In de randstad wonen bijna geen Hollanders meerquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het lijkt me vrij stom eerlijk gezegd. Het noorden is dun bevolkt, waar moeten al die Hollanders anders heen als de vloedgolf komt? Juist...
Duh, denk je dat de treinen nog rijden dan...quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het lijkt me vrij stom eerlijk gezegd. Het noorden is dun bevolkt, waar moeten al die Hollanders anders heen als de vloedgolf komt? Juist...
Ik mag het hopen voor ze..quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:46 schreef gronk het volgende:
[..]
Duh, denk je dat de treinen nog rijden dan...
Tuurlijk wel. Alle blaadjes waaien gewoon van de rails.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:46 schreef gronk het volgende:
[..]
Duh, denk je dat de treinen nog rijden dan...
Ja en die allochtonen die mogen natuurlijk wel verdrinken.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:39 schreef Rosbief het volgende:
[..]
In de randstad wonen bijna geen Hollanders meer
Je kunt ook een willekeurig ministerie binnenstappen. Is nog veul goedkoper ook, want die zijn er al.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:20 schreef SIRfuckalot het volgende:
vind het wel knap om voor 6 miljard een machine die terug in de tijd gaat te bouwen
Mijn school wat doe je.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:58 schreef Ringo het volgende:
GodVerDomMe. Daar is echt FUCKING 20 jaar over verkankergaderd.![]()
Het westen wordt volgeplempt met allerlei kostbare rail-weg-spoor-hogesnelheidslijnen maar blijkbaar stelt het noorden van dit land, en daarmee de rest van Europa, geen ene reet voor. Van Hamburg tot aan Vilnius: niet belangrijk.
Echt waar, ik ben Rotterdammer van geboorte, Hagenaar sinds een jaar of vijf, maar moge die hele grafkankerpleuris-Randstad z.s.m. (asap) door een vloedgolf verzwolgen worden.
I know, mijn ouders wonen zo ongeveer op het laagste punt van Holland dus mijn wens is een soort van zelfvervloeking. Maar toch. Zie het metaforisch. Ik heb de beste tijd van mijn leven inquote:
Ok, misschien ga ik ook wel naarquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
I know, mijn ouders wonen zo ongeveer op het laagste punt van Holland dus mijn wens is een soort van zelfvervloeking. Maar toch. Zie het metaforisch. Ik heb de beste tijd van mijn leven inGroningen
gewoond en kan er echt niet tegen als die regio voor de zoveelste keer politiek-economisch genegeerd wordt.
Zie die laatste wens vooral metaforisch. En door de bril van een melancholiek-gerancuneerde dertiger. Ik hou nog steeds van de duinen. (Die heb je niet in het Noorden.) En het Groene Hart is best MOOI.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:19 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ok, misschien ga ik ook wel naarGroningen
![]()
Maar ik ga offtopic.
Holland moet verzuipen.![]()
quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:14 schreef nikkie1985 het volgende:
Ik denk dat we in het noorden de gaskranen naar de randstad maar eens dicht moeten draaien.
Dat zou niet verkeerd zijn inderdaad, en de proefboringen in onze waddenzee verbieden.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:14 schreef nikkie1985 het volgende:
Ik denk dat we in het noorden de gaskranen naar de randstad maar eens dicht moeten draaien.
We krijgen minder voor ons gas dan ontwikkelingslanden... en dan word ons ook nog een snelle treinverbinding misgund ik vind het echt ontzettend triest!!!
Klop maar bij Poetin aan voor gasquote:In totaal gaat het om zes gasvelden, op een diepte van ongeveer vier kilometer. De velden bevatten vermoedelijk meer dan 25 miljard kubieke meter gas, genoeg om de huishoudens van de vier grote steden tien jaar van gas te voorzien.
Mogen wij dan 't geld terug van de oostgroningse uitkeringstrekkers?quote:Op zaterdag 17 november 2007 00:01 schreef nietzman het volgende:
Precies, die lijn had er puur en alleen al moeten komen om die naaierij omtrent dat gas maar goed te maken.
Neah, onze uitkeringstrekkers spelen er zoet mee, dat hoef je ze niet af te nemen om jullie vervelende Marokkanen die er niet genoeg aan hebben opnieuw op te voeden.quote:Op zaterdag 17 november 2007 00:18 schreef gronk het volgende:
Mogen wij dan 't geld terug van de oostgroningse uitkeringstrekkers?
Die paar duizend turfrokers? Daar bouw je in de Randstad nog geen clubhuis voor. En daar komen vast en zeker kansarme geweldsplegers in te wonen, wiens drugsverslaving we mogen betalen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 00:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Mogen wij dan 't geld terug van de oostgroningse uitkeringstrekkers?
quote:Op zaterdag 17 november 2007 03:06 schreef IHVK het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kost nou eenmaal geld.
Dat zei ik toch netquote:Op zaterdag 17 november 2007 10:17 schreef QBZZ het volgende:
De Zuiderzeelijn is toch een hogesnelheidslijn? Ik zie de waarde daarvan niet. Je kan beter de lijn Amsterdam-Lelystad doortrekken via Emmeloord, Heerenveen en Drachten naar Groningen. En eens kijken naar de verbinding van Groningen naar Bremen en Hamburg. Upgrade daarnaast de spoorverbinding Leeuwarden-Groningen naar een fatsoenlijnlijke intercitylijn en zorg dat Delfszijl beter kan worden ontsloten door goederentreinen en je bereikt met waarschijnlijk maar een fractie van wat de HSL-lijn kost veel meer.
In de plan van Eurlings komt de spoorlijn Heerenveen-Groningen niet eens voor, alleen maar investeringen in wegen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:07 schreef Crazyivan het volgende:
[..]
Dat zei ik toch netVeel mensen denken er zo over heb ik wel vaker gehoord(ik kom uit noordwest overijssel). Simpele oplossing zou je denken, maar ja het moet in Den Haag altjd moeilijk ofzo.
Van waaruit? Heerenveen? Bij een HSL-lijn heeft ongetwijfeld alleen Groningen een station. Omdat de rest van de spoorverbindingen bagger zijn, bereikt het grootste deel van de regio er niets mee. Om het ovcer de prijzen van de kaartjes nog maar niet te hebben.quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:16 schreef alors het volgende:
[..]
Die hogesnelheidslijn zou echt het einde zijn, in iets meer dan een kwartier in Groningen en in een uurtje in Amsterdam![]()
D'r valt niet te scoren met een simpele goederen- of intercity-lijn.quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:07 schreef Crazyivan het volgende:
[..]
Dat zei ik toch netVeel mensen denken er zo over heb ik wel vaker gehoord(ik kom uit noordwest overijssel). Simpele oplossing zou je denken, maar ja het moet in Den Haag altjd moeilijkpretentieus ofzo.
Kijk dezequote:Op zaterdag 17 november 2007 13:23 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Van waaruit? Heerenveen? Bij een HSL-lijn heeft ongetwijfeld alleen Groningen een station. Omdat de rest van de spoorverbindingen bagger zijn, bereikt het grootste deel van de regio er niets mee. Om het ovcer de prijzen van de kaartjes nog maar niet te hebben.
Idd.quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:31 schreef gronk het volgende:
[..]
D'r valt niet te scoren met een simpele goederen- of intercity-lijn.
Inderdaad, ik denk dat het grootste probleem is dat ze veel te hoog hebben ingezet. Eerst wilden ze zelfs een magneetzweefbaan. Allemaal leuk en aardig, maar dat kost klauwen met geld en is op die relatief korte afstand nauwelijks rendabel te krijgen. Een hogesnelheidslijn heeft hetzelfde probleem in mindere mate, leuk als je snel van A naar B moet maar als je ook nog een stoptrein tussen A en B wilt laten rijden wordt het al moeilijker. Gewoon een wat snellere directe spoorverbinding is al heel wat.quote:Op zaterdag 17 november 2007 03:01 schreef Crazyivan het volgende:
Waarom moet het ook een dure hogesnelheidslijn zijn?
Mooie lijst maar met 2 miljard kom je dan niet zo ver. Het zal er op neerkomen dat er een bedrag van 2 miljard ter beschikking komt waar het noorden van mag shoppen. Daarvan gaat zeker 3/4 naar Friesland en Groningen. Dan blijft er voor wat jij wilt niet veel over. Want op is op met die 2 miljard.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:34 schreef gtotep het volgende:
Uw mening graag. Hebt u het wel eens zo bekeken?
Klopt 1 treinverbinding vanuit de randstad naar het noorden is gewoon te weinig.quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:47 schreef kawotski het volgende:
Het wordt tijd voor een lijn lelystad - emmeloord - heerenveen - drachten - groningen, heb je tenminste een alternatief. En er kunnen dan meer passagiers vervoerd worden via Amersfoort - Zwolle > noorden.
Zie eerdere post van mij. Je zou meer dan 15miljoen per km spoor hebben voor dat stukje leleystad-groningen. En idd alles moet nu gewoon over zwolle, gaat nergens over. En hoeveel miljard euro aan gas word hier wel niet elk jaar uit de grond gepompt?? En dan krijgen we er eenmalig 2 miljard voor terug, wat dan ook nog met de friezen moet worden verdeeld, dank u wel sinterklaasje.quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mooie lijst maar met 2 miljard kom je dan niet zo ver. Het zal er op neerkomen dat er een bedrag van 2 miljard ter beschikking komt waar het noorden van mag shoppen. Daarvan gaat zeker 3/4 naar Friesland en Groningen. Dan blijft er voor wat jij wilt niet veel over. Want op is op met die 2 miljard.
Daarnaast zou een treinverbinding als "voordeel" hebben voor het Noorden dat eenmaal begonnen met de aanleg ze niet meer terugkunnen en er dus dankzij de kostenoverschrijdingen meer geld deze kant op zou komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |