abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54735984
De Amerikaanse overheid is nou eenmaal vrij eenzijdig paranoïde waardoor er vooral een vals gevoel van veiligheid wordt gecreëerd.
pi_54736028
Heeft iemand het boek van Paul Scheffer - Het land van aankomst al gelezen? Ik heb het vandaag ontvangen.
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:31:50 #253
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54736083
quote:
Wethouder Vos: stel noodkap 'Anne Frankboom' uit

Van onze verslaggever

AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder Marijke Vos (Milieu) heeft het stadsdeel Centrum maandagavond verzocht de voor woensdag aangekondigde noodkap van de 'Anne Frankboom' uit te stellen.

De Bomenstichting en een aantal buurtbewoners willen de Anne Frankboom in Amsterdam vastsnoeren om te voorkomen dat hij omvalt. Cameramensen van internationale pers kijken toe hoe boomdeskundigen maandag metingen verrichten.

Op basis van een maandag uitgevoerde ‘trekproef’ en ander recent onderzoek stelt ze vast dat de zieke boom geen acuut gevaar oplevert. Volgens Vos is hiermee de noodzaak vervallen van een kort geding dat dinsdag zou dienen. Burgemeester Cohen wordt overspoeld met mails van buitenlanders, vooral van Duitsers, die willen dat de boom blijft staan.

Tegenstanders van de kap zetten alles op alles om te voorkomen dat de beroemde kastanjeboom woensdag omgaat. Ze hebben daarom in een laatste reddingspoging de rechter ingeschakeld.

De kastanje, waar Anne Frank vanuit het Achterhuis op uitkeek, is zo ziek dat het gevaar groot is dat de boom omvalt. Daarom heeft de particuliere eigenaar een kapvergunning gekregen. Uit recent onderzoek bleek dat de 27 ton zware kastanje ‘een reëel gevaar is voor zijn omgeving’.

De Bomenstichting en een aantal buurtbewoners willen de monumentale kastanjeboom echter vastsnoeren met kabels zodat hij niet omvalt en nog een tijd mee kan. Ze lieten maandag een test uitvoeren, die uitwees dat de boom nog sterk genoeg is om te blijven staan.

Verbied GroenLinks !
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_54736306
quote:

Dump the dollar, China State TV tells viewers.

A state news program, quoting unnamed "wealth management experts," told residents with dollar accounts on the mainland to convert their holdings into yuan or a range of other foreign currencies, including the pound and the euro.

The prospect of ordinary Chinese ditching the dollar should be less alarming than reports that have roiled global markets of Beijing diversifying its official foreign exchange reserves.

Whereas China's official reserves of more than $1.4 trillion are the world's biggest, private foreign currency deposits in China are a fraction that size: $162.1 billion at the end of October, according to People's Bank of China.

[...]

Analysts expect the yuan to rise anywhere from 5 to 7 percent annually against the dollar, while domestic dollar accounts earn depositors just 3 percent a year.
http://www.cnbc.com/id/21829883

Hm. Ja. Niet eens zo dom. Eerst de bevolking de kans geven uit te stappen en dan waarschijnlijk zelf tot een massale dump overgaan. Zodat de bevolking geen koersverlies leidt, aangezien dat een rem zou zetten op de consumentenbestedingen.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54736345
HET EINDE VAN AMERIKA IS NABIJ!!!!!!!!!!!!!!!! DERKA DERKA~!
pi_54736364
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Heeft iemand het boek van Paul Scheffer - Het land van aankomst al gelezen? Ik heb het vandaag ontvangen.
Ja. Jammer dat die vent maar een richting op kan denken en steeds terugkruipt wanneer het echt vernieuwend dreigt te worden.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54736530
Het liberalisme is een luchtbed, maar dat merk je pas nadat je op de VVD hebt gestemd.
pi_54736588
Zeur.

Heb jij geen leuk Marokkaans zusje ofzo, ik zoek een vriendin.
pi_54736639
Mijn zussen zijn a) te oud voor je en b) getrouwd.
pi_54736673
Mutant01, ik vermoed dat Zwaardvisch niet de islamitische leefdtijdscriteria hanteert en hier zou het huwelijk waarschijnlijk toch niet gelden.
pi_54736764
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:45 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ja. Jammer dat die vent maar een richting op kan denken en steeds terugkruipt wanneer het echt vernieuwend dreigt te worden.
Maar over het algemeen wel de moeite waard? Ik vind hem altijd wel zinnige dingen zeggen. Ik merk het vanzelf wel als ik het lees .
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:11:49 #262
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54736817
Wat stelt getrouwd nu voor?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_54736843
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar over het algemeen wel de moeite waard? Ik vind hem altijd wel zinnige dingen zeggen. Ik merk het vanzelf wel als ik het lees .
Hij zegt wel zinnige dingen, maar vervolgens verpakt hij dat in een relativering die hem het tegenovergestelde doet beweren. Alsof je naar een dj op 3FM zit te luisteren. ('Ja, maar dat kan je toch niet zeggen' )

Scheffer is sowieso nogal uit beeld verdwenen, dat heeft hem een beetje rancuneus gemaakt denk ik.
pi_54736844
Ik wil net zeggen. Alles kan kapot en niet in de laatste plaats huwelijken.
pi_54736903
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn zussen zijn a) te oud voor je en b) getrouwd.
Daar doe ik helemaal niet moeilijk over. Aan bigamie is nog nooit iemand dood gegaan, zeker niet in het land van de kromzwaarden.
pi_54736977
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hij zegt wel zinnige dingen, maar vervolgens verpakt hij dat in een relativering die hem het tegenovergestelde doet beweren. Alsof je naar een dj op 3FM zit te luisteren. ('Ja, maar dat kan je toch niet zeggen' )
Dat is wel jammer. Je eigen beweringen neerhalen. Eerst even lezen dan kan ik er zelf over ook oordelen.
quote:
Scheffer is sowieso nogal uit beeld verdwenen, dat heeft hem een beetje rancuneus gemaakt denk ik.
Hij is toch altijd meer van de achtergrond geweest. Een soort stille kracht van de PvdA in plaats van op de voorgrond voortdurend te schreeuwen als een marktkoopman.
pi_54737095
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:15 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Daar doe ik helemaal niet moeilijk over. Aan bigamie is nog nooit iemand dood gegaan, zeker niet in het land van de kromzwaarden.
Daar denken ze in Iran anders over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54737149
Zeker. Ik begrijp alleen niet waar hij bang voor is. Het debat ligt helemaal open en juist nu kruipt hij terug. Hij zou zo makkelijk de rol over kunnen nemen van schreeuwerds, maar hij verdomt het. En dan kom je in een situatie waarin Vogelaar je boek als leidraad gebruikt, terwijl je haar eigenlijk finaal de grond in boort.

Haal dat rookgordijn eens weg, denk ik dan.
pi_54737213
Hèhè, ik ga m'n OV-kaart ophalen.
pi_54737242
HEHE! ik niet.
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:37:36 #271
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54737334
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:43 schreef Mutant01 het volgende:
Je moet helemaal niet een bepaald soort stemmers proberen te bereiken. Je moet gewoon voor neutrale berichtgeving zorgen.
Inderdaad. Ik herinner mij nog de verslaggeving van de Amerikaanse presidentsverkiezingen:

"Hoe staat het met de verkiezingen?"
"Slecht.. blabla Bush"

Owjee, het gaat slecht met de Amerikaanse verkiezingen want Bush staat voor.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54737398
quote:
Nederlandse Antillen - Wikipedia
De Nederlandse Antillen (Papiaments: Antias Hulandes, Engels: Netherlands Antilles) zijn een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden, bestaande uit vijf eilanden in de Caraïbische Zee behorende tot twee eilandengroepen van de Kleine Antillen. De totale landoppervlakte is 800 km², terwijl het aantal inwoners 223.652 (2007) bedraagt.. De bevolkingsdichtheid ligt daarmee op 279,6 / km² (2007). De hoofdstad en tevens verreweg de grootste stad van de Nederlandse Antillen is Willemstad op het eiland Curaçao.
Inhoud
pi_54737406
Whehe, handig, .
pi_54737410
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:27 schreef Zwaardvisch het volgende:
Zeker. Ik begrijp alleen niet waar hij bang voor is. Het debat ligt helemaal open en juist nu kruipt hij terug. Hij zou zo makkelijk de rol over kunnen nemen van schreeuwerds, maar hij verdomt het. En dan kom je in een situatie waarin Vogelaar je boek als leidraad gebruikt, terwijl je haar eigenlijk finaal de grond in boort.

Haal dat rookgordijn eens weg, denk ik dan.
Op zoek naar een oplossing? Eerst het benoemen van de problemen en vervolgens het aandragen van een oplossing. Het is opzich ook een lastig onderwerp. Je hebt aan de ene kant de zachte heelmeesters zoals Vogelaar en Cohen en aan de andere kant de schreeuwers als Wilders.
pi_54737504
Oplossingen liggen altijd in het midden.
pi_54737707
Heb je Assassin's Creed al Mutant om even aan te tonen dan niet alle oplossingen in het midden liggen .
pi_54737779
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
Heb je Assassin's Creed al Mutant om even aan te tonen dan niet alle oplossingen in het midden liggen .
Nee, ik ben voor COD 4 gegaan.
pi_54737900
Die lijkt me ook wel vet alleen heb ik die niet gekocht. Ik ben voor Assassin's Creed gegaan.
pi_54737947
quote:
Ja, ik vond het een nogal duur boek voor wat erin staat.
pi_54738141
pi_54738149
quote:
POL / [POL SC 1368] Waar CPN Ella en Stalin de liefde bedrijven
Klopkoek offline Door Klopkoek - dinsdag 20 november 2007 @ 14:07 PM profiel quote

Usericon van Klopkoek

quote:

† In Memoriam † dinsdag 20 november 2007 @ 14:19:23 #283
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54738222
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:16 schreef Monidique het volgende:
Monidique
Usericon van Monidique
Deze gebruiker is momenteel offlineMonidique - dinsdag 20 november 2007 @ 14:16
Klik hier om het fotoboek van Monidique te bekijkenPMKlik hier om het profiel van Monidique te bekijkenQuote dit bericht in een nieuwe reactie.

quote:
POL / [POL SC 1368] Waar CPN Ella en Stalin de liefde bedrijven
Klopkoek offline Door Klopkoek - dinsdag 20 november 2007 @ 14:07 PM profiel quote

Usericon van Klopkoek

quote:

Carpe Libertatem
pi_54738305
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
HEHE! ik niet.
Ah, je hebt je studie afgebroken.
pi_54738367

Over het verdwijnen van de middenklasse. Op naar de conservatieve maatschappij van weleer
pi_54738398
Ik ga Civilization spelen. Gisteren kwam ik tot 1962 A.D. maar viel Mao onverwacht binnen terwijl ik hem net Physics had gedoneerd. Het is ook altijd wat.
pi_54738514
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:25 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Over het verdwijnen van de middenklasse. Op naar de conservatieve maatschappij van weleer
Zet er meteen even naast dat dat in de hand wordt gewerkt door een hoog minimumloon en ontslagrechtbeperking.

En waar is je bron, link, url?
pi_54738570
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]
Mijn copy-naar-klembord-met-ubb-codes-en-documenttitel-probeersel.
pi_54738633
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:30 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Zet er meteen even naast dat dat in de hand wordt gewerkt door een hoog minimumloon en ontslagrechtbeperking.
Ik dacht al dat je dit ging zeggen, maar surprise surprise.... Het gaat over de Verenigde Staten... Daar heb je mooi te pakken.
quote:
En waar is je bron, link, url?
Staat erbij, de bron.

url:
http://www.inclusionist.org/files/lowwagework.pdf

Nog zo'n mooi plaatje:

En wat is het mooie? Laagbetaalden en de middenklasse hebben vaak ook minder scholingsmogelijkheden dan de hogeropgeleiden...

De meritocratie is nog héél ver weg. Ook in het beloofde land.
pi_54738846
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik dacht al dat je dit ging zeggen, maar surprise surprise.... Het gaat over de Verenigde Staten... Daar heb je mooi te pakken.
En wat verandert dat aan het door mij gemaakte punt?
quote:
Staat erbij, de bron.

url:
http://www.inclusionist.org/files/lowwagework.pdf

Nog zo'n mooi plaatje:
[ afbeelding ]

En wat is het mooie? Laagbetaalden en de middenklasse hebben vaak ook minder scholingsmogelijkheden dan de hogeropgeleiden...

De meritocratie is nog héél ver weg. Ook in het beloofde land.
In de Verenigde Staten? Met een goede lijst krijg je gewoon een beurs, of je nu Afro, trailer trash, Latino of preppy bent.

Verder is Amerika niet bepaald m'n beloofde land; ik zie mezelf straks wel in Portugal wonen.
pi_54738935
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:43 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

En wat verandert dat aan het door mij gemaakte punt?
Alles: daar heb je geen hoog minimumloon en ook geen ontslagbescherming. Dus hou maar op met die control-damage.
quote:
[..]

In de Verenigde Staten? Met een goede lijst krijg je gewoon een beurs, of je nu Afro, trailer trash, Latino of preppy bent.
Geloof je het zelf?
pi_54738977
Hier heb je een paper dat bewijst dat de intergenerationele mobiliteit in de Scandinavische landen hoger is dan in de VS en het Verenigd Koninkrijk:
http://www.iza.org/index_html?lang=en&mainframe=http%3A//www.iza.org/en/webcontent/publications/papers/viewAbstract%3Fdp_id%3D1938&topSelect=publications&subSelect=papers

Als arme talentvolle sloeber kun je dus maar beter daar geboren zijn.
pi_54739270
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:22 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ah, je hebt je studie afgebroken.
Nee, ik gebruik hem toch niet. Heb de auto...en anders de fiets.
pi_54739291
Portugal? Das echt een armzalig land!
pi_54739310
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:50 schreef Klopkoek het volgende:
Hier heb je een paper dat bewijst dat de intergenerationele mobiliteit in de Scandinavische landen hoger is dan in de VS en het Verenigd Koninkrijk:
http://www.iza.org/index_html?lang=en&mainframe=http%3A//www.iza.org/en/webcontent/publications/papers/viewAbstract%3Fdp_id%3D1938&topSelect=publications&subSelect=papers

Als arme talentvolle sloeber kun je dus maar beter daar geboren zijn.
In Scandinavië kun je ook makkelijk ontslagen worden en er zit veel technologische industrie die om hoog gekwalificeerde ingenieurs vraagt. Bij die beroepen moet je echt laten zien wat je kunt, en niet dat je goed kunt lullen, en er is ook meer waardering voor bèta's dan voor niksnutten die politicologie gestudeerd hebben. Dat maakt de kans groter voor studenten uit lagere milieus.

In de Verenigde Staten en het VK is er een grotere inkomensongelijkheid, maar ook meer welvaart. Het is inderdaad zo dat een ticket voor Eton of Harvard naar een toppositie leidt, maar die tickets kun je niet kopen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Zwaardvisch op 20-11-2007 15:14:09 ]
pi_54739427
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:06 schreef Mutant01 het volgende:
Maar wel een mooi land. Mijn moeder heeft vlak bij de Dourouvallei gewoond en het lijkt me heerlijk om daar te kunnen wonen. Een beetje met een boek onder een olijfboom liggen.
pi_54739522
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:06 schreef Mutant01 het volgende:
Je geloofsgenoten wilden het anders maar wat graag hebben in de achtste eeuw . Dat jullie ze eenmaal in Noord-Afrika verslagen hebben geeft je nog niet het recht om op ze neer te kijken, jongeman.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54739572
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik gebruik hem toch niet. Heb de auto...en anders de fiets.
Als het regent is het wel handig dat je nog even snel op de tram kunt springen. Met de auto is een drama in Amsterdam en 't zou ook lichtelijk overdreven zijn. En op donderdagavond is het wel handig dat je nog het OV in kan.
pi_54739616
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:07 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

In Scandinavië kun je ook makkelijk ontslagen worden en er zit veel technologische industrie die om hoog gekwalificeerde ingenieurs vraagt. Bij die beroepen moet je echt laten zien wat je kunt, en niet dat je goed kunt lullen, en er is ook meer waardering voor bèta's dan voor niksnutten die politicologie gestudeerd hebben. Dat maakt de kans groter voor studenten uit lagere milieus.
Waar is die sneer nou weer voor nodig?

En ik had toch al gezegd dat ik voor soepel ontslagrecht ben?
quote:
In de Verenigde Staten en het VK is er een grotere inkomensongelijkheid, maar ook meer welvaart.
Alweer erg arbitrair wat je zegt maar laat maar zitten.
quote:
Het is inderdaad zo dat een ticket voor Eton of Harvard naar een toppositie leidt, maar die tickets kun je niet kopen.
Je zal er idd wel wat voor moeten doen maar de kansen blijven ongelijk verdeeld.
pi_54739638
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar is die sneer nou weer voor nodig?
Jij bent politicoloog?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')