Ik heb de wagen zelf ook nog niet gezien, maar ik neem aan dat het zo'n ding is inderdaadquote:Op vrijdag 16 november 2007 15:53 schreef Piles het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me dat je ook een stuk langzamer bent. En ik denk dat je niet te veel de binnenbocht moet nemen, maar de wagen verder vooruit moet laten lopen (zoals met een bus/vrachtwagen).
(en ik neem aan dat het over zoiets gaat: http://www.autorent.nl/images/repository/wander/bakwagen.JPG )
Onder bakwagen versta ik eerder dit: http://www.elkkoeriers.nl/images/bakwagen_groot.jpgquote:Op vrijdag 16 november 2007 15:55 schreef Calibrero het volgende:
[..]
Ik heb de wagen zelf ook nog niet gezien, maar ik neem aan dat het zo'n ding is inderdaad
Er zijn verschillende bakwagentjes, ik geloof dat ik in de kleinere versie moet rijden.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Onder bakwagen versta ik eerder dit: http://www.elkkoeriers.nl/images/bakwagen_groot.jpg
Maar daar mag je niet mee rijden denk ik![]()
ik zie ze altijd scheuren iigquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:08 schreef PeuRac het volgende:
Pas op voor windvlagen als je (bijna) leeg bent. In stormachtig weer gebeurde het regelmatig dat ik ruim een meter opzij gegooid werd door een windvlaag.
En je formaat, ff een U-turn maken is er niet bij en ff een in een parkeervak schuiven ook niet echt![]()
Gewoon rustig rijden, relaxed muziekje op, beetje chillen en vooral rustig en oplettend rijden
Tot 3500kg totaal toegestaan gewicht toch?quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:36 schreef Quint24 het volgende:
Mag je daar wel eigelijk met Rijbewijs B mee rijden?
Als ik schade rij moet ik er sowieso een foto van maken, dus dan upload ik hem hier ook wel ffquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:28 schreef Buschetta het volgende:
vergeet geen foto's te posten morgen van je ongeluk
Bochten wat ruimer nemen neem ik aan?quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Moets ik ook op mn eerste werkdag bij mn huidige baas doen, soortgelijke situatie. Niet zo heel moeilijk, wel wat meer op de strepenop de weg letten ivm de breedte.
wijst zichzelf, je zit wat meer boven de wielen, dus het sturen gata hoe dan ook wat anders, went echt na 2 of 3 bochten al, zelfs bij een belaberde bestuurder als ik.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:12 schreef Calibrero het volgende:
[..]
Als ik schade rij moet ik er sowieso een foto van maken, dus dan upload ik hem hier ook wel ff
[..]
Bochten wat ruimer nemen neem ik aan?
Verder hoop ik niet te veel achteruit te hoeven rijden, aangezien ik dat in m'n eigen wagen altijd doe dmv door de achterruit heen te kijken.. ik denk dat ik het met alleen buitenspiegels moeilijk ga vinden![]()
Ik hoop het..quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:28 schreef siekman het volgende:
gewoon ff de eerste dag rustig aan doen , ff goed kijken , niet direct het stuur om gooien en dat soort dingen .
heb je zo onder de knie , met de 2e dag al .![]()
Hou van te voren, als je rechtsaf wil, alvast het fietspad of de fietsers in de gaten, eenmaal bij de bocht goed in je spiegels kijken uiteraard, maar als je van te voren al weet of er wel of geen fietser aankomt maakt dit wat makkelijker.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:33 schreef Calibrero het volgende:
[..]
Ik hoop het..
Als er maar geen fietsers/brommers rechts naast me komen rijden als ik rechtsaf wil
Hoe check je het beste de dode hoek? Iets naar voren met je hoofd en dan in buitenspiegel kijken?quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:41 schreef MaGNeT het volgende:
Op tijd remmen bij kruizingen en rotondes, goed met spiegels werken en altijd op je dode hoek letten ivm fietsers en brommers die naast je blijven kleven in de stad.
Grote sticker plakken met de text "optiefen uit mn dooie hoek, kutfietser, of ik rijd je plat!"quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:56 schreef Calibrero het volgende:
[..]
Hoe check je het beste de dode hoek? Iets naar voren met je hoofd en dan in buitenspiegel kijken?
Of moet je echt helemaal over de bijrijder gaan hangen (ik denk niet dat hij dat relaxt vind)
Misschien zit er wel een speciale spiegel/camera opquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:56 schreef Calibrero het volgende:
[..]
Hoe check je het beste de dode hoek? Iets naar voren met je hoofd en dan in buitenspiegel kijken?
Of moet je echt helemaal over de bijrijder gaan hangen (ik denk niet dat hij dat relaxt vind)
Als het goed is, is de bakwagen naast een gewone spiegel ook voorzien van een dodehoekspiegel.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:56 schreef Calibrero het volgende:
[..]
Hoe check je het beste de dode hoek? Iets naar voren met je hoofd en dan in buitenspiegel kijken?
Of moet je echt helemaal over de bijrijder gaan hangen (ik denk niet dat hij dat relaxt vind)
Goede reclame voor het bedrijf ookquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Grote sticker plakken met de text "optiefen uit mn dooie hoek, kutfietser, of ik rijd je plat!"
Hoop dat er inderdaad wel een speciale spiegel op zit.. Camera waarschijnlijk nietquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien zit er wel een speciale spiegel/camera op
En laat je bijrijder anders ff in de dode hoek staan voor je gaat rijden
Ik moest lachen. Hoop dat het na morgen niet een herkenbaar stripje is gewordenquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als het goed is, is de bakwagen naast een gewone spiegel ook voorzien van een dodehoekspiegel.
Als die goed gericht staat (dus niet net als je gewone spiegel) hoor je zonder grote inspanning te kunnen zien wat er rijdt op de plek waar je normaal geen zicht op hebt.
[ afbeelding ]
Met lage snelheden en in z'n 1, jaquote:Op zaterdag 17 november 2007 19:38 schreef T42 het volgende:
meeste hebben achterwiel aandrijving dus je kunt er mee driften
Echt wel, je kan er best mee driften.. beetje een zanderige plek opzoeken en gaan met die banaan. Verder is het achteruit rijden helemaal niet moeilijk, je moet alleen weten dat er neits ACHTER je auto zit.. verder kan je heel precies met zo een bak achteruit rijden.. inparkeren gaat ook prima, je moet alleen weten waar de paaltjes en andere auto's staan.. goed opletten, meer niet.. ik rij makkelijker in zo een bakwagen dan in een fiat panda..quote:Op zondag 18 november 2007 20:20 schreef Malle_beer het volgende:
[..]
Met lage snelheden en in z'n 1, ja
Je kan er overigens niet mee burnen
OT: Je bent breed, hoog en lang.
Laat insturen bij bochten, je bak zwenkt een stuk uit, omdat de bak en flink stuk uitsteekt na je achterwielen.
Verder zijn de bussen vaak iets van 3 meter hoog en bij viaducten staat 99% aangegeven hoe hoog je er max onder kan rijden.
Probeer verder voor je gevoel zoveel mogelijk in het midden van de weg te rijden en check hiervoor regelmatig je spiegels.
Dode hoek is heel groot, dus blijf constant letten op fietsers en ander ongemotoriseerd grut.
En laat, zeker in het begin, even iemand kijken hoe je uitkomt als je achteruit inparkeerd.
Alstu en laat even weten hoe het is verlopen
Ik rijd er ook goed mee, maar ik werk ook met die dingen.quote:Op zondag 18 november 2007 20:49 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Echt wel, je kan er best mee driften.. beetje een zanderige plek opzoeken en gaan met die banaan. Verder is het achteruit rijden helemaal niet moeilijk, je moet alleen weten dat er neits ACHTER je auto zit.. verder kan je heel precies met zo een bak achteruit rijden.. inparkeren gaat ook prima, je moet alleen weten waar de paaltjes en andere auto's staan.. goed opletten, meer niet.. ik rij makkelijker in zo een bakwagen dan in een fiat panda..
Als je een bijrijder hebt, dan mag je toch verwachten dat HIJ even uit het rechter raampje (dat bedoel je hier toch?) kijkt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:56 schreef Calibrero het volgende:
[..]
Hoe check je het beste de dode hoek? Iets naar voren met je hoofd en dan in buitenspiegel kijken?
Of moet je echt helemaal over de bijrijder gaan hangen (ik denk niet dat hij dat relaxt vind)
Dat je dat met BE mag rijden zegquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:20 schreef Kanjer het volgende:
Dit is mijn "auto van de zaak" (de onderste helaas niet de bovenste)
16,5 meter lang, rijbewijs BE, bij een bakwagen vooral opletten met bochten en achteruitrijden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een onzin zeg. Achteruitrijden met buitenspiegels is juist makkelijk, zolang je maar weet dat er geen obstacels zijn die je normaal met je binnenspiegels laten zien.quote:Op zondag 18 november 2007 13:40 schreef yup het volgende:
Achteruitrijden d.m.v. de buitenspiegels is extreem moeilijk! OEFENEN!!!
Bizar idd.quote:Op maandag 19 november 2007 10:24 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat je dat met BE mag rijden zeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |