abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 november 2007 @ 01:32:01 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54709088
Populistisch geblaat enzovoorts.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_54709100
You're on a roll.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  maandag 19 november 2007 @ 01:35:19 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54709112
As usual.
pi_54709203
.
I´m back.
pi_54711059
po-me-lo...
  maandag 19 november 2007 @ 10:15:16 #6
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_54711364
Druxs, seks, en rok en rol
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 19 november 2007 @ 10:25:17 #7
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54711544
Bah, straks hoorcollege Goederenrecht C.S.

Onderwerp: Zakelijke rechten, in het bijzonder de erfdienstbaarheid
Pugna Pro Patria
  maandag 19 november 2007 @ 10:34:34 #8
Stranger than fiction
pi_54711709
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:25 schreef Jurgen21 het volgende:
Bah, straks hoorcollege Goederenrecht C.S.

Onderwerp: Zakelijke rechten, in het bijzonder de erfdienstbaarheid
Ik weet niet hoe ver je van je collegezaal af woont. Maar ik ging in dit soort gevallen even kijken om af te tasten hoe belangirjk de hoorcolleges zijn om vervolgens het 2e deel van het college over te slaan en met stel vrienden ergens koffie te gaan drinken.
  maandag 19 november 2007 @ 10:54:03 #9
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54712057
Naar een college gaan en dan weglopen is voor dombo's. Ga erheen of blijf gewoon thuis.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54712179
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:54 schreef Gabry het volgende:
Naar een college gaan en dan weglopen is voor dombo's. Ga erheen of blijf gewoon thuis.
Inderdaad
pi_54712207
quote:
Lont staat niet alleen, blijkt zaterdag. ‘Ik vind het ronduit verkeerd als een homo mij vertegenwoordigt’, zegt Greet van den Berg terwijl ze in haar koffie roert. ‘Zoals ik het ook fout zou vinden als een pedofiel of een incestpleger mij vertegenwoordigt. De Bijbel met Gods Woord is onze leidraad, daar moeten CU-leden naar leven.’

Albert Vente, hij draagt z’n gouden partijspeld met trots, moet ook niets hebben van politiek actieve christen-homo’s. ‘De partijlijn was altijd: aan je gevoelens kunnen we niets doen maar de homoseksuele praxis wijzen we af.’ Alles wat indruist tegen de Tien Geboden dient de CU-politicus te vermijden, vindt Vente. ‘Een politicus van ons dient van onbesproken gedrag te zijn. De partij is ontstaan uit de strijd tegen onaanvaardbare ethische zaken. Nu dreigt ze om te zwaaien. Daar heb ik grote problemen mee.’
http://www.volkskrant.nl/(...)arten_over_CU-homo_s

Waarom maakt de PvdA hier geen punt van en zeggen ze niet dat zo'n achterlijke partij niet wenselijk is in een regering? Waar is de oh zo seculiere moderne PvdA-achterban? Gaat het werkelijk alleen om het koopkrachtplaatje voor Jan Modaal?

En precies welke van de tien geboden gaat over homo's?
  maandag 19 november 2007 @ 11:11:30 #12
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54712354
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:03 schreef Autodidact het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)arten_over_CU-homo_s

Waarom maakt de PvdA hier geen punt van en zeggen ze niet dat zo'n achterlijke partij niet wenselijk is in een regering? Waar is de oh zo seculiere moderne PvdA-achterban? Gaat het werkelijk alleen om het koopkrachtplaatje voor Jan Modaal?
Waarschijnlijk steunen ze een dialoog blabla. Daar zie ik ze wel voor aan. Ze kunnen moeilijk hun homohatende achterban kwetsen.
quote:
En precies welke van de tien geboden gaat over homo's?
Gij zult uw uitgang niet als ingang gebruiken.
pi_54712395
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:03 schreef Autodidact het volgende:

Waarom maakt de PvdA hier geen punt van en zeggen ze niet dat zo'n achterlijke partij niet wenselijk is in een regering? Waar is de oh zo seculiere moderne PvdA-achterban?
Niet regeren met achterlijke partijen? Als we zo gaan beginnen kunnen we de hele democratie wel opdoeken, iig zal iedere partij die dat als uitgangspunt neemt, een vrijkaartje oppositie voor de komende 50 jaar bezitten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_54712455
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Niet regeren met achterlijke partijen? Als we zo gaan beginnen kunnen we de hele democratie wel opdoeken, iig zal iedere partij die dat als uitgangspunt neemt, een vrijkaartje oppositie voor de komende 50 jaar bezitten.
Er zit een verschil tussen het ergens niet mee eens zijn en iets achterlijk vinden. Zo zal de PvdA de immigratieplannen van de VVD afkeuren en er in een regering met compromissen aan werken maar staan de ideeën van de PVV zo ver van de beginselen van de PvdA dat het een reden kan zijn om er niet mee in zee te gaan.

Als de PvdA hier het onderwerp in de eerste categorie plaatst (we zijn het er niet mee eens maar discrimineer homo's maar) laat het zien hoe de prioriteiten liggen. Men kijkt de andere kant op en is vrolijk met koopkrachtplaatjes bezig terwijl we voor alle immateriële zaken overgeleverd zijn aan de Christendemocraten en de Christenfundamentalisten. Treurig.
pi_54712698
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ver je van je collegezaal af woont. Maar ik ging in dit soort gevallen even kijken om af te tasten hoe belangirjk de hoorcolleges zijn om vervolgens het 2e deel van het college over te slaan en met stel vrienden ergens koffie te gaan drinken.
Dat is wel verstandig inderdaad, maar ik krijg dan ook onaangekondigde tussentoetsen tijdens m'n colleges.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  † In Memoriam † maandag 19 november 2007 @ 11:31:41 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54712760
Vlemmix mag geen burgemeester worden

Hij had ook beter minister van feest kunnen worden.
Carpe Libertatem
pi_54712776
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:18 schreef Autodidact het volgende:

Als de PvdA hier het onderwerp in de eerste categorie plaatst (we zijn het er niet mee eens maar discrimineer homo's maar) laat het zien hoe de prioriteiten liggen.
Jaja, en wat heeft de PVDA er in godsnaam mee te maken of Greet van den Berg uit Spakenburg of Albert uit Heerhugowaard als Christenunie-leden absoluut niet willen dat Rouvoet ook af en toe Middelkoop een lekkere erotische massage geeft?

De PvdA zou zich beter druk kunnen maken om de faliekante onzin die hun eigen leden er soms voor journalisten uitkramen op _hun_ eigen partijcongressen. Hell, de meeste partijen hebben van die jeugdbewegingen waarvan het schaamrood je telkens weer op de kaken komt te staan, maar dat hoort dr een beetje bij, daarvoor zijn die kinders 'jong'....

Ik ben zelfs ook wel eens op een partijcongres geweest, van een partij waarvan ik lid was toen, en schaamde me regelmatig dood om de onzin die andere partijleden die lid waren van dezelfde partij dachten te moeten uitkramen, vooral van die 'langdurige' leden dachten werkelijk dat als ze maar lang genoeg lid waren, ze zich niet behoefden te schamen voor hun beperkte verstandsvermogens...

Recente op de duitse televisie was een leuke fragment:
Gregor Gysi (die ik eigenlijk maar een ex-communistische glad-aal vind) van de Linkspartei werd gedurende een week gevolgd, inclusief een spreekuur nadat hij al 16 uur lang op pad was geweest en hij eigenlijk doodop was...

toen kwam zo'n Partij-kader-lid bij hem op spreekuur, met een 160 pagina's dik document dat hij geschreven had over 'hoe het groot-kapitaal effectef aan te pakken was'... en of Gysi dat 'eventjes kon doorlezen en dr wat mee kon doen'.
vervolgens keek Gysi eerst een minuutje of drie erg vermoeid, viel half in slaap om vervolgens de arme man het woord te ontnemen en hem volledig de huid vol te schelden over 'of hij dacht dat Gysi niet iets beters te doen had dan het zoveelste 160-pagina's dikke flut-opstelletje door te lezen wat verder nietsszeggend was'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 19 november 2007 @ 11:34:27 #18
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54712813
Ze hebben wel al afspraken gemaakt omtrent homoemancipatie bij de kabinetsvorming. Zolang de CU zich bij dat standpunt houdt kan de discussie intern plaatsvinden zonder dat het de PvdA beinvloed, in theorie.
pi_54712821
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:29 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Dat is wel verstandig inderdaad, maar ik krijg dan ook onaangekondigde tussentoetsen tijdens m'n colleges.
Tot zover de vermeende zelfstandigheid van studenten. Wat een middelbare school mentaliteit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54712870
quote:
‘Een politicus van ons dient van onbesproken gedrag te zijn. De partij is ontstaan uit de strijd tegen onaanvaardbare ethische zaken.
Is een voormalige hoer wel van onbesproken gedrag?

De CU is klein burgerlijkheid op de meest verschrikkelijke manier. Maar in dit boekje staat dat...
pi_54713086
quote:

[..]

Moet jij trouwens niet al lang bezig zijn met je co-schappen?
pi_54713145
KUT
  † In Memoriam † maandag 19 november 2007 @ 11:54:07 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54713251
quote:
Zit je niet nog op de HAVO?
Carpe Libertatem
  maandag 19 november 2007 @ 11:55:05 #24
Stranger than fiction
pi_54713271
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:54 schreef Gabry het volgende:
De helft van de docenten vult zijn tentamens met stof die enkel in hoorcolleges behandeld wordt. Je zult toch minimaal 1 keer een college van m moeten volgen.

Bovendien is een collegezaal een uitstekende plek om je studievrienden te ontmoeten.
  maandag 19 november 2007 @ 11:57:05 #25
Stranger than fiction
pi_54713327
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tot zover de vermeende zelfstandigheid van studenten. Wat een middelbare school mentaliteit.
Het is geen keuze van de studenten..
pi_54713490
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jaja, en wat heeft de PVDA er in godsnaam mee te maken of Greet van den Berg uit Spakenburg of Albert uit Heerhugowaard als Christenunie-leden absoluut niet willen dat Rouvoet ook af en toe Middelkoop een lekkere erotische massage geeft?
Het gaat niet om twee leden, het gaat om de halve achterban. En wat de achterban vindt doet ertoe als je wil weten wat je coalitiepartner doet, dus vraag je je coalitiepartner om opheldering.
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:32 schreef RM-rf het volgende:

De PvdA zou zich beter druk kunnen maken om de faliekante onzin die hun eigen leden er soms voor journalisten uitkramen op _hun_ eigen partijcongressen. Hell, de meeste partijen hebben van die jeugdbewegingen waarvan het schaamrood je telkens weer op de kaken komt te staan, maar dat hoort dr een beetje bij, daarvoor zijn die kinders 'jong'....

Ik ben zelfs ook wel eens op een partijcongres geweest, van een partij waarvan ik lid was toen, en schaamde me regelmatig dood om de onzin die andere partijleden die lid waren van dezelfde partij dachten te moeten uitkramen, vooral van die 'langdurige' leden dachten werkelijk dat als ze maar lang genoeg lid waren, ze zich niet behoefden te schamen voor hun beperkte verstandsvermogens...

Recente op de duitse televisie was een leuke fragment:
Gregor Gysi (die ik eigenlijk maar een ex-communistische glad-aal vind) van de Linkspartei werd gedurende een week gevolgd, inclusief een spreekuur nadat hij al 16 uur lang op pad was geweest en hij eigenlijk doodop was...

toen kwam zo'n Partij-kader-lid bij hem op spreekuur, met een 160 pagina's dik document dat hij geschreven had over 'hoe het groot-kapitaal effectef aan te pakken was'... en of Gysi dat 'eventjes kon doorlezen en dr wat mee kon doen'.
vervolgens keek Gysi eerst een minuutje of drie erg vermoeid, viel half in slaap om vervolgens de arme man het woord te ontnemen en hem volledig de huid vol te schelden over 'of hij dacht dat Gysi niet iets beters te doen had dan het zoveelste 160-pagina's dikke flut-opstelletje door te lezen wat verder nietsszeggend was'
Ik geloof best dat de eigen achterban wel eens domme dingen zegt, maar je zult niet de helft van de PvdA-leden horen zeggen dat homo's geen bestuurlijke functie mogen hebben of dat er geen moslims meer over de grens mogen komen. Ze zullen er zijn, maar het is verwaarloosbaar. Bij de ChristenUnie is het niet verwaarloosbaar en blijkbaar een ontzettend belangrijk punt waar anno 2007 nog intensief over gediscussieerd moet worden. Ik neem Rouvoet niet kwalijk dat een lid niet eens weet wat de 10 geboden zijn terwijl hij er zijn moraal uit zegt te halen; domme mensen blijf je houden. Maar als de achterban iets vindt dat je totaal veracht lijkt het me niet vreemd hier opheldering over te vragen. En verder is het veel te stil rond de PvdA-achterban. Waar zijn ze om de rechten voor homo's te verdedigen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 19-11-2007 12:10:52 ]
pi_54713686
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het is geen keuze van de studenten..
Dat zeg ik ook niet. Ik doelde meer op de mentaliteit vanuit de universiteit / professoren. Dit soort aanwezigheidsplicht is eerder nadelig dan voordelig voor degenen die daadwerkelijk naar een college gaan om er wat op te steken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54713713
Maar goed dat Ella in de titel als erotisch actor vermeld staat. De CU zou kabaal hebben gemaakt wanneer het Beria was.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54713994
Ik ga bijna nooit naar hoorcolleges moet ik zeggen. De zalen zijn de eerste twee colleges vol, maar daarna haakt 70% al weer af. Nogal logisch ook, gezien de docenten letterlijk uit de studieboeken voorlezen. Dan lees ik het liever zelf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54714070
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga de bijna nooit naar hoorcolleges moet ik zeggen. De zalen zijn de eerste twee colleges vol, maar daarna haakt 70% al weer af. Nogal logisch ook, gezien de docenten letterlijk uit de studieboeken voorlezen. Dan lees ik het liever zelf.
Ik heb één docent gehad die met zijn boek in zijn hand en met zijn gezicht naar het bord de formules uit het boek stond over te schrijven. Voor de rest was hij niet te verstaan en het was onleesbaar. Daar zaten uiteindelijk nog maar vier mensen
pi_54714180
Ik ging eens, in mijn tweede jaar, braaf naar het hoorcollege van een vak dat ik het eerste jaar niet gehaald had. Het was letterlijk hetzelfde als het college van het voorgaande jaar. Daarna nog een vak dat ik niet gehaald had: weer zo.
pi_54714344
Klopt, dat had ik met een vak van het 3e jaar. Echt exact dezelfde hoorcolleges, de voorbeelden exact hetzelfde, zelfs de grappen waren letterlijk hetzelfde. Das pas sneu.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54714430
Zijn het hologrammen voor de klas?
  maandag 19 november 2007 @ 12:57:31 #34
Stranger than fiction
pi_54714699
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:45 schreef Autodidact het volgende:
Zijn het hologrammen voor de klas?
totaal verzuurde docenten.
pi_54714806
Het is wel knap dat je dat jaar in jaar uit kan volhouden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54715064
Zijn er nog goede anti-stress oefeningen? Moet a.s. donderdag pleiten voor de rechtbank, wat een zooi aan formele regels die je in ogenschouw moet nemen zeg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54715065
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, dat had ik met een vak van het 3e jaar. Echt exact dezelfde hoorcolleges, de voorbeelden exact hetzelfde, zelfs de grappen waren letterlijk hetzelfde. Das pas sneu.
Zo herkenbaar

Tegenwoordig voorkom ik deze ellende door alles gewoon in één keer te halen
pi_54715444
pi_54715873
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is wel zoooo herkenbaar.
  maandag 19 november 2007 @ 13:58:58 #41
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54715972
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:18 schreef Autodidact het volgende:
Als de PvdA hier het onderwerp in de eerste categorie plaatst (we zijn het er niet mee eens maar discrimineer homo's maar) laat het zien hoe de prioriteiten liggen. Men kijkt de andere kant op en is vrolijk met koopkrachtplaatjes bezig terwijl we voor alle immateriële zaken overgeleverd zijn aan de Christendemocraten en de Christenfundamentalisten. Treurig.
Vergeet niet dat met de geislamiseerde achterban het falangistische gedachtegoed ook in de PvdA aan het oprukken is.
pi_54715991
Erg herkenbaar.
pi_54716004
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Vergeet niet dat met de geislamiseerde achterban het falangistische gedachtegoed ook in de PvdA aan het oprukken is.
De Spaanse of de Libanese falangisten?
pi_54716057
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:59 schreef Monidique het volgende:
Erg herkenbaar.
Dat minder orthodoxe? .
  maandag 19 november 2007 @ 14:04:22 #46
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54716061
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:16 schreef Apropos het volgende:
Maar goed dat Ella in de titel als erotisch actor vermeld staat. De CU zou kabaal hebben gemaakt wanneer het Beria was.
Beria had smaak, naar verluid.
pi_54716074
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:04 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat minder orthodoxe? .
Zoiets.
pi_54716077
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:04 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat minder orthodoxe? .
Dat teveel tijd hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54716100
Dus wat moet ik mij voorstellen bij dat falangistische gedachtegoed dat aan het oprukken is? Fascistisch corporatisme, of christelijke milities?
  maandag 19 november 2007 @ 14:07:34 #50
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54716127
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:00 schreef Monidique het volgende:
De Spaanse of de Libanese falangisten?
Ik denk eerder aan de Spaanse.
pi_54716159
quote:
Oud-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali haalt opnieuw hard uit naar premier Jan Peter Balkenende (CDA). 'Als het misgaat, is Balkenende verantwoordelijk,' zegt ze.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/179825/index.html

Wat lief, een vrouwelijke Fortuyn, . Waarom is eigen verantwoordelijkheid toch nergens meer te vinden bij prominent rechtsen?
pi_54716184
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan de Spaanse.
quote:
Falangisten streefden naar een corporatistische staat en naar nationale eenheid. Dit liet geen ruimte voor de diversiteit van de verschillende Spaanse volkeren als de Basken en de Catalanen. De nationale eenheid werd gebouwd rond een Spaans staatsnationalisme. Zodoende wezen falangisten racisme af, als natieverdelende factor. De Rooms-Katholieke Kerk was de officiële staatskerk, men had oog voor de Castilliaanse grootgrondbezitters, verheerlijkte het Spaanse verleden als imperium en Spaanse helden als El Cid, Ferdinand II van Aragón, ... ter ere van de nationale trots. Ook werd gestreefd naar een sociale hervorming, volgens solidaristisch principe. Dit alles werd overgoten met een anti-communistische saus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Falangisme_(Spanje)

Ik weet niet of ik hier nou Adolf Hitler of Wouter Bos hoor...
pi_54716215
Ik zag net trouwens Buitenhof en Kamp en Pechtold waren allebei uitermate teleurstellend.
  maandag 19 november 2007 @ 14:13:06 #54
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54716267
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:06 schreef Monidique het volgende:
Dus wat moet ik mij voorstellen bij dat falangistische gedachtegoed dat aan het oprukken is? Fascistisch corporatisme, of christelijke milities?
Intolerantie, corporatisme, een opgelegde, sterk christelijke moraal, betutteling en algeheel authoritarianism.
pi_54716307
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou ja, ze hebben hier gewoon de keuze. Houden we onze seculiere achterban of willen we de conservatieve achterban niet voor het hoofd stoten, en ik denk niet dat het ze veel electorale winst geeft om de kant van de conservatieven te kiezen. Misschien speelt ook mee dat ze absoluut geen belang hebben in gedonder in het kabinet, maar dat is toch wel de slechtste reden om je principes overboord te gooien. Misschien is deze homohaat een mooi voorbeeld van de zgn. samenbindende kracht die religie is . God, wat een blindheid.
pi_54716347
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:14 schreef Autodidact het volgende:
Misschien speelt ook mee dat ze absoluut geen belang hebben in gedonder in het kabinet, maar dat is toch wel de slechtste reden om je principes overboord te gooien.

De slechtste, misschien, maar ook de meest aannemelijke.
pi_54716373
In Nederland moet je, als je goed wilt functioneren binnen een kabinet, altijd een gedeelte van je principes overboord gooien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54716401
Principes die je overboord gooit, zijn verworpen dogma's. Principes... houden zich soms gedeisd.
pi_54716415
Zo zou je het ook kunnen formuleren inderdaad.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54716459
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
In Nederland moet je, als je goed wilt functioneren binnen een kabinet, altijd een gedeelte van je principes overboord gooien.
Het ligt eraan wat je belangrijk vindt. Ik zie de PvdA niet zijn principe van "sterkste schouders dragen de zwaarste lasten" overboord gooien om in een kabinet te blijven.
pi_54716479
We wachten wel op Sidekick.
pi_54716507
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:22 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat je belangrijk vindt. Ik zie de PvdA niet zijn principe van "sterkste schouders dragen de zwaarste lasten" overboord gooien om in een kabinet te blijven.
Dat klopt, je hebt een aantal hoofdprincipes die zeg maar de pijlers zijn van de partij. Elke partij heeft deze en daar valt meestal niet aan te tornen. Op die specifieke principes lopen kabinetsformaties ook vaak stuk volgens mij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54716526
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:22 schreef Monidique het volgende:
We wachten wel op Sidekick.
Inderdaad de zwaarste last die mijn Herculesschouders kunnen torsen.
pi_54716549
Hercules was een Marokkaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54716581
Maar wat vinden we dan eigenlijk van Henk Kamp die stelt dat de PVV met z'n moties in feite zoiets wil als alleen joden weren? Is daar nog geen ophef over, of hoe zit dat? Kennelijk niet, huilie M. En wel een paar keer zeggen dat al die problemen te wijten zijn aan mensen zoals Pechtold. Puh-lease, ... Zoiets oppervlakkigs en leeg moet Pechtold toch wel kunnen pareren? Maar nee, hij lacht maar mee.
  maandag 19 november 2007 @ 14:28:04 #67
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54716597
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:14 schreef Autodidact het volgende:
Nou ja, ze hebben hier gewoon de keuze. Houden we onze seculiere achterban of willen we de conservatieve achterban niet voor het hoofd stoten, en ik denk niet dat het ze veel electorale winst geeft om de kant van de conservatieven te kiezen. Misschien speelt ook mee dat ze absoluut geen belang hebben in gedonder in het kabinet, maar dat is toch wel de slechtste reden om je principes overboord te gooien. Misschien is deze homohaat een mooi voorbeeld van de zgn. samenbindende kracht die religie is . God, wat een blindheid.
Ik denk ook dat het zeteltechnisch is beter voor de seculieren te kiezen, maar het komt er maar niet van. Ondertussen vliegen de stemmers naar o.a. de SP.

Dit kabinet hangt ondertussen van kiezersangst in elkaar, maar ze breken wel langzamerhand de vrije samenleving af. Ook zie je dat veel voormalig linkse kiezers wel heimelijke sympathie voor de ggristenunie hebben, een partij die normaal alleen in landen als Israel (joodse variant dan) zou kunnen meeregeren.

En zo'n Plasterk, met z'n sexnota, maakt het ook al erg bont. Ik denk dat er een hypocriet soort fatsoenspopulisme in opkomst is op links: Wolkers mag rondneuken dat het ons weegt, maar dat moeten de Tokkies niet wagen.
pi_54716685
In Amerika, Italië of Polen heb je dergelijke partijen toch ook aan de macht? Plasterk is een teleurstelling, maar ja, als minister ben je nu eenmaal geen columnist.
pi_54716690

Ewa de leven is fokked op hier, bradda. Die chappie, die Youssef, die gap die op Tyrus woont, werd gewoon geprikt met een niffa door wahed Torkoe van 14. Zomaar. Ze hadden shie fittie over shie pen ofzo. Echt zieke shit gewoon. Om niets weet je. Die Torkoe werd helemaal lijp en bam!, killt die moker gewoon om niets. In de Ramadan nog wel. Echt m3ajeq voor ze pa en ma. Volgende dag was Suikerfeest. Maar ze gaan niet blij zijn, want hun zoon is gewoon genakt. Fokked op man.
pi_54716700
Fokked op, aight.
pi_54716736
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat klopt, je hebt een aantal hoofdprincipes die zeg maar de pijlers zijn van de partij. Elke partij heeft deze en daar valt meestal niet aan te tornen. Op die specifieke principes lopen kabinetsformaties ook vaak stuk volgens mij.
Ik had gehoopt dat de homorechten er een van de PvdA was.
pi_54716848
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:33 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik had gehoopt dat de homorechten er een van de PvdA was.
Ik denk dat je daarvoor eerder bij D66 moet wezen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 19 november 2007 @ 14:47:53 #74
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54717053
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:38 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat je daarvoor eerder bij D66 moet wezen.
Die lui die voor een lullig zeteltje flirten met genocideontkenning?
pi_54717080
D66 flirt niet met genocideontkenning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')