abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54663176
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:25 schreef E.T. het volgende:
Vergeet niet dat als het een 'gewone' verschoven thuisbevaling is, je echt na een uur (of 2 uur) gewoon weer buiten staat met je vrachtje in de maxi-cosi

Lig je alsnog gewoon met je bundeltje in je eigen bed
Dat ligt maar net aan het ziekenhuis. In Harderwijk bijvoorbeeld blijf je standaard tot de ochtend als je 's nachts binnen komt om te bevallen. 's Ochtends wordt je kindje gecontroleerd door een van de kinderartsen en als alles goed is wordt je pas ontslagen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_54663377
Mooi om ook verhalen te lezen hoe het wel goed kan gaan in het ziekenhuis. Hier heerst nu erg het wat, als gevoel bij mij. Wat als ik Merlijn niet naar babykamer had laten brengen, was de bv dan wel goed gelopen, hadden ze hem dan kv gegeven en zouden ze hem dan niet in bad gedaan hebben? Heb er op het moment, ook al kan ik er niets aan veranderen, zo een spijt van dat ik hem toen weg hem laten halen. Ik lag met 3 andere dames waarvan de kindjes in de couveuse of ergens anders lagen en ik was nog steeds behoorlijk ziek van de buikgriep die ik had gehad dat ik hem dus heb weg laten halen en pas de volgende ochtend laat weer terug zag toen ik eindelijk aan de verpleegster durfde te vragen waar mijn kindje was. Hoe labiel kun je zijn, als pas bevallen vrouw.

Zit nu wel erg te huilen , de hormonen hebben duidelijk even overspel hier.
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:09:06 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54663484
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:57 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan het ziekenhuis. In Harderwijk bijvoorbeeld blijf je standaard tot de ochtend als je 's nachts binnen komt om te bevallen. 's Ochtends wordt je kindje gecontroleerd door een van de kinderartsen en als alles goed is wordt je pas ontslagen.
hier komt er geen kinderarts aan te pas, dus dat scheelt idd

(geen idee trouwens hoe ze het doen als je om drie uur 's nachts bevalt trouwens..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54663664
En ik heb geen idee hoe het gaat als je bij ons overdag bevalt! Ik heb twee nachtkindjes
pi_54663685
Om 5 uur was Anna 'al' geboren, maar hechten, douchen enzo zorgde dat ik pas na 7 uur thuis zou zijn en de kraamhulpen werken bij ons maximaal tot 8 uur. Anna moest 's ochtends ook langs de kinderarts, maar volgens mij was dat niet gebeurd als we gewoon 's avonds al waren gegaan.

Ik lag met een andere moeder op de kamer en 's ochtends, toen de kinderarts kwam controleren ging ik mee daarheen (ik liet echt Anna niet meer alleen, dus daar waggelde ik ) en toen zag ik dat haar dochter in bad ging. Het eerste badje en mama was er niet bij. Ik vond dat echt erg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54663778
Hebben ze met Merlijn ook gedaan, omdat hij zo zielig was haden ze hem 's nachts in bad gedaan. Au wat deed dat pijn toen ik het tussen neus en lippen te horen kreeg.
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:24:47 #57
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_54663951
Mara is om 5.35 geboren en om half 10 lag ik heerlijk in mijn eigen bedje met een lief hoopje mens boven op me.

De eerste dag heb ik een half uur kraamzorg gehad. En de rest van de dag waren we met zijn drieen. Eng maar heel intiem zo saampjes.

E.T een bed huren kan je bij de thuiszorgwinkel en dat schijnen kleine opvouwbare bedden te zijn. Die je ergens in een hoek kan zetten en uitklappen als het nodig is.
pi_54663989
Quinten ging pas voor het eerst in bad op de dag dat we naar huis mochten (de derde dag) en ik was er bij. Bij Dylan ook trouwens, die ging wel de eerste dag al in bad. Ze vroegen aan iedere moeder ten eerste of het kindje in bad mocht en ten tweede of ze erbij wilden zijn. Ik begrijp wel uit verhalen van anderen hier dat mijn ziekenhuis een hele sympathieke is
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:26:32 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54664004
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:24 schreef klein_spookje het volgende:
E.T een bed huren kan je bij de thuiszorgwinkel en dat schijnen kleine opvouwbare bedden te zijn. Die je ergens in een hoek kan zetten en uitklappen als het nodig is.
Maar vergeet niet dat je dat bed dan mss wel 4-5 weken in je woonkamer hebt staan en dat dat niet heel goedkoop is. Als je ziek bent vergoed de verzekering dat, zo voor een bevallingswachttijd niet.
pi_54664049
hier doen ze ook aan 'verplaatste thuisbevallingen' en ik was er erg blij mee. ik wilde toch al graag het veilige gevoel van al in het ziekenhuis zijn, en had door deze constructie toch de vrijheid en redelijk veel privacy die meer bij thuisbevallen horen. ik heb dus ook gestemd voor 'ziekenhuis', al ben ik zeker niet voor al te snelle pijnbestrijding. ik geloof ook echt wel dat thuis voor veel mensen veel beter 'werkt' qua ontsluiting, maar voor mij woog het gevoel in/dichtbij veilige handen te zijn zwaarwegender. het leek me altijd zo naar om op zo'n laat moment nog vervoerd te moeten worden. beide keren hadden mijn kinderen in 't vruchtwater gepoept trouwens, dus beide keren had ik anders alsnog naar 't ziekenhuis gemoeten.
pi_54664097
even ter nuancering van mijn posts.. niet iedereen zal mijn achtergrond kennen. Ik was zeer zeer pro-thuis bevallen. Heb hemel en aarde bewogen om thuis te mogen bevallen, want ik had een medische indicatie en men zag het niet zitten. Uiteindelijk toestemming gekregen, thuis begonnen, na niet vorderende ontsluiting toch naar ziekenhuis moeten gaan, uiteindelijk kind bijna verloren aan een hartstilstand, is er met veel geweld uitgerukt want tijd voor een KS was er niet meer, vervolgens zelf bijna doodgebloed. Dus niet bepaald een standaard bevalling. Ik snap ook wel dat 'iedereen' liever thuis bevalt. Als alles goed gaat wil je dat allemaal. Alleen kun je nooit van te voren weten of het allemaal goed zal gaan. Ik ben verschrikkelijk geschrokken van hoe mijn bevalling is verlopen, en dank mijn leven en dat van mijn dochter aan de acuratesse van de gyneacoloog. Thuis was het helemaal verkeerd afgelopen, want behalve de niet-vorderende ontsluiting was er eigenlijk geen enkele indicatie dat dit zo fout zou gaan. En tuurlijk, mijn geval is een uitzondering. Maar ik hoor toch net even te veel van die 'uitzonderingen' om te geloven dat het écht maar zo sporadisch voorkomt dat er iets (bijna) fout gaat. En dus vind ik dat het voor de veiligheid, uit voorzorg, thuishoort in een ziekenhuis. In een huiselijke, veilige sfeer, maar wel met medische hulp stand-by INDIEN NODIG. En pijnbestrijding 24 uur van de dag AANWEZIG en beschikbaar INDIEN NODIG. En dan jammer voor al die bevallingen die achteraf prima gingen en dus ook best thuis hadden gekund. Want dat ene kindje of die ene moeder die het niet overleeft omdat er niet op tijd hulp bij is, is me dat wel waard. Daarom pleit ik voor een ziekenhuisbevalling.

Aan de ene kant twijfel ik of ik dit wel moet posten. Mijn verhaal is een uitzondering, dat besef ik heel goed en ik wil ook niemand bang maken (zeker geen zwangere vrouwen). Maar juist door het onderwerp uit het andere topic vind ik dat het taboe doorbroken moet worden van 'bevallen is veilig' . Bevallen kan in het grootste deel van de gevallen heel veilig zijn. Maar heel soms gaat het erg mis en dan heb je het wel over mensenlevens. En nogmaals, dit komt dus van iemand die voor de bevalling heel erg tégen alle medische ingrepen was, iemand die helemaal voor 'natuurlijk bevallen' ging, onderwaterbevalling, lalala. Maar nu kijk ik er wel even heel anders tegenaan. Ik kan me voorstellen als je bevalling wel gewoon goed is gegaan, dat je er dan nog steeds over denkt zoals ik voor mijn bevalling. Maar wat mammietje ook aangeeft, als het misgaat dan besef je pas hoe veel er mis kan gaan en wat er op het spel staat. Het leven van jezelf en van je kind. Dan maar wat minder gezellig denk ik dan...
  Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 23:32:39 #62
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54664183
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar vergeet niet dat je dat bed dan mss wel 4-5 weken in je woonkamer hebt staan en dat dat niet heel goedkoop is. Als je ziek bent vergoed de verzekering dat, zo voor een bevallingswachttijd niet.
Ik had dat dus wel gedaan en het was hier echt geen opklapbaar bed maar gewoon een soort ziekenhuisbed, hij heeft hier dus bijna 8 weken in de woonkamer gestaan
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54664258
Hier in het zkh doen ze de baby's pas de volgende dag in bad. Ik lag nog plat, maar ze hebben in elke kamer een badje, dus kon wel meekijken. En paps stond er met de neus bovenop... Dus als je dezelfde dag naar huis kan, dan krijg je de baby "vies" mee. Standaard is het na 2 uur, of 's nachts de volgende ochtend.

En de kinderarts kwam, toen ik was opgenomen, op de kamer de controles doen. Dus je kindje was van 6 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds bij je op de kamer. En 's nachts werden de kleintjes gebracht voor de voedingen.
Voor de eerste nacht waren er 1 persoonskamers, daarna 3 persoonskamers, en uiteindelijk belandde ik op de "moeders-van-kindjes-die-beneden-liggen"-kamer. Toen was het wel gebeurd met het hele dagen baby zien, maar we mochten wel komen voeden als je het van te voren doorgaf, en ook badderen op de neonatologie. Was ook wel lekker nog even 2 nachtjes doorslapen voordat we naar huisgingen, alleen jammer van de bv..
pi_54664263
Het bed hier heeft maar 4 weken beneden gestaan. Met 37 weken neergezet en ook meteen in blijven slapen, sliep veel beter dan bij Magneet in bed, zo had ik tenminste de ruimte . En een paar dagen na de bevalling weer opgeruimd. Het bed hier was gewoon mijn oude eenpersoonsbed van toen ik thuiswoonde.
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:39:29 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54664372
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:32 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik had dat dus wel gedaan en het was hier echt geen opklapbaar bed maar gewoon een soort ziekenhuisbed, hij heeft hier dus bijna 8 weken in de woonkamer gestaan
Hmmm... dat lijkt me ook niet echt tof.
En kostte je dat niet een rib uit je lijf?
pi_54664686
maar da's toch hartstikke ongezellig randa? lijkt mij echt niet leuk, juist die spannende laatste weken, om niet bij elkaar te slapen.
  Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 23:56:46 #67
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54664834
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hmmm... dat lijkt me ook niet echt tof.
En kostte je dat niet een rib uit je lijf?
Ik ben lid van de thuiszorg en volgens mij was ik uiteindelijk rond de 70 euro kwijt.
Maar dan zou ik de rekening eens op moeten zoeken.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 17 november 2007 @ 00:07:50 #68
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54665106
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:51 schreef bixister het volgende:
maar da's toch hartstikke ongezellig randa? lijkt mij echt niet leuk, juist die spannende laatste weken, om niet bij elkaar te slapen.
Moet je wèl kunnen slapen . Die van mij snurkt, erg. Daar kon ik dus (ik werd echt slapeloos, nog voor de test ), helemaal gèk van worden.

Dus niks niet gezellig hier, Hub in de logeerkamer, en ik nog niet slapen .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2007 @ 00:21:39 #69
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_54665422
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 20:18 schreef nebelung het volgende:
Nou, ik ben in het ziekenhuis bevallen. Te vroeg en spoed spoed spoed,. Het was een regelrechte nachtmerrie. Niet alleen de bevalling, maar ook het verblijf in het ziekenhuis.

Verschrikkelijk.

Er komt geen 2e hier, maar al kwam die wel, als je een ks ooit hebt gehad moet je daarna altijd in het ziekenhuis bevallen. Vreselijk, alleen daarom al komt er geen 2e.

Nu besef ik wel dat mijn situatie niet een keus was die ik heb kunnen maken (al zou ik sowieso nooit voor het ziekenhuis kiezen), maar ik kan nóg janken als ik bedenk dat ik, als alles goed was gegaan, gewoon thuis had kunnen bevallen. Ik wou thuis zijn.
Zo pijnlijk herkenbaar! (Ik jank een potje met je mee, nebelung)
Een deel van mijn nachtmerrie was dat de sonde die in mijn dochters hoofdje was gedraaid opeens niks meer doorgaf, en er mede daarom besloten werd tot een keizersnede.
Dat van dat verplicht weer bevallen in het ziekenhuis nadat je al eens een ks hebt gehad ga ik echt uitzoeken. Want mijn vertrouwen in ziekenhuis, personeel en apparatuur is niet heel erg groot
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_54668035
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:29 schreef Ladybos het volgende:
Verhaal
Ik heb gekozen voor thuis

Zoals ik al in dat andere topic schreef is mijn eerste thuis geboren. Ik heb daarna bijna zelf het loodje gelegd met net zo'n nabloeding als jij. Heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen (helaas) en 4 x twee units packed cells gekregen, verspreid over die 10 dagen. De details over mijn zware bevalling en de tijd daarna zal ik je besparen, maar die waren aardig heftig.

Toch zou ik het liefste thuis bevallen. Ik zie bij mensen zonder serieuze medische indicatie absoluut het voordeel van een medisch begeleide bevalling niet, (muv de gemoedsrust voor de moeder, maar dat is dan ook het enige!!). En die uitzonderingen zijn juist helaas geen uitzonderingen meer tegenwoordig, maar dat komt omdat een zwangerschap en bevalling tegenwoordig niet meer als iets natuurlijks wordt gezien, maar als een ziekte, je bent tegenwoordig patient, in plaats van gewoon zwanger.

En omdat de medische wetenschap steeds meer kan op het gebied van obstetrie en fertiliteit, blijven er tegenwoordig ook zwangerschappen in stand die een jaar of 30 / 40 geleden allang in het boekje miskraam zouden zijn bijgeschreven, met andere woorden, op een natuurlijke manier afgestoten zouden zijn. Logisch dat er daardoor in deze tijd steeds meer bevallingen gecompliceerd verlopen. Ik zou zelfs zeggen dat er sprake is van een vicieuze cirkel.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 17 november 2007 @ 06:46:21 #71
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_54668562
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

een bed is 22,- per week met matras zonder 15,- per week (goedkoper dan bv een zh bevalling. En ingeklapt gewoon een soort stretcher. hier zou hij alleen voor de bevalling zijn meteen na het douchen ga ik mijn eigen bed in.
pi_54668674
Ik sliep gedurende de hele zwangschap van Merlijn al veel beneden, de hele nacht au en draaien daar hield ik Magneet wakker mee. Ik vond het prima, laptop naast het bed, TV aan en lekker doen waar ik zin in had. Moet wel zeggen dat ik gezelschap had van 3 katten. Zou het zo weer doen, was blij dat ik zelf eigenlijk weer kon slapen.
  zaterdag 17 november 2007 @ 08:13:06 #73
3011 E.T.
pi_54668678
Een bed in de woonkamer lijkt mij persoonlijk niks, lijkt me ook niet goed voor het verloop

Ladybos.. even ter relativering: je zegt dat 't diverse keren in je omgeving niet helemaal goed ging .. Maar hoevaak in de afgelopen tien jaar is het nou echt daadwerkelijk mis gegaan doordat de moeder niet of niet op tijd in het ziekenhuis was? Hoeveel moeder zijn er bij een bevalling overleden? Hoeveel kinderen zijn overleden puur en alleen door de bevalling?
Dus ook al gaan er veel mensen alsnog naar het ziekenhuis bij een thuisbevalling, nog steeds gaat het in 99 van de 100 gevallen goed. Om dan bij voorbaat al iedereen naar een ziekenhuis te laten gaan vind ik persoonlijk dan overdreven.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54668735
Volgens mijn gyn eindigt de helft van alle eerste bevallingen in het zkh.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 17 november 2007 @ 08:37:59 #75
3011 E.T.
pi_54668763
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 08:29 schreef Moonah het volgende:
Mijn vk zegt dat ook idd
  zaterdag 17 november 2007 @ 10:05:22 #76
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_54669199
Bij mij speelde in de keuze voor het kraamhotel ook mee dat de verwachting was dat mijn dochter heel klein zou zijn. De schatting was 2500 gram en dan zit je op de grens voor een couveuse. Ik mocht wel thuis bevallen, maar in het kraamhotel waren couveuses en eventueel artsen aanwezig en dat gaf mij wel een gerust gevoel.

Ik moest de nacht ook in ziekenhuis blijven, ik beviel om 0:08 uur en als je na 22:00 bevalt, moest je in het ziekenhuis blijven.
Mijn dochter moest naar de babykamer omdat ik met 2 andere moeders op zaal lag. (Die overigens KEIhard snurkten .
En wat ik heeeel slecht vond ik het ziekenhuis, was dat ze mijn dochter 's nachts niet brachten voor bv, terwijl dit wel van tevoren was aangegeven. Volgens hun sliep ik nét op het moment dat ze haar wilden brengen en toen hebben ze haar een flesje gegeven. Dat is grote bullshit, want ik heb de hele nacht geen oog dichtgedaan.
Ik heb dus een slechte BV start gehad en het na 2 dagen opgegeven. Toen was het namelijk: of ze gaat NU drinken, of ze gaat naar het ziekenhuis, omdat ze weinig woog en zichzelf niet op temperatuur kon houden.
Toen was de keus snel gemaakt. Ze kreeg een flesje en dat ging er prima in.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_54669280
Ik heb niet gestemd. Op zich lijkt een thuisbevalling me prettiger, vooral omdat er dan inderdaad niet veel aan je bed gebeurd. Ik heb een medische indicatie, maar anders zou ik nu ook in het ziekenhuis gaan bevallen. Waarom? Omdat het eng vindt om thuis te bevallen.
Nu ik het ziekenhuis ken, gehoord heb hoe de verloskamers eruit zien en ik ze nog mag gaan bekijken, vind ik het ook niet zo heel erg. Maar ik weet ook dat als ik nog in Twente zou zitten, dat ik daar wel wat anders over zou denken, want de verhalen over Enschede en Hengelo wat betreft bevallen klinken toch heel wat anders dan Nieuwegein.

Ik hoop in ieder geval dat ik een beetje mijn eigen gang mag gaan en dat als dat niet kan, dat me dan goed uitgelegd wordt waarom niet.
  zaterdag 17 november 2007 @ 10:24:31 #78
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_54669368
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:16 schreef Pruk het volgende:
Ik heb niet gestemd. Op zich lijkt een thuisbevalling me prettiger, vooral omdat er dan inderdaad niet veel aan je bed gebeurd. Ik heb een medische indicatie, maar anders zou ik nu ook in het ziekenhuis gaan bevallen. Waarom? Omdat het eng vindt om thuis te bevallen.
Nu ik het ziekenhuis ken, gehoord heb hoe de verloskamers eruit zien en ik ze nog mag gaan bekijken, vind ik het ook niet zo heel erg. Maar ik weet ook dat als ik nog in Twente zou zitten, dat ik daar wel wat anders over zou denken, want de verhalen over Enschede en Hengelo wat betreft bevallen klinken toch heel wat anders dan Nieuwegein.

Ik hoop in ieder geval dat ik een beetje mijn eigen gang mag gaan en dat als dat niet kan, dat me dan goed uitgelegd wordt waarom niet.
Mijn ziekenhuisverhaal betreft het ziekenhuis in Enschede .
Het ziekenhuisgedeelte vond ik niet fantastisch, vandaar dat ik de volgende keer weer in eerste instantie voor het kraamhotel (Oldenzaal) zou kiezen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 17 november 2007 @ 10:43:50 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_54669593
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 08:29 schreef Moonah het volgende:
dat zegt denk ik iedere vk en het is natuurlijk ook zo, maar dan nog zou dat voor mij geen reden zijn dan maar meteen naar het ziekenhuis te gaan

Ik denk dat het in ziekenhuizen prima kan gaan, maar ook niet altijd. die medische zorg is niet altijd maar voorhanden. ze hebben het druk, er liggen er nog 5 te bevallen.
Thuis heb je je eigen vk met op het eind, je eigen kraamverzorgster. prive zorg ten top!

Ik denk gewoon dat iedereen zijn eigen gevoel hierin moet volgen. voel je je veiliger in het ziekenhuis, omdat alle medische zorge voor handen is? doe dat dan!
Liever thuis in eigen ongeving? doen!
stormy waters...
sailin'
pi_54669623
In het ziekenhuis. belsen vond dat ook prettig. Gewoon alle hulp is bij de hand, mocht er iets zijn. De eerste keer is het in elk geval 'bevallen'
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_54669852
Thuis!
Ik heb het als heerlijk ervaren. Ik had van tevoren niet gedacht dat het zou lukken (geen idee waarom, misschien omdat mijn moeder bij al haar bevallingen ingeleid werd).
Het was echt fijn, we hadden een (logeer)bed in de woonkamer, ik heb van tevoren wel twijfels gehad over dat woonkamer gedoe, maar heb er totaal geen last van gehad met de bevalling. Ik ben om 3:50 bevallen en de kraamhulp ging pas weg toen alle was weggewerkt was, ik in een schoon bed lag, gedouched was enz.
Ik wil het bij de volgende absoluut weer.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54670200
Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen. Van te voren al bedacht dat dat beter was omdat het bij eventuele complicaties wel heel lastig zou zijn mij van de boot te halen. Het leek me ook niet zo'n prettig idee om dan door de brandweer uit de boot getakeld te worden.

De eerste keer werd ik ingeleid dus had ik eigenlijk helemaal geen keus meer. Ik vond het erg prettig in het ziekenhuis. Ik kreeg gelijk een eigen kamer waar ik ook bevallen ben. Het personeel was super.
De hele bevalling ging zo ontzettend snel dat ik rondlopen of douchen of dat soort dingen niet gemist heb.
5 uurtje later mocht ik al naar huis en we hebben de eerste nacht dan ook met z'n drietjes in ons eigen bed doorgebracht.

De tweede keer besloten we ook voor het ziekenhuis te kiezen. De bevalling is toen spontaan gestart en het ging zo snel dat ik een half uurtje na binnenkomst in het ziekenhuis mijn baby al vast had. Deze keer ben ik bevallen met mijn eigen verloskundige en een verpleegster erbij. Verder niemand.
We moesten wel een nachtje blijven ivm het gewicht van Lis maar de volgende ochtend lag ik dan ook alweer in mijn eigen bed.

Ik vond het beide keren erg prettig gaan.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54670467
Mocht je niet douchen in het zkh, Snoopy? Ik heb wel gedoucht, maar dat veroorzaakte bij mij alleen maar een korte weeënstorm en veel pijn en misselijkheid. Had ik dus best willen missen
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:19:53 #84
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54673952
Ik heb gestemd voor zkh.
Idd veiliger dat alles indien nodig voorhanden is. Vantevoren zijn we ook bij zo'n voorlichtingsavond geweest, waar ze alles lieten zien. Bij mij is de vlos er de hele tijd bij geweest (volgens mij. weet niet meer zeker ). Nou ja, 5 kwartier nadat we aankwamen in het zkh was eli er, dus het zal wel.
En ik had uiteindelijk een medische indicatie, groen vruchtwater. en net als iemand anders (ben te lui om terug te lezen) knip en duwen op de buik. Uiteindelijk heeft eli er helemaal geen last van gehad, maar dat wist je vantevoren niet. we wisten alleen dat de hartslag niet herstelde tijdens een wee, bleef rond 60 hangen.

Uiteindelijk gaat het er vooral om waar je je het prettigst bij voelt, daar gaat de bevalling het beste. ik vond het prettig om al in het zkh te zijn, om vantevoren al te bedenken dat we daar heen zouden gaan, want an zit het al in je hoofd dat je gaat verplaatsen. als je halverwege "verplicht" weg moet, terijwl je je daar niet op hebt ingesteld, lijkt me dat redelijk naar.
Maar ik vind zeker niet dat bevallingen standaard in het zkh moeten. als een vrouw zich er niet prettig bij voelt om in het zkh te bevallen, dan werk je de boel alleenmaar tegen, en dan schiet je volledig je doel voorbij.

(En bij ons dimden ze het licht ook toen ik ging persen. vond ik heel attent van ze. geen seconde aan gedacht. ben dus erg te spreken over de verzorging in het zkh. ja, er komen veel mensen binnen, maar een bevalling is niet charmant, en het kind moet er toch uit, dus als er meer mensen bij zijn dan alleen je man en je vlos, boeien! of het nu de vlos van het zkh is die je niet kent, of de kraam die je niet kent, maakt dan ook echt niet uit. vind ik)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54674063
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:24 schreef MaLo het volgende:

[..]

Mijn ziekenhuisverhaal betreft het ziekenhuis in Enschede .
Het ziekenhuisgedeelte vond ik niet fantastisch, vandaar dat ik de volgende keer weer in eerste instantie voor het kraamhotel (Oldenzaal) zou kiezen .
Jouw verhaal in combinatie met jouw ondertitel gaf mij al genoeg informatie
pi_54674080
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:43 schreef Belana het volgende:

[..]
Thuis heb je je eigen vk met op het eind, je eigen kraamverzorgster. prive zorg ten top!
Terwijl haar pieper nog tig keer gaat waarna ze haar collega moet bellen om een andere bevalling over te nemen
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:55:55 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_54677969
Ziekenhuis.
Nou mocht ik ook niet thuis bevallen in verband met een medische indicatie, maar ik wilde ook niet thuis bevallen. Om veel redenen, waaronder een veiliger gevoel in het ziekenhuis, maar vooral omdat ik pijn en emoties nogal aan plaatsen koppel en bang was dat ik na de bevalling mijn slaapkamer als een nare plaats zou gaan zien.
Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik in het ziekenhuis bevallen ben. De sfeer was goed, fijn personeel, absoluut niet veel (verschillende) mensen aan mijn bed en men heeft tijdig en goed ingegrepen. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik thuis had willen bevallen. Tijdens het persen bleek dat ik het niet zonder hulp kon en om dan nog naar het ziekenhuis te moeten, zou ik niet zien zitten.
En na een nachtje met Ive op de kamer in het ziekenhuis te hebben geslapen, gingen we de volgende dag heerlijk terug naar ons huis. Wat nog net zo veilig en vertrouwd voelde als voorheen.
Het ziekenhuis waar ik ben bevallen staat in de top drie qua beste kraamafdelingen en die plek verdient het dubbel en dwars wat mij betreft!
pi_54678500
Ik had er eigenlijk helemaal niet bij nagedacht dat het tijdens de bevalling ook niet zou lukken en dat je dan alsnog naar het ziekenhuis zou moeten. Toen tijdens de bevalling mijn vlos tegen de stagiaire zei dat Mikael met zijn hoofdje raar lag ging er wel ff door me heen: Oh kut ja dat kan natuurlijk ook nog als ik maar niet naar het ziekenhuis hoef Maar "gelukkig" kon de vlos er met der hand in
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54685911
Thuis heeft absoluut mijn voorkeur. Bij Tomas moest ik naar het ZH omdat ik de 42 weken gepasseerd was maar daar was ik ook helemaal niet blij mee. En uiteindelijk ging de bevalling zo hard dat ik met persweeen in de auto zat en m'n man met idiote snelheden door de aangrenzende dorpen scheurde om maar op tijd in het ZH te komen. En dan kom je daar met de mededeling dat je persweeen hebt (nou ja, toen we uiteindelijk op de afdeling kwamen was er niemand te zien..en ik kreeg net een wee dus alles wat ik uit kon brengen was: HELP!) en dan zeggen ze: gaat u maar even lekker hier liggen, kunt u zelf uw schoenen uittrekken?

Ik voelde me daar gewoon niet op mijn gemak en iedere keer had ik weer andere mensen aan m'n bed ivm. wisseling van diensten etc. Dan liever 'gewoon' thuis en daar ga ik voor de 2e dus ook voor. En nu maar hopen dat dat dit keer wel lukt.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Moderator zondag 18 november 2007 @ 10:17:14 #90
45833 crew  Fogel
pi_54689343
Ik (als vader) zie totaal geen nut in een thuisbevalling en mijn vrouw zou er ook niet aan moeten denken om thuis te bevallen.

Moet er wel aan toevoegen dat thuis bevallen in Noorwegen eigenlijk geen optie is (het aantal thuisbevallingen zelfs is kleiner dan het aantal bevallingen onder transport!), iedereen moet gewoon per definitie naar het ziekenhuis. Prima regeling wat mij betreft.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_54689520
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:17 schreef Fogel het volgende:
Ik (als vader) zie totaal geen nut in een thuisbevalling en mijn vrouw zou er ook niet aan moeten denken om thuis te bevallen.

Moet er wel aan toevoegen dat thuis bevallen in Noorwegen eigenlijk geen optie is (het aantal thuisbevallingen zelfs is kleiner dan het aantal bevallingen onder transport!), iedereen moet gewoon per definitie naar het ziekenhuis. Prima regeling wat mij betreft.
Nederland is volgens ons het enige land waar thuisbevallingen normaal zijn.
In Noorwegen zal er ook niet overal een ziekenhuis in de buurt zijn
  Moderator zondag 18 november 2007 @ 10:42:24 #92
45833 crew  Fogel
pi_54689609
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Nederland is volgens ons het enige land waar thuisbevallingen normaal zijn.
In Noorwegen zal er ook niet overal een ziekenhuis in de buurt zijn
Klopt, maar ook in steden met meerdere ziekenhuizen zijn thuisbevallingen niet normaal.

De meeste plekken hebben wel een ziekenhuis redelijk dichtbij (binnen 50 km), dus thuis bevallen zou wel te doen zijn. Maar bijvoorbeeld op Spitsbergen, waar het ziekenhuis geen afdeling heeft voor bevallingen, worden zwangere vrouwen 6-8 weken voor de bevalling per vliegtuig naar Tromsø gebracht zodat ze daar op de bevalling kunnen wachten met ziekenhuis binnen bereik.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 18 november 2007 @ 10:42:37 #93
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54689610
Ik vind thuisbevallen eerlijk gezegd onverantwoord. Sorry dat ik het zo cru zeg. Het kan natuurlijk goed gaan, en je hoopt het natuurlijk niet, maar het kan óók niet goed gaan en dan is het vaak toch een kwestie van seconden. Dat vind ik toch prevaleren boven "meer of minder gezellig". Een kind met zuurstoftekort of erger doordat je er niet snel genoeg iets aan kon doen is nog veel ongezelliger. (oke, worst case scenario, maar het kán, ik zou het risico niet willen nemen) .

En idd, met persweeen alsnog worden vervoerd lijkt me echt een hel
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54690151
Ik wilde het liefst thuis bevallen, moest halverwege naar het ziekenhuis. Het naarste vond ik dat ik met rugweeen op mijn rug moest liggen met een band om voor hartfilm oid. En pas daarna een pijnstillende prik. Duurde al met al best lang voordat ik die kreeg. Naar mijn idee hielp het niet, kreeg alleen maar meer pijn. Maar achteraf gezien heeft het wel de ontsluiting versneld. Ik kreeg ook een knip en er werd op mijn buik mee geduwd. Dit omdat de hartslag van Kim erg omlaag schoot.
Het is me wel goed bevallen in het ziekenhuis. Niet tig lui aan bed gehad. Leuke vlos en hulp.

Als er ooit nog een 2e komt, wil ik toch graag thuis bevallen.

Ohja, over zo'n bed huren bij thuiszorg. Dat je moet betalen is dan zeker vanaf een aantal dagen/weken. Want wij hebben ook weleens zo'n bed gehad en we zijn lid en hoefden niks te betalen.
pi_54690305
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Klopt, maar ook in steden met meerdere ziekenhuizen zijn thuisbevallingen niet normaal.

De meeste plekken hebben wel een ziekenhuis redelijk dichtbij (binnen 50 km), dus thuis bevallen zou wel te doen zijn. Maar bijvoorbeeld op Spitsbergen, waar het ziekenhuis geen afdeling heeft voor bevallingen, worden zwangere vrouwen 6-8 weken voor de bevalling per vliegtuig naar Tromsø gebracht zodat ze daar op de bevalling kunnen wachten met ziekenhuis binnen bereik.
Wie betaalt dat? De kosten om te vliegen en de rest van kosten? Het is waarschijnlijk goedkoper om daar een afdeling gyneacologie op te zetten, dan om dit met elke vrouw te doen.
  zondag 18 november 2007 @ 12:16:46 #96
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_54690857
Ik heb ook thuis gestemd, eigenlijk om de reden van BE.
pi_54693278
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:42 schreef Vivi het volgende:
Ik vind thuisbevallen eerlijk gezegd onverantwoord. Sorry dat ik het zo cru zeg. Het kan natuurlijk goed gaan, en je hoopt het natuurlijk niet, maar het kan óók niet goed gaan en dan is het vaak toch een kwestie van seconden. Dat vind ik toch prevaleren boven "meer of minder gezellig". Een kind met zuurstoftekort of erger doordat je er niet snel genoeg iets aan kon doen is nog veel ongezelliger. (oke, worst case scenario, maar het kán, ik zou het risico niet willen nemen) .

En idd, met persweeen alsnog worden vervoerd lijkt me echt een hel
een kantje-boord situatie heeft zich bij mn zus voorgedaan bij een thuisbevalling
en achteraf hadden ze het in het ziekenhuis niet beter kunnen doen
ik snap wel waar je reactie vandaan komt van het onverantwoord thuisbevallen maar laten we de kennis en kunde van de verloskundige niet uitvlakken
het ziekenhuis klinkt zo "veilig"omdat ze allerlei apparatuur hebben staan e.d. maar de personen om die apparaten te bedienen moeten vaak opgeroepen worden en daardoor heb je ongeveer een even lange wachttijd als dat je zelf richting ziekenhuis rijdt
zo heel verhaal maar dit was ongeveer wat de verloskundige tegen mij vertelde ..2x
pi_54693385
Absoluut thuis. Ik vond het heeeeeerlijk!!
Ben wel 5x onder de douche gegaan volgens mij en kon lekker in mijn blootje door het huis lopen.
Bij nummer 2 blijf ik weer lekker thuis
Ik woon in een apartement met 2 trappen. Het is hier behoorlijk gehorig maar daar heb ik geen moment bij stil gestaan. totdat ik de buuf sprak en die zei dat ze maar eerder naar het werk was gegaan omdat ze me gehoord had en haar dochter ook rond die tijd uitgerekend was...
Daarnaast zei de verloskundige destijds tegen mij dat ze bij mij geen reden zag waarom ik naar het zh zou moeten gaan.
Had ik wel naar het zh gemoeten, dan was het 10 minuten rijden geweest.

[ Bericht 48% gewijzigd door Vicky op 18-11-2007 14:39:42 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54694041
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:27 schreef donnahvh het volgende:

[..]

het ziekenhuis klinkt zo "veilig"omdat ze allerlei apparatuur hebben staan e.d. maar de personen om die apparaten te bedienen moeten vaak opgeroepen worden en daardoor heb je ongeveer een even lange wachttijd als dat je zelf richting ziekenhuis rijdt
zo heel verhaal maar dit was ongeveer wat de verloskundige tegen mij vertelde ..2x
Precies ja, hoe vaak husby niet moest zoeken om iemand erbij te krijgen bij mijn eerste bevalling. En dan duurde het vaak nog heel lang eerdat ze kwamen. Het was ongelovelijk druk rond die tijd. En er was ook veel te weinig communicatie, weer omdat ze het zo druk hadden. Ik denk dat als je een verloskundige bij je bed hebt thuis, dat gewoon echt veel prettiger is.

En dan als je in het ziekenhuis ligt en je roept iemand op om te komen voor het een en ander, dan moet je nog heel lang wachten. En dan het laatste punt, hier lig je vaak in een kamer met meerdere vrouwen en babies. Probeer dan maar eens te gaan slapen, er ligt er altijd wel eentje te huilen. Mij lukte dat niet, en ik kwam dan ook doodmoe thuis na een paar dagen ziekenhuis. En dan hebben wij dus ook geen kraamzorg he, dat mag manlief komen doen.

Het ziekenhuis ligt hier ook niet ver vandaan. In nood maar 5 a 10 minuten rijden.
Ladybos, jouw verhaal is gelukkig een goede afloop. Ik kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent.
  Moderator zondag 18 november 2007 @ 15:05:14 #100
45833 crew  Fogel
pi_54694119
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:41 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Wie betaalt dat? De kosten om te vliegen en de rest van kosten? Het is waarschijnlijk goedkoper om daar een afdeling gyneacologie op te zetten, dan om dit met elke vrouw te doen.
De staat. En voor zo'n 2000 inwoners waarvan er misschien 2 per jaar bevallen is het niet echt de moeite waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')