http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/179825/index.htmlquote:Oud-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali haalt opnieuw hard uit naar premier Jan Peter Balkenende (CDA). 'Als het misgaat, is Balkenende verantwoordelijk,' zegt ze.
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Falangisme_(Spanje)quote:Falangisten streefden naar een corporatistische staat en naar nationale eenheid. Dit liet geen ruimte voor de diversiteit van de verschillende Spaanse volkeren als de Basken en de Catalanen. De nationale eenheid werd gebouwd rond een Spaans staatsnationalisme. Zodoende wezen falangisten racisme af, als natieverdelende factor. De Rooms-Katholieke Kerk was de officiële staatskerk, men had oog voor de Castilliaanse grootgrondbezitters, verheerlijkte het Spaanse verleden als imperium en Spaanse helden als El Cid, Ferdinand II van Aragón, ... ter ere van de nationale trots. Ook werd gestreefd naar een sociale hervorming, volgens solidaristisch principe. Dit alles werd overgoten met een anti-communistische saus.
Intolerantie, corporatisme, een opgelegde, sterk christelijke moraal, betutteling en algeheel authoritarianism.quote:Op maandag 19 november 2007 14:06 schreef Monidique het volgende:
Dus wat moet ik mij voorstellen bij dat falangistische gedachtegoed dat aan het oprukken is? Fascistisch corporatisme, of christelijke milities?
Nou ja, ze hebben hier gewoon de keuze. Houden we onze seculiere achterban of willen we de conservatieve achterban niet voor het hoofd stoten, en ik denk niet dat het ze veel electorale winst geeft om de kant van de conservatieven te kiezen. Misschien speelt ook mee dat ze absoluut geen belang hebben in gedonder in het kabinet, maar dat is toch wel de slechtste reden om je principes overboord te gooien. Misschien is deze homohaat een mooi voorbeeld van de zgn. samenbindende kracht die religie isquote:Op maandag 19 november 2007 13:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vergeet niet dat met de geislamiseerde achterban het falangistische gedachtegoed ook in de PvdA aan het oprukken is.
quote:Op maandag 19 november 2007 14:14 schreef Autodidact het volgende:
Misschien speelt ook mee dat ze absoluut geen belang hebben in gedonder in het kabinet, maar dat is toch wel de slechtste reden om je principes overboord te gooien.
Het ligt eraan wat je belangrijk vindt. Ik zie de PvdA niet zijn principe van "sterkste schouders dragen de zwaarste lasten" overboord gooien om in een kabinet te blijven.quote:Op maandag 19 november 2007 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
In Nederland moet je, als je goed wilt functioneren binnen een kabinet, altijd een gedeelte van je principes overboord gooien.
Dat klopt, je hebt een aantal hoofdprincipes die zeg maar de pijlers zijn van de partij. Elke partij heeft deze en daar valt meestal niet aan te tornen. Op die specifieke principes lopen kabinetsformaties ook vaak stuk volgens mij.quote:Op maandag 19 november 2007 14:22 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je belangrijk vindt. Ik zie de PvdA niet zijn principe van "sterkste schouders dragen de zwaarste lasten" overboord gooien om in een kabinet te blijven.
Inderdaad de zwaarste last die mijn Herculesschouders kunnen torsen.quote:Op maandag 19 november 2007 14:22 schreef Monidique het volgende:
We wachten wel op Sidekick.
Ik denk ook dat het zeteltechnisch is beter voor de seculieren te kiezen, maar het komt er maar niet van. Ondertussen vliegen de stemmers naar o.a. de SP.quote:Op maandag 19 november 2007 14:14 schreef Autodidact het volgende:
Nou ja, ze hebben hier gewoon de keuze. Houden we onze seculiere achterban of willen we de conservatieve achterban niet voor het hoofd stoten, en ik denk niet dat het ze veel electorale winst geeft om de kant van de conservatieven te kiezen. Misschien speelt ook mee dat ze absoluut geen belang hebben in gedonder in het kabinet, maar dat is toch wel de slechtste reden om je principes overboord te gooien. Misschien is deze homohaat een mooi voorbeeld van de zgn. samenbindende kracht die religie is. God, wat een blindheid.
Ik had gehoopt dat de homorechten er een van de PvdA was.quote:Op maandag 19 november 2007 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt, je hebt een aantal hoofdprincipes die zeg maar de pijlers zijn van de partij. Elke partij heeft deze en daar valt meestal niet aan te tornen. Op die specifieke principes lopen kabinetsformaties ook vaak stuk volgens mij.
Ik denk dat je daarvoor eerder bij D66 moet wezen.quote:Op maandag 19 november 2007 14:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat de homorechten er een van de PvdA was.
Die lui die voor een lullig zeteltje flirten met genocideontkenning?quote:Op maandag 19 november 2007 14:38 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat je daarvoor eerder bij D66 moet wezen.
Nog sneuer vond ik tentamens met vragen die inclusief spelfouten letterlijk zijn overgenomen uit oude (oefen)tentamens zijn.quote:Op maandag 19 november 2007 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, dat had ik met een vak van het 3e jaar. Echt exact dezelfde hoorcolleges, de voorbeelden exact hetzelfde, zelfs de grappen waren letterlijk hetzelfde. Das pas sneu.
Waarom heb ik nooit zulke tentamensquote:Op maandag 19 november 2007 14:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nog sneuer vond ik tentamens met vragen die inclusief spelfouten letterlijk zijn overgenomen uit oude (oefen)tentamens zijn.
Waar haal jij dergelijke teksten vandaan?quote:Op maandag 19 november 2007 14:31 schreef Autodidact het volgende:
[ afbeelding ]
Ewa de leven is fokked op hier, bradda. Die chappie, die Youssef, die gap die op Tyrus woont, werd gewoon geprikt met een niffa door wahed Torkoe van 14. Zomaar. Ze hadden shie fittie over shie pen ofzo. Echt zieke shit gewoon. Om niets weet je. Die Torkoe werd helemaal lijp en bam!, killt die moker gewoon om niets. In de Ramadan nog wel. Echt m3ajeq voor ze pa en ma. Volgende dag was Suikerfeest. Maar ze gaan niet blij zijn, want hun zoon is gewoon genakt. Fokked op man.
Nee, nu zijn er geen verkiezingen.quote:Op maandag 19 november 2007 14:49 schreef Monidique het volgende:
D66 flirt niet met genocideontkenning.
quote:Op maandag 19 november 2007 14:25 schreef Mutant01 het volgende:
Hercules was een Marokkaan.
quote:Hij vermoordt in zijn waanzin zijn vrouw en kinderen
Maar tijdens de verkiezingen ook niet.quote:Op maandag 19 november 2007 15:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, nu zijn er geen verkiezingen.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/179983/index.htmlquote:De Britse astrofysicus en weersvoorspeller Piers Corbyn waarschuwde begin deze maand al voor de cycloon die Bangladesh vorige week trof. Zeker 3.000 mensen overleefden de storm niet.
Hij voorspelde de zware storm naar eigen zeggen een week voordat alle andere meteorologische diensten de storm zagen aankomen. Corbyn zegt verder dat hij in de toekomst dergelijke waarschuwingen maanden van tevoren zal geven.
Elsevier is nog trager dan FOK!quote:Op maandag 19 november 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/179983/index.html
Kan iemand zijn voorspelling vinden?
Yep.quote:Op maandag 19 november 2007 10:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Maar ik ging in dit soort gevallen even kijken om af te tasten hoe belangirjk de hoorcolleges zijn om vervolgens het 2e deel van het college over te slaan en met stel vrienden ergens bier te gaan drinken.
Daar volg je ook college van.quote:Op maandag 19 november 2007 11:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
![]()
Moet jij trouwens niet al lang bezig zijn met je co-schappen?
Bejaarden in de trein zijn nog vervelender dan Marokkanenquote:Op maandag 19 november 2007 15:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Ouderen krijgen 'treintraining'
2 miljoen om dementen de trein in te krijgen.![]()
Nee.quote:Op maandag 19 november 2007 16:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Bejaarden in de trein zijn nog vervelender dan Marokkanen![]()
Niet zo zeuren. Dit weekend was ik bij mijn ouders. Vanmorgen daar vertrokken kom ik thuis aan kom ik er direct achter dat ik iets op moet halen bij mijn oudersquote:Op maandag 19 november 2007 16:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hèhè, de muis thuis laten liggen. Wat een drama, zo'n touchpad.
Die naamquote:19 November 2007
Minder keus bij goedkope zorgpolis
Er komt een basisverzekering op de markt die goedkoper is, maar die ook de keuzevrijheid beperkt. De verzekering Zekur van Univé kost 77,77 euro per maand, ruim tien euro minder dan de meeste andere zorgverzekeringen.
Verzekerden hebben veel minder vrijheid in het kiezen van een zorgverlener. Ze kunnen maar in elf ziekenhuizen terecht en moeten hun medicijnen bestellen bij een internetapotheek. Ook de keuze voor een huisarts wordt beperkt.
De patiëntenorganisatie NPCF vraagt zich af of er wel genoeg wordt gelet op de kwaliteit van de zorgverlener en niet uitsluitend op de prijs.
Ja, dat had ik dus ook. De draadloze muis, aangesloten op de pc van m'n zus, deed het niet dus heeft ze die van mij gepikt. Ben ik dus vergeten hem weer terug te jatten en zonder dat ding vertrokken.quote:Op maandag 19 november 2007 16:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Niet zo zeuren. Dit weekend was ik bij mijn ouders. Vanmorgen daar vertrokken kom ik thuis aan kom ik er direct achter dat ik iets op moet halen bij mijn ouders
Ik ben net dus heen en weer gegaanquote:Op maandag 19 november 2007 17:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ja, dat had ik dus ook. De draadloze muis, aangesloten op de pc van m'n zus, deed het niet dus heeft ze die van mij gepikt. Ben ik dus vergeten hem weer terug te jatten en zonder dat ding vertrokken.
quote:Op maandag 19 november 2007 01:32 schreef PJORourke het volgende:
Populistisch geblaat enzovoorts.
quote:Waar CPN Ella en Stalin de liefde bedrijven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |