruipt wanneer het echt vernieuwend dreigt te worden.
Hij zegt wel zinnige dingen, maar vervolgens verpakt hij dat in een relativering die hem het tegenovergestelde doet beweren. Alsof je naar een dj op 3FM zit te luisteren. ('Ja, maar dat kan je toch niet zeggen'quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar over het algemeen wel de moeite waard? Ik vind hem altijd wel zinnige dingen zeggen. Ik merk het vanzelf wel als ik het lees.
Daar doe ik helemaal niet moeilijk over. Aan bigamie is nog nooit iemand dood gegaan, zeker niet in het land van de kromzwaarden.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn zussen zijn a) te oud voor je en b) getrouwd.
Dat is wel jammer. Je eigen beweringen neerhalen. Eerst even lezen dan kan ik er zelf over ook oordelen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hij zegt wel zinnige dingen, maar vervolgens verpakt hij dat in een relativering die hem het tegenovergestelde doet beweren. Alsof je naar een dj op 3FM zit te luisteren. ('Ja, maar dat kan je toch niet zeggen')
Hij is toch altijd meer van de achtergrond geweest. Een soort stille kracht van de PvdA in plaats van op de voorgrond voortdurend te schreeuwen als een marktkoopman.quote:Scheffer is sowieso nogal uit beeld verdwenen, dat heeft hem een beetje rancuneus gemaakt denk ik.
Daar denken ze in Iran anders over.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:15 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Daar doe ik helemaal niet moeilijk over. Aan bigamie is nog nooit iemand dood gegaan, zeker niet in het land van de kromzwaarden.
Inderdaad. Ik herinner mij nog de verslaggeving van de Amerikaanse presidentsverkiezingen:quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:43 schreef Mutant01 het volgende:
Je moet helemaal niet een bepaald soort stemmers proberen te bereiken. Je moet gewoon voor neutrale berichtgeving zorgen.
quote:Nederlandse Antillen - Wikipedia
De Nederlandse Antillen (Papiaments: Antias Hulandes, Engels: Netherlands Antilles) zijn een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden, bestaande uit vijf eilanden in de Caraïbische Zee behorende tot twee eilandengroepen van de Kleine Antillen. De totale landoppervlakte is 800 km², terwijl het aantal inwoners 223.652 (2007) bedraagt.. De bevolkingsdichtheid ligt daarmee op 279,6 / km² (2007). De hoofdstad en tevens verreweg de grootste stad van de Nederlandse Antillen is Willemstad op het eiland Curaçao.
Inhoud
Op zoek naar een oplossing? Eerst het benoemen van de problemen en vervolgens het aandragen van een oplossing. Het is opzich ook een lastig onderwerp. Je hebt aan de ene kant de zachte heelmeesters zoals Vogelaar en Cohen en aan de andere kant de schreeuwers als Wilders.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:27 schreef Zwaardvisch het volgende:
Zeker. Ik begrijp alleen niet waar hij bang voor is. Het debat ligt helemaal open en juist nu kruipt hij terug. Hij zou zo makkelijk de rol over kunnen nemen van schreeuwerds, maar hij verdomt het. En dan kom je in een situatie waarin Vogelaar je boek als leidraad gebruikt, terwijl je haar eigenlijk finaal de grond in boort.
Haal dat rookgordijn eens weg, denk ik dan.
Nee, ik ben voor COD 4 gegaan.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
Heb je Assassin's Creed al Mutant om even aan te tonen dan niet alle oplossingen in het midden liggen.
Ja, ik vond het een nogal duur boek voor wat erin staat.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Heeft iemand het boek van Paul Scheffer - Het land van aankomst al gelezen? Ik heb het vandaag ontvangen.
quote:POL / [POL SC 1368] Waar CPN Ella en Stalin de liefde bedrijven
Klopkoek offline Door Klopkoek - dinsdag 20 november 2007 @ 14:07 PM profiel quote
Usericon van Klopkoek
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Ja, ik vond het een nogal duur boek voor wat erin staat.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:16 schreef Monidique het volgende:
Monidique
Usericon van Monidique
Deze gebruiker is momenteel offlineMonidique - dinsdag 20 november 2007 @ 14:16
Klik hier om het fotoboek van Monidique te bekijkenPMKlik hier om het profiel van Monidique te bekijkenQuote dit bericht in een nieuwe reactie.
quote:
POL / [POL SC 1368] Waar CPN Ella en Stalin de liefde bedrijven
Klopkoek offline Door Klopkoek - dinsdag 20 november 2007 @ 14:07 PM profiel quote
Usericon van Klopkoek
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Ja, ik vond het een nogal duur boek voor wat erin staat.
Ah, je hebt je studie afgebroken.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
HEHE! ik niet.
Zet er meteen even naast dat dat in de hand wordt gewerkt door een hoog minimumloon en ontslagrechtbeperking.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:25 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Over het verdwijnen van de middenklasse. Op naar de conservatieve maatschappij van weleer![]()
Ik dacht al dat je dit ging zeggen, maar surprise surprise.... Het gaat over de Verenigde Staten...quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:30 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zet er meteen even naast dat dat in de hand wordt gewerkt door een hoog minimumloon en ontslagrechtbeperking.
Staat erbij, de bron.quote:En waar is je bron, link, url?
En wat verandert dat aan het door mij gemaakte punt?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je dit ging zeggen, maar surprise surprise.... Het gaat over de Verenigde Staten...Daar heb je mooi te pakken.
In de Verenigde Staten? Met een goede lijst krijg je gewoon een beurs, of je nu Afro, trailer trash, Latino of preppy bent.quote:Staat erbij, de bron.
url:
http://www.inclusionist.org/files/lowwagework.pdf
Nog zo'n mooi plaatje:
[ afbeelding ]
En wat is het mooie? Laagbetaalden en de middenklasse hebben vaak ook minder scholingsmogelijkheden dan de hogeropgeleiden...
De meritocratie is nog héél ver weg. Ook in het beloofde land.
Alles: daar heb je geen hoog minimumloon en ook geen ontslagbescherming. Dus hou maar op met die control-damage.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
En wat verandert dat aan het door mij gemaakte punt?
Geloof je het zelf?quote:[..]
In de Verenigde Staten? Met een goede lijst krijg je gewoon een beurs, of je nu Afro, trailer trash, Latino of preppy bent.
Nee, ik gebruik hem toch niet. Heb de auto...en anders de fiets.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ah, je hebt je studie afgebroken.
In Scandinavië kun je ook makkelijk ontslagen worden en er zit veel technologische industrie die om hoog gekwalificeerde ingenieurs vraagt. Bij die beroepen moet je echt laten zien wat je kunt, en niet dat je goed kunt lullen, en er is ook meer waardering voor bèta's dan voor niksnutten die politicologie gestudeerd hebben. Dat maakt de kans groter voor studenten uit lagere milieus.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:50 schreef Klopkoek het volgende:
Hier heb je een paper dat bewijst dat de intergenerationele mobiliteit in de Scandinavische landen hoger is dan in de VS en het Verenigd Koninkrijk:
http://www.iza.org/index_html?lang=en&mainframe=http%3A//www.iza.org/en/webcontent/publications/papers/viewAbstract%3Fdp_id%3D1938&topSelect=publications&subSelect=papers
Als arme talentvolle sloeber kun je dus maar beter daar geboren zijn.
Maar wel een mooi land. Mijn moeder heeft vlak bij de Dourouvallei gewoond en het lijkt me heerlijk om daar te kunnen wonen. Een beetje met een boek onder een olijfboom liggen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:06 schreef Mutant01 het volgende:
Portugal? Das echt een armzalig land!
Je geloofsgenoten wilden het anders maar wat graag hebben in de achtste eeuwquote:Op dinsdag 20 november 2007 15:06 schreef Mutant01 het volgende:
Portugal? Das echt een armzalig land!
Als het regent is het wel handig dat je nog even snel op de tram kunt springen. Met de auto is een drama in Amsterdam en 't zou ook lichtelijk overdreven zijn. En op donderdagavond is het wel handig dat je nog het OV in kan.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik hem toch niet. Heb de auto...en anders de fiets.
Waar is die sneer nou weer voor nodig?quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
In Scandinavië kun je ook makkelijk ontslagen worden en er zit veel technologische industrie die om hoog gekwalificeerde ingenieurs vraagt. Bij die beroepen moet je echt laten zien wat je kunt, en niet dat je goed kunt lullen, en er is ook meer waardering voor bèta's dan voor niksnutten die politicologie gestudeerd hebben. Dat maakt de kans groter voor studenten uit lagere milieus.
Alweer erg arbitrair wat je zegt maar laat maar zitten.quote:In de Verenigde Staten en het VK is er een grotere inkomensongelijkheid, maar ook meer welvaart.
Je zal er idd wel wat voor moeten doen maar de kansen blijven ongelijk verdeeld.quote:Het is inderdaad zo dat een ticket voor Eton of Harvard naar een toppositie leidt, maar die tickets kun je niet kopen.
Jij bent politicoloog?quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar is die sneer nou weer voor nodig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |