Roda zou het na het WK weer kleiner maken, net als ze in Luik (?) deden. Zie het stadion topic daarvoorquote:Op vrijdag 21 december 2007 14:50 schreef Venga het volgende:
De kosten voor Nederland zullen beduidend lager liggen dan Belgie, omdat we hier stukken verder zijn op het gebied van stadions
Heerenveen en/of Twente zijn uitstekende steden voor een WK, omdat er daar ook grote vraag is naar seizoenskaarten. Stadions bouwen zoals in Portugal waar vervolgens geen hond meer heengaat is zinloos. Daarom is Kerkrade geen geschikte kandidaat, daar zit wekelijks zo'n 12.000 man terwijl er 16.000 ofzo inkunnen. Groningen is twijfelgeval, lijkt mij minder geschikt dan Heerenveen of Twente.
Met Amsterdam, Rotterdam(2x), Eindhoven, Enschede, Heerenveen heeft Nederland iig voldoende geschikte kandidaten.
Dat klopt niet, het Parkstad Limburg Stadion heeft een capaciteit van bijna 20.000 plaatsen en Roda trekt zo'n 14.000 toeschouwers gemiddeld. Verder is het PLS betrekkelijk eenvoudig uit te breiden en ligt het op een gunstie locatie. Het is dan ook zeker een kandidaat, ondanks het feit dat Roda nooit 35.000 toeschouwers gemiddeld zal trekken, maar dat geldt voor AZ net zo goed en ook bij Twente moeten we dat nog afwachten.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:50 schreef Venga het volgende:
Daarom is Kerkrade geen geschikte kandidaat, daar zit wekelijks zo'n 12.000 man terwijl er 16.000 ofzo inkunnen.
In Charleroi deden ze dat.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:54 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Roda zou het na het WK weer kleiner maken, net als ze in Luik (?) deden. Zie het stadion topic daarvoor
Het zou om diverse redenen een betere kandidaat zijn dan Heerenveen, het enige dat Heerenveen voor heeft is zo ongeveer het feit dat de club wellicht in staat is om het stadion ook na het WK goed bezet te houden.quote:Op vrijdag 21 december 2007 15:49 schreef MaxPower het volgende:
Insiders verwachten dat Kerkrade kansloos is als speelstad. Ik verwacht dat overigens ook.
Over 10 jaar is Roda misschien wel de beste club van Nederland, weet jij veelquote:Op vrijdag 21 december 2007 15:49 schreef MaxPower het volgende:
Insiders verwachten dat Kerkrade kansloos is als speelstad. Ik verwacht dat overigens ook.
quote:'Ook Spanje en Portugal kandidaat voor WK 2018'
Datum: 22-dec-2007 15:40
De lijst met concurrenten voor Nederland en België om het WK van 2018 te organiseren wordt alsmaar langer. Zaterdag liet de voorzitter van de Portugese federatie, Herminio Loureiro, weten dat Portugal en Spanje eraan denken om zich samen kandidaat te stellen.
Als één van de grote pluspunten voor een WK in Spanje en Portugal noemt Loureiro het grote aanbod van nieuwe stadions op het Iberisch schiereiland. 'De Internationale Voetbalfederatie (FIFA) zal zich geen zorgen moeten maken over het feit of de stadions wel op tijd klaar zullen zijn. Portugal en Spanje hebben immers heel wat stadions van de laatste generatie,' aldus de Portugese bondsvoorzitter tegenover het Portugese blad Sol.
Loureiro zal op korte termijn een gesprek voeren met de voorzitter van de Spaanse bond, José Luis Astiazaran, die enthousiast is over de plannen. 'Beide landen moeten hun krachten bundelen in een gezamenlijke kandidatuur. Dit komt zowel de clubs als de steden in Portugal en Spanje ten goede,' laat Astiazaran weten. Naast Nederland en België stelden ook Engeland, de Verenigde Staten, Australië, China, Mexico en Canada zich al kandidaat voor het 21e WK. (YK)
ai flinke concurentie, Portugal hoeft dan alleen hun grote stadions in te zetten en dan heb je op het toernooi waarschijnlijk alleen maar 50.000+ met een paar mega stadions erbijquote:
Dan hoef je alleen voor de bosbranden te rennenquote:Op zaterdag 22 december 2007 18:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ai flinke concurentie, Portugal hoeft dan alleen hun grote stadions in te zetten en dan heb je op het toernooi waarschijnlijk alleen maar 50.000+ met een paar mega stadions erbij
Dat hebben wij inderdaad nietquote:Op zaterdag 22 december 2007 21:45 schreef RayMania het volgende:
Portugal heeft natuurlijk ook het voordeel dat ze met het EK 2004 een prima toernooi hebben georganiseerd.
In ieder geval niet samen met Luxemburg. En Portugal ligt verser in het geheugen.quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat hebben wij inderdaad niet!
Ja want Luxemburg gaat ook organiseren jaquote:Op zaterdag 22 december 2007 22:43 schreef RayMania het volgende:
[..]
In ieder geval niet samen met Luxemburg. En Portugal ligt verser in het geheugen.
Vergeet Alkmaar niet.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:50 schreef Venga het volgende:
De kosten voor Nederland zullen beduidend lager liggen dan Belgie, omdat we hier stukken verder zijn op het gebied van stadions
Heerenveen en/of Twente zijn uitstekende steden voor een WK, omdat er daar ook grote vraag is naar seizoenskaarten. Stadions bouwen zoals in Portugal waar vervolgens geen hond meer heengaat is zinloos. Daarom is Kerkrade geen geschikte kandidaat, daar zit wekelijks zo'n 12.000 man terwijl er 16.000 ofzo inkunnen. Groningen is twijfelgeval, lijkt mij minder geschikt dan Heerenveen of Twente.
Met Amsterdam, Rotterdam(2x), Eindhoven, Enschede, Heerenveen heeft Nederland iig voldoende geschikte kandidaten.
Luxemburg zal alleen financieel en organisatorisch ondersteunen.quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:51 schreef RayMania het volgende:
Oeh, dat dacht ik altijd. Wat een verwarrende TT dan met Lux erin.
Met Brussel, Antwerpen, Amsterdam, Rotterdam, Enschede, Groningen etc. is toch niks mis?quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:42 schreef DRD het volgende:
Da Luz + Jose Alvalade, Lissabon. Dragao, Porto. Bernabeu, Mardid. Camp Nou, Barcelona. Atletiekstadion van Sevilla. Nieuwe stadion in Valencia.
Komen wij met Heerenveen, Kerkrade en Gent als speelsteden.....
Echte bekende (wereld)steden met grote clubs of stadions, daar hebben we er maar weinig van. Dat is een pluspunt wat Engeland en de combinatie Portugal-Spanje zou hebben. Ik zie ons namelijk nog niet als sterkste kandidaat in Europa en dat lijkt me toch erg belangrijk.quote:Op zondag 23 december 2007 11:37 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Met Brussel, Antwerpen, Amsterdam, Rotterdam, Enschede, Groningen etc. is toch niks mis?
London is de enige wereldstad van Engeland.quote:Op zondag 23 december 2007 12:04 schreef DRD het volgende:
[..]
Echte bekende (wereld)steden met grote clubs of stadions, daar hebben we er maar weinig van. Dat is een pluspunt wat Engeland en de combinatie Portugal-Spanje zou hebben. Ik zie ons namelijk nog niet als sterkste kandidaat in Europa en dat lijkt me toch erg belangrijk.
Maar wij hebben wél bewezen dat we het goed samen kunnen doen. Portugal niet, want Euro 2004 was een solo-kandidatuur.quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:43 schreef RayMania het volgende:
[..]
In ieder geval niet samen met Luxemburg. En Portugal ligt verser in het geheugen.
ach de Oekraiene en Polen staan nou ook niet bepaald bekend om hun mooiere wereld steden t.o.v. Italiëquote:Op zondag 23 december 2007 12:04 schreef DRD het volgende:
[..]
Echte bekende (wereld)steden met grote clubs of stadions, daar hebben we er maar weinig van. Dat is een pluspunt wat Engeland en de combinatie Portugal-Spanje zou hebben. Ik zie ons namelijk nog niet als sterkste kandidaat in Europa en dat lijkt me toch erg belangrijk.
Toch spreekt Manchester meer aan dan Kerkrade.quote:Op zondag 23 december 2007 12:05 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
London is de enige wereldstad van Engeland.
En Rotterdam meer dan Birminghamquote:Op zondag 23 december 2007 15:52 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Toch spreekt Manchester meer aan dan Kerkrade.
Vraag ik me af. Sowieso is 1 wereldstad al meer dan geen.quote:Op zondag 23 december 2007 16:33 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En Rotterdam meer dan Birmingham
Of Brussel boven Newcastle
Of Antwerpen boven Liverpool
Maar Brussel is de hoofstad van Europa.quote:Op maandag 24 december 2007 20:26 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Vraag ik me af. Sowieso is 1 wereldstad al meer dan geen.
Nederland is een relatief hoog geurbaniseerd land, dat wij geen metropolen als Londen kennen is echt niet relevant. Voor België geldt hetzelfde in mindere mate, maar met steden als Brussel en Antwerpen zullen zij zich daar ook niet schamen. We zijn geen Denemarken of Oostenrijk.quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:22 schreef DRD het volgende:
Vind het makkelijk gesteld dat steden niet boeien. Uiteindelijk wordt er ook gekeken naar aanwezige hotelcapaciteiten en andere voorzieningen, en in grotere steden zijn die dingen over het algemeen in grotere getalen aanwezig.
Heb het ook niet over de absolute metropolen (Londen zou bijna een EK in z'n eentje kunnen organiseren.......) maar over het verschil tussen "B-steden"en "C-steden". Daar leggen wij het af tegen andere kandidaatlanden (en dat zijn Denemarken en Oostenrijk nu niet.) We winnen het weer op andere kwaliteiten (oa toch een redelijk voetbalcultuur) van landen met metropolen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nederland is een relatief hoog geurbaniseerd land, dat wij geen metropolen als Londen kennen is echt niet relevant. Voor België geldt hetzelfde in mindere mate, maar met steden als Brussel en Antwerpen zullen zij zich daar ook niet schamen. We zijn geen Denemarken of Oostenrijk.
Net alsof Engeland wel leuke steden heeft, alleen London spreekt erg aan.quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:59 schreef DRD het volgende:
[..]
Heb het ook niet over de absolute metropolen (Londen zou bijna een EK in z'n eentje kunnen organiseren.......) maar over het verschil tussen "B-steden"en "C-steden". Daar leggen wij het af tegen andere kandidaatlanden (en dat zijn Denemarken en Oostenrijk nu niet.) We winnen het weer op andere kwaliteiten (oa toch een redelijk voetbalcultuur) van landen met metropolen.
Het zal om het totaalpakket gaan. Alle onderdelen een ruime voldoende en overtuigend brengen dat je het wilt doen en dat het een succes wodt.
Portugal, Oostenrijk-Zwitserland, Polen-Oekraine zijn toevallig allemaal EK's. Een andere organisatie, waardoor er voor WK's andere normen en een andere standaard geldt. Het beste van het beste.quote:Op woensdag 26 december 2007 00:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Net alsof Engeland wel leuke steden heeft, alleen London spreekt erg aan.
Voor Portugal was dat hetzelfde, Polen en Oekraine? Oostenrijk en Zwitserland?
En ik dacht ergens gelezen te hebben dat de capaciteit in Nederland juist goed is, de hotels. Vooral in de omgeving van A'dam was het erg goed. Weet het alleen niet zeker.
Zijn zoveel landen met kutsteden/weinig voetbaltraditie die het WK organiseren.quote:Op woensdag 26 december 2007 14:56 schreef DRD het volgende:
[..]
Portugal, Oostenrijk-Zwitserland, Polen-Oekraine zijn toevallig allemaal EK's. Een andere organisatie, waardoor er voor WK's andere normen en een andere standaard geldt. Het beste van het beste.
En nee, Engelse steden zijn lang niet allemaal geweldig. Maar hebben stuk voor stuk een grotere voetbaltraditie.De Benelux heeft er 3, en ik ben bang dat dat niet genoeg is om het toernooi op te laten drijven.
quote:Blatter: 'Nederland en België officieel kandidaat WK 2018'
Datum: 18-feb-2008 09:12
Nederland en België hebben zich officieel kandidaat gesteld voor de organisatie van het WK 2018. Dat zei FIFA-president Sepp Blatter (foto) tijdens de onthulling van een standbeeld van Alfredo Di Stéfano in Madrid. De Zwitser zei niets over de intentie van Nederland en België om gezamenlijk het evenement te organiseren. ‘Mexico, de Verenigde Staten, Engeland, Spanje, Rusland, China, Japan en Australië toonden ook hun interesse, maar nog niet op officiële wijze.’ (MA)
Japan is denk ik sowieso nog te kort geleden en daarbij denk ik dat de kans groot wordt dat het Europa wordt.quote:Op maandag 18 februari 2008 19:20 schreef Erasmusch het volgende:
Mexico, US en Japan vallen toch wel af
Die spelers zijn dan stuk voor stuk de dertig gepasseerd en voor een belangrijk deel dus al over the hill.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:29 schreef BramKVO het volgende:
Wat een wereldploeg gaat Belgie dan hebben: Tegen dan zijn Kompany, Dembele, Hazard, Defour, Martens, Mudingayi, Fellaini, Witsel, Van den Borre, Mirallas, Pocognoli, ... allemaal gevestigde wereldspelers
Als we als land nog bestaan, anders zullen we het met Dembele, Defour en Martens moeten doen.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:29 schreef BramKVO het volgende:
Wat een wereldploeg gaat Belgie dan hebben: Tegen dan zijn Kompany, Dembele, Hazard, Defour, Martens, Mudingayi, Fellaini, Witsel, Van den Borre, Mirallas, Pocognoli, ... allemaal gevestigde wereldspelers
Niet vreemd, in Wallonië zit er tenminste een regering die zich bezig houdt met sport.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:52 schreef BramKVO het volgende:
Yep, qua talent zit er op dit moment duidelijk meer in Wallonie dan in Vlaanderen.
Das nou jammer.....kan ik niet genieten op 5 minuten lopenquote:Op maandag 18 februari 2008 14:34 schreef rubbereend het volgende:
Arnhem dus afgevallen als kandidaat stad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |