abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54660833
De Zuiderzeelijn, een nieuwe snelle spoorverbinding van de Randstad naar het noorden van het land, is definitief van de baan. Het kabinet stelt wel twee miljard euro beschikbaar om het noorden economisch te versterken.

Volgens minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft het noorden, dat jarenlang campagne voerde voor de 'ZZL', "veel meer" aan dit miljardenpakket dan aan de snelle verbinding. Tegelijk is de spoorlijn niet verantwoord te exploiteren, stelde Eurlings vrijdag na de wekelijkse ministerraad.

Met het geld kan de financiering geregeld worden van de zuidelijke ringweg rond Groningen en kan Leeuwarden bereikbaarder worden gemaakt.

De Zuiderzeelijn, een nieuwe snelle spoorverbinding van de Randstad naar het noorden van het land, is definitief van de baan. Het kabinet stelt wel twee miljard euro beschikbaar om het noorden economisch te versterken.

Volgens minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft het noorden, dat jarenlang campagne voerde voor de 'ZZL', "veel meer" aan dit miljardenpakket dan aan de snelle verbinding. Tegelijk is de spoorlijn niet verantwoord te exploiteren, stelde Eurlings vrijdag na de wekelijkse ministerraad.

Met het geld kan de financiering geregeld worden van de zuidelijke ringweg rond Groningen en kan Leeuwarden bereikbaarder worden gemaakt.

ik was lang voorstander van een snelle verbinding van het noorden met de Randstad.
ik ben zelf wezen kijken in Latrup naar dat super snelle zweefding(leek mij te klein voor massaal verkeer).
Maar mijn mening is verandert nu het er steeds meer op lijkt dat het geen echt snelle verbinding zal worden.
De gereserveerde miljarden kunnen volgens mij voor de noordelijke provincies meer rendement opleveren als daarmee een aantal wegen worden omgebouwd tot autosnelweg.
Ik denk dan aan
Drachten-70km-Emmen
Assen-40km-Veendam-20km-Delfzijl(eemshaven) (kost 150 mlj euro heb ik begrepen)wordt binnenkort mee begonnen.
Hoogeveen-40km-Raalte-20km-A1bij Apeldoorn
Zwolle-20km-Ommen-50km-Emmen-40km-Groningen
Ommenwittepaal-30km-Almelo
Afsluitdijk-10km-Harlingen-nog5km-Leeuwarden-20km-Drachten
Hattemerbroek-30km-Emmeloord
Verbreden A28 tussen Meppel-20km-Hattemerbroek
Doorsteek bij Meppel (a28-a32)5km
Tis een hele lijst dat weet ik. totaal plm 420km. Er was totaal 2,7mld beschikbaar voor snelle trein. Dat betekent dat er omgerekend dus plm 6,5mln per km snelweg beschikbaar zou zijn.
Natuurlijk is dit ook niet voor niets zijn, maar ik denk dat er een veel groter gedeelte van de noordelijke bevolking profijt van heeft.
Zo,n snelle verbinding is maar voor enkelen., En waarschijnlijk dan ook nog voor forensen.Je maakt dan van noorden een slaapgebied, je moet werk naar noorden halen geen slapers.
We moeten werk (dus goede ontsluiting) hebben in noorden.
Dat levert op lange termijn veel meer banen op dan een trein die elk uur 2 keer rijd met misschien 1000 personen per keer.
Zie ik het helemaal verkeerd of is dit minstens een zo goed idee waar nooit een vergelijk mee is gemaakt.
Gezien de prijs die er wordt genoemd voor verdubbeling weg Assen-Veendam(150mlj) moet het mogelijk zijn om een groot deel zo niet alles voor elkaar te krijgen voor de prijs van die was gereserveerd voor een spoorverbinding.
Als ik de keuze had tussen beide wist ik het wel.
Bovendien is het technisch geen onbekend terrein, dus veel minder kans op allerlei kostenstijgingen.

Uw mening graag. Hebt u het wel eens zo bekeken?

[ Bericht 45% gewijzigd door gtotep op 16-11-2007 22:06:44 ]
pi_54660891
Het lijkt me vrij stom eerlijk gezegd. Het noorden is dun bevolkt, waar moeten al die Hollanders anders heen als de vloedgolf komt? Juist...
pi_54660941
maar dan met de auto
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:39:22 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54660967
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het lijkt me vrij stom eerlijk gezegd. Het noorden is dun bevolkt, waar moeten al die Hollanders anders heen als de vloedgolf komt? Juist...
In de randstad wonen bijna geen Hollanders meer
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_54660976
Ik ben het er wel mee eens, eigenlijk. Het noorden economisch versterken is een veel betere oplossing dan al die noorderlingen dagelijks naar de overvolle randstad te vervoeren. Zorg gewoon dat er een paar fatsoenlijk grote bedrijven in het noorden komen te zitten. Ruimte is er genoeg en ook om personeel hoef je niet verlegen te zitten.

Bovendien kun je daar nog voor een normaal bedrag aan een huis komen.

Win-win dus.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_54661105
Ohja investeringen, die ken ik ja. Zoveel miljard is het altijd, maar dan hebben we nog wat voor Almere nodig, oh en ook nog wat voor Amsterdam, oh ja en nog wat voor Den Haag, ach he er is nog maar een paar honderd miljoen over, gedeeld door 3 is niks, tsja lullig...

know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:46:05 #7
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54661144
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Duh, denk je dat de treinen nog rijden dan...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  Donald Duck held vrijdag 16 november 2007 @ 21:55:47 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54661403
Het was natuurlijk ook wat overbodig. Een miljardenkostende lijn die enkel naar wat weilanden leidt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54661421
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:46 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik mag het hopen voor ze..
pi_54661558
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:46 schreef gronk het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Alle blaadjes waaien gewoon van de rails.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:20:17 #11
139712 SIRfuckalot
ik ben de alpha en de omega
pi_54662075
vind het wel knap om voor 6 miljard een machine die terug in de tijd gaat te bouwen
pi_54662258
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:39 schreef Rosbief het volgende:

[..]

In de randstad wonen bijna geen Hollanders meer
Ja en die allochtonen die mogen natuurlijk wel verdrinken.
pi_54662754
Het Noorden wordt weer eens benadeeld. Het wordt tijd om eens terug te slaan.
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:52:43 #14
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54663037
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:20 schreef SIRfuckalot het volgende:
vind het wel knap om voor 6 miljard een machine die terug in de tijd gaat te bouwen
Je kunt ook een willekeurig ministerie binnenstappen. Is nog veul goedkoper ook, want die zijn er al.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54663052
Juist.. te paard!
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:58:28 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_54663210
GodVerDomMe. Daar is echt FUCKING 20 jaar over verkankergaderd.

Het westen wordt volgeplempt met allerlei kostbare rail-weg-spoor-hogesnelheidslijnen maar blijkbaar stelt het noorden van dit land, en daarmee de rest van Europa, geen ene reet voor. Van Hamburg tot aan Vilnius: niet belangrijk.

Echt waar, ik ben Rotterdammer van geboorte, Hagenaar sinds een jaar of vijf, maar moge die hele grafkankerpleuris-Randstad z.s.m. (asap) door een vloedgolf verzwolgen worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_54663469
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:58 schreef Ringo het volgende:
GodVerDomMe. Daar is echt FUCKING 20 jaar over verkankergaderd.

Het westen wordt volgeplempt met allerlei kostbare rail-weg-spoor-hogesnelheidslijnen maar blijkbaar stelt het noorden van dit land, en daarmee de rest van Europa, geen ene reet voor. Van Hamburg tot aan Vilnius: niet belangrijk.

Echt waar, ik ben Rotterdammer van geboorte, Hagenaar sinds een jaar of vijf, maar moge die hele grafkankerpleuris-Randstad z.s.m. (asap) door een vloedgolf verzwolgen worden.
Mijn school wat doe je.
pi_54663662
Ik denk dat we in het noorden de gaskranen naar de randstad maar eens dicht moeten draaien.
We krijgen minder voor ons gas dan ontwikkelingslanden... en dan word ons ook nog een snelle treinverbinding misgund ik vind het echt ontzettend triest!!!
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:16:03 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_54663707
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:08 schreef IHVK het volgende:

[..]

Mijn school wat doe je.
I know, mijn ouders wonen zo ongeveer op het laagste punt van Holland dus mijn wens is een soort van zelfvervloeking. Maar toch. Zie het metaforisch. Ik heb de beste tijd van mijn leven in Groningen gewoond en kan er echt niet tegen als die regio voor de zoveelste keer politiek-economisch genegeerd wordt.
pi_54663779
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

I know, mijn ouders wonen zo ongeveer op het laagste punt van Holland dus mijn wens is een soort van zelfvervloeking. Maar toch. Zie het metaforisch. Ik heb de beste tijd van mijn leven in Groningen gewoond en kan er echt niet tegen als die regio voor de zoveelste keer politiek-economisch genegeerd wordt.
Ok, misschien ga ik ook wel naar Groningen
Maar ik ga offtopic.

Holland moet verzuipen.
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:28:38 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_54664058
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:19 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ok, misschien ga ik ook wel naar Groningen
Maar ik ga offtopic.

Holland moet verzuipen.
Zie die laatste wens vooral metaforisch. En door de bril van een melancholiek-gerancuneerde dertiger. Ik hou nog steeds van de duinen. (Die heb je niet in het Noorden.) En het Groene Hart is best MOOI.

Maar Groningen Boven Alles.

pi_54664071
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:14 schreef nikkie1985 het volgende:
Ik denk dat we in het noorden de gaskranen naar de randstad maar eens dicht moeten draaien.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54664305
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:14 schreef nikkie1985 het volgende:
We krijgen minder voor ons gas dan ontwikkelingslanden... en dan word ons ook nog een snelle treinverbinding misgund ik vind het echt ontzettend triest!!!
Dat zou niet verkeerd zijn inderdaad, en de proefboringen in onze waddenzee verbieden.

ohja
quote:
In totaal gaat het om zes gasvelden, op een diepte van ongeveer vier kilometer. De velden bevatten vermoedelijk meer dan 25 miljard kubieke meter gas, genoeg om de huishoudens van de vier grote steden tien jaar van gas te voorzien.
Klop maar bij Poetin aan voor gas
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 17 november 2007 @ 00:01:22 #24
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54664964
Precies, die lijn had er puur en alleen al moeten komen om die naaierij omtrent dat gas maar goed te maken.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 17 november 2007 @ 00:18:56 #25
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54665352
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 00:01 schreef nietzman het volgende:
Precies, die lijn had er puur en alleen al moeten komen om die naaierij omtrent dat gas maar goed te maken.
Mogen wij dan 't geld terug van de oostgroningse uitkeringstrekkers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')